Trecerea la ortodoxie

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox
Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 27 Iul 2011, 02:14

Domnule "asker", îmi plac oamenii care sunt sinceri, căci undeva ne înrudim duhovniceşte, în cazul de faţă încă nu deplin (Ef.4,5). Dar dumneavoastră nu citiţi Scripturile? Cu dvs., eterodocşii, se arată adevărul profeţiei "ochi au şi nu văd". De ce nu înţelegeţi ce citiţi? Nu aţi citit că :"blestemat tot cel ce se încrede în om"? Orice adept al unui ereziarh (şi deci care se încrede în om), cade sub blestem/anatemă, pentru că ereziarhul schimbă sensul cuvintelor Evangheliei, şi deci, însăşi Evanghelia.
Ba citii, dar nu intelesei chiar astfel. Dar cum as putea, crescut neortodox, sa gandesc ca Dvs.?
Iată cum se propovăduieşte în felul acesta,de catolici, p/np, o altă Evanghelie!... Şi ce facem atunci? Ce a făcut şi marele Pavel: "...Anatema...!" (Gal. 1: 6-9)
Ce nu e creştineşte?

Nu stiu, spuneti-mi dumneavoastra: poate graba in a-l imita in anatemizare pe marele Pavel?
PS. Dvs ştiţi de citatele neindicate de mine, că sunt din Bilie nu din... coran. Nu prea am timp. Iertare!
Domnule Dimitrie, stiu ca sunt din Biblie si nu din Coran. Problema este ca am vazut si-auzit deja atatea interpretari la orice. Cu bine!
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde IOACHIM » 27 Iul 2011, 20:53

Eu unul il inteleg pe Asker si in mare masura sunt si de acord cu el. Problema cu anatema nu e deloc atat de simpla cum s-ar putea uneori (gresit) intelege. Pt. m. multe detalii (ce-am gasit asa, la repezeala) aici :
.
1. definiţie
2. http://www.crestinortodox.ro/carti-orto ... 81872.html
3. http://www.ioanguradeaur.ro/426/despre-anatema/

Reprezentativ insa pt. dilema/problema ridicata de Asker [vis-a-vis de atitudinea ortodoxiei fata de eterodocsi. eretici & co] e textul urmator, al Sf. Ioan Hrisostom:
Sufăr, mi se sfâşie sufletul, mi se rupe inima de durere când văd atâta nepăsare, cum întrecem în nelegiuire pe iudei, şi în necredinţă, pe păgâni (astazi i-am adauga si pe np/p). Când ies în lume, văd oameni care n-au mintea luminată de dumnezeiasca Scriptură şi care nu cunosc câtuşi de puţin Scriptura – pe cele mai multe le trec sub tăcere, fiindu-mi ruşine să le spun -, oameni nesăbuiţi şi flecari, neînţelegând nici cele ce grăiesc, nici cele pentru care dau adeverire , ca unii care îndrăznesc să ne dea o învăţătură despre credinţă şi să aducă sub blestem ceea ce nu ştiu, încât cei străini de credinţa noastră ne iau în râs că nu suntem în stare să îngrijim de o bună vieţuire şi nici n-am fost învăţaţi să facem fapte bune.

Te întreb: Ce vrea să însemne cuvântul acesta: Să fie anatema! ? Iată ce vrei să spui!: “Să fie dat diavolului, să nu mai aibă parte de mântuire, să ajungă străin de Hristos!”
Cine eşti tu, de ţi-ai luat această stăpânire şi această mare putere? La ziua judecăţii, Fiul lui Dumnezeu va sta pe scaunul de judecată şi va pune oile de-a dreapta Sa, şi caprele de-a stânga . Pentru ce ţi-ai luat o râvnă atât de mare, cu care a fost învrednicită numai ceata Apostolilor şi cei care au fost, cu adevărat, după toată rânduiala, urmaşii lor, plini de har şi de putere? Aceştia, păzind cu toată luarea-aminte porunca lui Hristos, ca şi cum şi-ar fi scos ochiul cel drept , aşa alungau pe eretici din Biserică. Aceasta arată marea lor milă şi durere, căci se taie un mădular de seamă. Pentru aceea l-a şi numit Hristos “ochiul cel drept”, pentru a arăta mila Bisericii pentru cel potrivnic dreptei-credinţe. De aceea Apostolii şi urmaşii lor au fost şi în această privinţă, ca şi în toate faptele lor, cu multă luare-aminte: condamnau şi alungau ereziile, DAR nu aduceau pe niciunul dintre eretici sub blestem.
Se pare că Apostolul Pavel a fost silit numai în două împrejurări să rostească anatema; dar n-a dat anatemei pe cineva anume: o dată în Epistola către Corinteni, spunând: Dacă cineva nu-L iubeşte pe Domnul nostru Iisus Hristos, să fie anatema! , şi altă dată în Epistola către Galateni: Dacă cineva vă propovăduieşte altceva decât ceea ce aţi primit, să fie anatema!

Negreşit, trebuie să anatemizăm învăţăturile eretice, cele potrivnice învăţăturilor primite de noi, să condamnăm învăţăturile lipsite de credinţă, dar să cruţăm cu toată grija pe oameni şi să ne rugăm pentru mântuirea lor!

asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 29 Iul 2011, 17:57

...
Mulţumesc pentru postarea referinţelor.
Fără multe comentarii, m-am lămurit; în bine.
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde IOACHIM » 29 Iul 2011, 20:13

Ne bucuram mult! Inca un quid pro quo rezolvat, o sansa in plus pt. apropiere!

Despre nick-ul folosit de tine.... numai de bine. F. intelept si bine ales. Iata si de ce:
http://www.crestinortodox.ro/sfaturi-du ... 24656.html
http://stiri.ortodoxe.org/site-uri-pers ... -mantuirii

Stima!

asker
Mesaje:84
Membru din:19 Noi 2010, 01:39
Confesiune:eterodox

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde asker » 29 Iul 2011, 23:20

Despre nick-ul folosit de tine.... numai de bine. F. intelept si bine ales. Iata si de ce: (...)
Observ că ai un link bine fundamentat cam la orice :)
Ne bucuram mult! Inca un quid pro quo rezolvat, o sansa in plus pt. apropiere!
Stima!

Întâmplător(?), ai multă dreptate!

Cu bine!
“Uşile pocăinţei deschide-mi mie, Dătătorule de viaţă..."

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 20 Dec 2011, 12:20

Întrebare: Te lepezi de toţi mai marii eresurilor, şi împreună şi împreună cu aceia şi de adunarea, obiceiurile şi de toţi învăţătorii lor, şi ca pre nişte protivnici sfintei Biserici a răsăritului, îi blestemi pe ei?

Răspuns: Mă lepăd, şi îi blestem pe ei.

Este aceasta formula care se rosteste in cadrul ritualului de trecere la ortodoxie? Se cere cu adevarat neofitului sa-si blesteme parintii, copiii si prietenii?
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Pr Haralambie » 22 Dec 2011, 17:32

Întrebare: Te lepezi de toţi mai marii eresurilor, şi împreună şi împreună cu aceia şi de adunarea, obiceiurile şi de toţi învăţătorii lor, şi ca pre nişte protivnici sfintei Biserici a răsăritului, îi blestemi pe ei?

Răspuns: Mă lepăd, şi îi blestem pe ei.

Este aceasta formula care se rosteste in cadrul ritualului de trecere la ortodoxie? Se cere cu adevarat neofitului sa-si blesteme parintii, copiii si prietenii?
Ce vi se pare aşa neobişnuit? Sau nu aţi citit la la Luca, capitolul 14 v 26?
Cu mult respect.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 24 Dec 2011, 09:16

Ce vi se pare aşa neobişnuit? Sau nu aţi citit la la Luca, capitolul 14 v 26?
Mi se pare mai mult decat neobisnuit contrastul cu Matei 5: 44 si Romani 12:14, de exemplu.

Luca 14:26 este interpretat ( si de ortodocsi) in sensul ca nu trebuie sa iubim nimic mai mult decat pe Dumnezeu. Dar de aici si pana la a blestema e cale extrem de lunga; si periculoasa.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Pr Haralambie » 24 Dec 2011, 13:01

Ce vi se pare aşa neobişnuit? Sau nu aţi citit la la Luca, capitolul 14 v 26?
Mi se pare mai mult decat neobisnuit contrastul cu Matei 5: 44 si Romani 12:14, de exemplu.

Luca 14:26 este interpretat ( si de ortodocsi) in sensul ca nu trebuie sa iubim nimic mai mult decat pe Dumnezeu. Dar de aici si pana la a blestema e cale extrem de lunga; si periculoasa.
Aici este o problemă mai grea un pic şi trebuie puţină atenţie pt că în Biblie sunt antinomii, în astfel de situaţii şi-au prins urechile mulţi.
La Matei 5:44 şi Romani 12: 14 şi în alte locuri se porunceşte a nu răsplătii cu rău şi a nu blestema pe cei care ne fac rău nouă personal.
Dar când este vorba de credinţă atunci avem poruncă clară prin exemplul alegoric al tăierii mădularelor noastre( mână, picior, etc) care nu sunt altceva decât cei mai apropiaţi şi cunoscuţi, rude, etc. Iar la Luca 14:26 sf Teofilact tâlcuieşte clar, că nu ne învaţă oricum să urâm pe cei ai noştrii( rudenii, etc), decât atunci când ne împiedică de la cinstirea de Dumnezeu. Adică, atunci când din pricina dragostei către dânşii, suntem opriţi a face lucrul cel bun. Pt că de nu ne vor împedica de la cinstirea de Dumnezeu, atunci trebuie să-i cinstim întodeauna.
Asta este tâlcuirea Bisericii, la acest verset şi nu alta.
Nu trebuie să ne mire antinomiile sau să căutăm pretexte de denigrare din acestea.
Şi Mântuitorul a spus: Învăţaţi de la mine că sunt blând şi smerit cu inima, apoi înainte de patimi a intrat cu biciul în templu şi a început a răsturna mesele.
Aparent, faptele Lui contrazic afirmaţia anterioară, dar nu-i aşa.
Când a fost vorba de cinstirea Lui Dumnezeu şi de templu, s-a făcut foc şi pară pt că: râvna casei Tale m-a mâncat, iar câd a fost dus personal la patimi : ca un miel spre junghiere, ca o oaie fără de glas, aşa nu şi-a deschis gura Sa, deşi putea cu un semn şi într-o clipă să şteargă toată omenirea de pe faţa pământului.
O să vedeţi că Biblia completează contrastul de la Matei 5:44 şi Romani 12:14 cu Matei 25: 41 şi II Petru 2:9, în care ereticii sunt numiţi fii blestemului, cred că apostolul ştia ce spune. Încă tot capitolul 2 este edificator pt referire la eretici.
În concepţia noastră, adevăratul învăţător al minciunii şi al dezbinării este diavolul, ereticii sunt victime ale unei învăţături străine, dar se fac fii ai diavolului după învăţătură şi credinţă dacă stăruie în eres şi devin blestemaţi.
Ei sunt deja blestemaţi, Mântuitorul îi numşte şi apostolul tot, Biserica nu face altceva decât să confirme acest blestem.
Biserica cere acest blestem care este o dovadă sigură a lepădării de erezie din partea celui care trece de la erezie la adevăr, de lepădare de erezie şi de toţi susţinătorii ei, indiferent cine sunt.
Dar chiar şi aşa, Biserica nu permite oricui şi la întâmplare să blesteme , ci atunci când i se cere, în actul de cult al trecerii la ortodoxie, de exemplu.
Ştim că adevăratul nostru Tată este Dumnezeu, şi Mântuitorul a aratăt că mamă, frate , soră, sunt cei care fac voia lui Dumnezeu, încă a spus să nu numim tată pe pământ( asta am mai discutat noi personal) atunci de ce trebuie să te miri că blestemi părinţii? Pt că ei sunt născători, şi pot fi numiţi părinţi, sf Ioan gură de aur în PSB-ul 23 arată, şi nimeni nu-i opreşte a se numii părinţi, dar tot ei sunt pricina pierzării veşnice a fiilor lor prin erezie.
Deci chiar pământeşte vorbind, adevăratul părinte este cel care ştie să-l crească pe copil nu numai să-l nască, aia vine de la sine, din pronia lui Dumnezeu.
Cu cât mai mult încele duhovniceşti, când cel care urmează să se boteaze va devenii un om nou, născut din apă şi din duh, astea nu sunt simple şi goale vorbe, ci devin realităţi.
Cu mult respect.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 24 Dec 2011, 15:19

în Biblie sunt antinomii,
Eu nu vorbesc de antonimiile din Biblie, parinte, ci de contradictia dintre cuvintele directe ale lui Hristos si atitudinile Bisericii.

Problema este simpla: daca Biserica propovaduieste iubirea lui Hristos, ar trebui sa lucreze putin la textul cu blestemele si sa nu mai semene confuzie. Se poate un text mai bun. Motive:

1. Daca Hristos a spus sa binecuvantam pe vrajmasi si Pavel a spus sa nu blestemam, atunci ramane asa. Sper ca nu incercati sa imi spuneti ca atunci cand Biblia ne spune sa nu blestemam, ci sa binecuvantam pe vrajmasii nostri vrea sa spuna de fapt sa ne blestemam familiile... Daca imi spuneti asta inseamna ca nu ati inteles ce inseamna caracterul cristic.

2. Un prunc in Hristos, cum este cel ce urmeaza sa se boteze, nu are dreptul sa blesteme, asa cum a facut-o Pavel, care stia ce face. Nici macar daca ii spune Biserica. Acest prunc vine cu inima curata la Hristos, dorind sa o rupa cu cele rele si sa inceapa o viata sfanta. Hai sa nu-i murdarim din start sufletul.

3.
La Matei 5:44 şi Romani 12: 14 şi în alte locuri se porunceşte a nu răsplătii cu rău şi a nu blestema pe cei care ne fac rău nouă personal.
Dar când este vorba de credinţă...
Dar cand este vorba de credinta este vorba tot de un rau pe care ni l-au facut noua personal. Una e sa tai madularele si alta sa le blestemi.

4.
Teofilact tâlcuieşte clar, că nu ne învaţă oricum să urâm pe cei ai noştrii( rudenii, etc), decât atunci când ne împiedică de la cinstirea de Dumnezeu.
Atunci de ce ne mai pune sa-i blestemam? Cu ce te impiedica de la credinta niste copii care nu stiu sa deosebeasca stanga de dreapta? Caci "adunarea" implica oameni de la 6 saptamani la ...multi ani. Cum vi se pare faptul de a ne blestema copiii?

5.
Ei sunt deja blestemaţi, Mântuitorul îi numşte şi apostolul tot, Biserica nu face altceva decât să confirme acest blestem.
Nu, ci Biserica invata un prunc in Hristos sa blesteme oamenii. Una este sa zici "sunt blestemati" ( observatie, diateza pasiva, omul nu participa cu nimic la acest blestem) si alta sa zici 'ii blestem" (act voluntar si constient, diateza activa). In acest moment tu pui un nou blestem asupra omului.


6.
Biserica cere acest blestem care este o dovadă sigură a lepădării de erezie din partea celui care trece de la erezie la adevăr, de lepădare de erezie şi de toţi susţinătorii ei, indiferent cine sunt.
Un simplu "ma lepad" ar fi suficient, nu credeti?


7.
atunci de ce trebuie să te miri că blestemi părinţii?
Pentru ca este o atitudine anti-cristica. Hristos a facut sacrificiul suprem pentru a scoate oamenii de sub blestem. A spus ca nu a venit sa osandeasca lumea, ci ca lumea sa fie mantuita prin El. Iar acum vin eu, un novice, si-i blestem... Inseamna ca nu am priceput nimic.: In Hristos nu exista blestem.
Sper ca nu-mi veti spune ca ei de buna voie nu vor sa asculte si se fac vrajmasi... Si vrajmasii trebuie binecuvantati,.

...si ar mai fi motive...

Iertati-mi indrazneala: dvs v-ati blestema parintii sau eventualii copii (sa zicem, in cazul in care nu ati fi calugar)? Si ati sti ca o faceti pentru Hristos?

Va rog sa nu va grabiti sa raspundeti, dvs sau cine o dori sa raspunda. Luati-va timp cat doriti, ganditi-va, apoi as dori un raspuns punctual, daca se poate. Sa raspundeti cu frica si responsabilitate, inaintea lui Dumnezeu. Nu va denigreaza nimeni, puteti boteza linistiti in continuare, doar lucrati putin la text si nu mai puneti oamenii sa blesteme, ca va faceti pacate.

Sa aveti sarbatori fericite in continuare!
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Dionysie » 24 Dec 2011, 19:26

Întrebare: Te lepezi de toţi mai marii eresurilor, şi împreună şi împreună cu aceia şi de adunarea, obiceiurile şi de toţi învăţătorii lor, şi ca pre nişte protivnici sfintei Biserici a răsăritului, îi blestemi pe ei?

Răspuns: Mă lepăd, şi îi blestem pe ei.

Este aceasta formula care se rosteste in cadrul ritualului de trecere la ortodoxie?
Da, este, şi e chiar mai mult decât atât.
Şi după sfârşirea acestor rugăciuni, îl scoală ridicându-l de mâna cea dreaptă şi zice: Deşteaptă-te cela ce dormi, şi te scoală din morţi şi te va lumina Hristos.
Iar acela sculându-se, preotul zice catre dânsul:
Întoarce-te către apus, şi cu adevărat din toată inima ta să te lepezi de satana, şi de toate eresurile Luteranilor, (sau ale Calvinilor), ca, curat să mărturiseşti drept credincioasa credinţă.

Iar el intorcându-se spre apus ţine mâinile sale lăsate în jos.
Preotul îl intreabă aşa:

Omule, te lepezi de satana şi de toate lucrurile lui şi de toţi ingerii lui şi de toate slujbele lui şi de toată trufia lui, şi îl scuipi pre el?
Răspuns: Mă lepăd de satana, şi de toate lucrurile lui şi de toţi îngerii lui şi de toate slujbele lui şi de toată trufia lui, şi îl scuip pre el.

Întrebare: Te lepezi de toate eresurile Calvinilor, sau Luteranilor, ca de ale unor protivnici lui Dumnezeu şi ai adevărului, şi ca pre cele ce sunt pierzătoare de suflet, le defaimi şi le blestemi pre ele?
Răspuns: Mă lepăd de toate eresurile Calvinilor şi ale Luteranilor, ca de ale unor protivnici lui Dumnezeu şi adevarului, şi ca pre cele ce sunt pierzătoare de suflet, le defaim şi le blestem pre ele.

Întrebare: Te lepezi de toţi mai marii eresurilor, şi de adunarea, obiceiurile şi de toţi învăţătorii lor, şi ca pre nişte protivnici sfintei Biserici a răsăritului, îi blestemi pre ei?
Răspuns: Mă lepăd, şi îi blestem pre ei.


Apoi îi zice: Întoarce-te catre răsărit şi te mărturiseşte Domnului, către carele ai scăpat.
Iar el întorcându-se spre răsări, preotul îi zice:
Te-ai lepădat de satana, şi de toate eresurile calvineşti sau luteraneşti?
Răspuns: M'am lepădat.

Întrebare: Crezi întru unul Dumnezeu ce este în Sfânta Treime slăvit şi închinat, Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh, Împaratul şi Dumnezeul, şi te închini lui?
Răspuns: Crez întru unul Dumnezeu ce este în Treime slăvit şi închinat, Tatăl, Fiul, Sfântul Duh, şi ca unui Împărat şi Dumnezeu mă închin lui.

http://www.dervent.ro/randuiala.php?cID ... Type=INDEX
Se cere cu adevarat neofitului sa-si blesteme parintii, copiii si prietenii?
Fals. În text nu scrie aşa ceva. Aceasta este o interpretare greşită venită din ignoranţă şi din rea-credinţă. Acolo se vorbeşte clar despre adunarea (ereticilor), obiceiurile (eretice) şi învăţătorii lor (eretici) ca nişte potrivnici ai adevărului, ai lui Dumnezeu şi a sfintei Biserici a răsăritului. Prin urmare lepădarea şi osândirea (sau "blestemarea") se face în raport cu acele adunări ca adunări eretice, şi cu acei învăţători ca învăţători ai ereziei şi tăgăduitopri şi mistificatori ai adevărului dumnezeiesc. Prin urmare nu este vorba despre o osândire a lor ca oameni (e drept că ar putea să fie chiar şi rude de sânge deşi nu este obligatoriu) ci de o osândire şi lepădare pentru calitatea lor de învăţători şi propagandişti ai ereziei, adică pentru calitatea lor de tăgăduitori ai adevărului dumnezeiesc revelat. În acest caz, când este vorba despre sfânta credinţă şi despre sfânta Biserică a răsăritului (Ortodoxă), lepădarea şi osândirea celor care se opun acestora este îndreptăţită.

Asta nu înseamnă că lepădarea şi osândirea (sau blestemarea) se face cu răutate, că s-ar blestema din inimă odrăslind răutatea şi întinându-şi inima cu un păcat. Este vorba despre o osândire care se face din raţiuni de credinţă. Este ceva asemănător cu ceea ce a făcut chiar sfântul Paul şi care e consemnat în Epistola către galateni, anume anatemizarea celor care propovăduiesc o altă evanghelie decât aceea propovăduită de Biserica lui Hristos. Ori tocmai aici este problema, şi anume că pentru creştinii răsăriteni evanghelia propovăduită de ereticii protestanţi, datorită erorilor (ereziilor) pe care le conţine, este o altă evanghelie decât aceea încredinţată Bisericii lui Hristos. În acest caz, la fel ca sfântul apostol Paul, şi la fel ca Sinoadele Ecumenice, Biserica leapădă şi osândeşte aceste erezii şi pe cei care le învaţă şi le propagă, pentru ereziile lor.

Astfel ceea ce ai încercat să faci, cu sau fără voie, este de fapt o diversiune, încercând să creezi falsa impresie că Biserica ar blestema oameni (şi te-ai mai şi folosit de imaginea celor din familie pentru a stârni sensibilitatea oamenilor) când acolo este vorba despre osândirea şi lepădarea ereticilor, şi mai precis a ereziei ca adunare şi a învăţătorilor lor ca vinovaţi principali, lucru care este îndreptăţit atunci când vine vorba de credinţă şi de biserica lui Hristos. Dealtfel, din câte am văzut, aceeaşi strategie diversionistă era folosită şi pe forumul fantomă tot de către nişte sectari certaţi cu adevărul evangheliei.

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Dionysie » 24 Dec 2011, 19:50

Aceasta a fost o postare în care ţi-ai dezvoltat atitudinea diversionistă.
Eu nu vorbesc de antonimiile din Biblie, parinte, ci de contradictia dintre cuvintele directe ale lui Hristos si atitudinile Bisericii.

Problema este simpla: daca Biserica propovaduieste iubirea lui Hristos, ar trebui sa lucreze putin la textul cu blestemele si sa nu mai semene confuzie. Se poate un text mai bun.

Daca Hristos a spus sa binecuvantam pe vrajmasi si Pavel a spus sa nu blestemam, atunci ramane asa. Sper ca nu incercati sa imi spuneti ca atunci cand Biblia ne spune sa nu blestemam, ci sa binecuvantam pe vrajmasii nostri vrea sa spuna de fapt sa ne blestemam familiile... Daca imi spuneti asta inseamna ca nu ati inteles ce inseamna caracterul cristic.
În acest caz te înşeli. Dacă ai merge cu principiul tău până la capăt, atunci ar trebui să recunoşti limpede că anatemizarea dată de sfântul apostol Paul în epistola către galateni ar fi împotriva învăţăturii lui Hristos. Ori în cazul ăsta sfintele "voastre" scripturi v-ar învăţa doctrine antihristice şi mai mult chiar prin gura unui apostol ales al lui Iisus Hristos.
Teofilact tâlcuieşte clar, că nu ne învaţă oricum să urâm pe cei ai noştrii( rudenii, etc), decât atunci când ne împiedică de la cinstirea de Dumnezeu.
Atunci de ce ne mai pune sa-i blestemam? Cu ce te impiedica de la credinta niste copii care nu stiu sa deosebeasca stanga de dreapta? Caci "adunarea" implica oameni de la 6 saptamani la ...multi ani. Cum vi se pare faptul de a ne blestema copiii?
Aceeaşi diversiune sectară.
atunci de ce trebuie să te miri că blestemi părinţii?
Pentru ca este o atitudine anti-cristica. Hristos a facut sacrificiul suprem pentru a scoate oamenii de sub blestem. A spus ca nu a venit sa osandeasca lumea, ci ca lumea sa fie mantuita prin El. Iar acum vin eu, un novice, si-i blestem... Inseamna ca nu am priceput nimic.: In Hristos nu exista blestem.
În acest caz, trecând peste repetiţia pe care tot o faci, şi care şi ea este tot un instrument folosit în strategia diversionistă, şi apostolul Paul avea atitudini antihristice, cu mult după convertire şi care mai şi rămân în canonul "vostru" de Scripturi revelate de Dumnezeu.
Iertati-mi indrazneala: dvs v-ati blestema parintii sau eventualii copii (sa zicem, in cazul in care nu ati fi calugar)? Si ati sti ca o faceti pentru Hristos?

Va rog sa nu va grabiti sa raspundeti, dvs sau cine o dori sa raspunda. Luati-va timp cat doriti, ganditi-va, apoi as dori un raspuns punctual, daca se poate. Sa raspundeti cu frica si responsabilitate, inaintea lui Dumnezeu. Nu va denigreaza nimeni, puteti boteza linistiti in continuare, doar lucrati putin la text si nu mai puneti oamenii sa blesteme, ca va faceti pacate.
Aceeaşi manevră diversionistă sectară pusă la lucru.

În acest caz ce ar fi dacă voi v-aţi apuca să măsluiţi Epistola către galateni a sfântului Paul, ciuntindu-o? Nu ar fi un precedent. Strămoşul vostru (eretic) Luther nu doar că a vrut să ciuntească Scripturile de Epistola lui Iacov, dar a mai avut şi tupeul de a adăuga la Scripturi într-o epistolă a lui Paul cuvinte care nu i-au fost revelate acestuia de Dumnezeu. Cuvinte pe care ereticii protestanţi şi-au construit ideologia lor religioasă eretică şi care nu a fost revelată de Dumnezeu, ci, în părţile eretice, este învăţătură a oamenilor, inspirată de diavoli, şi prin urmare trebuie lepădată şi anatematizată, iar ereziarhii şi cei care îi urmează în calitatea lor de învăţători ai ereziei trebuie lepădaţi şi anatematizaţi. Pentru asta nu trebuie să ne întinăm sufletele cu ură şi să Îl alungăm pe Hristos din inima noastră, dacă Îl avem în inimă. Este suficient să îi lepădăm şi să îi dăm anatemei. Asta nu înseamnă că se face din ură, ci se face din credinţă.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 25 Dec 2011, 14:07

E foarte bine ca ai dat textul intreg, Aletheia. Dar, totusi, care parte din "Binecuvantati si nu blestemati" nu ai inteles-o?

Spui ca nu sunt blestemati ca oameni, ci ca eretici. Asa, si? Ramane totusi un blestem. Ereticii sunt tot oameni, nu avioane.
Spui apoi ca nu sunt blestemati cu ura. Probabil sunt blestemati cu dragoste?... Ma astept la orice.

Ce a facut Pavel cu o anumita ocazie tu nu ai cum sa intelegi; nici atat un neofit. De aceea sa ramanem la exemplul lui Hristos, care nu a blestemat.

Am incercat sa inlocuiesc cuvantul "blestem" cu varianta data de parintele Petru, anuma "ocara', "hula'. Nici asa nu mi-a iesit nimic. Ocara se face in fata omului, nu in spatele lui, iar hula nu a fost niciodata ceva frumos.

E de admirat ravna ta pentru BO, dar te asigur ca ravna mea pentru BO e mai mare decat a ta. Sunt constienta ca majoritatea romanilor mei sunt ortodocsi. Prietenii mei sunt ortodocsi, o parte din rudele mele sunt ortodoxe. BO trebuie sa fie o biserica integra, curata si iubitoare de Adevar, pentru binele celor dragi mie.

Ma acuzi de manipulare sentimentala cand spun despre copii. Pai, ce sa fac si eu, eu m-am pus in situatia in care as veni in BO si mi s-ar spune sa recit aceste formule. Daca mi s-ar spune sa zic ca blestem adunarea lor, eu as sti imediat ca parintii si copiii mei sunt in adunare np. Pe tine te doare probabil in cot de ce blestema un eretic convertit, dar pe mine nu.

In ce priveste acuzatiile de atitudine diversionista, prozelitism ascuns sau manevra diversionista sectara, vorba parintelui Haralambie, nu ne intereseaza. Dumnezeu cunoaste inima si intentiile mele. Iar constiinta mea este impacata.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Dionysie » 25 Dec 2011, 14:54

Rog pe cineva dacă poate să furnizeze textul original, nu traducerea în limba rumânească. Dacă se poate evident, aşa ca să vedem ce se traduce de fapt prin blestem.

Cu privire la osândirea care se face, sau se făcea, nu ştiu dacă şi acum se mai face, este vorba despre o osândire din credinţă nu pentru că ar urî persoanele respective. Prin urmare, având în vedere că vorbim despre nişte eretici, şi mai mult despre nişte capi şi învăţători ai ereziilor, care sunt pierzătoare de suflet, atunci atitudinea este naturală, pentru că aceşti indivizi atentează la mântuirea veşnică a sufletului. Atitudinea ta laxistă, relaxată, se datorează faptului că nu ştii şi nici nu crezi cât poate însemna spre exemplu Sfânta Împărtăşire cu trupul şi sângele lui Hristos. Asta ca să dau doar un exemplu, pentru că aceşti eretici protestanţi care îşi fac iluzia că nu este nevoie de har sfinţitor sunt în stare să te ducă la nenorocire şi vătămare spirituală extrem de gravă. Practic oamenii ăştia te pot lipsi de comuniunea cu Hristos prin Sfintele Taine. Păi atunci aici este situaţie de atentare la viaţa spirituală a individului, a creştinului, fapt care este de gravitate maximă. De aceea, pentru că aceşti eretici pierzători de suflete atentează (şi care nu retractează pentru că sunt sub influenţa inspiraţiei satanice) practic această atitudine de credinţă, nu de ură spirituală, din inimă, ci pentru salvgardarea credinţei este normală.

Bineînţeles că Biserica ar vrea ca ei să fie convertiţi la dreapta credinţă, însă sunt unii care nici măcar nu vor să audă, dar să mai şi retracteze, şi care persistă în erezia lor până în pânzele albe trăgându-i şi pe alţii la erezia lor. În aceste cazuri de eretici şi tăgăduitori obstinaţi osândirea şi lepădarea este necesară, şi este bine ca un convertit de la erezie să ştie asta, pentru ca să se conştientizeze gravitatea maximă a faptelor acestor pastori ai ereziei.

DANIEL78
Mesaje:18
Membru din:09 Mar 2011, 05:22
Confesiune:ortodox
Localitate:PLOIESTI

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde DANIEL78 » 25 Dec 2011, 23:34

Craciun fericit !
Domnul sa va lumineze viata !
Multumesc voua pentru munca depusa aici spre binele nostru.

Doamne ajuta,
Daniel

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde dimitrie » 26 Dec 2011, 00:26

19. Vorbiţi între voi în psalmi şi în laude şi în cântări duhovniceşti, lăudând şi cântând Domnului, în inimile voastre, (Ef.5)

Iată că mai e loc şi de blestem, şi nu pentru avioane:
Psalmul 108
1. Dumnezeule, lauda mea n-o ţine sub tăcere. Că gura păcătosului şi gura vicleanului asupra mea s-au deschis.
2. Grăit-au împotriva mea cu limbă vicleană şi cu cuvinte de ură m-au înconjurat şi s-au luptat cu mine în zadar.
3. În loc să mă iubească, mă cleveteau, iar eu mă rugam.
4. Pus-au împotriva mea rele în loc de bune şi ură în locul iubirii mele.
5. Pune peste dânsul pe cel păcătos şi diavolul să stea de-a dreapta lui.
6. Când se va judeca să iasă osândit, iar rugăciunea lui să se prefacă în păcat.
7. Să fie zilele lui puţine şi dregătoria lui să o ia altul;
8. Să ajungă copiii lui orfani şi femeia lui văduvă;
9. Să fie strămutaţi copiii lui şi să cerşească; să fie scoşi din curţile caselor lor;
10. Să smulgă cămătarul toată averea lui; să răpească străinii ostenelile lui;
11. Să nu aibă sprijinitor şi nici orfanii lui miluitor;
12. Să piară copiii lui şi într-un neam să se stingă numele lui;
13. Să se pomenească fărădelegea părinţilor lui înaintea Domnului şi păcatul maicii lui să nu se şteargă;
14. Să fie înaintea Domnului pururea şi să piară de pe pământ pomenirea lui, pentru că nu şi-a adus aminte să facă milă.
15. Şi a prigonit pe cel sărman, pe cel sărac şi pe cel smerit cu inima, ca să-l omoare.
16. Şi a iubit blestemul şi va veni asupra lui; şi n-a voit binecuvântarea şi se va îndepărta de la el.
17. Şi s-a îmbrăcat cu blestemul ca şi cu o haină şi a intrat ca apa înlăuntrul lui şi ca untdelemnul în oasele lui.
18. Să-i fie lui ca o haină cu care se îmbracă şi ca un brâu cu care pururea se încinge.
19. Aceasta să fie răsplata celor ce mă clevetesc pe mine înaintea Domnului şi grăiesc rele împotriva sufletului meu.

20. Dar Tu, Doamne, fă cu mine milă, pentru numele Tău, că bună este mila Ta.
21. Izbăveşte-mă, că sărac şi sărman sunt eu şi inima mea s-a tulburat înlăuntrul meu.
22. Ca umbra ce se înclină m-am trecut; ca bătaia de aripi a lăcustelor tremur.
23. Genunchii mei au slăbit de post şi trupul meu s-a istovit de lipsa untdelemnului
24. Şi eu am ajuns lor ocară. M-au văzut şi au clătinat cu capetele lor.
25. Ajută-mă, Doamne Dumnezeul meu, mântuieşte-mă, după mila Ta,
26. Şi să cunoască ei că mâna Ta este aceasta şi Tu, Doamne, ai făcut-o pe ea.
27. Ei vor blestema şi Tu vei binecuvânta. Cei ce se scoală împotriva mea să se ruşineze, iar robul Tău să se veselească.
28. Să se îmbrace cei ce mă clevetesc pe mine cu ocară şi cu ruşinea lor ca şi cu un veşmânt să se învelească.
29. Lăuda-voi pe Domnul foarte cu gura mea şi în mijlocul multora Îl voi preaslăvi pe El,
30. Că a stat de-a dreapta săracului, ca să izbăvească sufletul lui de cei ce-l prigonesc.
Observă soro pluralul, ca să nu zici că e vorba doar de Iuda!

Apropo: De ce să nu lepezi mai-degrabă eresul?
Ereticul înfierat cade şi fără de noi sub aatema ca unul ce propovăduieşte o altă Evanghelie, distorsionând şi schimonosind mesajul Evangheliei, iar pe alocuri suprimându-l chiar.

Iată şi părerea Apostolilor:

22. Cel ce nu iubeşte pe Domnul să fie anatema! Maran atha! (Domnul vine).(1Cor.16) DOMNUL = ADEVĂRUL

8. Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o - să fie anatema!
9. Precum v-am spus mai înainte, şi acum vă spun iarăşi: Dacă vă propovăduieşte cineva altceva decât aţi primit - să fie anatema! (Gal.1)

3. Căci aş fi dorit să fiu eu însumi anatema de la Hristos pentru fraţii mei, cei de un neam cu mine, după trup, (Rom.9)

Acum, comentează-le matale. (nu pun "!" ca să nu pară agresiv îndemnul)
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde daniel tuduran » 26 Dec 2011, 10:26

E foarte bine ca ai dat textul intreg, Aletheia. Dar, totusi, care parte din "Binecuvantati si nu blestemati" nu ai inteles-o? nici atat un neofit.
Dorina,anatemizarea ereziilor nu este ceruta pt neofiti ci doar pt eretici. Randuiala botezului pt neofit este cu totul alta decat cea a ereticilor.Neofitul se leapada doar de satana.
Exorcismele si lepadarile nu inseamna ca Biserica socoteste pe cei ce vin la Botez ca stapaniti cu adevarat de diavol, cum sunt demoniacii, indracitii sau cei munciti de duhuri necurate, ele vor sa spuna numai ca cel ce nu-L are inca pe Hristos se afla in robia pacatului, si deci in puterea diavolului, care stapaneste pe cei in pacat, sau in afara harului (Efes. 2, 2). Din aceasta robie il elibereaza Biserica pe catehumen prin exorcisme si lepadari, trecandu-l sub puterea lui Hristos, Stapanul nostru cel adevarat si bun.
Poate ar fi bine sa vezi si acesta randuiala.In link-ul de mai jos este explicatia randuielii dar poti sa cauti si textul ca atare.
http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism17.html
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 26 Dec 2011, 11:17

Iată că mai e loc şi de blestem, şi nu pentru avioane:
Parinte, daca ma puneti sa aleg intre atitudinile lui Hristos si cele ale lui David, le voi alege pe ale lui Hristos. David a facut multe alte lucruri pe care eu nu le-as face; exemplul este cel putin nepotrivit.
Acum, comenteaza-le matale
1. Anatemele sunt date cel mult pentru invatatori, pentru oameni care se opun constant credintei adevarate, nu pentru intreaga adunare, in care multi sunt absolut nestiutori, si multi copii. [repet pana ma auziti]
2. Pruncul in Hristos nu are dreptul si autoritatea sa anatemizeze.
3. Cum puteti anatemiza niste oameni inainte macar sa fi incercat sa le spuneti adevarul; pe multi nici nu-i cunoasteti? Stiu ca e mult mai usor sa blestemi decat sa binecuvintezi, dar ar fi mai corect sa taci macar, daca nu intentionezi sa ajuti cu nimic. Oricum blestemul neintemeiat nu nimereste.

Priviti putin la aplicatia practica a ceea ce propovaduiti: Mai aveti putin si ma convingeti ca un crestin ar trebui sa blesteme pe cei care nu sunt ca el. Si, daca ma uit putin in jur, primii care mi-ar cadea la indemana in eventualitatea in care as vrea sa blestem, ar fi ortodocsii. Noroc ca am invatat la np ca pentru ortodocsi trebuie sa te rogi cu post si cu lacrimi ca sa fie mantuiti.

Si trecem peste partea in care veti spune ca nu va intereseaza blestemele altora; daca este asa nu-i mai invatati sa blesteme.

*****

Daniel, eu m-am referit la definitia de dictionar a cuvantului "neofit"

NEOFÍT, -Ă, neofiți, -te, s. m. și f. Persoană care a îmbrățișat de curând o nouă religie, abandonând credința veche; p. ext. persoană care a aderat de curând la o cauză sau care a intrat de curând într-o grupare, într-o colectivitate etc. și este încă neinițiată deplin.

Si ereticul este un neofit pentru ortodoxie. ma rog, termenii folositi nu prea conteaza. Eu nu am nimic impotriva a ceea ce spui tu, sunt chiar foarte de acord. Am o problema insa cu blestemarea adunarii, nu a ereziilor.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

ddc
Mesaje:217
Membru din:10 Oct 2009, 16:35
Confesiune:ortodox
Preocupări:Adevarul

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde ddc » 26 Dec 2011, 12:15

anatemele sunt cu privire la credinta... erezia este cea mai periculoasa pentru ca pericliteaza mantuirea sufletului.. de aceia este data sub anatema, pentru ca este pierzatoare de suflete... indiferenta este un rau, cu atat mai mult cu cat este vorba de viata vesnica si de suflet si nu de ceva temporar... nu e vorba ca au gresit s-au i-au suparat pe unu si pe altul, nu de aia sunt dati anatemei , ci ca sa cunoasca oamenii ca dogmele lor imputite nu sunt bune..

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Dec 2011, 18:32

Parinte, daca ma puneti sa aleg intre atitudinile lui Hristos si cele ale lui David, le voi alege pe ale lui Hristos. David a facut multe alte lucruri pe care eu nu le-as face; exemplul este cel putin nepotrivit.
Nu mi se pare sanatoasa o astfel de abordare.Este putin lipsita de smerenie.Adica ce ,noi am ajuns deja la nivelul lui David si acum incercam sa ne comparam doar cu Hristos?
1. Anatemele sunt date cel mult pentru invatatori, pentru oameni care se opun constant credintei adevarate, nu pentru intreaga adunare, in care multi sunt absolut nestiutori, si multi copii. [repet pana ma auziti]
Pai,crezi ca Biserica zice altceva?
2. Pruncul in Hristos nu are dreptul si autoritatea sa anatemizeze.
Dar "pruncul" in Hristos trebuie sa se lepede de invataturile gresite daca iubeste adevarul ,nu?
Priviti putin la aplicatia practica a ceea ce propovaduiti: Mai aveti putin si ma convingeti ca un crestin ar trebui sa blesteme pe cei care nu sunt ca el.
Mai degraba tu incerci sa te convingi ca asta este invatatura Bisericii.Daca ti cu tot dinadinsul sa stii ca poti ajunge sa crezi ca Biserica nu iubeste oameni.
Si, daca ma uit putin in jur, primii care mi-ar cadea la indemana in eventualitatea in care as vrea sa blestem, ar fi ortodocsii.
Nu stiu daca iti dai seama dar totusi i-ai blestemat (sau i-ai hulit) pe ortodocsi prin atitudine ta de a parasi Biserica.Sunt convins ca ai avut o atitudine dispretuitoare la adresa BO,fata de invatatura acesteia si fata de credinciosii ortodocsi atunci cand ai trecut la np.
Noroc ca am invatat la np ca pentru ortodocsi trebuie sa te rogi cu post si cu lacrimi ca sa fie mantuiti.
Cam rara aceasta atitudine.Sincer eu n-am auzit-o nici intr-o biserica np.Din contra am asistat la o adevarata ploaie de insulte si acuzatii nedrepte aduse BO si credinciosilor ortodocsi.O adevarata spalare pe creier.
Daniel, eu m-am referit la definitia de dictionar a cuvantului "neofit"

NEOFÍT, -Ă, neofiți, -te, s. m. și f. Persoană care a îmbrățișat de curând o nouă religie, abandonând credința veche; p. ext. persoană care a aderat de curând la o cauză sau care a intrat de curând într-o grupare, într-o colectivitate etc. și este încă neinițiată deplin.

Si ereticul este un neofit pentru ortodoxie. ma rog, termenii folositi nu prea conteaza.
Dorina,este pt prima oara cand vad ca cineva socoteste ca neofit ar fi sinonim cu eretic,pt noi neofitul este catehumenul,adica o persoana adulta care se initeaza in tainele crestinismului si urmeaza sa primesca botezul.
http://dexonline.ro/definitie/catehumen
Sper ca ai inteles ca catehumenilor nu le cere nimeni acel ritual destinat ereticilor?
Am o problema insa cu blestemarea adunarii, nu a ereziilor..
Ai o adevarata obsesie,ca multi alti np,in a gasi pietre de poticnire in ortodoxie.Cu siguranta exista si solutii in a iesi din acesta situatie.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 52 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX