Trecerea la ortodoxie

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu
Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 08 Ian 2012, 13:28

Doriana , in felul acesta se poate spune ca nimeni nu are nevoie de vreo amenintare care sa-l duca la frica de Dumnezeu.
Cei din vechime au blestemat pe cei din viitor daca "Amin" inseamna "Asa a fost , asa este , asa va fi (asa sa fie)" in versetele de la Deuteronom , capitolul 27 , 15-26 . Acolo se sanctionau pacatele exagerate impotrivitoare celor 10 porunci care il manie mai rau pe Dumnezeu acum in legea harului si care sunt mai mici totusi fata de erezie.
Una este sa-i spui omului: "Ai grija, mai, nu face asta, ca te duci in iad" si alta este sa-l blestemi ca sa te asiguri ca ajunge mai repede acolo.

Cei din vechime ii ucideau de fapt pe cei ce nu aveau aceeasi credinta. De ce nu ati face si dvs la fel? Pentru ca nu va da voie conventia de la Geneva? Avem de-a face cu slujitorii legii sau cu slujitorii harului?
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde daniel tuduran » 08 Ian 2012, 14:53

Cei din vechime ii ucideau de fapt pe cei ce nu aveau aceeasi credinta. De ce nu ati face si dvs la fel? Pentru ca nu va da voie conventia de la Geneva? Avem de-a face cu slujitorii legii sau cu slujitorii harului?
Simti nevoia sa pui lemne pe foc sau doar ti-au scapat niste porumbei?
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

Constantinos

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Constantinos » 08 Ian 2012, 22:26

In trecut unii eretici omorau pe ortodocsii considerati periculosi. Nu m-ar mira sa se schimbe roata ; asta in cazul in care ereticii vor sa arate ca au credinta adevarata si de aceea sunt prigoniti . "Ai grija, mai, nu face asta, ca te duci in iad" - conteaza de catre cine este spusa si ce are in minte fiindca sunt si persoane care vorbesc de bine dar in interior pot dori raul , invers , un sfant poate sa vorbeasca urat spre binele vesnic al cuiva. "Să nu socotiţi că am venit să stric Legea sau proorocii; n-am venit să stric, ci să împlinesc."- in unele aspecte unde omul din neputinta sau nestiinta nu-L lasa pe Dumnezeu sa implineasca e bine sa ramana macar in slujirea legii vechi, nu sub ea (asa cum este cand nu implineste nici "dinte pentru dinte" si se razbuna cu prisosinta). "Cine duce în robie de robie are parte; cine cu sabia va ucide trebuie să fie ucis de sabie. Aici este răbdarea şi credinţa sfinţilor." si " Atunci Iisus i-a zis: Întoarce sabia ta la locul ei, că toţi cei ce scot sabia, de sabie vor pieri." - harul ne invata ca tot ce facem semenilor noua insine ne facem, dar ca sa nu piara tot trupul prin erezie trebuie scos cu durere ochiul sau taiata mana dreapta (adica chiar si persoanele cele mai apropiate pe care nu trebuie sa le iubim mai mult decat pe Hristos). Aspectul acesta cu blestemul s-ar putea sa fie la fel cu cele legate de :"Voi însă să nu vă numiţi rabi, că unul este Învăţătorul vostru: Hristos, iar voi toţi sunteţi fraţi. Şi tată al vostru să nu numiţi pe pământ, că Tatăl vostru unul este, Cel din ceruri. Nici învăţători să nu vă numiţi, că Învăţătorul vostru este unul: Hristos." cu toate ca se zice ca in biserica sunt intai apostoli , prooroci , invatatori( deci ii numim asa interzis- invatatori) . Invatatorii cunosc in parte si pot gresi fiindca au limitata stiinta , chiar proorocia este in parte iar intrebarile puse direct lui Dumnezeu la care nu vrea sa raspunda ,pe moment sau deloc , sunt iscodiri zadarnice .

CrestinRoman
Mesaje:24
Membru din:04 Ian 2012, 10:08
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:muzica

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde CrestinRoman » 09 Ian 2012, 10:49

Faptul ca li se cere unor neofiti sa-si blesteme semenii (in unele cazuri parintii sau copiii) este, fara indoiala, inadmisibil. Dar problema nu se va rezolva pe forumuri. Este necesara o directiva venita de sus, de la autoritatile statului. Ceea ce se poate face pentru incetarea acestei anomalii este sesizarea autoritatilor in mod repetat si asteptarea in rabdare.

La fel cum au fost scoase versurile antisemite din Prohod vor putea fi scoase si blestemele semenilor din „Randuiala”

Constantinos

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Constantinos » 09 Ian 2012, 11:16

De aceea se baga sectantii in politica si ajung cu functii ca nu cumva putinii senatori si deputati ortodocsi sa dea vreo lege prin care se cere operatia unor grumazuri ( chirurgical cu sabia lui Stefan cel Mare) , prin care s-ar dovedi " adevarata ereticilor credinta marturisitoare". O sa cred ca aveti vreun pic de adevar doar atunci cand veti fi prigoniti la sange si omorati de catre unii care fac parte din biserica voastra. Aveati un cuvant de spus daca mai faceati parte din biserica ortodoxa , acum nu mai aveti dreptul sa protestati decat in interiorul vagaunii in care sunteti si sa va consumati in pace cu ceilalti prooroci mincinosi.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde dimitrie » 09 Ian 2012, 12:45

Faptul ca li se cere unor neofiti sa-si blesteme semenii (in unele cazuri parintii sau copiii) este, fara indoiala, inadmisibil. Dar problema nu se va rezolva pe forumuri. Este necesara o directiva venita de sus, de la autoritatile statului. Ceea ce se poate face pentru incetarea acestei anomalii este sesizarea autoritatilor in mod repetat si asteptarea in rabdare.
Poate reuşeşti să scoţi din Biblie şi:
"Cel ce nu iubeşte pe Domnul să fie anatema! Maran atha! (Domnul vine)." (1Cor.16:22)

Noi am venit cu Sfânta Scriptură, însă în voi nu încape cuvânul lui Dumnezeu.
La fel cum au fost scoase versurile antisemite din Prohod vor putea fi scoase si blestemele semenilor din „Randuiala”
Antisemite sărmane? Le ştii care sunt acelea? Ele nu fac decât să descrie ura evreilor celor ce L-au răstignit uite
Apoi când îi numeşte blestemat popor, nu face altceva decât să reamintească cele spuse de Domnul cu privire la cestea, cum înşişi s-au blestemat, cum marele Pavel adevereşte că sunt sub blestem, anatemă:

-Cuvintele Domnului:
31. Astfel, dar, mărturisiţi voi înşivă că sunteţi fii ai celor ce au ucis pe prooroci.
32. Dar voi întreceţi măsura părinţilor voştri!
33. Şerpi, pui de vipere, cum veţi scăpa de osânda gheenei?
34. De aceea, iată Eu trimit la voi prooroci şi înţelepţi şi cărturari; dintre ei veţi ucide şi veţi răstigni; dintre ei veţi biciui în sinagogi şi-i veţi urmări din cetate în cetate,
35. Ca să cadă asupra voastră tot sângele drepţilor răspândit pe pământ, de la sângele dreptului Abel, până la sângele lui Zaharia, fiul lui Varahia, pe care l-aţi ucis între templu şi altar.
36. Adevărat grăiesc vouă, vor veni acestea toate asupra acestui neam. Mt.23
;

-Cuvintele proprii ale evreilor:
25. Iar tot poporul a răspuns şi a zis: Sângele Lui asupra noastră şi asupra copiilor noştri! Mt.27

-Cuvintele marelui Pavel ce onfirmă realitatea:
3. Căci aş fi dorit să fiu eu însumi anatema de la Hristos pentru fraţii mei, cei de un neam cu mine, după trup,
4. Care sunt israeliţi, ...
Rom.9
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde daniel tuduran » 09 Ian 2012, 14:05

Faptul ca li se cere unor neofiti sa-si blesteme semenii (in unele cazuri parintii sau copiii) este, fara indoiala, inadmisibil. Dar problema nu se va rezolva pe forumuri. Este necesara o directiva venita de sus, de la autoritatile statului. Ceea ce se poate face pentru incetarea acestei anomalii este sesizarea autoritatilor in mod repetat si asteptarea in rabdare.

Tu vorbesti ca si cum Biserica nu ar fi a lui Hristos ci ar fi a statului.

La fel cum au fost scoase versurile antisemite din Prohod vor putea fi scoase si blestemele semenilor din „Randuiala
Scoaterea unor versuri "antisemite" dintr-o editia a Prohodului nu inseamna nimic,versurile exista in celelalte editii.Ii adevarat ca unii ierarhi au acceptat acest lucru dar nici asta nu reprezinta mare lucru.Monahiil si poporul isi cunosc ortodoxia si,slava Domnului,ca deocamdata nu-i impiedica nimeni s-o traiasca ca la carte .Ierarhii catolici ,din cate stiu ,se gandesc sa trunchieze si Scriptura tot din aceleasi motive "antisemite".
Ca ortodocsi nu putem fi acuzati de antisemitism,o parte importanta din sfintii nostri sunt de origine semita.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde dimitrie » 09 Ian 2012, 15:43

Revin curând şi eu cu precizări care cred că vor mulţumi pe Doriana, asker, etc., inclusiv pe ortodocşi.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

CrestinRoman
Mesaje:24
Membru din:04 Ian 2012, 10:08
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:muzica

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde CrestinRoman » 09 Ian 2012, 15:56

Poate reuşeşti să scoţi din Biblie şi:
"Cel ce nu iubeşte pe Domnul să fie anatema! Maran atha! (Domnul vine)." (1Cor.16:22)
Biblia o consider in intregime inspirata de Dumnezeu.E fara greseala.
Noi oamenii mai gresim. Dar nu-i nimic.Ne pocaim si schimbam ceea ce este de schimbat.

S-a gresit la Prohod? Da, dar s-a schimbat. E un lucru bun.
S-a gresit la " Randuiala" cand s-a cerut unui neofit sa blesteme? Da. Se va schimba.
Nu e cazul sa ne enervam, sa ne cramponam sau sa tinem cu dintii de ceva gresit.

Versurile cu blestemul semenilor trebuie scos. Nu schimbat. Pentru ca un neofit nu are nici dreptul sa anatemizeze. Cu atat mai putin sa blesteme.
Sau daca se tine neaparat sa ramana atunci as sugera urmatoarea formulare: " Sunt de acord cu anatemele date de mai marii mei..."
Unul care abia vine la credinta nu trebuie incurajat sa anatemizeze sau sa blesteme. Sub nici o forma.
Antisemite sărmane? Le ştii care sunt acelea? Ele nu fac decât să ...
Intamplator le stiu. Dar e putin important. Nu le-am scos eu ci ierarhii dumitale. Ei au considerat ca sunt antisemite.

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde daniel tuduran » 09 Ian 2012, 22:03

Nu le-am scos eu ci ierarhii dumitale. Ei au considerat ca sunt antisemite.
Crestine,nu are absolut nici o relevanta ca niste ierarhi roamni au tiparit prohodul dupa moda "politically correct".Ortodoxia nu este antisemita ,ti-am mai explicat din ce cauza.Prohodul nu face decat sa puna in evidenta mesajul Scripturii iar a considera ca Scriptura este antisemita este o aberatie.Ea este scrisa de semiti.
Iar astia (papistasii) care de dragul "politically correct" schimba Scriptura nu fac alceva decat sa se departeze de crestinismul primar.
http://deveghepatriei.wordpress.com/201 ... al-ii-lea/
si daca tot o dai cu antisemitismul da-o aici : viewtopic.php?p=22443
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

CrestinRoman
Mesaje:24
Membru din:04 Ian 2012, 10:08
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:muzica

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde CrestinRoman » 09 Ian 2012, 22:56

Crestine,nu are absolut nici o relevanta ca niste ierarhi roamni au tiparit prohodul dupa
Printre acesti „niste ierarhi” sunt unii mai reprezentativi pentru ortodoxia romaneasca. Cei mai reprezentativi.
Iar astia (papistasii) care...
Papistasii nu au nici o legatura cu subiectul in discutie. Haideti sa nu divagam.
si daca tot o dai cu antisemitismul da-o aici
Draga domnule, eu nu am afirmat ca BO este antisemita.
Inaltii ierarhi ortodocsi au considerat ca unele versuri din Prohod sunt antisemite si le-au scos.
Nu eu, intelegeti? Altii. Ei sunt responsabili. Discutati cu ei daca aveti vreo nemultumire.

Dar nu versurile antisemite sunt problema mea ci faptul ca un neofit este indemnat spre blestemarea semenilor, uneori a propriilor parinti sau copii. In acest context am exprimat nadejdea ca, asa cum versurile antisemite au fost scoase din Prohod la fel vor fi scoase si blestemarea oamenilor.

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde daniel tuduran » 09 Ian 2012, 23:05

Draga domnule, eu nu am afirmat ca BO este antisemita.
Inaltii ierarhi ortodocsi au considerat ca unele versuri din Prohod sunt antisemite si le-au scos.
Nu eu, intelegeti? Altii. Ei sunt responsabili. Discutati cu ei daca aveti vreo nemultumire.
Sincer,nu am nicio nemultumire.Nu fac parte din episcopia acelor ierahi,si din cate stiu multe din bisericile din subordine lor canta prohodul necenzurat.
Dar nu versurile antisemite sunt problema mea ci faptul ca un neofit este indemnat spre blestemarea semenilor, uneori a propriilor parinti sau copii. In acest context am exprimat nadejdea ca, asa cum versurile antisemite au fost scoase din Prohod la fel vor fi scoase si blestemarea oamenilor.
Asta este ce ai inteles tu din topicul asta? Bravo! Tendentioasa intelegere!
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 10 Ian 2012, 02:24

Draga domnule, eu nu am afirmat ca BO este antisemita.
Inaltii ierarhi ortodocsi au considerat ca unele versuri din Prohod sunt antisemite si le-au scos.
Nu eu, intelegeti? Altii. Ei sunt responsabili. Discutati cu ei daca aveti vreo nemultumire.
Sincer,nu am nicio nemultumire.Nu fac parte din episcopia acelor ierahi,si din cate stiu multe din bisericile din subordine lor canta prohodul necenzurat.
Dar nu versurile antisemite sunt problema mea ci faptul ca un neofit este indemnat spre blestemarea semenilor, uneori a propriilor parinti sau copii. In acest context am exprimat nadejdea ca, asa cum versurile antisemite au fost scoase din Prohod la fel vor fi scoase si blestemarea oamenilor.
Asta este ce ai inteles tu din topicul asta? Bravo! Tendentioasa intelegere!
Siguranta de sine cu orice pret?
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."

asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 10 Ian 2012, 02:58

Revin curând şi eu cu precizări care cred că vor mulţumi pe Doriana, asker, etc., inclusiv pe ortodocşi.
(Dupa mottoul forumului: Doar pentru cei care cred sau vor să creadă conştient!)

Vorbesc in dreptul meu: ma indoiesc ca ma vor multumi, pe ortodocsi probabil ca da, cum spuneati.
Mi-am tinut promisiunea si-o tin in continuare: ma gandesc intens la ce s-a discutat aici, inclusiv la tema blestemurilor.
N-am putut gasi nicio explicatie sau justificare rezonabila, care sa stea in picioare.
Puteti argumenta cu ap. Pavel, cu versete ... si mormonii, martorii si altii o fac.

Argumentul ca "nu imi/ne place Biblia" e contrafacut, eu ma gandesc tot la Biblie, unde exista porunci clare: nu blestemati.
Probabil se contrazice Biblia.
Sau sa rescriem: Binecuvantati pe cei de-o credinta cu voi si blestemati pe eretici si jidovi. Asta e principiul transpus.

Interesul meu pentru ortodoxie a aparut in urma citirii (nu ca as fi intalnit exemple memorabile, arar am avut ocazia).
Dupa un an de carti, m-am uitat la practicanti. Recunosc destul de greu ce am citit. Mai vizibila, incetatenita si indragita e incarcatura istorico-folclorica; e de inteles, e mai suportabila.

In momentul de fata nu pot concluziona decat ca revelatia e destul de fragmentara si ca atare interpretabila.
In plus, pentru a fi ingreunata aflarea adevarului, acesta este monopolizat de o biserica istorica (doar de una din cele doua).
Singura pastratoare a adevarului prezinta caracteristicile evidente ale unei comunitati inchise, structuri rigide. Simpatizeaza ocazional cu nationalismul si antisemitismul (doua sabii nu incap intr-o teaca).
Acuza puternic protestantii de interiorizarea harului, ea il exteriorizeaza si e multumita cu acest lucru. Forma supune si domina continutul.
Din toata terra, doar in est e Lumina.
...
Asadar: rusi, greci, sarbi, romani si alte cateva state.
Sunt societatile numite exemple de crestinism? Asa ar arata o societate crestina, singura pastratoare a adevarului?

P.S. Parinte Dimitrie, ati dat zilele trecute un link cu un exemplu vrednic de urmat de ortodocsi. Am reusit sa ascult 4 din cele 6 parti. Va dau dreptate, ceea ce spune acel om este vrednic de urmat.
Am retineri insa sa cred ca invataturile lui potrivesc in tiparele prezentate aici pe forum.
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde dimitrie » 10 Ian 2012, 06:45

Cele ce gândeam să le precizez (şi Doriana gândeşte la fel, poate şi alţii) legat de anatemizarea/blestemarea eresurilor/ereticilor, le-am aflat într-un mesaj al Pr.Haralambie cititndu-l acum:
".....
Biserica vesteste:

„Pe cei care robesc întelegerea lor spre ascultarea de dumnezeiasca Descoperire si se nevoiesc pentru ea îi fericim si îi laudam; pe cei care se împotrivesc adevarului, daca nu s-au pocait înaintea Domnului, noi, asteptând întoarcerea si pocainta lor, daca nu au voit sa urmeze Sfintei Scripturi si Predanii a Bisericii, îi îndepartam si îi dam anatemei". (Din cuvântul Sf.Igantie Briancianinov)

Apoi, anatemizarea eretcilor la Sinodul 7 ecumenic, s-a făcut în urma unor dezbateri sinodale (la toate cele 7 Sinoade ecumenice, şi în prezenţa ereticlor) a adevărului de credinţă, Însuşi Duhul Sfânt arătând uneori şi prin semne minunate adevărul de credinţă (minunea cu cărămida Sf.Spiridon, altele făcute de Sf.Alexandru patriarhul de C-pol, de Sf.Mare Martiră Eufimia, etc.), nu doar prin puterea cuvântului căruia ereticii nu i-au putut sta împotrivă.
Deci, împotriva acelora care s-au împotrivit adevărului de credinţă învederat şi au rămas nepocăiţi s-au rostit anatemele, deoarece păcatul lor este hula împotriva Duhului Sfânt, care nu are iertare, după cuvântul Domnului.

Anatema este rostită aşadar, asupra celor care mustraţi fiind, în mod temeinic şi de necontestat cu dovezi din Scriptură în dialogul cu ortodocşii (cei în măsură să-l poarte), în repetate rânduri, au luptat şi luptă în mod conştient contra adevărului biblic de credinţă, ca unii care s-au unit cu satana în duh.

Necesitatea rostirii lepădărilor de eres cu blestemarea inclusiv a ereticilor, este explicată pe larg în cuvântul Sf.Iganatie Briancianinov din mesajul Pr.Haralambie la care am făcut trimitere mai sus.

Aşadar, nu copiii ori maturii născuţi între eterodocşi sunt anatemizaţi aici (Doamne fereşte!), ci slugile diavolului - începătorii de eres şi urmaşii lor.

Cât despre lepădăile de dinaintea Botezului, afirmăm că sunt în duh cu cele expuse mai sus, iar nu potrivnice, deoarece Biserica lui Dumnezeu este după chipul Domnului ei - iubitoare de oameni.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde daniel tuduran » 10 Ian 2012, 09:38

Din toata terra, doar in est e Lumina.
...
Asadar: rusi, greci, sarbi, romani si alte cateva state.
Sunt societatile numite exemple de crestinism? Asa ar arata o societate crestina, singura pastratoare a adevarului?
.
Eu cred ca nu-i sanatos sa gandim asa.Exista multi rusi, greci, sarbi, romani care de-a lungul timpului au trait o viata exemplara dar in prezent nu cred ca putem vorbi de o societate crestina.Departe de noi acest deziderat.
Nimeni nu limiteaza ortodoxia doar in est,exista destui traitori ortodocsi si in occident (Europa si America de Nord) .
De a lungul timpului credinta ortodoxa a fost marturisita pe teritorii vaste :din Etiopia pana in India,Siria, Egipt, Armenia ,teritoriul Turciei de astazi,europa occidentala etc.
Deci,ideea ar fi ca aici au trait oameni cu viata sfanta si si-au lasat ampreta pe aceste locuri.Sigur ca daca acesti sfinti nu sunt urmati de alti traitori amprenta Duhului Sfant se diminueaza,dispare.
Si inca ceva,este o ispita daca asteptam ca toata lumea din "toata terra" sa ajunga la o vietuire crestina.
Turma mica isi numeste Mantuitorul pe urmasii sai.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 10 Ian 2012, 09:43

Mesajul acesta menit sa ma multumeasca m-a incurcat si mai tare.
Deci, dvs spuneti ca ereticii sunt anatemizati. Anatema este definite de pr Petru aici ca

"Cuvântul ἀνάθεμα, întâlnit de mai multe ori în Sfânta Scriptură, nu are sensul de blestem sau condamnare extremă, aşa cum înţeleg cei mai mulţi, căci după porunca Domnului (vezi „Predica de pe Munte”), nimeni nu are dreptul să blesteme sau să condamne la moarte pe cineva: fie că e vorba de moartea trupului, fie că de cea a sufletului. Biblic şi canonic, noţiunea de „anáthemă” are în Ortodoxie sensul de excomunicare din Biserică pentru abateri canonice, dar mai ales dogmatice deosebit de grave.
De fapt, iniţial acest termen nu avea un înţeles negativ ca cel de astăzi, ci unul pozitiv. Ἀνά-θεμα se referea la o persoană sau un lucru pus de o parte pentru Domnul. Cu timpul, termenul a căpătat un înţeles negativ, dar nu unul extrem, ci din contra, un sens care nu exclude compasiunea şi optimismul. Dacă e să extindem în acest înţeles noţiunea de „anathemă”, atunci: a da pe cineva anathema înseamnă a-l excomunica din Biserică şi a-l da în grija exclusivă a lui Dumnezeu. Deci, atunci când Biserica dă pe cineva „anathema”, Ea nu face altceva decât să îndepărteze pentru totdeauna un mădural mort, pentru că acesta prezintă un pericol pentru unitatea şi curăţia Bisericii. De asemenea, Biserică refuză să-i împărtăşească celui anathemizat Sfintele Taine cele mântuitoare, lăsându-L pe Dumnezeu să facă ce vrea cu acea persoană, fără ca Biserica să-l pomenească măcar la rugăciune şi să mijlocească pentru cel anathemizat (ceea ce nu se întâmplă în cazul unei persoane care este excomunicată temporar şi nici măcar a unui cleric caterisit)."
Necesitatea rostirii lepădărilor de eres cu blestemarea inclusiv a ereticilor, este explicată pe larg în cuvântul Sf.Iganatie Briancianinov din mesajul Pr.Haralambie la care am făcut trimitere mai sus..
Nu, parinte, Sf Ignatie nu spune sa blestemam, ci sa anatemizam.

Sf Ignatie spune anatema, dvs spuneti anatema, iar apoi treceti inexplicabil de la anatema la blestem. Dvs ati afirmat ca sunteti de acord cu ce a spus pr Petru, care spune ca anatema nu este un blestem. Acum veniti si spuneti ca e normal sa blestemam ereticii. Si vin si eu iarasi si intreb: ii blestemam, ii anatemizam, sau ii afurisim?
Pentru ca, dragii mei domni, e clar ca anatema nu este un blestem. Cel putin din spusele pr Petru si ale Sf ioan maximovici si ale lui Aletheia, caruia, parinte dimitrie, va reamintesc ca i-ati dat dreptate si ar trebui sa fiti conscvent.

Deci, una este sa zici "Anatemizez adunarea lor" (adica ii scot din Biserica si ii dau pe mana lui Dumnezeu) si alta este sa zici "Blestem adunarea lor' (adica invoc mania divina asupra lor).
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

CrestinRoman
Mesaje:24
Membru din:04 Ian 2012, 10:08
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:muzica

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde CrestinRoman » 10 Ian 2012, 11:27

Aşadar, nu copiii ori maturii născuţi între eterodocşi sunt anatemizaţi aici (Doamne fereşte!), ci slugile diavolului - începătorii de eres şi urmaşii lor.
Ba tocmai copiii si maturii între eterodocşi. Toata adunarea. Dar nu sunt anatemizati, e adevarat. Sunt blestemati.
Si nu un preot ci un neofit care vrea sa intre in bisericas ortodoxa e obligat sa-i blesteme.

Asa scrie in Randuiala: http://www.dervent.ro/randuiala.php?cID ... Type=INDEX
Întrebare: Te lepezi de toţi mai marii eresurilor, şi împreună şi de împreună cu_ aceia şi de adunarea,. obiceiurile şi de toţi învăţătorii lor, şi ca pre nişte protivnici sfintei Biserici a răsăritului, îi blestemi pre ei?

Răspuns: Mă lepăd, şi îi blestem pre ei.
Cât despre lepădăile de dinaintea Botezului, afirmăm că sunt în duh cu cele expuse mai sus, iar nu potrivnice, deoarece Biserica lui Dumnezeu este după chipul Domnului ei - iubitoare de oameni.
Lepadarile de erezii, de invataturi, de doctrine false mi se par potrivite si la locul lor.
E normal ca, daca vrei sa intri intr-o biserica, in biserica ortodoxa, accepti invataturile bisericii ortodoxe si te lepezi de invataturile specifice din bisericii penticostale (de exemplu), din care ai plecat.

Dar sa-l obligi pe omul care vine in biserica ortodoxa sa blesteme oamenii din biserica din care a plecat mi se pare cruzime, nu iubire. El poate a lasat acolo (in biserica penticostala din care a plecat) prieteni, frati, surori, mama, tata, copii. Pe toti acestia el este obligat sa-i blesteme.

Nu sa fie de acord cu anatemele, nu sa fie de acord cu mai marii lui ci sa-i blesteme el, personal.
Sa zica asa: „Ii blestem pre ei!

Asta nu mai e iubire. Parerea mea.
E un blestem aruncat de un neofit asupra tuturor fostilor lui prieteni si (posibil) asupra intregii lui familii.

E inadmisibil sa se intample asa ceva intr-o biserica crestina.
Ceva trebuie schimbat, e clar.

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde daniel tuduran » 10 Ian 2012, 14:53

Tu nu ai impresia ca esti in plus in discutia asta?
Te intereseaza cumva ortodoxia sau iti place doar sa arunci cu pietre in balta ca sa vezi valurile?
De ce nu discuti tu de harismele care asalteaza cultul penticostal? Sau de muzica?
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

CrestinRoman
Mesaje:24
Membru din:04 Ian 2012, 10:08
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:muzica

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde CrestinRoman » 10 Ian 2012, 15:14

Eu am o intelegere tendentioasa, dau cu pietre in balta si sunt in plus. Dar nu despre mine este vorba.
Btw, sunt greu de intimidat cu aceste trucuri ieftine.
Iar despre harismele Duhului am scris deja pe thread-urile dedicate.

Haideti sa ne concentram aspra topicului nu aspra oamenilor. Va rog.


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron