DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehovişti

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
Pr Haralambie
Mesaje: 882
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Pr Haralambie » 28 Feb 2011, 11:57

46. Şi a zis Maria: Măreşte sufletul meu pe Domnul.
47. Şi s-a bucurat duhul meu de Dumnezeu, Mântuitorul meu,... (Luca.1)
"Altul este sufletul şi altul este duhul, aflate alături în Sfânta Scriptură, chiar dacă par că sunt una. Părintele Teofilact (Sfântul Teofilact al Bulgariei) explica, zicând:"Cunoaşte că în Sfânta Scriptură este simplu, s-ar părea, să zici duh şi suflet, dar se cuvine să le deosebeşti. Căci aceasta (Sfânta Scriptură) numeşte "sufletesc" pe omul care trăieşte după fire şi se hrăneşte cu cugetări omeneşti, nefăcând nici relele cele afară de fire, dar nici tinzând la darurile cele peste fire ("...adică pe cel ce, când flămânzeşte mănâncă, pe vrăjmaşi urăşte..."-Sf. Teofilact, Tâlcuire la Evanghelia de la Luca); iar "duhovnicesc" îl numeşte pe acela care depăşeşte legile firii (şi "nimic omenesc nu socoteşte"Idem.); după cum şi "trupesc" Scriptura îl numeşte pe acela care nu trăieşte după legile firii, ci se află în răutăţile cele mai prejos de aceasta".Despre aceste trei feluri de oameni vorbeşte Sfântul Apostol Pavel, zicând:
14. Omul firesc nu primeşte cele ale Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt nebunie şi nu poate să le înţeleagă, fiindcă ele se judecă duhovniceşte.
15. Dar omul duhovnicesc toate le judecă, pe el însă nu-l judecă nimeni. (1Cor.2)
Da, asa este, cum spune sf Teofilact; si eu ceea ce am spus , spune si sf Ioan G de Aur, in talcuirea de la Tesalonicenii, si nu numai el, ci si Dogmatica si multe alte carti, inclusiv credinta bisericii . Nu este contrazicere intre aceste doua afirmatii, ele se completeaza; sf Teofilact, aici, face diferenta intre suflet si duh, precum o face si apostolul Pave la: Epistola către Evrei ,Cap. 4,12. Căci cuvântul lui Dumnezeu e viu şi lucrător şi mai ascuţit decât orice sabie cu două tăişuri, şi pătrunde până la despărţitura sufletului şi duhului, dintre încheieturi şi măduvă, şi destoinic este să judece simţirile şi cugetările inimii,.
Deci, nu este influenta platonica cum afirma unii protestanti; iata ca, inclusiv apostolul face aceasta diferenta.

Apoi se refera la starea de induhovnicire a sufletului( chiar ma gandeam asera sa scriu, dar am omis), numita duh, ( sau in alte locuri, om duhovnicesc) dar asta nu are loc inafara harului, ci, tocmai de el este creata, mai departe, face diferenta intre omul ''sufletesc''( intelectual, ) si cel ''duhovnicesc''( care are harul Duhului Sfant), pe langa asta, mai este si cel ''carnal'', '' trupesc'' inferior celui sufletesc, care face rele din fire, dupa proocul David'' omul in cinste fiind, n-a priceput, alaturatu-sa dobitoacelor celor fara de minte si fac faptele lor''Sau: acesti oameni sunt numai trupuri( Noe, potopul), nu ca ar fi fost numai trupuri, dar aceasta era starea lor care predomina.

Ca sa repet, chiar daca spune sf Teofilact ca altul este Duhul si altul este sufletul, nu contrazice afirmatia ca, uneori scriptura numeste ''sufletul'', ''duh''.
, cum se spune aici: duhurile drepţilor celor desăvîrşiţi (Evr. 12, 23 (Evr. 12, 23; sau Epistola către Filimon Apostol Pavel, Cap. 1,25. Harul Domnului nostru Iisus Hristos să fie cu duhul vostru! Amin.. Dca nu s-ar referii la suflet, atunci afiratia este un non sens, ar suna cam asa: harul sa fie cu harul!

In principiu, acelasi lucru spune sfantul Teofilact, referitor la faptul ca Duhul este numit harul Duhului Sfant.
Iar CU DUHUL LUI ILIE a venit, că precum întru Ilie a lucrat Darul, aşa şi întru Ioan.

Sfântul Teofilact al Bulgariei, Tâlcuire la Evanghelia de la Luca.
Deci numeste pe Ioan cu DUHUL lui Ilie, pt ca, Darul = Harul, a lucrat la fel( cu aceeasi putere) in amandoi.
Sau in alta parte intreaba apostolul: primit-ati voi Duhul Sfant? in care se refera la harul Duhului Sfant, dar este numit direct Duhul Sfant.
Cu mult respect.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde dimitrie » 28 Feb 2011, 13:20

Spre întărirea celor afirmate de Părintele Haralambie am scris şi voi mai scrie. Bănuiesc că cele de până acum nu sunt destul de mulţumitoare pentru d-l esenin spre a nu mai interpreta în sens trihotomic cuvântul Scripturii despre om. Dar vom mai vedea...
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde esenin » 28 Feb 2011, 20:17

