MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox
Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde IOACHIM » 14 Iul 2011, 02:00

Atena partenos, zeita Atenei, insemna virgina ! (sau necasatorita).

Si romanii, o zeita metropartenica....adica mama virgina (minerva, pe care au asimilat-o Atenei).

Si mai era o mama virgina partetheneia, care era Diana. (Si cred ca mai erau cateva). Partenos e "virgina". Si Isis a egiptenilor era tot virgina dar facea copii....etc.

E "virgina" !
PUNCT PT. ESENIN

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde IOACHIM » 14 Iul 2011, 02:01

Nu e nevoie, Florian !
Isaia spune: iata ca Domnul va va da un SEMN ! "fecioara (tanara fata) va fi gravida si va naste un fiu....etc". Spuneti-mi va rog, prin ce faptul ca o "tanara fata" ramane gravida si naste fiu...etc este un "semn" ?. Este o banalitate, nu un semn. Toate tinerele fete, raman gravide si nasc fii. Fecioarele nu - e un pic mai greu. Nu e nevoie de etimologie ci de logica.
INCA UNUL.... tot pt. Esenin.

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde IOACHIM » 14 Iul 2011, 02:15

DDC, am citit, si marturisesc ca tot nu inteleg clar pctul dvs de vedere. Ce sustineti, de fapt ? Ca n-a fost virgina ci doar tanara fata ? Ca n-a ramas virgina dupa ce a nascut ? Nu rezulta clar ce vreti. Inteleg doar ca s-ar putea sa fi fost o virgina "ascunsa", dar asta inseamna ca era...virgina.

Va ma aduc aminte o data, luati-o ca pe o simpla sugestie -sper ca foloseste la ceva- ca mamele virgine sunt o banalitate in religii. Cu diferenta absolut determinanta ca virginele de pana in crestinism erau virgine in "cer", nimeni nu le incarna pe pamant. (Doar le imitau -vestalele,virginele sacre). Fecioara Maria muta virginitatea perpetua pe pamant, asa cum Dumnezeu se muta si El pe pamant, simultan cu imparatia cerurilor. Altfel spus virginitatea asta nu trebuie cautata (desi TOTI o cauta acolo - e idiot) in integritatea himenului. Nu e asta chestia, este doar transpozitia materialist-vulgara a virginitatii unei sfinte. La sfinti, zei....etc, nu aveti a judeca dupa aceleasi criterii ca la oameni: SE POATE sa nasca si sa ramana virgina. In fine, cautati ceva, ca s-ar putea sa gasiti, despre virginalitatea Mariei, nu despre virginitate. Acesta ar fi cuvantul care ar impaca si capra duhului si varza materialismului.
Inca o idee: la catolici o femeie maritata care dpdv fizic nu mai e virgina, se numeste o "mariee", adica o intrupatoare a duhului Mariei. Iar afacerea se numeste "mariage". In romaneste ar fi "marianie" (nu exista, insa). Himenul din carne al Mariei, on s'en fiche, (ca sa nu fiu vulgar) nu acolo sta chestia.
Mda... dar nu ar mai impaca multe alte lucruri. Ai gasit o explicatie care, sunt convins, nici pe tine nu te multumeste. Dar ce spun eu multumeste... e puerilissima pana+ntr+acolo incat te irita. Singurul lucru bun e ca s+a ridicat nivelul discutiei pana la a intelege fecioria ca fiind mai mult decat curatenie trupeasca in sensul himenal [asta ca sa coborâm iar].
Daca revenim la explicatii omenesti... poate-ar trebui sa ne reintoarcem la inspiratia Sf. Scripturi. Batem apa-n piua. Sau te+am inteles eu ioarasi gresit grabindu+ma , ca de obicei ssa fiu critic si acid. Da` ce sa fac... e ora inaintata. Se/ntelege.

esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde esenin » 14 Iul 2011, 09:52

I-am dat doar sugestii "culturale", Ioachim. Ca sa vada ca materialismul ingust nu veste singurul fel de gandire posibil. In fapt omul se fixeaza asupra himenului Mariei. Asta face. E chestie de anatomie. Si isi doreste un concordism (islamic mai degraba): "Cine are himenul perforat nu mai este virgina". Cam asta este. O mica idolatrie macho. Toti masculii neimpliniti viseaza himenuri gata-de-perforat.
Ori virginalitatea, conceptul, ii ofera o portita spre spiritul marianic, spre mai mult decat anatomia. (Poate s-o prinde pe aceasta cale).

Constantinos

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde Constantinos » 30 Iul 2011, 18:21

2. Se cuvine, dar, ca episcopul să fie fără de prihană, bărbat al unei singure femei, veghetor, înţelept, cuviincios, iubitor de străini, destoinic să înveţe pe alţii,
3. Nebeţiv, nedeprins să bată, neagonisitor de câştig urât, ci blând, paşnic, neiubitor de argint,
4. Bine chivernisind casa lui, având copii ascultători, cu toată bună-cuviinţa;
5. Căci dacă nu ştie cineva să-şi rânduiască propria lui casă, cum va purta grijă de Biserica lui Dumnezeu?

Hristos nu a avut frati mai mici nascuti din Maria si Iosif. Dovada este faptul ca a zis:" Lasati copii sa vina la Mine si nu-i opriti..." iar daca a avut frati si surori nu a fost in stare sa li se descopere ca Dumnezeu cu toate ca era datoria Lui sa se descopere ,oamenii cu a lor putere nu pot sa-si dea seama ca este Dumnezeu. Verilor lui mai mari Iacob ,Iuda , Simeon , Iosi care nu credeau in El, S-a facut descoperit mai tarziu deoarece nu petreceau timpul impreuna de cand erau mici. La 12 ani cand Hristos a fost gasit in templu dupa ce Maria si Iosif L-au cautat 3 zile nu a fost certat tare de Mama Sa, adica putea sa-I zica pui de vipera pentru ca a facut-o sa se tarasca din greu pe ulitele orasului impreuna cu fratii si surorile mai mici. Unii poate trag concluzia ca nu a avut frati decat dupa ce Hristos a avut 12 ani dar atunci nu ar fi fost pomeniti de catre oameni Simon , Iuda , Iosi si Iacob ,pentru ca nu aveau valoare la varsta de 20 ani ( nici nu puteau verii sa-i zica lui Hristos sa-si bage mintile in cap ), bagati in seama erau dupa varsta la care si Hristos a inceput sa-i invete pe oameni. Daca majoratul ar fi fost la 16 ani atunci ar fi inceput si Hristos sa semene tuturor oamenilor cuvantul.
Ultima oară modificat 01 Aug 2011, 08:23 de către Constantinos, modificat de 2 ori în total.

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde IOACHIM » 31 Iul 2011, 23:28

nu conteaza ce cred eu... eu nu prea mai cred, nu ma mai bazez pe credinta ci pe cunoastere...
in cazul asta ai o problema! Credinta este forma superioara a cunoasterii... (in sensul ca, lipsita de credinta, cunoasterea nu prea mai are vreo valoare mantuitoare. Sunt legate una de alta. Fara credinta cunoasterea ramane una sterila, neroditoare si nefolositoare.... nici nu e de fapt o cunoastere reala.) Aici Esenin nu prea e de acord cu mine...

esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde esenin » 01 Aug 2011, 09:38

Nu prea mai am timp sa scriu....
N-o spun ca sa-l incurajez pe ddc pe calea "cunoasterii", (din doua motive: 1. fara o gandire activa, libera si intr-adevar puternica, cunoasterea este iluzorie. 2. Chiar si cu o gandire vie, parte a cunoasterii ramane iluzorie)

Dar cum sa fie credinta superioara ? Stim ca Dumnezeu ne-a oferit cunoasterea, si nu credinta. Nu avem urma scripturistica despre dotarea omului (de catre Dumnezeu) cu credinta. In fine din 1.Cor.....etc (nu mai caut) aflam ca credem ptr ca nu putem cunoaste, si ca cunoasterea continua dupa moarte, pe cand credinta se opreste. Peisajul cognitiei noastre arata in mare asa: activitatea generala si continua a omului este cunoasterea, dar (cadou) al lui Dumnezeu atestat scripturistic. Dar cum in timpul vietii nu mai putem cunoaste ne multumim cu credinta. Despre care nu avem mentiune ca ar fi dar alui Dumnezeu. Ba chiar, in zorii vietii sub Dumnezeu, credinta are doar sensul de "incredere" in Dumnezeu, sau de "supunere", fara exaltarea pe care o presupune azi termenul. De unde o scoateti atunci ca ar fi o forma superioara de cunoastere? Este doar ceea ce inlocuieste cunoasterea, pe timpul vietii.

ddc, banuiesc ca sunteti tanar: nu va grabiti sa declarati ca nu credeti ptr ca cunoasteti. Este, presupun, un mic luciferism tineresc, de care va veti vindeca (sper). Dar ca sa cunoasteti ceva, trebuie intai sa credeti ca exista. Intai cred ca exista o relatie intre laturile triunghiului drept, si abia apoi stiu ca exista (Pitagora). Cum vedeti, este foarte multa munca de gandire pana la a STI. Si, daca intai nu cred, n-am nicio sansa sa stiu apoi.

Credinta precede cunoastereaa, si temporal, si valoric. Este anticamera cunoasterii.

Conceputa ca demers continuu, de fiecare clipa, si nu ca finalitate, "mantuirea", adica recuperarea (asistata) din conditia pacatului adamic, se sprijina, FIRESTE, pe solutia pe care Dumnezeu ne-a oferit-o: cunoasterea mortala. (care aduce moartea). Perseverati in viciul finalist al "mantuirii". Ne "mantuim" in fiecare clipa in care cunoastem, ca asa a decis Dumnezeu, si a confirmat Christos. Sigur, se poate ca si credinta sa fie mantuitoare, dar nu stim cand a spus-o Dumnezeu, momentul nu ne-a ramas scris in VT. Stim ca a spus-o sf Pavel, dar ca solutie tranzitorie. Fireste il credem si pe Sf. Pavel, dar sa dam cezarului ce este al cezarului, cunoasterea lui Dumnezeu, si credinta lui Pavel. Adica intai cunoasterea si apoi credinta.

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde IOACHIM » 01 Aug 2011, 13:31

eu ma refeream la o cunoastere sterila, lipsita de orice ideal mistic. Intelectualiceste vorbind. In sensul asta credinta e superioara. evident ... sunt de acord cu cele ce spuneti. Insa omul simplu dar credincios, are acces la o cunoastere superioara celui care doar cauta, intelectualiceste, rational, logic insa ateu, lipsit de perspectiva dumnezeirii.

Fiti sigur, Esenin, ca ddc nu avea in nici un caz in vedere cunoasterea in sensul inalt la care va referiti. Nu pot decat sa banuiesc, simplist - evident, ca se referea la o cunoastere de genul careia va spuneam.

Si ca sa revenim la cun. vs. credinta eu unul as scoate adversitatea dintre ele si le-as vedea mergand mana-n mana, nu unite nedespartit, dar impreuna oricum. Nu stiu daca neaparat inter-dependenta, spuneati ca nu e cazul si ati demonstart deja prin ex. chemarii lui Saul, dar oricum in relatie si sinergie. Ambele = daruri divine.

esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde esenin » 01 Aug 2011, 21:15

Sunt multumit ca am ajuns UNDEVA prin propria gandire. (aproape ca nu mai are importanta unde, stiu cu certutidine ca ideile mele se leaga fara gres), chiar daca le spun uneori confuz. Asa ca va multumesc ca ma intelegeti.

As vrea sa va rog ceva, inainte de a dezvolta subiectul anterior: As vrea sa citesc un material sintetic, o parere cat se poate de reprezentativa asupra libertatii si datoriei in ortodoxie. Imi puteti recomanda ceva, va rog frumos ?

(ar trebui un topic nou):
<cum ne dam seama daca gandul este de natura hristica sau nu? Nu vorbesc de gandul "moral". <de pilda nu vorbesc de gandul despre fundul vecinei. Aici stiu deja ca este pacat. Cum deosebesc cunoasterea care ucide, de care este vorba in facerea, de cunoasterea adevarului, de care este vorba in Evanghelii?

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde Dionysie » 02 Aug 2011, 21:39

Eu cred ca protestantii nu pot primi Fecioria Maici Domnului pentru ca nu au nici cea mai vaga idee despre ceea ce inseamna sfintenie, pentru ca atunci cand ai ajuns la un asemenea grad de sfintenie ca Maica Domnului nu mai traiesti deja decat pentru Dumnezeu, iaca deja cei putin mai induhovniciti decat un mirean obisnuit, calugarii, nu isi mai pot imagina sa aiba si o viata sexuala, darmite Sfintii si cu atat mai mult Maica Domnului....este pur si simplu absurd si cine isi pune problema asta nu are habar nici din citit ce inseamna sfintenia... ;)
Cred că aici Dana Doina a surprins tocmai esenţa problemei, şi anume aceea că protestanţii nu ştiu ce este aceea sfinţenie. Ei nu doar că resping pe sfinţii Bisericii, pe cea mai sfântă dintre sfinte, adică pe Feciara Maria şi născătoarea lui Dumnezeu, dar resping şi Sfintele Taine !! Lucrul este absolut explicabil având în vedere că protestanţii nu au Sfinte Taine, cu alte cuvinte aşa-zisele lor "biserici" nu sunt de fapt Biserici şi nici Sfinte Biserici, şi având în vedere că protestanţii nu au şi nu au avut nici măcar un singur sfânt în toată istoria lor de 500 de ani !! Cum ar putea asemenea "creştini" să înţeleagă sfinţenia celei mai sfinte dintre sfinte, când ei, în toată mascarada şi bâlciul multitudinii de secte şi sectuleţe, nu au avut nici măcar un singur sfânt timp de 500 de ani ?!!

electronist67
Mesaje:5
Membru din:22 Sep 2011, 12:04
Confesiune:neo-protestant

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde electronist67 » 29 Sep 2011, 10:36

Buna ziua
In primul rand as vrea sa spun ca Maria, mama Domnului Isus merita sa fie respectata ca fiind “vasul ales” prin care Mantuitorul a venit pe pamant, fecioara cea despre care se prorocise, ascultatoare de poruncile lui Dumnezeu. (exista multe vorbe rele in popor despre crestinii np ca spunem lucruri rele despre ea, sau punem icoana ei sub presul de la intrare :) dar pe unde am fost nu am auzit de asa ceva. Bineinteles ca nu am verificat fiecare pres de la intrare)

Despre subiectul de astazi avem surse din Scriptura si alte scrieri.
Matei13:55,56 si Marcu6:3 ne spune direct despre 4 frati si surori(deci cel putin doua)
Intr-o versiune ortodoxa avem pus in paranteze verisori si verisoare:
Matei 13:55 Au nu este Acesta fiul teslarului? Au nu se numeşte mama Lui Maria şi fraţii (verii) Lui: Iacov şi Iosif şi Simon şi Iuda?
56 Şi surorile (verişoarele) Lui au nu sunt toate la noi? Deci, de unde are El toate acestea?
Problema este ca nu se foloseste “anepsios” (verisor ca in Coloseni 4:10) sau “suggenes”-rudenii(Luca1:36), ci “adelphos” si “adelphe”. Daca ar fi fost in alt context nu ar fi fost probleme, nu?
Desigur, varianta cu verisori a cazut si se propune o “iesire din impas”: cei enuntati acolo sunt frati si surori vitrege din alta casatorie a lui Iosif. Si atunci se recurge la ajutor din traditii.
Una din scrieri este “Protoevanghelia lui Iacov” - scriere apocrifa cu o gramada de inexactitati, ca sa nu spunem mai rau(episodul cu moasa Salomeea, chiar vulgar), contrazicand Biblia, in dorinta de a umple niste goluri din Evanghelii (lucru comun scrierilor apocrife)
Va las pe dumneavoastra sa o cercetati(unul din lucruri chiar este socant: Maria a crescut pana la 12ani in Templu si chiar in Sfanta Sfintelor unde nu intra decat marele preot o data pe an, lucru ce era flagrant impotriva poruncii lui Dumnezeu si nu cred ca zelosii evrei de atunci, foarte scrupulosi in ale Legii sa ingaduie asa ceva.)
Despre subiectul nostru avem la cap.VII:1
“Iată că veni poruncă de la împăratul Augustus să se facă recensământul locuitorilor din Betleemul Iudeii. Atunci Iosif îşi zise: „Mă duc să-i înscriu pe fiii mei, dar ce să fac cu Maria: s-o trec ca soţie? Mi-e ruşine. Ca fiică? Dar toţi fiii lui Israel ştiu că n-am nici o fiică. În ziua Domnului facă-se după voia Domnului!”
Ne spune ca avea fii, dar nu avea fiice. Probabil mai exista o alta scriere care le inventeaza si pe acelea. Desigur aceasta posibilitate ca aceia sa fie frati vitregi si surori vitrege nefiind infirmata in Scriptura, poate fi posibila. Nu neg aceasta.

Alt lucru ce se uita este ca a avea copii in cadrul casatoriei este o binecuvantare si ascultare fata de Dumnezeu (care a poruncit inmultirea oamenilor, veziGeneza1:18; Geneza9:1,7)- lucru ce ar fi de asteptat pentru o femeie asa de ascultatoare de Dumnezeu ca Maria.
Apoi chiar Domnul Isus face referire la definitia casatoriei din Geneza2:24 ca barbatul si femeia se vor face un singur trup si nu vedem care ar fi fost piedica, ca Maria sa fie o sotie adevarata. Aceasta ar fi in acord cu institutia casatoriei pe care Dumnezeu a dat-o.

Daca era un subiect foarte important pentru mantuirea noastra, Scriptura ne-ar fi aratat.
Personal inclin spre varianta cu frati si surori, desi cum am spus si cealalta varianta este posibila.

La revedere!


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron