Sectologie. Generalităţi...

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
dmas
Mesaje: 180
Membru din: 30 Aug 2009, 11:42
Confesiune: ortodox
Preocupări: administrator de retea de calculatoare

Re: SECTOLOGIE: argumente pt combaterea sectelor

Mesaj necititde dmas » 25 Oct 2009, 23:23

Dar Pavel le vorbeste sfintilor de pe pamant, sa mijloceasca pentru alti sfinti tot de pe pamant, adica frate sa se roage pentru frate. Observi ca nu spune unui sfant de pe pamant sa se roage altui sfant de pe pamant (care-i departe de el) ca sa-i ceara sa se roage pentru el lui Dumnezeu, prin Hristos. Nu mai zic de rugaciunile adresate sfintilor care au trecut la Domnul. E clar, trebuie sa mijlocim in rugaciuni unul pentru altul, dar noi, astia viii de pe pamant, despre astia vorbeste in mod clar Pavel.
dmas. De ce sa nu mai facem un pas inainte "in Duh", nu in litera? In polemica cu iudeii Hristos le dovedeste ca in fata lui Dumnezeu toti sunt vii, nu ca vor invia (asta e clar de la sine), ci ca sunt vii! Mai departe, Sf. Pavel niciodata nu a pus "granite" rugaciunii, deci restrictia pe care o impui tu este artificiala (si nu inteleg cum cineva care umbla in Duhul poate limita cele duhovnicesti la cele pamantesti? eu cred insa ca asa cum Trupul lui Hristos este numai unul, deci nu unul pentru cei de pe pamant si altul pentru cei din cer - tot asa este si legatura dragostei, comuniunea crestinilor, sfinti sau nu, vii sau nu, trupesti sau nu - toate sunt reale, actuale si necesare)
Nu pun granite, Ioan Cr, dar sa fim seriosi, Pavel vorbeste in epistola *asta* in mod clar despre sfintii de pe pamant. Mai departe nu-mi spune nimic, deci mai departe nu cunosc; mie atat mi s-a revelat si atat primesc. Cine imi da dreptul mie sa fac speculatii "in duh", sa merg mai departe "in duh" cand doresc eu si in care texte vreau eu ? Pe ce criterii alegi in care pasaje sa mergi "in duh" si in care sa nu ? Eu nu pot face asta, pentru ca nu stiu cum si cand, imi pare rau; nu sunt convins de speculatii, imi trebuie dovezi clare din Revelatie. Cu interpretarea "in duh" poti sa-mi fac 1000 de teorii false folosindu-ma de Scripturi.

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1102
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: SECTOLOGIE: argumente pt combaterea sectelor

Mesaj necititde Ioan Cr » 29 Oct 2009, 21:30

Pe ce criterii alegi in care pasaje sa mergi "in duh" si in care sa nu ? Eu nu pot face asta, pentru ca nu stiu cum si cand, imi pare rau; nu sunt convins de speculatii, imi trebuie dovezi clare din Revelatie. Cu interpretarea "in duh" poti sa-mi fac 1000 de teorii false folosindu-ma de Scripturi.
Iata de ce Biblia nu poate fi un indrumar exhaustiv si nici nu a fost conceput pentru asta. Speculatiile mele nu sunt, totusi, cu totul nefondate scripturistic (sper ca am fost clar in aceasta privinta), dar nici nu am pretins ca sunt definitive. Observa ca noi, ortodocsii, nu tinem Biblia ca autoritate unica si "autosuficienta" pentru toate problemele de credinta: dar acceptam "din pogoramant" regula protestanta Sola Scriptura pentru a va veni in intampinare, nu pentru a ne consolida pozitiile noastre. Fac apel aici, bineinteles, la Sfanta Traditie, oricat de repulsiv ar suna aceasta expresie in auzul urmasilor Reformei.

In momentul in care iti dai seama ca exista o alta regula de credinta decat cea instituita de Luter - numai atunci poti accepta si alte izvoare de inspiratie decat Sfanta Scriptura. Tot atunci descoperi lucrarea Sfantului Duh in istorie - care si este Sfanta Traditie. Noi o regasim in notiunea de "catolicitate" in sensul originar al cuvantului (cum il folosesc grecii astazi), exprimata laconic si cu precizie de Sf. Vincentiu de Lerin (sec V) in "Commontorium": tinem ca adevarat ceea ce gasim la toti, peste tot si dintotdeauna - iata actualizarea comparatiei Imparatiei cu grauntele de mustar: arborele a crescut si s-a raspandit pretutindeni si totusi are un singur trunchi si o singura radacina.

Multi protestanti s-au intors la Sfanta Traditie cercetand istoria Bisericii timpurii si apoi in perioada ecumenica. Au gasit acel fir unic care leaga trairea in Hristos astazi cu acea de la origini - au aflat-o vie in istorie, cu radacini in Traditie, ca purtatoare a Revelatiei. Nu au cercetat numai Scripturile, ci si "norul de marturii" despre Hristos si Biserica Sa: au avut curajul sa duca Reforma pana la sfarsit, adica pana la Biserica primara, nu pana la Biblie. Au vazut in Scriptura un rod - unul din ele - nu rodul, nu piatra prin excelenta, care este NUMAI Hristos.
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

dmas
Mesaje: 180
Membru din: 30 Aug 2009, 11:42
Confesiune: ortodox
Preocupări: administrator de retea de calculatoare

Re: SECTOLOGIE: argumente pt combaterea sectelor

Mesaj necititde dmas » 30 Oct 2009, 08:44

Pe ce criterii alegi in care pasaje sa mergi "in duh" si in care sa nu ? Eu nu pot face asta, pentru ca nu stiu cum si cand, imi pare rau; nu sunt convins de speculatii, imi trebuie dovezi clare din Revelatie. Cu interpretarea "in duh" poti sa-mi fac 1000 de teorii false folosindu-ma de Scripturi.
Iata de ce Biblia nu poate fi un indrumar exhaustiv si nici nu a fost conceput pentru asta. Speculatiile mele nu sunt, totusi, cu totul nefondate scripturistic (sper ca am fost clar in aceasta privinta), dar nici nu am pretins ca sunt definitive. Observa ca noi, ortodocsii, nu tinem Biblia ca autoritate unica si "autosuficienta" pentru toate problemele de credinta: dar acceptam "din pogoramant" regula protestanta Sola Scriptura pentru a va veni in intampinare, nu pentru a ne consolida pozitiile noastre. Fac apel aici, bineinteles, la Sfanta Traditie, oricat de repulsiv ar suna aceasta expresie in auzul urmasilor Reformei.

In momentul in care iti dai seama ca exista o alta regula de credinta decat cea instituita de Luter - numai atunci poti accepta si alte izvoare de inspiratie decat Sfanta Scriptura. Tot atunci descoperi lucrarea Sfantului Duh in istorie - care si este Sfanta Traditie. Noi o regasim in notiunea de "catolicitate" in sensul originar al cuvantului (cum il folosesc grecii astazi), exprimata laconic si cu precizie de Sf. Vincentiu de Lerin (sec V) in "Commontorium": tinem ca adevarat ceea ce gasim la toti, peste tot si dintotdeauna - iata actualizarea comparatiei Imparatiei cu grauntele de mustar: arborele a crescut si s-a raspandit pretutindeni si totusi are un singur trunchi si o singura radacina.

Multi protestanti s-au intors la Sfanta Traditie cercetand istoria Bisericii timpurii si apoi in perioada ecumenica. Au gasit acel fir unic care leaga trairea in Hristos astazi cu acea de la origini - au aflat-o vie in istorie, cu radacini in Traditie, ca purtatoare a Revelatiei. Nu au cercetat numai Scripturile, ci si "norul de marturii" despre Hristos si Biserica Sa: au avut curajul sa duca Reforma pana la sfarsit, adica pana la Biserica primara, nu pana la Biblie. Au vazut in Scriptura un rod - unul din ele - nu rodul, nu piatra prin excelenta, care este NUMAI Hristos.
Poti sa-mi arati, te rog, la care parinte al Bisericii apare pentru intaia oara conceptul de comuniune a tuturor sfintilor (cei din cer si cei de pe pamant) ?

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1102
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: SECTOLOGIE: argumente pt combaterea sectelor

Mesaj necititde Ioan Cr » 06 Noi 2009, 20:59

Poti sa-mi arati, te rog, la care parinte al Bisericii apare pentru intaia oara conceptul de comuniune a tuturor sfintilor (cei din cer si cei de pe pamant) ?
In mod sistematic a facut-o Fer. Augustin, dar abia in sec. IV-V. Primele indicii scrise le gasim in "Martiriul lui Policarp" (inc. sec II) si la Clement Romanul (unde exista un pasaj despre "legatura dragostei" si despre diferenta dintre cei morti "in Adam" si cei morti "in slava" - Intaia Epistola a lui Clement, Cap. 50).
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

ruslan
Mesaje: 3
Membru din: 24 Oct 2009, 00:05
Confesiune: martor al lui Iehova

/

Mesaj necititde ruslan » 30 Noi 2009, 18:14

/
Ultima oară modificat 02 Dec 2009, 17:57 de către ruslan, modificat de 3 ori în total.

Avatar utilizator
Victor
Mesaje: 187
Membru din: 02 Apr 2008, 19:28
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti

Re: SECTOLOGIE: argumente pt combaterea sectelor

Mesaj necititde Victor » 30 Noi 2009, 18:48


Draga ccristi, daca cunosti persoane musulmani, arabi etc., cantacteazai si intreabai, cand au intalnit ultima data in orasul lor pe Martorii lui Iehova! Deoarece, inca de prin anii 80 se spunea in gluma, intr-un ziar american ca Martorii lui Iehova au ajuns si pe luna.
Nu vreau sa te jignesc, vreau doar sa iti pun o intrebare(formata din mai multe intrebari retorice): "Daca acuma in Europa sunt doar crestinii care infaptuiesc vointa lui Dumnezeu, cum crezi de ce exista asa de multa rautate si nedreptate in tarile unde peste 90 de % formeaza doar crestini? De ce la oamenii le este frica sa iasa in strada? De ce unii oamenii nu au ce manca, iar altii au totul din belsug si merg si unii si altii in aceasi biserica?"
Crezi ca asa ne-a invatat Iisus Cristos? Nu prea cred, deoarece in Matei capitolul 7 cu versetul 12 Iisus ne-a data o porunca: Ci toate câte voiţi să vă facă vouă oamenii, asemenea şi voi faceţi lor, că aceasta este Legea şi proorocii(sursa: http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=55&cap=7). Iar in Ioan capitolul 13 versetul 35 se spune Întru aceasta vor cunoaşte toţi că sunteţi ucenicii Mei, dacă veţi avea dragoste unii faţă de alţii(sursa:http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=35&cap=13).
Cum crezi ca priveste Iisus Cristos spre noi, atunci cand ne vede ca ne omoram unii pe altii si dupa toate acestea, afirmam ca suntem discipolii sai? - exemple: Transnistria, Georgia si multe alte razboaie unde au participat doar crestinii.
Atunci hai sa ne uitam la musulmanii din Pakistan care se omoara intre ei, sau la siiti si sunitii din Irak, care tot intre ei se omoara. Sau la musulmanii din Sudan care ii omoara pe musulmanii din Darfur pentru petrol. In Nigeria tot la fel.

ccristi
Mesaje: 203
Membru din: 25 Iun 2009, 13:05
Confesiune: ortodox

Re: SECTOLOGIE: argumente pt combaterea sectelor

Mesaj necititde ccristi » 02 Dec 2009, 12:43

Draga ccristi, daca cunosti persoane musulmani, arabi etc., cantacteazai si intreabai, cand au intalnit ultima data in orasul lor pe Martorii lui Iehova! Deoarece, inca de prin anii 80 se spunea in gluma, intr-un ziar american ca Martorii lui Iehova au ajuns si pe luna.

Nu vreau sa te jignesc, vreau doar sa iti pun o intrebare(formata din mai multe intrebari retorice):
Daca acuma in Europa sunt doar crestinii care infaptuiesc vointa lui Dumnezeu, cum crezi de ce exista asa de multa rautate si nedreptate in tarile unde peste 90 de % formeaza doar crestini?
De ce la oamenii le este frica sa iasa in strada?
De ce unii oamenii nu au ce manca, iar altii au totul din belsug si merg si unii si altii in aceasi biserica?

Crezi ca asa ne-a invatat Iisus Cristos? Nu prea cred, deoarece in Matei capitolul 7 cu versetul 12 Iisus ne-a data o porunca: Ci toate câte voiţi să vă facă vouă oamenii, asemenea şi voi faceţi lor, că aceasta este Legea şi proorocii(sursa: http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=55&cap=7). Iar in Ioan capitolul 13 versetul 35 se spune Întru aceasta vor cunoaşte toţi că sunteţi ucenicii Mei, dacă veţi avea dragoste unii faţă de alţii(sursa:http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=35&cap=13).
Cum crezi ca priveste Iisus Cristos spre noi, atunci cand ne vede ca ne omoram unii pe altii si dupa toate acestea, afirmam ca suntem discipolii sai? - exemple: Transnistria, Georgia si multe alte razboaie unde au participat doar crestinii.
Nu ma simt jignit sub nici o forma la ceea ce spuneti dvs.
Mesajul initial era adresat protestantilor ; cei care pretind ca l-au descoperit pe Hristos si care sustin ca adevarul este la ei , dar daca stau bine si ma gandesc observ ca si musulmanii isi fac probleme si nu au liniste sufleteasca daca nu o preacinstesc pe Maica Domnului si asta poate fi un inceput bun pentru ei.
La celelalte relatate de dvs pot spune ca si noi avem uscaturile noastre. :o ,
Nu prea cred ca iehovistii au increstinat pe cineva pe pamint , poate pe luna..:D

ruslan
Mesaje: 3
Membru din: 24 Oct 2009, 00:05
Confesiune: martor al lui Iehova

/

Mesaj necititde ruslan » 02 Dec 2009, 17:36

/
Ultima oară modificat 02 Dec 2009, 17:57 de către ruslan, modificat de 2 ori în total.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5367
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: SECTOLOGIE: argumente pt combaterea sectelor

Mesaj necititde protosinghel » 02 Dec 2009, 19:18

Nu prea cred ca iehovistii au increstinat pe cineva pe pamint , poate pe luna..:D
Cristi, tu ai idee ce înseamnă a creştina? Sau poate nu ştii că iehovştii sunt necreştini declaraţi!

daniel tuduran
Mesaje: 483
Membru din: 12 Iul 2009, 19:28
Confesiune: ortodox
Localitate: or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Sectologie. Generalităţi...

Mesaj necititde daniel tuduran » 18 Apr 2010, 20:47


Mijlocirea "de Rascumparare", arhiereasca si imparateasca este una singura - prin Iisus Hristos. In acest fel devenim crestini si putem tinde si dobandi infierea. Mijlocirea "de Sfintire" insa, e o lucrare mult mai vasta si nu se limiteaza doar cu interventia lui Hristos. Altfel, daca ar fi fost o singura mijlocire - numai in sensul de Rascumparare - nu ar mai fi fost trimis "un alt Mangaietor", Duhul Sfant, ci Hristos ar fi ramas sa mijloceasca invizibil El si numai El. In schimb prin Duhul Sfant, ca si prin cetele de sfinti si de ingeri in frunte cu Maica Domnului, dar si prin rugaciunile unora pentru altii din cei de "aici" - lucrarea Mantuirii prin Hristos devine pentru Hristos, si deci, se desavarseste.
Imi poate lamuri si mie cineva ,poate chiar Ioan Cr, ce inseamna Mijlocirea "de Rascumparare", arhiereasca si imparateasca ?
Da Mijlocirea "de Sfintire"?

Cum sa inteleg :lucrarea Mantuirii prin Hristos devine pentru Hristos, si deci, se desavarseste?
Multumesc!
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1102
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: Sectologie. Generalităţi...

Mesaj necititde Ioan Cr » 16 Mai 2010, 22:56

ce inseamna Mijlocirea "de Rascumparare", arhiereasca si imparateasca ? Da Mijlocirea "de Sfintire"?
Nu cred ca este un concept cu autoritate bisericeasca, am incercat sa operez o distinctie observand confuzia protestantilor in acest sens, dar si invatatura Sf. Scripturi. Atunci cand Pavel ii mustra pe corinteni ca pretindeau unii ca sunt ai lui Petru, altii ai lui Pavel si inca altii ai lui Apolo, le-a taiat-o explicit: "Oare Pavel a murit pentru voi?" Deci mijlocirea "de rascumparare" este ceea ce a facut Hristos pentru noi si pentru mantuirea noastra, in care este Singurul Mijlocitor. Nimeni altul nu S-a pogorat din ceruri si S-a Intrupat pentru noi, decat numai Hristos. Nimeni altul nu s-a suit la ceruri si sade dea dreapta Tatalui, decat numai Hristos. Nimeni altul nu este Capul Bisericii, decat Hristos. Prin Rascumparare a fost sters "zapisul cel de demult" si "surpat peretele din mijloc" al pacatului. A fost rusinat printul lumii acestea si ravasit iadul. Numai Dumnezeu putea opera asta, in Persoana lui Hristos.

Devenind crestini (prin Botez), luam parte la roadele acestei lucrari: fagaduinta infierii si viata vesnica. Ne facem mostenitori ai Imparatiei lui Dumnezeu, dar ne vom bucura de ea numai in masura sfintirii noastre, a participarii noastre la edificarea Trupului Tainic al lui Hristos (ca sa fie desavarsit, zice Sf. Pavel). Trebuie sa-L nastem pe Hristos in noi insine: "Iata stau la usa si bat..." Si asa toata viata, si chiar si dincolo (caci desavarsirea noastra nu are limite). Se vorbeste despre aceasta lucrare si ca de indumnezeire. In acest sens, orice persoana, sau obiect, sau actiune poate deveni mijlocitoare intre noi si Dumnezeu: unul a fost adus la credinta de un bun prieten, altul prin citirea cartilor sfinte, un al treilea prin rugaciunile celor dragi. O icoana agatata pe perete ne duce cu gandul la Imparatie si ne indeamna sa le cautam pe cele de sus. Dar mai ales Trupul si Sangele lui Hristos, Taina Tainelor. Acestea toate sunt lucrari ale Duhului Sfant in lume. Sfintii, ca prieteni ai lui Dumnezeu, au indrazneala la El, tot prin Duhul. Toate aceste interventii sunt mijlociri care ne sfintesc si ne fac vrednici de fagaduinta vietii vesnice.

Dar "Rugaciunea lui Iisus"? Hristos este totodata Mantuitor si Arhiereu. In El se implinesc doua slujiri: de Rascumparare si de sfintire. S-a Jertfit o data, dar mijloceste neincetat. De ce cautam si alti mijlocitori? Iata paradoxul care sminteste pe multi si care cred ca se rezolva prin "legatura dragostei".
Cum sa inteleg :lucrarea Mantuirii prin Hristos devine pentru Hristos, si deci, se desavarseste?
Hristos S-a daruit pentru noi, ca noi sa ne daruim Lui la randul nostru. Dumnezeu ne-a iubit intai, inca fiind noi pacatosi. Aceasta este Rascumpararea "prin" Hristos, data noua in dar. Insa darul devine roditor cand ii venim in intampinare: prin urmarea exemplului Sau, Il acceptam pe Hristos in inima noastra, si Il slavim. In momentul in care "traim nu noi, ci Hristos in noi", cand ne-am taiat voia "pentru" El - opera Mantuirii se desavarseste, isi atinge telul. Caci prin unirea noastra cu Hristos dobandim infierea si viata vesnica in comuniune cu Dumnezeu.
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
IEREU
Mesaje: 175
Membru din: 10 Mar 2010, 21:23
Confesiune: ortodox
Preocupări: muzică corală, profesor de religie
Localitate: Republica Moldova

Re: Sectologie. Generalităţi...

Mesaj necititde IEREU » 25 Iul 2010, 20:13

De ce exista atatea secte? De ce tot apar atatea curente crestine? Pt ca obiectivul principal este, dupa cum il numesc ei: "plantarea de biserici". Asa se numeste la ei ceea ce numim noi "inmultirea neghenei".
M-am uitat pe net sa vad ce evenimente extradiordinar a fost "Moldpenticost 2010", ce a demarat cu ocazia: "ziua nationala a bisericilor penticostale din RM" la data de 24,07,10 pe stadionul "Zimbru" din Chisinau. Sa vedeti cata reclama a fost la tv! Am gasit aici obiectivul fundamental al pastorului principal al „bisericii” penticostale Elim din Chisinau: "Dumnezeu mi-a dat privilegiul de a sluji în cadrul bisericii nou-plantate "Elim", situată într-un sector cu 200.000 de locuitori, din or. Chişinău. Dorinţa mea este ca biserica să crească spiritual şi să-şi extindă, cât mai mult, hotarele în acest oraş."
Poftiti de comentati cum numesc si ei rugaciunea si predica prin cuvintul "Slujba" Intrati de va mirati ce au pe saitul lor: Biserica Penticostala -Elim-
Este si o icoana pe biserica lor, o cruce se zareste. Au si slujbe. Am auzit si o rugaciune cam asa: "Doamne, ma rog tie pt acest popor ca un preot nou-testamentar! Lumineaza-ne.
"Cele ce ochiul n-a văzut şi urechea n-a auzit, şi la inima omului nu s-au suit, pe acestea le-a gătit Dumnezeu celor ce-L iubesc pe El" (1Cor.2,9)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5367
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Sectologie. Generalităţi...

Mesaj necititde protosinghel » 25 Iul 2010, 22:50

De ce exista atatea secte? De ce tot apar atatea curente crestine? Pt ca obiectivul principal este, dupa cum il numesc ei: "plantarea de biserici". Asa se numeste la ei ceea ce numim noi "inmultirea neghenei".
M-am uitat pe net sa vad ce evenimente extradiordinar a fost "Moldpenticost 2010", ce a demarat cu ocazia: "ziua nationala a bisericilor penticostale din RM" la data de 24,07,10 pe stadionul "Zimbru" din Chisinau. Sa vedeti cata reclama a fost la tv! Am gasit aici obiectivul fundamental al pastorului principal al „bisericii” penticostale Elim din Chisinau: "Dumnezeu mi-a dat privilegiul de a sluji în cadrul bisericii nou-plantate "Elim", situată într-un sector cu 200.000 de locuitori, din or. Chişinău. Dorinţa mea este ca biserica să crească spiritual şi să-şi extindă, cât mai mult, hotarele în acest oraş."
Poftiti de comentati cum numesc si ei rugaciunea si predica prin cuvintul "Slujba" Intrati de va mirati ce au pe saitul lor: Biserica Penticostala -Elim-
Este si o icoana pe biserica lor, o cruce se zareste. Au si slujbe. Am auzit si o rugaciune cam asa: "Doamne, ma rog tie pt acest popor ca un preot nou-testamentar! Lumineaza-ne.
Nu vă sminţiţi, dar eu am fost la eveniment. Statistic vorbind, pe stadion au fost cam 1/5 din toţi penticostalii "botezaţi" din Moldova (nu mai mult de 3.000 de oameni din cei peste 15.000 câţi se pretind a fi). Şi ei erau dezamăgiţi de numărul relativ mic de credincioşi prezenţi.
La început am fost curios, iar la sfârşit dezamăgit. Mă aşteptam la ceva mai frumos.
Este adevărat că noi nici asta nu putem face.

electric77
Mesaje: 1072
Membru din: 26 Sep 2010, 13:03
Confesiune: alta religie

Re: Sectologie. Generalităţi...

Mesaj necititde electric77 » 26 Sep 2010, 16:57

daca cineva nu face parte din Ortodoxie, adica religia romanilor, grecilor, rusilor, sarbilor, bulgarilor, inseamna ca este sectant?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5367
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Sectologie. Generalităţi...

Mesaj necititde protosinghel » 26 Sep 2010, 17:00

daca cineva nu face parte din Ortodoxie, adica religia romanilor, grecilor, rusilor, sarbilor, bulgarilor, inseamna ca este sectant?
Ortodoxia nu este religia românilor, grecilor, ruşilor etc., ci religia Apostolilor. Şi dacă cineva nu face parte din ea, este sectar, adică rupt de Trupul Bisericii celei Adevărate. Deci nu are asta nimic cu neamul, că şi în rândul acestora sunt mulţi sectari, iar ortodocşi sunt şi în Occident şi peste tot.

electric77
Mesaje: 1072
Membru din: 26 Sep 2010, 13:03
Confesiune: alta religie

Re: Sectologie. Generalităţi...

Mesaj necititde electric77 » 26 Sep 2010, 17:07

Ortodoxia nu este religia românilor, grecilor, ruşilor etc., ci religia Apostolilor. Şi dacă cineva nu face parte din ea, este sectar, adică rupt de Trupul Bisericii celei Adevărate. Deci nu are asta nimic cu neamul, că şi în rândul acestora sunt mulţi sectari, iar ortodocşi sunt şi în Occident şi peste tot.
Dar ce ne facem ca aceeasi pretentie o poate ridica Biserica Catolica, si argumentul ar fi numarul mult mai mare de credinciosi. In plus de asta, este o biserica unita, avand ca si cap pe Papa, insa ortodocsii sunt dezbinati, biserici autocefale, pe rit nou, vechi.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5367
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Sectologie. Generalităţi...

Mesaj necititde protosinghel » 26 Sep 2010, 20:11

Dar ce ne facem ca aceeasi pretentie o poate ridica Biserica Catolica, si argumentul ar fi numarul mult mai mare de credinciosi. In plus de asta, este o biserica unita, avand ca si cap pe Papa, insa ortodocsii sunt dezbinati, biserici autocefale, pe rit nou, vechi.
Ce are aici numărul? Sau vrei să spui că primatul papal şi infailibilitatea lui, purgatoriul, indulgenţele, Filioque ş.a. ţin de credinţa Apostolilor?
Iar cât priveşte Ortodoxia, a fi autocefal sau pe un anumit rit, asta nu-i dezbinare, ci "unitate în diversitate". Şi în Biserica primară Bisericile locale aveau o mare autonomie şi nu exista nici un fel de universalism, aşa cum pretind papistaşii.

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: Sectologie. Generalităţi...

Mesaj necititde Floryan » 26 Sep 2010, 20:17

Dar ce ne facem ca aceeasi pretentie o poate ridica Biserica Catolica, si argumentul ar fi numarul mult mai mare de credinciosi. In plus de asta, este o biserica unita, avand ca si cap pe Papa, insa ortodocsii sunt dezbinati, biserici autocefale, pe rit nou, vechi.
Ei (catolicii) au mai multe pretentii, cum ar fi ca Papa este loctiitorul lui Hristos pe pamint, ca este infailibil iar ca Maica Domnului s-a nascut de la Duhul Sfant.Simplu, prin 3 exemple ti-am demonstrat de ce ei nu sunt biserica adevarata.
Ortodocsii nu sunt dezbinati, iar ritul nou si vechi tine de calendar. Iar daca va referiti la stilistii, aceia nu sunt sectari ci doar schismatici
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

electric77
Mesaje: 1072
Membru din: 26 Sep 2010, 13:03
Confesiune: alta religie

Re: Sectologie. Generalităţi...

Mesaj necititde electric77 » 26 Sep 2010, 20:22

Ei (catolicii) au mai multe pretentii, cum ar fi ca Papa este loctiitorul lui Hristos pe pamint, ca este infailibil iar ca Maica Domnului s-a nascut de la Duhul Sfant.Simplu, prin 3 exemple ti-am demonstrat de ce ei nu sunt biserica adevarata.
Ortodocsii nu sunt dezbinati, iar ritul nou si vechi tine de calendar. Iar daca va referiti la stilistii, aceia nu sunt sectari ci doar schismatici

da, dar nu vi se pare putin prea fortat sa considerati numai cateva tari est-europene care detin religia ortodoxa ca fiind pastratoare ale adevarului crestin, si celelalte tari sub minciuna si sub apostazie?

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: Sectologie. Generalităţi...

Mesaj necititde Floryan » 26 Sep 2010, 21:49

da, dar nu vi se pare putin prea fortat sa considerati numai cateva tari est-europene care detin religia ortodoxa ca fiind pastratoare ale adevarului crestin, si celelalte tari sub minciuna si sub apostazie?
Nu deloc. Dv vorbiti de ce vedeti azi, in acest moment. Insa biserica era de la apus pina la rasarit. Daca va referiti la biserica catolica tb sa stiti ca ea s-a separat in 1054, dar pina atunci am fost impreuna. Iata de exemplu, Sfintul Martin cinstit de biserica ortodoxa, este mucenic la Sinodul VI Ecumenic cu problema monotelista; a fost contemporan cu Maxim Marturisitorul. Este un papa martir pentru Adevar.
Faptul ca s-au desprins de-a lungul vremii schisme si erezii nu inseamna ca Biserica si-a pierdut unitatea.Unitatea tine de Adevar, dar unitatea nu se refera la un numar de credinciosi, ci se refera numaidecit la Adevar, care nu s-a stricat, ramine imutabil si singurul drum mintuitor.
La cele 7 Sinoade s-au stabilit niste adevăruri de credinta. Le mai regasim in biserica catolica? Nu! (vezi filoque, celibatul preotilor, imaculata conceptie, purgatoriu etc)
Adevarul de credinta s-a stabilit pe ce a făcut Mintuitorul, acesta-i adevar de credinta; daca nu-i dupa Adevar, sigur ca-i dupa Diavol

Atunci spune Sfintul Maxim Marturisitorul: “a tainui cuvintul Adevarului inseamna a te lepada de el“. pentru ca Hristos a spus: “Eu sunt Calea, Adevarul si Viata”, adica: nu e Cale nu e mergere, nu e Adevar nu-i cunostere, si daca nu-i Viata nu-i vietuire; si nu poate sa fie alt Adevar decit numai Hristos, nu poate să fie impartit acest Adevar.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron