O altă discuţie despre Scriptură...

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
Iona
Mesaje:30
Membru din:07 Oct 2009, 18:06
Confesiune:martor al lui Iehova
O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde Iona » 12 Oct 2009, 07:54

1. Unde scrie in Scriptura ca Scriptura trebuie sa fie singura autoritate?
6. Fraţilor, pentru voi am spus aceste lucruri, în icoană de vorbire, cu privire la mine şi la Apolo, ca prin noi înşine, să învăţaţi să nu treceţi peste „ce este scris” : şi nici unul din voi să nu se fălească deloc cu unul împotriva celuilalt. 1 Corint 4.

Paralel cu dezvoltarea timpurie a fenomenului „ depărtării-de-la-Cuvîntul lui-Dumnezaeu ”, a vut loc şi o decuplare de iudaism, iar, mai tîrziu, chiar de la comunităţile iudeo-creştine. Dar nu s-a rămas la aceasta. Deja Iustin, episcopul din Smirna (†167 d. Hr.) s-a exprimat negativ asupra iudeilor. Acum creştinii erau „ Israelul lui Dumnezeu” , iar iudeii, dimpotrivă, erau cei decăzuţi şi deviaţi. Apostolul Pavel a văzut această situaţie cu totul altfel: „ Căci în Hristos Isus nici tăierea împrejur (evrei), nici netăierea împrejur (neamurile) nu sînt nimic, ci a fi o făptură nouă Şi peste toţi cei ce vor umbla după dreptarul acesta şi peste Israelul lui Dumnezeu să fie pace şi îndurare! ” (Gal. 6, 15-16). Apostolul Petru a spus despre această temă, următoarele: „ În adevăr, văd că Dumnezeu nu este părtinitor, ci că în orice neam, cine se teme de El, şi lucrează neprihănire este primit de El ” (Fap. 10, 35-36).

Polemica antiiudaică şi-a urmat cursul foarte timpuriu şi a devenit tot mai agresivă. Ignaţiu din Antiohia (98-117 d. Hr.) a început o propagandă împotriva gîndirii iudaice. Ceea ce reprezentanţii bisericii au declarat şi au scris în lozinci antiiudaice încă în primele secole a avut drept urmare că deja în vremea aceea au fost stigmatizaţi peste un milion de iudei socotiţi ca ucigaşi ai lui Hristos şi Dumnezeu, astfel ei au fost ucişi într-un fel sau altul. Porunca: „ Să nu ucizi! ” , nu a avut putere pentru biserica oficială.

Învăţatul bisericesc Crisostomul (354-407), unul din cei mai răi duşmani ai iudeilor, a învăţat: „ cu iudeii trebuie să ai tot aşa de puţine relaţii ca şi cu Satana, ei «nu sînt mai buni decît porcii şi ţapii» «Sinagoga nu este doar un teatru, aceasta este o casă de stricaţi, o peşteră de tîlhari şi loc de refugiu pentru animale necurate, o locuinţă a Satanei»... Creştinii să nu consulte medici iudei, ci «mai bine să moară» şi să se depărteze de toţi iudeii «ca de ciuma omenirii»” (K. Deschner, Kriminalgeschichte des Christentums, pag. 134).

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Intrebari fara raspuns: Protestantii la incercare

Mesaj necititde protosinghel » 12 Oct 2009, 09:39

Polemica antiiudaică şi-a urmat cursul foarte timpuriu şi a devenit tot mai agresivă. Ignaţiu din Antiohia (98-117 d. Hr.) a început o propagandă împotriva gîndirii iudaice.
Ai uitat doar să precizezi că acest Ignatie, episcopul Antiohiei, este ucenicul direct al lui Ioan Evanghelistul şi, după tradiţie, chiar el este copilul ţinut în braţe de Hristos, de unde şi supra-numele de "Theoforul", aşa cum e întâlnit peste tot, în vechile documente creştine...
Şi cred că această precizare spune muuulte...

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Protestantii raspund: Ioan Cr - 1

Mesaj necititde Ioan Cr » 12 Oct 2009, 10:14

1. Unde scrie in Scriptura ca Scriptura trebuie sa fie singura autoritate?
6. Fraţilor, pentru voi am spus aceste lucruri, în icoană de vorbire, cu privire la mine şi la Apolo, ca prin noi înşine, să învăţaţi să nu treceţi peste „ce este scris” : şi nici unul din voi să nu se fălească deloc cu unul împotriva celuilalt. 1 Corint 4.
:?

Daca lucrurile stau asa cum le vezi dumneata prin acest verset, atunci nu ar fi existat deloc Canonul Noului Testament, pentru ca Sf. Pavel se referea aici la Vechiul Testament.

In al doilea rand, avertizarea aceasta tine doar de accentuarea autoritatii Scripturilor (a Canonului Vechi, evident) dar nu de exclusivitatea ei: altfel cum ar fi incurajat Mantuitorul traditia nescrisa a "carturarilor si a fariseilor" numai sa nu contravina "partilor grele ale Legii"?

In al treilea rand, acest apel nu este echivalentul lui "Sola Scriptura" si pentru ca de fapt se refera la reprosul facut corintenilor in epistola pe care o scria Sf. Pavel:

1Co 4:14 Nu ca să vă ruşinez vă scriu acestea, ci ca să vă dojenesc, ca pe nişte copii ai mei iubiţi.

Ca sa restrang un pic cercul problematicii, astept sa mi se arate unde scrie ca nu trebuie sa trecem peste Canonul Noului Testament (dar nu faceti trimitere la Apocalipsa, pentru ca interdictia arhicunoascuta se refera si ea doar la profetia cuprinsa acolo).
Paralel cu dezvoltarea timpurie a fenomenului „ depărtării-de-la-Cuvîntul lui-Dumnezaeu ”, a vut loc şi o decuplare de iudaism, iar, mai tîrziu, chiar de la comunităţile iudeo-creştine. Dar nu s-a rămas la aceasta. Deja Iustin, episcopul din Smirna (†167 d. Hr.) s-a exprimat negativ asupra iudeilor. Acum creştinii erau „ Israelul lui Dumnezeu” , iar iudeii, dimpotrivă, erau cei decăzuţi şi deviaţi. Apostolul Pavel a văzut această situaţie cu totul altfel: „ Căci în Hristos Isus nici tăierea împrejur (evrei), nici netăierea împrejur (neamurile) nu sînt nimic, ci a fi o făptură nouă Şi peste toţi cei ce vor umbla după dreptarul acesta şi peste Israelul lui Dumnezeu să fie pace şi îndurare! ” (Gal. 6, 15-16). Apostolul Petru a spus despre această temă, următoarele: „ În adevăr, văd că Dumnezeu nu este părtinitor, ci că în orice neam, cine se teme de El, şi lucrează neprihănire este primit de El ” (Fap. 10, 35-36).

Polemica antiiudaică şi-a urmat cursul foarte timpuriu şi a devenit tot mai agresivă. Ignaţiu din Antiohia (98-117 d. Hr.) a început o propagandă împotriva gîndirii iudaice. Ceea ce reprezentanţii bisericii au declarat şi au scris în lozinci antiiudaice încă în primele secole a avut drept urmare că deja în vremea aceea au fost stigmatizaţi peste un milion de iudei socotiţi ca ucigaşi ai lui Hristos şi Dumnezeu, astfel ei au fost ucişi într-un fel sau altul. Porunca: „ Să nu ucizi! ” , nu a avut putere pentru biserica oficială.

Învăţatul bisericesc Crisostomul (354-407), unul din cei mai răi duşmani ai iudeilor, a învăţat: „ cu iudeii trebuie să ai tot aşa de puţine relaţii ca şi cu Satana, ei «nu sînt mai buni decît porcii şi ţapii» «Sinagoga nu este doar un teatru, aceasta este o casă de stricaţi, o peşteră de tîlhari şi loc de refugiu pentru animale necurate, o locuinţă a Satanei»... Creştinii să nu consulte medici iudei, ci «mai bine să moară» şi să se depărteze de toţi iudeii «ca de ciuma omenirii»” (K. Deschner, Kriminalgeschichte des Christentums, pag. 134).
Ma mira cum de acest "cunoscator" al istoriei bisericesti nu-L include si pe Hristos printre "cei mai rai dusmani ai iudeilor", asa cum iudeii insisi Il vedeau de fapt?

RUGAMINTE: asemenea citate din autori ofensivi sa fie insotite de trimiteri exacte la scrierile la care fac referinta, altfel vor fi tratate ca nerusinate calomnii si propaganda necurata: in cazul dat astept cel putin sa mi se arate lucrarea si pasajul din Sf. Ioan Gura de Aur unde se pot gasi pretinsele sale altercatii antisemite.
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Iona
Mesaje:30
Membru din:07 Oct 2009, 18:06
Confesiune:martor al lui Iehova

Re: Protestantii raspund: Ioan Cr - 1

Mesaj necititde Iona » 12 Oct 2009, 13:47

Daca lucrurile stau asa cum le vezi dumneata prin acest verset, atunci nu ar fi existat deloc Canonul Noului Testament, pentru ca Sf. Pavel se referea aici la Vechiul Testament.
Pavel a primit Evanghelia în acelaşi mod ca şi proorocii din Vechiul Testament - prin descoperire (Gal. 1, 11-12), de aceea şi avertismentul lui, care ne trece prin măduva oaselor: „ Dar chiar dacă noi înşine sau un înger din cer ar veni să vă propovăduiască o Evanghelie, deosebită de aceea pe care v-am propovăduit-o noi, să fie anatema! ” (Gal 1, 8). Ceea ce nu corespunde cu Evanghelia originară şi cu primii apostoli ai Domnului, se află sub blestem. Astfel privite lucrurile, avem de-a face de fapt cu un creştinism falsificat, aflat sub blestem, pe care criticii l-au avut în vedere în expunerile lor.

Biserica primară era compusă din oameni care l-au experimentat pe Dumnezeu cu adevărat. Cei deveniţi credincioşi au fost botezaţi în apă, devenind în mod supranatural, prin Duhul Sfînt, mădulare ale unui singur trup (1 Cor. 12, 13), fiind înzestraţi cu daruri şi roade duhovniceşti (1 Cor. 12, 7; Gal. 5, 22-23).

În prima perioadă după înfiinţarea Bisericii noutestamentare, în cadrul ei au existat numai vestirea curată a Evangheliei şi învăţăturile biblice practicate de către apostoli. Biserica primară era un organism pătruns de viaţa lui Hristos, călăuzită de Duhul Lui, deci nu o denominaţie organizată.

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Protestantii raspund: Ioan Cr - 1

Mesaj necititde Ioan Cr » 13 Oct 2009, 10:22

Daca lucrurile stau asa cum le vezi dumneata prin acest verset, atunci nu ar fi existat deloc Canonul Noului Testament, pentru ca Sf. Pavel se referea aici la Vechiul Testament.
Pavel a primit Evanghelia în acelaşi mod ca şi proorocii din Vechiul Testament - prin descoperire (Gal. 1, 11-12)
Dumneata nu-ti dai seama ca toate citatele pe care le aduci din Noul Testament sunt inspirate atata vreme cat Canonul el insusi este inspirat? De unde stii ca Epistola catre Galateni este cu adevarat al Sf. Apostol Pavel?
de aceea şi avertismentul lui, care ne trece prin măduva oaselor: „ Dar chiar dacă noi înşine sau un înger din cer ar veni să vă propovăduiască o Evanghelie, deosebită de aceea pe care v-am propovăduit-o noi, să fie anatema! ” (Gal 1, 8). Ceea ce nu corespunde cu Evanghelia originară şi cu primii apostoli ai Domnului, se află sub blestem. Astfel privite lucrurile, avem de-a face de fapt cu un creştinism falsificat, aflat sub blestem
De unde stii ce este fals si ce este adevarat? Ai cumva "Evanghelia dupa Pavel"? Cum ai putea sti ca ceea ce scrie autorul cu numele "Pavel, Apostolul" este mesajul autentic al personajului istoric - Pavel, Apostolul neamurilor?
Biserica primară era compusă din oameni care l-au experimentat pe Dumnezeu cu adevărat. Cei deveniţi credincioşi au fost botezaţi în apă, devenind în mod supranatural, prin Duhul Sfînt, mădulare ale unui singur trup (1 Cor. 12, 13), fiind înzestraţi cu daruri şi roade duhovniceşti (1 Cor. 12, 7; Gal. 5, 22-23).

În prima perioadă după înfiinţarea Bisericii noutestamentare, în cadrul ei au existat numai vestirea curată a Evangheliei şi învăţăturile biblice practicate de către apostoli. Biserica primară era un organism pătruns de viaţa lui Hristos, călăuzită de Duhul Lui, deci nu o denominaţie organizată.
Ai auzit cumva de Anania si Safira? De iudaizanti? De corintenii idolatri? Cum poti vedea numai perfectiune acolo unde REAL a fost ingaduita (de Duhul - vezi pilda neghinei) si imperfectiunea?

Organismul, printre altele, este numaidecat si "denominatie organizata" - are IDENTITATE (= crestini), are CONTINUITATE (Hristos-Capul-->ucenici-Trupul), are STRUCTURA (Hristos-Arhiereul-->Apostolii-->Episcopi etc).

Etalonul pe care il autopromovati este o FANTASMA, nu fapt istoric (si nici Biblic!). Biserica intotdeauna a stiut sa se auto-identifice nu pentru ca nu ar fi existat evanghelii false sau proroci mincinosi - ci pentru ca a functionat ca IERARHIE. Asa cum Hristos i-a trimis pe Apostoli, asa si Apostolii i-au trimis pe discipoli in toata lumea (altfel nu s-ar fi ajuns la excesele despre care vorbeste Sf. Pavel - ca unii sunt ai lui Pavel, altii ai lui Apolo s.a. - deci este un exemplu ilustrativ al ierarhizarii puternice care a existat MEREU).
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Iona
Mesaje:30
Membru din:07 Oct 2009, 18:06
Confesiune:martor al lui Iehova

Re: Protestantii raspund: Ioan Cr - 1

Mesaj necititde Iona » 13 Oct 2009, 14:28

Pavel, care a fost chemat într-un mod supranatural şi a fost rînduit pentru a fi o unealtă aleasă, a fost adăugat de către Domnul la numărul apostolilor. El era cel care, pe baza însărcinării directe a putut spune: „ Căci am primit de la Domnul ce v-am învăţat ” (1 Cor. 11, 23). El a scris cea mai mare parte din epistole, exact 100 de capitole cu 2.325 de versete, în timp ce, de exemplu, Petru a scris numai 8 capitole cu 166 de versete. Pavel a primit Evanghelia în acelaşi mod ca şi proorocii din Vechiul Testament - prin descoperire (Gal. 1, 11-12), de aceea şi avertismentul lui, care ne trece prin măduva oaselor: „ Dar chiar dacă noi înşine sau un înger din cer ar veni să vă propovăduiască o Evanghelie, deosebită de aceea pe care v-am propovăduit-o noi, să fie anatema! ” (Gal 1, 8).

Biserica primară era compusă din oameni care l-au experimentat pe Dumnezeu cu adevărat. Cei deveniţi credincioşi au fost botezaţi în apă, devenind în mod supranatural, prin Duhul Sfînt, mădulare ale unui singur trup (1 Cor. 12, 13), fiind înzestraţi cu daruri şi roade duhovniceşti (1 Cor. 12, 7; Gal. 5, 22-23).

Primii creştini nu au cunoscut nici preoţi şi nici predicatori în slujbă oficială, ci Biserica celor răscumpăraţi şi născuţi din nou era în întregime o preoţie împărătească şi alcătuia un popor sfînt (1 Pet. 2, 9; Apoc. 1, 6). Cele cinci slujbe amintite sînt rînduite pentru întreaga Biserică şi de aceea nu sînt limitate la o comunitate locală. Reprezentanţii, respectiv bătrînii comunităţii locale, slujesc şi păstoresc comunităţile locale suverane. Unii dintre ei care se ocupau de conducere, au fost numiţi episcopi şi trebuiau să fie căsătoriţi (1 Tim. 3, 1-7; Tit 1, 5-8). Existau şi comunităţi locale cu mai mulţi episcopi, deci cu mai mult decît un prezbiter conducător (Fil. 1, 1). Aceasta corespunde cu Iac. 5, 14, unde este scris ca un bolnav să-i cheme pe bătrînii comunităţii la sine. Pavel şi Barnaba au fost întîmpinaţi în Ierusalim de către biserică, apostoli şi bătrîni (Fap. 15, 4). La primii creştini mai domnea această ordine divină.

Pentru împlinirea unor sarcini practice în comunitatea locală, au fost chemaţi diaconi, care, la fel, trebuiau să fie căsătoriţi (1 Tim. 3, 8-13). Aceasta este necesar, pentru ca episcopii şi diaconii să înţeleagă şi să-i ajute din propria lor experienţă pe membrii comunităţii, în problemele lor de căsnicie şi de familie. Biserica primară nu cunoştea slujba de episcop aşa cum se practică azi. Conform 1 Tim. 3, 15 Biserica chemată la viaţă de către Hristos - este temelia şi stîlpul adevărului, deci elementul care are adevărul. Tîlcuirile proprii şi falsurile nu-şi au locul în această Biserică. Ca entitate divină pe pămînt, prin ea trebuie să se facă voia lui Dumnezeu pe pămînt, ca şi în cer.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Protestantii raspund: Ioan Cr - 1

Mesaj necititde protosinghel » 13 Oct 2009, 15:58

Pavel a scris cea mai mare parte din epistole, exact 100 de capitole cu 2.325 de versete,[/b] în timp ce, de exemplu, Petru a scris numai 8 capitole cu 166 de versete.
Pe când scriau Apostolii, nu era vorba de capitole şi versete, aşa că lasă speculaţiile...

david
Mesaje:16
Membru din:24 Aug 2009, 15:40
Confesiune:ortodox

Re: O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde david » 19 Oct 2009, 19:45

Despre care impartire vorbeste IONA? Daca din istorie aflam ca: "actuala împartire în capitole si versete dateaza din secolul XIII-lea si a fost facuta de catre arhiepiscopul de Canterburi Stefan Langton (+1228). Dupa inventia tiparului, ea a intrat în toate editiile tiparite. Împartirea în versete dateaza de la editorul parizian Robert Stefan, care o introduce în editia Vulgatei din 1548 (în 1551 dupa ieromonah Ilarion Alfeev)."
Au stiut Sf.Pavel sau Sf. Petru cum vor imparti astia sf.Scriptura?

Avatar utilizator
don_razvan
Mesaje:122
Membru din:26 Sep 2009, 21:47
Confesiune:protestant

Re: O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde don_razvan » 24 Oct 2009, 19:16

Vreau sa va intreb, la ce sursa a apelat Domnul Isus cand a fost ispitit de Satana ? Cumva la traditii, sfinti, apostoli, etc etc ? A spus clar: STA SCRIS ! Pentru mine, este cel mai graitor exemplu al autoritatii Scripturii. Desigur, sunt multe alte texte care sustin Autoritatea Scripturii (2 Tim 3:16-17).

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde protosinghel » 25 Oct 2009, 14:21

Frate, de ce nu vrei să recunoşti că noi nu vorbim aici de scriptură, ci de felul cum o înţelege fiecare. E şi logic aşa să fie...
Noi avem convingerea că o interpretăm aşa cum ea a fost interpretată din totdeauna. Voi veniţi cu interpretări noi, care nu pot fi argumentate istoric.
Deci cine are dreptate?

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde Ioan Cr » 25 Oct 2009, 18:39

Vreau sa va intreb, la ce sursa a apelat Domnul Isus cand a fost ispitit de Satana ? Cumva la traditii, sfinti, apostoli, etc etc ? A spus clar: STA SCRIS ! Pentru mine, este cel mai graitor exemplu al autoritatii Scripturii. Desigur, sunt multe alte texte care sustin Autoritatea Scripturii (2 Tim 3:16-17).
Scripturilor Vechi, Scripturilor Vechi, VECHI, VECHI... Oare sunteti atat de miopi, scuzati...

Luati exemplul care il propuneti, dar urmati-l in mod COERENT ("consistent"): citati si voi din Vechiul Testament, daca tot vreti sa fiti PERFECT BIBLICI.

Ei, cum?

In al doilea rand, Satan a citat si el din Scripturi. Miile de secte neoprotestante si ele citeaza din Scripturi. Ziceti ca Domnul a citat? Dar El a stiut CE sa citeze. Mare diferenta. Enorma.
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde electric77 » 02 Oct 2010, 13:00

Biblia e un indreptar, insa nu e suficienta, ne trebuie puterea Duhului Sfant.

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde IOACHIM » 06 Oct 2010, 00:09

Biblia e un indreptar, insa nu e suficienta, ne trebuie puterea Duhului Sfant.
Amin ! Si daca nu esti luminat ce faci? Cum citesti? La ce te rportezi? Nu pretuiesti atunci parerea celor despre care stii SJGUR ca au avut pe Duhul (apostoli, urmasii sau ucenicii lor, ucenicii ucenicilor lor si tot asa) ? Asat e de fapt Sf. tarditie. Duhul Sfant manifestat in istorie.

offf.... ortodoxule (aproape :) )

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde electric77 » 09 Oct 2010, 11:54

Asat e de fapt Sf. tarditie. Duhul Sfant manifestat in istorie.
Sf traditie... :lol: , sfintii s-au contrazis intre ei, la fel si episcopii. Daca veti fi sincer, ati recunoaste ca asa stau lucrurile. Toate doctrinele ortodoxe de astazi, au fost asezate prin mari dispute si contraziceri.

offf.... ortodoxule (aproape :) )
Nu ma incalzeste sa fiu nici ortodox, nici nimic ci numai CRESTIN. :idea:

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde Doriana » 09 Oct 2010, 16:52

Nu pretuiesti atunci parerea celor despre care stii SJGUR ca au avut pe Duhul (apostoli, urmasii sau ucenicii lor, ucenicii ucenicilor lor si tot asa) ?
De unde pot sti atat de SIGUR?
Inteleg ca Iisus si apostolii au avut Duhul Sfant. Sunt convinsa ca si urmasii lor, si urmasii urmasilor lor contemporani cu noi. Insa, daca pot avea incredere in Biblie, nu tot asa este cu istoria. Nici o carte de istorie nu este considerata canonica si nimeni nu imi garanteaza ca ceea ce scrie in ea a fost adevarat.
De exemplu, revolutia romana de la 1989. Abia au trecut 20 de ani de la ea si fiecare si-a facut istoria lui, povestind-o in moduri diferite, aplicandu-i cauze diferite. Cata incredere pot avea in surse de acum 1000-1500 de ani, stiind ca cei ce detin puterea isi fac propria istorie? Iar puterea a fost detinuta de Biserica multe sute de ani. De aceea istoria nu prezinta o garantie totala, ci mai degraba testarea in practica a invataturilor fiecarei Biserici. Pana la urma noi nu ne-am nascut acum 2000 de ani; ne-am nascut in acest veac si in acest veac avem nevoie de mai mult decat vorbe; avem nevoie de o credinta practica , credinta care sa-si faca simtite roadele in viata noastra.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde IOACHIM » 10 Oct 2010, 16:05

Nu pretuiesti atunci parerea celor despre care stii SJGUR ca au avut pe Duhul (apostoli, urmasii sau ucenicii lor, ucenicii ucenicilor lor si tot asa) ?
De unde pot sti atat de SIGUR?
Inteleg ca Iisus si apostolii au avut Duhul Sfant. Sunt convinsa ca si urmasii lor, si urmasii urmasilor lor contemporani cu noi. Insa, daca pot avea incredere in Biblie, nu tot asa este cu istoria. Nici o carte de istorie nu este considerata canonica si nimeni nu imi garanteaza ca ceea ce scrie in ea a fost adevarat.
De exemplu, revolutia romana de la 1989. Abia au trecut 20 de ani de la ea si fiecare si-a facut istoria lui, povestind-o in moduri diferite, aplicandu-i cauze diferite. Cata incredere pot avea in surse de acum 1000-1500 de ani, stiind ca cei ce detin puterea isi fac propria istorie? Iar puterea a fost detinuta de Biserica multe sute de ani. De aceea istoria nu prezinta o garantie totala, ci mai degraba testarea in practica a invataturilor fiecarei Biserici. Pana la urma noi nu ne-am nascut acum 2000 de ani; ne-am nascut in acest veac si in acest veac avem nevoie de mai mult decat vorbe; avem nevoie de o credinta practica , credinta care sa-si faca simtite roadele in viata noastra.
pai si-atunci de ce mai citesti Scriptura.... daca ea e a Bisericii? Ai incredere in popii si ierarhii ortodocsi? N-au umblat cu falsificari? :lol:

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde IOACHIM » 10 Oct 2010, 16:10

Asat e de fapt Sf. tarditie. Duhul Sfant manifestat in istorie.
Sf traditie... :lol: , sfintii s-au contrazis intre ei, la fel si episcopii. Daca veti fi sincer, ati recunoaste ca asa stau lucrurile. Toate doctrinele ortodoxe de astazi, au fost asezate prin mari dispute si contraziceri.
Si ce-i cu asta? Doar nu credeai ca noi spunem ca oamenii sunt un fel de robotei... teleghidati de Duhul Sfant !!!! Sau ca sfintii, oameni fiind, sunt perfecti ! :lol: Si ce legatura au imperfectiunile sau scaderile oamenilor cu Duhul Sfant manifestat in istorie?

daca Petru a cazut si inainte si dupa Cincizecime... Duhul s-a impiedicat cumva? DA` tu de ce crezi ca s-a mai tinut sinodul apostolic de la Ierusalim? Si de ce crezi ca acolo erau si opinii care se contraziceau? IMPORTANT e ce s-a stabilit, ce s-a hotarat, de comun acord (ei intre ei si impreuna cu Duhul Sfant)

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde electric77 » 10 Oct 2010, 16:30


daca Petru a cazut si inainte si dupa Cincizecime... Duhul s-a impiedicat cumva? DA` tu de ce crezi ca s-a mai tinut sinodul apostolic de la Ierusalim? Si de ce crezi ca acolo erau si opinii care se contraziceau? IMPORTANT e ce s-a stabilit, ce s-a hotarat, de comun acord (ei intre ei si impreuna cu Duhul Sfant)
Petru nu a cazut nici inainte nici dupa Cincizecime! cadea daca devenea pacatos, ori nu a devenit pacatos.

Ati spus bine, Duhul sfant si apostolii au stabilit! dar dupa aceea, la sinoadele urmatoare numai oamenii au stabilit.

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde IOACHIM » 10 Oct 2010, 17:31

daca Petru a cazut si inainte si dupa Cincizecime... Duhul s-a impiedicat cumva? DA` tu de ce crezi ca s-a mai tinut sinodul apostolic de la Ierusalim? Si de ce crezi ca acolo erau si opinii care se contraziceau? IMPORTANT e ce s-a stabilit, ce s-a hotarat, de comun acord (ei intre ei si impreuna cu Duhul Sfant)
Petru nu a cazut nici inainte nici dupa Cincizecime! cadea daca devenea pacatos, ori nu a devenit pacatos.
Ati spus bine, Duhul sfant si apostolii au stabilit! dar dupa aceea, la sinoadele urmatoare numai oamenii au stabilit.
Asa si Dumnezeu a ramas mincinos - ...Eu sunt cu voi pana la sfarsitul veacului.Amin! Duhul neputincios...

dar chiar si asa... ce s-a mai stabilit (si e vb. DOAR de sinoadele ecumenice) s-a stabilit
+ pe principiul (ti-am mai zis deja de 1000 de ori) = parutu-s-a Duhului Sfant si noua
+ pe principiul - nimic nu contrazice adevarul revelat sau invataturile de credinta precedente

Sf.Ap. Petru a cazut inainte cand s-a lepadat de 3 ori
Sf. Ap. Petru a cazut si dupa... cand s-a apropiat de iudaizanti si l-a certat/mustrat Sf. Apostol Pavel.
cadea daca devenea pacatos, ori nu a devenit pacatos.
ai prea putine pretentii de la Sf. Ap. Petru. Cerceteaza de ce era asa de trist/suparat Sf. Ap. Pavel si-o sa vezi de ce. Era destul d egrav si de o imortanta exttrema - dovada= sin. apostolic de la Ierusalim

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: O altă discuţie despre Scriptură...

Mesaj necititde IOACHIM » 10 Oct 2010, 17:33

n-ai raspuns la intrebarea de ce s-a mai tinut sinodul. dar daca raspunzi atunci o sa te contrazici singur. Oricum esti dator cu un raspuns!


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX