- E clar ca matale nu poti sa pricepi (bine, e clar si ca nu vrei)... nu ai organul necesar. Spui ceva acolo.... da` daca e amestecat cu otrava, chiar si lucrurile bune pe care le spui nu mai au nici o valoare. Degeaba e laptele bun, ca daca picuri in el (putina) otrava nu mai e acelasi lapte.Nu am observat postul tau. ScuzeAcolo e cu sensul de: "sub forma painii si a vinului",.................. Noi credem ca ceea ce primim prin Euharistie este Acelasi Trup si Acelasi Sange pe care Hristos le avea cand a fost rastignit, si pe care le are in vesnicie. Amin.Sf. Chiril foloseste cuvintul CHIP care este sinonim cu IMAGINE si SIMBOL.
E o altfel de explicare, dar sensul nu se schimba. Piinea si Vinul ramin simbol, imagine a singelui si trupului lui Hristos, iar prin CREDINTA noi le primim asa cum ni le-a poruncit Hristos. Acum am ajuns sa ne complectam unul pe altul. Piinea si Vinul fara credinta noastra in ceea ce a poruncit Hristos sa facem ramin doar piine si vin, dar atunci cind ne a propiem cu credinta lucrurile se schimba.
Eu ajung la concluzia ca orice as face indreptat spre Dumnezeu, dar este fara credinta e nimic. Si fara credinta nu pot sa-i fiu placut Lui, fie ca vorbim de vin si piine, fie ca de inchinare, de viata de zi cu zi.
Imi place ca macar cu cineva se poate de avut un dialog.
F. bun... doar ca e cam lung! E lung si p/np n-au rabdarea necesara (si nici interesul) sa citeasca atat de mult. E bine ca l-ai pus (textul) ca sa se lamureasca oricine doreste - dar cred ca m. mult il vor folosi/citi ortodocsii si cei realmente interesati (fie si macar de studiu).Sf Ioan Damaschin,face o sinteza a dogmelor din Biserica,gasiti acesta sinteza in Dogmatica sa.
.......................................
Ce parere aveti?
Euharistia nu este la toti neoprotestantii un simbol, asa cum ati auzit dvs. In cel mai rau caz se poate spune ca ar fi un simbol fizic pentru o realitate spirituala. Adica e clar ca dpdv chimic noi mancam paine, dar in planul spiritual, mistic, ea are valoarea trupului Domnului. Multi sunt vindecati si eliberati dupa impartasanie si se vede clar ca Domnul este prezent acolo. Cu totii suntem de acord ca ne impartasim cu trupul si sangele Domnului. Varianta cu simbolul am auzit-o pe la alte culte, si chiar pe la noi, dar intr-o incercare [nereusita, dupa parerea mea] de da o explicatie teologica acestei Sfinte Taine, greu de patruns pentru mintea omeneasca.DA.... asa da! Numai vezi sa nu o faci... simbolic, ca daca asa... n-ai facut nimic! De vrei totusi sa te impartasesti in chip real... pai nu cred ca poti asa de curand. Poate doar dupa ceva vreme - trebuie sa inveti si sa marturisesti credinta cea adevarata, sa primesti botezul (daca nu-l ai deja), mirungerea.. si abia dupa aia.
Nu judeci deloc evanghelic, pentru ca Sf. Ap. Pavel are o cu totul alta parere. Euaristia este aceeasi pentru toti: drepti sau pacatosi. Ea nu se schimba dupa muschiul fiecaruia. Spune clar ca sa ne cercetam pe noi insine cand mancam din Trupul si Sangele Domnului, pentru ca multi sunt bolnavi iar altii chiar si mor (adica pacatosii, pt. ca Euharistia ramane Euharistie si pt acestia) daca se impartasesc cu nevrednicie. I. Cor. 11, 28 s.u. Eu cred ca la voi ramane Euharistia un simbol, pentru ca nmu aveti ierarhie sacramentala ca sa sfinteasca darurile si sa va bucurati deplin de Taina Impartasaniei. Voi ramaneti mai departe flamanzi si vlaguiti dupa Adevar si nu cred ca veti mosteni viata vesnica, pt. ca ea se da celor ce se impartasesc cu Hristos in mod real, nu simbolic.Acolo e cu sensul de: "sub forma painii si a vinului", pentru simturile noastre omenesti, caci in aceasta e taina: vedem o simpla paine si un simplu vin, si de fapt ele sunt in mod real, deplin (nu simbolic, imaginativ, iconic etc) Trupul si Sangele Domnului.Sf. Chiril foloseste cuvintul CHIP care este sinonim cu IMAGINE si SIMBOL.
E o altfel de explicare, dar sensul nu se schimba. Piinea si Vinul ramin simbol, imagine a singelui si trupului lui Hristos, iar prin CREDINTA noi le primim asa cum ni le-a poruncit Hristos. Acum am ajuns sa ne complectam unul pe altul. Piinea si Vinul fara credinta noastra in ceea ce a poruncit Hristos sa facem ramin doar piine si vin, dar atunci cind ne a propiem cu credinta lucrurile se schimba.
La Evrei este scris: Fără credinţă, dar, nu este cu putinţă să fim plăcuţi lui Dumnezeu, căci cine se apropie de Dumnezeu trebuie să creadă că El este şi că Se face răsplătitor celor care Îl caută.
Eu ajung la concluzia ca orice as face indreptat spre Dumnezeu, dar este fara credinta e nimic. Si fara credinta nu pot sa-i fiu placut Lui, fie ca vorbim de vin si piine, fie ca de inchinare, de viata de zi cu zi.
Imi place ca macar cu cineva se poate de avut un dialog.
Am citit inca odata textul.Nu judeci deloc evanghelic, pentru ca Sf. Ap. Pavel are o cu totul alta parere. Euaristia este aceeasi pentru toti: drepti sau pacatosi. Ea nu se schimba dupa muschiul fiecaruia. Spune clar ca sa ne cercetam pe noi insine cand mancam din Trupul si Sangele Domnului, pentru ca multi sunt bolnavi iar altii chiar si mor (adica pacatosii, pt. ca Euharistia ramane Euharistie si pt acestia) daca se impartasesc cu nevrednicie. I. Cor. 11, 28 s.u. Eu cred ca la voi ramane Euharistia un simbol, pentru ca nmu aveti ierarhie sacramentala ca sa sfinteasca darurile si sa va bucurati deplin de Taina Impartasaniei. Voi ramaneti mai departe flamanzi si vlaguiti dupa Adevar si nu cred ca veti mosteni viata vesnica, pt. ca ea se da celor ce se impartasesc cu Hristos in mod real, nu simbolic.
da... si Hristos spune despre Sine ca El este painea cea vie Care S-a coborat din cer. Acuma, dupa capul tau, e paine sau e Hristos? Oare sa fie paine? Pai daca zice paine.... ca tu asa vezi in text... ca zice paine, deci e paine nu e Hristos. Sau e? Oare cum o fi?Se spune maninca piine si bea din pahar. Se repeta de citeva ori. Si cine face in chip nevrednic, si mai sus este specificat ce faceau cei din Corint ca Pavel a mentionat ce ei faceau nevrednic, vor fi vinovati de trupul si singele lui Hristos. Eu vad ca este folosit piine si rodul vitei si nu se transforma in trup si singe.
Se spune maninca piine si bea din pahar. Se repeta de citeva ori. Si cine face in chip nevrednic, ........vor fi vinovati de trupul si singele lui Hristos.
vezi in 2 feluri: prost ... si ... Foarte prost. De ce vezi prost ? Nu stiu sigur, banuiesc.... dar argumentat iti spun asta si uite si de ce:Plus la aceasta vad ca Cina Domnului este nu pentru iertarea pacatelor, dar spre pomenirea mortii Lui Hristos "moartea Domnului vestiţi până când va veni." Fiindca pacatele sunt iertate celor ce cred ca Hristos a murit pentru ei. Si daca nu crede, dar le face ca pe o traditie, nu vad din text ca sa-i fie iertate pacatele sau sa se faca parte din trupul lui Hristos.
In primul rand ca Euharistia se da spre iertarea pacatelor. A se vedea cuvintele Mantuitorului (Mt. 26,26-28). Painea, in textul de la ICor. cap 11 este luata in sens alegoric, asta nu inaseamna ca ea doar simbolizeaza Trupul Domnului, asa cum paharul nu poate siomboliza sangele Lui. De ce nu foloseste cuvantul vin pentru Sange si foloseste cuvantul pahar? Pentru a arata unitatea Bisericii si a celor ce se impartasesc, care devin un trup cu El, adica Biserica, ceea ce arata mai departe in Cap. 12. De la cap 10 si pana la 12, toate acestea privesc Euharistia in mod deplin - ca Jertfa pentru pacatele noastre, ca anamneza (pomenire- cap 11) si ca sinaxa in trupul tainic al Bisericii (cap 12). Biserica, vrea sa spuna Sf. Ap. Pavel, se realizeaza cu adevarat numai in Euharistie si se manifesta in mod concret in timpul ei. In timpul oricarei Euharistii (chiar daca in aceeasi zi se savarsesc pretutindeni in Biserici) se arata Biserica in plenitudinea ei. De aceea, trebuie o pregatire pentru ea, se cere credinta si ea se aduce cu mare randuiala, nu cu panarama si batjocura. Daca Euharistia se reduce la o simpla paine si un simplu continut de pahar, care doar amintesc de Hristos, atunci nu mai este Taina crestinatatii (I Tim. 3,16). Inseamna ca ceea ce aduceau evreii la Pasti, repetam ca papagalii noi crestinii. Si aceia aduceau jertfa de paine si vin, cu caracter comemorativ-scoaterea din Egipt. Am putea extinde chiar pana la pagani aceasta practica, de care aducea aminte Sf. Pavel in I Cor 10. Totusi, Mantuitorul este destul de clar - "painea" si "vinul" sunt in mod real Trupul si Sangele Lui (In cap 6). De aceea a zis: "luati mancati; acesta este Trupul Meu... luati beti; Acesta este Sangele Meu, al Legii celei noi". Daca legea veche a fost stropita cu sange real de animal, de ce crezi ca Hristos ar fi stropit Legea cea noua (caci inca nu se jertfise cand a rostit aceste cuvinte) cu vin ce simbolizeaza Sangele Lui?Am citit inca odata textul.Nu judeci deloc evanghelic, pentru ca Sf. Ap. Pavel are o cu totul alta parere. Euaristia este aceeasi pentru toti: drepti sau pacatosi. Ea nu se schimba dupa muschiul fiecaruia. Spune clar ca sa ne cercetam pe noi insine cand mancam din Trupul si Sangele Domnului, pentru ca multi sunt bolnavi iar altii chiar si mor (adica pacatosii, pt. ca Euharistia ramane Euharistie si pt acestia) daca se impartasesc cu nevrednicie. I. Cor. 11, 28 s.u. Eu cred ca la voi ramane Euharistia un simbol, pentru ca nmu aveti ierarhie sacramentala ca sa sfinteasca darurile si sa va bucurati deplin de Taina Impartasaniei. Voi ramaneti mai departe flamanzi si vlaguiti dupa Adevar si nu cred ca veti mosteni viata vesnica, pt. ca ea se da celor ce se impartasesc cu Hristos in mod real, nu simbolic.
20 Când vă adunaţi deci laolaltă, nu se poate mânca Cina Domnului;
21. Căci, şezând la masă, fiecare se grăbeşte să ia mâncarea sa, încât unuia îi este foame, iar altul se îmbată.
22. N-aveţi, oare, case ca să mâncaţi şi să beţi? Sau dispreţuiţi Biserica lui Dumnezeu şi ruşinaţi pe cei ce nu au? Ce să vă zic? Să vă laud? În aceasta nu vă laud.
23. Căci eu de la Domnul am primit ceea ce v-am dat şi vouă: Că Domnul Iisus, în noaptea în care a fost vândut, a luat pâine,
24. Şi, mulţumind, a frânt şi a zis: Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu care se frânge pentru voi. Aceasta să faceţi spre pomenirea Mea.
25. Asemenea şi paharul după Cină, zicând: Acest pahar este Legea cea nouă întru sângele Meu. Aceasta să faceţi ori de câte ori veţi bea, spre pomenirea Mea.
26. Căci de câte ori veţi mânca această pâine şi veţi bea acest pahar, moartea Domnului vestiţi până când va veni.
27. Astfel, oricine va mânca pâinea aceasta sau va bea paharul Domnului cu nevrednicie, va fi vinovat faţă de trupul şi sângele Domnului.
28. Să se cerceteze însă omul pe sine şi aşa să mănânce din pâine şi să bea din pahar.
29. Căci cel ce mănâncă şi bea cu nevrednicie, osândă îşi mănâncă şi bea, nesocotind trupul Domnului.
Se spune maninca piine si bea din pahar. Se repeta de citeva ori. Si cine face in chip nevrednic, si mai sus este specificat ce faceau cei din Corint ca Pavel a mentionat ce ei faceau nevrednic, vor fi vinovati de trupul si singele lui Hristos. Eu vad ca este folosit piine si rodul vitei si nu se transforma in trup si singe.
Plus la aceasta vad ca Cina Domnului este nu pentru iertarea pacatelor, dar spre pomenirea mortii Lui Hristos "moartea Domnului vestiţi până când va veni." Fiindca pacatele sunt iertate celor ce cred ca Hristos a murit pentru ei. Si daca nu crede, dar le face ca pe o traditie, nu vad din text ca sa-i fie iertate pacatele sau sa se faca parte din trupul lui Hristos.
Cina se face pentru pomenite, pentru a tine minte de pretul pentru pacatul omului.
29. Căci cel ce mănâncă şi bea cu nevrednicie, osândă îşi mănâncă şi bea, nesocotind trupul Domnului. Este un sinonim la trupul lui Hristos mai sus "Sau dispreţuiţi Biserica lui Dumnezeu şi ruşinaţi pe cei ce nu au?" Trup = Biserica. I Cor 12: 27. Iar voi sunteţi trupul lui Hristos şi mădulare (fiecare) în parte. Cei care se comporta cu Biserica in chip necuviincios se comporta cu trupul luiHristos necuviincios.
Incercati sa prindeti firul din textul biblic. Capitolul 12 foarte bine arata ce este trup si cum trebuie sa functioneze.
Super tare.Daca Euharistia se reduce la o simpla paine si un simplu continut de pahar, care doar amintesc de Hristos, atunci nu mai este Taina crestinatatii (I Tim. 3,16). Inseamna ca ceea ce aduceau evreii la Pasti, repetam ca papagalii noi crestinii
Raspunsul e simplu: n-a disparut nicaieri, ci a devenit Euharistie si s-a dat ucenicilor spre impartasire. Adica S-a interiorizat lor si ei Lui si, in felul acesta, ei L-au putut cunoaste. De aici concluzia: doar cei care-L au pe Hristos interior lor (prin Euharistie in chip real si material) si ei au gandul lui Hristos (I Cor. 2,16), Il pot cunoaste pe Hristos cu adevarat. Altfel, ramanem niste bieti filosofi profani, care ne dam cu parerea despre "filosofia" crestina si chiar avem tupeul sa interpretam ceea ce Biserica are de neinterpretat.Plus la aceasta vad ca Cina Domnului este nu pentru iertarea pacatelor, dar spre pomenirea mortii Lui Hristos "moartea Domnului vestiţi până când va veni." Fiindca pacatele sunt iertate celor ce cred ca Hristos a murit pentru ei. Si daca nu crede, dar le face ca pe o traditie, nu vad din text ca sa-i fie iertate pacatele sau sa se faca parte din trupul lui Hristos.
Acu` vine intrebarea; tine-te bine. Ai un scaun? Eu zic sa stai jos... da` pe undeva pe langa unde-ti tii tu carticelele alea de mai cetesti din ele. da... alea cu coperti colorate si cu poze... multe poze (ca asa e la p/np... ei n-au icoane dar pun poze cu Hristos, cu scene biblice)
Sa nu uit de intrebare:
UNDE A DISPARUT HRISTOS?
p.s. - ROG PE DUMIO SI CEILALTI ORTODOCSI SA NU RASPUNDA... inca!
p.p.s. - sa nu ne lasi sa asteptam prea mult, da? bine.
Euharistia nu este la toti neoprotestantii un simbol,[/b] asa cum ati auzit dvs. In cel mai rau caz se poate spune ca ar fi un simbol fizic pentru o realitate spirituala. Adica e clar ca dpdv chimic noi mancam paine, dar in planul spiritual, mistic, ea are valoarea trupului Domnului. Multi sunt vindecati si eliberati dupa impartasanie si se vede clar ca Domnul este prezent acolo. Cu totii suntem de acord ca ne impartasim cu trupul si sangele Domnului. Varianta cu simbolul am auzit-o pe la alte culte, si chiar pe la noi, dar intr-o incercare [nereusita, dupa parerea mea] de da o explicatie teologica acestei Sfinte Taine, greu de patruns pentru mintea omeneasca.DA.... asa da! Numai vezi sa nu o faci... simbolic, ca daca asa... n-ai facut nimic! De vrei totusi sa te impartasesti in chip real... pai nu cred ca poti asa de curand. Poate doar dupa ceva vreme - trebuie sa inveti si sa marturisesti credinta cea adevarata, sa primesti botezul (daca nu-l ai deja), mirungerea.. si abia dupa aia.
- Am avut o discutie cu electric despre treaba asta... cu minunile. Nu tot ceea ce vezi e si minune neaparat. Si chiar daca ar fi lucru minunat si nemaivazut (adica ai toate semnele prezente)... iti mai trebuie ceva: ce criterii ai?Euharistia nu este la toti neoprotestantii un simbol, asa cum ati auzit dvs. In cel mai rau caz se poate spune ca ar fi un simbol fizic pentru o realitate spirituala. Adica e clar ca dpdv chimic noi mancam paine, dar in planul spiritual, mistic, ea are valoarea trupului Domnului. Multi sunt vindecati si eliberati dupa impartasanie si se vede clar ca Domnul este prezent acolo. Cu totii suntem de acord ca ne impartasim cu trupul si sangele Domnului. Varianta cu simbolul am auzit-o pe la alte culte, si chiar pe la noi, dar intr-o incercare [nereusita, dupa parerea mea] de da o explicatie teologica acestei Sfinte Taine, greu de patruns pentru mintea omeneasca.
1. Pentru ca nu ma mantuiesc explicatiile teologice, deci ma pot lipsi de unele ditre ele.In concluzie... daca vezi ca nu-s in stare (nu ei ca persoane ci ei ca intreg, ca si cult - evit sa spun biserica) sa dea o explicatie teologica acestei Sfinte Taine.... de ce mai pierzi timpul pe-acolo?
.
Pfuuai! Muuaah! :|Cineva trebuie sa slujeasca si printre sectanti. Daca toti am fi ortodocsi neprihaniti care fugim de ei ca de...stiu eu ce, ei cui i-ar mai ramane?
Eu nu v-as numi sectanti sau sectari, din bun simt si respect, nu numesc pe nimeni cu calificative din acestea peiorative, insa as formula ideea ca penticostalii sunt LUMEA, in conditiile in care nu respecta ce scrie in Biblie, si anume faptul de a nu face parte din lume (adica sa nu participe la razboaie, sa nu faca politica, sa nu comita pacate, iar penticostalii din alte tari comit pacate fara regrete).Mira-te, ca ai de ce. Pentru ca traim in Romania una din putinele tari unde ortodocsii sunt majoritari, ei ne denumesc sectanti. Asta e, ne adaptam si facem ce putem.
Nat-o buna,te poti lipsi de viata asa de simplu? pt ca cine nu mananca Trupul Lui Hristos, nu are viata in sine insusi ,e asa de lipsit de importanta acest lucru? Cum sa nu mantuiasca explicatiile? Ele duc la formarea credintei.1. Pentru ca nu ma mantuiesc explicatiile teologice, deci ma pot lipsi de unele ditre ele.In concluzie... daca vezi ca nu-s in stare (nu ei ca persoane ci ei ca intreg, ca si cult - evit sa spun biserica) sa dea o explicatie teologica acestei Sfinte Taine.... de ce mai pierzi timpul pe-acolo?
.
Oho ,inseamna ca nu ati cautat, la ortodocsi este singura si intr-adevar cea adevarata.2. Pentru ca nu am gasit o explicatie plauzibila nici in BO.
Depinde care, Acela de sus sau de jos, ,am glumit dar oricum e si un adevar.3. Pentru ca acolo m-a asezat Dumnezeu.
In grija Lui Dumnezeu.Cineva trebuie sa slujeasca si printre sectanti. Daca toti am fi ortodocsi neprihaniti care fugim de ei ca de...stiu eu ce, ei cui i-ar mai ramane?
Dar daca iti dai sufletul la al cu coarne atunci nu stiu cat de fericit eDeci, ma straduiesc sa nu pierd timpul. Biserica nu este numai un loc unde mergi sa primesti, e important mai ales sa ai ceva de dat. Caci e mai ferice sa dai decat sa primesti.
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori