Trecerea la ortodoxie

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox
Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 30 Dec 2011, 15:12

asker, ştii de ce mai sunteţi încă eterodocşi?
Permiteţi-mi doar un comentariu la întrebarea "de ce...?"
Cei mai mulţi uitaţi că v-aţi născut în mediu ortodox. Câţi din ortodocşi ar fi astăzi ortodocşi dacă ar fi fost născuţi romano-catolici sau în altă parte?
Nu-mi răspundeţi, fiţi doar oneşti. Nici eu nu ştiu câţi, cred însă că acei cu discurs agresiv şi pătimaş, ar fi făcut cam acelaşi lucru cu aceeaşi convingere în mediul în care viaţa i-a pus. Cei grabnici la vorbă nu iubesc reflecţia.
Am fost silit să vă arăt şi această parte a Evangheliei. De la mine am vorbit eu oare? Judecaţi singuri. Dacă-L iubiţi pe Hristos, iubiţi adevărul!
Eu sunt un om pătimaş, cu toate acestea v-am scris pe forum deoarece doresc să dau o mână de ajutor celor cu adevărat sinceri şi iubitori de adevăr.
Dacă aş fi prieten cu lumea (îmbrobodind-o), atunci aş fi în duşmănie cu Dumnezeu. Măcar prin păstrarea dreptei credinţe să nu-L mâhnesc.
Domnule Dimitrie, n-am nicio greutate să înţeleg afirmaţia dumneavoastră şi-o respect.
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."

asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 30 Dec 2011, 15:59

Domnule Haralambie, presupun din abrevierea "pr." că sunteţi preot. Respect preoţii, deci implicit şi pe dumneavoastră. Dacă îmi expun ceva înţelegeri şi percepţii personale n-o luaţi vă rog nici personal nici ca rea-voinţă.
Nici de eretici care o sufocă şi o atacă.
Poate aveţi motive anume, locale, să scrieţi acest lucru; ereticii n-ar trebui să sufoce nicicum BO.
Hristos a spus că cine nu are sabie să-şi cumpere, înseamnă că trebuie.
"Singura şansă a creştinismului răsăritean este aceea a unui război întru cuvânt..." (Steinhardt)
Presupun că vă referiţi la o astfel de sabie?
Dacă putem vorbii de o incapacitate a unor oameni de a primii adevărul şi de adevăraţii responsabili pt toate nenorocirile aduse Bisericii, atât în EM, cât şi acum, aceştia nu sunt decât ereticii şi necredincioşii.
Seamănă a resentimente istorice.
Contează, numai că nu este văzută cum trebuie imaginea, de obicei sunt priviţi doar cei care nu sunt modele, pt mulţumirea de sine şi pt a denigra Biserica.
De obicei nu e întotdeauna, ştiţi bine.
-----------------
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."

asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 30 Dec 2011, 16:38

Aveţi o problemă de înţelegere. Anatema şi blestemul sunt acelaşi lucru.
Şi DEX-ul le recunoaşte ca fiind şi sinonime, deşi au şi particularităţi diferite. La fel spune şi dicţionarul NT.
Anatema, are sensul de: lepădare aşa cum spunea Aletheia dar nu numai atât ci , şi de blestem, şi de osândire.
Blestemul, diferă în funcţie de vorbele rostite.
Fără un efort deosebit am găsit şi alte atitudini decât cele de pe forum respectiv din practicile bisericeşti de astăzi.
(De altfel, a mai postat şi dl. Ioachim citatele din Sf. Ioan Botezătorul, fără prea mare ecou).
Ce e demn de crezare, articolele de mai sus sau citatele acelor Părinţi, unii din primele secole? Sau ce e mai aproape de ortodoxie?
Nu continui cu lista întrebărilor pentru a nu crede că doresc să vă ofensez.

Câteva extrase de la sursa indicată mai jos:

"Sf. Apostol Carp a blestemat pe cei doi necredincioşi, din râvna lui cea mare pentru Sfânta Credinţă, dar cu toate acestea vedem că Domnul s-a scârbit şi l-a mustrat".
"Apoi să ne gândim câte necazuri şi câte piedici au întâmpinat Sfinţii Apostoli din partea păgânilor, dar ei niciodată n-au blestemat".
Sfantul Cosma Etolul: SA NU AFURISITI PE NIMENI!
"Cine eşti tu, de ţi-ai luat această stăpânire şi această mare putere? La ziua judecăţii, Fiul lui Dumnezeu va sta pe scaunul de judecată şi va pune oile de-a dreapta Sa, şi caprele de-a stânga. Pentru ce ţi-ai luat o râvnă atât de mare, cu care a fost învrednicită numai ceata Apostolilor şi cei care au fost, cu adevărat, după toată rânduiala, urmaşii lor, plini de har şi de putere? Aceştia, păzind cu toată luarea-aminte porunca lui Hristos, ca şi cum şi-ar fi scos ochiul cel drept, aşa alungau pe eretici din Biserică. Aceasta arată marea lor milă şi durere, căci se taie un mădular de seamă. Pentru aceea l-a şi numit Hristos “ochiul cel drept”, pentru a arăta mila celor care-l alungau pe cel potrivnic dreptei-credinţe"

"Vreţi să aflaţi ce a grăit un sfânt, unul de mai înainte de noi, un urmaş al Apostolilor, care a fost învrednicit şi de mucenicie? Acest sfânt, ca să arate cât de greu este cuvântul: “Să fie anatema!”, s-a folosit pentru aceasta de o pildă.
“După cum un om de rând care se îmbracă în purpură împărătească – spune el – este ucis ca uzurpator, şi el, şi cei ce l-au ajutat, tot astfel şi cei ce, slujindu-se de poruncile Domnului aduc sub blestemul Bisericii pe un om, aduc asupra lor cea mai mare pierzanie, pentru că răpesc dreptul de judecător al Fiului”.
Socotiţi oare că este o faptă fără însemnătate a osândi pe cineva cu o astfel de sentinţă, înainte de vremea judecăţii şi înainte de Judecător? Cuvântul acesta, anatema, prin înţelesul pe care-l are, ne separă cu totul de Hristos.

"Staţi departe, rogu-vă, de un păcat atât de mare!
De aceea, rogu-vă, să nu ascultaţi cu nepăsare astfel de cuvinte! Negreşit, trebuie să anatemizăm învăţăturile eretice, cele potrivnice învăţăturilor primite de noi, să condamnăm învăţăturile lipsite de credinţă, dar să cruţăm cu toată grija pe oameni şi să ne rugăm pentru mântuirea lor!" > (Sf. Ioan Gură de Aur)
(...)


Sursa:
http://www.razbointrucuvant.ro/2011/05/ ... dam-seama/
http://www.razbointrucuvant.ro/2010/11/ ... ama-ca-su/

Cu bine!
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Pr Haralambie » 30 Dec 2011, 20:19

