DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5367
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde protosinghel » 27 Noi 2010, 17:22

Vianor, ai tot respectul meu pentru cele spuse mai sus. Mi-au făcut o dispoziţie bună acum înainte de a începe Postul Crăciunului (pe vechi).

daniel tuduran
Mesaje: 483
Membru din: 12 Iul 2009, 19:28
Confesiune: ortodox
Localitate: or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Noi 2010, 18:17

În fine, văd că nu o scoatem la capăt cu canonul dstră, deoarece înseși Biserica Ortodoxă nu s-a pronunțat ferm și decisiv asupra acestui subiect. Știu că sunt argumente atât pro apocrife cât și contra, dar pân la urmă nu ne rămâne decât să alegem ce să credem. Totuși cum argumentați practica cu pomenile pentru sufletul morților? Când a apărut această practică în istorie și unde? S-a practicat asta în primele IV secole ale creștinismului?

La modul cel mai sincer eu incerc sa te "ametesc" si sa te "bulversez",cu cat intelegi mai multe despre modul in care s-a intocmit Scriptura cu atat o sa ai o intelegere mai ampla a acesteia.Eu nu vreau s-o scoatem la capat in nici un fel.ma multumesc doar daca te informezi si procesezi informatiile in mintea ta.Asa ca insist sa citesti macar aceste doua articole ale lui Joel Kalvesmaki.
CanonulVechiuluiTestament aici
Canonul NouluiTestament aici
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

daniel tuduran
Mesaje: 483
Membru din: 12 Iul 2009, 19:28
Confesiune: ortodox
Localitate: or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Noi 2010, 18:49

Totuși cum argumentați practica cu pomenile pentru sufletul morților? Când a apărut această practică în istorie și unde? S-a practicat asta în primele IV secole ale creștinismului?
In primul rand s-a prezentat foarte subtire pe forum indiciile din VT si NT referitor la acesta practica.Ar trebui mult dezvoltat.
In al doilea rand cred ca ar trebui sa ne spuna si noua un parinte daca exista lucruri importante in practica ortodoxa care sa nu fi existat inca de la inceputul Bisericii,si au aparut dupa 3-4 secole de crestinism.Inteleg ca teologia s-a dezvoltat si cristalizat pana la finalul primului mileniu (chiar si dupa aceea) dar de practici liturgice importante nu stiu daca exista vreuna care sa nu fi fost prezenta inca de la inceputul Bisericii.
In ce priveste pomenile pt sufletele mortilor cred ca trebuie intelese sentimentele care i-au manat pe crestini in a face astfel de gesturi. Dragostea pt cel mort , nadejdea in bunatatea lui Dumnezeu,credinta in nemurirea sufletului.
Vezi ca in NT chiar se boteaza unii in numele celui mort,tocmai din dragoste si nadejde faceau acest lucru,neintelegand ca botezul este un act personal si aplicabil doar celor vii.
O alta idee ar fi sa nu despartim rugaciune pt cel mort de pomana pt el.

Am o carte cu vreo cateva zeci de citate din parinti pe acesta tema,o sa copiez si azi si cand am timp o cateva,nu o sa mai fie nevoie de alte lamuriri suplimentare.

Tertulian (160,+ 240) spune : "Noi facem rugaciuni pen­tru cei morti in fiecare an la ziua mortii lor" (De corona militis, 3).
Iar Sfantul Ciril al Ierusalimului spunea : "Noi ne rugam pentru Sf. Parinti si episcopi adormiti si in general pentru toti cei mutati inainte de noi, crezand ca e de foarte mult folos sufletelor pentru care se face rugaciunea atunci cand sta inainte jertfa cea sfanta si infricosata" (Cateh. 5 mistag., ).

La fel, Sfantul Ioan Hrisostom (in Omilia III la Ep. catre Filip., 4) afirma ca "Nu in zadar s-a oranduit prin Apostoli, ca sa se faca, inaintea infricosatelor Taine, pomenirea celor morti ; ei au stiut ca de aici rezulta mare folos, mare binefacere pentru cei morti"

In Constitutile Apostolice s-a stabilit ca dupa sfintirea daruririlor sa se pomeneasca in rugaciunea nu numai cei vii ci si si cei ce s-au savirisit intru buna credinta Const Apost,cartea a VIII-a,c 12 si 13

In Const Apost dupa ce se vorbeste de cereri si rugaciuni pt cei morti autorul precizeaza:"Aceasta o spun pt cei ce-au trecut din viata in dreapta credinta,in religiozitate si cuviosie;referitor,insa,la cei necurati,apoi chiar de ai da saracilor toate bunurile lumii acesteia,totusi nici un folos nu va avea cel necurat;caci cel care a fost dusman a lui Dumnezeu in viata aceasta,evident tot dusman ii va fi si in viata viitoare Constitutile Apostolice cartea a VIII-a,c 42 si 43.

O sa continui altadata cu alte citate la fel de edificatoare...
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde Floryan » 27 Noi 2010, 19:17

Daca nu va descurcati, imi spuneti si va servesc traducerea (mura in gura), in mai multe variante ortodoxe.
Tu si cu diabolicul de Davieboy, alt eretic ca tine, pe orice site il gaseai cu expresia, "hai sa va ajut". A sfarsit la un momentdat prin a posta poze pornografice. Oare la asta te referi si matale?
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

vasinec

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde vasinec » 27 Noi 2010, 20:40

[
Știi, probabil noi avem nevoie de o dozã considerabilă de smerenie teologică.
Sunt de acord cu tot ce ati spus. Dar, pe acest forum (si pe altele) nu vreau sa dau dovada de "smerenie teologica". Vreau sa fiu taios, direct, provocator, nesuferit. Nu am timp sa fac pe smeritul.

Cat priveste atitudinea fata de ortodocsi sa stiti ca le port respect. Respect orice credincios si convingerile sale. Am locuit, in acelasi apartament, 4 persoane de religii diferite (2 adventisti, 1 ortodoxa si 1 lutheran) si a fost multa armonie. Acum am mai ramas 2 adventisti (eu si sotia ) si o ortodoxa (soacra mea cu care ma inteleg foarte bine). Traiesc printre ortodocsi (toti ai mei sunt ortodocsi). Lucrez intr-un colectiv de ortodocsi, oameni deosebiti, cu un caracter frumos, pe care-i respect foarte mult. Si, ar mai fi multe de spus pe aceeasi linie.

Dar, pe acest forum, intr-un spatiu restrans, nu am timp de amabilitaturi. Ma preocupa ceea ce deranjeaza.

Cu respect, pentru toti forumistii de orice religie sau credinta, enervantul vasinec.

vasinec

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde vasinec » 27 Noi 2010, 20:46

Daca nu va descurcati, imi spuneti si va servesc traducerea (mura in gura), in mai multe variante ortodoxe.
Tu si cu diabolicul de Davieboy, alt eretic ca tine, pe orice site il gaseai cu expresia, "hai sa va ajut". A sfarsit la un momentdat prin a posta poze pornografice. Oare la asta te referi si matale?
Oooa. Unde sunt acele poze?

Vianor
Mesaje: 111
Membru din: 29 Aug 2010, 20:40
Confesiune: protestant

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde Vianor » 27 Noi 2010, 20:53

Vianor, ai tot respectul meu pentru cele spuse mai sus. Mi-au făcut o dispoziţie bună acum înainte de a începe Postul Crăciunului (pe vechi).
Domnul să v-ajute! Isaia 58 :)

Vianor
Mesaje: 111
Membru din: 29 Aug 2010, 20:40
Confesiune: protestant

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde Vianor » 27 Noi 2010, 20:59

Sunt de acord cu tot ce ati spus. Dar, pe acest forum (si pe altele) nu vreau sa dau dovada de "smerenie teologica". Vreau sa fiu taios, direct, provocator, nesuferit. Nu am timp sa fac pe smeritul.
Cat priveste atitudinea fata de ortodocsi sa stiti ca le port respect. Respect orice credincios si convingerile sale. Am locuit, in acelasi apartament, 4 persoane de religii diferite (2 adventisti, 1 ortodoxa si 1 lutheran) si a fost multa armonie. Acum am mai ramas 2 adventisti (eu si sotia ) si o ortodoxa (soacra mea cu care ma inteleg foarte bine). Traiesc printre ortodocsi (toti ai mei sunt ortodocsi). Lucrez intr-un colectiv de ortodocsi, oameni deosebiti, cu un caracter frumos, pe care-i respect foarte mult. Si, ar mai fi multe de spus pe aceeasi linie.
Dar, pe acest forum, intr-un spatiu restrans, nu am timp de amabilitaturi. Ma preocupa ceea ce deranjeaza.
Cu respect, pentru toti forumistii de orice religie sau credinta, enervantul vasinec.
Ferice de cei blânzi, căci ei vor moșteni pământul! :)

Vianor
Mesaje: 111
Membru din: 29 Aug 2010, 20:40
Confesiune: protestant

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde Vianor » 27 Noi 2010, 21:10

Tertulian (160,+ 240) spune : "Noi facem rugaciuni pen­tru cei morti in fiecare an la ziua mortii lor" (De corona militis, 3).
Iar Sfantul Ciril al Ierusalimului spunea : "Noi ne rugam pentru Sf. Parinti si episcopi adormiti si in general pentru toti cei mutati inainte de noi, crezand ca e de foarte mult folos sufletelor pentru care se face rugaciunea atunci cand sta inainte jertfa cea sfanta si infricosata" (Cateh. 5 mistag., ).
Cum reiese atunci, ne rugăm pentru sufletele sfinților și totodată ne rugăm și sfinților ca ei să mijlocească pentru noi !?
Totuși toate citatele afișate nu vorbesc despre pomană, ci doar despre rugăciune... :)

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde Floryan » 27 Noi 2010, 21:23

Tertulian (160,+ 240) spune : "Noi facem rugaciuni pen­tru cei morti in fiecare an la ziua mortii lor" (De corona militis, 3).
Iar Sfantul Ciril al Ierusalimului spunea : "Noi ne rugam pentru Sf. Parinti si episcopi adormiti si in general pentru toti cei mutati inainte de noi, crezand ca e de foarte mult folos sufletelor pentru care se face rugaciunea atunci cand sta inainte jertfa cea sfanta si infricosata" (Cateh. 5 mistag., ).
Cum reiese atunci, ne rugăm pentru sufletele sfinților și totodată ne rugăm și sfinților ca ei să mijlocească pentru noi !?
Totuși toate citatele afișate nu vorbesc despre pomană, ci doar despre rugăciune... :)
Si voi faceti rugaciuni pentru cei morti dupa cum binenteles reiese?
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

daniel tuduran
Mesaje: 483
Membru din: 12 Iul 2009, 19:28
Confesiune: ortodox
Localitate: or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Noi 2010, 21:31

Tertulian (160,+ 240) spune : "Noi facem rugaciuni pen­tru cei morti in fiecare an la ziua mortii lor" (De corona militis, 3).
Iar Sfantul Ciril al Ierusalimului spunea : "Noi ne rugam pentru Sf. Parinti si episcopi adormiti si in general pentru toti cei mutati inainte de noi, crezand ca e de foarte mult folos sufletelor pentru care se face rugaciunea atunci cand sta inainte jertfa cea sfanta si infricosata" (Cateh. 5 mistag., ).
Cum reiese atunci, ne rugăm pentru sufletele sfinților și totodată ne rugăm și sfinților ca ei să mijlocească pentru noi !?
Totuși toate citatele afișate nu vorbesc despre pomană, ci doar despre rugăciune... :)
Nici nu am observat :D ,oricum rugaciunea este o "pomana" pe care o facem pt cei morti si la fel pomana este o forma de "rugaciune".O sa selectez pe viitor si cu "pomana".
Ultima oară modificat 27 Noi 2010, 22:26 de către daniel tuduran, modificat 1 dată în total.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

daniel tuduran
Mesaje: 483
Membru din: 12 Iul 2009, 19:28
Confesiune: ortodox
Localitate: or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Noi 2010, 21:35

Cum reiese atunci, ne rugăm pentru sufletele sfinților și totodată ne rugăm și sfinților ca ei să mijlocească pentru noi !?
Corect.Se intampla ca moare un sfant iar noi ne rugam ca Dumnezeu sa-i ierte pacatele apoi nu dupa multa vreme ne rugam sfantului sa mijlocesca pt noi. :)
Cum se explica toate astea as prefera sa-ti raspunda un preot,desi as putea si eu sa "intocmesc" un raspuns.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

daniel tuduran
Mesaje: 483
Membru din: 12 Iul 2009, 19:28
Confesiune: ortodox
Localitate: or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Noi 2010, 22:20

Inca din VT intalnim obiceiul de a frange paine pt cei "plecati", (Ieremia) la mormantul lor se impartea painea saracilor (Tobit) iar cu ocazia mortii celor apropiati se postea (Imparati),viteazul Iuda aduce jertfa pt pacat 2000 de drahme (mACABEI) asta dovedeste ca inca din VT credeau in oportunitatea rugaciunilor pt morti si aduceri de jertfe.

Tertulian zice "vaduva cucernica roaga pe Domnul pt sufletul sotului ei adormit si ii cere,intre altele,mangaiere;de asemenea ,aduce si daruri pt el,anual,in ziua mortii lui"(Despre monogamie,c.10)

Sf Ciprian al Cartaginei (c.200-250) descrie niste preoti nevrednici si zice "ca acestia nu merita sa fie pomeniti la altarul lui Dumnezeu,in rugaciuniile preotilor" (Ep.66 catre clerul si poporul Furnitan)

Atanasie Cel Mare care are un rol deosebit in dogmatisirea crezului crestin si in stabilirea canonului biblic spune multe pe tema asta,selectez doar un pic "Cel ce aduce jertfa pt cel mort,trebuie sa-si infatiseze in minte ceea ce isi infatiseaza cel ce are un copil mic si neputincios,ca aduce in Biserica lui Dumnezeu,cu credinta in locul fiului lui ,cand acesta nu poate,lumanari si tamaie cu undelemn,si toate darurile......si cu harul lui Dumnezeu,tendinta si silinta lui nu vor ramane zadarnice."Despre cei adormiti in credinta

In alta parte ne explica ca aceste rugaciuni si pomeni nu folosesc orisicui ci doar celor ce si-au agonisit putin din aluatul virtutiilor.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

electric77
Mesaje: 1072
Membru din: 26 Sep 2010, 13:03
Confesiune: alta religie

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde electric77 » 28 Noi 2010, 08:02

Inca din VT intalnim obiceiul de a frange paine pt cei "plecati", (Ieremia)
dar am postat contextul, acel obicei era al paganilor !

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje: 652
Membru din: 15 Ian 2010, 07:59
Confesiune: ortodox
Preocupări: Viata la tara
Localitate: Bacau

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde Floryan » 28 Noi 2010, 13:46

Inca din VT intalnim obiceiul de a frange paine pt cei "plecati", (Ieremia)
dar am postat contextul, acel obicei era al paganilor !
De unde reiese ca acel obicei era al paginilor?
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

electric77
Mesaje: 1072
Membru din: 26 Sep 2010, 13:03
Confesiune: alta religie

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde electric77 » 28 Noi 2010, 14:25

De unde reiese ca acel obicei era al paginilor?
Din text:

Ieremia 16:5  „Căci aşa vorbeşte Domnul: „Să nu intri în nici o casă de jale, să nu plângi în ea şi nici să nu te boceşti cu ei, căci Mi-am luat înapoi de la poporul acesta pacea Mea, zice Domnul, bunătatea şi îndurarea Mea.
6  Şi mari şi mici, toţi vor muri în ţara aceasta şi nu vor fi îngropaţi: nimeni nu-i va plânge, nimeni nu-şi va face tăieturi din pricina lor şi nu se va rade pentru ei.
7  Nimeni nu le va pune masa în timpul jelirii ca să-i mângâie pentru cel mort; şi nimeni nu le va întinde paharul mângâierii pentru tatăl sau pentru mama lor.


citim contextul si vedem ca :
- vor muri fara sa fie ingropati
- nimeni nu-i va plange
- nimeni nu se va taia pentru ei
- nimeni nu se va rade pentru ei
- nu se va pune masa pe timpul jelirii pentru mangaiere
- nu se va da paharul mangaierii pentru parintii celor morti

dar in Levitic (am mai postat versetul Leviticul 19:28 si la Deut. 14:1) este scris ca taieturile pentru morti sunt un pacat, deci evreii credinciosi nu se taiau pentru morti.
Prin urmare tot ce scrie aici ca se facea pentru morti, nu se poate aplica evreilor credinciosi.

dumio
Mesaje: 471
Membru din: 03 Aug 2010, 14:58
Confesiune: ortodox

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde dumio » 28 Noi 2010, 15:40

Sfantul Apostol Pavel spune altceva: "Caci n-am avut de gand sa stiu intre voi altceva, decat pe Iisus Hristos si pe EL Rastignit" (1 Corinteni 2:2)

Dvs. vreti sa abateti privirea de Hristos si Jertfa Sa, catre asa zisii preoti si magia lor.

Si pe vremea Sfintilor Apostoli se lua Sfanta Cina (Sfanta Impartasanie) dar nu se facea atat caz de "magie" sau "sacramente" si, nici nu existau preoti care sa faca tot circul asta.

La fel si astazi; Sfanta Impartasanie se ia fara atata "euharistie", "magie" si spectacol inutil. Se ia simplu, in prezenta Singurului si Adevaratului Preot, Domnul Iisus Hristos (asa cum s-a facut si la prima Sfanta Impartasanie).
Tu privesti prin prisma romano-catolicismului si nu a invataturii ortodoxe. Numai in BRC preotii constituie o tagma asezata pe verticala deasupra credinciosilor (in timp ce in BO ei sunt asezati pe orizontala mai aproape de Sfanta Sfintelor, comunicand celorlalti credinciosi harul mantuitor prin sfintele taine, asa cum si ingerii din cetele superioare cou=munica voia lui Dumnezeu si cunostinta despre El celor inferioare). Preotul in Bo nu face nimic magic, ci tainic, pentru ca Dumnezeu lucreaza tainic, adica mai presus de intelegerea noastra rationala. Mantuirea in sine este o taine (Ceea ce este cu neputinta la oameni, este cu putinta la Dumnezeu). Daca nu intelegi, nu inseamna ca e inutil sa sefaca sau magie. Daca toata taina mantuirii noastre s-a lucrat prin trup, ea se actualizeaza continuu prin acelasi Trup (Biserica) si prin unele membre ale Bisericii, puse prin alegere si consfintire ca mai-marii celorlalti, povatuitori si conducatori (I. Tes. 5,14, Evr. 13,9), care nu doar ne povatuiesc si ne invata (mai ales ca la p/np nici n-ar mai fi nevoie de ei, caci ei au Bilbia care ii conduce si ii povatuieste, ceea ce este contrar Bibliei), ci chiar sfintesc si conduc turma pe calea mantuirii, prin puterea (harul) lui Hristos, Marele Preot (Arhiiereus si Megaiereus) si conform voii Lui.
Preotia Bisericii este doar organ vizibil al lucrarii preotiei lui Hristos cea nevazuta.

electric77
Mesaje: 1072
Membru din: 26 Sep 2010, 13:03
Confesiune: alta religie

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde electric77 » 28 Noi 2010, 15:42

Preotia Bisericii este doar organ vizibil al lucrarii preotiei lui Hristos cea nevazuta.
daca ar fi asa, Cristos s-ar ingriji ca acei preoti pacatosi sa nu-L mai reprezinte.

silvestru
Mesaje: 367
Membru din: 09 Apr 2010, 14:28
Confesiune: ortodox
Preocupări: Cunoaşterea, trăirea ortodoxă.

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde silvestru » 28 Noi 2010, 16:27

dar am postat contextul, acel obicei era al paganilor !
Nu toate cele facute de evrei erau preluate de la pagani,iar cupa si masa oferita erau si sunt obiceiuri ale evreilor si placute Lui Dumnezeu.
Foarte edificatoare sunt cele spuse de la II Macabei 12; 43-46
43. Şi strângând bani după numărul bărbaţilor care erau cu el, două mii de drahme de argint a trimis în Ierusalim, să se aducă jertfă pentru păcat. Foarte bun şi cuvios lucru pentru socotinţa învierii morţilor !
44. Că de n-ar fi avut nădejde că vor învia cei care mai înainte au căzut, deşert şi de râs lucru ar fi a se ruga pentru cei morţi.
45. Şi a văzut că celor care cu bună cucernicie au adormit, foarte bun dar le este pus.
46. Drept aceea, sfânt şi cucernic gând a fost, că a adus jertfă de curăţie pentru cei morţi, ca să se slobozească de păcat.
Si mai sunt si altele de unde se vede clar care au fost traditii preluate de la pagani si care nu,iar acolo citeste mai departe si ai sa vezi ca amenintarea era pt evrei si obiectul de referinta este ca ei vor fi lipsiti de tot ce putea sa-i mangaie ,ca pedeapsa pt pacate si inchinarea la idoli,in care intr-adevar aminteste si de unele obiceiuri care nu erau din porunca Lui Dumnezeu,doar asa in treacat nu ca motiv principal de referinta,dar asta nu inseamna ca tot ce faceau era rau.
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.

electric77
Mesaje: 1072
Membru din: 26 Sep 2010, 13:03
Confesiune: alta religie

Re: DEZBATERE TEOLOGICĂ INTERCONFESIONALĂ

Mesaj necititde electric77 » 28 Noi 2010, 19:25

dar de ce in Noul testament nu vedem absolut nimic spus referitor la mortii din Vechiul testament? doar cine au fost si ce au facut, dar atat!


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron