1. Omul face cunostinta cu vestea ca poate fi mantuit si cu Cel ce mantuieste.Cum are loc propriu-zis mântuirea sau care ar fi etapele ei, ce se întâmplă practic? ..
Pentru a aduce încă o exemplificare a argumentului în favoarea mantuirii prin credinta si har indemn pe dl aletheea sa citeasca mai cu inima epistola catre romani capitolul 4.Dar mai cu inima.aletheea scrie:
Pentru a aduce încă o exemplificare a argumentului în favoarea necesităţii faptelor Legii lui Hristos pentru mântuire (necesitate considerată de regulă, pentru că pot exista şi anumite excepţii date de anumite circumstanţe speciale) se poate face o analogie sau o comparaţie între Vechiul şi Noul Testament. Aşa cum evreii au fost scoşi din tărâmul robiei prin Marea Roşie şi duşi treptat până în pământul făgăduinţei, aşa şi creştinii au fost duşi, cel puţin obiectiv, în noul pământ al făgăduinţei de Iisus Hristos prin lucrarea lui de mântuire şi prin Sfânta Taină a Botezului. Însă aşa cum rămânerea în pământul făgăduinţei a fost condiţionată de Dumnezeu prin respectarea desăvârşită a Legii lui Moise, altfel survenind sancţiunea izgonirii poporului ales din pământul făgăduinţei şi trimiterea lor în robie, tot aşa rămânerea în starea de mântuire care se primeşte prin chemare, har, credinţă şi Sfântul Botez, este condiţionată de rămânerea şi creşterea în har şi de aplicarea Legii lui Hristos. De aceea, din punctul meu de vedere, şi cred că este unul justificat (şi pot să îl justific şi mai mult), aceia care nu cred că Legea lui Hristos este necesară pentru mântuire, în sensul în care deja l-am expus, sunt eretici. Aceia care cred că mântuirea este numai prin har şi prin credinţă, sau că doar acestea ar fi necesare şi suficiente, de regulă, pentru mântuire, sau că faptele Legii lui Hristos nu sunt, de regulă, necesare pentru mântuire, sunt eretici şi falsificatori ai adevărului şi propagandişti ai unei alte evanghelii decât aceea încredinţată de Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Sfintei Sale Biserici.
Creştinii ortodocşi s-au mântuit de aproape 2000 de ani în Sfânta Biserică, iar sfinţi autentici a dat doar Biserica; în afara Bisericii nu există sfinţi. Există probabil sfinţişori închipuiţi np, dar sfinţi np nu am văzut absolut nici unul. În schimb sinaxarul este plin cu vieţile sfinţilor care au trăit şi s-au sfinţit [de la Dumnezeu evident] în lăuntrul Bisericii nu în afara ei. Asta ca să nu îi punem la socoteală şi pe sfinţii care nu au fost înregistraţi în sinaxare.
Dle aletheea am urmarit mesajele dvs din acest subiect si vreau sa va scriu pe marginea la aceste doua "concluzii".Totuşi, faptul că protestantismul, în ansamblul său, nu a dat în 500 de ani de istorie nici măcar un singur sfânt, nici măcar un singur om cu sfinte moaşte, cu minuni dumnezeieşti, etc., spune foarte multe despre "mântuirea" din aceste secte şi despre adevăratele lor posibilităţi atunci când vorbim despre o sfinţire reală, şi nu doar în vorbe goale şi discursuri neacoperite, a omului. Este absolut evident, pentru nişte oameni de bună-credinţă, că sectelor protestante le lipseşte ceva fundamental dacă în 500 de ani de istorie nu au reuşit să ofere umanităţii nici măcar un singur sfânt autentic, nu doar sfinţi din ăştia închipuiţi în discursuri, de multe ori ele însele eretice [dar vorba aia ce mai contează dacă eşti eretic ?].
descoperire,vad ca incerci sa ai o atitudine acceptabila,dar nu stiu de ce am impresia ca nu asta-i stilul tau ci de frica sa nu te de iarasi afara de pe forum fortezi un zambet protocolar.Sunt treaz Daniele!!!Nu citesc reviste colorate .Problema e de atitudine,n-am vrut sa batjocoresc sau sa denegrez ortodoxia, ci putin sa pun omul la respect,dar vad ca atituddinea fata de noi este una tipica dupa un cliseu care putin ma oboseste si ma irita.Ce bine ar fi sa abordam subiectele discutiilor fara abateri la atacuri.
Doar stim care e problema la noi,si la voi le stim.Haideti sa traim in pace
Cand se spune de roada Duhului ca este iubirea, blandetea,etc. , acestea calitati apar dupa primirea Duhului sau inaintea primirii?Aceia care cred că mântuirea este numai prin har şi prin credinţă, sau că doar acestea ar fi necesare şi suficiente pentru mântuire, sau că faptele Legii lui Hristos nu sunt necesare pentru mântuire, sunt eretici şi falsificatori ai adevărului şi propagandişti ai unei alte evanghelii decât aceea încredinţată de Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Sfintei Sale Biserici. Acelora, pe urmele sfinţilor apostoli şi ale sfinţilor părinţi, dacă se obstinează în erezia lor, le spun: Să fie anatema!
Adica sa fie exclusi din Biserica si lasati pe mana lui Dumnezeu fara ca nimeni sa se mai roage pentru ei? Pai deja sunt in aceasta situatie. Sau ai vrut sa spui mai mult?dacă se obstinează în erezia lor, le spun: Să fie anatema!
Totusi crezi ca e un proces?Daca n-ai avea credinta la ce mai sunt faptele Doriana?P.S. Stiu ca faptele sunt necesare in procesul de mantuire
Aceasta atitudine imi aduce aminte de o organizatie numita „Fericita Maică Matrona".Dle aletheea sunteti de acoloSă fie anatema!
Draga descoperire (suna tare aiurea, nu ai si tu un nume?), eu nu sunt invatator. Ma bazez mai mult pe observatie. Daca intelegem prin "mantuire" iertarea si eliberarea de sub robia pacatelor, apoi ma uit la cei mantuiti care fac totusi pacate, imi dau seama ca nu au fost inca eliberati total. Poate ca nu mai curvesc sau nu mai fumeaza, dar in fiecare zi iti demonstreaza ca sunt inca robi ai pacatului. De exemplu, mint. Isi dau apoi seama ca au mintit, se pocaiesc, apoi scapa. A doua zi urasc. samd. Mantuirea noastra va fi desavarsita in ziua cand ne vom asemana total lui Hristos si pacatul nu va mai locui in noi.Totusi crezi ca e un proces?
Nu te grabi sa crezi ca minimalizez rolul credintei. Credinta este primordiala si vine inaintea faptelor. Este cea mai importanta, caci este sursa faptelor care urmeaza.Daca n-ai avea credinta la ce mai sunt faptele Doriana?
Cui? Lui Aletheia?Am impresia ca vrei sa fii pe plac lansand asa pareri.
Crezi ca poate cineva sa ajunga ca Iisus :?Daca da atunci si eu ma pot numi sfant,nu???Mantuirea noastra va fi desavarsita in ziua cand ne vom asemana total lui Hristos si pacatul nu va mai locui in noi.
Am nume dar nu vreau sa-l scriu.Inteleg ca nu-i potrivit nickname-ul dar de acum nu-l pot schimba.Draga descoperire (suna tare aiurea, nu ai si tu un nume?)
Nu, nu lui ci adeptilor bisericii majoritare.descoperire scrie:Cui? Lui Aletheia?Am impresia ca vrei sa fii pe plac lansand asa pareri.
Ok, e impresia ta si ti-o respect.
De ce, ai ajuns ca Iisus?Crezi ca poate cineva sa ajunga ca Iisus :?Daca da atunci si eu ma pot numi sfant,nu???
Eh, nu trebuie neaparat sa fie numele real; poate fi un pseudonim. De ex Ionut, sau Samson, sau Zorobabel, sau Ludovic... ceva de genul...Am nume dar nu vreau sa-l scriu
Pai daca in BO sunt sfinti care totusi nu se compara cu Iisus de ce fiecare din noi care duce un mod de viata crestin nu se poate numi sfant?De ce, ai ajuns ca Iisus?Crezi ca poate cineva sa ajunga ca Iisus :?Daca da atunci si eu ma pot numi sfant,nu???
Ca El nu se poate ajunge propriu - zis, insa putem sa murim si sa-L lasam pe El sa locuiasca in noi (Gal 2:20) Daca nu ar fi existat posibilitatea de a fi desavarsiti Dumnezeu nu ar fi poruncit "Fiti desavarsiti!"
Eu as schimba numele dar nu am posibilitatea(tehnic nu se poate),daca stii cum imi arati?Eh, nu trebuie neaparat sa fie numele real; poate fi un pseudonim. De ex Ionut, sau Samson, sau Zorobabel, sau Ludovic... ceva de genul...Am nume dar nu vreau sa-l scriu
Deci, pana la urma, sunt necesare faptele pentru mantuire, sau nu? Ca dam dintr-una intr-alta...
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 61 vizitatori