Este ! (multumitor. adica). Nu sunt de partea sau impotriva tri/bihotomiei ! Sunt de partea a ceea mi se pare corect; nu am nicio dogma de aparat.
ce mi se pare confuz: pr haralambie pare sa faca o echivalenta intre har si duhul omului. Nu mi se pare ca e asa. In fr vorba folosita (de catolici) ptr har este "gratie", dar sensul este acelasi, mi se pare. Harul este dupa mintea mea ACTIUNE a Domnului. Nu are a se confunda cu "duhul" care ar avea un soi de "substanta" o corporalitate f fina. (la damaschinul). Fireste ca induhovnicirea (de la un loc incolo) are loc in "interiorul" harului, si chiar se produce PRIN el. dar nu este o substantialitate, ca duhul. ca dovada: Duhul ne poate APARTINE, harul (divin) niciodata. (sau atunci il folosim la figurat: "un om are harul vorbirii", d. ex).
Deci eu nu vad o posibilitate de confizie decat intre "suflet' si "duh", ambele fiind "substantiale". (a se da cuvantului un sens foarte eterat).
Despre bi/trihotomie, va rog sa ma iertati, dar 'tot un drac". E chestie de dogma, platonica sau nu...Realitatea reala este posibilitatea induhovnicirii. Cearta dogmatica pe acest subiect mi se pare, mie care o privesc din afara, ca discutia despre sexul ingerilor.
Nu uitati, va rog ca subiectul discutiei cu adv era continuitatea vietii sufletului (sau a duhului ?). de aceea mi se parea esential sa se faca in aceasta discutie diferenta. ei vad sufletul intr-un sens foarte restrans. Si, daca ne pliem sensului dat de ei (de suflet vital) atunci e corect cand zic ca ei acesta piere la moarte. Doar ca "sufletul" ortodox e mult mai bogat ca sens decat cel adv. , si prinde un pic si din duh.
........................................................................................
Mie tot mi se pare ca "cu duhul lui Ilie" inseamna chiar ce zice: cineva (altcineva decat Ilie) are duhul sau. Aceeasi presupunere o fac ucenicii si despre Christos. Nu inteleg de ce puneti acel "deci" la: Deci numeste pe Ioan cu DUHUL lui Ilie, pt ca, Darul = Harul, a lucrat la fel( cu aceeasi putere) in amandoi. Nu spune cu un duh CA al lui Ilie, ci "al lui Ilie".

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 03 Mar 2011, 10:20

Nu uitati, va rog ca subiectul discutiei cu adv era continuitatea vietii sufletului (sau a duhului ?). de aceea mi se parea esential sa se faca in aceasta discutie diferenta. ei vad sufletul intr-un sens foarte restrans.
Nu cred ca adventistii vad sufletul intr-un sens foarte restrans. Sunt acceptate toate semnificatiile biblice ale acestui cuvant. O conceptie a adventistilor despre suflet o puteti gasi pe acest site (neadventist): http://www.proto-teologia.info/wiki/ind ... o-Teologia

Nu poate fi acceptata teoria "sufletului nemuritor" si toate celelalte idei ce decurg din aceasta teorie, care anuleaza fagaduintele Mantuitorului. De fapt, aici este marea problema, inutilitatea fagaduintelor Domnului Iisus Hristos:
- idea nemuriririi celui mort - anuleaza fagaduinta Mantuitorului ca se va intoarce si ne va invia, pentru a mosteni viata vesnica (ex: Ioan 6:40);
- ideea mergerii in rai, la Hristos - anuleaza fagaduinta Domnului ca se va intoarce sa ne ia cu El (ex: Ioan 14:3);
- ideea rasplatirii imediate - anuleaza fagaduinta Mantuitorului ca se va intoarce si rasplata Sa este cu El *ex: Apocalipsa 22:12).

In cocluzie: orice teorie crestina poate fi usor digerata si acceptata, daca este in armonie cu fagaduintele Domnului Iisus Hristos. Dar, cum poti sa accepti o teorie care desfiinteaza aproape toate fagaduintele Domnului?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5373
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde protosinghel » 03 Mar 2011, 10:28

O conceptie a adventistilor despre suflet o puteti gasi pe acest site (neadventist): http://www.proto-teologia.info/wiki/ind ... o-Teologia
Interzic să se mai facă referirea, deja a nu ştiu câta oară, la aceeaşi sursă vădit adventistă, despre care încă mai spuneţi că nu ar fi.
Dacă aveţi ceva de spus, spuneţi şi nu bateţi pasul pe loc făcând trimitere la un singur izvor şi ăla murdar.

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 03 Mar 2011, 10:43

O conceptie a adventistilor despre suflet o puteti gasi pe acest site (neadventist): http://www.proto-teologia.info/wiki/ind ... o-Teologia
Interzic să se mai facă referirea, deja a nu ştiu câta oară, la aceeaşi sursă vădit adventistă, despre care încă mai spuneţi că nu ar fi.
Dacă aveţi ceva de spus, spuneţi şi nu bateţi pasul pe loc făcând trimitere la un singur izvor şi ăla murdar.
Am inteles. Voia doar sa am postari scurte. De aceea am indicat acel link.

P.S. Totusi am doua nedumeriri:
- ce ati gasit mizerabil si murdar la acel "izvor"? Va deranjeaza modul explicit cum sunt prezentate lucrurile, pentru ca oamenii sa priceapa?
- daca sustineti ca este un site adventist, de ce nu permiteti sa se faca referire la el, pentru a fi dezvaluite conceptiile adventistilor (asa cum sunt in realitate)? Sunt de preferat minciunile spuse despre adventisti?

Pr Haralambie
Mesaje: 882
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Pr Haralambie » 03 Mar 2011, 11:42


Nu poate fi acceptata teoria "sufletului nemuritor" si toate celelalte idei ce decurg din aceasta teorie, care anuleaza fagaduintele Mantuitorului. De fapt, aici este marea problema, inutilitatea fagaduintelor Domnului Iisus Hristos:
Nu inteleg de unde tragi d-ta astfel de concluzii absurde, ca anuleaza...
- idea nemuriririi celui mort - anuleaza fagaduinta Mantuitorului ca se va intoarce si ne va invia, pentru a mosteni viata vesnica (ex: Ioan 6:40);
Nu este idee, ci, adevar revelat, si nu anuleaza fagaduinta Mantuitorului ca se va intoarce si ne va invia si cu trupul, pentru a mosteni viata vesnica
- ideea mergerii in rai, la Hristos - anuleaza fagaduinta Domnului ca se va intoarce sa ne ia cu El (ex: Ioan 14:3);
Idem, nu anuleaza..., ci se va intoarce si ne va lua cu el( cei care se vor invrednicii...) dar cu trupul inviat , la a doua venire.
- ideea rasplatirii imediate - anuleaza fagaduinta Mantuitorului ca se va intoarce si rasplata Sa este cu El *ex: Apocalipsa 22:12).Nu anuleaza judecarea particulara asa cum credeti voi, si nici nu-i rasplatire finala acum, ci atunci va fii, la a doua venire: ca sa ia fiecare ce a lucrat prin trup, bine sau rau.
In cocluzie: orice teorie crestina poate fi usor digerata si acceptata, daca este in armonie cu fagaduintele Domnului Iisus Hristos. Dar, cum poti sa accepti o teorie care desfiinteaza aproape toate fagaduintele Domnului?
Exact asta am vrut sa spun si eu, dar cu alt inteles; voi contraziceti deocamdata biblia, care spune. Ecclesiastul, Cap. 12, 7. Şi ca pulberea să se întoarcă în pământ cum a fost, iar sufletul să se întoarcă la Dumnezeu, Care l-a dat. daca sufletul moare, cum se intoarce la Dumnezeu? Este clar ca voi sunteti in mare inselare si contraziceti adevarul biblic.
Cu mult respect.

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 03 Mar 2011, 12:14


Nu poate fi acceptata teoria "sufletului nemuritor" si toate celelalte idei ce decurg din aceasta teorie, care anuleaza fagaduintele Mantuitorului. De fapt, aici este marea problema, inutilitatea fagaduintelor Domnului Iisus Hristos:
Nu inteleg de unde tragi d-ta astfel de concluzii absurde, ca anuleaza...
- idea nemuriririi celui mort - anuleaza fagaduinta Mantuitorului ca se va intoarce si ne va invia, pentru a mosteni viata vesnica (ex: Ioan 6:40);
Nu este idee, ci, adevar revelat, si nu anuleaza fagaduinta Mantuitorului ca se va intoarce si ne va invia si cu trupul, pentru a mosteni viata vesnica
Daca nu anulati fagaduintle Mantuitorului, atunci le bagatelizati sau le ridiculizati. Sustineti ca mortul cand moare, de fapt nu moare, ci traieste mai departe in mod constient, cu sentimente si simtiri. In felul acesta INVIEREA devine doar o chestie suplimentara, inutila, ridicola (invierea hoitului - a trupului). Explicati-mi, va rog, ce rost mai are "invierea trupului" pentru cineva care oricum traieste constient, avand simtiri trupesti si semntimente (ca orice om viu)?


- ideea mergerii in rai, la Hristos - anuleaza fagaduinta Domnului ca se va intoarce sa ne ia cu El (ex: Ioan 14:3);
Idem, nu anuleaza..., ci se va intoarce si ne va lua cu el( cei care se vor invrednicii...) dar cu trupul inviat , la a doua venire.
- ideea rasplatirii imediate - anuleaza fagaduinta Mantuitorului ca se va intoarce si rasplata Sa este cu El *ex: Apocalipsa 22:12).
Nu anuleaza judecarea particulara asa cum credeti voi, si nici nu-i rasplatire finala acum, ci atunci va fii, la a doua venire: ca sa ia fiecare ce a lucrat prin trup, bine sau rau.


Alta bagatelizare sau chiar ridiculizare: cea a revenirii Mantuitorului (Ma voi intoarce si va voi lua cu Mine - Ioan 14:3). Spuneti ca omul mortul merge in rai, in prezenta lui Hristos. Nu inteleg ce rost mai are ca Hristos Sa-si indeplineasca fagaduinta si sa se intoarca pentru a ne lua cu El. De ce sa se mai deranjeze, daca am rezovat noi problema si ne-am dus la EL (asa de capul nostru)? Doar ca se ne ia si hoiturile inviate? La ce ne trebuiesc acestea?

Bagatelizarea (ridiculizarea) promisiunii Mantuitorului ca se va intoarce pentru a ne da fiecaruia rasplata (Iata, Eu vin curand si rasplata Mea este cu Mine, ca sa dau fiecaruia dupa fapta Lui _Apocalipsa 22:12): Nu are rost sa se mai intoarca Mantuitorul, pentru a ne rasplati, pe fiecare. Problema este rezolvata deja (nu avem nevoie de EL). S-a dus deja fiecare unde ii este locul, sau unde l-a expediat biserica (prin slujbele ei).



In cocluzie: orice teorie crestina poate fi usor digerata si acceptata, daca este in armonie cu fagaduintele Domnului Iisus Hristos. Dar, cum poti sa accepti o teorie care desfiinteaza aproape toate fagaduintele Domnului?
Exact asta am vrut sa spun si eu, dar cu alt inteles; voi contraziceti deocamdata biblia, care spune. Ecclesiastul, Cap. 12, 7. Şi ca pulberea să se întoarcă în pământ cum a fost, iar sufletul să se întoarcă la Dumnezeu, Care l-a dat. daca sufletul moare, cum se intoarce la Dumnezeu? Este clar ca voi sunteti in mare inselare si contraziceti adevarul biblic.


Eclesiastul 12:7, prezinta moartea ca fiind procesul invers al facerii omului.
1.Dumnezeu la facut pe om din tarana si i-a suflat in nari "suflare de viata" (ruach - in ebraica). Si, astfel omul s-a facut un suflet viu - Facerea 2:7.

2. Tarana se intoarce in pamant iar suflarea de viata (ruach) se intoarce la Dumnezeu, care a dat-o. In Eclesiastul 12:7 nu se foloseste expesia "nephes" (suflet). Ceea ce se intoarce la Dumnezeu este ceea ce el ne-a dat: suflare de viata / putere de viata. Fara de aceasta suntem morti de-a binelea (100%).

Dionysie
Mesaje: 695
Membru din: 20 Dec 2010, 20:57
Confesiune: ortodox
Preocupări: înţelegerea
Localitate: fost: "aletheia"

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Dionysie » 03 Mar 2011, 17:17

Daca nu anulati fagaduintle Mantuitorului, atunci le bagatelizati sau le ridiculizati. Sustineti ca mortul cand moare, de fapt nu moare, ci traieste mai departe in mod constient, cu sentimente si simtiri. In felul acesta INVIEREA devine doar o chestie suplimentara, inutila, ridicola (invierea hoitului - a trupului). Explicati-mi, va rog, ce rost mai are "invierea trupului" pentru cineva care oricum traieste constient, avand simtiri trupesti si semntimente (ca orice om viu)?
Fals. Făgăduinţele Mântuitorului nu sunt absolut deloc bagatelizate sau ridiculizate; ba dimpotrivă, dumneata eşti cel care ridiculizezi şi încerci să duci totul în derizoriu. Cât despre simţirile trupeşti, aici se vede clar că eşti dat dracului pentru că nimeni nu a specificat aşa ceva, dar asta este singura tactică pe care o mai poţi adopta: minciuna la greu. Cât despre făgăduinţele Mântuitorului referitoare la învierea din morţi, sfântul apostol Paul specifică foarte clar la 2 Corinteni 5:1-4 că nădejdea cea mai mare este învierea cu trupul şi îmbrăcarea a ceea ce este muritor cu viaţă, prin urmare învierea de la sfârşitul veacului nu îşi pierde absolut deloc din valoare, din semnificaţie şi sens.
Alta bagatelizare sau chiar ridiculizare: cea a revenirii Mantuitorului (Ma voi intoarce si va voi lua cu Mine - Ioan 14:3). Spuneti ca omul mortul merge in rai, in prezenta lui Hristos. Nu inteleg ce rost mai are ca Hristos Sa-si indeplineasca fagaduinta si sa se intoarca pentru a ne lua cu El. De ce sa se mai deranjeze, daca am rezovat noi problema si ne-am dus la EL (asa de capul nostru)? Doar ca se ne ia si hoiturile inviate? La ce ne trebuiesc acestea?
Fals. În primul rând că nu toţi oamenii ci doar sfinţii şi martirii vor fi împreună cu Hristos după moartea fizică, chiar şi dacă într-un mod nedeplin şi aşteptând învierea şi judecata universală. Starea intermediară de a fi cu Hristos, după moartea fizică, de care beneficiază sfinţii şi martirii nu este împărăţia lui Dumnezeu de la sfârşitul veacului, prin urmare toţi sfinţii nădăjduiesc şi aşteaptă împărăţia lui Dumnezeu pentru ca bucuria lor să fie deplină. După cum am mai amintit, sfântul Ioan Hrisostom spune foarte clar că acea stare de a fi împreună cu Hristos după moarte a sfinţilor nu stă în puterea lor, prin urmare nici un sfânt nu se duce de capul lui în apropierea de Dumnezeu, ci prin puterea lui Dumnezeu. Dar aşa se întâmplă să gândeşti, fără să ţii cont de ce ţi-am repetat permanent atunci când eşti îndoctrinat şi fanatizat religios sectar, sau poate când ai sufletul vândut pentru un blid de linte sau alte avantaje ale acestei lumi.
Bagatelizarea (ridiculizarea) promisiunii Mantuitorului ca se va intoarce pentru a ne da fiecaruia rasplata (Iata, Eu vin curand si rasplata Mea este cu Mine, ca sa dau fiecaruia dupa fapta Lui _Apocalipsa 22:12): Nu are rost sa se mai intoarca Mantuitorul, pentru a ne rasplati, pe fiecare. Problema este rezolvata deja (nu avem nevoie de EL). S-a dus deja fiecare unde ii este locul, sau unde l-a expediat biserica (prin slujbele ei).
Fals, pentru că aşa cum răsplata sfinţilor nu este deplină până când nu vor învia, aşa nici pedeapsa celor osândiţi nu este deplină până când nu vor învia.
Eclesiastul 12:7, prezinta moartea ca fiind procesul invers al facerii omului.
1.Dumnezeu la facut pe om din tarana si i-a suflat in nari "suflare de viata" (ruach - in ebraica). Si, astfel omul s-a facut un suflet viu - Facerea 2:7.
2. Tarana se intoarce in pamant iar suflarea de viata (ruach) se intoarce la Dumnezeu, care a dat-o. In Eclesiastul 12:7 nu se foloseste expesia "nephes" (suflet). Ceea ce se intoarce la Dumnezeu este ceea ce el ne-a dat: suflare de viata / putere de viata. Fara de aceasta suntem morti de-a binelea (100%).
După cum am mai explicat, dar probabil nu pentru autistul fanatizat religios sectar, vasinec, dacă condiţia apariţiei sufletului în existenţă este unirea trupului omului cu duhul suflat de Dumnezeu, atunci despărţirea elementelor este condiţia pentru anihilarea din existenţă a sufletului, după teoria adventistă. Prin urmare singurul care se odihneşte în mormânt este hoitul omului, pentru că omul de facto nu mai există, după teoria adventistă.

Pr Haralambie
Mesaje: 882
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Pr Haralambie » 03 Mar 2011, 21:17

Eclesiastul 12:7, prezinta moartea ca fiind procesul invers al facerii omului.
1.Dumnezeu la facut pe om din tarana si i-a suflat in nari "suflare de viata" (ruach - in ebraica). Si, astfel omul s-a facut un suflet viu - Facerea 2:7.

2. Tarana se intoarce in pamant iar suflarea de viata (ruach) se intoarce la Dumnezeu, care a dat-o. In Eclesiastul 12:7 nu se foloseste expesia "nephes" (suflet). Ceea ce se intoarce la Dumnezeu este ceea ce el ne-a dat: suflare de viata / putere de viata. Fara de aceasta suntem morti de-a binelea (100%).
Cunosc f bine teotria, este a voastra , va apartine 100%, doar ca voi nu puteti explica : ce anume se intoarce inapoi La Dumnezeu? ce ii a-ia suflare de viata care se intoarce inapoi?.
D-le vasinec, aceasta: Dumnezeu la facut pe om din tarana si i-a suflat in nari "suflare de viata"in prima faza (din descrierea voastra , care nu credeti in suflet, care are existenta proprie) nu este decat o actiune a Lui Dumnezeu, asadar nu are ce sa se intoarca inapoi.

Intoarcerea, presupune o actiune si miscare, d-le, care trebuie sa o indeplineasca cineva sau ceva existent, care are corp, masa, este limitat, etc ; sufletul daca inceteaza de a mai exista o data cu viata, el nu poate sa indeplineasca aceasta conditie, pt ca pur si simplu nu mai exista, iar daca este ceva '' suflarea de viata'' explicati d-le ce este? ,Pt ca dupa voi sufletul e conceput doar ca viata, si atat.

Mai departe v-a raspuns Altheia, multumitor, asa ca nu mai are rost sa scriu.
D-le, celelalte argumente din paginile anterioare nu le-ati mai adus in discutie, nu v-au spus nimic? Nici o apreciere deloc? sa inteleg ca v-au convins? Sau nu mai aveti ce spune? Sau au fost in Zadar? macar sa recunoasteti ca ati gresit, este si asta un gest nobil, sau daca nu ati gresit, dovediti ca aveti adevarul, de ce o lasati moarta ?
Pt ca altfel imi face impresia ca, calcati peste cuvinte ca porcul din cotet, adica, n-au nici o valoare, sau d-stra nu sunteti un cautator de adevar, ci , aveti idei fixiste indoctrinate si atat? ; cu d-stra discutia eu nu o mai continu, daca argumentele care vi le-am adus nu v-au spus nimic, restul pot sa va aduc cu vagonul, nu au nici un rost.
Cu mult respect.

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde esenin » 03 Mar 2011, 21:59

sufletul daca inceteaza de a mai exista o data cu viata, el nu poate sa indeplineasca aceasta conditie, pt ca pur si simplu nu mai exista, iar daca este ceva '' suflarea de viata'' explicati d-le ce este? ,Pt ca dupa voi sufletul e conceput doar ca viata, si atat.

....cam asa e...Se intoårce sau dispare ? Ce inceteaza sa existe nu se mai poate intoarce, nu mai poate face nimic de altfel, ptr ca nu mai exista. E clar. Textul zice ca se intoarce, ca exista in continuare dar in afara "taranei" trupului. In fine, vasinec, chiar dumneavoastra dadeati trimiterea la acea pagina de internet unde se zicea ca "ruach" ESTE o versiune a "sufletului". Nu va contraziceti de dragul contrazicerii ?

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 04 Mar 2011, 09:31

După cum am mai explicat, dar probabil nu pentru autistul fanatizat religios sectar, vasinec, dacă condiţia apariţiei sufletului în existenţă este unirea trupului omului cu duhul suflat de Dumnezeu, atunci despărţirea elementelor este condiţia pentru anihilarea din existenţă a sufletului, după teoria adventistă.
"Teoria adventista" seamana izbitor cu teoria unor Sfinti Parinti, a caror gandire nu a fost alterata de "scrierile elinesti" (cum le numea Sfantul Iustin martirul).

Spre exemplu, Sfantul Iustin Martirul scrie:

"Asadar sufletul se impartaseste de viata, de vreme ce Dumnezeu vrea ca el sa traiasca, Apoi cand Dumnezeu nu vrea ca el sa mai traiasca, el nu se va mai impartasi de ea. Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu; ci dupa cum un om nu traieste totdeauna si sufletul lui nu este pentru totdeauna asociat cu trupul, intrucat oridecateori aceasta armonie trebuie intrerupta, sufletul paraseste trupul si omul nu mai exista; da, oridecate ori sufletul trebuie sa-si inceteze existenta, spiritul de viata ii este luat si nu mai exista sufletul, ci merge inapoila locul de unde a fost luat." (Dialogul cu Trypfon cap.6)

Tot Sfantul Iustin martirul spune:

"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".(Dialog cu iudeul Tryphon, cap. 80).

Cum comentati aceste scrieri? Sau, cum va raportati la ele?
Ultima oară modificat 04 Mar 2011, 09:33 de către vasinec, modificat 1 dată în total.

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 04 Mar 2011, 09:46

In fine, vasinec, chiar dumneavoastra dadeati trimiterea la acea pagina de internet unde se zicea ca "ruach" ESTE o versiune a "sufletului". Nu va contraziceti de dragul contrazicerii ?
Nu ma contrazic. "Ruach" inseamna "suflare de viata", "spirit de viata", "duh de viata" ."Nephes" inseamna suflet, si are mai multe semnificatii, in Sfanta Scriptura (omul in sine, viata omului, cugetul omului, simtirile omului, sentimentele omului, etc).

In Eclesiastul 12:7 se spune ca "suflarea de viata"(ruach) se intoarce la Dumnezeu. Acum, sa nu ma puneti sa explic ce inseamna "suflare de viata" (ruach). Voi da o explicatie dupa capul meu. Tot ce stiu este ca ceea ce se intoarce la Dumnezeu (adica, "ruach") nu este nicidecum o entitate care traieste in continuare, in mod constient, avand simtiri si sentimente (aidoma unui om viu, in toata puterea cuvantului).

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 04 Mar 2011, 10:03

Intoarcerea, presupune o actiune si miscare, d-le, care trebuie sa o indeplineasca cineva sau ceva existent, care are corp, masa, este limitat, etc ; sufletul daca inceteaza de a mai exista o data cu viata, el nu poate sa indeplineasca aceasta conditie, pt ca pur si simplu nu mai exista, iar daca este ceva '' suflarea de viata'' explicati d-le ce este?
"Suflarea de viata" care se intoarce la Dumnezeu (Eclesiastul 12:7), este exact aceeasi "suflare de viata" care i-a fost suflata lui Adam, cand a fost creat si a primit viata. Nu era nicidecum vorba despre ceva care traieste independent.

Mai departe v-a raspuns Altheia, multumitor, asa ca nu mai are rost sa scriu.
Chiar sunteti multumit de raspunsurile lui Altheia? In postarea urmatoare o sa va dau doar vre0 trei exemple in care isi da cu stangul in dreptul, contrazicand grosolan ceea ca a fagaduit Mantuitorul si este consemnat in Sfanta Scriptura.

P.S. Teoria dvs. a "nemuririi mortului" este foarte buna. Are doar doua "mici" hibe:
1)contrazice vizibil fagaduintele Mantuitorului;
2)se armonozeaza perfect cu invatatura diavolului: "hotarat ca nu veti muri".

In rest este o teorie foarte corecta si cat se poate de pagana.


D-le, celelalte argumente din paginile anterioare nu le-ati mai adus in discutie, nu v-au spus nimic? Nici o apreciere deloc? sa inteleg ca v-au convins? Sau nu mai aveti ce spune? Sau au fost in Zadar?
daca argumentele care vi le-am adus nu v-au spus nimic, restul pot sa va aduc cu vagonul, nu au nici un rost.
Va rog sa reveniti cu acele argumente (daca se poate, doar cate unul sau doua pe postare). Imi cer scuze daca am sarit. Voi raspunde la fiecare argumnet al dvs.

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 04 Mar 2011, 10:27

nădejdea cea mai mare este învierea cu trupul şi îmbrăcarea a ceea ce este muritor cu viaţă, prin urmare învierea de la sfârşitul veacului nu îşi pierde absolut deloc din valoare, din semnificaţie şi sens.
Auzi caraghioslac: Mortul traieste in prezenta lui Hristos, intr-un mod constient si plin de simtiri (inclusiv trupesti - cum aveau bogatul si Lazar). Ce fericire! Totusi, nadejdea cea mai mare este sa-si reprimeasca trupul. Ce nevoie mai are de aceasta "mare nadejde", de vreme ce totul este perfect.
În primul rând că nu toţi oamenii ci doar sfinţii şi martirii vor fi împreună cu Hristos după moartea fizică,
Sa inteleg ca ucenicii lui Hristos (care au murit ca martiri) nu l-au crezut pe Mantuitorul, atunci cand le-a spus :" Mã voi întoarce si vã voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu, sã fiti si voi."(Ioan 14:3)

Domnule Aletheia, fagaduinta intoarcerii Mantuitorului pentru a ne lua cu EL este valabila si pentru sfintii si martirii care au murit. Daca Mantuitorul nu S-a intors , nici sfintii si martirii nu pot fi cu EL. Vedeti cum contraziceti/anulati/bagatelizati/ridiculizati o fagaduinta a Mantuitorului?
chiar şi dacă într-un mod nedeplin şi aşteptând învierea şi judecata universală.
Alta ciudatenie: vor fi cu Hristos dar nu in mod deplin. Probabil vor locui in camere separate si vor fi doar vecini. Sau, poatema ajutati dvs. sa inteleg ce ati vrut sa spuneti.
Starea intermediară de a fi cu Hristos, după moartea fizică, de care beneficiază sfinţii şi martirii nu este împărăţia lui Dumnezeu de la sfârşitul veacului,
Inca un rand de ciudatenii: stare intermediara cu Hristos, dar nu in imparatia lui Dumnezeu. Unde vor fi cu Hristos, in aceasta "stare intermediara"? Cum se explica aceasta "stare intermediara"?
După cum am mai explicat, dar probabil nu pentru autistul fanatizat religios sectar, vasinec, dacă condiţia apariţiei sufletului în existenţă este unirea trupului omului cu duhul suflat de Dumnezeu, atunci despărţirea elementelor este condiţia pentru anihilarea din existenţă a sufletului, după teoria adventistă.
Nu mai repostez "teoria adventista" a Sfantului Iustin Martirul.

P.S. Pr. Haralambie spune ca este multumit de explicatiile dvs. Poate se razgandeste si va da un canon la fel de potrivit cu ciudateniile pe care le-ati poastat (am o sugestie: sapte ture de mersul piticului, in jurul bisericii).

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Floryan » 04 Mar 2011, 12:27

"Teoria adventista" seamana izbitor cu teoria unor Sfinti Parinti, a caror gandire nu a fost alterata de "scrierile elinesti" (cum le numea Sfantul Iustin martirul).


Spre exemplu, Sfantul Iustin Martirul scrie:

"Asadar sufletul se impartaseste de viata, de vreme ce Dumnezeu vrea ca el sa traiasca, Apoi cand Dumnezeu nu vrea ca el sa mai traiasca, el nu se va mai impartasi de ea. Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu; ci dupa cum un om nu traieste totdeauna si sufletul lui nu este pentru totdeauna asociat cu trupul, intrucat oridecateori aceasta armonie trebuie intrerupta, sufletul paraseste trupul si omul nu mai exista; da, oridecate ori sufletul trebuie sa-si inceteze existenta, spiritul de viata ii este luat si nu mai exista sufletul, ci merge inapoila locul de unde a fost luat." (Dialogul cu Trypfon cap.6)

Tot Sfantul Iustin martirul spune:

"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".(Dialog cu iudeul Tryphon, cap. 80).

Cum comentati aceste scrieri? Sau, cum va raportati la ele?

Simplu. Acelasi SF I martirul mai spune:

Dacă moartea ar duce la nesimţire, ea ar fi un avantaj pentru toţi cei nedrepţi. Dar, întrucât şi simţământul le rămâne tuturor celor ce au trăit şi pedeapsa veşnică îi aşteaptă, nu neglijaţi de a fi convinşi şi de a crede că acestea sunt adevărate..., că sufletele, şi după moarte, sunt în simţire." Iar în altă parte: „Sufletele celor pioşi rămân într-un loc mai bun, iar cele nedrepte şi rele într-unul mai rău, aşteptând acolo momentul judecăţii. Sufletele vrednice de Dumnezeu nu vor muri, pe când celelalte vor fi pedepsite după voinţa lui Dumnezeu"

Eshatologia Părinţilor Apostolici şi a apologeţilor


SI Sfantul are dreptate, nu toate sufletele vor fi luate direct la cer, unele mai aspteapta si judecata lui Dumnezeu. ;)
Dupa cum vezi, ceea ce spune Sf Iustin, nu prea e asemnatoare cu doctrina az7.
Deci cum comentezi tu?
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 04 Mar 2011, 13:03

"Teoria adventista" seamana izbitor cu teoria unor Sfinti Parinti, a caror gandire nu a fost alterata de "scrierile elinesti" (cum le numea Sfantul Iustin martirul).


Spre exemplu, Sfantul Iustin Martirul scrie:

"Asadar sufletul se impartaseste de viata, de vreme ce Dumnezeu vrea ca el sa traiasca, Apoi cand Dumnezeu nu vrea ca el sa mai traiasca, el nu se va mai impartasi de ea. Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu; ci dupa cum un om nu traieste totdeauna si sufletul lui nu este pentru totdeauna asociat cu trupul, intrucat oridecateori aceasta armonie trebuie intrerupta, sufletul paraseste trupul si omul nu mai exista; da, oridecate ori sufletul trebuie sa-si inceteze existenta, spiritul de viata ii este luat si nu mai exista sufletul, ci merge inapoila locul de unde a fost luat." (Dialogul cu Trypfon cap.6)

Tot Sfantul Iustin martirul spune:

"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".(Dialog cu iudeul Tryphon, cap. 80).

Cum comentati aceste scrieri? Sau, cum va raportati la ele?

Simplu. Acelasi SF I martirul mai spune:

Dacă moartea ar duce la nesimţire, ea ar fi un avantaj pentru toţi cei nedrepţi. Dar, întrucât şi simţământul le rămâne tuturor celor ce au trăit şi pedeapsa veşnică îi aşteaptă, nu neglijaţi de a fi convinşi şi de a crede că acestea sunt adevărate..., că sufletele, şi după moarte, sunt în simţire." Iar în altă parte: „Sufletele celor pioşi rămân într-un loc mai bun, iar cele nedrepte şi rele într-unul mai rău, aşteptând acolo momentul judecăţii. Sufletele vrednice de Dumnezeu nu vor muri, pe când celelalte vor fi pedepsite după voinţa lui Dumnezeu"

Eshatologia Părinţilor Apostolici şi a apologeţilor


SI Sfantul are dreptate, nu toate sufletele vor fi luate direct la cer, unele mai aspteapta si judecata lui Dumnezeu. ;)
Dupa cum vezi, ceea ce spune Sf Iustin, nu prea e asemnatoare cu doctrina az7.
Deci cum comentezi tu?
Ce sa comentez? Niste comentarii la niste presupuse scrieri ale Sfantului Iustin Martirul, care se contrazic cu ceea ce a scris Sfantul Parinte ?

Eu v-am dat niste citate exacte din scrierile Sfantului Iustin Martirul, care seaman foarte bine cu "teoria adventista". Acelea sa le comnetati. Sau sa le respingeti (ortodoxia chiar considera ca fiind gresite unle scrieri ale Sfintilor Parinti).

Pr Haralambie
Mesaje: 882
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Pr Haralambie » 04 Mar 2011, 13:44


"Teoria adventista" seamana izbitor cu teoria unor Sfinti Parinti, a caror gandire nu a fost alterata de "scrierile elinesti" (cum le numea Sfantul Iustin martirul).

Spre exemplu, Sfantul Iustin Martirul scrie:

"Asadar sufletul se impartaseste de viata, de vreme ce Dumnezeu vrea ca el sa traiasca, Apoi cand Dumnezeu nu vrea ca el sa mai traiasca, el nu se va mai impartasi de ea. Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu; ci dupa cum un om nu traieste totdeauna si sufletul lui nu este pentru totdeauna asociat cu trupul, intrucat oridecateori aceasta armonie trebuie intrerupta, sufletul paraseste trupul si omul nu mai exista; da, oridecate ori sufletul trebuie sa-si inceteze existenta, spiritul de viata ii este luat si nu mai exista sufletul, ci merge inapoila locul de unde a fost luat." (Dialogul cu Trypfon cap.6)
Mi-a luat-o Florian inainte.
D-le, si noi vorbim despre o moarte a sufletului, dar care este ruperea legaturii cu Creatorul, nicidecum disparitia totala a sufletului, aici sf, spune ca sufletul nu-i nemuritor prin sine , ci se impartaseste de viata din Dumnezeu, apoi parasirea temporara a trupului; dar voi rastalmaciti inclusiv pe sfinti; ce ati crezut d-le, ca noi nu avem acele manuscrise? la cine vreti sa vindeti gogosi otravite? mai exact sa le expediati gratis?
SF Iustin ;Apologeti de limba greaca pg 98Dar eu nu spun nicidecum că toate sufletele mor; căci pentru cei răi, aceasta ar fi cu adevărat un profit. Dar atunci cum ? Sufletele celor pioşi rămîn într-un loc mai bun, iar cele nedrepte şi rele într-unui mai rău, aşteptînd acolo vremea judecăţii. Astfel, sufletele cele vrednice de Dumnezeu nu vor mai muri, pe cînd celelalte vor fi pedepsite, atîta vreme cît Dumnezeu voieşte ca ele să existe şi să fie pedepsite.
Tot Sfantul Iustin martirul spune:

"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".(Dialog cu iudeul Tryphon, cap. 80).

Cum comentati aceste scrieri? Sau, cum va raportati la ele?
Aici sfantul se refera la cei care negau invierea mortilor, dar noi nu negam aceasta, iar ca sufletele nu mor si chiar pleaca v-a spus mai sus sfantul; dar si in alte locuri:
Apologeti de limba greaca pg 37Priviţi la săvîrşirea din viaţă a fiecăruia dintre împăraţii care au fost: ei au murit de moartea care este comună tuturor. Dacă moartea ar duce la nesimţire, ea ar fi un avantaj pentru toţi cei nedrepţi. Dar, întrucît şi simţămîntul le rămîne tuturor celor ce au trăit, şi pedeapsa cea veşnică îi aşteaptă, nu neglijaţi de a fi convinşi şi de a crede că acestea sînt adevărate. Invocările morţilor pentru aflarea adevărului, cercetarea trupurilor copiilor morţi nevinovaţi, evocarea sufletelor oamenilor şi cei numiţi de către magi trimitători de vise împreună cu asistenţii lor, ca şi toate cele ce se fac de către cei ce cunosc acestea, să vă convingă că sufletele, şi după moarte, sînt în simţire.
Sunt si altele , foarte multe scrieri ale sf Parinti din primele secole care dovedesc existenta sufletelor, dar chiar m-am plictisit, oricum d-nu vasinec nu v-a crede...
Ultima oară modificat 04 Mar 2011, 14:16 de către Pr Haralambie, modificat 1 dată în total.
Cu mult respect.

Pr Haralambie
Mesaje: 882
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Pr Haralambie » 04 Mar 2011, 13:59


P.S. Teoria dvs. a "nemuririi mortului" este foarte buna. Are doar doua "mici" hibe:
1)contrazice vizibil fagaduintele Mantuitorului;
2)se armonozeaza perfect cu invatatura diavolului: "hotarat ca nu veti muri".
Am mai auzit de nenumarate ori teoria asta ironizanta, tampita "nemuririi mortului" , noi vb despre suflet, nu despre trup care moare.
Va rog sa reveniti cu acele argumente (daca se poate, doar cate unul sau doua pe postare). Imi cer scuze daca am sarit. Voi raspunde la fiecare argumnet al dvs.
Nu mai repet, le gasisi in spate; d-le, intrebarea mea de ce va place sa fiti viclean? cum de nu ati gasit si celelalte citate la sf Iustin? ce cautati printre noi daca nu sunteti sincer? Subforumul asta ‹ INTER-CONFESIONAL: Ortodoxia versus alte confesiuni , este pt eterodocsi care sunt sinceri cautatori, ca posibilitate de dialog, nu pt prozelitism, nici pt sectari care sufera de autism in ce nu le convine.
Sincer , dupa parerea mea d-ta ar trebuii sa fi banat, nu pt ca dovedesti ca ai dreptate, ca pana acum toate argumentele d-tale au fost demontate, ci pt ca nu esti cautator de adevar sincer, indiferent ce dovezi vi sa-r aduce, si pe deasupra, un prilej de osteneala in plus si timp pierdut pt ortodocsi fara nici un folos.
Cu mult respect.

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 04 Mar 2011, 14:30


"Teoria adventista" seamana izbitor cu teoria unor Sfinti Parinti, a caror gandire nu a fost alterata de "scrierile elinesti" (cum le numea Sfantul Iustin martirul).

Spre exemplu, Sfantul Iustin Martirul scrie:

"Asadar sufletul se impartaseste de viata, de vreme ce Dumnezeu vrea ca el sa traiasca, Apoi cand Dumnezeu nu vrea ca el sa mai traiasca, el nu se va mai impartasi de ea. Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu; ci dupa cum un om nu traieste totdeauna si sufletul lui nu este pentru totdeauna asociat cu trupul, intrucat oridecateori aceasta armonie trebuie intrerupta, sufletul paraseste trupul si omul nu mai exista; da, oridecate ori sufletul trebuie sa-si inceteze existenta, spiritul de viata ii este luat si nu mai exista sufletul, ci merge inapoila locul de unde a fost luat (spiritul de viata merge inapoi)." (Dialogul cu Trypfon cap.6)


Tot Sfantul Iustin martirul spune:

"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".(Dialog cu iudeul Tryphon, cap. 80).
aici sf, spune ca
Aici Sfantul spune exact ceea ce spune.Nu sunt necesare interpretarii sau tot felul de "apologetici".


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron