Exact, asta e si concluzia mea, Biblia nu e totul, in fond e o simpla carte care contine indemnuri, invataturi, profetii (care trebuiesc talmacite), de baza este calauzirea data de Duhul Sfant, ungerea. Pe asta o aveau primii crestini.
Bine spusAm fost si eu la aceste dezbateri. Mi-a placut o parte din referatul ieromonahului Petru. Cel putin m-a ajutat sa inteleg mai multe ce e cu Sf. Traditie. La drept vorbind nu am inteles de ce s-a ajuns la contradictie intre ortodocsi si baptisti, pentru ca si unii si altii poarta o parte de adevar, dar procedeaza in dependenta de felul cum o invata fiecare parte. Si acum ce am inteles. Ieromonahul Petru are dreptate cind a spus ca pina in sec. IV nu am avut ceea ce azi baptistii numesc Sf. Scriptura. Predania sau invatatura despre Hristos se transmitea din gura in gura astfel umplind imperiul roman de atunci si nu numai. Problema a aparut doar citiva ani mai tirziu, cind la fel a inceput sa fie raspindita si invatatura falsa despe Hristos si apostolii si unii ucenici (numiti sfinti in zilele noastre) au fost nevoiti sa scie scrisori catre biserici. Chiar Pavel cere ca dupa ce scrisoarea lui v-a fi citita intr-o biserica sa fie transmisa si la altele. Dar dupa moartea lor astfel de "scrieri, scrisori" au aparut multe si la fel cu invataturi false. Deaceea, parintii bisericii din sec IV reuninduse in acel sobor au ajuns la o concluzie si se formeaza CANONUL noului testament si nu numai. Da e adevarat ca ceva a fost schimbat cu timpul, dar anume dupa acel canon se conduce biserica baptisca ca fiind suficient pentru a ajunge la credinta in Hristos.
Atunci, care e invinuirea din partea ortodocsilor? Oare nu pentru ca baptistii nu se folosesc si de celelalte scrieri care nu au ajuns in canon? Si de ce sa fie invinuiti, daca canonul e deajuns pentru a crede? Si de ce sunt invinuiti ortodoscii? Oare nu pentru ca adopta multe practici care nu sunt dovedite din acel canon? Cred ca se ajunge la certuri, nu pentru ca de o parte si de alta se doreste tare invatarea celor ce nu cunosc, dar se face din fire, pentru a demonstra ca cineva e mai corect decit altul. Si nu este aceasta un lucru condamnat de Domnul Isus? Atunci cind spune: "Neamurile cauta sa domine, dar intre voi sa nu fie asa..., Cine vrea sa fie mai mare, sa fie slujitor"
La debate a fost urit ca au inceput bine ambele parti, dar s-a trecut de a se da ghionturi unul altuia. Cred ca data viitoare se va cauta adevarul, dar nu invinuiri.
Si pe mine ma uimeste ca tu, neoprotestanta fiind (asa te-ai declarat, desi daca esti baptista esti protestanta, iar daca apartii de gruparea preotului Filat esti mai aproape de ortodoxie decat crezi), faci semnul crucii si mirungerea.M-a uimit sa observ ca in Biserica mea se face ungerea cu untdelemn [mirungerea] insemnandu-se pe frunte semnul crucii. Asta ca o paranteza, nu ca ar fi foarte important.
Daca nu ma insel Doriana este penticostala iar voi doi va cunosteti mai demult.Si pe mine ma uimeste ca tu, neoprotestanta fiind (asa te-ai declarat, desi daca esti baptista esti protestanta, iar daca apartii de gruparea preotului Filat esti mai aproape de ortodoxie decat crezi), faci semnul crucii si mirungerea.M-a uimit sa observ ca in Biserica mea se face ungerea cu untdelemn [mirungerea] insemnandu-se pe frunte semnul crucii. Asta ca o paranteza, nu ca ar fi foarte important.
Doar la penticostali am intalnit ungerea cu untdelemn doar pentru vindecare (Iacov 5:14) - Nu pentru a primi Duhul Sfant.
fisierul video merge f. greu.Referatul meu prezentat la dezbatere
Îl putem comenta chiar aici sau la subiectul "Scriptura vs Tradiţia"
Eficienta si roadele nu constau in cunoasterea pe dinafara a Scripturilor si in capacitatea de a polemiza pe baza versetelor, ci in trairea autentica a credintei si in urmarea cuvantului Lui Hristos. Mergeti prin bisericile ortodoxe si veti constata cu bucurie ca sunt pline de credinciosi si la Vecernie, si la Utrenie, si mai ales la Liturghie.Consider insa ca, pentru a vedea eficienta unei Biserici sau a alteia, este mult mai util mersul pe teren, printre credinciosi si apartinatorii fiecarei Biserici. Pomul se cunoaste dupa roade si omul dupa fapte si atitudini. Iar credinta adevarata se cunoaste dupa roadele pe care le produce in omul credincios. Dumnezeu sa ne-ajute!
Aveti dreptate, nici eu nu m-am referit la cunoastere sau capacitatea de polemizare, ci la roadele aduse de trairea cu Dumnezeu: dragostea, bucuria, pacea, bunatatea,...etc. [Galateni 5:22]. Si ar fi bine sa le vedem nu atat in Biserici, unde toti ne dam sfinti [ortodocsi sau np], ci in viata de zi cu zi. Acolo se vede cu adevarat daca acea credinta este in inima noastra sau ne-a tinut doar pana la usa Bisericii.Eficienta si roadele nu constau in cunoasterea pe dinafara a Scripturilor si in capacitatea de a polemiza pe baza versetelor, ci in trairea autentica a credintei si in urmarea cuvantului Lui Hristos. Mergeti prin bisericile ortodoxe si veti constata cu bucurie ca sunt pline de credinciosi si la Vecernie, si la Utrenie, si mai ales la Liturghie.
Domnule Daniel, o confundati cu Dorina. Intr-adevar Dorina e penticostala, dar stiti foarte bine ca nu se amesteca in discutii teologice, deoarece ii este foarte frica si nu vrea sa-si schimbe principiile inoculate de cultul de care apartine.
Daca nu ma insel Doriana este penticostala iar voi doi va cunosteti mai demult.
Cer scuze daca am gresit.
Ok. La o prima citire:Îi rog pe neortodocşi să comenteze (cu argumente) referatul meu. Despre asta e subiectul.
Asta e o falsa impresie pe care o aveti, doamna Doriana. Intotdeauna incerc sa scriu la subiect.chiar daca domnul electric se pricepe doarte bine la divagari.
Puteti sa intrati si acolo, dar nu aveti voie.Nu pot da mai multe detalii personale decat pe privat, deoarece topicul cu prezentarile nu face parte din Interconfesional, deci nu pot intra pe el.
Nu asta eu caut, poate cauta doamna Doriana, biserici pline, eu caut o biserica in care sa se manifeste Duhul Sfant iar in bisericile ortodoxe nu se manifesta.Mergeti prin bisericile ortodoxe si veti constata cu bucurie ca sunt pline de credinciosi si la Vecernie, si la Utrenie, si mai ales la Liturghie.
Daca ai spune de ce credinta esti, cred ca cei de pe forum ar sti la ce te referi .Nu asta eu caut, poate cauta doamna Doriana, biserici pline, eu caut o biserica in care sa se manifeste Duhul Sfant iar in bisericile ortodoxe nu se manifesta.Mergeti prin bisericile ortodoxe si veti constata cu bucurie ca sunt pline de credinciosi si la Vecernie, si la Utrenie, si mai ales la Liturghie.
Offf ! dar am spus de atatea ori, pentru ca manifestarile Duhului enumerate de Pavel in 1 Corinteni cap.12 NU EXISTA, nu e nici darul limbilor, nici talmacire, nici profetii, nici evanghelizare (cu auzirea Duhului, care coordoneaza, asa cum Filip a fost trimis spre famenul care citea pe Isaia).
Ce te face pe tine sa crezi ca in Bis. Ortodoxa nu se manifesta Duhul Sfant? argumenteaza...
Am inteles ca esti penticostal, ca numai astia umbla nu "asa zise manifestari vizibile" ale duhului...Offf ! dar am spus de atatea ori, pentru ca manifestarile Duhului enumerate de Pavel in 1 Corinteni cap.12 NU EXISTA, nu e nici darul limbilor, nici talmacire, nici profetii, nici evanghelizare (cu auzirea Duhului, care coordoneaza, asa cum Filip a fost trimis spre famenul care citea pe Isaia).
Ce te face pe tine sa crezi ca in Bis. Ortodoxa nu se manifesta Duhul Sfant? argumenteaza...
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 29 vizitatori