Nu as zice ca este o explicatie gresita, daca am avea fotografia Mantuitorului am tine-o la loc de cinste.Insa eu cred ca icoana este net superioara fotografiei intrucat ea incerca sa reprezinte carnea transfigurata,iluminata de har pe cand fotografia ne reprezinta doar lumeste.Am formulat astfel intrebarea deoarece am citit urmatoarele:
"El insusi [Hristos] ne-a lasat eikon-ul Lui, nefacut de vreo mana omeneasca impregnat pe mandylion, pe mahrama Sf. Veronica si pe giulgiu ca sa stim si noi cei de azi cum arata, nu doar contemporanii Lui.
In ortodoxie, consideram ca Chipul lui Hristos -akeiropita- imprimat pe acele tesaturi si ramas ca model dupa care se picteaza icoanele (dupa reguli stricte care nu trebuie sa interfereze cu fantezia lumeasca a iconarului), merita sa fie cinstit si respectat.
Daca ar fi existat aparate foto pe vremea Lui si ar fi fost fotografiat"
De aici am inteles superioritatea fotografiei. Sa inteleg ca e o explicatie gresita?
Fotografia tine mai mult de "mecanica" aparatului pe cand in icoana pictorul se implica prin post,rugaciune,credinta si inspiratie.Factorul uman colaboreaza mult mai mult cu harul in icoana decat in fotografie.
"icoana nu reprezintã carnea pieritoare sortitã descompunerii, ci carnea transfiguratã, iluminatã
de har, carnea veacului ce va sã vinã (v. I Cor. 15, 34-46). Ea transmite frumusetea si slava
divinã cu mijloace materiale, vizibile cu ochii trupesti.
Aici da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine. Cele mai multe icoane nu sunt atat de frumoase ca o fotografie.
Draga daca cauti doar frumusetea asta lumeasca ai dreptate,daca o sa mergi la catolici o sa gaseste doar "icoane" frumoase,insa noi nu urmarim sa realizam un portret realist dimpotriva realismul este interzis in arta figurativa bizantina.
Si, desi icoana reprezinta chipul slãvit si vesnic al omului, eu sper ca dincolo sa nu gasesc astfel de sfinti ca cei zugraviti in icoane.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)