Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcatelor

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
vasinec
Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde vasinec » 24 Noi 2010, 14:10

Bai frate, esti inabordabil ca sa nu spun ceva urit!
Cine va opreste sa spuneti ceva urat? A facut-o si parintele protosinghel. Asa ca aveti un exemplu demn de urmat.

Mai omule, unde preda nevasta-mea, sunt o gramada de az7. Sunt betivi si curvari de asemenea. SI ce-i cu asta? NIMIC.
Tzatza Floareo, astea sunt minciuni sfruntate. Adventistii nu consuma deloc alcool (eu, cel putin, nu am vazut nici un adventist punand picatura de alcool in gura - ma includ aici si pe mine, fost betiv notoriu) si nu curvesc. Pentru betie sau curvie sunt exclusi din biserica.
Nu cred ca esti tu atit de vrednic sa judeci pe x sau y. Si nici eu si nimeni.
Nu judecam pe nimeni. Cautam doar sa lamurim cum se face ca "succesorii apostolici" leaga si dezlega incalcand invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli. De judecat, ii va judeca Dumnezeu si tot EL le va da si rasplata cuvenita.

Asa ca, ar fi bine sa va concentrati si sa oferiti o explicatie la oficierea de legaturi necrestine (ca nu se pot numi casatorii) de catre preotii ortodocsi.

vasinec

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde vasinec » 24 Noi 2010, 14:31

Unde se oficiaza casatorii necrestine in biserica ortodoxa?
Probabil se oficiaza in spatele bisericii sau in clopotnita si de aceea dumneata nu ai stiut pana acum.

Faptul ca se oficiaza un alt fel de slujba (ierugie) la a doua casatorie, nu schimba cu nimic lucrurile. Este un alt mod de a oficia curvia (casatoria persoanelor divortate din alt motiv decat curvia).

Daca o tot dati pe dupa plopi, explicati cum este cu ierugiile astea pentru cei aflati al a doua sau a treia relatie (sa nu o numim casatorie - castoria este o institutie sfanta).

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde daniel tuduran » 24 Noi 2010, 17:32

Unde se oficiaza casatorii necrestine in biserica ortodoxa?
Probabil se oficiaza in spatele bisericii sau in clopotnita si de aceea dumneata nu ai stiut pana acum.

Faptul ca se oficiaza un alt fel de slujba (ierugie) la a doua casatorie, nu schimba cu nimic lucrurile. Este un alt mod de a oficia curvia (casatoria persoanelor divortate din alt motiv decat curvia).

Daca o tot dati pe dupa plopi, explicati cum este cu ierugiile astea pentru cei aflati al a doua sau a treia relatie (sa nu o numim casatorie - castoria este o institutie sfanta).

O sa rugam un preot sa ne lamuresca insa ai uitat tu sa ne lamuresti prin ce procedeu cei 63% din p-np care divorteaza se recasatoresc.Cum poti sa treci asa usor pt acesta statistica infioratoare?
Lamureste-ne odata ce se intampla cu cele doua treimi de p-np divortati?
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde dumio » 25 Noi 2010, 00:16

O sa rugam un preot sa ne lamuresca insa ai uitat tu sa ne lamuresti prin ce procedeu cei 63% din p-np care divorteaza se recasatoresc.Cum poti sa treci asa usor pt acesta statistica infioratoare?
Lamureste-ne odata ce se intampla cu cele doua treimi de p-np divortati?
Niciun preot serios si cu constiinta nu oficiaza cununia a doua sau a treia, decat dupa cei doi sunt in prealabil spovediti ca sa nu aiba impedimente (si anume: sa nu fie rude de sange sau de cumetrie; sa nu fie inca din punct de vedere civil casatoriti, pentru ca ar insemna bigamie, motivele divortului, daca ei sunt divortati etc). Apoi Biserica recurge la un pogoramant, in sensul ca accepta ca cei doi daca unul sau ambii au fost divortati, sa aiba binecuvantarea ei,decat sa nu o aiba deloc si sa traiasca in pacat, stiind ca cei doi nu pot fi pomeniti la slujbe si nici rugaciunile lor nu sunt primite in fata lui Dumnezeu, daca stau in desfranare. Cand Mantuitorul prezinta motivul divortului, spune ca acela trebuie sa fie numai adulterul, iar Sf, Ap. Pavel adauga: moartea. Acum ce inseamna moarte? Adulterul inseamna moartea si tradarea iubirii fata de celalalt sot, iar moartea: incetarea ei in trup, fie prin sfarsitul vietii unui sot sau prin incetarea iubirii fata de celalalt sot, inainte de sfarsitul vietii. De aceea Biserica a mai acceptat si alte motive pentru divort: erezia, nebunia, anumite boli grave, nerespectarea indatoririlor unui sot fata de altul (in special cele conjugale), patimile care destrama familiile (betia, mania, drogurile etc), disparitia unuia dintre soti despre care se considera ca este mort.

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Preotul leaga si dezleaga...

Mesaj necititde daniel tuduran » 26 Noi 2010, 16:13

Mergeti la preot?
da, preotul meu este Isus, asa scrie in Biblie.
Si cui te spovedesti tu?
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Preotul leaga si dezleaga...

Mesaj necititde electric77 » 26 Noi 2010, 16:14


Si cui te spovedesti tu?
daca preotul meu este Isus, evident ca Lui

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde daniel tuduran » 26 Noi 2010, 16:21

Puterea de a ierta pacatele a fost data tuturor. Este chiar o datorie crestina sa ierti, precum si Dumnezeu ne-a iertat, prin Domnul Iisus Hristos.

Si, daca vreti sa intelegeti mai bine cum iertau Sfintii Apostoli, uitati-va la Sfintii Apostoli (nu la traditia bisericeasca). "Iar cui îi iertati ceva, îi iert si eu"- spune Sfantul Apostol Pavel (2 Corinteni 2:10). Fac la fel si preotii de azi? Daca un om a gresit in fata unui semen, este trimis mai intai sa primeasca iertare de la cel caruia i-a gresit? Sau, da iertare "succesorul apostolic", direct, cu de la sine putere?
Un raspuns foarte coerent la intrebarea lui vasinec il gasim la Origen (185-245)
"Noi toti avem puterea de a ierta greselile,precum se vede din cuvintele:precum si noi iertam gresitilor nostri(...) Dar ACELA,care a primit inspiratie de sus,ca Apostolii(...) iarta astfel de pacate pe care le-ar fi iertat Dumnezeu si mentine pacatele nevindecabile.El este slujitor,dupa cum proroci au slujit lui Dumnezeu,vorbind nu de la sine,ci dupa voia lui Dumnezeu,Care singur are puterea de a ierta pacatele"(Despre oratorie c. 28)

"PERSOANELE IERARHICE ale Bisericii,care asemenea Apostolilor,au primit Duhul Sfint,au puterea de a LEGA si DEZLEGA,iar judecata lor,fie ea exprimata prin LEGARE sau DEZLEGAREA pacatelor,are o insemnatate dumnezeiasca si nu omeneasca,fiindca aceasta este judecata lui Dumnezeu care judeca prin ei
(Comentariu la Matei)

Dar ma rog,pe vasinesc nu-l prea intereseaza cum stateau lucrurile in Biserica pe la anul 200,ca atunci nu mai exista Biserica ci doar niste crestini care traiau nevazuti si tineau in ascuns sambata.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Preotul leaga si dezleaga...

Mesaj necititde daniel tuduran » 26 Noi 2010, 16:27


Si cui te spovedesti tu?
daca preotul meu este Isus, evident ca Lui
vai,ce spontan esti :D mi si frica sa-ti mai scriu ca poate imi dai raspunsul inainte de a-ti scrie :lol:
Exista in fizica o ipoteza care zice ca tahionii ajung la destinatie inainte de a pleca de la baza.La fel si gandurile tale se expun pe forum inainte de a-ti trece prin cap. :D
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

vasinec

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde vasinec » 26 Noi 2010, 21:56

tu sa ne lamuresti prin ce procedeu cei 63% din p-np care divorteaza se recasatoresc.Cum poti sa treci asa usor pt acesta statistica infioratoare?
Lamureste-ne odata ce se intampla cu cele doua treimi de p-np divortati?
Nu stiu cat de adevarate sunt procentele dvs. si nu sunt avocatul confesiunilo neo-protestante (unele dovedind o atitudine libertina fata de invataturile Mantuitorului). Pot sa va lamuresc cum stau lucruri, cu precizie, in biserica mea. In decurs de 5 ani, intr-o comunitate de cca 250 de membri, au avut loc 2 divorturi (adica, mai putin de 1% in 5 ani). Numarul recasatorilor celor divortati: 0 (zero). Numarul celor exclusi din randul membrilor bisericii, ca urmare a celor 2 divorturi: 3 excluderi.
Niciun preot serios si cu constiinta nu oficiaza cununia a doua sau a treia, decat dupa
Acolo unde Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli dau invataturi foarte clare, nu ar trebui sa existe nici un "decat dupa".
Apoi Biserica recurge la un pogoramant, in sensul ca accepta ca cei doi daca unul sau ambii au fost divortati, sa aiba binecuvantarea ei,decat sa nu o aiba deloc si sa traiasca in pacat, stiind ca cei doi nu pot fi pomeniti la slujbe si nici rugaciunile lor nu sunt primite in fata lui Dumnezeu, daca stau in desfranare.
Foarte interesant. Domnul Iisus Hristos spune ca "El le-a zis: "Oricine îsi lasã nevasta, si ia pe alta de nevastã, preacurveste fatã de ea; si dacã o nevastã îsi lasã bãrbatul, si ia pe altul de bãrbat, preacurveste." (Marcu 10:11,12) Biserica ce face? Oficiaza preacurvia, dandu-i, astfel, o aparenta de curatenie. Si totusi, se vede si o atitudine corecta din partea bisericii: nu pot fi pomeniti la slujbe. Vai cata sfintenie si ascultare de Hristos!?
Biserica a mai acceptat si alte motive pentru divort: erezia, nebunia, anumite boli grave, nerespectarea indatoririlor unui sot fata de altul (in special cele conjugale), patimile care destrama familiile (betia, mania, drogurile etc), disparitia unuia dintre soti despre care se considera ca este mort.
Am inteles. Prin asta cu "biserica a mai acceptat si alte motive pentru divort", s-a ales praful de invataturile Domnului Iisus Hristos. Si ne mai numim crestini (fara Hristos).

P.S. DOMNILOR ADMINISTRATORI, AM RASPUNS A DOUA OARA LUI DUMIO. O POSTARE MI-ATI STERS-O. DE CE? EU MUNCESC SA RASPUND CA SA VA BATETI DOMNIILE VOASTRE JOC MUNCULITA MEA? SPER SA NU MAI AM PARTE DE POSTARI STERSE. NU ESTE CORECT (OMENESTE, DARMITE CRESTINESTE).

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde dumio » 27 Noi 2010, 01:03

Acolo unde Domnul Iisus Hristos si Sfintii Apostoli dau invataturi foarte clare, nu ar trebui sa existe nici un "decat dupa".
Dupa tine ar trebui ca toti sa se duca in fundul iadului sau sa devina adventisti rigoristi! Nu uita ca Biserica are puterea de a lega si dezlega prin slujitorii ei. Ea nu este impotriva lui Hristos ci este cu Hristos si in Hristos si se conduce numai dupa voia Lui, chiar daca pentru unii ca tine, care refuza si preotia si tainele si Biserica (in ultima instanta) li se pare anapoda. Trebuie sa fii ortodox ca sa intelegi anumite realitati, caci altfel vei sta intr-o smintire continua!

vasinec

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde vasinec » 27 Noi 2010, 07:46

Dupa tine ar trebui ca toti sa se duca in fundul iadului
Cum ati ajuns la concluzia asta?
sau sa devina adventisti rigoristi!
"Adventist" inseamna "asteptator a revenirii Domnului Iisus Hristos". Da, se poate spune ca vreau ca toti sa fie asteptatori ai revenirii Mantuitorului. Iar pentru aceasta nu este nevoie de rigoare ci de nadejede, credininta si dragoste.
Nu uita ca Biserica are puterea de a lega si dezlega prin slujitorii ei.
Am aflat de acesta putere pe care biserica dvs. si-a autoatribuito.
Ea nu este impotriva lui Hristos ci este cu Hristos si in Hristos si se conduce numai dupa voia Lui,
Hai sa nu fim caraghiosi. De cateva zile discutam despre oficierea de casatorii contrar voiei lui Hristos. Cum mai puteti face afirmatii de genul celei de mai sus?
Trebuie sa fii ortodox ca sa intelegi anumite realitati, caci altfel vei sta intr-o smintire continua!
Am fost membru al bisericii ortodoxe. Cunosc ortodoxia mult mai bine decat marea majoritate a ortodocsilor.

P.S. Am tot respectul pentru credinciosii ortodocsi. Stiu ca multi dintre ei, oameni plini de dragoste si teama de Dumnezeu, vor fi mantuiti. Ceea ce ma dezamagaste este ortodoxia ca institutie. Mai mult ii incurca pe bietii credinciosi.

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Noi 2010, 10:07

Nu stiu cat de adevarate sunt procentele dvs. si nu sunt avocatul confesiunilo neo-protestante (unele dovedind o atitudine libertina fata de invataturile Mantuitorului).
1)Procentele nu sunt ale mele sunt luate de pe pagina voastra (deci 63%),fi sigur ca sunt cat se poate de reale.
2)Nu esti avocatul confesiunilor neo-protestante dar esti direct responsabil pt ce se intampla in casa voastra.Nu poti fugi de responsabilitate chiar asa usor,ati adus familia intr-un dezastru iar acum va faceti ca ploua.Eu cel putin,ca simplu credincios ma simt cu totul responsabil de pacatele din ortodoxie,ba mai mult sunt constient ca si din pricina nevredniciei mele se inmulteste necredinta si prolifereaza sectele in lume.
`
Pot sa va lamuresc cum stau lucruri, cu precizie, in biserica mea. In decurs de 5 ani, intr-o comunitate de cca 250 de membri, au avut loc 2 divorturi (adica, mai putin de 1% in 5 ani). Numarul recasatorilor celor divortati: 0 (zero). Numarul celor exclusi din randul membrilor bisericii, ca urmare a celor 2 divorturi: 3 excluderi.
Nu draga.Nu comparam mere cu pere.Se ia situatia pe ansamblu si asa se judeca.Deci aveti doua treimi dintre np divortati.Care este situatia lor ? Consideram ca acestia traiesc in curvie si in afara bisericii sau ati gasit vreun mijloc sa-i integrati in comunitatea bisericii?
Ca daca e sa comparam mere cu pere afla ca in familia nimeni nu a divortat,si asta de 50 de ani incoace.Deci 0(zero) divorturi,0 (zero) recasatoriri, 0(zero) exclusi.Numai ca eu nu ma raportez doar la familia mea ci la intreaga ortodoxie,ba mai mult la intreaga lume.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Noi 2010, 10:16

Am fost membru al bisericii ortodoxe. Cunosc ortodoxia mult mai bine decat marea majoritate a ortodocsilor.
Eu cred ca ne minti sau vrei sa ne duci in eroare. A cunoste ortodoxia inseamna a te impartasi,a te spovedi,a tine post,a face fapte bune,a te ruga si multe altele la fel. Din cate ne-ai descris erai un betivan,deci departe de o viata ortodoxa,departe de duhovnic si de impartasanie,departe de rugaciune.
Ia spune ce duhovnic aveai si la ce biserica mergeai?
PS exista o moda printre ortodocsii trecuti la np sa se laude ca cunosteau ortodoxia,stiu asta ca am discutat mult cu np pe alt forum,insa ei saracii nu se impartasisera niciodata si confundau pastele cu Sf Impartasanie.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

vasinec

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde vasinec » 27 Noi 2010, 13:27

Pot sa va lamuresc cum stau lucruri, cu precizie, in biserica mea. In decurs de 5 ani, intr-o comunitate de cca 250 de membri, au avut loc 2 divorturi (adica, mai putin de 1% in 5 ani). Numarul recasatorilor celor divortati: 0 (zero). Numarul celor exclusi din randul membrilor bisericii, ca urmare a celor 2 divorturi: 3 excluderi.
Nu draga.Nu comparam mere cu pere.Se ia situatia pe ansamblu si asa se judeca.Deci aveti doua treimi dintre np divortati.Care este situatia lor ? Consideram ca acestia traiesc in curvie si in afara bisericii sau ati gasit vreun mijloc sa-i integrati in comunitatea bisericii?
Ca daca e sa comparam mere cu pere afla ca in familia nimeni nu a divortat,si asta de 50 de ani incoace.Deci 0(zero) divorturi,0 (zero) recasatoriri, 0(zero) exclusi.Numai ca eu nu ma raportez doar la familia mea ci la intreaga ortodoxie,ba mai mult la intreaga lume.
Eu v-am oferit date din biserica adventista (pentru ca sunt adventist). Nu am nici o implicare si nici un efect in celelalte biserici neo-protestante. Repet: nu sunt avocatul celorlalte biserici neo-protestante. Eu nu v-am acuzat de nimic din ceea ce se intampla in toate bisericile traditionaliste (biserica catolica, biserica ortodoxa si toate fractiunile ei: visarionisti, oastea domnului, noul ierusalim de la Pucioasa, etc). Am pus in discutie doar ceea ce se intampla stric in biserica dvs. (biserica ortodoxa). Cu mine dicutati despre biserica ortodoxa si despre biserica adventista.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde electric77 » 27 Noi 2010, 13:33

Vasinec are dreptate, totusi adventistii sunt mai separati de ceilalti np, baptisti, penticostali si sunt mai rigurosi. Totusi si adventistii au multe lucruri gresite (unul ar fi ca participa la razboi), dar imi place ca pastorii nu se implica in politica, asa cum fac alti pastori np.

vasinec

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde vasinec » 27 Noi 2010, 13:41

Am fost membru al bisericii ortodoxe. Cunosc ortodoxia mult mai bine decat marea majoritate a ortodocsilor.
Eu cred ca ne minti sau vrei sa ne duci in eroare.
Cum adica mint? Ce nu va vine sa credeti? Este ceva deosebit sa fii ortodox in Romania?
Din cate ne-ai descris erai un betivan,
Da. Betivan la fel ca foarte multi alti ortodocsi (chiar preoti).
Ia spune ce duhovnic aveai si la ce biserica mergeai?
Mergeam la bisericile din apropierea locuintei. Dar, ca multi alti ortodocsi, mergeam mai mult de pasti, de craciun sau la nunti si botezuri de prunci. In rest, mai rar.

Duhovnic: m-am spovedit pentru prima si ultima oara la parintele Teofil Paraian, de la manastirea Brancoveneasca de la Sambata de Sus (jud. Brasov). I-am marturisit ca am inceput sa cercetez Sfanta Scriptura. Mi-a spus: "lasa Biblia si vino la biserica". Atunci am hotarat sa las o astfel de biserica si sa merg la Cuvantul lui Dumnezeu. Si, bine am facut. Sfanta Scriptura a lucrat la inima mea si astazi sunt un alt om.
PS exista o moda printre ortodocsii trecuti la np sa se laude ca cunosteau ortodoxia,stiu asta ca am discutat mult cu np pe alt forum,insa ei saracii nu se impartasisera niciodata si confundau pastele cu Sf Impartasanie.
Daca vreti putem discuta despre multe lucruri necunoscute ortodocsilor: despre catehismul ortodox, despre pravila bisericeasca, despre unele invataturi ale Sfintilor Parinti.

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Noi 2010, 13:45

Vasinec are dreptate, totusi adventistii sunt mai separati de ceilalti np, baptisti, penticostali si sunt mai rigurosi. Totusi si adventistii au multe lucruri gresite (unul ar fi ca participa la razboi), dar imi place ca pastorii nu se implica in politica, asa cum fac alti pastori np.
Nu draga nu are nicio dreptate,nu putem separa adventismul de celelalte culte np,asta ar insemna ca si eu sa vorbesc doar despre comunitatea in care traiesc,nu asa trebuie judecate lucrurile. Biserica ortodoxa trebuie judecata dupa roadele ei in tot timpul si tot locul iar np trebuiesc judecati tot per ansamblu ce roade au adus de la infiintare si pana astazi.
Daca facem prostia sa judecam doar comunitatea de 250 de oamenii a lui vasinesc atunci urmatorul pas este ca fiecare persoana sa fie judecata in parte.
Tu spre ex. ai putea pretinde ca religia ta personala (care este unica in lume) este o religie buna intrucat tu nu ai mari pacate.
Or nu este asa,tu esti produsul np-ismului si esti vinovat si tu si vasinesc de haosul din np,cum noi ortodocsii sunt vinovatii de faradelegiile din ortodoxie.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

vasinec

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde vasinec » 27 Noi 2010, 13:46

Vasinec are dreptate, totusi adventistii sunt mai separati de ceilalti np, baptisti, penticostali si sunt mai rigurosi. Totusi si adventistii au multe lucruri gresite (unul ar fi ca participa la razboi), dar imi place ca pastorii nu se implica in politica, asa cum fac alti pastori np.
Partea cu participatul la razboi a iscat o controversa si chiar fractiuni in randul adventistilor. Nu este o problema bine lamurita. Eu, personal, as participa la un razboi dar numai in calitate de cadru sanitar. Sub nici o forma nu as ucide. Cred ca majoritatea adventistilor gandesc la fel. Doar, se lauda ca respecta toate cele 10 porunci (inclusiv porunca a sasea - sa nu ucizi).

vasinec

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde vasinec » 27 Noi 2010, 13:51

Vasinec are dreptate, totusi adventistii sunt mai separati de ceilalti np, baptisti, penticostali si sunt mai rigurosi. Totusi si adventistii au multe lucruri gresite (unul ar fi ca participa la razboi), dar imi place ca pastorii nu se implica in politica, asa cum fac alti pastori np.

Daca facem prostia sa judecam doar comunitatea de 250 de oamenii a lui vasinesc atunci urmatorul pas este ca fiecare persoana sa fie judecata in parte.
Am dat ca exemplu comunitatea mea (pentru ca o cunosc foarte bine) Dar, nu am nimic impotriva sa facem referiri la biserica adventista, la nivel mondial.

Insa, nu am nici o treaba cu modul cum se comporta baptistii, penticostalii, harismaticii, etc. Repet: eu sunt adventist iar dvs. sunteti ortodox. Sa discutam despre bisericile noastre.

Totusi, cred ca am deviat de la subiect. Cum ramane cu legatul si dezlegatul dupa capul fiecaruia, fara a fi respectate invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli?

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde electric77 » 27 Noi 2010, 15:59

Eu, personal, as participa la un razboi dar numai in calitate de cadru sanitar. Sub nici o forma nu as ucide. Cred ca majoritatea adventistilor gandesc la fel.
adventistii reformati gandesc asa, cei de ziua a 7-a merg la razboi si ucid.


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX