Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcatelor

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
ccristi
Mesaje:204
Membru din:25 Iun 2009, 13:05
Confesiune:ortodox
Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcatelor

Mesaj necititde ccristi » 27 Oct 2009, 13:08

Pentru asta trebuie să mergi la un preot şi să primeşti dezlegare, căci numai lor şi s-a dat puterea de a lega şi de a dezlega păcatele...
Ce ziceti domnilor protestanti de asta? Mergeti la preot?
L-as ruga pe parintele protosinghel sa ne spuna daca popa e acelasi lucru cu preot :?: :!:

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Biblia şi Tainele (Sacramentele) Bisericii

Mesaj necititde protosinghel » 01 Oct 2010, 00:26

Daca s-a dat Duhul Sfint ce nevoie mai aveti de biblie?
Ca sa verific duhurile. Adica orice invatatura sau poate o proorocie, orice lucrare, trebuie facute in concordanta cu Scripturile si sa nu contrazica invataturile biblice.
Foarte interesant. Scriptura deci este mai mult pe postul de "aparat de verificat". Tot e bine!
Atunci vă rog să-mi spuneţi dacă Liturghia sau Spovedania noastră contrazice Biblia? Eventual deschideţi un subiect apare la "inter-confesional", ca să lăsăm acest subiect doar pentru "pomenirea morţilor".

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde electric77 » 01 Oct 2010, 18:22

Atunci vă rog să-mi spuneţi dacă Liturghia sau Spovedania noastră contrazice Biblia? Eventual deschideţi un subiect apare la "inter-confesional", ca să lăsăm acest subiect doar pentru "pomenirea morţilor".
Nu deschid un subiect aparte pentru ca nu cred ca pot preciza clar titlul temei.

Nu cred ca Liturghia este contra Bibliei, in fond sunt rugaciuni, cantari religioase. Iar spovedania nu este un pacat sau ceva contra Scripturilor, pentru ca scrie ca este bine sa ne marturisim unii altora pacatele, ce observatie as dori sa fac: pacatele le putem marturisi oricui consideram ca are har si este in masura sa ne ajute prin rugaciuni, sau poate...este un pacat contra acelei persoane si trebuie sa-i marturisim greseala facuta. Dar nu mi se pare biblic ca un singur om sa asculte spovedaniile bisericii. In Scripturi scrie sa ne marturisim unii altora, nu toti unuia.

Imagine

biblia de la Blaj, 1795

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Preotul leaga si dezleaga...

Mesaj necititde electric77 » 02 Oct 2010, 12:57

Mergeti la preot?
da, preotul meu este Isus, asa scrie in Biblie.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde protosinghel » 02 Oct 2010, 13:34

In Scripturi scrie sa ne marturisim unii altora, nu toti unuia.

Imagine
Tipic sectar. Dar cum facem cu textul de la Ioan 20:22-23
"Luaţi Duh Sfânt; Cărora veţi ierta păcatele, le vor fi iertate şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute."
Cui i-a fost dată această putere şi la ce foloseşte ea?

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Sacramentele Bisericii

Mesaj necititde electric77 » 02 Oct 2010, 13:42

Tipic sectar. Dar cum facem cu textul de la Ioan 20:22-23
"Luaţi Duh Sfânt; Cărora veţi ierta păcatele, le vor fi iertate şi cărora le veţi ţine, vor fi ţinute."
Cui i-a fost dată această putere şi la ce foloseşte ea?

Asta a fost dat apostolilor.
Eu cred ca apostolii au avut discernerea sa spuna care pacate au fost iertate si care nu. Adica ei nu actionau de capul lor ci fiind inspirati de Duhul Sfant.Dar asta a fost un prerogativ al apostolilor. Dumnevoastra credeti ca orice absolvent al unei scoli omenesti (seminar) are acest har. Ce ne facem cu 2 Corinteni 12:12 ?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde protosinghel » 02 Oct 2010, 13:53

Asta a fost dat apostolilor.
Eu cred ca apostolii au avut discernerea sa spuna care pacate au fost iertate si care nu. Adica ei nu actionau de capul lor ci fiind inspirati de Duhul Sfant.Dar asta a fost un prerogativ al apostolilor.
Dumnevoastra credeti ca orice absolvent al unei scoli omenesti (seminar) are acest har.
Doamne fereşte. Asta poate să creadă doar cineva care crede că odată cu moartea ultimului Apostol totul s-a sfârşit. Or noi credem că prin succesiunea hirotoniei acest har s-a transmis mai departe. Şi acest lucru este confirmat chiar de ucenicii direcţi ai apostolilor (generaţia I-a şi a II-a). Dvstră i-aţi citit?
Ce ne facem cu 2 Corinteni 12:12 ?
Dar ce legătură au astea cu subiectul?

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde electric77 » 02 Oct 2010, 14:08

Doamne fereşte. Asta poate să creadă doar cineva care crede că odată cu moartea ultimului Apostol totul s-a sfârşit. Or noi credem că prin succesiunea hirotoniei acest har s-a transmis mai departe. Şi acest lucru este confirmat chiar de ucenicii direcţi ai apostolilor (generaţia I-a şi a II-a). Dvstră i-aţi citit?
eu cred ca apostoli trebuie sa fie si astazi, in Biserica, pusi de Duhul Sfant.
Ce ne facem cu 2 Corinteni 12:12 ?
Dar ce legătură au astea cu subiectul?
are o evidenta legatura, pentru ca nu oricine poate pretinde ca a fost uns apostol de Duhul Sfant, trebuie sa si dovedeasca.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde protosinghel » 02 Oct 2010, 20:37

eu cred ca apostoli trebuie sa fie si astazi, in Biserica, pusi de Duhul Sfant
Aşa şi este, numai că pentru a face deosebire între cei din sec. I şi cei de acum, aceştia sunt numiţi "episcopi". Dar şi ei sunt rânduiţi de Duhul Sfânt (Fapte 20:28).

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde electric77 » 03 Oct 2010, 08:07

Aşa şi este, numai că pentru a face deosebire între cei din sec. I şi cei de acum, aceştia sunt numiţi "episcopi". Dar şi ei sunt rânduiţi de Duhul Sfânt (Fapte 20:28).
Eu am o alta intelegere aici, ca episcopii (supraveghetorii) sunt acelasi lucru cu presbiterii(batranii), apostolia fiind o slujba superioara episcopatului. Iar apostolul trebuie sa faca dovada ca are semnele unui apostol conform cu 2 Corinteni 12:12, daca nu face dovada, inseamna ca nu Duhul Sfant l-a numit apostol ci l-au pus oamenii.

Avatar utilizator
IOACHIM
Mesaje:1113
Membru din:12 Feb 2010, 05:54
Confesiune:ortodox

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde IOACHIM » 03 Oct 2010, 20:06

Aşa şi este, numai că pentru a face deosebire între cei din sec. I şi cei de acum, aceştia sunt numiţi "episcopi". Dar şi ei sunt rânduiţi de Duhul Sfânt (Fapte 20:28).
Eu am o alta intelegere aici, ca episcopii (supraveghetorii) sunt acelasi lucru cu presbiterii(batranii), apostolia fiind o slujba superioara episcopatului. Iar apostolul trebuie sa faca dovada ca are semnele unui apostol conform cu 2 Corinteni 12:12, daca nu face dovada, inseamna ca nu Duhul Sfant l-a numit apostol ci l-au pus oamenii.
`
Si totusi... daca reiei atent S.S. o sa vezi ca nu-i chiar asa; APOSTOLII AU UNS episcopi care aveau aceleasi prerogative cu misiunea pe care ei, apostolii, au primit-o de la Hristos

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde electric77 » 09 Oct 2010, 12:47

`
Si totusi... daca reiei atent S.S. o sa vezi ca nu-i chiar asa; APOSTOLII AU UNS episcopi care aveau aceleasi prerogative cu misiunea pe care ei, apostolii, au primit-o de la Hristos
in Scripturi scrie ca apostolul este primul in Biserica:

1 Corinteni 12:28  Şi Dumnezeu a rânduit în Biserică, întâi, apostoli; al doilea, proroci; al treilea, învăţători; apoi, pe cei ce au darul minunilor; apoi pe cei ce au darul tămăduirilor, ajutorărilor, cârmuirilor şi vorbirii în felurite limbi.

1 Corinteni 12:28  Şi pe unii i-a pus Dumnezeu, în Biserică: întâi apostoli, al doilea prooroci, al treilea învăţători; apoi pe cei ce au darul de a face minuni; apoi darurile vindecărilor, ajutorările, cârmuirile, felurile limbilor.


deci tot ce enumera Pavel aici trebuie sa existe in Biserica, altfel contrazicem pe Pavel.

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde dumio » 10 Oct 2010, 23:02

Atunci vă rog să-mi spuneţi dacă Liturghia sau Spovedania noastră contrazice Biblia? Eventual deschideţi un subiect apare la "inter-confesional", ca să lăsăm acest subiect doar pentru "pomenirea morţilor".
Nu deschid un subiect aparte pentru ca nu cred ca pot preciza clar titlul temei.

Nu cred ca Liturghia este contra Bibliei, in fond sunt rugaciuni, cantari religioase. Iar spovedania nu este un pacat sau ceva contra Scripturilor, pentru ca scrie ca este bine sa ne marturisim unii altora pacatele, ce observatie as dori sa fac: pacatele le putem marturisi oricui consideram ca are har si este in masura sa ne ajute prin rugaciuni, sau poate...este un pacat contra acelei persoane si trebuie sa-i marturisim greseala facuta. Dar nu mi se pare biblic ca un singur om sa asculte spovedaniile bisericii. In Scripturi scrie sa ne marturisim unii altora, nu toti unuia.

Imagine

biblia de la Blaj, 1795
Daca citesti in context, iti dai seama ca tot despre preot (preoti) e vorba. Mai sus se vorbeste de chemarea preotilor Bisericii pentru a-l vindeca pe cel bolnav prin rugaciune si prin ungerea cu untdelemn (Taina Sf. Maslu). Dar se cere, ca taina sa aiba efect deplin, marturisirea pacatelor, pentru ca tocmai ele pot constitui cauza bolilor.

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde dumio » 10 Oct 2010, 23:10

Aşa şi este, numai că pentru a face deosebire între cei din sec. I şi cei de acum, aceştia sunt numiţi "episcopi". Dar şi ei sunt rânduiţi de Duhul Sfânt (Fapte 20:28).
Eu am o alta intelegere aici, ca episcopii (supraveghetorii) sunt acelasi lucru cu presbiterii(batranii), apostolia fiind o slujba superioara episcopatului. Iar apostolul trebuie sa faca dovada ca are semnele unui apostol conform cu 2 Corinteni 12:12, daca nu face dovada, inseamna ca nu Duhul Sfant l-a numit apostol ci l-au pus oamenii.
Este adevarat ca in primul secol crestin, acelasi termen definea 2 trepte ierarhice deosebite. Mai exact, prin episcop, se definea atat ierarhul cat si prezbiterul (preotul) (I. Tim. 3, 2 s.u.), iar prin prezbiter (uneori iereu) atat episcopul cat si preotul. Dar mai adaug aici ceva: in primul secol crestin, aproape toti marii episcopi erau denumiti si apostoli, prin natura misiunii lor de a propovadui evanghelia si a intemeia comunitati crestine. In calendarul BO gasim mentionati ca apostoli pe: Barnaba, Sila, Timotei, Tit etc, si chiar doi dintre evanghelisti (Marcu si Luca) poarta aceasta denumire, fara insa a face parte din randul celor doisprezece alesi de Mantuitorul, la care se adauga si Pavel. Chiar daca un termen desemna mai multe trepte, totusi, treptele nu se confundau. Dupa secolul intai, acesti termeni se stabilesc in mod exact pentru fiecare treapta ierarhica, iar apostolatul, ca harisma speciala dispare odata cu moartea ultimului Apostol (Ioan).

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Biblia şi Tainele (Sacramentele) Bisericii

Mesaj necititde electric77 » 11 Oct 2010, 17:41

Nu! cum scrie in Scripturi asa sa fie si astazi, fara modificari.

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Biblia şi Tainele (Sacramentele) Bisericii

Mesaj necititde dumio » 11 Oct 2010, 23:22

Nu! cum scrie in Scripturi asa sa fie si astazi, fara modificari.
Tocmai, ca noi nu am modificat nimic, doar s-au specializat termenii. Desi, si astazi, cand vorbim de ierarhie, folosim cuvantul preotime (iereus sau presviteroi) sau diaconime (slujire). Ideea este ca NT opereaza cu termeni grecesti, care in original insemnau cu totul altceva decat treptele ierarhice (de ex.: episcop-supraveghetor, paznic; presviter- batran; diacon-slujitor, slujbas). Daca ne luam dupa termeni, inseamna ca toti cei desemnati ca episcopi aveau aceleasi functii sau episcopii, atunci cand sunt desemnati si cu termenul de presviter, inseamna ca nu mai aveau deplinatatea harului etc. Sau, daca preotii sunt desemnati prin termenul de presviter, inseamna ca toti trebuie sa fie batrani (a-propos, pt. batran, in Sf. Scriptura gasim termenul de gheron- de aici vine si termenul de geriatrie), ori Apostolii cand au fost alesi erau cu totii tineri. Timotei Apostolul (care era episcop al Efesului) era tanar (de aceea i=a zis Sf. Pavel ca nimeni sa nu-i dispretuiasca tineretile sale).

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde protosinghel » 08 Noi 2010, 17:38

Deşi voiam să fac o dezbatere personală cu Vasinec pe această temă, mai mulţi useri, atât ortodocşi cât şi np, au solicitat să se implice şi ei. De aceea nici nu am deschis un topic nou ci am zis să continuăm aici. Unele lucruri deja au fost spuse şi aş vrea ca discuţia să se dezvolte de la interpretarea textului de la Ioan 20:22-23.
Pentru ce li s-a dat Apostolilor această putere?
Se poate ea transmite mai departe?
Dacă nu, ce rol avea să o dea doar Apostolilor? Iar dacă da, atunci cui a fost ea transmisă şi pe ce cale?

Noi spunem că această putere a legării şi dezlegării păcatelor dată de Hristos Apostolilor se transmite mai departe episcopilor în virtutea succesiunii apostolice. Care sunt argumentele np împotriva acestei viziuni, din moment ce ea poate fi uşor argumentată prin izvoarele imediat următoare perioadei apostolice? Iar dacă np spun că această nu este o învăţătură biblică, atunci să ne spună când ea a apărut şi cine a combătut-o sau cine au fost cei care au apărat cândva în istorie poziţia np-lor de astăzi?

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde electric77 » 08 Noi 2010, 17:44

Se poate ea transmite mai departe?

dar de ce trebuie sa fie transmisa? nu poate Domnul sa o dea direct cui doreste?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde protosinghel » 08 Noi 2010, 17:54

Se poate ea transmite mai departe?
dar de ce trebuie sa fie transmisa? nu poate Domnul sa o dea direct cui doreste?
Poate, dar nu vrea, pt că nu s-ar mai ştie cine o are şi cine nu. Nu vedeţi câţi şarlatani harismatici apar peste tot?
Dar prin hirotonie, Biserica (ca Mireasă a lui Hristos, care are tot ce are şi Mirele) împărtăşeşte acest har, constatând în primul rând legătura primitorului harului cu Biserica (prin credinţă şi fapte).
Biserica este un organism văzut, care lucrează prin acte văzute şi verificabile, cel puţin în manifestarea lor exterioară.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde electric77 » 08 Noi 2010, 17:58

Poate, dar nu vrea, pt că nu s-ar mai ştie cine o are şi cine nu. Nu vedeţi câţi şarlatani harismatici apar peste tot?
Dar prin hirotonie, Biserica (ca Mireasă a lui Hristos, care are tot ce are şi Mirele) împărtăşeşte acest har, constatând în primul rând legătura primitorului harului cu Biserica (prin credinţă şi fapte).
Biserica este un organism văzut, care lucrează prin acte văzute şi verificabile, cel puţin în manifestarea lor exterioară.
Nu este deloc asa, harismele se vede imediat cine le are pe cele dumnezeiesti, dupa roade. Orice harisma de la Satana va avea in cele din urma roade rele, pe cand cele de la Dumnezeu, roade bune. Asta ne-a invatat Domnul Iisus. Insa preotii, pastorii sunt simpli angajati (functionari), cu salariu, care nu au niciun fel de harisma, doar ocupa acolo o pozitie de lider si pentru beneficii materiale. Nu sunt chemati de Domnul.


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX