Dar de ce nu vrei tu sa spicuiesti din Scriptura sau din Canoane?Spicuiesc din "Catehismul ortodox".
214. Sunt ingaduite de Biserica a doua si a treia nunta?
A doua si a treia nunta erau privite odinioara de Biserica cu mai multa asprime si ingaduite numai ca un pogoramant facut pentru slabi-ciunea firii omenesti. De aceea, erau insotite de unele epitimii, sau canoane de pocainta (opriri de la Sf. impartasanie). Astazi insa, deoarece asemenea casatorii au devenit mai dese, Biserica e nevoita sa le ingaduie si sa le binecuvanteze, pentru a nu lasa pe cei impreunati cu legatura trupeasca, sa traiasca in pacat, fara binecuvantarea lui Dumnezeu. """""""""""""""
Nu vad nici o raportare la invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli. In schimb, vad multa "ingaduinta" (oficierea curviei, ca sa nu mai para un pacat si amestecarea lui Dumnezeu in aceasta "ingaduinta" ).
Crezi ca o carticica numita "Catehismul ortodox" este reprezentativa pt toate chestiunile din Biserica? Si probabil nici nu intelegi mare lucru din acea carticica.
Problema care ai pus-o in discutie e mai complicata si depinde de la caz la caz.
Deci retine ca Scriptura si Canoanele permit divortul in caz de adulter, pentru linistea si demnitatea sotului nevinovat, dar nu permit si recsatorirea (cu binecuvantarea Bisericii) a sotului care a făcut adulter. Sunt doua lucruri diferite!
Daca persoana nevinovata lasata singura, se dovedeste ca nu a avut nicio vina în divortul lor, doreste sa se recasatoreasca, mai ales daca are si copii, cununia ei cea de a doua este valabilă.
Daca contesti trebuie sa aduci dovezi din Scriptura si din Canoane,altfel vorbim in vant.
Fals.Eu parca stiam ca vaduvia ii prima optiune si numai in cazuri speciale se permite recasatorirea. Sper ca nu gresesc.La noi se procedeaza simplu, cum ne-au invatat Hristos si Apstolii:
1. Nu se pune in discutie problema persoanelor vaduve sau divortate din pricina de curvie (din vina celuilalt). Astfel de persoane sunt dezlegate si se pot recasatori, fara nici o problema. Asa ne invata Sfanta Scriptura.
La fel se petrec lucrurile (sau ar trebui sa se petreaca) si in BO ,duhovnicul sau episcopul incerca sa-i impace pe cei doi. Ia intreba-l pe parintele Petru cum procedeaza in astfel de cazuri.2. Daca un cuplu se desparte, din alt motiv decat curvia, este dator sa se impace (cum spune Scriptura). Nu este incurajata, sub nici o forma, recasatorirea ci rezolvarea problemelor si impacarea. Cuplul respectiv are tot sprijinul bisericii pentru a reveni la viata de familie crestina.
3. Cand se afla ca un cuplu are probleme, biserica (pastorul, slujbasii, credinciosii) actioneaza si se roaga pentru rezolvarea problemelor si interventia lui Dumnezeu pentru ca acel camin sa-si regaseasca pacea. Au loc multe discutii, consilieri si ore de rugaciune pentru rezolvarea problemelor dupa voia lui Dumnezeu ("ceea ce Dumnezeu a unit nimeni sa nu desparta"). Din pacate, cu toata aceasta preocupare pentru familia crestina, tot se mai produce cate un divort.