Ecumenism

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
dardala
Mesaje: 6
Membru din: 28 Mai 2009, 22:39
Confesiune: ortodox

Ecumenism

Mesaj necititde dardala » 17 Sep 2009, 16:01

Mi-e interesantă părerea membrilor forumului referitor la aerul ecumenist care domină în păturile înalte ale ierarhiei bisericeşti contemporane, ce suflă în special spre biserica catolică.
Ce este slujirea împreună cu ereticii a episcopilor ortodocşi? Ce atitudine trebuie să ia credincioşii de rând faţă de astfel de ierarhi? Care sînt metodele de luptă împotriva ecumenismului?

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje: 1103
Membru din: 07 Apr 2008, 20:29
Confesiune: ortodox
Preocupări: medicină, teologie, filosofie
Localitate: Italia
Contact:

Re: Ecumenism

Mesaj necititde Ioan Cr » 17 Sep 2009, 17:47

Cred ca credinciosii de rand nu trebuie sa uite ca Adevarul depinde si de ei in mare masura... Asi spune ca "catolicizarea" noastra demult a inceput, prin separarea clerului de popor si prin identificarea Bisericii cu clerul de varf.

Istoria a dovedit nu o data ca Adevarul nu face compromisuri, si nici nu poate fi impus. Prin urmare si grija noastra imediata trebuie sa fie Sfanta Traditie, si nicidecum moda sau relativismul "duhului vremii" (ceea ce nu inseamna ca apropierea interconfesionala nu ar fi rodnica sau practicabila).
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5376
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Ecumenism

Mesaj necititde protosinghel » 17 Sep 2009, 19:38

O să încerc să fiu sistematic. Bineînţeles, nu am cum să epuizez subiectul, nici măcar în măsura în care cunosc o serie întreagă de lucruri. Cei care nu vor înţelege unele idei, să întrebe şi să nu mă judece înainte de vreme.

1. Sunt împotriva formei de ecumenism care se promovează acum. Am semnat Mărturisirea de credinţă împotriva ecumenismului şi semnătura mea poate fi văzută aici. Bineînţeles, n-am făcut-o de ochii cuiva, ci din convingere şi din dragoste pentru Sfânta noastră Biserică Ortodoxă. Cu toate acestea, aşa cum voi încerca să arăt mai jos, am o părere nuanţată despre Ecumenism şi nu sunt deacord cu tot ce se scrie pe bloguri, mai ales atunci când se ajunge la judecarea ierarhilor (indiferent de rangul şi jurisdicţia lor).

2. Ecumenismul e o problemă foarte delicată şi de el trebuie să se ocupe oameni foarte competenţi, iar amatorii şi nepricepuţii, pur şi simplu trebuie să tacă şi să asculte de Biserică. Nu e de nasul lor să judece pe ierarhii Bisericii. În Ortodoxie nu este anarhie, ci ierarhie, de care foarte mulţi uită, promovând anti-ierarhia, anti-clericalismul şi samovolnicia în Biserică. Sunt absolut convins că Dumnezeu nu va lăsa ca Biserica să se piardă, chiar dacă în particular, cei care trădează Ortodoxia, se pot pierde. Dumnezeu o va judeca şi pe asta, mai ales că e Biserica Lui!

3. Există un ecumenism inter-ortodox, care trebuie şi mai mult dezvolatat, pe toate planurile, căci e aproape mort. Ceea ce ţine însă de ecumenismul "inter-confesional" şi mai ales "inter-religios", trebuie privit cu destule rezerve, dar care nu poate fi exclus definitiv, pentru că aceasta ar însemna renunţarea la ideea Unităţii Bisericii, pt care au luptat atât de mult Sfinţii Părinţi şi pt care S-a rugat Însuşi Hristos. Pentru a fi mai înţeles, aş fixa nişte principii (personale):

a) Biserica Ortodoxă deţine şi mărturiseşte Adevărul Plenar şi ea singură întruneşte calităţile de Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească (Catholică) şi Apostolică. Toate celelalte confesiuni nu sunt Bisericii (căci Biserica doar Una poate fi), deşi, pentru constructivitatea dialogului, se poate accepta denumirea de "Biserica Romano-Catolică" sau "Biserica Anglicană", nu în înţelesul teologic, ci ca simple denumiri (totuşi oficiale) pe care ele şi le-au luat.

b) Biserica Ortodoxă poate şi chiar trebuie să conlucreze cu celelalte confesiuni şi religii în probleme sociale-caritative, şi trebuie, în baza Evangheliei, să promoveze principiile toleranţei religioase şi etnice, cu respectarea drepturilor tuturor, dar fără să se uite în special de drepturile pe care le merită majoritatea. (Acesta e un subiect delicat şi poate fi dezvoltat)

c) Biserica Ortodoxă nu poate pune la discuţii ("negocieri") învăţăturile sale de credinţă. În cazul în care suntem solicitaţi, ne expunem punctul nostru de vedere, spre mărturisirea Ortodoxiei, dar Adevărul nostru nu poate fi supus el însuşi discuţiilor.

d) Biserica Ortodoxă nu poate admite inter-comuniunea cu eterodocşii. Săvârşirea oricărei Taine împreună cu ereticii este inadmisibilă.

e) Celelalte rugăciuni împreună cu ereticii (Te-Deumuri ş.a.) sunt nedorite, mai ales din cauza smintelii pe care o provoacă. O unitate în Hristos nu poate fi atinsă decât prin rugăciune (!), dar aceste feluri de rugăciune, după cum se vede, urmăresc altceva... Personal consider că atunci când observăm că o anumită comunitate sau confesiune întreagă se apropie de Ortodoxie, noi trebuie să ne rugăm pt luminarea minţii şi încălzirea inimii lor, şi chiar să le permitem să asiste la slujbele noastre (la Liturghie - doar până la jumătate). Despre o împărtăşire în comun nici nu poate merge vorba. Participarea lor la rugăciunea ortodoxă, nu trebuie însă interzisă. Să ne gândim că în istorie, participarea ereticilor sau păgânilor la slujbele noastre au convertit la Ortodoxie neamuri întregi.

f) Biserica a dat în vechime o serie de Canoane care interzic rugăciunea cu ereticii şi schismaticii. Acestea au fost date ca o "măsură de protecţie" pt cei slabi. Ele îşi păstrează actualitatea, dar niciodată nu au fost o regulă generală mai ales pentru ierarhia superioară, care dintotdeauna a fost nevoită să practice diferite genuri de "diplomaţie bisericească". Astăzi, aceste canoane trebuie văzute ca o interdicţie pt eterodocşi a de face rugăciuni în Bisericile noastre (fiindu-le îngăduit doar să asiste). Pe de altă parte, ortodocşilor le este interzis să se roage în lăcaşele de cult ale ereticilor. Chiar şi aceşti paşi "ecumenici" pot fi făcuţi doar de oameni competenţi şi doar atunci când constatăm un interes real al altora pt Ortodoxie. Permanent trebuie subliniate diferenţele dogmatice, liturgice şi canonice care există între noi, pentru a nu da loc relativizărilor de orice fel.

4. Consideră că Biserica Ortodoxă trebuie să sisteze orice dialog teologic cu romano-catolicii, limitându-se doar la "relaţii prieteneşti", care şi aşa au mers uneori prea departe. Nu poate fi vorba despre nici un dialog pe marginea primatului papal sau a altor erezii papistaşe. Ierarhii se pot întâlni pt a discuta, de exemplu, despre felul cum ortodocşii din România îi ajută pe catolicii din Ardeal, iar catolicii din Italia pe ortodocşii români, dar astfel de discuţii nu pot trece în sfera dogmatică, inclusiv pe motivul că Ortodoxia este Sinodală, şi discuţiile particulare nici nu au vreo valoare.

5. Preoţii, monahii şi mirenii trebuie să fie treji şi să asculte de glasul ierarhilor fideli Ortodoxiei şi care, ţineţi minte, nu vor lipsi niciodată (după făgăduinţele nemincinoase ale lui Hristos). Cu ajutorul acestor ierarhi şi cu ascultarea noastră, Biserica Ortodoxă v-a burui! În aceste situaţii este foarte important să ţinem totuşi de unităţile bisericeşti canonice, şi să nu ne luăm după diferiţi schismatici, care uneori schimonosesc diferite informaţii acuzând ierarhii canonici, dar fac asta nu din fidelitate faţă de adevăr, ci pt că nu sunt recunoscuţi canonic de aceştia.

Desigur nu am epuizat subiectul, dar cred că poate fi un puct de pornire constructiv. Repet încă odată: dacă nu aţi înţeles ceva, întrebaţi-mă înainte de a mă judeca.

Avatar utilizator
CatalinM
Mesaje: 96
Membru din: 02 Apr 2008, 09:26
Confesiune: ortodox
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Ecumenism

Mesaj necititde CatalinM » 18 Sep 2009, 08:07

Parinte, e corect sa spunem ca Biserica detine Adevarul?. Ma gandesc la faptul ca Adevarul, fiind Hristos, deci Dumnezeu, nu poate fi detinut de cineva sau de ceva, adica circumscris in vreun fel. Biserica poate doar adera la Adevar si sa-L marturiseasca deplin, asa cu El se transmite si se reveleaza. E bine ce zic sau e gresit?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5376
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Ecumenism

Mesaj necititde protosinghel » 18 Sep 2009, 08:56

Depinde ce se are în vedere. În principiu, nu e chiar potrivit să spui nici că Trupul deţine Capul, dar nici că Trupul aderă la Cap. Ele sunt în legătură idivizibilă şi există perihoretic.
Poate că afirmaţia că "Biserica Ortodoxă deţine tot Adevărul" nu e chiar exactă, dar am vrut să spun că ea nu cunoaşte doar părţi de Adevăr. Are Adevărul Viu în Ea însăşi, fără să fie nevoie să-l completeze din afară...

ccristi
Mesaje: 204
Membru din: 25 Iun 2009, 13:05
Confesiune: ortodox

Re: Ecumenism

Mesaj necititde ccristi » 18 Sep 2009, 09:35

2. Ecumenismul e o problemă foarte delicată şi de el trebuie să se ocupe oameni foarte competenţi, iar amatorii şi nepricepuţii, pur şi simplu trebuie să tacă şi să asculte de Biserică.
De ce?
Noi nu avem voie sa gandim?
Iar sa revenim la vechiile inchizitii! Nu vreau asa ceva

Despre o împărtăşire în comun nici nu poate merge vorba.
De ce l-au pedepsit pe ips Corneanu pentru gestul sau?
Dupa mintea mea a fost un gest frumos si ar trebui urmat de toti ierarhii.
Daca in vacanta un copil merge la bunicii intr-o zona greco catolica de ce nu-i este permis a se impartasi?
Credeti-ma ca asta nu este ecumenism ci izolare.
Biserica a dat în vechime o serie de Canoane care interzic rugăciunea cu ereticii şi schismaticii. Acestea au fost date ca o "măsură de protecţie" pt cei slabi. Ele îşi păstrează actualitatea, dar niciodată nu au fost o regulă generală mai ales pentru ierarhia superioară, care dintotdeauna a fost nevoită să practice diferite genuri de "diplomaţie bisericească". Astăzi, aceste canoane trebuie văzute ca o interdicţie pt eterodocşi a de face rugăciuni în Bisericile noastre (fiindu-le îngăduit doar să asiste). Pe de altă parte, ortodocşilor le este interzis să se roage în lăcaşele de cult ale ereticilor. Chiar şi aceşti paşi "ecumenici" pot fi făcuţi doar de oameni competenţi şi doar atunci când constatăm un interes real al altora pt Ortodoxie. Permanent trebuie subliniate diferenţele dogmatice, liturgice şi canonice care există între noi, pentru a nu da loc relativizărilor de orice fel.
Si unde au ajuns
S-au pierdut f multi frati orodoxi pe la alte secte
Totusi eu cred ca pe calea dialogului si a rugaciunilor comune ajungem la o unitate.
Disutiile trebuie sa aiba temei lucrarile sinodale ale parintilor de pina la schisma(aceea doctrina trebuie sa o urmam si noi si catolici si bibliologii)
Inainte de marea schisma conducator era papa?
Daca da ....

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5376
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Ecumenism

Mesaj necititde protosinghel » 18 Sep 2009, 09:44

2. Ecumenismul e o problemă foarte delicată şi de el trebuie să se ocupe oameni foarte competenţi, iar amatorii şi nepricepuţii, pur şi simplu trebuie să tacă şi să asculte de Biserică.
De ce?
Noi nu avem voie sa gandim?
Iar sa revenim la vechiile inchizitii! Nu vreau asa ceva
Soluţia nu este inchiziţia, ci efortul de a deveni competent... ;)
Despre o împărtăşire în comun nici nu poate merge vorba.
De ce l-au pedepsit pe ips Corneanu pentru gestul sau?
Dupa mintea mea a fost un gest frumos si ar trebui urmat de toti ierarhii.
Daca in vacanta un copil merge la bunicii intr-o zona greco catolica de ce nu-i este permis a se impartasi?
Corneanu nu a fost pedepsit, deşi merita. El a fost miluit pe cap, ca un copil nevinovat.
Împărtăşirea la eterodocşi este cu desăvârşire interzisă.
Inainte de marea schisma conducator era papa?
În ce sens. El avea rolul pe care îl are acum patriarhul de Constantinopol. El era "primul între egali" şi nimic mai mult. Niciodată nu a fost şi nici nu are cum să fie cineva deasupra celorlalţi.

ccristi
Mesaje: 204
Membru din: 25 Iun 2009, 13:05
Confesiune: ortodox

Re: Ecumenism

Mesaj necititde ccristi » 18 Sep 2009, 10:06

Ma scuzati
Dar daca toti ar fi ca o stanca ca dvs nu s-ar ajunge la nici un dialog legat de problema ecumenismului.
Am vazut ca sunteti f tare in teologie dar ca flexibilitate nu .
Nu lasati nici o fanta pentru dialog cu nici o alta confesiune,ori faceti asa ...ori la revedre!
Totusi cred ca IPs Nicolae Corneanu merita macar titlul de IPS si nu Corneanu.
Legat de papa cred ca aveti dreptate, am inteles perfect ceeea ce ati vrut sa spuneti.
Problema este la catolici nu la noi.
Dar papa avea aceleasi ,,puterii ,,ca cel de acum?
Daca da ,atunci problema e la noi ortodoxi.
,,Împărtăşirea la eterodocşi este cu desăvârşire interzisă. ,, ...

De ce? Ce se intimpla ? Pierdem mintuirea?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5376
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Ecumenism

Mesaj necititde protosinghel » 18 Sep 2009, 10:21

Împărtăşania ereticilor nu este împărtăşanie, ci otravă. Asta este învăţătura Bisericii Ortodoxe.

Avatar utilizator
apologet
Mesaje: 99
Membru din: 22 Aug 2008, 21:17
Confesiune: ortodox
Preocupări: scot balastul din teologie
Localitate: România

Re: Ecumenism

Mesaj necititde apologet » 29 Sep 2009, 10:46

Parinte Petru. Va rog sa-mi spuneti sincer ce credeti despre Consiliul Mondial al Bisericilor?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5376
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Ecumenism

Mesaj necititde protosinghel » 29 Sep 2009, 10:58

Am să vă răspund foarte sincer şi fără ocolişuri:

După părerea mea, "Consiliul Mondial al Bisericilor" este o făcătură drăcească la care nu trebuie să participe niciun ortodox, indiferent dacă reprezintă o Biserică locală, se reprezintă pe sine sau este un "simplu observator". Mai adaug că, după aceeaşi părere personală, toate Bisericile Ortodoxe locale trebuie să iasă din această organizaţie (şi altele asemenea lor) şi chiar să le dea anatema!

Ăsta e răspunsul meu şi mi-l asum...

ccristi
Mesaje: 204
Membru din: 25 Iun 2009, 13:05
Confesiune: ortodox

Re: Ecumenism

Mesaj necititde ccristi » 08 Oct 2009, 10:21

Cum apreciati gestul facut de papa Ioan Paul al 2-lea cind a rostit crezul simplu (fara adoas filioqve) in limba romana chiar la Vatican?
Asta se intimpla in prezenta delegatiei Bor condusa de PF Teoctist.
Nu cumva acesta este exemplu de urmat de catre toti crestinii.
Daca se tot condamna gestul unor ierarhi ortodoxi de a sluji impreuna cu catolicii de ce Papa a slujit impreuna cu patriarhul Teoctist.
Cind cei doi au slujit impreuna mare bucurie a fost si s-a scandat UNIRE,UNIRE.
Daca toata lumea doreste unire cine ii opreste sa faca asta.Sau sunt ceva interese in spate?!

MDumitru
Mesaje: 29
Membru din: 07 Oct 2009, 11:05
Confesiune: ortodox
Localitate: Chişinău

Re: Ecumenism

Mesaj necititde MDumitru » 08 Oct 2009, 13:39

parimi-se ca am sa dauo intrebare copilareasca, dar - cine sunt eterodocsii?

ecumenism din cite am citit aici se intelege legatura cu alte confesii, acceptarea lor cu bagajur lor?
daca da atunci sunt de acord cu parintele - la Ortodoxie de adera lasind bajaul la usa Botezului, si cind iesi la altcineva trebuie sa fii atent sa nu ti se bage ceva p-ascuns in buzunar ce e in plus si chiar daunator.

stiu de uniati - o inventie a romano-catolicilor de convertire lenta a ortodocsilor la sine. E daunator, mai ales ca am citit putin istoria cum ei s-au afirmat in Ardeal folosinsu-se de necunoasterea limbii latine a clericilor locali, care au semnat act de aderare fara sa stie ce articole acolo sunt ascunse. Cind ulterior au fost intrebati cum de au putut asa ceva sa semneze, se mirau si sincer marturiseau ca nu puteu constient sa semneze de exemplu articolul filoque. Asta e.

Eu pe exemplu prorpriu, cum am zis, am o sotie adventista care din cind in cind ma invita la adunarile lor, eu sunt insa foarte prudent si intelg care ar putea fi finalul, deaceaia asistind acolo chiar daca aud rugaciunile lor nu ma alatur lor, imnele lor le ascult critic, iar cele ce aud ascult nu implicit dar atent, silindu-ma sa-mi aduc aminte contargumentele ortodoxe, prietenia lor excesiva nu ma ademeneste, chiar daca se fac cunoscuti cu mine si imi sting miina, ma starui sa fiu retinut. Odata chiar unul cind mi-a recunoscut ca e foarte bucuros ca am venit si mai doreste sa vin, i-am replicat ca la fel il astept si eu la biserica Sf. Dumitru din Chisinau :) , al carei enorias sunt :oops: . Iata asa, in general sunt de acord cu parinte ca la invitatiile lor trebuie sa fim foarte atenti, fiindca fara o pregatire necesara, riscam sa cadem peste un timp in mrejele lor, fiin tot mai des de acord cu afirmatiile lor. N-aveti ideie citi fosti orotdocsi am intilnit la acea adunare! Si imi pare rau ca ei luinduse sa cerceteze individual careva neclaritati, nemultumindu-se cu explicatiile preotilor locali ajung la ratacire. Despre pregatirea tologica a preotului e o tema aparte mare si extrem de importanta, avem de afacere in prezent cu o pregatire slaba, oare mai pot fi vorbe de apologetica? Chiar un Parinte mi-a recunoscut ca 70% de preoti nu au studii teologice. Deaceia si nu pot da raspunsuri care sa multumeasca oamenii, in comparatie cu noi neo-protestantii sunt mult mai pregatiti si varsa verset dupa verset ce evident ii impresioneaza pe oamenii simpli, din pacate si spre pierzania lor :( .
http://tastaweb.com - solutii web
un rob pacatos a Domnului Dumnezeu

Iona
Mesaje: 30
Membru din: 07 Oct 2009, 18:06
Confesiune: martor al lui Iehova

Re: Ecumenism

Mesaj necititde Iona » 12 Oct 2009, 07:59

Am să vă răspund foarte sincer şi fără ocolişuri:

După părerea mea, "Consiliul Mondial al Bisericilor" este o făcătură drăcească la care nu trebuie să participe niciun ortodox, indiferent dacă reprezintă o Biserică locală, se reprezintă pe sine sau este un "simplu observator". Mai adaug că, după aceeaşi părere personală, toate Bisericile Ortodoxe locale trebuie să iasă din această organizaţie (şi altele asemenea lor) şi chiar să le dea anatema!

Ăsta e răspunsul meu şi mi-l asum...
CMB ...este "Icoana Fiarei "...care are coarne de miel ..dar vb ca un balaur .

12. Ea lucra cu toată puterea fiarei dintâi înaintea ei; şi făcea ca pământul şi locuitorii lui să se închine fiarei dintâi, a cărei rană de moarte fusese vindecată. Apoc 13.

Ghici cine este Fiara dintai ?

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Ecumenism

Mesaj necititde ddc » 12 Oct 2009, 11:36

Cum apreciati gestul facut de papa Ioan Paul al 2-lea cind a rostit crezul simplu (fara adoas filioqve) in limba romana chiar la Vatican?
Asta se intimpla in prezenta delegatiei Bor condusa de PF Teoctist.
Nu cumva acesta este exemplu de urmat de catre toti crestinii.
Daca se tot condamna gestul unor ierarhi ortodoxi de a sluji impreuna cu catolicii de ce Papa a slujit impreuna cu patriarhul Teoctist.
Cind cei doi au slujit impreuna mare bucurie a fost si s-a scandat UNIRE,UNIRE.
Daca toata lumea doreste unire cine ii opreste sa faca asta.Sau sunt ceva interese in spate?!

Ce a fost intre Papa Ioan Paul al II lea si Patriarhul Teoctist a fost dragoste frateasca si o dovada a solidaritatii crestine.Acest Papa a fost aproapiat de credinta ortodoxa si de ortodoxie, facand front cu ortodoxia si pasi catre ortodoxie.Nu stiu cand va mai rasari un Papa , ca Ioan Paul al II lea.Ce a fost intre cei doi episcopi, a fost un model al dragostei crestine, cum e dragostea intre frati, intre Andrei si Petru.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5376
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Ecumenism

Mesaj necititde protosinghel » 12 Oct 2009, 11:43

Ce a fost intre Papa Ioan Paul al II lea si Patriarhul Teoctist a fost dragoste frateasca si o dovada a solidaritatii crestine.Acest Papa a fost aproapiat de credinta ortodoxa si de ortodoxie, facand front cu ortodoxia si pasi catre ortodoxie.Nu stiu cand va mai rasari un Papa , ca Ioan Paul al II lea.Ce a fost intre cei doi episcopi, a fost un model al dragostei crestine, cum e dragostea intre frati, intre Andrei si Petru.
Eu cred că trebuie să te spovedeşti pt aceste cuvinte... Îi las pe alţii să-ţi demonstreze de ce.

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Ecumenism

Mesaj necititde ddc » 12 Oct 2009, 12:21

am facut eu altele mult mai rele , pentru spovedit , nu e asta cel mai mare rau;

dardala
Mesaje: 6
Membru din: 28 Mai 2009, 22:39
Confesiune: ortodox

Re: Ecumenism

Mesaj necititde dardala » 12 Oct 2009, 13:29

Ce a fost intre Papa Ioan Paul al II lea si Patriarhul Teoctist a fost dragoste frateasca si o dovada a solidaritatii crestine.Acest Papa a fost aproapiat de credinta ortodoxa si de ortodoxie, facand front cu ortodoxia si pasi catre ortodoxie.Nu stiu cand va mai rasari un Papa , ca Ioan Paul al II lea.Ce a fost intre cei doi episcopi, a fost un model al dragostei crestine, cum e dragostea intre frati, intre Andrei si Petru.
Părerea lui Teoctist despre mărturisirea dreptei credinţe.
O fi fost ei fraţi de cuget cu Ioan Paul al II-lea, dar cu siguranţă acel cuget nu era unul ortodox.
Andrei şi Petru erau fraţi de credinţă şi de sânge, cum poţi face aşa o comparaţie, chibzuieşte...

Părinte, am văzut dăunăzi în Bucureşti un preot bărbierit de tot, şi am mai văzut câteva biserici ortodoxe cu scaune în mijloc, ca la spectacol. Cât de grave sînt acestea?

Iona
Mesaje: 30
Membru din: 07 Oct 2009, 18:06
Confesiune: martor al lui Iehova

Re: Ecumenism

Mesaj necititde Iona » 12 Oct 2009, 13:42

În ultimii două mii de ani Roma şi-a exercitat puterea prin toate metodele posibile. Mai întîi în chip politico-păgîn, apoi în chip politico-păgîno- creştin . Fie de către împăraţi, fie, mai tîrziu, de către papi - întotdeauna s-a urmărit extinderea, întărirea şi restabilirea graniţelor acestei împărăţii. Aceasta se realizează cu toate mijloacele posibile. Toate celelalte împărăţii, pînă la „ imperiul britanic” , s-au destrămat şi au trebuit să se încadreze în dezvoltarea generală. Şi împărăţia sovietică a căzut, iar blocul răsăritean este reorganizat pentru ca această unică „ împărăţie mondială” să ia fiinţă.

Împărăţia aceasta, prin denumirea ei, este prezentată, intenţionat sau din neştiinţă, în mod fals. Nici un apostol sau vreun bărbat chemat de Dumnezeu nu s-au amestecat vreodată în politică, nici nu au deţinut putere lumească. Slujitorii adevăraţi ai lui Dumnezeu au vestit în toate timpurile Împărăţia lui Dumnezeu şi au lăsat politica pe seama politicienilor. Împărăţia Romană mondială, compusă din puterea politică, economică şi religioasă, se ridică acum din nou înaintea noastră şi se extinde. O Europă unită a fost visul dintotdeauna al papilor, dar în profeţia din timpul sfîrşitului ea joacă cel mai mare rol.

Iona
Mesaje: 30
Membru din: 07 Oct 2009, 18:06
Confesiune: martor al lui Iehova

Re: Ecumenism

Mesaj necititde Iona » 12 Oct 2009, 19:16

Conform decurgerii timpului biblic stăm înaintea celei mai mari dezbateri spirituale. În toate timpurile au existat în istoria bisericii bărbaţi care s-au ocupat cu această temă. La timpul său, dr. Martin Luther s-a exprimat cu o foarte mare asprime împotriva papalităţii. Exprimarea lui grosolană nu se potriveşte deloc pentru timpul acesta, de aceea ne cerem scuze. Prin el au rezultat, despărţindu-se, cele două lumi, cea protestantă şi cea catolică. El nu şi-a făcut situaţia uşoară, el a fost ales de către Dumnezeu şi şi-a ridicat glasul în felul proorocilor vechitestamentari.

Biserica lui Isus Hristos nu este bogată în averi pămînteşti, nu posedă aur şi argint, cum a spus atunci Petru, ci este bogat binecuvîntată duhovniceşte. Satana i-a oferit lui Isus bogăţiile acestui pămînt. EL a respins pentru că a ştiut că, potrivit făgăduinţei, va fi Domnitor desăvîrşit peste toate bogăţiile pămîntului. Această pretenţie o are şi papalitatea, şi anume să domnească pînă la sfîrşitul pămîntuluiŞi prin aceasta se descoperă contradicţia faţă de Dumnezeu. Istoria omenirii ar fi decurs, cu siguranţă, cu totul altfel fără papi. Nu ar fi existat cruciadele, multele războaie, prigonirile şi milioanele de martiriŞi sclavia trebuie pusă în contul ei, pentru că aşa-zişii misionari au netezit, mai întîi, drumul neguţătorilor.

Nici măcar experţii financiari nu pot evalua bogăţiile Vaticanului. Cine vizitează camerele cu bogăţii din Domul lui Petru, aurul, perlele, pietrele preţioase şi celelalte valori, i se taie respiraţia (Apoc. 17, 4). Roma este un oraş sfînt în exterior. Cine aterizează pe aeroport vede imediat „ Banco di Santo Spirito ” (Banca Duhului Sfînt). Bogăţiile nemăsurate nu sînt în casele poporului, ci în dioceze, respectiv în Vatican.

În ultimii două mii de ani Roma şi-a exercitat puterea prin toate metodele posibile. Mai întîi în chip politico-păgîn, apoi în chip politico-păgîno- creştin . Fie de către împăraţi, fie, mai tîrziu, de către papi - întotdeauna s-a urmărit extinderea, întărirea şi restabilirea graniţelor acestei împărăţii. Aceasta se realizează cu toate mijloacele posibile. Toate celelalte împărăţii, pînă la „ imperiul britanic” , s-au destrămat şi au trebuit să se încadreze în dezvoltarea generală. Şi împărăţia sovietică a căzut, iar blocul răsăritean este reorganizat pentru ca această unică „ împărăţie mondială” să ia fiinţă. Această desfăşurare este socotită de către biserică o biruinţă contra comunismului, aşa cum s-a proclamat la Sinodul European de la Roma, în noiembrie/decembrie 1991. Decăderea bruscă a comunismului înseamnă progresul catolicismului mondial.


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron