Despre dezlegarea sabatului

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1102
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Despre dezlegarea sabatului

Mesaj necititde Ioan Cr » 05 Noi 2010, 09:15

Eu nu prea am cum sa va combat, deoarece nu spuneti nimic (doar acuzatii personale, texte umflate cu limbaj academic - ca sa dea bine la impresia artistica, etc).
Cum adica "nimic"? Textele clare din Noul Testament (notati asta, "Noul", nu cel "Vechi") le respingeti cu interpretari favorabile, iar pe cele voalate le treceti oricum de partea dvs. Spre ex., in Coloseni 2:17 dvs vedeti "sabatele ceremoniale" (cand scrie doar "sabat" - "sambete" in versiunea ortodoxa, sau "zile de odihna" in alte locuri). Apoi, textul din Facere (despre sfintirea zilei a saptea), ii dati valoare universala prin argumente non-scripturistice (cand scrie clar, in porunca, ca este data numai iudeilor, caci numai iudeii aveau Legea - si Poruncile erau partea ei centrala - si numai ei aveau obligatia sa o tina, cum citim la inceputul Decalogului din Exod, si mai clar, in Deuteronom).
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5373
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde protosinghel » 05 Noi 2010, 10:20

Mesajul foarte clar al lui Ioan Cr. (care pe deasupra este şi admin) mă determină să mai ţin subiectele respective închise pentru o vreme.

vasinec

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde vasinec » 05 Noi 2010, 18:24

Spre ex., in Coloseni 2:17 dvs vedeti "sabatele ceremoniale" (cand scrie doar "sabat" -
Denumirea de "sabat" o purtau si unele sarbatori care prefigurau lucrarea Mantuitorului ("iar trupul este a lui Hristos") si care aveau incluse reguli referitoare la mancaruri si bauturi (despre care se vorbeste in Coloseni 2:16). Aceste "sabate" erau scrise pe zapis (Coloseni 2:14), nu pe piatra. Chiar nu se vede diferenta dintre astfel de "sabate" si sabatul zilei a saptea? Revedeti explicatiile pe care vi le-am dat aici:
viewtopic.php?f=71&t=1027&start=140 (raspunsul din 28 Oct 2010, 12:33 )

Am observat ca, uneori, ca sa va iasa teologia, bagati totul in aceeasi oala si ii dati acelasi inteles. La fel ati facut si cu termenii grecesti "iereus" si "presbuteros". Desi sunt expresii distincte si cu intelesuri total diferite, le-ati tradus pe amandoua ca insemnand acelasi lucru: adica, preot.

Apoi, textul din Facere (despre sfintirea zilei a saptea),
Daca Biblia Ortodoxa, in Noul Testament, ne arata ca ziua a saptea este sambata, de ce vrei sa insinuezi dumneata ca in Facerea era vorba de o alta zi a saptea? Contraziceti Catehismul Ortodox care spune ca prima zi din Facerea este duminica (deci, ziua a saptea din Facerea este sambata). Vedeti Catehismul Ortodox, capitolul "Despre Sarbatori": http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti-or ... sarbatori/ (vedeti punctul 286).

ii dati valoare universala prin argumente non-scripturistice (cand scrie clar, in porunca, ca este data numai iudeilor, caci numai iudeii aveau Legea - si Poruncile erau partea ei centrala - si numai ei aveau obligatia sa o tina, cum citim la inceputul Decalogului din Exod, si mai clar, in Deuteronom).
Iarasi contraziceti Sfanta Scriptura si Catehismul Ortodox.
1. Porunca a patra (IesireA 20:8-11) vorbeste despre facerea lumii (pentru toti, nu doar pentru evrei), odihna lui Dumnezeu (ca exemplu pentru toti, nu doar pentru evrei) si sfintirea si bnecuvantarea zilei a saptea (singura zi a saptamanii binecuvantata si sfintita de Dumnezeu). Ce o tot dati cu evreii, incercand sa desfiintati porunca lui Dumnezeu si sa o inlocuiti cu o porunca omeneasca (despre pazirea duminicii- ziua intaia)?

2. In Catehismul Ortodox, scrie foarte frumos despre valabilitatea, pentru tot crestinul, a Celor Zece Porunci Dumnezeiesti (intitulate Lagea Morala). Vedeti aici: http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti-or ... ea-morala/.

Copiez un fragment din Catehismul Ortodox cap. Legea Morala:

"""""""""""""Decalogul este cea dintai lege scrisa a Vechiului Testament si, totodata, cea mai inalta lege morala data pana la Domnul nostru Iisus Hristos. Ea ramane valabila pentru toate timpurile, fiindca cele 10 porunci sunt poruncile legii firesti, pe care Dumnezeu le aduce la cunostinta credinciosilor intr-un chip mai limpede si mai hotarat.

21. Cele 10 porunci stau la temelia vietii morale a crestinului?

Da. De aceea, pentru a sti cum sa-si intocmeasca viata potrivit vointei lui Dumnezeu, pentru a-si castiga mantuirea, crestinul trebuie sa cunoasca si sa pazeasca cele 10 porunci
."""""""""""""""

P.S. O intrebare: dvs. nu sunteti ortodox? Spuneti-mi, ca sa nu-mi mai "racesc gura de pomana" facand trimiteri la Catehismul Ortodox.

dumio
Mesaje: 471
Membru din: 03 Aug 2010, 14:58
Confesiune: ortodox

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde dumio » 05 Noi 2010, 19:30

Denumirea de "sabat" o purtau si unele sarbatori care prefigurau lucrarea Mantuitorului ("iar trupul este a lui Hristos") si care aveau incluse reguli referitoare la mancaruri si bauturi (despre care se vorbeste in Coloseni 2:16). Aceste "sabate" erau scrise pe zapis (Coloseni 2:14), nu pe piatra. Chiar nu se vede diferenta dintre astfel de "sabate" si sabatul zilei a saptea?
Ce inseamna zapisul la dumitale dupa Coloseni 2,14? Asta intelegi, legi scrise pe un zapis spre deosebire de poruncile scrise pe piatra? Acolo e vorba de pacatele noatre, pironite pe cruce, de firea umana cazuta in pacat, asumata de Fiul lui Dumnezeu si mantuita prin suferinta Crucii. Cat despre piatra cu porunci, e vrajeala adventista. Si Isaia si Ieremia afirma ca Dumnezeu va incheia un nou legamant scris in inimi si nu pe piatra. Tot aduceti argumentul ca Dumnezeu insusi a scris decalogul cu degetul Lui. Are Dumnezeu degete? E o froma de exprimare antropomorfa. Si, a-propos, Moise a spart de stanca acele table ale Legii cand a vazut pe fiii lui Israel inchinandu-se vitelului si s-a suit din nou in munte, de data asta, scriind el acele porunci. Citeste corect si interpreteaza si mai corect Scriptura, iar acolo unde nu te pricepi, intreaba sau cerceteaza si nu ne mai innebuni cu sabatele! E clar pt. ortodocsi ce inseamna sabat, ziua intai a saptamanii (duminica=ziua Domnului) etc.

vasinec

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde vasinec » 05 Noi 2010, 22:27

Si, a-propos, Moise a spart de stanca acele table ale Legii cand a vazut pe fiii lui Israel inchinandu-se vitelului si s-a suit din nou in munte, de data asta, scriind el acele porunci.
"Va rataciti pentru ca nu cunoasteti Scripturile" - spune Domnul Iisus Hristos

Tot Dumnezeu a scris Cele Zece Porunci, pe piatra, si a doua oara.

"Domnul a zis lui Moise: "Taie douã table de piatrã ca cele dintîi, si Eu voi scrie pe ele cuvintele care erau pe tablele dintîi pe care le-ai sfãrîmat."(Iesirea 34:1)

Dumnezeu a scris aceste porunci, de doua ori, ca sa intelegi dumneata ca, de fapt, trebuiesc desfiintate.
E clar pt. ortodocsi ce inseamna sabat, ziua intai a saptamanii (duminica=ziua Domnului) etc.
Singura zi, din saptamana, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu, este ziua a saptea (sambata). Tot numai aceasta zi (din saptamana) a fost poruncita de Dumnezeu ca zi de odihna inchinata Domnului.

Despre duminica nu gasim absolut nici un verset care sa spuna asa ceva. Nu Domnul ci omul (manat de impotrivitorul) a schimbat ziua hotarata de Dumnezeu.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5373
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde protosinghel » 05 Noi 2010, 23:12

Vasinec, vrei să discutăm doar noi 2 despre realitatea prezenţei lui Hristos în Euharistie? Sau poate despre preoţia sacramentală şi succesiunea apostolică? Sau poate despre Spovedanie? Numai noi 2, vrei?
Alege un subiect şi după ce avansăm cu discuţiile la aceste teme, îţi deschis robinetul la sâmbătă şi suflet. Dacă nu, îţi şterg orice mesaj pe care-l vei scrie de acum înainte la singurele 2 subiecte la care, după părerea mea, aberezi.

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1102
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde Ioan Cr » 05 Noi 2010, 23:27

2. In Catehismul Ortodox, scrie foarte frumos despre valabilitatea, pentru tot crestinul, a Celor Zece Porunci Dumnezeiesti (intitulate Lagea Morala). Vedeti aici: http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti-or ... ea-morala/.
In art. 21 scrie si asta: "Intelegerea buna a celor 10 porunci se poate castiga, insa, numai privindu-le in lumina desavarsita a Noului Testament, adica in lumina legii morale evanghelice sau crestine. De aceea, inainte de a trece la talcuirea celor 10 porunci, e nevoie sa cunoastem legea morala a Noului Testament."

P.S. Sa stiti ca nu exista un Catehism oficial in BO, ci doar variante. Veti gasi in fiecare biserica locala cate unul, si toate diferite. Paradoxul e ca poti fi ortodox nefiind de acord cu tot ce scrie acolo (dar ma indoiesc ca veti intelege aceasta).
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1102
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde Ioan Cr » 05 Noi 2010, 23:32

Dumnezeu a scris aceste porunci, de doua ori, ca sa intelegi dumneata ca, de fapt, trebuiesc desfiintate.
A doua oara tablele au fost pierdute. Dumnezeu le-a mai recuperat?

Incepe sa ma irite agresivitatea adventista.
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

vasinec

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde vasinec » 05 Noi 2010, 23:33

Vasinec, vrei să discutăm doar noi 2 despre realitatea prezenţei lui Hristos în Euharistie? Sau poate despre preoţia sacramentală şi succesiunea apostolică? Sau poate despre Spovedanie? Numai noi 2, vrei?
Alege un subiect şi după ce avansăm cu discuţiile la aceste teme, îţi deschis robinetul la sâmbătă şi suflet. Dacă nu, îţi şterg orice mesaj pe care-l vei scrie de acum înainte la singurele 2 subiecte la care, după părerea mea, aberezi.
1. Aleg toate 3 subiectele. Dar, va rog sa nu inchideti iarasi discutiile.
2. Chiar voiam sa incep sa raspund la intrebarile de pe topicul "Inrebari la care protestantii nu pot raspunde".
3. Aberez la cele 2 subiecte? Dati-mi macar un exemplu de aberatie.

vasinec

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde vasinec » 05 Noi 2010, 23:35

Dumnezeu a scris aceste porunci, de doua ori, ca sa intelegi dumneata ca, de fapt, trebuiesc desfiintate.
A doua oara tablele au fost pierdute. Dumnezeu le-a mai recuperat?

Incepe sa ma irite agresivitatea adventista.
Zbang. Inca una. Tablele au fost pierdute (dupa ce au fost rescrise de Moise-dupa "dumio" citire). Pe asta de unde ati mai scos-o?

vasinec

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde vasinec » 05 Noi 2010, 23:41


P.S. Sa stiti ca nu exista un Catehism oficial in BO, ci doar variante. Veti gasi in fiecare biserica locala cate unul, si toate diferite. Paradoxul e ca poti fi ortodox nefiind de acord cu tot ce scrie acolo (dar ma indoiesc ca veti intelege aceasta).
Cunosteam un paradox: poti fi ortodox nefiind de acord cu unele scrieri ale Sfintilor Parinti. Vad ca a mai aparut unul: poti fi ortodox fara sa fii de acord cu tot ce scrie in Catehismul Ortodox.

Ce mai poti intelege?

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1102
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde Ioan Cr » 06 Noi 2010, 09:55

Sunteti si putin educat dupa toate...
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1102
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: Despre dezlegarea sabatului

Mesaj necititde Ioan Cr » 08 Noi 2010, 18:17

Continuarea discutiei despre tablele legii in noul subiect: "Despre universalitatea decalogului"
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje: 1113
Membru din: 12 Feb 2010, 05:54
Confesiune: ortodox

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde IOACHIM » 10 Noi 2010, 00:37

Dumnezeu a scris aceste porunci, de doua ori, ca sa intelegi dumneata ca, de fapt, trebuiesc desfiintate.
A doua oara tablele au fost pierdute. Dumnezeu le-a mai recuperat?

Incepe sa ma irite agresivitatea adventista.
Cand ajungeti la masura insuportabilitatii... lasati-l pe mana mea fratilor. :lol: Imi fac eu timp pt. el ! Nici n-am stiut ca mai posteaza. Da` de-acu` urmaresc si eu topicul!

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5373
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Despre dezlegarea sabatului

Mesaj necititde protosinghel » 10 Noi 2010, 15:17

Vasinec s-a supărat, pt că eu l-am numit urât. Dar cum să nu te scapi cu apelativele când omul bate câmpii şi ne bate şi pe noi la cap cu un singur subiect.
A zis că acceptă o dezbatere şi pe alte teme, dar nici măcar nu intră pe acolo. Ştie doar despre sâmbtătă, că de duminică nu a auzit. De suflet nici atât.
Dacă a hotărât să plece definitiv, nu ne supărăm, iar dacă rămâne, chiar ne bucurăm. Vrem totuşi o deschidere...

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje: 1113
Membru din: 12 Feb 2010, 05:54
Confesiune: ortodox

Re: Despre dezlegarea sabatului

Mesaj necititde IOACHIM » 10 Noi 2010, 20:19

bun si dac-a plecat ce? Credeti ca n-o sa revina? isi face alt nick si tot revine.... GARANTAT!

amator
Mesaje: 115
Membru din: 25 Mar 2012, 21:16
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: zidire sufleteasca

Re: Despre dezlegarea sabatului

Mesaj necititde amator » 05 Apr 2012, 22:42

As vrea sa adaug si eu la acest subiect ceva pentru ca n-a fost scris.Cateva ganduri pentru adventisti:
1.Sambata a fost o amintire de scapare din robie.Pasajul din Exod 20:1-17 este repetat in Deut 5:6-21 unde Moise spune clar DE CE a fost data aceasta porunca:...De aceea ti-a poruncit Domnul Dumnezeul tau sa tii ziua de odihna.La fel cum pastele era o sarbatoare anuala p/u Evrei ca sa aminteasca de evitarea lui Dumnezeu caselor Israelitilor in timpul ultimii urgii asa si sambata o amintire despre robie ci nu o lege motivata de creatia lumii.
2.Crestinii sunt lasati sa decida singuri ziua de odihna.Rom 14:5-6,caci daca sambata mai este valabila atunci aceasta libertate crestina despre care vorbeste Pavel nu ar putea fi.Puteti sa va inchipuiti asa libertate crestina in cazul curviei,idolatriei sau furt?De ce Pavel vorbeste de libertate doar in cazul sambetei?Nu stia el despre Exod si cealalta parte a Vt?
Adventistii nu au aceasta libertate crestina.Colosenilor mai a zis in 2:16.Daca este adevarat cum credeti de ce S-a schimbat sambata cu duminica si de ce crestinii se adunau duminica?
3.Cei care inclaca sambata nu vor fi aruncati in iazul de foc pe cand altii vor fi,de vazut 1 Cor 6:9,Gal 5:19:21,Apoc 21:8

Adventistii cum vad separa decalogul de toate celelalte prescriptii a legii in interesul lor si ii dau o semnificatie exclusiva deoarece Dumnezeu le-a scris personal.Ce spune David in acest sens:
Ps 119.72
72 Mai mult preţuieşte pentru mine legea GURII Tale, decât o mie de lucruri de aur şi de argint.Atrageti atentia:legea gurii ci nu doar tablele cu zece porunci.De vazut si Ps 19:8-11
Baptist

Avatar utilizator
undecimus
Mesaje: 139
Membru din: 04 Noi 2011, 08:19
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: adventist de ziua a şaptea

Ziua a 7-a este sâmbăta

Mesaj necititde undecimus » 06 Apr 2012, 15:11

Aratati-mi pe orice topic. Vreau sa vad unde scrie in BIBLIE, ca ziua a 7 din Geneza a numit-o Dumnezeu sambata. Dar sa nu-mi faceti trimiteri pe la Exod. Deci doar in Geneza, da.
Mai întâi de toate vreau să fac o rectificare: nu Dumnezeu a numit-o "sâmbăta", ci românii. Corespondentul zilei a şaptea din calendarul evreesc (sabatul), în calendarul românesc, este sâmbăta. De doi ani de zile acest lucru este valabil şi pentru Calendarul Ortodox, nu pot decât să salut această reparaţie făcută de Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Române.

Având în vedere acest lucru, ziua a 7-a în care Dumnezeu S-a odihnit de lucrarea Creaţiei (Gen.2,2) nu este alta decât sâmbăta românilor. De altfel, chiar denumirea de "sâmbătă" provine din ebraicul "Sabat", la fel ca în alte peste 100 de limbi ale pământului. Deci iată că v-am adus un argument "3 în 1", argument de ordin logic, calendaristic şi filologic. Doar din textul Genezei, aşa cum mi-aţi cerut.

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: Ziua a 7-a este sâmbăta

Mesaj necititde Floryan » 09 Apr 2012, 07:54

Aratati-mi pe orice topic. Vreau sa vad unde scrie in BIBLIE, ca ziua a 7 din Geneza a numit-o Dumnezeu sambata. Dar sa nu-mi faceti trimiteri pe la Exod. Deci doar in Geneza, da.
Mai întâi de toate vreau să fac o rectificare: nu Dumnezeu a numit-o "sâmbăta", ci românii. Corespondentul zilei a şaptea din calendarul evreesc (sabatul), în calendarul românesc, este sâmbăta. De doi ani de zile acest lucru este valabil şi pentru Calendarul Ortodox, nu pot decât să salut această reparaţie făcută de Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Române.

Având în vedere acest lucru, ziua a 7-a în care Dumnezeu S-a odihnit de lucrarea Creaţiei (Gen.2,2) nu este alta decât sâmbăta românilor. De altfel, chiar denumirea de "sâmbătă" provine din ebraicul "Sabat", la fel ca în alte peste 100 de limbi ale pământului. Deci iată că v-am adus un argument "3 în 1", argument de ordin logic, calendaristic şi filologic. Doar din textul Genezei, aşa cum mi-aţi cerut.
RAspunsul este cu susu`n jos si exact cum nu mi-am dorit.
Dle draga, AZ7 au preluat sabatul de la baptistii de ziua a 7 nu pt ca romanii au inventat sau denumit vreo zi, sau ca ar fi avut Miller si White vreo revelatie divina. Pur si simplu au imprumutat aceasta "traditie" de la Baptistii de ziua a 7 ca asa le-a placut lor si apoi i-a zis "Sola Scriptura".
Denumirea zilelor saptaminii in limba romana provine din limba latina unde fiecare zi era numita după o planeta:
Luni-luna
Marți-marte
Miercuri-mercur
Joi-jupiter
Vineri-venus
Sâmbătă-saturn
Duminică-soare
Dle eu nu-mi amintesc ca romanii sa fie mentionati in Vechiu Testament.
V-am intrebat pertinent, unde scrie in Biblie, in cartea Facerii ca ziua a 7 se numea Sabat?

Daca sabatul a fost LEGE inca de la inceput, unde scrie in BIblie ca Ada, Noe sau Avraam au tinut sabatul? Va rog aratati acestea apoi revenim si la problema cu biserica crestina si cu apostaziatul.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

Avatar utilizator
undecimus
Mesaje: 139
Membru din: 04 Noi 2011, 08:19
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: adventist de ziua a şaptea

Ziua a 7-a este sâmbăta, "Sabatul" este sâmbăta

Mesaj necititde undecimus » 09 Apr 2012, 11:09

RAspunsul este cu susu`n jos si exact cum nu mi-am dorit.
Deh, ce să-i faci? Vorba zicalei: "de ce ţi-e frică, de aia nu scapi!" Înţeleg bine că nu ţi-ai dorit, dar asta e realitatea; n-o poţi modifica...
Dle draga, AZ7 au preluat sabatul de la baptistii de ziua a 7
Fals! Adventiştii au preluat sabatul de la Domnul Iisus Hristos- numit şi Domn al Sabatului (Marcu 2,28 - care apropos de subiect e numită în versiunile ortodoxe: "sâmbăta")- şi de la sfinţii apostoli (Luca 23,54; Fapte 13,14.42.44; 16,13; 17,2; 18,4; Mat.24,20. )
Denumirea zilelor saptaminii in limba romana provine din limba latina unde fiecare zi era numita după o planeta:
Luni-luna
Marți-marte
Miercuri-mercur
Joi-jupiter
Vineri-venus
Sâmbătă-saturn
Duminică-soare
Mai puţin sâmbăta şi duminica! Bine că v-aţi îngroşat eroarea s-o vadă toţi! În engleză (Saturday) provine într-adevăr de la Saturn, dar în limba română provine de la Sabat, la fel ca în peste 100 de limbi ale pământului (sabato, sabado, sabbato, sabtu, subota, săbota, sobota, sabota, szombat, dissabte, samedi, etc.)
V-am intrebat pertinent, unde scrie in Biblie ca ziua a 7 se numea Sabat?
Aici:

"Şase zile veţi aduna, iar ziua a şaptea este Sâmbătă, nu veţi afla într'ânsa." (Ieşirea 16,26 - versiunea ortodoxă 1914)

Două menţiuni importante cu privire la acest verset (să nu vă mai obosiţi a-i găsi cusururi):

1. În originalul ebraic sâmbăta este numită sabbath, aşa cum reiese şi din traducerea engleză: "Six days ye shall gather it; but on the seventh day, which is the sabbath, in it there shall be none." (Exodus 16,26 - KJV)
2. Textul ebraic foloseşte aici articolul hotărât: "Sabatul", deci nu este vorba despre "o odihnă", ci e chiar Odihna, sabatul, ziua a şaptea, sâmbăta. Ce vreţi mai mult?
Daca sabatul a fost LEGE inca de la inceput, unde scrie in BIblie ca Ada, Noe sau Avraam au tinut sabatul? Va rog aratati acestea apoi revenim si la problema cu biserica crestina si cu apostaziatul.
Aveţi o pretenţie cam absurdă! De ce să scrie în dreptul fiecărui credincios că a ţinut sabatul? Nu e normal că fiind credincios a păzit toate poruncile Domnului? Vă imaginaţi vreun evreu credincios să nu fi păzit sabatul? Hai să fim serioşi!


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron