MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde Floryan » 04 Iul 2011, 20:09

Acest argument este un fallacy.. o minciuna sfruntata.. deci dupa ortodocsi vesnic nu inseamna vesnic in biblie, dar pana la/ pana cand inseamna vesnic... The point is... Matei putea sa aleaga oricare alta formulare ba mai mult nici nu trebuia sa scrie versetul asta... de ce credeti ca a folosit formularea asta?
Bun simt nu exista la dumneata, din pacate.
Uite citeva exemple, citeste aici:
Şi a dat drumul corbului, ca să vadă de a scăzut apa pe pământ. Acesta, zburând, nu s-a mai întors până ce a secat apa de pe pământ.Fac 8,7
I-a zi, s-a mai intors vreodata corbul?

Zis-a DomnulDomnului meu: şezi de-a dreapta Mea până ce voi pune pe vrăjmaşii Tăi aşternut picioarelor Tale (Ps. 109, 1).
Deci Hristos nu a sezut de-a dreapta decit pt un timp.(dupa mintea ta) nu caEl va sta de-a dreapta Tatălui spre a împăraţi cu El peste toate veacurile
sau
Micol, fata lui Saul (soţia lui David), nu a născut fiu până în ziua în care a murit (II Regi 6, 23).
Deci dupa mintea ta ea a nascut dupa ce a murit.
Te rog arata unde e minciuna sfruntata? Daca nu poti, si daca mai ai un simbure de bun simt in tine, bine ti-ar fi sa iti cer iertare public.



Ma intrebi de ce s-a exprimat asa Ap Matei? Dar tu ca vrajmas al bisericii lui Hristos (ca orice sectar) esti si vrajmas al crucii Domnului. I-a spune-ne tu noua, de ce Ap Pavel spune asta:
Căci cuvântul Crucii, pentru cei ce pier, este nebunie; iar pentru noi, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu. Cor1,18
Ultima oară modificat 05 Iul 2011, 08:04 de către Floryan, modificat de 2 ori în total.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde ddc » 04 Iul 2011, 20:47

Originalul VT e in ebraica, nu in greceste sau engleza.. Insusi septuaginta e o traducere la mana a doua... In evreieste spune 'almah' nu 'bethulah' (care e cuv evreiesc pentru fecioara)... Vezi si pe Sf. Ieronim ca si el a vb pe subiectul asta..
Original ebraic nu mai exista! Versiunile actuale ebraice sunt revizuiri masoretice, mult dupa Hristos. Se stie ca au fost mult conditionati de crestinism (caruia i s-a opus, evident). Cu mult mai aproape de originalul antic este Septuaginta, tradusa de evrei, iar acolo figureaza "partenos" care inseamna fara echivoc "fecioara".
Ai zis un lucru bun si anume aproape de original... versiunea originala a bibliei nu exista... Septuaginta nu e mai buna decat 'Textul Masoretic'... Sf. Ieronim de exemplu a acordat intaietate Textului Masoretic peste Septuaginta.Si apoi si in greceste partenos inseamna tot fata tanara..

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde esenin » 04 Iul 2011, 20:59

Atena partenos, zeita Atenei, insemna virgina ! (sau necasatorita).

Si romanii, o zeita metropartenica....adica mama virgina (minerva, pe care au asimilat-o Atenei).

Si mai era o mama virgina partetheneia, care era Diana. (Si cred ca mai erau cateva). Partenos e "virgina". Si Isis a egiptenilor era tot virgina dar facea copii....etc.

E "virgina" !

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde Floryan » 05 Iul 2011, 08:07

Ai zis un lucru bun si anume aproape de original... versiunea originala a bibliei nu exista... Septuaginta nu e mai buna decat 'Textul Masoretic'... Sf. Ieronim de exemplu a acordat intaietate Textului Masoretic peste Septuaginta.Si apoi si in greceste partenos inseamna tot fata tanara..
I-a spune-ne noua, daca Sf Ieronim acorda atentie textului Masoretic peste Septuaginta, cum traduce Fecioara sau femeie tinara?
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde ddc » 05 Iul 2011, 19:09

Ai zis un lucru bun si anume aproape de original... versiunea originala a bibliei nu exista... Septuaginta nu e mai buna decat 'Textul Masoretic'... Sf. Ieronim de exemplu a acordat intaietate Textului Masoretic peste Septuaginta.Si apoi si in greceste partenos inseamna tot fata tanara..
I-a spune-ne noua, daca Sf Ieronim acorda atentie textului Masoretic peste Septuaginta, cum traduce Fecioara sau femeie tinara?
daca stii engleza nati-o! aici ai ce spune Sf. Ieronim despre asta :

32. Isaiah tells of the mystery of our faith and hope:(224) "Behold a virgin shall conceive, and bear a son, and shall call his name Emmanuel." I know that the Jews are accustomed to meet us with the objection that in Hebrew the word Almahdq does not mean a virgin, but a young woman. And, to speak truth, a virgin is properly called Bethulah, but a young woman, or a girl, is not Almah, but Naarah!(225) What then is the meaning of Almah? A hidden virgin, that is, not merely virgin, but a virgin and something more, because not every virgin is hidden, shut off from the occasional sight of men. Then again, Rebecca, on account of her extreme purity, and because she was a type of the Church which she represented in her own virginity, is described in Genesis as Almah, not Bethulah, as may clearly be proved from the words of Abraham's servant, spoken by him in Mesopotamia:(226) "And he said, O Lord, the God of my master Abraham, if now thou do prosper my way which I go: behold I stand by the fountain of water; and let it come to pass, that the maiden which cometh forth to draw, to whom I shall say, Give me, I pray thee, a little water of this pitcher to drink; and she shall say to me, Both drink thou, and I will also draw for thy camels: let the same be the woman whom the Lord hath appointed for my master's son." Where he speaks of the maiden coming forth to draw water, the Hebrew word is Almah, that is, a virgin secluded, and guarded by her parents with extreme care. Or, if if this be not so, let them at least show me where the word is applied to married women as well, and I will confess my ignorance. "Behold a virgin shall conceive and bear a son." If virginity be not preferred to marriage, why did not the Holy Spirit choose a married woman, or a widow? For at that time Anna the daughter of Phanuel, of the tribe of Aser, was alive, distinguished for purity, and always free to devote herself to prayers and fasting in the temple of God. If the life, and good works, and fasting without virginity can merit the advent of the Holy Spirit, she might well have been the mother of our Lord. Let us hasten to the rest:(227) "The virgin daughter of Zion hath despised thee and laughed thee to scorn." To her whom he called daughter the prophet also gave the title virgin, for fear that if he spoke only of a daughter, it might be supposed that she was married. This is the virgin daughter whom elsewhere he thus addresses:(228) "Sing, O barren, thou that dost not bear; break forth into singing, and cry aloud, thou that didst not travail with child: for more are the children of the desolate, than the children of the married wife, saith the Lord." This is she of whom God by the mouth of Jeremiah speaks, saying:(229) "Can a maid forget her ornaments, or a bride her attire." Concerning her we read of a great miracle in the same prophecy(230) -that a woman should compass a man, and that the Father of all things should be contained in a virgin's womb.

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde ddc » 05 Iul 2011, 19:16

si o explicatie ortodoxa(tot in engleza) pe aceeasi lungime de unda :

With respect to the Hebrew noun ‘almah,[2] the editors of HALOT[3] list among its meanings: "marriageable girl," "a girl who is able to be married," and "a young woman" (until the birth of her first child). The basic meaning is a woman (the age is less important) ready (able) to be married. The span of life covered by this term is poorly defined and quite long, ranging from the onset of puberty to the birth of a woman's first child.[4]

We propose a different etymology, namely, to derive the noun ‘almah from the root ‘-l-m I "to be concealed, hidden," well attested in Hebrew. If this etymology proves to be correct, ‘alem (masculine) and ‘almah (feminine) would designate an engaged couple, which would accordingly be rendered as "the concealed ones." During the period of betrothal, fiancés used to live in their parents' homes, separated, secluded, forbidden from seeing one another. The feminine form, ‘almah, may also be rendered "the concealed one" or even "the veiled one." This last rendition would reflect the custom of engaged women wearing veils over their faces as a sign of seclusion, or concealment, during the time of betrothal. We may mention that, given the ethical standards of the ancient Israelite society, the idea of virginity, though not distinctly stated, is nevertheless implied in the term ‘almah. As is the case concerning the providential woman from Genesis 3:15 (ha-‘ishshah "the woman"), the noun ha-‘almah "the concealed one" from Isaiah 7:14 has the definite article attached, which points to a special female character, chosen by God from the very beginning to become the mother of Messiah.[5]

http://www.goarch.org/ourfaith/isaiah7.14

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde ddc » 05 Iul 2011, 19:24

pentru cei care nu stiu engleza sau le este lene, va rezum eu in cateva cuvinte...

almah in evreieste inseamna fata tanara, buna de maritat si in general denota fecioria... unii spun ca almah vine din evreiescul alem, care inseamna 'a tainui' 'a ascunde' ... si asadar Isaia spune : CEA TAINUITA va naste un fiu si vor chema numele Lui EMANUIL, care se talcuieste 'Dumnezeu este cu noi'.. Cea tainuita care?Cea promisa din veac omenirii,cea care il v-a naste pe Mesia.. Si voi pune vrajmasie intre tine si femeie si intre samanta femeii si samanta ta..

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde Floryan » 05 Iul 2011, 21:24

daca stii engleza nati-o! aici ai ce spune Sf. Ieronim despre asta
Vreau textul original. ;)
Si totodata si sursa de unde citeaza.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde esenin » 05 Iul 2011, 21:53

Nu e nevoie, Florian !
Isaia spune: iata ca Domnul va va da un SEMN ! "fecioara (tanara fata) va fi gravida si va naste un fiu....etc". Spuneti-mi va rog, prin ce faptul ca o "tanara fata" ramane gravida si naste fiu...etc este un "semn" ?. Este o banalitate, nu un semn. Toate tinerele fete, raman gravide si nasc fii. Fecioarele nu - e un pic mai greu. Nu e nevoie de etimologie ci de logica.

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde Floryan » 06 Iul 2011, 07:36

Nu e nevoie, Florian !
Isaia spune: iata ca Domnul va va da un SEMN ! "fecioara (tanara fata) va fi gravida si va naste un fiu....etc". Spuneti-mi va rog, prin ce faptul ca o "tanara fata" ramane gravida si naste fiu...etc este un "semn" ?. Este o banalitate, nu un semn. Toate tinerele fete, raman gravide si nasc fii. Fecioarele nu - e un pic mai greu. Nu e nevoie de etimologie ci de logica.
Foarte frumos raspuns.Va multumesc dle Esenin.
Acum imi pun intrebarea daca dl ddc vrea sa ne spuna ca Maica Domnului a fost fecioara inainte sau dupa ce L-a nascut pe Hristos, pentru ca dumnealui ne duce pe un terent aiurea. Isaia 7,14 vorbeste depsre asta, nu daca Fecioara a mai avut si alti copii. Discutia este gresita din start. De fapt dumnealui neaga insasi Dumnezeirea lui Hristos. Foarte grav!
In NT gasim explicatia clara de fecioriei Maicii Domnului:

Şi a zis Maria către înger: Cum va fi aceasta, de vreme ce eu nu ştiu de bărbat? Lc1,34
Deci foarte clar.

Tot in NT gasim

Ἰδοὺ ἡ παρθένος ἐν γαστρὶ ἕξει καὶ τέξεται υἱόν, καὶ καλέσουσι τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἐμμανουήλ, ὅ ἐστιν μεθερμηνευόμενον Μεθ' ἡμῶν ὁ Θεός Mt1,23.
King James Bible: Behold, a virgin shall be with child, and shall bring forth a son, and they shall call his name Emmanuel, which being interpreted is, God with us.
"Iată, Fecioara va avea în pântece şi va naşte Fiu şi vor chema numele Lui Emanuel, care se tâlcuieşte: Cu noi este Dumnezeu".
Evanghelia lui Matei fiind in greaca da acelasi sens profetiei Is 7,14.
Lui dl ddc ii mai ramine sa ne arate textul in aramaica. ;) bineiteles si daca poate.

Totul se poate rezuma foarte simplu la ceea ce scrie in Ev lui Matei, ca intarire a profetiei din Cartea lui Isaia, adica tanara femeie (fecioara), va naste de la Duhul Sfant pe Fiul lui Dumnezeu.
Ceea ce ne spune dl ddc este ca Maica Domnului era cumva o desfranata? Vai vai.
Dle ddc va intreb eu, daca cumva va tulbura termenul FEMEIE, i-a dati un raspuns sincer la urmatoarea intrebare:
In Cartea Facerii, sta scris ca Dumnezeu a creat barbat si femeie. Sau mai concret din coasta lui Adam Dumnezeu o face pe Eva, pe care o numeste femeie. I-a spuneti, daca este numita femeie, mai era ea fecioara?
Iar coasta luată din Adam a făcut-o Domnul Dumnezeu femeie şi a adus-o la Adam. Fac 2,22
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde ddc » 06 Iul 2011, 20:17

Nu e nevoie, Florian !
Isaia spune: iata ca Domnul va va da un SEMN ! "fecioara (tanara fata) va fi gravida si va naste un fiu....etc". Spuneti-mi va rog, prin ce faptul ca o "tanara fata" ramane gravida si naste fiu...etc este un "semn" ?. Este o banalitate, nu un semn. Toate tinerele fete, raman gravide si nasc fii. Fecioarele nu - e un pic mai greu. Nu e nevoie de etimologie ci de logica.
de pe wikipedia :

Verb tense and time of pregnancy

Thus Jews understand that God indicated he was sending a "sign" in the days of Ahaz (who lived many centuries before Jesus). Isaiah wanted King Ahaz to wait for God to give him support in this troublesome time instead of making alliances with Assyria.[4]

Moreover, Jews[who?] observe that there is no indication that Immanuel will be the Messiah, whatever the timing of his birth.

Isaiah's original Hebrew, reads (transliterated): Hinneh ha-almah harah ve-yeldeth ben ve-karath shem-o immanuel. The word almah is part of the Hebrew phrase ha-almah hara, meaning "the almah is pregnant." Since the Hebrew imperfect tense is used in ve-yeldeth ("give birth") and ve-karath ("call"), it is argued by some, such as rabbi Alfred J. Kolatch (1985)[5] that the young woman was already pregnant and hence not a virgin. As such, the verse cannot be cited as a prediction of the future. However the Jewish Publication Society (JPS) (1917) version reads "Therefore the L-rd Himself shall give you a sign: behold, the young woman shall conceive, and bear a son, and shall call his name Immanuel."

Jewish objections to Jesus as the fulfillment of Isaiah 7:14

Jewish objections to Jesus as the fulfillment of Isaiah 7:14:[9][10]

* If Christians claim that the virgin birth of Isaiah 7:14 was fulfilled twice, who then was the first virgin having a baby boy in 732 BC? If they insist that the word ha'almah can only mean virgin, are they claiming that Mary was not the first and only virgin to conceive and give birth to a child?
* What does the "butter and honey" refer to?(Isa 7:22)
* Why is Jesus, who was sinless from birth in the traditional Christian understanding, described as having to learn to refuse the evil and choose the good?[Isa. 7:15-16]
* What age did the baby Jesus mature?
* Which were the two kingdoms during Jesus' lifetime that were abandoned?[Isa. 7:16]
* Who dreaded the Kingdom of Israel during the first century AD when there had not been a Kingdom of Israel in existence since the seventh century BC?
* Jesus' name is Jesus; his name is not Emmanuel.
* The word "parthenos" (declination "parthenon") is employed in the Septuagint in Genesis 34:3,[8][11] where Dinah is called "parthenos" (or "parthenon") even after she has been raped. Therefore, it is not necessary that the word "parthenos" from Matthew 1:23 be translated as "virgin".

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde ddc » 06 Iul 2011, 20:29

daca stii engleza nati-o! aici ai ce spune Sf. Ieronim despre asta
Vreau textul original. ;)
Si totodata si sursa de unde citeaza.
לָכֵן יִתֵּן אֲדֹנָי הוּא לָכֶם אוֹת הִנֵּה הָעַלְמָה הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן וְקָרָאת שְׁמוֹ עִמָּנוּאֵל

Hinneh ha-almah harah ve-yeldeth ben ve-karath shem-o immanuel

Against Jovinianus , Book I , 32

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde esenin » 06 Iul 2011, 21:13

Pai cu ce schimba asta problema ?

De acord, Dumnezeu a indicat ca va trimite un semn...etc, ptr ca sa-l sprijine pe regele Ahaz in loc sa se alieze cu Asiria. Problema este ca va trimite un SEMN, ceva special, si nu o trivialitate.

Nici chestia cu timpul verbului nu e relevanta din doua motive: 1. este emisa de un rabin, adica de o parte interesata in aceasta disputa. (care e veche). 2. Chiar daca din jocul timpurilor verbelor reiese ca tanara era deja gravida si va naste, CE AR FACE DIN ASTA UN SEMN ? Toate tinerele gravide nasc.

Altfel spus, problema sensului acestui cuvant (SEMN) care lamureste si sensul profetiei, nu este rezolvata.

Mai departe, dezolat dar virgine care nasc, e PLINA mitologia ! Aceasta insusire speciala este ceea ce la face si pe ele speciale. Isis, isi spune siesi, "Sunt cea careia nimeni nu i-a ridicat fusta" (cam asa) dar asta n-o impiedica sa faca copii (pe Horus, daca tin inca minte). Unele fac chiar mai multi, si tot virgine raman, mame virgine. Toate erau "partenos". Asa ca Fecioara Maria n-ar fi prima. Niciunui rabin nu-i trce insa prin cap sa nege virginitatea Atenei, de pilda. Pentru ca nu-l intereseaza. Il intereseaza crestinismul ptr. ca este actul ratat al Israelului, lapsusul national evreiesc. Parerea unui rabin este chiar ceea ce trebuie evitat. Cautati alte surse.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu mai stiu pe cine a nascut Isis. Se poate sa fie Osiris, daca nu era sotul...

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde ddc » 06 Iul 2011, 22:41

daca ati fi citit pe Ieronim(dc n-ati facut-o dati in spate o pag) ati fi vazut ca el punea baza pe alte versete cand se referea la fecioaria Mariei, doar credea ca in Isaia 7:14 nu se spune virgina, dar se subintelege... Matei nu a gresit, chiar de a spus fecioara, ca si fecioria ei a fost profetita si aratata in Vechiul, iar in tipologia evreiasca ca sa sublinieze un aspect se inlocuieste un cuvant cu altul..

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde Floryan » 07 Iul 2011, 08:08

daca ati fi citit pe Ieronim
Dle ddc, invatatura bisericii ortodoxe nu sta intr-un om, fie el si sfant parinte. Dar ma rog, tot il aduceti ca exemplu pe Fericitul ieronim sa demonstrati ce?
Daca tot ne dati pagini de pe Wiki , am sa fac la fel:
pe orthodox Wiki gasim
Helvidius a fost un creştin din secolul al V-lea care a negat pururea-fecioria Mariei, care a fost admonestat şi ale cărui idei au fost demontate de Fericitul Ieronim în tratatul său Asupra pururea fecioriei Maicii Domnului, împotriva lui Helvidius. Ups.!!!

Acum hai sa mai luam citiva autori mai recenti:
Sf. Irineu din sec. II, care era episcop în Lion şi care fusese învăţat chiar de discipolii Mântuitorului ( a fost discipol Sf Policarp, care la ridul sau a fost discipol SF Ioan Teologul) , scrie în cartea III contra ereziilor : „Acela chiar, care s-a născut din Dumnezeul Tatăl şi nu altul, s- a născut şi din Fecioara Maria.
Sf. Iustin Martirul şi filozoful în Dialogul cu Trifon spune : „Iisus fu mai întâi Fiul lui Dumnezeu şi Dumnezeu el însuşi ; şi s- a născut om din Fecioară, având trup şi supus ca şi noi la legea durerii“.
Sf. Ciril, episcopul Alexandriei scrie: „Dacă cineva refuză să mărturisească că Emanuel este într - adevăr
Dumnezeu ; şi că prin urmare Sfânta Fecioară este Maica lui Dumnezeu, fiindcă ea a născut după trup pe Cuvântul lui Dumnezeu întrupat, acela să fie anatema.“
Crezul de la Niceea: ...şi S- a întrupat de la Duhul sfânt şi din Maria Fecioara şi s- a făcut om

Dle ddc dupa cum marturiseste biserica lui Hristos, biserica ortodoxa , sunteti sub anatema.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde esenin » 07 Iul 2011, 08:33

DDC, am citit, si marturisesc ca tot nu inteleg clar pctul dvs de vedere. Ce sustineti, de fapt ? Ca n-a fost virgina ci doar tanara fata ? Ca n-a ramas virgina dupa ce a nascut ? Nu rezulta clar ce vreti. Inteleg doar ca s-ar putea sa fi fost o virgina "ascunsa", dar asta inseamna ca era...virgina.

Va ma aduc aminte o data, luati-o ca pe o simpla sugestie -sper ca foloseste la ceva- ca mamele virgine sunt o banalitate in religii. Cu diferenta absolut determinanta ca virginele de pana in crestinism erau virgine in "cer", nimeni nu le incarna pe pamant. (Doar le imitau -vestalele,virginele sacre). Fecioara Maria muta virginitatea perpetua pe pamant, asa cum Dumnezeu se muta si El pe pamant, simultan cu imparatia cerurilor. Altfel spus virginitatea asta nu trebuie cautata (desi TOTI o cauta acolo - e idiot) in integritatea himenului. Nu e asta chestia, este doar transpozitia materialist-vulgara a virginitatii unei sfinte. La sfinti, zei....etc, nu aveti a judeca dupa aceleasi criterii ca la oameni: SE POATE sa nasca si sa ramana virgina. In fine, cautati ceva, ca s-ar putea sa gasiti, despre virginalitatea Mariei, nu despre virginitate. Acesta ar fi cuvantul care ar impaca si capra duhului si varza materialismului.
Inca o idee: la catolici o femeie maritata care dpdv fizic nu mai e virgina, se numeste o "mariee", adica o intrupatoare a duhului Mariei. Iar afacerea se numeste "mariage". In romaneste ar fi "marianie" (nu exista, insa). Himenul din carne al Mariei, on s'en fiche, (ca sa nu fiu vulgar) nu acolo sta chestia.

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde Floryan » 07 Iul 2011, 09:39

DDC, am citit, si marturisesc ca tot nu inteleg clar pctul dvs de vedere. Ce sustineti, de fapt ? Ca n-a fost virgina ci doar tanara fata ? Ca n-a ramas virgina dupa ce a nascut ? Nu rezulta clar ce vreti. Inteleg doar ca s-ar putea sa fi fost o virgina "ascunsa", dar asta inseamna ca era...virgina.
Exact, nici eu nu-l inteleg. Dumnealui neaga fecioria Mariei si inainte de a naste pe Hristos. Exact asta spune. Pt el Maria e daor o tinara fata, nu fecioara.

Arh Gavriil a numit-o "cea plina de har" Sunt curios ce inseamna cea plina de har pt dl ddc.
Poate ne aduce niste referiri scripturistice despre cineva care a mai avut o astfel de receptivitate a Duhul Sfant, care nu numai ca s-a salasluit in ea, ci s-a nascut dupa firea omeneasca insusi Fiul lui Dumnezeu, Domnul Iisus Hristos. In pintecele ei nu au fost doar Fiul, ci si Tatal si Duhul Sfant, Sf Treime este nedespartita si de o Fiinta.
Ceea ce esti mai cinstita decit heruvimii si mai marita fara de asemanare decit serafimii... Axionul dle ddc
Prin ea a lucrat Dumnezeu mintuirea neamului omenesc.

Dl ddc neaga odata NT, mai exact ceea ce spune Ap Matei apoi insasi dumnezeirea lui Hristos, facand din Maica Domnului o desfranata.
Fereasca Dumnezeu.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde ddc » 07 Iul 2011, 18:14

nu conteaza ce cred eu... eu nu prea mai cred, nu ma mai bazez pe credinta ci pe cunoastere...

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde ddc » 07 Iul 2011, 18:20

daca ati fi citit pe Ieronim
Dle ddc, invatatura bisericii ortodoxe nu sta intr-un om, fie el si sfant parinte. Dar ma rog, tot il aduceti ca exemplu pe Fericitul ieronim sa demonstrati ce?
Daca tot ne dati pagini de pe Wiki , am sa fac la fel:
pe orthodox Wiki gasim
Helvidius a fost un creştin din secolul al V-lea care a negat pururea-fecioria Mariei, care a fost admonestat şi ale cărui idei au fost demontate de Fericitul Ieronim în tratatul său Asupra pururea fecioriei Maicii Domnului, împotriva lui Helvidius. Ups.!!!

Acum hai sa mai luam citiva autori mai recenti:
Sf. Irineu din sec. II, care era episcop în Lion şi care fusese învăţat chiar de discipolii Mântuitorului ( a fost discipol Sf Policarp, care la ridul sau a fost discipol SF Ioan Teologul) , scrie în cartea III contra ereziilor : „Acela chiar, care s-a născut din Dumnezeul Tatăl şi nu altul, s- a născut şi din Fecioara Maria.
Sf. Iustin Martirul şi filozoful în Dialogul cu Trifon spune : „Iisus fu mai întâi Fiul lui Dumnezeu şi Dumnezeu el însuşi ; şi s- a născut om din Fecioară, având trup şi supus ca şi noi la legea durerii“.
Sf. Ciril, episcopul Alexandriei scrie: „Dacă cineva refuză să mărturisească că Emanuel este într - adevăr
Dumnezeu ; şi că prin urmare Sfânta Fecioară este Maica lui Dumnezeu, fiindcă ea a născut după trup pe Cuvântul lui Dumnezeu întrupat, acela să fie anatema.“
Crezul de la Niceea: ...şi S- a întrupat de la Duhul sfânt şi din Maria Fecioara şi s- a făcut om

Dle ddc dupa cum marturiseste biserica lui Hristos, biserica ortodoxa , sunteti sub anatema.
Nici nu am spus domnule 'putoare' ca Ieronim ar fi sustinut ca Maria nu a fost fecioara.. Daca ai fi citit citatul din Ieronim ai fi vazut ca el chiar sustine fecioria si pururea fecioria Mariei, insa cu privire la traducerea din Isaia 7:14 da dreptate evreilor spunand ca textul nu zice direct fecioara a carui echivalent in ebraica e 'bethulah' ci fata tanara, care e 'almah'... Isaia 7:14 nu e singurul verset din Biblie care sustine fecioria Mariei.

esenin
Mesaje: 1252
Membru din: 02 Iul 2008, 20:52
Confesiune: eterodox
Preocupări: artele vizuale, electronica

Re: MAICA DOMNULUI: FEMEIE (cu mai mulţi copii)?

Mesaj necititde esenin » 07 Iul 2011, 18:22

DDC,
Pai...minunat ! Dati-i drumul. Atunci va va trebui o gandire VIE ! nu e lucru simplu.


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron