Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
Doriana
Mesaje: 773
Membru din: 01 Oct 2010, 21:42
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde Doriana » 14 Noi 2010, 22:23

Doriana, slujirea, postul si rugaciunea, care pentru tine sunt se pare prea putin, sunt comuniune cu Dumnezeu ... . Ce inseamna pentru tine acel "mai mult " si cum stai tu la capitolul de "mai mult" ? Daca nu il gasesti in Ortodoxie, ai gasit acel "mai mult" altundeva ? si daca da, ce inseamna exact ? (sper ca nu te referi la starile isterico-emotionale de la adunarile "vorbitorilor in limbi"..., am asistat cu multi ani in urma la asa ceva si m-a apucat groaza cand au inceput toti sa tremure si sa bolboroseasca)
Nu, nu ma refer la asta, Doamne pazezte! :roll:

Ce voiam sa spun e ca , asa cum spunea Sf Serafim de Sarov, “Dobandirea Duhului Sfant este adevaratul scop al vietii crestine, in vreme ce rugaciunea, postul, pomenile si alte fapte bune facute din dragostea de Hristos, sunt doar mijloace ale dobandirii Duhului Sfant.” Deci, noi facem acele fapte bune: slujirea, postul, rugaciunea, cu scopul de a ne uni cu Hristos prin Duhul Sfant. Insa ele sunt doar mijloace, si nu scopul in sine. Unii le fac toata viata si le fac degeaba, caci isi fac din ele scop si nu cauta mai mult, anume sa-L dobandeasca pe Hristos si Duhul Lui cel Sfant.
Intrebarea mea era: sunt multumiti ortodocsii cu mijloacele si au uitat de scop, sau inca mai cauta pe Hristos, tanjind dupa unirea cu El?
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Doriana
Mesaje: 773
Membru din: 01 Oct 2010, 21:42
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde Doriana » 14 Noi 2010, 22:33

Biserica Ortodoxa nu poate fi departe de Dumnezeu...pentru ca ea este trupul lui Hristos, cum ar putea fi ea departe de Dumnezeu cand Hristos ii este capul...? Cum ar putea fi departe de Hristos cand o conduce Duhul Sfant ? E absurd !
Nu stiu cum sa o spun ca sa nu va supar, dar ne-am obisnuit sa repetam intruna niste fraze fara sa le analizam valoarea de adevar. Cum am mai spus, calitatea de Biserica se demonstreaza, nu se pretinde. Daca vine cineva si spune "Eu am Duhul Sfant primit la botez", e normal sa il intrebi: "Cum demonstrezi asta?" Si, drept raspuns, el iti scoate cartea de istorie??... :roll:
Ca sa fii Biserica trebuie sa ai Duhul Sfant. Iar Duhul Sfant nu e un vant care trece neobservat. Duhul Sfant este puterea lui Dumnezeu de a schimba vietile oamenilor, uneori la 180 grade. Duhul Sfant vine insotit de roade si nu de pretentii fara fundament.
Iertati-ma....
Eu unul ma bucur sa aud de la un NP ca ei, NP, sunt in "somn"...D-zeu sa va ajute sa va treziti la realitate, sa va intoarceti la D-zeu si la Biserica Lui care de 2000 de ani "portile iadului nu au biruit-o"...
Amin!
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

danadoina
Mesaje: 471
Membru din: 01 Apr 2008, 22:26
Confesiune: ortodox

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde danadoina » 14 Noi 2010, 23:15

.........Deci, noi facem acele fapte bune: slujirea, postul, rugaciunea, cu scopul de a ne uni cu Hristos prin Duhul Sfant. .........
Doriana, da asa este, dar in momentul in care omul se roaga, posteste sau face fapte bune din dorul de Dumnezeu, deja intra in comuniune cu Dumnezeu si in om lucreaza Duhul Sfant intr-o masura mai mare sau mai mica ...nu poti sa separi ca la farmacie...de aici pana aici faci fapte bune, postesti si te rogi si de aici incolo ai primit Duhul Sfant :roll: ...

PS: ce bine ca exista sfintii ortodocsi care ne ajuta sa intelegem clar care este calea corecta spre Hristoa, nu-i asa ?
......... Intrebarea mea era: sunt multumiti ortodocsii cu mijloacele si au uitat de scop, sau inca mai cauta pe Hristos, tanjind dupa unirea cu El?.........
in primul rand pui toti ortodocsii intr-o oala, desi tu singura scrii ai intalnit ortodocsi "foarte ravnitori" dar ne si reprosezi intr-una ca exista ortodocsi doar cu numele pe care, ce scandal Biserica i-a uitat... asadar la care te referi...?
in al doilea rand intrebarea ta sugereaza din start ca nu exista ortodocsi care traiesc cu adevarat in Hristos, decat unii care saracii se inchina, mijloacelor de indumnezeire si altii care orbecaie pe drum catre Hristos... :roll:

PS: nu am de ce sa te iert :) si nu ma superi deloc
Ultima oară modificat 15 Noi 2010, 00:01 de către danadoina, modificat 1 dată în total.

danadoina
Mesaje: 471
Membru din: 01 Apr 2008, 22:26
Confesiune: ortodox

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde danadoina » 14 Noi 2010, 23:24

.........
Ca sa fii Biserica trebuie sa ai Duhul Sfant. Iar Duhul Sfant nu e un vant care trece neobservat. Duhul Sfant este puterea lui Dumnezeu de a schimba vietile oamenilor, uneori la 180 grade. Duhul Sfant vine insotit de roade si nu de pretentii fara fundament.
........
Doriana, cum poti infirma roadele Duhului in credinciosii ortodocsi ? Doar pentru ca tu nu vezi schimbarile in oameni, nu inseamna ca ele nu sunt... cum poti tu judeca cum lucreaza Dumnezeu in om ? La unii intoarcerea este imediata si poate la 180°, la altii poate mai lenta dar in final ajung tot acolo...iar altii poate refuza intoarcerea si Dumnezeu le respecta alegerea...cum poti tu insinua ca Biserica Ortodoxa nu are Duhul Sfant ? Nu tie frica de Dumnezeu ?

( daca nu ma insel ai scris undeva ca parintele Arsenie Papacioc este un sfant in viata, (apropo ,el spune in Singur Ortodoxia "Adevărul este Hristos, Biserica Ortodoxă. Cuvîntul ortodox asta înseamnă." ) pe de alta parte sugerezi ca Biserica Ortoodxa nu are Duh Sfant, atunci cum s-a sfintit omul asta , cum s-a sfintit S. Serafim de Sarov, pe care tu il citezi...? )

Doriana
Mesaje: 773
Membru din: 01 Oct 2010, 21:42
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde Doriana » 15 Noi 2010, 08:38

( daca nu ma insel ai scris undeva ca parintele Arsenie Papacioc este un sfant in viata, (apropo ,el spune in Singur Ortodoxia "Adevărul este Hristos, Biserica Ortodoxă. Cuvîntul ortodox asta înseamnă." ) pe de alta parte sugerezi ca Biserica Ortoodxa nu are Duh Sfant, atunci cum s-a sfintit omul asta , cum s-a sfintit S. Serafim de Sarov, pe care tu il citezi...? )
Am expus ceea ce cred pe topicul cu Biserica. Daca nu toti ortodocsii sunt traitori [respectiv nici macar jumatate] , hai sa nu mai numim BO singura Biserica adevarata. Biserica sunt cei care seamana cu Hristos; ortodocsi sau nu. Sfintii au devenit sfinti prin partasia cu Hristos, nu printr-un set de dogme. Iar calitatea de sfant a parintelui Arsenie, duhovnicul cel iubit, nu ofera infailibilitatea invataturilor, ci unirea cu Hristos; si sfintii pot gresi, nu e de condamnat; greseala face parte din natura noastra umana.
Doriana, cum poti infirma roadele Duhului in credinciosii ortodocsi ? Doar pentru ca tu nu vezi schimbarile in oameni, nu inseamna ca ele nu sunt...
Nu inteleg cum vine asta: e schimbare dar nu se vede... :roll: Schimbarile se vad cu ochiul liber, doamna doina. Un om credincios seamana cu Hristos: refuza sa mai pacatuiasca, are in el roada Duhului Sfant, nu mai face voia lui ci a Tatalui, duce o viata de inchinare si, mai presus de orice, este smerit. Cei care sunt inca la inceputurile credintei nu au toate aceste calitati, dar tot se vede in ei o schimbare fata de vechiul fel de trai in pacat. E drept ca schimbarea nu se face intotdeauna la 180 grade, dar macar de cateva ori la 30 grade, ca mai apoi sa se ajunga la 180, ar trebui sa se faca.
.cum poti tu insinua ca Biserica Ortodoxa nu are Duhul Sfant ?
Sa ne lamurim putin. Nu cultele au Duhul Sfant, ci oamenii. Recunosc prezenta Duhului Sfant in anumiti ortodocsi, dar , cat m-as chinui, nu pot sa nu vad ca in majoritatea nu exista, desi se pretinde ca L-au primit la botez. Cu putina onestitate cred ca si dvs veti fi de acord cu mine.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Doriana
Mesaje: 773
Membru din: 01 Oct 2010, 21:42
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde Doriana » 15 Noi 2010, 08:45

Doriana, da asa este, dar in momentul in care omul se roaga, posteste sau face fapte bune din dorul de Dumnezeu, deja intra in comuniune cu Dumnezeu si in om lucreaza Duhul Sfant intr-o masura mai mare sau mai mica .....
In context, Sf Serafim vorbea de sutasul Cornelie, care, desi facea multe milostenii si rugaciuni, nu-L cunostea pe Hristos. Sunt unii care fac fapte pana la moarte si tot nu ajung sa Il cunoasca pe Hristos, si asta pentru ca ei cauta doar sa se indreptateasca prin fapte inaintea lui Dumnezeu, ocolind pocainta. Nu a fost cazul lui Cornelie, dar este cazul multor "crestini" din ziua de azi. Si asta face ca apartenenta lor la Biserica sa fie doar una formala, inutila, din pacate . [asta ca sa revenim la subiectul topicului, de care ne cam indeparetaseram.]
Intrebarea mea [pe care o reformulez] era: se multumeste BO cu credinta formala a majoritatii membrilor ei, sau simte nevoia sa faca mai mult de atat?
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

daniel tuduran
Mesaje: 483
Membru din: 12 Iul 2009, 19:28
Confesiune: ortodox
Localitate: or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde daniel tuduran » 15 Noi 2010, 09:17

Intrebarea mea [pe care o reformulez] era: se multumeste BO cu credinta formala a majoritatii membrilor ei, sau simte nevoia sa faca mai mult de atat?
Niciodata BO nu se poate multumi cu credinta formala a unor membri a sai,totdeauna Biserica simte nevoia sa faca totul ca membri sai sa sporesca in credinta si in faptuire.
Problema apare cand ne intrebam ce sa facem?
Nici intr-un caz nu se pune problema schimbarii dogmelor sau inchinarii,cine schimba o cirta din Adevar nu mai este in Adevar,dar se pot schimba multe in bine in domeniul pacatelor personale,unele lucruri pot fi mai bine oraganizate,se poate face o cateheza si o misiune mai buna etc,insa fara a ne atinge de dogmele ortodoxe, de inchinarea ortodoxa (doar in sensul de a fi cunoscute si aplicate mai bine).
Deci ideea este ca BO este foarte conservatoare in ceea ce priveste dogma si inchinarea dar pe alta parte deschisa atunci cand vine vorba de rezolvarea unor probleme sociale moderne.
Gresala imensa a p-np a fost ca din dorinta unui suflu nou acestia au schimbat si innoit incontinuu dogmele si inchinarea in loc ca ei sa-si schimba viata lor personala
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5367
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde protosinghel » 15 Noi 2010, 11:38

Intrebarea mea era: se multumeste BO cu credinta formala a majoritatii membrilor ei, sau simte nevoia sa faca mai mult de atat?
Fenomentul există din plin şi la romano-catolici şi protestanţi, numai că noi îl abordăm diferit:
- romano-catolicii şi protestanţii coboară bara, pentru a putea să o sară fiecare (chiar fără efort);
- ortodocşii îi tot îndeamnă pe creştini să se antreneze pentru a o putea sări. Dar nu excludem că, prin mila lui Dumnezeu, cineva poate trece şi pe sub bară, dar şi pentru asta trebuie să se aplece (smerească), că altfel nu va putea.

Doriana
Mesaje: 773
Membru din: 01 Oct 2010, 21:42
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde Doriana » 15 Noi 2010, 15:26

Fenomentul există din plin şi la romano-catolici şi protestanţi, numai că noi îl abordăm diferit:
- romano-catolicii şi protestanţii coboară bara, pentru a putea să o sară fiecare (chiar fără efort);
- ortodocşii îi tot îndeamnă pe creştini să se antreneze pentru a o putea sări. Dar nu excludem că, prin mila lui Dumnezeu, cineva poate trece şi pe sub bară, dar şi pentru asta trebuie să se aplece (smerească), că altfel nu va putea.
Exista o singura Usa aflata la un anumit nivel. Bara trebuie asezata la nivelul la care omul Il poate vedea pe Dumnezeu dincolo de ea, prin Usa, si poate stabili o relatie cu El. Nu exista trecere pe sub bara; exista doar oameni care ridica bara prea sus punand pe umerii oamenilor sarcini pe care nici ei nu le pot duce.

Pe de alta parte, smerenia este cea mai inalta calitate a crestinului. CIne o are nu mai este sub nivelul de trecere, caci cine se smereste va fi inaltat.

Insa ceea ce voiam sa evidentiez nu este ceva de genul "Noi suntem mai buni ca voi", ci cum putem intinde oamenilor mana sa-i ajutam sa treaca peste bara...
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

electric77
Mesaje: 1072
Membru din: 26 Sep 2010, 13:03
Confesiune: alta religie

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde electric77 » 15 Noi 2010, 17:11

Fenomentul există din plin şi la romano-catolici şi protestanţi, numai că noi îl abordăm diferit:
- romano-catolicii şi protestanţii coboară bara, pentru a putea să o sară fiecare (chiar fără efort);
- ortodocşii îi tot îndeamnă pe creştini să se antreneze pentru a o putea sări. Dar nu excludem că, prin mila lui Dumnezeu, cineva poate trece şi pe sub bară, dar şi pentru asta trebuie să se aplece (smerească), că altfel nu va putea.
Din punctul meu de vedere nu aveti dreptate. Religiile neo-protestante din Romania cat de cat mai au grija de moralitate si sanctioneaza pe cei pacatosi. Deci stau mai bine decat ortodocsii sau catolicii, din aceasta privinta. Nu ne referim la aceleasi culte din Occident, care au dat frau liber pacatului.

Evlavia
Mesaje: 19
Membru din: 06 Noi 2010, 16:14
Confesiune: ortodox

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde Evlavia » 15 Noi 2010, 17:18

Sfantul Ioan Gura de Aur:

Dar de unde să începem decât de la Cel ce a zis: Eu sunt începutul şi sfârşitul? Şă-şi trezească fiecare mintea sa, lepădând toată grija vieţii. Zis-a Domnul: Vedeţi să nu vă rătăciţi. Căci mulţi vor veni în numele Meu, zicând: Eu sunt Hristos, şi pe mulţi vor amăgi. Şi iarăşi: Luaţi aminte de voi înşivă din partea proorocilor mincinoşi, care vin la voi în haine de oi, dar pe dinăuntru sunt lupi răpitori; însă din roadele lor îi veţi cunoaşte zice, adică din cuvinte, din proorocia mincinoasă, din făţărnicia lor, din reaua lor credinţă, din hula lor îi veţi cunoaşte. Căci nu poate pom putred să facă roade bune.Căci tot pomul din roadă lui se cunoaşte. Aşa şi voi pe aceştia din roadele lor îi veţi cunoaşte.

Şi, cunoscându-i, nu-i primiţi în casă, nici nu vă întâlniţi cu ei, nici nu-i învredniciţi de cuvânt, nici nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea lor; ci luaţi aminte la aluatul lor sau la erezia lor. Nimeni dintre voi să nu se scârbească sau să asculte în chip superficial, căci Dumnezeu e Cel ce vorbeşte: Ascultaţi, păstorilor, glasurile Păstorului celui Mare; ascultaţi cum descoperă si triumfa asupra lupilor celor ascunşi: ascultaţi şi luaţi aminte şi de voi înşivă şi de toată turma.

Şi iarăşi spune despre ei: Cel ce nu este cu Mine este împotriva Mea. Şi iarăşi spune către ei: Vai vouă, că încuiaţi împărăţia cerurilor. Căci voi nu intraţi şi nici pe cei ce intră nu-i lăsaţi să intre.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje: 5367
Membru din: 01 Apr 2008, 15:53
Confesiune: ortodox
Preocupări: liturgică, misiune
Localitate: Portugalia
Contact:

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde protosinghel » 15 Noi 2010, 18:18

Din punctul meu de vedere nu aveti dreptate. Religiile neo-protestante din Romania cat de cat mai au grija de moralitate si sanctioneaza pe cei pacatosi. Deci stau mai bine decat ortodocsii sau catolicii, din aceasta privinta. Nu ne referim la aceleasi culte din Occident, care au dat frau liber pacatului.
Nici dvstră nu aveţi dreptate. Un grup social, inclusiv religios, niciodată nu se apreciază după existenţa şi activitatea lor în minoritate. Dacă o luăm aşa, apoi şi ortodocşii din SUA sau Occident sunt mult mai serioşi decât chiar np din RO, de exemplu. Noi vorbim de confesiuni aşa cum se manifestă ele în mediu majoritar.

electric77
Mesaje: 1072
Membru din: 26 Sep 2010, 13:03
Confesiune: alta religie

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde electric77 » 15 Noi 2010, 18:23

Noi vorbim de confesiuni aşa cum se manifestă ele în mediu majoritar.
Daca pornim de la aceasta premisa, atunci da, nu gasim nicio religie asa cum trebuie.

Doriana
Mesaje: 773
Membru din: 01 Oct 2010, 21:42
Confesiune: neo-protestant
Preocupări: cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde Doriana » 15 Noi 2010, 19:52

Dacă o luăm aşa, apoi şi ortodocşii din SUA sau Occident sunt mult mai serioşi decât chiar np din RO, de exemplu. .
O concluzie reiese de aici: A fi religie majoritara poate fi destul de periculos. E frumos si imbucurator cand Biserica se inmulteste, dar dupa inmultire urmeaza inevitabil o delasare, asa cum dupa fiecare deal e o vale. Dintotdeauna Biserica s-a pastrat mai curata in vremuri de prigoana sau in minoritate. Bisericile mai mici pastreaza credinta mai curata. De ce? N-am idee.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

electric77
Mesaje: 1072
Membru din: 26 Sep 2010, 13:03
Confesiune: alta religie

Re: Apartenenţa reală şi formală la Biserică

Mesaj necititde electric77 » 15 Noi 2010, 20:24

Dacă o luăm aşa, apoi şi ortodocşii din SUA sau Occident sunt mult mai serioşi decât chiar np din RO, de exemplu. .
O concluzie reiese de aici: A fi religie majoritara poate fi destul de periculos. E frumos si imbucurator cand Biserica se inmulteste, dar dupa inmultire urmeaza inevitabil o delasare, asa cum dupa fiecare deal e o vale. Dintotdeauna Biserica s-a pastrat mai curata in vremuri de prigoana sau in minoritate. Bisericile mai mici pastreaza credinta mai curata. De ce? N-am idee.
Logica simpla ne spune ca aceste biserici devin lumesti, ingloband membri ai lumii desacralizate.


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron