Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie
Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde electric77 » 19 Noi 2010, 18:18

In orice caz, fiecare om Il intalneste pe Dumnezeu si chemarea Lui cel putin o data in viata. Iar intalnirea cu Dumnezeu obliga intotdeauna la o decizie.
si budistii, si shintoistii, hindusii? toti acestia au parte de chemarea lui Dumnezeu cel putin o data in viata?
"intalnirea cu Dumnezeu?" ce vorbe sunt astea? :roll:

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde Doriana » 19 Noi 2010, 19:16

si budistii, si shintoistii, hindusii? toti acestia au parte de chemarea lui Dumnezeu cel putin o data in viata?
Da, si ei. Dumnezeu nu e nedrept.
"intalnirea cu Dumnezeu?" ce vorbe sunt astea? :roll:
Sigur vei gasi ceva in Biblie despre asta. Despicarea firului in patru poate fi foarte paguboasa. Insa cand Il vei intalni vei sti ca e El si nu va trebui sa-ti mai explice nimeni nimic.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde electric77 » 20 Noi 2010, 07:41

Da, si ei. Dumnezeu nu e nedrept.
cum sa fie chemati de Dumnezeu, cand ei se inchina zeilor? :roll:

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde daniel tuduran » 22 Noi 2010, 09:11

Deci, daniel, am citit de trei ori. :roll: Citatul tau se refera la o anumita stare de contemplatie care vine uneori peste omul cait si smerit. Ea reprezinta un aspect al cunoasterii lui Dumnezeu. Le este data oamenilor pentru a-i intari in credinta si "inceteaza-la fel de independent de vointa sa,precum a si venit" pentru ca omul sa nu se multumeasca sa ramana in extaz toata viata, ci sa foloseasca hrana primita in timpul contemplatiei pentru a-i hrani si pe altii. In rai vom fi intr-o continua contemplatie; pana atunci aici ni se dau stari frumoase numai pentru a capata puteri noi ca sa inaintam pe cale si sa slujim.
Ai inteles bine :) ,nu stiu ce inseamna "aspect al cunoasterii lui Dumnezeu",corect ar fi o cunostere profunda a lui Dumnezeu.
Cunoasterea desavarsita a lui Hristos este descrisa de Pavel in Gal 2:20: " M-am răstignit împreună cu Hristos; şi nu eu mai trăiesc, ci Hristos trăieşte în mine. Şi viaţa de acum, în trup, o trăiesc în credinţa în Fiul lui Dumnezeu, Care m-a iubit şi S-a dat pe Sine însuşi pentru mine."
Eu nu cred ca aceea e cunosterea desavarsita,cred ca Pavel a trait o cunostere profunda atunci cand s-a "inaltat la cerururi" iar cunosterea lui Pavel progreseaza spre infinit inclusiv astazi.O cunostere desavarsita nu are Pavel nici astazi si nici n-o sa aibe vreodata intrucat doar Sf Treime se cunoste pe Sine intr-un mod desavarsit.
Deci, omul vechi moare, in locul lui si in inima omului se naste Hristos, prin Duhul Sfant, iar Hristos actioneaza pentru implinirea cuvantului Sau. Cunoastere inseamna unire, alipire, pana la fuzionare.
Eu as zice:cunosterea inseamna o coplesire a omului de catre Dumnezeu insa fara ca omul sa-si piarda persoana sa.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde daniel tuduran » 22 Noi 2010, 09:16

In orice caz, fiecare om Il intalneste pe Dumnezeu si chemarea Lui cel putin o data in viata. Iar intalnirea cu Dumnezeu obliga intotdeauna la o decizie. Omul care Il intalneste va avea in acel moment de ales: ori accepta chemarea lui Dumnezeu si merge din acel moment alaturi de El spre implinire si viata vesnica, ori Il respinge si merge in sens invers, din rau in mai rau. Ca intotdeauna, variabila este vointa omului.
De ce te legi de cuvantul "odata"? Eu cred ca Dumnezeu il cheama pe om in permanenta (indiferent de credinta omului).
Aceste chemari sunt in felurite moduri,il poate chema pe om printr-o boala sau printr-o bucurie,in poate chema pe om printr-o minune sau printr-un lucru banal etc.
Ultima oară modificat 22 Noi 2010, 13:43 de către daniel tuduran, modificat 1 dată în total.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde daniel tuduran » 22 Noi 2010, 09:19

Da, si ei. Dumnezeu nu e nedrept.
cum sa fie chemati de Dumnezeu, cand ei se inchina zeilor? :roll:
DAR CUM SA NU FIE CHEMATI MAI ALES DACA SE INCHINA ZEILOR?
SE BUCURA DUMNEZEU DE CEI CARE SE INCHINA ZEILOR?
NU VREA DUMNEZEU MANTUIREA TUTUROR?
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde electric77 » 22 Noi 2010, 16:48


DAR CUM SA NU FIE CHEMATI MAI ALES DACA SE INCHINA ZEILOR?
SE BUCURA DUMNEZEU DE CEI CARE SE INCHINA ZEILOR?
NU VREA DUMNEZEU MANTUIREA TUTUROR?
Draga Daniel, aici e miezul problemei, cum sunt chemati la Iisus acesti budisti, musulmani, hindusi etc? in felul biblic, sau...ca nu prea se vede.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde Doriana » 09 Mar 2011, 19:39

Parinte, eu stiu sa deosebesc pe Dumnezeu de satan...
Cum să recunoască aceştia erezia aducătoare de moarte, dacă ea li se înfăţişează sub masca înţelepciunii, dreptăţii şi sfinţeniei? Iată pricina pentru care obşti creştine întregi şi popoare întregi s-au plecat lesne sub jugul ereziei!
Deci, era mai corect sa spun: Stiu sa-L deosebesc pe Dumnezeu de satan atunci cand Dumnezeu imi cere sa aleg, in patratica in care ma aflu. Nu cunosc toate manifestarile lor la scara mondiala.

Daca este atat de greu de deosebit care este Dumnezeu si care satan inseamna ori ca ei doi seamana foarte bine intre ei, ori ca noi suntem foarte orbi. Inclin spre a doua varianta.
As vrea sa-i intreb pe cei care spun ca este foarte greu de deosebit, pe ce se bazeaza atunci cand merg pe o anumita cale crestina? Crestinul este o oaie care aude vocea Pastorului si Il urmeaza. De unde stiti ca vocea pe care o auziti este a lui Dumnezeu si nu a lui satan? In lumea asta este totul o imensa incertitudine si mergem bajbaind, doar-doar om nimeri undeva? Mie nu mi se pare ca sunteti prea indecisi...
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde dumio » 09 Mar 2011, 21:27

Parinte, eu stiu sa deosebesc pe Dumnezeu de satan...
Cum să recunoască aceştia erezia aducătoare de moarte, dacă ea li se înfăţişează sub masca înţelepciunii, dreptăţii şi sfinţeniei? Iată pricina pentru care obşti creştine întregi şi popoare întregi s-au plecat lesne sub jugul ereziei!
Deci, era mai corect sa spun: Stiu sa-L deosebesc pe Dumnezeu de satan atunci cand Dumnezeu imi cere sa aleg, in patratica in care ma aflu. Nu cunosc toate manifestarile lor la scara mondiala.

Daca este atat de greu de deosebit care este Dumnezeu si care satan inseamna ori ca ei doi seamana foarte bine intre ei, ori ca noi suntem foarte orbi. Inclin spre a doua varianta.
As vrea sa-i intreb pe cei care spun ca este foarte greu de deosebit, pe ce se bazeaza atunci cand merg pe o anumita cale crestina? Crestinul este o oaie care aude vocea Pastorului si Il urmeaza. De unde stiti ca vocea pe care o auziti este a lui Dumnezeu si nu a lui satan? In lumea asta este totul o imensa incertitudine si mergem bajbaind, doar-doar om nimeri undeva? Mie nu mi se pare ca sunteti prea indecisi...
Este greu sa faci deosebirea, nu pentru ca cei doi (Dumnezeu si diavolul) seamana foarte mult, (fereasca Dumnezeu!) ci pentru ca diavolul se substituie lui Dumnezeu si inseala pe oameni, dandu-se insusi Dumnezeu. Sf. Pavel spune ca Satana ia si chip de inger de lumina, dar sfintii parintii merg mai departe si spun ca el ia chipul lui Dumnezeu sau dandu-se insusi Dumnezeu. In asta consta greutatea deosebirii!

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde Pr Haralambie » 09 Mar 2011, 22:06

Crestinul este o oaie care aude vocea Pastorului si Il urmeaza.
Oile Lui Hristos cunosc glasul pastorului, dar ce te faci cand nu esti oia Lui Hristos? Atunci cum sa cunosti glasul pastorului? Pt ca: Nimeni nu poate sa vina la mine de nu-l va atrage Tatal . Si atunci ce, Dumnezeu ii nedrept ca pe unii ii atrage si pe altii nu? nicidecum, pt ca el vrea ca: tot omul sa se mantuiasca si la cunostinta Adevarului sa vina.

Si atunci de ce totusi unii nu-L cunosc? ca doar Apostolul Pavel la Epistola către Romani Cap. 1,19. spune: Pentru că ceea ce se poate cunoaşte despre Dumnezeu este cunoscut de către ei; fiindcă Dumnezeu le-a arătat lor.

Si atunci cum totusi unii nu-L cunosc? pt ca: n-au încercat să aibă pe Dumnezeu în cunoştinţă, aşa şi Dumnezeu i-a lăsat la mintea lor fără judecată, să facă cele ce nu se cuvine. Plini fiind de toată nedreptatea, de desfrânare, de viclenie, de lăcomie, de răutate; plini de pizmă, de ucidere, de ceartă, de înşelăciune, de purtări rele, bârfitori. Grăitori de rău, urâtori de Dumnezeu, ocărâtori, semeţi, trufaşi, lăudăroşi, născocitori de rele, nesupuşi părinţilor, Neînţelepţi, călcători de cuvânt, fără dragoste, fără milă. Aceştia, deşi au cunoscut dreapta orânduire a lui Dumnezeu, că cei ce fac unele ca acestea sunt vrednici de moarte, nu numai că fac ei acestea, ci le şi încuviinţează celor care le fac.(Romani cap 1, 28-32)

De remarcat, ca toti care au luat calea ereziilor au fost in asemenea pacate mari, de aceea au ajuns hulitori a dreptei credinte; cea mai mare osanda o sa o aiba, ca o data petrecand in asemenea faradelegi, apoi plecand din Biserica Lui Dumnezeu, ei demonstreaza ca pot sa faca pentru satana ceea ce nu au vrut pt Dumnezeu, adica viata curata de anumite pacate , dar in schimbul pacatului lepadarii dreptei credinte si hulei impotriva Duhului sfant, care este fatal, dar cu aj lui satana, inconstient, dupa cum se poate observa in aceasta interesanta intamplare din pateric:

Spusu-ne-a noua Parintele Teodor, ca a fost in muntele Eleonului un sihastru foarte nevoitor si-l bantuia pe dansul foarte mult dracul curviei. Iar odata tare suparandu-l, a inceput batranul a sta impotriva dracului si i-a grait : pana cand ma vei supara asa ? De acum departeaza-te de la mine, ca ai imbatranit cu mine. Si i s-a aratat lui dracul. Si i-a zis la aratare : jura-te mie, calugare, ca nu vei spune nimanui ce-ti voi zice si de acum nu te voi mai bantui. Si s-a jurat batranul graind : ma jur pe Cel ce locuieste in cer, ca nu voi spune nimanui din ce-mi vei zice. Atunci i-a grait dracul : nu te mai inchina acelui chip si nu te voi mai bantui. Batranul avea zugravit chipul Stapanei noastre, Prea Cinstitei Nascatoarei de Dumnezeu, tinand in brate pe Domnul nostru Iisus Hristos. Si a grait batranul catre drac : lasa-ma sa ma mai gandesc. Iar a doua zi a spus parintelui Teodor, care ne-a spus noua aceasta, ca el locuia atunci la manastirea ce se cheama Fara. Iar batranul i-a zis : adevarat, frate, batjocorit esti, ca te-ai jurat dar bine ai facut ca ai spus, iar mai de folos iti este intr-aceasta parte sa nu lasi nici o curva sa ramana, decat sa nu te inchini chipului Domnului nostru Iisus Hristos cu Maica Lui. Si l-a invatat si l-a intarit cu mai multe cuvinte si s-a dus la locul lui. Si iar i s-a aratat lui dracul. Si a grait : ce poate fi aceasta, calugare, oare nu te-ai jurat ca nu vei spune nimanui ? Cum ai spus toate cate am vorbit catre tine ? Iti graiesc tie, calugare : ca un calcator de juramant o sa fii judecat in ziua judecatii. Si i-a raspuns lui batranul : ce m-am jurat, m-am jurat, si ca sunt calcator de juramant inca stiu dar Stapanului meu sunt calcator de juramant, iar pe tine nu te voi asculta, ca de la tine este sfatul cel rau si calcarea de juramant ca un vinovat ce esti acestora. Iar in ziua judecatii, Domnul va cauta.

Sa nu se inteleaga ca batranul l-a indemnat la curvie, ci doar a aratat gravitatea faptelor in scara valorica, anume: mai mare cu mult este lepadarea de Dumnezeu decat curvia, iar scoaterea icoanelor era semnul de recunoastere a acestei lepadari.

Ai vazut ? asta vrea satan, sa te lepezi de credinta, si dupa a-ia iti da pace in privinta luptei cu pacatul, ba inca te ajuta la fapte bune, ca sa iti dea aere de sfintenie, clar. Din nefericire f multi sunt inselati in privinta asta, cel putin, cati p,np am cunoscut eu( care mai inainte erau lepre in B.O.) toti sufera de acest sindrom, se lauda ca inainte erau pacatosi iara acum nu mai sunt, si prin asta ei considera ca sunt pe calea cea buna, nu-si dau seama nenorocitii( nu o luati ca pe o ocara, ci pur si simplu asa ii consider) ca sunt inselati.
De unde stiti ca vocea pe care o auziti este a lui Dumnezeu si nu a lui satan?
De acolo ca, acea voce trebuie sa corespunda cu vocea bisericii din totdeauna, pt ca la Evrei :Cap. 13 vr 8. apostolul spune Iisus Hristos, ieri şi azi şi în veci, este acelaşi. Deci daca vocea/invatatura nu corespunde cu a bisericii dintodeauna, atunci, este a lui satan, care vorbeste prin : proorocii mincinoşi, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori.Evanghelie după MateiCap. 7,15. Si nu tr primita, chiar de ar fi si inger din cer.
De ce vin in haine de oi? pt ca simuleaza bunatatea, dreptate si Adevarul, simuleaza adevarata credinta, si de aceea este greu de discernut intre unii si altii( asa cum a spus si pr Dumio); important este ca sunt si acesti prooroci mincinoşi, de care a spus Hristos, si de care a spus sa ne ferim, ramane doar ca sa-i cunoastem.
As vrea sa-i intreb pe cei care spun ca este foarte greu de deosebit, pe ce se bazeaza atunci cand merg pe o anumita cale crestina?
Sunt multe semne, dar pt un strain de biserica, ar trebui sa-i fie si acesta un criteriu: Aduceţi-vă aminte de mai-marii voştri, care v-au grăit vouă cuvântul lui Dumnezeu; priviţi cu luare aminte cum şi-au încheiat viaţa şi urmaţi-le credinţa.(Ep Evrei a Sf Apostol Pavel, Capitolul 13,7.)
Trebuie sa fi existat si sa existe modele in Biserica dintodeauna, pt ca biserica nu s-a desfiintat, pt ca: Biserica Mea, porţile iadului nu o vor birui. (MateiCap. 16,18.)
Daca ne uitam la credinta si invatatura acelora care au fost modele, in cursul istoriei bisericii de-a lungul miilor de ani, si corespune cu invatatura de acum, atunci este un criteriu sigur, dar sola scriptura nu poate fi, ca dovada ca fiecare o talcuieste in felul lui si toti pretind ca au adevarul, dar in realitate sunt in inselare sigura.
Cu mult respect.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde Doriana » 09 Mar 2011, 23:16

Este greu sa faci deosebirea, nu pentru ca cei doi (Dumnezeu si diavolul) seamana foarte mult, (fereasca Dumnezeu!) ci pentru ca diavolul se substituie lui Dumnezeu si inseala pe oameni, dandu-se insusi Dumnezeu. Sf. Pavel spune ca Satana ia si chip de inger de lumina, dar sfintii parintii merg mai departe si spun ca el ia chipul lui Dumnezeu sau dandu-se insusi Dumnezeu. In asta consta greutatea deosebirii!
Oricat ar incerca satan sa-L imite pe Dumnezeu, intre ei este o diferenta imensa. Confuzia vine din faptul ca omul priveste la ce izbeste ochiul, si nu la duhul care ii vorbeste. Si asta pentru ca sunt oameni firesti care se bazeaza pe simturile proprii, neobisnuiti sa comunica cu Dumnezeul cel adevarat prin Duhul Sfant pe care pretind totusi ca il au.

Parinte Haralambie, ati scris foarte mult. In esenta, am inteles ideea: ereticii ->pacatosi->hulitori->osanda.
De unde stiti ca vocea pe care o auziti este a lui Dumnezeu si nu a lui satan?
De acolo ca, acea voce trebuie sa corespunda cu vocea bisericii din totdeauna,
Si de unde stiti ca ea corespunde cu vocea Bisericii dintotdeauna? Pentru ca asa scrie in niste carti scrise de niste oameni cu anumite interese [bune sau rele]? Deci, in acest caz, Dumnezeu va vorbeste prin anumite carti istorice? De unde stiti ca nu vorbeste satan prin ele? Doar e foarte greu de deosebit, nu? Iti trebuie vreo douazeci de ani ca sa intelegi niste lucruri elementare, am inteles...
Sunt multe semne, dar pt un strain de biserica, ar trebui sa-i fie si acesta un criteriu: Aduceţi-vă aminte de mai-marii voştri, care v-au grăit vouă cuvântul lui Dumnezeu; priviţi cu luare aminte cum şi-au încheiat viaţa şi urmaţi-le credinţa.(Ep Evrei a Sf Apostol Pavel, Capitolul 13,7.)
Mai marii nostri...Hmmm... Singurii mai-mari pe care ii cunosc este pastorul care m-a botezat si alti cativa oameni ai credintei. Sunt intr-adevar oameni deosebiti, de la care am invatat multe. In afara de ei,insa, nu-mi mai amintesc de nimeni...
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde Pr Haralambie » 09 Mar 2011, 23:31

Mai marii nostri...Hmmm... Singurii mai-mari pe care ii cunosc este pastorul care m-a botezat si alti cativa oameni ai credintei. Sunt intr-adevar oameni deosebiti, de la care am invatat multe. In afara de ei,insa, nu-mi mai amintesc de nimeni...
Vedeti, tocmai aici e problema, ca mai marii nostrii sunt cei care au vb aceeasi limba/credinta in toate timpurile, de la Hristos pana la noi, si apoi :priviţi cu luare aminte cum şi-au încheiat viaţa şi urmaţi-le credinţa . Stiind si cum si-au incheiat viata... avem siguranta ca credinta dogmatica este cea adevarata, mai ramane problema conformarii/trairii personale in credinta.
Cu mult respect.

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde Pr Haralambie » 10 Mar 2011, 00:12

Si de unde stiti ca ea corespunde cu vocea Bisericii dintotdeauna? Pentru ca asa scrie in niste carti scrise de niste oameni cu anumite interese [bune sau rele]? Deci, in acest caz, Dumnezeu va vorbeste prin anumite carti istorice? De unde stiti ca nu vorbeste satan prin ele? Doar e foarte greu de deosebit, nu? Iti trebuie vreo douazeci de ani ca sa intelegi niste lucruri elementare, am inteles...
Cum sa nu stim, daca avem atatea marturii adevarate si sigure a lucrarii harului Duhului Sfant in Biserica , daca noi avem atat de multi sfinti aparatori si invatatori ai ortodoxiei din generatie in generatie( care ei sunt o confirmare si mai mare a faptului ca avem aceeasi credinta). Avem atat de multi sf mucenici care stim cum si-au incheiat viata, avem vietile lor in care vedem aceeasi marturisire de credinta de nezdruncinat, apoi vestigii intregi de dovezi patristice, arheologice, liturgice, istorice si o traditie imensa, apoi o lupta continua cu n.n. erezii, si o istorie clara a acestor adevaruri. Astea sunt cateva semne exterioare, dar noi nu ne oprim aici, sunt marturii cu mult mai sigure de incredintare, chiar daca nu ar exista nici o carte pe lume, nici o dovada, cu nimic nu ne-ar putea pagubii .

Oare, d-ta crezi ca Mantuitorul ramane de minciuna aici? : Ioan, Cap. 14,26. Dar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe Care-L va trimite Tatăl, în numele Meu, Acela vă va învăţa toate şi vă va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus Eu. Si iarasi :Matei Cap. 28, 20. iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin.Si iarasi Din porunci ma veti cunoaste !Dar nu cred ca va intereseaza, ca daca v-ar interesa ati cauta, ca asa a spus Hristos: cautati si veti afla
Nu trebuie numai 20 de ani, ci toata viata tr sa fie o cautare permanenta, orice marturie trebuie probata, incercata : proorociile nu le dispretuiti, toate sa le incercati, tineti ce este bine...
Ultima oară modificat 18 Apr 2011, 17:07 de către Pr Haralambie, modificat 1 dată în total.
Cu mult respect.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde Doriana » 11 Mar 2011, 00:15

Am intarziat o zi cu raspunsul ca sa iau o gura de aer, deoarece, inevitabil, deviem iarasi si iarasi catre sectarism si propaganda. Ca si cum un ortodox cand ar vedea un ne-ortodox se blocheaza pe ideea "sectar eretic". Iar ne-ortodoxul nu are ce face si ii da apa la moara.

Deci, dvs spuneti ca Dumnezeu vorbeste prin istorie. S-o lasam asa, desi pentru mine istoria este ceva in care nu am incredere. Insa ce se intampla in viata de zi cu zi? Aveti de luat o decizie importanta, nu stiti ce hotarare sa luati...Orice ati decide nu calcati legile lui Dumnezeu, deci nu va puteti ghida dupa Biblie sau traditie. Va rugati, postiti, doriti calauzirea lui Dumnezeu... De unde stiti ca ati primit calauzirea cea buna din moment ce va este atat de frica de inselare?
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde dimitrie » 11 Mar 2011, 00:49

De unde stiti ca ati primit calauzirea cea buna din moment ce va este atat de frica de inselare?
Din mărturia: 1.a Sfintei Scripturi; 2.a Sfinţilor Părinţi; 2.a vieţii personale.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde Pr Haralambie » 11 Mar 2011, 14:14

Am intarziat o zi cu raspunsul ca sa iau o gura de aer, deoarece, inevitabil, deviem iarasi si iarasi catre sectarism si propaganda. Ca si cum un ortodox cand ar vedea un ne-ortodox se blocheaza pe ideea "sectar eretic". Iar ne-ortodoxul nu are ce face si ii da apa la moara.
Nu inteleg de ce deranjeaza atat de mult acestea, nu a spus Hristos sa ne ferim de proorocii mincinosi? Atunci e necesar sa-i cunoastem.
Deci, dvs spuneti ca Dumnezeu vorbeste prin istorie.
Nu numai prin istorie, ci, si prin Istorie, in fond si Biblia este o carte istorica, daca e s-o luam asa, ce garantie aveti ca nu-i inventata prin secollele 4 de catre popi? eliminati istoria si demonstarati ca biblia nu-i o carte inventata?
S-o lasam asa, desi pentru mine istoria este ceva in care nu am incredere.
Marturiile istorice sunt f importante, pt ca ne arata cum au crezut inaintasii si care sunt devierile actuale.
Insa ce se intampla in viata de zi cu zi? Aveti de luat o decizie importanta, nu stiti ce hotarare sa luati...Orice ati decide nu calcati legile lui Dumnezeu, deci nu va puteti ghida dupa Biblie sau traditie.
Bibvlia este de capatai, dar depinde cum o intelegi.
Va rugati, postiti, doriti calauzirea lui Dumnezeu... De unde stiti ca ati primit calauzirea cea buna din moment ce va este atat de frica de inselare?
De aici:
Din mărturia: 1.a Sfintei Scripturi; 2.a Sfinţilor Părinţi; 2.a vieţii personale.
+ calauzirea Duhului Sfant, dar asta ficare poate spune ca o are fara s-a demonstreza, asa ca ma opresc aici.

D-stra ce incredere puteti avea in cuvantul unui pastor care este contemporan, daca el ii nascut in secolul XX, de unde stiti ca marturia lui e acea adevarata? Cum puteti sa va dati seama ca in cele 7000 de secte (care fiecare spune altceva), ca el exprima adevarul?
Ce garantie aveti ca satana nu va poate insela?
Cu mult respect.

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde Dionysie » 11 Mar 2011, 15:58

Dar ce inseamna sa ”cunoasca” Doriana ? Inseamna, dupa autori, (in functie de) ”a STI despre Dumnezeu” (ceea ce dupa mine nu e cunoastere, e doar stiinta intelectuala, teorie) sau sa-L cunoasca dupa moarte: ”Aceasta este viaţa veşnică: să te cunoască pe tine, unicul Dumnezeu adevărat şi pe cel pe care l-ai trimis, pe Isus Cristos” ceea ce este iar o cunoastere care nu ne intereseaza, caci noi vorbim de cea din timpul vietii, sau iarasi, a-l experimenta direct pe Christos, sa spunem, (cu stigmate, suferinta....etc) dar fara ”theoria” acestei experiente, astfel incat se poate prea bine ca experienta sa ramana doar subiectiva, sa nu fi stiut ce face de fapt si in numele Cui.
Pe lângă ceea ce ai enumerat mai există şi alte căi de a Îl cunoaşte pe Dumnezeu, printre care este cunoaşterea prin lumina taborică necreată, iar această cunoaştere este posibilă încă din timpul vieţii şi este în general destinată celor aleşi de Dumnezeu şi care au şi o foarte mare sete şi sinceritate de a Îl cunoaşte pe Dumnezeu. [Asta pe lângă cunoaşterea din sfânta scriptură] Cunoaşterea prin lumina necreată prin iniţierea în tainele dumnezeieşti de către Însuşi Dumnezeu este posibilă încă din această viaţă chiar dacă acaşicii şi protestanţii nu pot înţelege. Cunoaşterea lui Dumnezeu prin lumina necreată [pentru că Dumnezeu este Lumină] este forma cea mai pură de cunoaştere experienţială a lui Dumnezeu din această viaţă şi este rezervată unui număr mic de iniţiaţi gnostici creştini; evident că îşi are rolul ei esenţial şi meditaţia teologică, morală, etc asupra experienţei de cunoaştere în sine prin care se integrează sistemului teologic dogmatic şi moral deja existent şi pe care îl rafinează, însă aceasta este supusă experienţei concrete de cunoaştere a lui Dumnezeu. Despre cunoaşterea lui Dumnezeu prin lumina necreată ne vorbeşte atât sfânta scriptură în evanghelii la schimbarea la faţă a Mântuitorului pe muntele Taborului, precum şi în mod indirect în alte părţi, dar vorbesc şi sfinţii şi teologii de excepţie ai Bisericii cum au fost [dintre cei pe care i-am citit cât de cât] Simeon Noul Teolog, Grigorie Palama şi cu siguranţă şi alţii chiar dacă nu au explicat exact prin categoriile teologiei despre energiile necreate, teologie "canonizată" la Sinodul de la Constantinopol din 1341-1351 [sunt de fapt mai multe sinoade adunate în jurul aceloraşi teme fundamentale, de aceea este considerat un sinod unic, considerat de unii Al IX-lea Sfânt Sinod Ecumenic, chiar dacă Nicodim Aghioritul a spus despre el că ar fi fost doar puţin mai mic decât unul Ecumenic]

Din Tomosul Aghioritic [august 1340] redactat de sfântul Grigorie Palama
[...]nu suntem în neştiinţă cu privire la raţiunile mărturisirii celor propovăduite cu îndrăzneală pe faţă şi ale celor arătate mai dinainte în chip tainic în Duhul celor vrednici: unii fiind iniţiaţi în ele prin experienţă -- şi anume câţi pentru viaţa evanghelică s-au lepădat de agoniseala avuţiilor, de slava oamenilor şi de plăcerile care nu sunt bune ale trupurilor, dar nu numai aceasta, ci au întărit această lepădare prin supunerea faţă de cei ce au ajuns la vârsta lui Hristos, căci făcându-şi printr-o isihie fără împrăştiere răgaz pentru ei înşişi şi pentru Dumnezeu, ajungând prin rugăciune adevărată mai presus de ei înşişi şi, ajungând în Dumnezeu prin unirea tainică cu El mai presus de minte, au fost iniţiaţi în cele mai presus de minte --, iar ceilalţi prin respectul, credinţa şi afecţiunea faţă de unii ca aceştia. (Tomosul Aghioritic, prolog)
Oricine afirmă că unirea desăvârşită cu Dumnezeu se săvârşeşte numai prin imitare şi relaţie, fără harul îndumnezeitor al Duhului, ca la cei ce au aceleaşi purtări şi se iubesc unii pe alţii, iar harul îndumnezeitor al lui Dumnezeu îl numesc o deprindere a firii/naturii raţionale care vine doar prin imitaţie, şi nu o strălucire suprafirească şi negrăită şi o energie dumnezeiască văzută în chip nevăzut de cei vrednici şi înţeleasă în chip neînţeles, acesta să ştie că a căzut, fără să o ştie, în amăgirea mesalienilor [...] Fiindcă toată virtutea şi imitarea lui Dumnezeu pe cât ne stă în putinţă îl face pe cel ce a dobândit-o capabil de unirea dumnezeiască, dar harul săvârşeşte însăşi această negrăită unire [...] (Tomosul Aghioritic, 2)
Oricine spune că lumina care i-a fulgerat pe apostoli pe Tabor e o nălucă şi un simbol care se face şi desface, dar nu există propriu-zis şi nu este o energie/lucrare dincolo de orice înţelegere a minţii, ci e inferioară intelecţiei minţii, acela contrazice în chip limpede opiniile sfinţilor. Fiindcă atât în cântările cât şi în scrierile lor, aceştia o numesc negrăită, necreată, veşnică, atemporală, neapropiată, inaccesibilă, infinită, nemărginită, nevăzută pentru îngeri şi oameni, frumuseţe arhetipală şi neschimbabilă, slavă a lui Dumnezeu, slavă a Duhului, rază a Dumnezeirii şi altele asemenea. (Tomosul Aghioritic, 4)
Dar atunci când se împărtăşesc cu simţirea şi cu mintea de un har şi de o putere duhovnicească şi supranaturală, cei învredniciţi văd cele mai presus de orice simţire şi orice minte ca să vorbim potrivit marelui Grigorie Teologul „cum ştie singur Dumnezeu şi cei care suferă lucrarea unora ca acestea”. (Tomosul Aghioritic, 6)
sursa: Sfântul Grigorie Palama – Scrieri – vol 1, editura Deisis, 2005, pag. 156-163 (traducere Ioan I. Ică jr.)
Puneti-va un pic in rolul lui Dumnezeu, de data asta
Asta miroase a tentativă luciferiană, dar este posibil ca unii să aibă o predilecţie specială pentru aşa ceva.
Astfel ca sa declari ca il ”cunosti” pe dumnezeu nu este dupa parerea mea decat un moft grandilocvent. Nimeni nu il poate cunoaste, in afara de El insusi.
De fapt această poziţie în sine este un moft pentru că Biserica nu a pretins că L-ar cunoaşte pe Dumnezeu aşa cum Se cunoaşte El pe Sine Însuşi, ci doar aşa cum şi atât cât Se descoperă El pe Sine Însuşi.
Mie mi se pare ca vorba e folosita abuziv. Asta daca e sa ma raportez la ce am spus eu aici. In versiunea ”soft” a cunoasterii, cea a apostolului Pavel, care ar fi mai aproape de cunoasterea umana, tot incognoscibil ramane, cel putin in timpul vietii noastre. (nu mai detaliez, ca am mai zis-o). A cunoaste nu este doar a experimenta, este a experimenta + a intelege ”obiectiv” propria experienta.
Lucrurile într-adevăr încep să se repete. Dumnezeu este considerat incognoscibil doar în ceea ce piveşte fiinţa dumnezeiască sau esenţa, însă este cognoscibil, pe lângă sfânta scriptură şi sfânta tradiţie, cum spune Grigorie Palama, prin lumina necreată, harul necreat, energiile necreate în această viaţă şi cum spune Atanasie din Alexandria, prin lucrările Sale. Cei care contestă astfel de poziţii ar fi bine să ştie că Sinodul de la 1341-1351, pe lângă definirea adevărului dumnezeiesc, a dat şi nişte anateme, asta aducere-aminte pentru aceia care, sub presiunea şi închipuirea lor luciferiană, au impresia că s-ar putea juca şi glumi cu adevărul dumnezeiesc revelat de Dumnezeu.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde Doriana » 11 Mar 2011, 20:11

in fond si Biblia este o carte istorica, daca e s-o luam asa, ce garantie aveti ca nu-i inventata prin secollele 4 de catre popi? eliminati istoria si demonstarati ca biblia nu-i o carte inventata?
Initial i-am crezut pe pastori cand mi-au spus ca Biblia este Cuvantul lui Dumnezeu. :) Apoi, pentru eventualitatea in care nu mai am incredere in ei, am verificat ce scrie in ea. Iar pentru chestiile verificate pot baga acum mana in foc.
D-stra ce incredere puteti avea in cuvantul unui pastor care este contemporan, daca el ii nascut in secolul XX, de unde stiti ca marturia lui e acea adevarata? Cum puteti sa va dati seama ca in cele 7000 de secte (care fiecare spune altceva), ca el exprima adevarul?
Ce garantie aveti ca satana nu va poate insela?
Pastorul si-a facut treaba la inceput, cand m-a invatat despre Hristos, m-a botezat si mi-a spus sa nu mai pacatuiesc, deci a pus temelia credintei mele.
Nu am mai vazut un pastor de mult timp...Locuiesc intr-o tara in care religiile majoritare sunt catolica si evanghelica. Penticostali sunt foarte putini; ortodocsi de asemenea. M-am deprins sa fiu autodidacta.
De unde stiti ca ati primit calauzirea cea buna din moment ce va este atat de frica de inselare?
Din mărturia: 1.a Sfintei Scripturi; 2.a Sfinţilor Părinţi; 2.a vieţii personale.
Deci, daca trebuie sa alegeti meseria, sau sotia, sau un oarece drum in viata...aici Biblia nu-ti va spune incotro sa o iei. Nici Sfintii Parinti. Trebuie sa decizi singur, doar cu Dumnezeu, si calauzirea Lui. Eu nu ma indoiesc ca o aveti [cel putin deocamdata]. Insa, data fiind aceasta frica permanenta de inselare, cum sunteti sigur ca sunteti calauzit de Dumnezeu si nu ispitit de satan?
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde Dionysie » 12 Mar 2011, 00:40

Nu am mai vazut un pastor de mult timp...Locuiesc intr-o tara in care religiile majoritare sunt catolica si evanghelica. Penticostali sunt foarte putini; ortodocsi de asemenea.
Mie mi-aţi spus şi nu cu mult timp în urmă, deşi pe un alt forum, că trăiţi într-un loc unde marea majoritate este formată din ortodocşi "nepocăiţi". Acum se pare că lucrurile evoluează în viaţa dumneavoastră în funcţie de necesităţile dialogului cu închinătorii la idolii-icoane. Spor la treabă. Oricum am observat că încă aţi mai rămas printre noi. Spre deosebire de dumneavoastră, "fraţii" adventişti şi-au luat tălpăşiţa şi şi-au mutat frontul de propagandă sectantă adventistă pe un alt forum; se pare că pe aici nu prea mai făceau faţă.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Chemarea si cunoasterea lui Dumnezeu

Mesaj necititde Doriana » 12 Mar 2011, 01:05

Toate au o explicatie simpla. Am fost odata si in Romania...mie timpul mi se pare destul de lung, desi nu ar fi foarte lung. Si nici in Romania nu aveam pastor de ani de zile. Privind in urma, consider ca acesta a fost un avantaj. Atunci cand nu are cine sa-ti arate Calea, esti nevoit sa te descurci singur, sa inveti singur sa-L cunosti pe Dumnezeu, fara intermediar. Si astfel poti deveni mai puternic, caci inveti sa te bazezi numai pe Dumnezeu si inveti sa traiesti cu El. Astfel nu te vei mai clatina atunci cand oamenii pe care eventual te sprijineai se vor clatina si ei. La urma urmei, in moarte vom intra singuri si inaintea lui Dumnezeu vom merge tot singuri, fara invatatorii sau familiile noastre. Trebuie sa deprindem de pe acum tovarasia lui Dumnezeu. Caci daca acum nu stim sa mergem cu El, nu vom sti nici dincolo.

In ce priveste ramasul, exista un timp pentru intrat pe un forum, si un timp pentru plecat de pe el. Al meu se pare ca inca nu a venit. Probabil va veni in viitor, nu stiu. Dumnezeu stie.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX