Pagina 25 din 26

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 30 Dec 2010, 14:05
de laodiceean
Imagine
Pentru cei care încă n-au reuşit să răspundă la întrebarea principală a topicului: care este textul noutestamentar ce porunceşte cultul icoanelor?(10) Ca să avem o bază serioasă de discuţii...

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 30 Dec 2010, 14:21
de Dionysie
Anatemele de la Sinodul VII Ecumenic

Anathemas concerning holy images

If anyone does not confess that Christ our God can be represented in his humanity, let him be anathema.
If anyone does not accept representation in art of evangelical scenes, let him be anathema.
If anyone does not salute such representations as standing for the Lord and his saints, let him be anathema.
If anyone rejects any written or unwritten tradition of the church, let him be anathema.

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 30 Dec 2010, 14:35
de vasinec
P.S. Dumneata, domnule Floryan, nu faci decat sa te bagi ca musca in ...ru calului, fara sa ajuti la lamurirea problemei in discutie.
vasinec tata da din tine ca poti mai mult .
Hal de ,,crestin ,,esti tu ai? Cit ai luat la bord?Si mai spuii caci ortodocsii beau .
Rusine :oops: sa iti fie asa te invata ,,profeta dilie,, sa vorbesti???? :o
Sunt un pic mai necioplit. Uneori imi pace sa ma exprim mai plastic, pentru o mai buna pricepere. Nu am stiu ca face asa "impresie". Voiam doar sa fiu putin mai incisiv si mai amuzant.

Ii cer iertare domnului Floryan, daca l-am suparat prea tare (voiam doar sa-l pisc un pic).

P.S. Vorba lui laodiceean: sa revenim la subiect.

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 30 Dec 2010, 16:04
de Dionysie
Precis voia sa le spuna despre inchinarea in fata icoanelor, despre pupatul de oase de morti, despre inchinarea la sfinti si ingeri, etc.
Măi băiatule, dar tu chiar ai probleme serioase. Unde scrie şi cine a zis că trebuie să te închini la sfinţi ?? Când vorbim despre cultul sfinţilor, pe lângă urmarea modelului vieţii lor, vorbim despre o anumită mijlocire a sfinţilor dar care nu este mijlocirea lui Hristos. Sfinţii pot să mijlocească pentru noi cu rugăciuni în anumite cazuri, şi asta pentru că, sfinţi fiind, chiar şi după moarte, au mai mare "trecere" la Dumnezeu.

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 30 Dec 2010, 16:24
de Floryan
Am gasit acele versete (Romani 8:29 si 2 Corinteni 4:4). Intr-adevar este folosit termenul "eikon" (chip, imagine, infatisare). Se vorbeste despre asemanarea dintre Dumnezeu Tatal si Domnul Iisus Hristos (2 Corinteni 4:4) si despre asemanarea dintre cei mantuiti si Domnul Iisus Hristos (Romani 8:29).

Nu este vorba despre picturi sau despre inchinare in fata lor.

Despre picturi si inchinarea in fata lor se vorbeste in versetul din Romani 1:23. "S-au fãlit cã sunt întelepti, si au înebunit, si au schimbat slava Dumnezeului nemuritor într-o icoanã (eikon - in original) care seamãnã cu omul muritor"(Romani 1:22,23)

Comentati acest verset (care se refera cu adevarat la icoana, in sensul ortodox).
E foarte simplu de explicat. Daca Hristos este Chipul Tatalui, atunci o imagine cu chipul lui Hristos nu poate fi un idol.
Este o diferenta enorma intre asta si asta:
http://www.google.ro/imgres?imgurl=http ... 40&bih=685


si asta

http://www.google.ro/imgres?imgurl=http ... 40&bih=685


Hristos a fost om . El este reprezentat asa cum a fost vazut OM. Va rog imi puteti araat icoane cu taratoare si cu 4 picciare asa cum spune versetul?

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 30 Dec 2010, 16:29
de Floryan
Sunt un pic mai necioplit. Uneori imi pace sa ma exprim mai plastic, pentru o mai buna pricepere. Nu am stiu ca face asa "impresie". Voiam doar sa fiu putin mai incisiv si mai amuzant.

Ii cer iertare domnului Floryan, daca l-am suparat prea tare (voiam doar sa-l pisc un pic).
NU sunt suparat. Si sunteti si iertat. Si pt ca voiati sa ma piscati un pic insamna ca tineti cu adevarat la mine. :mrgreen:

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 30 Dec 2010, 16:34
de Dionysie
Sfinţii apostoli nu au lăsat Tradiţie, cel puţin nu acea "Tradiţie" nebiblică şi antibiblică la care faceţi referire pe acest topic. Ei fiind umpluţi cu Duhul Sfânt nu au putut transmite învăţături orale care să vină în contradicţie cu cele scrise în epistole.
Anatemele de la Sinodul VII Ecumenic

Anathemas concerning holy images

If anyone does not confess that Christ our God can be represented in his humanity, let him be anathema.
If anyone does not accept representation in art of evangelical scenes, let him be anathema.
If anyone does not salute such representations as standing for the Lord and his saints, let him be anathema.
If anyone rejects any written or unwritten tradition of the church, let him be anathema.

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 30 Dec 2010, 16:42
de laodiceean
Anatemele de la Sinodul VII Ecumenic

Anathemas concerning holy images

If anyone does not confess that Christ our God can be represented in his humanity, let him be anathema.
If anyone does not accept representation in art of evangelical scenes, let him be anathema.
If anyone does not salute such representations as standing for the Lord and his saints, let him be anathema.
If anyone rejects any written or unwritten tradition of the church, let him be anathema.
Anatemele Sinodului VII Ecumenic au de-a face cu Scriptura exact în măsura în care apostolii vorbeau engleza.

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 30 Dec 2010, 16:49
de Dionysie
Anatemele Sinodului VII Ecumenic au de-a face cu Scriptura exact în măsura în care apostolii vorbeau engleza.
Problema este că părerile dumitale personale, pentru mine, nu fac nici cât o ceapă degerată pe lângă Sinodul VII Ecumenic.

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 04 Ian 2011, 08:38
de oanna
Pentru cei care încă n-au reuşit să răspundă la întrebarea principală a topicului: care este textul noutestamentar ce porunceşte cultul icoanelor? Ca să avem o bază serioasă de discuţii...
pentru cei care inteleg cam greu: nu avem text in NT care sa porunceasca inchinarea (ca forma de respect deosebit) inaintea icoanelor.
Intrebarea ar fi: unde scrie ca trebuie sa scrie asta in NT?

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 04 Ian 2011, 08:53
de oanna
Luke 1:28,  Îngerul a intrat la ea şi a zis: „Plecăciune, ţie, căreia ţi s-a făcut mare har; Domnul este cu tine, binecuvântată eşti tu între femei!
Nici pomeneala de inchinare... E absurd sa spui ca un inger sfant s-ar fi inchinat inaintea unui muritor.
reciteste textul de mai sus.
Iata pe Iosua (in 5:13) inchinindu-se in fata unui inger al lui Dumnezeu, "Pe când Iosua era lângă Ierihon, a ridicat ochii, şi s-a uitat. Şi iată un om stătea în picioare înaintea lui, cu sabia scoasă din teacă în mână. Iosua s-a dus spre el, şi i-a zis: „Eşti dintre ai noştri sau dintre vrăjmaşii noştri?” El a răspuns: „Nu, ci Eu Sunt Căpetenia oştirii Domnului, şi acum am venit. ”Iosua s-a aruncat cu faţa la pământ, s-a închinat, şi I-a zis: „Ce spune Domnul meu robului Său"?
Este cumva Iosua idolatru? I-a poruncit careva sa se inchine ingerului?
Sau iata pe Imparatul David (in 1 Sam. 24:8), "După aceea David s-a sculat şi a ieşit din peşteră. El a început să strige atunci după Saul: „Împărate, domnul meu!” Saul s-a suit înapoi, şi David s-a plecat cu faţa la pământ şi s-a închinat".
Si el este idolatru? Cine i-a poruncit lui David sa se inchine inaintea lui Saul?
Unde scrie in Scriptura ca trebuie o porunca in acest sens?

Si unde scrie in NT despre "sola"s, sola Scriptura, sola Gratia (numai prin har) sau sola fide (numai prin credinta)?

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 04 Ian 2011, 09:11
de vasinec
Iata pe Iosua (in 5:13) inchinindu-se in fata unui inger al lui Dumnezeu,
Dvs. aveti nostalgia inchinarii vechitestamentare. Se pare ca nu-L recunoasteti pe Domnul Iisus Hristos ca Domn si deschizator de Cale catre Dumnezeu.

In Noul Testament, vedem ca inchinarea la ingeri este refuzata categoric, chiar de ingeri:
"m-am aruncat la picioarele îngerului, care mi le arãta, ca sã mã închin lui. Dar el mi-a zis: "Fereste-te sã faci una ca aceasta! Eu sunt un împreunã slujitor cu tine, si cu fratii tãi, proorocii, si cu cei ce pãzesc cuvintele din cartea aceasta. Închinã-te lui Dumnezeu."(Apocalipsa 22:8,9)

Cat priveste inchinarea in fata picturilor (subiectul nostru) nu aveti absolut nici un argument biblic. Nici in Vechiul Testament nici in Noul Testament (singurul loc unde gasiti invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli - daca va intereseaza acestea).

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 04 Ian 2011, 09:36
de laodiceean
pentru cei care inteleg cam greu: nu avem text in NT care sa porunceasca inchinarea (ca forma de respect deosebit) inaintea icoanelor.
Deosebit de încântat de acest răspuns. Deci avem până acum două declaraţii în acest sens. Atunci când toţi ortodocşii participanţi la această discuţie vor fi de acord, se va putea închide topicul. În definitiv, asta am spus-o de la început: nu există text nou testamentar care să poruncească cultul icoanelor(11) - cred că am şi pierdut şirul :)
Intrebarea ar fi: unde scrie ca trebuie sa scrie asta in NT?
"Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos spre învăţătură, spre mustrare, spre îndreptare, spre înţelepţirea cea întru dreptate, Astfel ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârşit, bine pregătit pentru orice lucru bun." (2 Tim.3,16-17)

Dacă cultul icoanelor este o componentă importantă a Bisericii Ortodoxe (şi este, căci nu cred să existe o singură Biserică Ortodoxă măcar fără icoane) ar trebui să scrie. Dacă nu e de folos, dacă nu e spre învăţătură (cum adesea se zice că icoana e pentru cei analfabeţi, care au în biserică Biblia în imagini), şi dacă nu duce la desăvârşirea creştinului ortodox, cultul icoanelor e inutil - e suficientă Sfânta Scriptură!

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 04 Ian 2011, 10:09
de oanna
In Noul Testament, vedem ca inchinarea la ingeri este refuzata categoric, chiar de ingeri:
"m-am aruncat la picioarele îngerului, care mi le arãta, ca sã mã închin lui. Dar el mi-a zis: "Fereste-te sã faci una ca aceasta! Eu sunt un împreunã slujitor cu tine, si cu fratii tãi, proorocii, si cu cei ce pãzesc cuvintele din cartea aceasta. Închinã-te lui Dumnezeu."(Apocalipsa 22:8,9)
in VT era OK sa te inchini la ingeri sau oameni, nu-i asa? Cum ramine cu textul din Exod 20 pe care-l tot citati?
In textul citat mai sus, ingerul e luat drept Dumenzeu, la care acesta riposteaza prin "sunt slujitor".
Ei bine, sfintii Bisericii nu sunt luati drept Dumnezeu si nici ingerii. Inchinarea ia forma de cinstire, in acest caz.
Vedem ca nici Fecioara Maria nu riposteaza cind ingerul Gavril se inchina inaintea ei prin acel "plecaciune tie". Ea intelege ca aceea aparitie nu era Dumnezeul Cel cu neputinta de vazut; alt motiv pentru care este mai cinstita decit ap. Ioan.
Nu de Ioan sau alt apostol se profeteste ca "toate neamurile" ii vor ferici. Numai de Fecioara Maria.
Cat priveste inchinarea in fata picturilor (subiectul nostru) nu aveti absolut nici un argument biblic. Nici in Vechiul Testament nici in Noul Testament (singurul loc unde gasiti invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli - daca va intereseaza acestea).
nu in NT cel putin. Nici nu scrie ca trebuie sa avem.
In VT inchinarea din Sfinta Sfintelor (catre Dumnezeu) se facea in prezenta celor doi ingeri din aur de pe capacul Chivorului.

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 04 Ian 2011, 10:19
de laodiceean
In VT inchinarea din Sfinta Sfintelor (catre Dumnezeu) se facea in prezenta celor doi ingeri din aur de pe capacul Chivorului.
În Sfânta Sfintelor nu se închina nimeni. Singurul muritor cu acces în Sf.Sfintelor era marele preot (o dată pe an), însă el avea altă misiune. Dacă nu poţi găsi argumente, mai bine du-te să urmăreşti eclipsa! :)

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 04 Ian 2011, 10:33
de oanna
Deci avem până acum două declaraţii în acest sens. Atunci când toţi ortodocşii participanţi la această discuţie vor fi de acord, se va putea închide topicul. În definitiv, asta am spus-o de la început: nu există text nou testamentar care să poruncească cultul icoanelor
Nu avem text in NT care sa porunceasca inchinarea (ca forma de respect deosebit) inaintea icoanelor. Nici interdictia. Presupun ca v'ati lamurit acum.
Intrebarea ar fi: unde scrie ca trebuie sa scrie asta in NT?
"Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos spre învăţătură, spre mustrare, spre îndreptare, spre înţelepţirea cea întru dreptate, Astfel ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârşit, bine pregătit pentru orice lucru bun.", 2 Tim.3,16-17)
textul se refera la VT (la ora cind s-a scrie acest text cartile NT nu erau scrise in tolatitate iar in cele scrise nu se afirma ca ar fi de inspiratie divina; sunt dar nu se specifica asta in cartile NT).
Iar textul de mai sus nu are legatura cu intrebarea "unde scrie ca trebuie sa scrie" in NT ca avem voie sau nu sa ne inchinam (forma de respect deosebit) inaintea icoanelor?
Dacă cultul icoanelor este o componentă importantă a Bisericii Ortodoxe (şi este, căci nu cred să existe o singură Biserică Ortodoxă măcar fără icoane) ar trebui să scrie.
va inteleg preferinta, dar unde scrie in Scriptura ca trebuie sa scrie?
Dacă nu e de folos, dacă nu e spre învăţătură (cum adesea se zice că icoana e pentru cei analfabeţi, care au în biserică Biblia în imagini), şi dacă nu duce la desăvârşirea creştinului ortodox, cultul icoanelor e inutil - e suficientă Sfânta Scriptură!
1. numai ca Scriptura e de folos si spre invatatura (exact cum spune si textul biblic) si prin urmare, conform logicii dvs., "cultul" icoanelor este folositor. Este, n-am ce zice!
Mi se pare mie ca afirmatia dvs de mai sus este exemplu tipic de non-sequitur. Ca si cum ati spune, Hristos a venit sa ne mintuie si prin urmare, Geneza e prima carte a Scripturii.
Scriptura e de folos si spre invatatura iar inchinarea la icoane nu e interzisa in Scriptura.
2. unde scrie in NT de "suficienta" Scripturii ca de revers scrie. In 2 Tes 2:15 (vezi varianta KJV , ortodoxa sau cea greceasca).

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 04 Ian 2011, 10:42
de oanna
In VT inchinarea din Sfinta Sfintelor (catre Dumnezeu) se facea in prezenta celor doi ingeri din aur de pe capacul Chivorului.
În Sfânta Sfintelor nu se închina nimeni. Singurul muritor cu acces în Sf.Sfintelor era marele preot (o dată pe an), însă el avea altă misiune.
Marele Preot nu era chiar "nimeni". Si nici stafie. Era om.
Indiferent de ce misiune avea, cert este ca el se ruga in prezenta celor doi ingeri de aur de pe capacul chivotului. Se inchina lui/catre Dumenzeu in fata chivotului, alta creatie facuta de mina omeneasca, ce continea alte obiecte materiale.
Nu scapi de materie baiete, cit ai vrea tu sa scapi. Din materie esti facut si in aceasta materie te rogi lui Hristos Cel intrupat; cinstesti si materia, personificata de madam White sau alti lideri np.
Ii cinstesti, nu-i asa?
Nu ma intereseaza cum anume.

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 04 Ian 2011, 10:47
de laodiceean
Deci avem până acum două declaraţii în acest sens. Atunci când toţi ortodocşii participanţi la această discuţie vor fi de acord, se va putea închide topicul. În definitiv, asta am spus-o de la început: nu există text nou testamentar care să poruncească cultul icoanelor
Nu avem text in NT care sa porunceasca inchinarea (ca forma de respect deosebit) inaintea icoanelor. Nici interdictia. Presupun ca v'ati lamurit acum.
Intrebarea ar fi: unde scrie ca trebuie sa scrie asta in NT?
"Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos spre învăţătură, spre mustrare, spre îndreptare, spre înţelepţirea cea întru dreptate, Astfel ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârşit, bine pregătit pentru orice lucru bun.", 2 Tim.3,16-17)
textul se refera la VT (la ora cind s-a scrie acest text cartile NT nu erau scrise in tolatitate iar in cele scrise nu se afirma ca ar fi de inspiratie divina; sunt dar nu se specifica asta in cartile NT).
Iar textul de mai sus nu are legatura cu intrebarea "unde scrie ca trebuie sa scrie" in NT ca avem voie sau nu sa ne inchinam (forma de respect deosebit) inaintea icoanelor?
Dacă cultul icoanelor este o componentă importantă a Bisericii Ortodoxe (şi este, căci nu cred să existe o singură Biserică Ortodoxă măcar fără icoane) ar trebui să scrie.
va inteleg preferinta, dar unde scrie in Scriptura ca trebuie sa scrie?
Dacă nu e de folos, dacă nu e spre învăţătură (cum adesea se zice că icoana e pentru cei analfabeţi, care au în biserică Biblia în imagini), şi dacă nu duce la desăvârşirea creştinului ortodox, cultul icoanelor e inutil - e suficientă Sfânta Scriptură!
1. numai ca Scriptura e de folos si spre invatatura (exact cum spune si textul biblic) si prin urmare, conform logicii dvs., "cultul" icoanelor este folositor. Este, n-am ce zice!
Mi se pare mie ca afirmatia dvs de mai sus este exemplu tipic de non-sequitur. Ca si cum ati spune, Hristos a venit sa ne mintuie si prin urmare, Geneza e prima carte a Scripturii.
Scriptura e de folos si spre invatatura iar inchinarea la icoane nu e interzisa in Scriptura.
2. unde scrie in NT de "suficienta" Scripturii ca de revers scrie. In 2 Tes 2:15 (vezi varianta KJV , ortodoxa sau cea greceasca).
Bine Oanna, ne-ai lămurit buştean! Nu scrie că trebuie să scrie, în consecinţă putem anula tot ce scrie. Frumoasă logică, n-am ce zice... Mai bine urmăreai eclipsa.

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 04 Ian 2011, 10:52
de laodiceean
Marele Preot nu era chiar "nimeni". Si nici stafie. Era om. Indiferent de ce misiune avea, cert este ca el se ruga in prezenta celor doi ingeri de aur de pe capacul chivotului. Se inchina lui/catre Dumenzeu in fata chivotului, alta creatie facuta de mina omeneasca, ce continea alte obiecte materiale.
Nu scapi de materie baiete, cit ai vrea tu sa scapi. Din materie esti facut si in aceasta materie te rogi lui Hristos Cel intrupat; cinstesti si materia, personificata de madam White sau alti lideri np.
Ii cinstesti, nu-i asa?
Nu ma intereseaza cum anume.
Marele preot avea o misiune specială, şi doar o dată pe an. Nu intra in Sf. Sfintelor să-şi facă cruce ori să pupe "capacul ispăşirii" cum îţi imaginezi tu. Cât priveşte închinarea "în prezenţa icoanelor", înseamnă că tu te închini şi "în prezenţa" idolilor, că doar se găsesc sub acelaşi soare (chiar şi pe vreme de eclipsă)! :D

Re: ICOANĂ vs IDOL

Scris: 04 Ian 2011, 15:40
de don_razvan
Luke 1:28,  Îngerul a intrat la ea şi a zis: „Plecăciune, ţie, căreia ţi s-a făcut mare har; Domnul este cu tine, binecuvântată eşti tu între femei!
Nici pomeneala de inchinare... E absurd sa spui ca un inger sfant s-ar fi inchinat inaintea unui muritor.
reciteste textul de mai sus.
Iata pe Iosua (in 5:13) inchinindu-se in fata unui inger al lui Dumnezeu, "Pe când Iosua era lângă Ierihon, a ridicat ochii, şi s-a uitat. Şi iată un om stătea în picioare înaintea lui, cu sabia scoasă din teacă în mână. Iosua s-a dus spre el, şi i-a zis: „Eşti dintre ai noştri sau dintre vrăjmaşii noştri?” El a răspuns: „Nu, ci Eu Sunt Căpetenia oştirii Domnului, şi acum am venit. ”Iosua s-a aruncat cu faţa la pământ, s-a închinat, şi I-a zis: „Ce spune Domnul meu robului Său"?
Este cumva Iosua idolatru? I-a poruncit careva sa se inchine ingerului?
Sau iata pe Imparatul David (in 1 Sam. 24:8), "După aceea David s-a sculat şi a ieşit din peşteră. El a început să strige atunci după Saul: „Împărate, domnul meu!” Saul s-a suit înapoi, şi David s-a plecat cu faţa la pământ şi s-a închinat".
Si el este idolatru? Cine i-a poruncit lui David sa se inchine inaintea lui Saul?
Unde scrie in Scriptura ca trebuie o porunca in acest sens?

Si unde scrie in NT despre "sola"s, sola Scriptura, sola Gratia (numai prin har) sau sola fide (numai prin credinta)?
Oanna, daca tu crezi ca inchinarea lui David inaintea lui Saul este aceeasi cu cea inaintea unei icoane/idol, m-am lamurit.
Aduci niste versete care n-au nici o legatura cu subiectul dezbatut aici... Sunt chiar absurde argumentele tale...
In privinta textului amintit de tine, din Luca 1:28 nu este un argument sa ne inchinam icoanelor, ingerilor, sfintilor sau eu mai stiu cui... Nu uita ca Scriptura nu se contrazice, si pentru o intelegere mai buna a eventualelor contraziceri, studiaza contextul, aplica un studiu comparativ al versetelor, si ai sa intelegi !
"Plecaciune tie", dupa intelegerea ta, e ca ingerul s-a plecat pana la pamant inaintea Mariei; e absurda interpretarea ta! Niciodata un inger, care este sfant, fara pacat, mai sfant decat orice om care a trait pe fata pamantului (in afara de Domnul Isus Hristos) nu-i va oferi inchinarea unui muritor, fie el cine-o fi. Tot muritor, pacatos, este !