Domnule Haralambie, presupun din abrevierea "pr." că sunteţi preot. Respect preoţii, deci implicit şi pe dumneavoastră. Dacă îmi expun ceva înţelegeri şi percepţii personale n-o luaţi vă rog nici personal nici ca rea-voinţă.
Am înţeles, acelaşi lucru vă rog şi eu.
Poate aveţi motive anume, locale, să scrieţi acest lucru; ereticii n-ar trebui să sufoce nicicum BO.
Am motive, bineînţeles, şi nu puţine, uneori, cum se spune în popor, ţi se acreşte de atâta prozelitism.
Hristos a spus că cine nu are sabie să-şi cumpere, înseamnă că trebuie.
"Singura şansă a creştinismului răsăritean este aceea a unui război întru cuvânt..." (Steinhardt)
Presupun că vă referiţi la o astfel de sabie?
Evident, nici nu mă gândeam să vă gândiţi la altfel de sabie.
Dacă putem vorbii de o incapacitate a unor oameni de a primii adevărul şi de adevăraţii responsabili pt toate nenorocirile aduse Bisericii, atât în EM, cât şi acum, aceştia nu sunt decât ereticii şi necredincioşii.
Seamănă a resentimente istorice.
Este doar o concluzie, cred că avem măcar dreptul să vorbim despre toate nenorocirele care le-au făcut alţii Bisericii, nu?
De obicei nu e întotdeauna, ştiţi bine.
Nu ştiu cum se face că sfinţii Bisericii din trecut, cât şi cei prezenţi, nu reperezintă nimic pt P/NP.
(De altfel, a mai postat şi dl. Ioachim citatele din Sf. Ioan Botezătorul, fără prea mare ecou).
Ce e demn de crezare, articolele de mai sus sau citatele acelor Părinţi, unii din primele secole? Sau ce e mai aproape de ortodoxie?
Nu continui cu lista întrebărilor pentru a nu crede că doresc să vă ofensez.
Dle asker, ceea ce argumentaţi dvs, eu cunosc, şi cu mult mai mult, şi sunt foarte de acord cu acei părinţi. Şi aşa este, nu oricine la întâmplare are dreptul să blesteme, decât atunci când Biserica cere acest lucru, în cazuri cu totul şi cu totul de excepţii.
Vă spun doar că apostolii s-au folosit de anatemă, nu o dată, apoi Biserica a folosit anatema pt fiecare erezie apărută. Hotărârile sinodale sunt mărturii clare.
Apoi să ne gândim câte necazuri şi câte piedici au întâmpinat Sfinţii Apostoli din partea păgânilor, dar ei niciodată n-au blestemat".
Să completez Sfinţii Apostoli niciodată n-au blestemat în necazurile personale, dar nu acelaşi lucru se poate spune şi când a fost vorba de credinţă, s-a discutat în paginile anterioare, nu are rost să mai repet, NT dă mărturie.
Sfantul Cosma Etolul: SA NU AFURISITI PE NIMENI!
Foarte adevărat, aceasta nu se cere decât celor care sunt pe scaunele apostolilor, şi aşa cum am spus, numai în cazuri extreme. De reţinut că sf Cosma nu a trăit în perioada apostolică, şi sfaturile le da poporului de rând.
"Vreţi să aflaţi ce a grăit un sfânt, unul de mai înainte de noi, un urmaş al Apostolilor, care a fost învrednicit şi de mucenicie? Acest sfânt, ca să arate cât de greu este cuvântul: “Să fie anatema!”, s-a folosit pentru aceasta de o pildă.
“După cum un om de rând care se îmbracă în purpură împărătească – spune el – este ucis ca uzurpator, şi el, şi cei ce l-au ajutat, tot astfel şi cei ce, slujindu-se de poruncile Domnului aduc sub blestemul Bisericii pe un om, aduc asupra lor cea mai mare pierzanie, pentru că răpesc dreptul de judecător al Fiului”.
Socotiţi oare că este o faptă fără însemnătate a osândi pe cineva cu o astfel de sentinţă, înainte de vremea judecăţii şi înainte de Judecător? Cuvântul acesta, anatema, prin înţelesul pe care-l are, ne separă cu totul de Hristos.
De reţinut că sf Cosma, era grec, foarte cult, în vremea sa se vorbea greaca veche, iar el înţelege prin anatemă, blestem,şi încă unul extrem de înfricoşător, despărţirea de Hristos...
Dintre cei de alte credinţe, care mai au frică de această anatemă, să ia aminte, să ştie că toţi ereticii sunt sub anatemă.
Să caute, să nu rămână în erezie, că dacă nu vor rămâne în erezie se vor învrednicii de binecuvântare.
Ultima oară modificat 13 Ian 2012, 14:02 de către Pr Haralambie, modificat 1 dată în total.
Cu mult respect.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 31 Dec 2011, 16:27

Pentru Aletheia: Am aflat si eu intr-un tarziu ca traducerea nu este foarte fericita. Daca cineva imi spunea asta de la inceput terminam repede discutia. Dar s-a preferat sa se apere dreptul de a blestema. Important e ca ne ataca ereticii si trebuie sa ne aparam; nu conteaza ce aparam. Si apoi, pana una alta, la botezurile ereticilor se blestema pe romaneste. Asa a facut si pr Petru mai sus, din cate a povestit. Desigur, nu se accepta sugestia unei traduceri mai bune...

Parinte Haralambie, aveti dreptate, m-am cam speriat. Nu foarte mult, caci ma asteptam oarecum la un asemenea raspuns. Ma bucur insa sa stiu cu cine vorbesc.
Deci, dvs ne blestemati. Ok, bine de stiut. Cineva trebuie sa si blesteme in lumea asta. Mi-ati spus sa accept asta. O accept. Daca Dumnezeu v-a pus sa ne blestemati, vorba lui David, cine sunt eu sa ma opun? Trebuie sa primim de la Dumnezeu si blestemul si binecuvantarea. Sa ma ajute insa Dumnezeu sa nu va blestem si eu, caci atunci ar fi intr-adevar grav. Iar daca cumva aceste blesteme se vor intoarce impotriva dvs, sa nu va suparati nici dvs; asa se intampla cand cel ce blestema este mai vinovat decat cel care e blestemat.

Acum, ca am rezolvat cu problema acestui topic, ma duc pe celalalt sa ma lamuresc de atitudinile dvs; caci ceea ce am aflat schimba total datele problemei. Deci continui aici:

viewtopic.php?f=77&t=1922&p=26700#p26700
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Dionysie » 31 Dec 2011, 17:59

Acum, ca am rezolvat cu problema acestui topic, ...
Păi nu ai rezolvat absolut nimic ci dai în continuare dovadă de surzenie la argumentele care ţi-au fost aduse şi de rea credinţă.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 31 Dec 2011, 18:06

Rezolvarea este urmatoarea:
Iar la text dacă trebuie lucrat, oricum, nu la cel cu blestemul, şi astfel de propuneri nu sunt bine venite. ;) .
Deci, continuam sa blestemam. Ce ai vrea sa mai spun?
Am inteles si opinia ta si o respect; dar, din nefericire, in caz de mirungere e mult mai probabil sa ajung la pr Haralambie decat la tine, unde as scapa de blestemat. Asa ca ma descurc cu ce am.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Dionysie » 31 Dec 2011, 18:16

E complet absurd şi ridicol, este curată diversiune. Păi dacă în cazul anatematizării, care este una dintre cele mai grele pedepse (poate cea mai grea), nu poate fi vorba despre un blestem aşa cum îl interpretezi tu după mintea ta şcolită la DEX-ul românesc din sec XXI, atunci cu atât mai puţin poate fi cazul unei astfel de interpretări insultătoare şi diversioniste în cazul slujbei care i se face unui convertit la Credinţă. Este o logică elementară în acestea, logică pe care postările tale o calcă în picioare fără nici un bun simţ.

Constantinos

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Constantinos » 31 Dec 2011, 21:03

"Şi, vorbind, i-a zis: De acum înainte, rod din tine nimeni în veac să nu mănânce. Şi ucenicii Lui ascultau... Dimineaţa, trecând pe acolo, au văzut smochinul uscat din rădăcini. Şi Petru, aducându-şi aminte, I-a zis: Învăţătorule, iată smochinul pe care l-ai blestemat s-a uscat."
Daca spusele blande ale Mantuitorului sunt socotite ca un blestem ,poate si urmatoarele deoarece avem acelasi Dumnezeu neschimbat care a blestemat sarpele (diavolul) dar i-a lasat putinta sa se intoarca :
"Dar văzând Ioan pe mulţi din farisei şi saduchei venind la botez, le-a zis: Pui de vipere, cine v-a arătat să fugiţi de mânia ce va să fie?"
Se cuvine mai ales ca ereticul sa se lepede de sufletul sau ; vazand ca nu are dragoste adevarata fiindca nu a vazut Lumina, sa-si tina mintea in iad (cine nu iubeste pe Domnul sa fie anatema- prin osteneala proprie - ca sa ajunga sa-L iubeasca ). Au ca exemplu pe Sfantul Alexandru de Svir care se ruga des asa : " Ocrotitoare neobosita, Maica Domnului, la tine alerg eu, blestematul, cel ce sunt mai pacatos decat toti oamenii. Asculta glasul rugaciunii mele si auzi plansul si suspinarea mea. Caci faradelegile mele au intrecut capul meu si eu, ca o corabie in adanc ma scufund in marea pacatelor mele. Insa tu, Stapana mea atotbuna si milostiva, nu ma dispretui pe mine, deznadajduitul, care in pacate pier. Miluieste-ma pe mine, cel ce de faptele mele rele ma caiesc si intoarce pe drumul cel drept blestematul si ratacitul meu suflet. Tu, Maica lui Dumnezeu, apara-ma si tine-ma sub acoperamantul tau acum si pururea si in vecii vecilor. Amin. " Sfantul Alexandru se considera mai pacatos decat toti oamenii (iar omul poate sa planga daca vrea in fiecare zi) nu mai pacatos decat dracii fara de coarne sau alte animale spirituale.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde dimitrie » 01 Ian 2012, 01:32

Într-un cuvânt, noi nu avem voie să blesemăm pe nimeni, dreptul acesta rămânâd Bisericii.
Iar cei de un rang cu Apostolii : Sfinţii Părinţi şi Sf.Ioan Maximovici (aprox. contemporan, care este proslăvit de Dumnezeu cu trupul întreg şi binemirositor, grabnic ascultător al rugăciunilor ce-i sunt adresate) au înfierat eresurile dar şi pe eretici, amputând mădularul bolav. Acest lucru l-au făcut şi Apostolii şi urmaşii lor, astfel încât, noi cei de azi, repetăm doar cele spuse de ei, neaducând ceva nou prin aceasta.
Însă, în privat nu ne este îngăduit să blestemăm, să dăm dracului (afurisim, drăcuim) pe cineva aşa cum rău obişnuiesc oamenii azi.
Cât despre Sf.Cosma Etolianul, el a spus şi "Pe Papă să-l blestemaţi, fiindcă el este cauza." Viaţa şi învăţăturile .... Cosma Etolianul ...", Ed.Deisis, Sibiu 2001,p.202.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Pr Haralambie » 01 Ian 2012, 15:11

Din nefericire, ca de altfel destul de des în ultimul timp, nu pot intra pe forum, serverul da eroare. Aştept să se rezolve problema cu serverul şi o să dau şi eu răspunsurile care mă simt dator. În schimb am reuşit să intru de pe un telefon şi să scriu, dar nu pot continua .
Cu mult respect.

asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 02 Ian 2012, 03:16

Am motive, bineînţeles, şi nu puţine, uneori, cum se spune în popor, ţi se acreşte de atâta prozelitism.
Din păcate pentru unii şi din fericire pentru alţii, viaţa e dinamică, orânduirile se schimbă şi implicit libertăţile.
De altfel, libertatea de decizie umană este una din trăsăturile fundamentale umane, n-ar trebui să vă acrească.
De obicei nu e întotdeauna, ştiţi bine.
Nu ştiu cum se face că sfinţii Bisericii din trecut, cât şi cei prezenţi, nu reperezintă nimic pt P/NP.
Aici am pierdut şirul, dar nu-i bai, nu cred că era esenţial, eu citesc câte ceva din părinţii bisericii.
De reţinut că sf Cosma, era grec, foarte cult, în vremea sa se vorbea greaca veche, iar el înţelege prin anatemă, blestem,şi încă unul extrem de înfricoşător, despărţirea de Hristos...
Dintre cei de alte credinţe, care mai au frică de această anatemă, să ieie aminte, să ştie că toţi ereticii sunt sub anatemă.
Să caute, să nu rămână în erezie, că dacă nu vor rămâne în erezie se vor învrednicii de binecuvântare.
Cu regret, acea anatemă nu îşi face efectul la mine, cel puţin nu îmi produce FRICĂ, cum spuneaţi. Dacă este totuşi un blestem şi eu nu-l percep ca atare, nu vă invidiez. Dimpotrivă.
Pentru mine rămâne o construcţie postapostolică, medievală, motivată sau justificată de contextele istorice dificile ale EM când biserica era periclitată. Dar nici într-un caz o învăţătură inspirată de Duhul Sfânt Bisericii lui Hristos. O construcţie umană, o măsură de conservare şi apărare, nejustificată in anno domini 2012.
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."

asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 02 Ian 2012, 03:25

Din nefericire, ca de altfel destul de des în ultimul timp, nu pot intra pe forum, serverul da eroare. Aştept să se rezolve problema cu serverul şi o să dau şi eu răspunsurile care mă simt dator. În schimb am reuşit să intru de pe un telefon şi să scriu, dar nu pot continua .
Cândva sper să se rezolve problema tehnică.
Pentru că chiar aştept nişte răspunsuri, deşi, sincer să fiu, nu-mi fac mari iluzii.
Şi ca să fiu sincer din nou, menţionez că nu mi-e indiferent.
Dimpotrivă, provocaţi prin atitudine mari daune.
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."

asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 02 Ian 2012, 03:41

Iată că mai e loc şi de blestem, şi nu pentru avioane:
Psalmul 108
1. Dumnezeule, lauda mea n-o ţine sub tăcere. Că gura păcătosului şi gura vicleanului asupra mea s-au deschis.
2. Grăit-au împotriva mea cu limbă vicleană şi cu cuvinte de ură m-au înconjurat şi s-au luptat cu mine în zadar.
3. În loc să mă iubească, mă cleveteau, iar eu mă rugam.
4. Pus-au împotriva mea rele în loc de bune şi ură în locul iubirii mele.
5. Pune peste dânsul pe cel păcătos şi diavolul să stea de-a dreapta lui.
6. Când se va judeca să iasă osândit, iar rugăciunea lui să se prefacă în păcat.
7. Să fie zilele lui puţine şi dregătoria lui să o ia altul;
8. Să ajungă copiii lui orfani şi femeia lui văduvă;
9. Să fie strămutaţi copiii lui şi să cerşească; să fie scoşi din curţile caselor lor;
10. Să smulgă cămătarul toată averea lui; să răpească străinii ostenelile lui;
11. Să nu aibă sprijinitor şi nici orfanii lui miluitor;
12. Să piară copiii lui şi într-un neam să se stingă numele lui;
13. Să se pomenească fărădelegea părinţilor lui înaintea Domnului şi păcatul maicii lui să nu se şteargă;
14. Să fie înaintea Domnului pururea şi să piară de pe pământ pomenirea lui, pentru că nu şi-a adus aminte să facă milă.
15. Şi a prigonit pe cel sărman, pe cel sărac şi pe cel smerit cu inima, ca să-l omoare.
16. Şi a iubit blestemul şi va veni asupra lui; şi n-a voit binecuvântarea şi se va îndepărta de la el.
17. Şi s-a îmbrăcat cu blestemul ca şi cu o haină şi a intrat ca apa înlăuntrul lui şi ca untdelemnul în oasele lui.
18. Să-i fie lui ca o haină cu care se îmbracă şi ca un brâu cu care pururea se încinge.
19. Aceasta să fie răsplata celor ce mă clevetesc pe mine înaintea Domnului şi grăiesc rele împotriva sufletului meu.

20. Dar Tu, Doamne, fă cu mine milă, pentru numele Tău, că bună este mila Ta.
21. Izbăveşte-mă, că sărac şi sărman sunt eu şi inima mea s-a tulburat înlăuntrul meu.
22. Ca umbra ce se înclină m-am trecut; ca bătaia de aripi a lăcustelor tremur.
23. Genunchii mei au slăbit de post şi trupul meu s-a istovit de lipsa untdelemnului
24. Şi eu am ajuns lor ocară. M-au văzut şi au clătinat cu capetele lor.
25. Ajută-mă, Doamne Dumnezeul meu, mântuieşte-mă, după mila Ta,
26. Şi să cunoască ei că mâna Ta este aceasta şi Tu, Doamne, ai făcut-o pe ea.
27. Ei vor blestema şi Tu vei binecuvânta. Cei ce se scoală împotriva mea să se ruşineze, iar robul Tău să se veselească.
28. Să se îmbrace cei ce mă clevetesc pe mine cu ocară şi cu ruşinea lor ca şi cu un veşmânt să se învelească.
29. Lăuda-voi pe Domnul foarte cu gura mea şi în mijlocul multora Îl voi preaslăvi pe El,
30. Că a stat de-a dreapta săracului, ca să izbăvească sufletul lui de cei ce-l prigonesc.
Observă soro pluralul, ca să nu zici că e vorba doar de Iuda!
Ce facem domnule Dimitrie, ne întoarcem în VT tribal, blestemăm vrăşmaşii care ne vor răul?
Zdrobim copiii de stânci şi trecem prin sabie pe toţi vrăşmaşii?

Vă regăsiţi cumva în cultura şi practicile de acolo?
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."

asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 02 Ian 2012, 03:45

"Pe Papă să-l blestemaţi, fiindcă el este cauza." .
Papistaşii au făcut acelaşi lucru.

Demn exemplu pentru necreştini: două biserici istorice, iniţial una, se blestemă reciproc.
Mai apoi se roagă în pace fiecare în locaşurile lor.
....
Ceva nu poate fi autentic în imaginea asta.
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."

asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 02 Ian 2012, 04:09

Biserica nu seamănă deloc confuzie, dimpotrivă, blestemul spune clar în ce parte eşti, dacă nici acesta nu trezeşte pe un eretic şi nu-l aduce la realitate , atunci nu ştiu ce l-ar mai putea trezii, pt că învăţătura oricum nu o primeşte, pt că nu crede şi el ''ştie mai bine''. Confuzie ar aduce Biserica dacă ar veni şi ar spune, ei, şi credinţa ta e bună, iar în realitate este pierzătoare. Mă mir că tocmai prin cele care Biserica defineşte clar separarea şi condamnarea, tocmai prin alea este acuzată de confuzie. Nu face decât să-mi întărească şi mai mult convingerea de înţelepciunea cu care se chiverniseşte în iconomia mântuirii. Dacă aruncând blesteme asupra ereticilor, şi tot este acuzată de confuzie, cu cât mai mult ar fi dacă nu ar face aşa. Biserica nu propovăduieşte numai iubirea Lui Hristos, ci şi dreptatea Lui şi blestemul Lui.
Am ajuns s-o văd şi pe asta: Unica Biserică a lui Hristos - blestemă! Bine aţi venit în plin Ev Mediu, părinte Haralambie!
Cum să trezească pe eretic un blestem? Adică el, care se crede creştin acolo unde e, va părăsi secta lui, care de altfel nu blestemă pe nimeni (lăsând din discuţie alte lipsuri) şi să vină la pretinsa biserică unică şi dreaptă, pentru că aceasta l-a blestemat?
(Vă reamintesc în acest context învăţătura BO, care pune într-un mod diferit problema: nici urmă de uşurătatea de care se dă dovadă aici pe forum respectiv în practică! Mă rog, pe hârtie sună mai bine, hârtia e răbdătoare.)

Părinte Haralambie, problema în sine nu constă doar în practica de blestemare a ereticilor, se pare că e mai complexă.
De exemplu: BO (presupunând că este Biserica adevărată a lui Hristos) şi-a dezvoltat un ortodoxism care dă multe semne că a părăsit în unele privinţe Ortodoxia.
Uitaţi-vă la registrul lingvistic al ortodocşilor, practicanţi sau vorbitori nepracticanţi, cum au fost frumos educaţi să se comporte şi să vorbească: unii doar se feresc de leproşii de sectanti, alţii le atribuie sectanţilor diverse ciudăţenii, şi, în sfârşit, cei presupuşi practicanţi îi fac demoni, îi trimit în iad, etc. Aţi dezvoltat o subcultură religioasă antisectară. Datorită dvs., clericilor. Ortodocşii ştiu că au de făcut ascultare, ca urmare, se conformează şi dezvoltă. Remarcabil!

Care-i problema de fapt?
Ce vă îngrijorează sau vă supără atât de tare încât nu vă puteţi duce viaţa de credinţă fără blesteme, semănarea urii sectare şi promovarea unui limbaj discriminatoriu şi ... aşa cum e, mi-e destul de neplăcut să-l cataloghez.

V-aş ruga să nu-mi răspundeţi că o faceţi din iubire de semeni, din compasiune pentru sectarii pierduţi.
Celelalte opţiuni care rămân vă dezavantajează considerabil ca Unică Biserică a lui Hristos.
Când vor devenii copiii eretici conştienţi, atunci mi-se pare normal blestemul asupra lor.
Cu cât citesc mai mult, cu atât mă minunez.
Cine vrea să nu vadă ziua în care sunt blestemaţi de propri lor copii, să caute Adevărul şi să şi-l însuşească, să nu ajungă aşa.
Un simplu "ma lepad" ar fi suficient, nu credeti?
Nu este suficient, lepădări se cer doar celor care nu vin din erezii. [/quote]
Sigur că nu, blestemul e musai.
Chiar mi-e greu să mai comentez...
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde daniel tuduran » 02 Ian 2012, 10:44

Sigur că nu, blestemul e musai.
Chiar mi-e greu să mai comentez...
Probabil ca primiti multa informatie si nu sunteti in stare s-o asimilati.De aici si tonul asta usor categoric...
Cu o pagina in urma am exprimat niste idei importante si consider in mare parte problema rezolvata.Am dat si sursa pe care m-am bazat atunci cand am facut aceste afirmatii:
Fiecare eretic are povestea sa,nu toti trebuie primiti dupa aceiasi randuiala.Inca din vechime Biserica a folosit acrivia (aplicare stricta a canoanelor) impreuna cu iconomia (exceptie de la reguli,relaxarea canoanelor) in relatia sa cu eterodocsi.
Interesul superior al bisericii este in fond mantuirea cat mai sigura a unui cat mai mare numar de oameni.
Biserica a combinat criteriului fix cu unul variabil si in parte subiectiv, si au rezultat atitudinile variate ale Bisericii fata de eterodocsii ce au venit la sanul ei.
http://www.crestinortodox.ro/dogmatica/ ... 68820.html l

Ideea era ca la venire eterodocsilor la ortodoxie s-au folosit (si se folosesc) diferite metode de primire:
Unii dintre eretici au fost rebotezati, altii au venit prin mirungere, sau unii printr-o simpla abjurare a schis­mei din care vin (acrivie, iconomie redusa, iconomie totala), dupa gradul lor de departare de credinta Bisericii.
Ultima oară modificat 02 Ian 2012, 18:02 de către daniel tuduran, modificat 1 dată în total.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 02 Ian 2012, 17:32

Într-un cuvânt, noi nu avem voie să blesemăm pe nimeni, dreptul acesta rămânâd Bisericii..
Biserica sunteti dvs, parinte Dimitrie. Dvs si pr Haralambie si Aletheia si pr Petru si altii. Dvs sunteti lumina ortodoxiei in aceste zile. Asumati-va responsabilitatea pentru cuvintele pe care le spuneti si nu o lasati numai pe niste oameni care nu mai pot da socoteala pentru ceea ce au spus, caci sunt plecati dintre noi.

As dori totusi un raspuns clar: Cum spunem pana la urma in caz de mirungere/botez: "Ii blestem pe ei" sau "Ii afurisesc pe ei" sau "Ii anatemizez pe ei"?
M-ar interesa punctul dvs de vedere; in ce ma priveste problema a fost rezolvata mai mult decat satisfacator de explicatiile pe care le-a dat Daniel.
Cum să trezească pe eretic un blestem? Adică el, care se crede creştin acolo unde e, va părăsi secta lui, care de altfel nu blestemă pe nimeni (lăsând din discuţie alte lipsuri) şi să vină la pretinsa biserică unică şi dreaptă, pentru că aceasta l-a blestemat? ..
Asta e intrebarea...
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Constantinos

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Constantinos » 02 Ian 2012, 20:02

Doriana , in felul acesta se poate spune ca nimeni nu are nevoie de vreo amenintare care sa-l duca la frica de Dumnezeu.
Cei din vechime au blestemat pe cei din viitor daca "Amin" inseamna "Asa a fost , asa este , asa va fi (asa sa fie)" in versetele de la Deuteronom , capitolul 27 , 15-26 . Acolo se sanctionau pacatele exagerate impotrivitoare celor 10 porunci care il manie mai rau pe Dumnezeu acum in legea harului si care sunt mai mici totusi fata de erezie.

asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 02 Ian 2012, 21:57

Sigur că nu, blestemul e musai.
Chiar mi-e greu să mai comentez...
Probabil ca primiti multa informatie si nu sunteti in stare s-o asimilati.
Nu cred că volumul de informaţii ridică probleme, chiar aşa multe n-au fost.
Probabil posibilitatea lor de interpretare şi punerea în practică.
De aici si tonul asta usor categoric...
Cu o pagina in urma am exprimat niste idei importante si consider in mare parte problema rezolvata.Am dat si sursa pe care m-am bazat atunci cand am facut aceste afirmatii:
Într-adevăr, aţi postat despre tratarea diferenţiată. Se practică la cerere, e cu titlu de recomandare?
Nu pare a fi cea preferată şi îndrăgită, de aici poate tonul.

Pentru insideri lucrurile devin relativ uşor clare.
Din exterior, acea practică denotă lipsă de bunătate, atitudine răutăcioasă, revanşistă.
Şi percepţia poate să fie subiectivă şi chiar eronată, adevărat. În cazul în discuţie însă, nu cred.
(Ţin să menţionez că vorbim de Biserica lui Hristos, de aici sensibilitatea lucrurilor).

Cu bine!
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX