Despre GLOSSOLALIE

Ei au ceva specific...
Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:
Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Ioan Cr » 06 Feb 2009, 13:05

Eu personal nu cred ca exista un Sfant Parinte care sa sustina ipoteza aceasta: ca manifestările "glossolalice" ar consta in scoaterea de sunete nearticulate, ca acestea ar avea nevoie de interpretare.
Cu alte cuvinte, daca nu exista doi oameni in toata lumea care sa se inteleaga intr-o limba chiar si ne-articulata - nu poate fi vorba cu totul de limba? Ce inseamna insa "limbi ingeresti" (13:1)? Cine le-ar sti sa le traduca (sau macar sa le recunoasca ca atare)?

De aceea Sf. Pavel menioneaza, aproape ca si un verdict (14:28):

Iar dacă nu e tălmăcitor, să tacă în biserică şi să-şi grăiască numai lui şi lui Dumnezeu.

Se pare ca problema e mult mai complicata...

P.S. Eu asi transfera accentul nu atat pe forma manifestarilor glosolalice (cum se vorbeste), cat mai ales pe continutul semantic transmis de interpret (daca este) - fel in care, cred, Biserica ar putea autentifica darul insusi (cum face cu toate rugaciunile noi, inainte de a le lua ca dreptar). In cazul in care nu este interpretabila - zic ca si Sf. Pavel: sa taca.
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Petre C
Mesaje:606
Membru din:24 Noi 2008, 21:42
Confesiune:ortodox
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Petre C » 06 Feb 2009, 13:22


Cu alte cuvinte, daca nu exista doi oameni in toata lumea care sa se inteleaga intr-o limba chiar si ne-articulata - nu poate fi vorba cu totul de limba? Ce inseamna insa "limbi ingeresti" (13:1)? Cine le-ar sti sa le traduca (sau macar sa le recunoasca ca atare)?

Se pare ca problema e mult mai complicata...
1. Talcuirea Fericitului Teodoret: da, sunt limbi care necesita traducerea, dar nu e vorba in 1 Cor. 14: 14-17 de limbi misterioase.
2. Omilia XXV a Sf. Ioan Gura de Aur la 1 Cor.: Da exista un har al limbii, si un har deosebit al talmacirii. Dar nu se afirma ca ar fi vorba de limbi misterioase, dimpotriva se vorbeste, explicit, de limbile straine cunoscute ale vremii (p. 374, unde insira felul limbilor din lume), astfel incat se intelege ca cei ce vorbeau limbi, vorbeau limbi "varvarice": "Ca daca cineva graieste numai limba Persilor, sau vreo alta limba straina, insa nu stie cele ce graieste, apoi atunci va fi varvar si lui singur, iar nu numai altora, pentru ca nu stie puterea glasului. Ca in vechime erau multi care impreuna cu harul limbii aveau si harul rugaciunii. si se rugau acestia si limba graiau, rugandu-se in limba Persilor sau a Romanilor, dar mintea nu stia ce vorbea".
3. Sf. Teofilact al Ohridei spune clar: "in vremea veche erau Crestini care primeau dar de rugaciune in limbi straine si graiau - sa zicem - in persana sau latina, dar mintea lor nu stia ce graia gura."

Ceea ce am spus sintetizez din nou: cei ce aveau harisma limbilor, cred, vorbeau in limbi barbare (dar identificabile, altfel spus, limbi pamanesti), lucruri ceresti: cantari, psalmodieri. Atunci cand nu primeau si harisma talcuirii acestei limbi, era nevoie de traducere.
Daca este cum spuneti, ca vorbeau in "limbi ingeresti", de ce ar fi vorbit Parintii mai sus mentionat doar de limbile ce circulau pe atunci. Mai mult, daca ar fi vorba de "limbi ingeresti", este greu de crezut ca mai exista un al doilea, care sa poata interpreta exact ce a spus cel ce a primit harisma, in limba ingereasca (daca nu o fi fost mai multe limbi ingeresti, mergand pe ipoteza de mai sus).
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Ioan Cr » 06 Feb 2009, 13:44

Daca este cum spuneti, ca vorbeau in "limbi ingeresti", de ce ar fi vorbit Parintii mai sus mentionat doar de limbile ce circulau pe atunci. Mai mult, daca ar fi vorba de "limbi ingeresti", este greu de crezut ca mai exista un al doilea, care sa poata interpreta exact ce a spus cel ce a primit harisma, in limba ingereasca (daca nu o fi fost mai multe limbi ingeresti, mergand pe ipoteza de mai sus).
Eu nu sustin ideea ca vorbeau in limbi ingeresti, ci doar faptul ca in lipsa unui talmacitor nu mai conteaza ce limba se vorbeste - reala sau fantasmagorica, articulata sau nearticulata. Daca astazi, spre ex., cineva ar grai persana - limba care nu se mai vorbeste (cred) - ce folos este ca e reala? Interesant este (si nu la intamplare, cred) ca Sf. Pavel numeste harismele alaturi de slujiri si inca le ierarhizeaza pe toate (culminand cu faimoasa oda a dragostei, Cap. 13): deci chiar fiind un dar autentic, el nu mai este nimic nefiind pus "spre zidirea Bisericii" (vezi indemnul Sf. Pavel la dobandirea darurilor mai inalte).
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Petre C
Mesaje:606
Membru din:24 Noi 2008, 21:42
Confesiune:ortodox
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Petre C » 06 Feb 2009, 13:56


Eu nu sustin ideea ca vorbeau in limbi ingeresti, ci doar faptul ca in lipsa unui talmacitor nu mai conteaza ce limba se vorbeste - reala sau fantasmagorica, articulata sau nearticulata. Daca astazi, spre ex., cineva ar grai persana - limba care nu se mai vorbeste (cred) - ce folos este ca e reala? Interesant este (si nu la intamplare, cred) ca Sf. Pavel numeste harismele alaturi de slujiri si inca le ierarhizeaza pe toate (culminand cu faimoasa oda a dragostei, Cap. 13): deci chiar fiind un dar autentic, el nu mai este nimic nefiind pus "spre zidirea Bisericii" (vezi indemnul Sf. Pavel la dobandirea darurilor mai inalte).
Aici suntem de acord. Tocmai de aceea Ap. Pavel indeamna la rezerve atunci cand harisma vorbirii in limbi foloseste unei singure persoane, si aceleia doar pe jumatate, neintelegand ceea ce spune.
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde protosinghel » 06 Feb 2009, 17:11

Fraţilor, haideţi să fim serioşi şi să nu privim atât de simplist lucrurile. Citiţi încă odată prima jumătate a cap. 14. Vă veţi convinge că nu e vorba despre limbi clare acolo. Textul românesc este foarte prost tradus. Reţineţi, în greceşte nu e întrebuinţat verbul "a vorbi", ci "a gânguri". Nu e întâmplător. E foarte important asta.
Şi apoi cum ar putea Sf. Pavel să vb la vers 4 că cel care vorbeşte în limbi (nu "în limbi străine" * ) se zideşte pe sine, dar nu şi Biserica - în cazul în care ar fi vorba despre propovăduirea Evangheliei într-o limbă străine de gen latina, geto-dacă etc?
Sau de ce dă exemplul de la vers 7-8 despre "sunetele nelămurite" ale unor instrumente? De ce Sf. Pavel vorbeşte despre glossolalie ca despre un "semn pt cei necredincioşi"?

* Atenţia, acolo unde în Biblia noastră apare "limbi străine", în greceşte e doar "limbi"!

Petre C
Mesaje:606
Membru din:24 Noi 2008, 21:42
Confesiune:ortodox
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Petre C » 06 Feb 2009, 18:12

Fraţilor, haideţi să fim serioşi şi să nu privim atât de simplist lucrurile. Citiţi încă odată prima jumătate a cap. 14. Vă veţi convinge că nu e vorba despre limbi clare acolo. Textul românesc este foarte prost tradus. Reţineţi, în greceşte nu e întrebuinţat verbul "a vorbi", ci "a gânguri". Nu e întâmplător. E foarte important asta.
Atunci cand nu mai aveti argumente mutati discutia la problema traducerii 8-) . Ca si cand cei trei Sfinti de mai sus, Fer. Teodoret, Sf. Hrisostom, respectiv Sf. Teofilact (care mai si sintetizeaza pe toti cei dinainte) ar fi talcuit din romana.
Fie, am sa recitesc inca o data prima parte a cap. 14.
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Despre meşterul înţelept

Mesaj necititde Ioan Cr » 06 Feb 2009, 22:00

Am vrut să mai precizez că explicaţia Sf. Ioan Gură de Aur, repetată întocmai de Theofilact al Bulgariei (şi diferită de a noastră) are un pronunţat caracter moral. Sf. Ioan Gură de Aur, marele dascăl al pocăinţei, nu ezită ca la fiecare ocazie să-i atenţioneze pe creştini despre chinurile veşnice. Proceda foarte bine.
Dar repet, o astfel de exegeză e posibilă doar dacă scoatem fragmentul din context.
Fiţi atenţi la acest text şi o să vă convingeţi:
Deci...
I Corintheni, cap. III
10. După harul lui Dumnezeu, cel dat mie, eu, ca un înţelept meşter, am pus temelia; iar altul zideşte. Dar fiecare să ia seama cum zideşte;
11. Căci nimeni nu poate pune altă temelie, decât cea pusă, care este Iisus Hristos.
12. Iar de zideşte cineva pe această temelie: aur, argint, sau pietre scumpe, lemne, fân, trestie...
Bineînţeles Sf. Pavel compară felul cum zideşte el, "ca un înţelept meşter" (versetul 10), cu felul cum zideşte Apollo (versetele următoare).


a. In v. 10, presupun ca prin "fiecare" se au in vedere corintenii, care deci - si dupa dvs. - sunt chemati "sa ia seama cum zideste" Apollo: dar nu vi se pare ca, in loc de a calma spiritele, aceasta pare mai degraba a fi o instigare la judecare si la o noua factionare? Caci cum pot fi ei, care sunt Temple ale Duhului Sfant, si care trebuiesc deci sfintite (v. 16-17) - sa ramana indiferenti la ceea ce tocmai ii priveste cel mai mult: pentru ca daca din vina lui Apollo, cineva din ei va arde, iar Apollo totusi se va mantui (v. 15) - oare chiar vor sta asa linistiti in asteptarea zilei in care totul se va vadi (4:5)? Eu unul nu cred.

b. Dupa noua interpretare, se pare ca pentru ceea ce face va fi judecat numai Apollo sau, mai bine zis, ca plata lui ramane sub semnul intrebarii, in timp ce Sf. Pavel fiind "mester intelept", poate sta fara grija si sa judece lucrarea altuia. Dar oare nu spunea mai devreme ca nici el, nici Apollo nu sunt ceva, ci numai Dumnezeu (v. 7)? Nu sunt ei "una" (v. 8) si "împreună-lucrători cu Dumnezeu" (v. 9) si amandoi in asteptarea platii pentru osteneala lor (v. 8)? Eu cred, insa, ca mester intelept se numeste Sf. Pavel pe sine numai prin raportare la binecunoscuta pilda cu acelasi nume si nu pentru ca el ar fi mai bun decat Apollo, caci si Apollo "invata drept despre Iisus" (Fapte 18:25) - Temelia.

c. Faptul ca Sf. Pavel le reproseaza corintenilor "ca se laudau cu oamenii" (v. 21), ca si recomandarea lui ca sa nu judece ei "ceva înainte de vreme, până ce nu va veni Domnul, Care va lumina cele ascunse ale întunericului şi va vădi sfaturile inimilor. Şi atunci fiecare va avea de la Dumnezeu lauda" (4:5) - sunt clare indicatii ca s-au semetit dansii (corintenii), nu Apollo. O spune si mustrarea "fara de noi ati domnit" (4:8), unde prin "noi" Sf. Pavel se vede pe sine si pe Apollo (4:6). Ultimul se pare ca nu mai era cu ei in momentul la care se refera critica (16:2), iar Sf. Pavel neputand sa vina in persoana (4:19) - il trimite pe Timotei (4:17) ca sa le reaminteasca dreapta vietuire in Hristos: observati, Sf. Pavel nu il refuza aici pe Apollo pe motiv ca ar fi incompetent (si era locul sa o faca aici), ci rugandu-l mult acela l-a refuzat, pentru careva motive (16:2).
Sf. Pavel vrea să spună că trebuie să fim atenţi ca nu cumva pe Evanghelie să se clădească şi lucruri aparent bune, nu doar cele evident slabe. Toate vor arde dacă ţintim şi altceva în misiunea noastră decât pe Hristos.


Cu asta sunt de acord. :)
Revin pe parcurs...
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Octavian

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Octavian » 20 Feb 2009, 14:12

Mai sunt in zilele noastre valabile "limbile" ca dar al Duhului Sfant? Daca da sau nu va rog argumentati..

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde protosinghel » 23 Feb 2009, 23:28

Mai sunt in zilele noastre valabile "limbile" ca dar al Duhului Sfant? Daca da sau nu, va rog argumentati..
Istoria Bisericii (şi anume pe ea trebuie să ne bazăm), arată clar că această harismă nu s-a mai manifestat în Biserică după secolul I, iar ceea ce au acum penticostalii, este o parodie...
Practic nici nu e nevoie de mari argumente. Dumnezeu a dat această harismă şi tot El a retras-o considerându-o "netrebuincioasă" Bisericii de acum. Şi chiar dacă ar apărea o astfel de harismă (sau poate alta - de ce nu), Biserica Universală trebuie să se propunţe asupra caracterului acestui harisme. Apostolul ne îndeamnă: "Cercetaţi duhurile dacă sunt de la Dumnezeu..." (I Ioan 4:1).

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Vorbirea in limbi (glossolalia)

Mesaj necititde electric77 » 01 Oct 2010, 16:16

Vorbirea in limbi apare in Biblie ca un dar al Duhului Sfant.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Vorbirea in limbi (glossolalia)

Mesaj necititde protosinghel » 03 Oct 2010, 11:57

Iată ce crede Biserica Ortodoxă despre glossolalie şi cum interpretăm noi textele de la I Corintheni 14:Expresia λαλείν γλώσσαις, întâlnită la diferite forme gramaticale în acest capitol, este denumită tehnic γλωσσολαλία, ceea ce literar poate fi tradus prin „grăire în limbi” (γλῶσσα + λαλέω). De observat că verbul λαλέω, nu e identic cu λέγω – „a vorbi” şi pentru a evidenţia acest lucru, l-am tradus peste tot cu „ a grăi” → „grăire în limbi”, nu „vorbire în limbi”, deşi diferenţa semantică este minoră. Despre „grăirea în limbi” avem şi alte texte în Noul Testament (Marcu 16:17; Fapte 2:3-13, 10:44-48) – toate cu referire la harisma specială de a vorbi în limbi străine (ξενογλωσσία) dată Apostolilor şi nu numai, în vederea propovăduirii Evangheliei la popoarele păgâne. Din Epistolă deducem că şi unii creştini din Corinth aveau această harismă – lucru nelipsit de logică (cum zic unii), dacă ne gândim la faptul că acest oraş era şi port, şi capitală de provincie, fiind deci traversat de mulţi străini de diferite limbi şi naţiuni, care trebuiau creştinaţi. Aceşti harismatici însă, după cum deducem din context, nu-şi manifestau harisma doar cu acest scop misionar („ad extra”), ci şi în biserică („ad intra”), ceea ce aducea multă tulburare şi neorânduială, fără nici un folos duhovnicesc. Sf. Ap. Pavel critică acest comportament al harismaticilor vorbitori în limbi, cerându-le să vorbească în limba cunoscută de toţi şi să nu se mândească cu măreţia darurilor, căci acestea trebuie să fie folosite doar spre zidirea Bisericii şi nu spre lauda celui care are un dar sau altul.
Observăm din istorie că această harismă nu s-a mai manifestat din secolul I încoace, fiind o rânduială a lui Dumnezeu pentru acele timpuri, şi nicidecum o condiţie obligatorie pentru dovedirea prezenţei harului divin, aşa cum consideră secta penticostală de astăzi. Mai mult decât atât, în sec. XIX s-a dezvolatat ideea că vorbirea în limbi străine de către Apostoli şi glossolalia corinthenilor erau două lucruri diferite, cea din urmă fiind o vorbire nearticulată şi neînţeleasă, lucru care s-ar deduce din sensurile verbului λαλέω şi din alte câteva versete ale cap. 14, care pot fi interpretate în sprijinul acestei ipoteze, menite să justifice aceeaşi rătăcire penticostală. Toate comentariile şi cercetările asupra textului şi fenomenului glossolaliei ne duc însă la ideea că e vorba despre aceeaşi vorbire în limbi străine pe care au avut-o şi Apostolii după Cincizecime şi care nu însemna nicidecum un „limbaj extatic” sau unul codificat şi neînţeles de nimeni, aşa cum consideră penticostalii, ci o limbă străină precum franceza sau engleza de astăzi.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde electric77 » 08 Oct 2010, 15:02

Exista si vorbire in limbi care nu se intelege, altfel de ce ar fi dat si darul talmacirii?

1 Corinteni 14:2  În adevăr, cine vorbeşte în altă limbă, nu vorbeşte oamenilor, ci lui Dumnezeu; căci nimeni nu-l înţelege, şi, cu duhul, el spune taine.


1 Corinteni 14:2  Pentru că cel ce vorbeşte într-o limbă străină nu vorbeşte oamenilor, ci lui Dumnezeu; şi nimeni nu-l înţelege, fiindcă el, în duh, grăieşte taine.
- traducerea ortodoxa.
Ultima oară modificat 09 Oct 2010, 07:20 de către electric77, modificat 1 dată în total.

Florin33
Mesaje:8
Membru din:07 Oct 2010, 16:04
Confesiune:ortodox

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Florin33 » 08 Oct 2010, 20:29

Exista si vorbire in limbi care nu se intelege, altfel de ce ar fi dat si darul talmacirii?

1 Corinteni 14:2  În adevăr, cine vorbeşte în altă limbă, nu vorbeşte oamenilor, ci lui Dumnezeu; căci nimeni nu-l înţelege, şi, cu duhul, el spune taine.
Prietene eu vad ca tu nici in acest caz nu ai priceput ca tu inveti mecanic cate ceva apoi vii aici ispititor si arunci zanzanie nu ca sa inveti ci sa dai apa la moara si pe faci si pe desteptul. Tu parca reproduci intrebari dintr-un dialog de-al parintelui Cleopa avut cu un sectar care era instruit ca si tine. Desi ti-am citat mai sus cateva lamuriri clare pt un om de rand pe care o poti citi AICI. Ma gandesc ca daca judec ca tine ar trebui sa deduc dupa cum iti place tie de contextul Sf Scripturi ca voi ii vorbiti lui dumnezeu, de aceia ma mir ca nu ati aparut pe vremea proorocilor din VT pt a informa ("prooroci") evreilor ce spune dumnezeul vostru cu care vorbiti. Mai baieti cand ati aparut voi ca erezie

"Dar în Faptele Apostolilor (2, 1–12), unde este descoperită manifestarea pentru întâia dată a acestui dar, precum şi în ce a constat acea vorbire minunată, aflăm în chip cât se poate de limpede că apostolii, vorbind în limbi, n-au vorbit lui Dumnezeu, ci oamenilor. Ei s-au adresat direct ascultătorilor în mai mult de 15 limbi diferite, iar aceştia au înţeles totul fără tălmăcire; numai localnicii (unii) nu înţelegeau nimic. Deci, după I Corinteni 14, 2, cel insuflat nu vorbeşte oamenilor, ci lui Dumnezeu. Iar după Fapte 2, 1–12, el nu vorbeşte lui Dumnezeu, ci oamenilor. "Si erau uimiti toti si se minunau zicind: Iata, nu sint acestia care vorbesc toti galileeni? Cum auzim noi fiecare limba noastra in care ne-am nascut?(F.Ap.2,7-8)..

Dar la voi la penticostali se intimpla ca "vorbesc in limbi", dar nu la alte limbi si la alte neamuri, ci la cei ce vorbesc aceeasi limba adica de-ai vosti. Si atunci se pune intrebarea: De ce aceste vorbe zadarnice si neintelese, pe care nu le intelege nimeni din cei ce le aud? Nu e vorbire in limbi ce faceti voi ci e o satre de aiurare. Nu cumva scopul este impresia si inselarea auditorilor?

Aici este greşeala penticostalilor: nu pun textele de acord şi de aceea ajung la contraziceri grave, atât în teorie, cât şi în practică.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde electric77 » 09 Oct 2010, 07:15


Tu parca reproduci intrebari dintr-un dialog de-al parintelui Cleopa avut cu un sectar care era instruit ca si tine. Desi ti-am citat mai sus cateva lamuriri clare pt un om de rand si ti-am dat link-ul pt al citi in intregime referitor la vorbirea in limbi esti obraznic dar pe o ureche ti-a intrat si pe alta ti-a iesit mai citeste odata aici

domnule Florin33, va rog frumos pe viitor sa nu imi mai comentati postarile, ignorati-ma cu desavarsire, m-ati facut "obraznic", nu stiu cum va permiteti sau cum vi se permite o asemenea atitudine necivilizata si lipsita de o minima educatie si tin sa va reamintesc ca pe un forum se poarta discutii si nu se aduc "zazanii". Multumesc pentru intelegere si in speranta ca veti tine cont de doleantele mele.

politistul

Re: Vorbirea in limbi (glossolalia)

Mesaj necititde politistul » 07 Mar 2011, 08:25

Pentru mine vorbirea in limbi a fost semnul initial al botezului cu Duhul Sfant in conformitate cu Fapte 2 am staruit in rugaciune am cerut ca sa fiu spalat in sangele lui Isus si am primit Duhul Sfant am trait o stare de bucurie ne mai traita si am inceput sa vb.in limbi. Laudat sa fie Domnul Isus! El a promis ca va da Duhul Sfant tuturor care-L vor cere.

Mărturia mea:


Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: despre GLOSSOLALIE

Mesaj necititde protosinghel » 07 Mar 2011, 12:56

Cred că dacă aţi citi toate mesajele de mai sus, v-aţi da seama în ce rătăcire vă aflaţi, dle poliţist. Şi asta o spun nu doar eu, ci chiar "fraţii voştri" baptişti, adventişti ş.a.

politistul

Re: despre GLOSSOLALIE

Mesaj necititde politistul » 07 Mar 2011, 15:06

Cum asa ,eu vorbesc cu Dumnezeu zilnic in rugaciune,ii multumesc si il laud pe Dumnezeul viu.Am o viata curata,ma feresc sa pacatuiesc,le vorbesc oamenilor despre Isus,despre ce a facut El pentru noi,depre iertare,vindecare,pace.De ce credeti dvs. ca m-am ratacit ?

Matei 22:29
Drept răspuns, Isus le-a zis: „Vă rătăciţi! Pentru că nu cunoaşteţi nici Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.

Citesc Sciptura zilnic si ma straduiesc sa o implinesc in viata mea.

Faptele apostolilor 1:8
Ci voi veţi primi o putere, când Se va coborî Duhul Sfânt peste voi, şi-Mi veţi fi martori în Ierusalim, în toată Iudeea, în Samaria şi până la marginile pământului.”

Am primit si acesta putere.Laudat sa fie Domnul Isus!

Vad cum se implinesc unele versete in viata mea,nu sunt ratacit de loc,pentru ca calea este Domnul Isus.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: despre GLOSSOLALIE

Mesaj necititde dimitrie » 07 Mar 2011, 16:49

Am primit si acesta putere.Laudat sa fie Domnul Isus!

Cum au primit şi ei? Priviţi oameni buni:







Să râzi, sau să plângi de mila penticostalilor?
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Despre GLOSSOLALIE

Mesaj necititde protosinghel » 07 Mar 2011, 18:03

Despre harismatici şi show-urile lor s-a scris aici.

Vă rog să nu confundăm subiectele.

politistul

Re: Despre GLOSSOLALIE

Mesaj necititde politistul » 07 Mar 2011, 19:41

Pace tuturor!
Parerea mea si dupa mintea mea e greu sa vorbesti teorie fara practica.
Poate aveti ceva nelamuriri va stau la dispozitie.
Un frate care vorbeste in limbi.Nu ca as fi un sfant sau ca nu as fi prin credinta in Domnul Isus,nu ca as fi mai bun dar acesta credinta ma determina sa fiu bun.Domnul sa fie laudat pentru acesta.
Ultima oară modificat 07 Mar 2011, 20:16 de către politistul, modificat de 2 ori în total.


Înapoi la “Penticostali şi harismatici”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX