POLEMIC: ICOANĂ vs IDOL

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
vasinec
Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde vasinec » 27 Dec 2010, 13:33

2)Insemnarea cu semnul sfintei cruci este o practica apostolica,
Probabil vorbiti de pe pereti (icoane). Sfintii Apostoli nu si-au facut niciodata semnul crucii. Cititi marturiile lor (cartea Faptele Apostolilor si cele 21 de epistole ale Sfintilor Apostoli).
Nu-i spre cinstea vostra ca nu va faceti semnul sfintei cruci ci spre rusinea vostra!
Considerati ca va adresati Sfintilor Apostoli. Sa le fie rusine ca nu si-au facut semnul crucii sau vreun alt semn. Dar, in acelasi timp incercati sa fiti intelegator. Bietii Sfinti Apostoli nu au avut de la cine sa invete.

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Dec 2010, 14:21

Si crucea de pe biserica adventista din Simeria este tot o facatura a omului!
Ai dreptate, dar uiţi un amănunt: niciun adventist nu se închină şi nu pupă acea făcătură!
Dar oare ati uitat voi ca crucea apare in mana diversilor zei egipteni reprezentati de oamenii acelor timpuri, sau pe sarcofagele ai peretii mormintelor lor?
Ati uitat voi ca crucea era simbol al zeului Tamuz la babilonienii din Caldeea antica ?
Ati uitat ca la pagani era obiect de tortura?
Conform carei traditii biblice ati construit crucea si ati pus-o pe cladire?
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Dec 2010, 14:44

2)Insemnarea cu semnul sfintei cruci este o practica apostolica,
Probabil vorbiti de pe pereti (icoane). Sfintii Apostoli nu si-au facut niciodata semnul crucii. Cititi marturiile lor (cartea Faptele Apostolilor si cele 21 de epistole ale Sfintilor Apostoli).
Noi nu rezumam practica apostolica la marturiile din cartea Faptele Apostolilor si cele 21 de epistole ale Sfintilor Apostoli.Acest obicei de a rezuma invatatura apostolica la cartile NT este un obicei destul de recent si nebiblic.
In traditia liturgica a sec 2 gasim marturii despre crestinii care se insemnau cu semnul sfintei cruci (a se cititi referatul parintelui Petru in discutia cu baptistii).Iar despre crucea ca obiect material sunt destule dovezi incat n-are rost sa aduc dovezi.

Se ştie că în anul 79 d. Hr a avut loc o mare erupţie a vulcanului Vezuviu. Acesta a acoperit oraşul Pompei din apropiere. Abia în sec. 19, dar mai ales 20, acolo s-au făcut săpături care au descoperit oraşul acoperit de lavă
Printre altele, s-a descoperit şi o casă care probabil a servit ca biserică.Este foarte probabil ca acolo să fi slujit chiar Apostolii Petru şi Pavel. Printre simbolurile creştine descoperite pe pereţii de acolo s-a găsit şi Crucea, aşa cum o ştim noi. Este cea mai veche reprezentare a Crucii cunoscută până acum. Începând cu secolul II, mărturiile de acest fel sunt şi mai multe şi mai evidente.

http://ierompetru.wordpress.com/2009/10 ... ui-iehova/
Considerati ca va adresati Sfintilor Apostoli. Sa le fie rusine ca nu si-au facut semnul crucii sau vreun alt semn. Dar, in acelasi timp incercati sa fiti intelegator. Bietii Sfinti Apostoli nu au avut de la cine sa invete.
Dar decand voi iudaizantii vorbiti in numele apostolilor?
IudaizantiI respingeau insasi temelia Bisericii crestine si anume, ca omul era mantuit prin credinta in Iisus Hristos si nu prin faptele Legii (Galateni 6, 2) .
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

laodiceean

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde laodiceean » 27 Dec 2010, 15:14

Dar oare ati uitat voi ca crucea apare in mana diversilor zei egipteni reprezentati de oamenii acelor timpuri, sau pe sarcofagele ai peretii mormintelor lor?
Ati uitat voi ca crucea era simbol al zeului Tamuz la babilonienii din Caldeea antica ?
Ati uitat ca la pagani era obiect de tortura?
Conform carei traditii biblice ati construit crucea si ati pus-o pe cladire?
Se pare că n-ai prins ideea. Crucea este un simbol creştin. O punem pe biserici, pe Biblii, pe morminte, dar NICIODATĂ nu ne închinăm înaintea ei şi nu o pupăm. Asta face diferenţa între o reprezentare/simbol şi un idol.

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Dec 2010, 18:02

Eu am pus acolo niste intrebari dar dv vad ca vreti sa evitati sa raspundeti.Va rog deci binevoiti si raspundeti punctual.

Crucea este un simbol creştin
1)Unde scrie asta? Sau de unde ati luat-o dv aceste lucruri?
2) Daca crucea este un simbol crestin de ce in cartea scrisa de Petru Blaj nu se spune lucru asta ci se inoculeaza ideea ca ar fi un simbol pagan aducandu-se un citat unde crucea era folosita de egipteni?
. O punem pe biserici, pe Biblii, pe morminte,
In Biblie nu scrie sa o puneti pe biserici, pe Biblii, pe morminte! De ce totusi adaugati la textul Scripturii?
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde maria_andreea » 27 Dec 2010, 19:41

Crucea este un simbol creştin. O punem pe biserici, pe Biblii, pe morminte, dar NICIODATĂ nu ne închinăm înaintea ei şi nu o pupăm.
Nici noi nu ne închinăm unei simple cruci, ci Crucii care a fost sfinţită de sângele Mântuitorului, ne închinăm şi sărutăm (tratăm cu evlavie) nu numai crucea ci şi locurile pe unde a păşit Mântuitorul şi apa Iordanului unde S-a botezat şi ziua în care S-a schimbat la faţă şi Chipul din Icoană pentru că toate au ceva sfânt din El, dacă n-ar avea nu ne-am pierde timpul vă asigur, mai ales că "ortodocşii nu sunt proşti" :)
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

vasinec

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde vasinec » 27 Dec 2010, 20:21

Noi nu rezumam practica apostolica la marturiile din cartea Faptele Apostolilor si cele 21 de epistole ale Sfintilor Apostoli.
Acest obicei de a rezuma invatatura apostolica la cartile NT este un obicei destul de recent si nebiblic.
Doua invataturi noi si foarte interesante (a la tuduran):
- practica apostolica trebuie cautata si in alta parte decat in multele marturii ale Sfintilor Apostoli (21 de carti, plus cartea Faptele Apostolilor);
- este nebiblic sa te bazezi pe ceea ce este scris in Biblie (adica, invataturile Sfintilor Apostoli, in cazul nostru).

In traditia liturgica a sec 2 gasim
Vorbeam de Sfintii Apostoli. Acestia au trait in sec. 1 si nu au folosit nici o icoana (nici pentru inchinare, nici pentru pupaciune) si nici nu si-au facut vreodata semnul crucii sau alt semn.

vasinec

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde vasinec » 27 Dec 2010, 20:26

In Biblie nu scrie sa o puneti pe biserici, pe Biblii, pe morminte! De ce totusi adaugati la textul Scripturii?
Este o practica nebiblica la care se poate renunta foarte usor. Unii au biserici cu cruci, altii fara cruci. Unii au Biblii cu cruce, altii fara cruce. Nu are importanta acest aspect.


A face semnul crucii sau a te inchina in fata icoanelor este, de asemenea, nebiblic. Puteti renunta la asemenea practici?

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde electric77 » 27 Dec 2010, 20:57

A face semnul crucii sau a te inchina in fata icoanelor este, de asemenea, nebiblic. Puteti renunta la asemenea practici?
intrebarea este: cu ce va ajuta daca pupati icoane si va faceti cruci? cu ce va ajuta? nu vede Domnul credinta cu care va rugati?

oanna
Mesaje:73
Membru din:29 Noi 2010, 23:29
Confesiune:ortodox

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde oanna » 27 Dec 2010, 23:56

Canonică sau necanonică, important e că se găseşte în biserici ortodoxe şi credincioşii i se închină. Ai putea s-o lămureşti şi pe Oanna că icoana totuși Îl reprezintă [și] pe Dumnezeu Tatăl.
ce nu e canonic, nu e icoana.
Icoana de care vorbim, numita impropriu Sfinta Treime, copiaza o veche icoana bizantina in care cele doua persoane reprezentate reprezinta de fapt pe Hristos in doua ipostaze. Asta a fost intelegerea iconografului din icoana originala.
Cine ce a denaturat pe parcurs nu intereseaza in discutia de fata.
Insa Dumnezeu Tatal nu poate fi reprezentat din simplul motiv ca nu a fost vazut de ochiul omenesc. La fel si Duhul Sfint. Nu sunt reprezentati in icoane ca om (in forma umana). Asta e invatatura Bisericii indiferent cum interpreteaza unii sau altii icoana de mai sus.

Iata textul din Apoc 1, "M-am întors să văd glasul care-mi vorbea. Şi când m-am întors, am văzut şapte sfeşnice din aur. Şi în mijlocul celor şapte sfeşnice pe cineva, care semăna cu Fiul omului... Capul şi părul Lui erau albe ca lîna albă, ca zăpada; ochii Lui erau ca para focului".

oanna
Mesaje:73
Membru din:29 Noi 2010, 23:29
Confesiune:ortodox

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde oanna » 28 Dec 2010, 00:13

Crucea este un simbol creştin. O punem pe biserici, pe Biblii, pe morminte, dar NICIODATĂ nu ne închinăm înaintea ei şi nu o pupăm. Asta face diferenţa între o reprezentare/simbol şi un idol.
idolul, in intelegerea pe care o da VT, este confundarea (sau identificarea) creatiei cu Creatorul.
Daca un obiect sau persoana este luat drept Dumnezeu, aceasta practica a fost numit in VT idolatrie.
1. daca si np sau iehovistii (iehovistii nu sunt np) au cruci pe casele lor de inchinare, pe biblii sau morminte, inseamna ca si ei recunosc ca acest semn nu este un semn pagan; cu toate ca np folosesc, de predilectie, semnul pestelui; asa conspirativ sa nu-i descopere careva! :D
2. daca np sau iehovistii folosesc acest semn crestin inseamna ca-l cinstesc, iar cinstea, sub orisice forma vrei, intra in categoria de inchinare neidolatra.
Imparatul David l-a cinstit pe Saul prin inchinare cu fata pina la pamint dar fara sa-l confunde cu Dumnezeu; inchinarea lui, forma de respect, nu a fost o inchinare idolatra.
3. np, ca si iehovistii tin mortis ca toate practicile lor sa reflecte practicile Bisericii sec I.
Ei bine, chestiunea cu crucea pe cladire, morminte sau carti nu apare in Scriptura. Deci si ei au alte surse de inspiratie in afara Scripturii, sic!

oanna
Mesaje:73
Membru din:29 Noi 2010, 23:29
Confesiune:ortodox

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde oanna » 28 Dec 2010, 00:28

A face semnul crucii sau a te inchina in fata icoanelor este, de asemenea, nebiblic. Puteti renunta la asemenea practici?
si scrisul pe acest forum (pe internet) este "nebiblic". Nu gasesti asemenea practica in NT! :D
Poti renunta la aceasta practica nebiblica, electric? (aici e aici!)
intrebarea este: cu ce va ajuta daca pupati icoane si va faceti cruci? cu ce va ajuta? nu vede Domnul credinta cu care va rugati?
sa parafrazam ce scrie electric mai sus: cu ce va ajuta daca pupati pe mama voastra? cu ce va ajuta? nu vede ea dragostea voastra si fara sa o pupati? :D
Si sa aruncati si aparatele alea de fotografiat: imagini (icoane) va trebuiesc voua?
Si cu tablourile din case asijderea: sa nu va mai prind cu reprezentari ale celor din cer si de pe pamint pe peretii vostrii! (vezi Exod 20, sic). Si sa nu-mi spuneti ca, oridecite ori treceti prin fata lor le scuipati, ca nu va cred; sunt sigura ca le cinstiti in forma voastra particulara.
In concluzie, lasati-va de astfel de practici nebiblice sau cel putin, de sfaturi sau intrebari ridicole.

PS acum de Craciun ma primit o multime de felicitari din partea unor np; imaginea de pe card era cea a Fecioarei Maria cu Pruncul. Deci o icoana, nu in inteles ortodox dar tot reprezentare era si acea. Au uitat, pesemne, ca si ei se folosesc de imagni/icoane cind nu sunt atenti sau vigilenti la invatatura denominatiei lor! :D

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde dimitrie » 28 Dec 2010, 03:22

A face semnul crucii sau a te inchina in fata icoanelor este, de asemenea, nebiblic. Puteti renunta la asemenea practici?
intrebarea este: cu ce va ajuta daca pupati icoane si va faceti cruci? cu ce va ajuta? nu vede Domnul credinta cu care va rugati?
Faptul că domnia ta citeşti Biblia lipsit fiind de darul Duhului, explică de ce citeşti şi nu înţelegi. E chiar foarte biblică (dacă e posibilă o aşa exprimare) cinstirea icoanelor şi însemnarea cu semnul Sf. Cruci. Apoi nu ştiţi că Domnul a lăsat materia să mijlocească primirea harului în diferitele sale lucrări? Cum ar fi : şarpele de aramă, oasele lui Ieremia, tina şi scuipatul de pe ochii orbului şi apa Siloamului, apa Botezului, poala hainei Sale,Trupul şi Sângele Său sub chipul pâinii şi al vinului, şorţurile şi umbra lui Petru, etc.
Nu citţi în Biblie ce folos au avut cei ce s-au atins de ele? Dar de: "au orbit ochii lor, şi a împietrit inima lor; ca să nu vază cu ochii, nici să înţeleagă cu inima, şi să se întoarcă, şi să-i vindec pre ei"!(In. 12:40).
Dacă hainele, şorţurile, umbra au fost cinstite aşa, cu atât mai mult chipurile celor ce le-au purtat . Cum să nu cinstim pe cele ce Domnul le-a facut vrednice în acest sens, de a mijloci vindecări, învieri din morţi,etc. Şi pe acestea le socotim materie sfinţită, nu Dumnezeu ( exceptând Euharistia, în care firea divină este unită prin intermediul persoanei Cuvântului, cu firea umană). De aceea nu le aducem închinarea cuvenită lui Dumnezeu (nefiind fire divină), închinare numită de "adorare", pentru care nici nu spunem unor lucruri sau fiinţe că sunt adorabile, cum ar fi : copil adorabil, căţel adorabil,...dealtfel nu de la ortodocşi am auzit prima oara asemenea hule, ci ei le-au învăţat din filmele americane, ale căror actori nu sunt ortodocşi.
Încă nici domniile voastre, atunci când oferiţi cuiva un buchet de flori ori pupaţi mânuţa vreunei cucoane, n-o vedeţi ca pe o jertfă la idoli ori pupare de adorare.
Aşadar nici noi nu le adorăm, ci le cinstim, venerăm.
Dar veneraţi-le, însemnaţi-vă cu Semnul Fiului Omului, şi vedeţi ce se întâmplă... numai să vă închinaţi corect...
Dvs. unde aţi fost de ştiţi ce anume i-a învăţat Domnul pe ucenici după Înviere, ori Apostolii pe urmaşii lor?
Unde aţi fost să consemnaţi cum au murit (adormit) Apostoilii şi unde au fost îngropaţi , ori şirul episcopilor ce au urmat lui Timotei, Tit, etc.?
Dacă eraţi din Biserica lui Hristos îi ştiaţi genealogia (Bisericii), ca Apostolii pe a lui Iisus după trup, aşa cum ştiţi de Luther ,Hellen W., Charles Taze Russell, etc., şi pe urmaşii lor în parte până la dvs.
Omul e dihotomic şi pe lângă închinarea trupului e necesară şi a sufletului, şi invers, atât în cazul adorării cât şi în cel al venerării .
Domnul nostru Iisus Hristos le-a vorbit în repetate rânduri Apostolilor de importanţa venirii altui Mângâietor, şi necesitatea ca ei să nu plece din Ierusalim până la acel moment. Când spune: alt Mângâitor cu referire la Duhul, ce înseamnă altceva decât că a mai fost Unul - Cuvântul Tatălui întrupat. Şi dacă spune alt Mângâietor, ce înseamnă altceva decât că ce sa cugetat ca adevărat de Primul, cu necesitate se va cugeta şi despre Al Doilea, în virtutea indentităţii de lucrare: aceea de Mângâietor. Acest lucru presupune calităţi asemănătoare : natură divină (Cuv. o are şi pe cea umană prin Întrupare, conform Bibliei); amândoi sunt persoane (învaţă pe oameni vorbindu-le, se întristează, cunosc dinainte totul, le amintesc oamenilor anumite cuvinte, învăţături, etc.).
A ..., mai e ceva, dacă citeşti Biblia în varianta lui Knorr (NW Translation), greu vei înţelege că IIsus Hristos era şi este Dumnezeu şi om Îîn acelaşi timp, căci fragmentul de text ce spune clar acest lucru, a fost eliminat din NT (NWT), anume :"Şi nimen nu s-a suit în cer, fără numai Cel ce S-a pogorât din cer, Fiul Omului :!: CARE ESTE ÎN CER"(In. 3:13). Prin care lucru este afirmată omniprezenţa Mântuitorului - atribut specific doar lui Dumnezeu, căci pe pământ era vorbind cu Nicodim, după firea omenească, dar în acelaşi timp era şi în cer cu Tatăl, după firea divină.
Multe am de zis dar e greu prin acest mijloc (doar vedeţi ora la care încă vă scriu de pe la miezul nopţii -căci îmi şi "dreg cuvântul cu sare", însă mai devreme nu pot scrie, deoarece încurc pe alţii dacă fac asta), şi credeţi-mă, nu v-am zis încă nici 1/100 din învăţătura Scripturii cu privire la mai tot ce am abordat în acest sens până acum.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

george
Mesaje:22
Membru din:21 Feb 2010, 00:32
Confesiune:ortodox

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde george » 28 Dec 2010, 07:02

PS acum de Craciun ma primit o multime de felicitari din partea unor np; imaginea de pe card era cea a Fecioarei Maria cu Pruncul. Deci o icoana, nu in inteles ortodox dar tot reprezentare era si acea. Au uitat, pesemne, ca si ei se folosesc de imagni/icoane cind nu sunt atenti sau vigilenti la invatatura denominatiei lor!


Vreau sa spun ca fiind peste hotare am intilnit sute de case unde pe pereti am vazut imagini cu Hristos in genunchi rugindu-se, binecuvintind copiii si multe alte imagini de genul acesta. Am intilnit mormoni care au tabloul cu cei 12 conducatori ai sectei. Intr-o casa am vazut mai multe imagini biblice, majoritatea cu Hristos, decit am eu icoane in casa. Toate sunt puse la loc de cinste. Mormonii pe linga tabloul liderilor (care e de o calitate foarte buna si scumpa) mai au si sculptura "bisericii" unde isi fac casatoriile, botezurile samd. Ce m-a uimit tare este ca Biblia nu este pusa la loc de cinste. La un ortodox nu vei vedea niciodata o carte de rugaciuni aruncata pe jos, dar mai ales Evanghelia, in schimb la ei am vazut de foarte multe ori aces lucru. Pentru ei Biblia este doar o carte de unde poti lua informatie. Nimic mai mult. Toti sarbatoresc Nasterea Domnului, care in Biblie nu este aratat unde, cind si cum trebuie de serbat. Sirul poate continua.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde electric77 » 28 Dec 2010, 07:10


Apoi nu ştiţi că Domnul a lăsat materia să mijlocească primirea harului în diferitele sale lucrări? Cum ar fi : şarpele de aramă, oasele lui Ieremia, tina şi scuipatul de pe ochii orbului şi apa Siloamului, apa Botezului, poala hainei Sale,Trupul şi Sângele Său sub chipul pâinii şi al vinului, şorţurile şi umbra lui Petru, etc. Nu citţi în Bilie ce folos au avut cei ce s-au atins de ele? Dar de... "au orbit ochii lor, şi a împietrit inima lor; ca să nu vază cu ochii, nici să înţeleagă cu inima, şi să se întoarcă, şi să-i vindec pre ei"(In. 12:40). Dacă hainele, şorţurile, umbra au fost cinstite aşa, cu atât mai mult chipurile celor ce le-au purtat .
si primii crestini s-au inchinat cumva sorturilor, hainelor ? cei din vechime s-au inchinat sarpelui de arama? (de fapt, s-au inchinat si-l numeau Nehustan dar asta a fost idolatrie, arata textul biblic in mod clar), oaselor lui Elisei?

vasinec

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde vasinec » 28 Dec 2010, 09:06

A face semnul crucii sau a te inchina in fata icoanelor este, de asemenea, nebiblic. Puteti renunta la asemenea practici?
si scrisul pe acest forum (pe internet) este "nebiblic". Nu gasesti asemenea practica in NT! :D
Ati facut o observatie interesanta: atat inchinarea in fata icoanelor cat si scrisul pe internet sunt "nebiblice". Sunt de acord cu dvs. Doar ca, atat imaginile cat si scrisul pe internet pot folosi la cunoasterea adevarului. Conditia este sa nu te inchini in fata imaginilor si sa nu scrii bazaconii pe internet.

vasinec

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde vasinec » 28 Dec 2010, 09:12

E chiar foarte biblică (dacă e posibilă o aşa exprimare) cinstirea icoanelor şi însemnarea cu semnul Sf. Cruci.
Cinstirea icoanelor si inchinarea in fata lor "este foarte biblica", dar nu se gaseste deloc in Biblie. Dimpotriva (vedeti, spre exemplu, Romani 1:23, unde se foloseste termenul "eikon").

Parca am fi intr-o piesa de Caragiale: "Este sublima, dar lipseste cu desavarsire".

laodiceean

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde laodiceean » 28 Dec 2010, 09:23

Eu am pus acolo niste intrebari dar dv vad ca vreti sa evitati sa raspundeti.Va rog deci binevoiti si raspundeti punctual.
Dvs. puneţi multe întrebări [de diversiune] în fiecare postare, însă evitaţi să răspundeţi la singura întrebare ce contează pe acest topic: Care este textul noutestamentar ce porunceşte cultul icoanelor?. Abia când o să răspundeţi punctual la această întrebare, va începe adevăratul dialog pe subiect. Până atunci, pregătim doar terenul pentru închiderea şi acestui topic...
1)Unde scrie asta? Sau de unde ati luat-o dv aceste lucruri?
Trebuie să scrie? E acceptat unanim de toţi creştinii. Noi folosim principiul Sola Scriptura doar pentru problemele de doctrină ale Bisericii, ori pentru practica vieţii creştine. Crucea şi ilustraţiile cărţilor, nu fac parte nici din practica curentă a adventiştilor, nici din dogmatica învăţăturilor lor. Când o să înţelegeţi că nu e o regulă să pui cruce pe biserică/mormânt/Biblie, dar mai ales că niciun adventist nu pupă, nu se închină şi nu aprinde candelă lângă poza lui Iisus din "Hristos Lumina Lumii" ? Când o să văd eu o biserică ortodoxă fără cruce pe ea, ori fără icoane în ea, atunci chiar că pot "să-mi fac cruce"! :D
2) Daca crucea este un simbol crestin de ce in cartea scrisa de Petru Blaj nu se spune lucru asta ci se inoculeaza ideea ca ar fi un simbol pagan aducandu-se un citat unde crucea era folosita de egipteni?
De ce mă întrebaţi pe mine? Nu eu am scris cartea şi nici n-am citat din ea. Să înţeleg că mi-o recomandaţi s-o citesc?
In Biblie nu scrie sa o puneti pe biserici, pe Biblii, pe morminte! De ce totusi adaugati la textul Scripturii?
La textul Scripturii în ediţiile neoprotestante nu am adăugat nimic, iar dacă coperta e neagră, roşie, cu cruce ori fără, are vreo importanţă? Chestie de amănunt... ce nu alterează cu nimic conţinutul ei. Cât priveşte problema de fond, vreau să vă întreb ceva: greşim cu ceva că purtăm pantaloni (toţi bărbaţii neoprotestanţi fără excepţie!) în ciuda faptului că "nu scrie în Biblie"?

laodiceean

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde laodiceean » 28 Dec 2010, 09:27

Nici noi nu ne închinăm unei simple cruci, ci Crucii care a fost sfinţită de sângele Mântuitorului, ne închinăm şi sărutăm (tratăm cu evlavie) nu numai crucea ci şi locurile pe unde a păşit Mântuitorul şi apa Iordanului unde S-a botezat şi ziua în care S-a schimbat la faţă şi Chipul din Icoană pentru că toate au ceva sfânt din El, dacă n-ar avea nu ne-am pierde timpul vă asigur, mai ales că "ortodocşii nu sunt proşti" :)
Ei bine, vă spun un secret: nici crucea ce o pupaţi nu e a lui Hristos (aia originală pe care au mai fost crucificaţi câteva sute de oameni s-a ales praful de ea), nici apa Iordanului nu mai e aceeaşi (s-a evaporat de mult)! Şi chiar dacă ar mai fi, vă cere Hristos să faceţi aceste lucruri? Care este textul noutestamentar ce porunceşte cultul icoanelor? (5)

laodiceean

Re: ICOANĂ vs IDOL

Mesaj necititde laodiceean » 28 Dec 2010, 09:29

ce nu e canonic, nu e icoana.
Icoana de care vorbim, numita impropriu Sfinta Treime, copiaza o veche icoana bizantina in care cele doua persoane reprezentate reprezinta de fapt pe Hristos in doua ipostaze. Asta a fost intelegerea iconografului din icoana originala.
Cine ce a denaturat pe parcurs nu intereseaza in discutia de fata.
Insa Dumnezeu Tatal nu poate fi reprezentat din simplul motiv ca nu a fost vazut de ochiul omenesc. La fel si Duhul Sfint. Nu sunt reprezentati in icoane ca om (in forma umana). Asta e invatatura Bisericii indiferent cum interpreteaza unii sau altii icoana de mai sus.
Bine că am lămurit şi problema asta: icoana aceea nu e icoană şi reprezintă ce de fapt nu reprezintă. Care este. :lol:
Iata textul din Apoc 1, "M-am întors să văd glasul care-mi vorbea. Şi când m-am întors, am văzut şapte sfeşnice din aur. Şi în mijlocul celor şapte sfeşnice pe cineva, care semăna cu Fiul omului... Capul şi părul Lui erau albe ca lîna albă, ca zăpada; ochii Lui erau ca para focului".
Mulţumesc pentru text. Irelevant. Corespunde doar culoarea părului.


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 26 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX