Trecerea la ortodoxie

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde dimitrie » 15 Ian 2012, 01:13

Aici e nevoie de multă chibzuinţă. Lucrurile nu merg matematic uneori. Uite, la Sin.1 şi 2 Ecumenice, Sfinţii Părinţi au considerat ca pe schismatici şi pe ereticii care aveau forma corectă a Botezului, să îi primească doar prin mirungere. Însă asta în mod iconomic, spre a înlesni trecerea lor la Ortodoxie, căci Sf. Vasile cel Mare precizează că prin aceasta, nu s-a încălcat can. 46 apostolic, deoarece nu s-a considerat de către Părinţi că schismaticii ori ereticii au Botez adevărat, deoarece, primindu-i prin mirungere arată că nici Botez (lucrător) nu au. Căci dacă ar fi putut să dea Botezul, puteau să dea şi Mirungerea; dar tocmai de aceea le dau mirungerea că nici Botez adevărat nu au.
Ce părere aveţi de faptul că Pr. Serafim Rose a fost primit în BO doar prin mirungere, deşi era neop.? Aşa erau at. dispoziţiile Sinodului Rus din America. Însă, când Sinodul a dispus să fie primţi şi prin Botez, Pr. Serafim a procedat cf. noilor dispoziţii ale Sinodului.
Spre edificare citţi can.46 apost, 1şi 47 ale Sf.Vsile cel Mare, dar şi viaţa Pr. Serafim Rose.
Deci, diferenţa constă în faptul că unii consideră greşit că schismticii şi ereticii au Botez adev., iar alţii consideră dimpotrivă, corect, că nu au Botez adevărat, lucrător (Ef.4:5).
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

Pr Haralambie
Mesaje: 882
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Pr Haralambie » 15 Ian 2012, 15:28

Mai citeşte o dată părinte Dimitrie viaţa pr Serafim, că să vezi că a fost botezat ortodox de către pr Nicolai Dombrovski în San Francisco, la indicaţia directă a Arh. Tihon; a avut şi naşi pe Dimitrie şi Svetlana.
Cu mult respect.

Pr Haralambie
Mesaje: 882
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Pr Haralambie » 15 Ian 2012, 15:56

Frate Daniele , ţi-aşi fi dat un răspuns mai amplu şi argumentat în legătură cu ineptille rânduielii din 1992 , dar de pe un simplu tel. nu pot.
Şi, de ce mă rog, hotărârile sf Apostoli şi explicaţiile unor sfinţi ,precum sf Nicodim Aghioritul şi alţii ,nu ar fi suficiente cu privire la botez?
Nu-mi aduce greşelile unora ,ca motiv de practicarea diversă a botezului în Biserica.
Cu mult respect.

Pr Haralambie
Mesaje: 882
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Pr Haralambie » 17 Ian 2012, 12:37

Pr Dimitrie, binecuvântati ! Gandindu-mă la afirmaţia sf voastre cu privire la primirea pr Serafim Rose în Biserica
. Am cercetat mai multe surse să văd dacă nu există neconcordanţă în tipărire sau traducere şi intr-adevăr m-am înselat. Sunt 2 traduceri diferite din acelaşi an 2005. Una de Constantin Fagetan şi pr C-tin Jinga , care spun că pr Serafim a fost primit prin mirungere , carte care o deţineţi sf voastră , cred. Şi cealaltă tradusă de prof. Graţia Lungu Constantineanu ,carte care o am eu , care este cel mai mult mediatizată ,chiar şi pe net http://www.scribd.com/mobile/doc/7245846 şi care traduce că a primit botezul.
Fiind astfel nedumerit, am cerut explicaţia parintilor din California ,de la sf Gherman, care au scris viaţa părintelui Serafim Rose. Şi am primit confirmare de la ei că prin mirungere a fost primit, conform practicii ruseşti din vremea aceea.
Deci, termenul Chrismation=mirungere, nu botez , cum greşit a fost tradus de profesoara .
În concluzie, aveţi dreptate, eu am fost dus în derută de traducerea paralelă , falsă .
Acum părerea mea, cerută de sf voastră, în legătură cu valabilitatea botezului pr Serafim, care a avut doar botez la metodişti.
Din câte ştiu, metodiştii cred drept în dogma Sfintei Treimi, şi botează în Numele Sfintei Treimi, doar că forma o au prin stropire, sau cel mult prin o singură afundare.
Formă condamnată de sinoade şi sf Părinţi.
Eu îl consider valabil botezul lui, prin economie , ţinând cont de împrejurări şi loc , adică America, plină de P/NP, şi lipsa altei alternative. Şi cred că nimeni nu se îndoieşte de acest lucru, ştiind ortodoxia părintelui.
Sunt excepţii în vieţile sfinţilor în care unii au fost botezaţi proniator, în drumul spre tăiere, chiar printr-o ploaie torenţială, şi în alte feluri.
Dar pt noi, ştiind cum este normal şi având şi posibilitatea, nu merită riscul ameninţării de sub pedeapsa canoanelor.
Cu mult respect.

Doriana
Mesaje: 773
Membru din: 01 Oct 2010, 21:42
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 18 Ian 2012, 09:46

Iar prin blestemare de către cei veniţi sau reveniţi dintre protestanţi, se înţelege excomunicarea lor, sau îndepărtarea lor ,sau afurisire, cum arată unele ediţii de molitfelnice..
Şi acest blestem cu sensul de îndepăratare este doar la nivel declarativ
Acesta este raspunsul pe care il asteptam de la inceput, desi nu il cunosteam.
Acum, este cumva posibil sa folositi totusi notiunile de "excomunicare", "indepartare", "afurisire" , prezente, cum spuneati, in alte editii ale molitvelnicelor?

Pentru ca protestantul venit in Bo va intelege prin blestem ceea ce a inteles el in BP, si dati-mi voie sa ma indoiesc ca i se explica prea mult cu ce se mananca blestemele acelea. Observati numai cat timp v-a luat dvs sa va faceti inteles cu privire la sensul cuvantului. Numai in BO (probablil si BC) e posibil ca blestemul sa aiba sensul de excomunicare. Omul nou-venit, fara o cultura ortodoxa, va intelege prin blestem ce intelege toata lumea, anume invocarea maniei divine.


In plus, de unde ideea de "blestem doar la nivel declarativ"? Orice cuvant are putere si produce consecinte, mai ales daca este rostit inaintea lui Dumnezeu. Afirmatii cu caracter declarativ fac doar politicienii, dar nici macar ale lor nu raman fara consecinte. Orice cuvant are putere, mai ales daca este rostit inaintea lui Dumnezeu, cum e la botez.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde dimitrie » 18 Ian 2012, 19:09

.....
Dar pt noi, ştiind cum este normal şi având şi posibilitatea, nu merită riscul ameninţării de sub pedeapsa canoanelor.
Părinte, acolo este precizată circumstanţa primirii Pr. Serafim Rose: dispoziţia Sinodului Bisericii Ruse de care ţinea. Hotărârea sinodalilor a fost "acoperirea" celui ce i-a făcut primirea. Ori această dispoziţie (ca excepţie) a durat un timp, revenindu-se mai apoi la normal.
Ceea ce vreau eu să subliniez este că Sinodul local ori episcopul eparhiot are dreptul de a judeca cum trebuie procedat la un moment dat.
Cu toate acestea, eu unul, aş trage din răsputeri ca primirea la Ortodoxie să se facă normal; dar iconomia dă tonul.
Însă, ar fi o eroare foarte gravă ca cineva să creadă că există Botez valid la schismatici ori eretici. Botezul făcut de laic ori de diacon nu poate fi considerat valabil (fără riscuri) decât luat în mod iconomic: a) când cel botezat ar adormi în Domnul; b) când în urma Botezul făcut de laic ori diacon în situaţii de urgenţă, printr-o vădită minune, cel în pericol de moarte ş-ar reveni. Despre cazul iconomic a), vorbeşte Sf.Vasile cel Mare. Despre al doilea caz, vorbeşte Sf. Ioan Iacob Hozevitul în poezia "Un Botez neobişnuit la Iordan"

Acum revenind la cele ce ard aici,
Acum, este cumva posibil sa folositi totusi notiunile de "excomunicare", "indepartare", "afurisire" , prezente, cum spuneati, in alte editii ale molitvelnicelor?

Pentru ca protestantul venit in Bo va intelege prin blestem ceea ce a inteles el in BP, si dati-mi voie sa ma indoiesc ca i se explica prea mult cu ce se mananca blestemele acelea. Observati numai cat timp v-a luat dvs sa va faceti inteles cu privire la sensul cuvantului. Numai in BO (probablil si BC) e posibil ca blestemul sa aiba sensul de excomunicare. Omul nou-venit, fara o cultura ortodoxa, va intelege prin blestem ce intelege toata lumea, anume invocarea maniei divine.
.
consider că dacă omul nu face diferenţa între sensul cuvântului blestem folosit în Sf.Scriptură (păstrat şi de Biserică) şi sensul denaturat folosit în societatea laică, după cum am încercat să arăt aici, dar totuşi mărturiseşte şi îi declară lipsiţi de mântuire, neavând şi închinarea "în adevăr" datorită eresului, preotul ori arhiereul ce-i are în grijă spre primirea/reprimirea la Ortodoxie poate fi liniştit că a ieşit de sub incidenţa blestemului Scripturii care zice:

"Blestemat să fie tot cel ce face lucrurile Domnului cu nebăgare de seamă şi blestemat fie tot cel ce opreşte sabia lui de la sânge!" (Ier.48:10),şi:
"Căci dacă vestesc Evanghelia, nu-mi este laudă, pentru că stă asupra mea datoria. Căci, vai mie dacă nu voi binevesti!" (1Cor.9:16), etc.

Şi asta, pentru că recunoscând cele enumerate mai sus, candidatul la Botez ori numai la Mirungere, face acelaşi lucru cu a blestema în duhul Scripturii, căci cele ce le face omul în acest caz, constitue nimic altceva decât repetarea/confirmare a blestemului rostit de Dumnezeu celor în cauză (după cum am văzut în explicaţiile cu trimiteri biblice de aici).

Aşadar, cred că sinonimele de acest fel sunt permise, rămânând la latitudinea episcopului ori a Sinodului formularea respectivă, cu grad de echivalenţă în Rânduiala primirii la Ortodoxie a celor de alte credinţe/confesiuni.

Cum vi se pare?

PS
La toate acestea, e necesar să se ştie că "Fiul nu poate să facă nimic de la Sine, dacă nu va vedea pe Tatăl făcând; căci cele ce face Acela, acestea le face şi Fiul întocmai". Ioan.5:19
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

Pr Haralambie
Mesaje: 882
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Pr Haralambie » 18 Ian 2012, 19:39

Iar prin blestemare de către cei veniţi sau reveniţi dintre protestanţi, se înţelege excomunicarea lor, sau îndepărtarea lor ,sau afurisire, cum arată unele ediţii de molitfelnice..
Şi acest blestem cu sensul de îndepăratare este doar la nivel declarativ
Acesta este raspunsul pe care il asteptam de la inceput, desi nu il cunosteam.
Acum, este cumva posibil sa folositi totusi notiunile de "excomunicare", "indepartare", "afurisire" , prezente, cum spuneati, in alte editii ale molitvelnicelor?
Nu înţeleg ce vreţi să întrebaţi, păi aceste noţiuni se folosesc, care ar mai fi nelămurirea?
Pentru ca protestantul venit in Bo va intelege prin blestem ceea ce a inteles el in BP, si dati-mi voie sa ma indoiesc ca i se explica prea mult cu ce se mananca blestemele acelea. Observati numai cat timp v-a luat dvs sa va faceti inteles cu privire la sensul cuvantului. Numai in BO (probablil si BC) e posibil ca blestemul sa aiba sensul de excomunicare. Omul nou-venit, fara o cultura ortodoxa, va intelege prin blestem ce intelege toata lumea, anume invocarea maniei divine.
Este bine să ştie şi de la ortodocşi nu numai de la NP, nu? :(
Sf Nicodim Aghioritul spune următoarele, în nota 58 de la canonul 32 din Pidalion:
Deci afurisirea aceea ce se făcea de cei vechi, cuprinde despărţire sau de taine, sau de Biserică, şi de rugăciunea ce cu cei credincioşi, sau de împreună adunarea cu clericii cei de o ceată cu dânşii, precum am zis în tâlcuirea celui al 10-lea Apostolesc. Iar afurisirea cea ce acum se face, care cuprinde despărţire de Treimea cea prea Sfântă şi de o fiinţă, şi blestem, şi neiertare, şi nedezlegare, până şi după moarte, nu are asemănare cu afurisirea celor vechi, ci vine a fi asemenea cu anatema.
In plus, de unde ideea de "blestem doar la nivel declarativ"?
Ideea imi aparţine şi termenul tot, pt că, chiar nu ştiam cum să o definesc.
Adică, mărturisirea este publică, are o formă declarativă, apoi, una este să spui că-i blestemi sau afuriseşti, şi cu totul alatceva este să-i blestemi sau afuriseşti, este o diferenţă foarte mare.
A blestema înseamnă a pronunţa blestem, după modelul arătat; reascriu spre exemplu, nu blestem eu: Pamântul sa nu-i sufere picioarele ca sa umble pe el; apa sa nu-l spele si sa-l hraneasca, cind o va bea, aerul sa nu-i usureze respiratia. La fiecare pas sa fie cuprins de spaima mortii adusa de pacatele lui; asupra capului sa se invirteasca pacatul lui Cain (Fac. 4, H-16) si secera lui Zaharia (5,1-4) ca sa-i curme viata lui. Singele lui sa se innegreasca si maruntaiele lui sa putrezeasca. Damblaua sa cuprinda toate madularele lui, de la picioare pina la cap, sa nu mai auda si sa nu mai vada, ca sa nu mai huleasca si nici sa mai vorbeasca contra lui Dumnezeu (F. Ap. 3, 11; Regi 5, 6). Masa si hrana lui sa se prefaca in amaraciune, iar bautura lui in venin chinuitor (Lev. 26,26). Somnul lui sa fie tulburat de diavol, care sta de-a dreapta lui (I Regi 16,14; 19,9) si furia lui Nabucodonosor sa-l stapineasca (Daniel, 4, 13; 5, 21); satana sa-i umbreasca viata lui cu aripile sale cele negre ca un stapinitor, care-l aduce la muncile cele vesnice. Munca lui sa fie blestemata, agonisirea lui in pulbere sa se prefaca.
Ori, cel care se întoarce, sau vine de la P/NP, nu este pus să rostească asemenea blesteme la propriu.La fel şi cu afurisirea, nu face decât să mărturisească că este în asentimentul Bisericii.
Orice cuvant are putere si produce consecinte, mai ales daca este rostit inaintea lui Dumnezeu.
Depinde cine pronunţă cuvântul, din ce motiv, cu ce scop; nu oricine care scoate cuvinte sau blesteme, acele vorbe, au şi putere sau efect, ba dimpotrivă, aşa cum spune şi proorocul David la psalmul 108, 27. Ei vor blestema şi Tu vei binecuvânta. Cei ce se scoală împotriva mea să se ruşineze, iar robul Tău să se veselească
.Afirmatii cu caracter declarativ fac doar politicienii, dar nici macar ale lor nu raman fara consecinte. Orice cuvant are putere, mai ales daca este rostit inaintea lui Dumnezeu, cum e la botez.
Uite că se mai întâmplă şi prin Biserică, afirmatii cu caracter declarativ, dar şi la NP am văzut declaraţii publice, chiar dacă cu alt conţinut.
Este bine ca oamenii să ştie acum în viaţa aceasta clar, gravitatea ereziei şi consecinţele care urmează, nu să aibă surpriză când vor merge dincolo.
Cu mult respect.

Doriana
Mesaje: 773
Membru din: 01 Oct 2010, 21:42
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 18 Ian 2012, 22:17

este cumva posibil sa folositi totusi notiunile de "excomunicare", "indepartare", "afurisire" , prezente, cum spuneati, in alte editii ale molitvelnicelor?
Nu înţeleg ce vreţi să întrebaţi, păi aceste noţiuni se folosesc, care ar mai fi nelămurirea?
Nu acestea se folosesc, parinte, ci notiunea de "blestem"; in cele mai multe cazuri. Intrebarea mea era daca se poate folosi in locul ei notiunile "excomunicare", "indepartare", "afurisire". Ma refer strict la cuvinte.

Parinte dimitrie, multumesc pentru raspuns. Da, e evident ca ramane la atitudinea sinodului sau a episcopului. Si sa speram ca este unul intelept.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Pr Haralambie
Mesaje: 882
Membru din: 14 Ian 2010, 19:54
Confesiune: ortodox
Preocupări: Sensul vieţii
Localitate: BOR
Contact:

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Pr Haralambie » 19 Ian 2012, 15:43

Nu acestea se folosesc, parinte, ci notiunea de "blestem"; in cele mai multe cazuri. Intrebarea mea era daca se poate folosi in locul ei notiunile "excomunicare", "indepartare", "afurisire". Ma refer strict la cuvinte.
Păi în molitfelnicul nou editat, este cu afurisire; dar oricum acest termen le cuprinde pe toate celelalte, după cum arată şi sf Nicodim Aghioritul, aşa că mare diferenţă nu-i!
este cumva posibil sa folositi totusi notiunile de "excomunicare", "indepartare", "afurisire" , prezente, cum spuneati, in alte editii ale molitvelnicelor?
Doriana, dar în Biserică este şi noţiune de binecuvântare, de ce musai trebuie să te mulţumeşti şi s-o alegi pe cea de afurisire, care este asemănătoare cu anatema?
Parinte dimitrie, multumesc pentru raspuns. Da, e evident ca ramane la atitudinea sinodului sau a episcopului. Si sa speram ca este unul intelept.
Pt noţiunea de binecuvântare nu mai este nevoie de atitudinea sinodului şi altea ale...
Cu mult respect.

Doriana
Mesaje: 773
Membru din: 01 Oct 2010, 21:42
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 19 Ian 2012, 22:16

Păi în molitfelnicul nou editat, este cu afurisire, dar oricum acest termen le cuprinde pe toate celelalte, după cum arată şi sf Nicodim Aghioritul, aşa că mare diferenţă nu-i
Asta este chiar o veste buna. Poate pentru dvs nu-i mare diferenta, caci ati gandit mereu in astfel de termeni, dar pentru un np care ar vrea sa vina la ortodoxie suna mult mai crestineste.
Doriana, dar în Biserică este şi noţiune de binecuvântare, de ce musai trebuie să te mulţumeşti şi s-o alegi pe cea de afurisire, care este asemănătoare cu anatema?
Nu de mine mi-era grija, parinte, ci de cei pusi sa blesteme, plus de cei care ii pun sa blesteme. In ce ma priveste, lumea aceasta este construita in asa fel incat, daca nu te blestema ortodocsii te blestema altii. Iar daca nu esti blestemat pentru erezie esti blestemat pentru neascultare sau mandrie, s.a.m.d. La fel si cu binecuvantarea. Trebuie sa ne obisnuim sa le primim pe amandoua caci fac parte din viata.

Dar, cum am spus, eu m-am pus in locul celui ce blestema, nu in locul celui blestemat. Si stiu ca pentru un fost np cuvantul "blestem" are conotatii babesti/vrajitoresti/malefice, constiinta lui poate fi astfel lezata, iar asta dauneaza in primul rand BO. Ereticul va fi mai impacat gandindu-se ca nu trebuie sa foloseasca astfel de termeni, in eventualitatea in care ar dori sa vina in BO, si inca o pricina de poticnire va fi data la o parte.

Deci, cine crede ca e chemat sa blesteme, sa blesteme, cine are inima sa binecuvinteze, nu-l opreste nimic. In ce ma priveste, stiu ca nu am fost chemata sa blestem, ci sa binecuvintez. Dar fiecare alege pentru el.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde ddc » 21 Ian 2012, 19:35

Păi în molitfelnicul nou editat, este cu afurisire, dar oricum acest termen le cuprinde pe toate celelalte, după cum arată şi sf Nicodim Aghioritul, aşa că mare diferenţă nu-i
Asta este chiar o veste buna. Poate pentru dvs nu-i mare diferenta, caci ati gandit mereu in astfel de termeni, dar pentru un np care ar vrea sa vina la ortodoxie suna mult mai crestineste.
Doriana, dar în Biserică este şi noţiune de binecuvântare, de ce musai trebuie să te mulţumeşti şi s-o alegi pe cea de afurisire, care este asemănătoare cu anatema?
Nu de mine mi-era grija, parinte, ci de cei pusi sa blesteme, plus de cei care ii pun sa blesteme. In ce ma priveste, lumea aceasta este construita in asa fel incat, daca nu te blestema ortodocsii te blestema altii. Iar daca nu esti blestemat pentru erezie esti blestemat pentru neascultare sau mandrie, s.a.m.d. La fel si cu binecuvantarea. Trebuie sa ne obisnuim sa le primim pe amandoua caci fac parte din viata.

Dar, cum am spus, eu m-am pus in locul celui ce blestema, nu in locul celui blestemat. Si stiu ca pentru un fost np cuvantul "blestem" are conotatii babesti/vrajitoresti/malefice, constiinta lui poate fi astfel lezata, iar asta dauneaza in primul rand BO. Ereticul va fi mai impacat gandindu-se ca nu trebuie sa foloseasca astfel de termeni, in eventualitatea in care ar dori sa vina in BO, si inca o pricina de poticnire va fi data la o parte.

Deci, cine crede ca e chemat sa blesteme, sa blesteme, cine are inima sa binecuvinteze, nu-l opreste nimic. In ce ma priveste, stiu ca nu am fost chemata sa blestem, ci sa binecuvintez. Dar fiecare alege pentru el.
Atunci ce crede un np despre Dumnezeul asta ?

Deuteronomul - A cincea carte a lui Moise

Cap. 7

26. Şi urâciunea idolească să n-o duci în casa ta, ca să nu cazi sub blestem, ca ea. Fereşte-te de aceasta şi să-ţi fie scârbă de ea, că este blestemată".

Cap. 11

26. Iată, eu vă pun astăzi înainte binecuvântare şi blestem:

27. Binecuvântare veţi avea dacă veţi asculta poruncile Domnului Dumnezeului vostru, pe care vi le spun eu astăzi; iar blestem, dacă nu veţi asculta poruncile Domnului Dumnezeului vostru,

29. Când te va duce Domnul Dumnezeul tău în pământul acela în care mergi ca să-l moşteneşti, atunci să rosteşti binecuvântarea pe muntele Garizim şi blestemul pe muntele Ebal.

Cap. 13

15. Să loveşti pe locuitorii acelei cetăţi cu ascuţişul sabiei, s-o dai, blestemului pe ea şi tot ce este în ea şi dobitoacele ei să le treci prin ascuţişul sabiei.

17. Nimic din cele blestemate să nu se lipească de mâna ta, ca să-Şi potolească Domnul iuţimea mâniei Sale şi să-ţi dea milă şi îndurare, şi să te înmulţească, cum ţi-a grăit şi ţie şi cum S-a jurat părinţilor tăi,

Cap. 20

17. Ci să-i dai blestemului: pe Hetei şi pe Amorei, pe Canaanei şi Ferezei, pe Hevei, pe Iebusei şi pe Gherghesei, precum ţi-a poruncit Domnul Dumnezeul tău,

Cap. 21

23. Trupul lui să nu rămână peste noapte spânzurat de copac, ci să-l îngropi tot în ziua aceea, căci blestemat este înaintea Domnului tot cel spânzurat pe lemn şi să nu spurci pământul tău pe care Domnul Dumnezeul tău ţi-l dă moştenire".

Cap. 22

9. Să nu semeni via ta cu două feluri de seminţe, ca să nu-ţi faci blestemată strângerea seminţelor, pe care tu le semeni împreună cu roadele viei tale.

Cap. 23

4. Pentru că nu v-au întâmpinat cu pâine şi cu apă în cale, când veneaţi din Egipt, şi pentru că ei au plătit împotriva ta pe Valaam, fiul lui Beor, din Petorul Mesopotamiei, ca să vă blesteme.

5. Dar Domnul Dumnezeul tău n-a voit să asculte pe Valaam şi a prefăcut Domnul Dumnezeul tău blestemul lui în binecuvântare pentru tine, pentru că Domnul Dumnezeul tău te iubeşte.

Cap. 27

13. Iar seminţiile: Ruben, Gad, Aşer, Zabulon, Dan şi Neftali să stea pe muntele Ebal, ca să rostească blestemul.

15. Blestemat să fie cel ce va face idol cioplit sau turnat, lucru de mână de meşter şi urâciune înaintea Domnului şi-l va pune la loc tainic! La aceasta tot poporul să răspundă şi să zică: Amin!

16. Blestemat să fie cel ce va grăi de rău pe tatăl său sau pe mama sa! Şi tot poporul să zică: Amin!

17. Blestemat să fie cel ce va muta hotarul aproapelui său! Şi tot poporul să zică: Amin!

18. Blestemat să fie cel ce va abate pe orb din drum! Şi tot poporul să zică: Amin!

19. Blestemat să fie cel ce va judeca strâmb pe străin, pe orfan şi pe văduvă! Şi tot poporul să zică: Amin!

20. Blestemat să fie cel ce se va culca cu femeia tatălui său, că a ridicat poala hainei tatălui său! Şi tot poporul să zică: Amin!

21. Blestemat să fie cel ce se va culca cu vreun dobitoc! Şi tot poporul să zică: Amin!

22. Blestemat să fie cel ce se va culca cu sora sa, fiica tatălui său, sau fiica mamei sale! Şi tot poporul să zică: Amin!

23. Blestemat să fie cel ce se va culca cu soacra sa! Şi tot poporul să zică: Amin! Blestemat să fie cel ce se va culca cu sora femeii sale! şi tot poporul să zică: Amin!

24. Blestemat să fie cel ce va ucide în ascuns pe aproapele său! Şi tot poporul să zică: Amin!

25. Blestemat să fie cel ce va lua mită, ca să ucidă suflet şi să verse sânge nevinovat! Şi tot poporul să zică: Amin!

26. Blestemat să fie tot omul care nu va plini toate cuvintele legii acesteia şi nu va urma după ea! Şi tot poporul să zică: Amin!"

Cap. 28

15. Iar dacă nu vei asculta glasul Domnului Dumnezeului tău şi nu te vei sili să împlineşti toate poruncile şi hotărârile Lui pe care îi le poruncesc eu astăzi, să vină asupra ta toate blestemele acestea şi să te ajungă:

16. Blestemat să fii tu în cetate şi blestemat să fii tu în ţarină;

17. Blestemate să fie grânarele tale şi cămările tale;

18. Blestemat să fie rodul pântecelui tău şi rodul pământului tău, rodul vacilor tale şi rodul oilor tale;

19. Blestemat să fii tu la intrarea ta în casă şi blestemat la ieşirea ta din casă;

20. Să trimită Domnul asupra ta blestem, tulburare şi necaz în tot lucrul mâinilor tale pe care te vei apuca să-l faci, până vei fi stârpit şi până vei pieri curând, pentru faptele tale rele şi pentru că M-ai părăsit;

45. Vor veni asupra ta toate blestemele acestea, te vor urmări şi te vor ajunge. până vei fi stârpit, pentru că n-ai ascultat glasul Domnului Dumnezeului tău şi n-ai păzit poruncile Lui, nici hotărârile Lui pe care ţi le-a dat El.

Cap. 29

19. Nici astfel de om care, auzind cuvintele blestemului acestuia, s-ac lăuda în inima sa, zicând: "Eu voi fi fericit, cu toate că voi umbla după voinţa inimii mele", şi să piară astfel cel sătul cu cel flămând.

20. Pe unul ca acesta nu-l va ierta Domnul, ci îndată se va aprinde mânia Domnului şi iuţimea Lui asupra unui astfel de om şi va cădea asupra lui tot blestemul legământului acestuia, care este scris în cartea aceasta a legământului şi va şterge Domnul numele lui de sub cer,

21. Şi-l va despărţi Domnul spre pieire din toate seminţiile lui Israel, după toate blestemele legământului, care sunt scrise în cartea aceasta a legii.

27. De aceea s-a aprins mânia Domnului asupra Zării acesteia şi a adus El asupra ei toate blestemele legământului, scrise în această carte a legii,

http://www.bibliaortodoxa.ro/cautare-re ... xt=blestem

Avatar utilizator
descoperire
Mesaje: 164
Membru din: 27 Dec 2011, 22:55
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: teologie,internet,sport,sanatate

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde descoperire » 21 Ian 2012, 21:20

Atunci ce crede un np despre Dumnezeul asta ?
Un np crede in acelasi Dumnezeu ca si un ortodox numai ca se raporteaza putin altfel.
Cred ca ar trebuie sa mai treci cu vederea cine sunt Np si BO.
Adă Doamne ziua aceea mai devreme!

Doriana
Mesaje: 773
Membru din: 01 Oct 2010, 21:42
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde Doriana » 21 Ian 2012, 22:07

Atunci ce crede un np despre Dumnezeul asta ?
Crede ca Dumnezeu blestema, dar nu se crede Dumnezeu ca sa blesteme.
Dumnezeu a blestemat, dar tot El a si purtat blestemele noastre in Hristos, deci si-a asumat responsabilitatea pentru aceste blesteme, venind cu o rezolvare. Daca cineva crede ca e in stare sa-si asume responsabilitatea unei solutii de scoatere a oamenilor de sub blestem si sa poarte blestemele care se vor intoarce intr-o zi impotriva lui, e liber sa blesteme. Eu una nu ma simt in stare.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde ddc » 21 Ian 2012, 23:39

Atunci ce crede un np despre Dumnezeul asta ?
Crede ca Dumnezeu blestema, dar nu se crede Dumnezeu ca sa blesteme.
Dumnezeu a blestemat, dar tot El a si purtat blestemele noastre in Hristos, deci si-a asumat responsabilitatea pentru aceste blesteme, venind cu o rezolvare. Daca cineva crede ca e in stare sa-si asume responsabilitatea unei solutii de scoatere a oamenilor de sub blestem si sa poarte blestemele care se vor intoarce intr-o zi impotriva lui, e liber sa blesteme. Eu una nu ma simt in stare.
Uite cum le zice in Biblie , Dumnezeu oamenilor sa blesteme:

Deut 27:13. Iar seminţiile: Ruben, Gad, Aşer, Zabulon, Dan şi Neftali să stea pe muntele Ebal, ca să rostească blestemul.

Uite cum blestema Pavel :

Epistola către Galateni a Sfântului Apostol Pavel

Cap. 1

8. Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o - să fie anatema!

9. Precum v-am spus mai înainte, şi acum vă spun iarăşi: Dacă vă propovăduieşte cineva altceva decât aţi primit - să fie anatema!

Uite cum zice Pavel altora sa blesteme :

1Corinteni 5 : 1. Îndeobşte se aude că la voi e desfrânare, şi o astfel de desfrânare cum nici între neamuri nu se pomeneşte, ca unul să trăiască cu femeia tatălui său.
2. Iar voi v-aţi semeţit, în loc mai degrabă să vă fi întristat, ca să fie scos din mijlocul vostru cel ce a săvârşit această faptă.
3. Ci eu, deşi departe cu trupul, însă de faţă cu duhul, am şi judecat, ca şi cum aş fi de faţă, pe cel ce a făcut una ca aceasta:
4. În numele Domnului nostru Iisus Hristos, adunându-vă voi şi duhul meu, cu puterea Domnului nostru Iisus Hristos,
5. Să daţi pe unul ca acesta satanei, spre pieirea trupului, ca duhul să se mântuiască în ziua Domnului Iisus.

Uite cum a blestemat Iisus :

Marcu 11:12. Şi a doua zi, ieşind ei din Betania, El a flămânzit.
13. Şi văzând de departe un smochin care avea frunze, a mers acolo, doar va găsi ceva în el; şi, ajungând la smochin, n-a găsit nimic decât frunze. Căci nu era timpul smochinelor.
14. Şi, vorbind, i-a zis: De acum înainte, rod din tine nimeni în veac să nu mănânce. Şi ucenicii Lui ascultau.

Marcu 11:21. Şi Petru, aducându-şi aminte, I-a zis: Învăţătorule, iată smochinul pe care l-ai blestemat s-a uscat.

Ce parere au np despre astea sau au uitat ca se afla in Biblie?

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde ddc » 21 Ian 2012, 23:40

Atunci ce crede un np despre Dumnezeul asta ?
Un np crede in acelasi Dumnezeu ca si un ortodox numai ca se raporteaza putin altfel.
Cred ca ar trebuie sa mai treci cu vederea cine sunt Np si BO.
Si ma rog de ce sa trec cu vederea?

Avatar utilizator
descoperire
Mesaje: 164
Membru din: 27 Dec 2011, 22:55
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: teologie,internet,sport,sanatate

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde descoperire » 22 Ian 2012, 00:05

Atunci ce crede un np despre Dumnezeul asta ?
Un np crede in acelasi Dumnezeu ca si un ortodox numai ca se raporteaza putin altfel.
Cred ca ar trebuie sa mai treci cu vederea cine sunt Np si BO.
Si ma rog de ce sa trec cu vederea?
Ca sa stii cine si ce crede(in detaliu).
Adă Doamne ziua aceea mai devreme!

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje: 971
Membru din: 03 Dec 2010, 01:33
Confesiune: ortodox
Preocupări: preoţie, familie
Localitate: Craiova

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde dimitrie » 22 Ian 2012, 00:10

ddc, eresul este o boală a părţii raţionale a sufletului. Omul zice răului bine şi binelui rău. Îi arăţi omului negru pe alb şi el tot nu pricepe. Uite, o dată am stat de vorbă cu un martor al lui Iehova (Radu Ursa), şi i-am arătat negru pe alb că Iisus este Dumnezeu, numai din cartea Apocalipsei. Ştii ce mi-a zis în final? Mi-a zis: "Şi tu ai dreptate şi eu am dreptate!" Adică Scriptura afirma şi că este şi că nu este Dumnezeu adevărt Iisus Hristos. Mai poţi pricepe ceva? Te descurajezi de a mai deshide gura.
De aceea Păr. Paisie Aghioritul spunea: "Eterodocşii nu vor să vadă la noi Ortodoxia Sfinţilor Părinţi, ci faptele acelora vor să vadă la noi."

PS
Dar pe forum ce fapte să vezi? Puţin, puţin de tot.
Să-mi dea Dumnezeu ce "medicament" ştie El, numai să putem fi împreună, deplin, dincolo!

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde ddc » 22 Ian 2012, 17:16

ddc, eresul este o boală a părţii raţionale a sufletului. Omul zice răului bine şi binelui rău. Îi arăţi omului negru pe alb şi el tot nu pricepe. Uite, o dată am stat de vorbă cu un martor al lui Iehova (Radu Ursa), şi i-am arătat negru pe alb că Iisus este Dumnezeu, numai din cartea Apocalipsei. Ştii ce mi-a zis în final? Mi-a zis: "Şi tu ai dreptate şi eu am dreptate!" Adică Scriptura afirma şi că este şi că nu este Dumnezeu adevărt Iisus Hristos. Mai poţi pricepe ceva? Te descurajezi de a mai deshide gura.
De aceea Păr. Paisie Aghioritul spunea: "Eterodocşii nu vor să vadă la noi Ortodoxia Sfinţilor Părinţi, ci faptele acelora vor să vadă la noi."

PS
Dar pe forum ce fapte să vezi? Puţin, puţin de tot.
Asa e asta cu faptele, as zice si cu comportamentul sau atitudinea pe care crestinii ar trebuii sa o exercite in spatiul virtual.. Cat despre argumentele cu privire la dumnezeirea lui Hristos, ele pot fi demontate... Chiar si partea din Ioan 1.

Avatar utilizator
descoperire
Mesaje: 164
Membru din: 27 Dec 2011, 22:55
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: teologie,internet,sport,sanatate

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde descoperire » 22 Ian 2012, 17:54

Cat despre argumentele cu privire la dumnezeirea lui Hristos, ele pot fi demontate... Chiar si partea din Ioan 1.
Cred ca in urma la astfel de declaratii se poate "demonta" o persoana din biserica.
Adă Doamne ziua aceea mai devreme!

ddc
Mesaje: 217
Membru din: 10 Oct 2009, 16:35
Confesiune: ortodox
Preocupări: Adevarul

Re: Trecerea la ortodoxie

Mesaj necititde ddc » 22 Ian 2012, 18:20

Cat despre argumentele cu privire la dumnezeirea lui Hristos, ele pot fi demontate... Chiar si partea din Ioan 1.
Cred ca in urma la astfel de declaratii se poate "demonta" o persoana din biserica.
"in urma la astfel de declaratii" e incorect gramatical.


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron