la Inviere vom primi trupuri ceresti
Vom fi duhuri (spirite), ca ingerii
la Inviere vom primi trupuri ceresti
Vom fi duhuri (spirite), ca ingerii
- Ideea e ca nu trebuie sa ne imaginam prea mult/multe. Sfinti Parinti opresc si atentioaneaza ca imaginatia este cat se poate de NEGATIVA in cele duhovnicesi (pt. ca invariabil duce la inselare). Dar in sensul mai teluric, de dragul rationamentului si al dialogului.... sa zicem ca putem accepta si inviatia asta!Cred ca tocmai de asta au plecat, ca au inteles la propriu. Apostolii au ramas pentru ca il cunosteau pe Domnul si stiau ca intotdeauna vorbeste in pilde. Aveau incredere ca, desi nu intelegeau acum, vor intelege. Iar Domnul nu i-a oprit pentru ca nu avea nevoie de oameni care nu au incredere in El.Cum explici faptul ca ucenicii au inteles la propriu,iar Iisus nu le-a spus ca ar vorbi metaforic?
Nu imi imaginez ca apostolii au acceptat ideea ca L-ar fi pus pe Domnul in farfurie si L-ar fi mancat [sa-mi fie iertata exprimarea, dar uitati-va si dvs cum suna]. Pe atunci nu stiau nimic de cina cea de taina sau alte taine.
Doriana... ce fel de unire este (sa ma ierti ca nu spun A FOST) intre cele 2 firi ale Mantuitorului? Oare minunile savarsite de El, in trup fiind, s-au facut cum? prin Duhul? Dar invierile din morti? + poate am inteles eu gresit, dar se neaga cumva realitatea Euharistiei? E cam tarzie ora si eu mi-s obosit.... da` o sa reiau maine, daca am timp! Deci:Nu sunt sigura ca am inteles unde bateti, dar sunt de acord ca viata de la impartasanie o primim prin Duhul, nu prin trupul fizic.
E drept ca orice crestin marturiseste ca "Iisus Hristos a venit in trup"[fizic]. Ramane insa de vazut cu ce fel de trup S-a inaltat si sade de-a dreapta Tatalui, care este Duh. Logica imi spune ca o lume spirituala este populata de spirite [in sensul de duhuri, fiinte duhovnicesti]. Sf. Scritura, desi de multe ori se exprima antinomic e F. CLARA cu privire la INTRUPARE - ca zice si Cuvantul TRUP S-a facut (in gr. SARKS, = CARNE; nu mai explic de ce noi traducem Trup)
Am mai explicat; de cate ori Hristos facea o minune ea era vizibila. Nu a spus niciodata "Crede-ma cand iti spun ca mergi, desi tu nu mergi", ci a spus 'Scoala-te si umbla!' Si omul a umblat. Nu a zis "Credeti-ma ca mancati paine, desi sunteti rupti de foame". Le-a dat paine si au mancat. Minunile sunt vizibile, palpabile, nu imaginare..
- pai nu vazusera ei atatea si atatea minuni? n-u facut chiar si ei minuni? N-au zis ei lui Hristos: ca si duhurile se pleaca in fata lor? Iar EL raspunde ca mai degraba sa se bucure ca numele lor sunt scrise in Cartea Vietii? Ce mare lucru era pt. ei sa creada ca daca le spune ca le da TRUP (soma) si Sange.... apăi aia e si nu altceva!
Nu neg realitatea Euharistiei, altfel nu m-as mai impartasi. Am insa serioase indoieli cu privire la prezenta carnii in farfurie. Dar sunt convinsa de prezenta Duhului Sfant. Si asta este testat si pipait.poate am inteles eu gresit, dar se neaga cumva realitatea Euharistiei? E cam tarzie ora si eu mi-s obosit.... da` o sa reiau maine, daca am timp!
In primul rand, nu stiu de unde si de ce ai ideea asta, ca cerul este exclusiv o lume spirituala, in sensul de a fi lipsita de materialitate. Asta e o logica platonica, care dispretuieste trupul, nu crestina. Tatal, intr-adevar, e pur spiritual, dar Fiul e intrupat, si sade la dreapta Tatalui. Iti aduc aminte de cuvintele lui Stefan, inainte de martiraj:Logica imi spune ca o lume spirituala este populata de spirite [in sensul de duhuri, fiinte duhovnicesti]
Frumos.Doriana, permite-mi sa iti spun, cu blandete (pe care n-am cum sa ti-o arat, caci suntem pe forum) ca faci grave erori, care iti pot pune in pericol mantuirea (!)In primul rand, nu stiu de unde si de ce ai ideea asta, ca cerul este exclusiv o lume spirituala, in sensul de a fi lipsita de materialitate. Asta e o logica platonica, care dispretuieste trupul, nu crestina. Tatal, intr-adevar, e pur spiritual, dar Fiul e intrupat, si sade la dreapta Tatalui. Iti aduc aminte de cuvintele lui Stefan, inainte de martiraj:Logica imi spune ca o lume spirituala este populata de spirite [in sensul de duhuri, fiinte duhovnicesti]
"Dar Ştefan, plin de Duhul Sfânt, şi-a pironit ochii spre cer, a văzut slava lui Dumnezeu, şi pe Isus stând în picioare la dreapta lui Dumnezeu; şi a zis: "Iată, văd cerurile deschise, şi pe Fiul omului stând în picioare la dreapta lui Dumnezeu."" -- FA 7:55-56
Daca era numai Duh n-ar fi stat in picioare, caci n-ar fi avut picioare. El insusi a spus, dupa inviere, ca un duh n-are carne si oase cum vedeau ucenicii Lui ca are. Si a pus pe Toma sa-si puna mana in coasta Lui, si palma lui in palma Lui, ca sa vada ca e El, Isus, iar nu altul, si ca si-a inviat trupul cu care a murit din morti, si ca nu are alt trup decat acela cu care a umblat pe pamant inainte de rastignire. Deci nu a capatat alt trup, in timp ce acela in care a murit a fost nimicit sau vreo alta blasfemie asemanatoare. Faptul ca dupa inviere trupul Lui a primit capacitatea de a trece prin ziduri e altceva, dar e vorba de acelasi trup, pe care si dupa inviere l-a folosit ca sa manance in prezenta ucenicilor. Adu-ti, aminte, de asemenea, ca Hristos a zis ca nu va mai bea cu ucenicii din rodul vitei pana nu il va bea nou in Imparatia lui Dumnezeu (Marcu 14:22-25) si in alt loc ca unii vor sta la masa cu Avraam, Isaac si Iacov in Imparatia lui Dumnezeu. Asadar, in Imparatia lui Dumnezeu se mananca si se bea, folosind trupul ! Mai mult, Pavel zice in 1 Timotei ca singurul Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni este Omul Isus Hristos, de unde reiese clar ca nu a renuntat la umanitatea Lui nici in ceruri, langa Tatal. Versetul ala in care Pavel zice ca carnea si sangele nu pot sa mosteneasca Imparatia lui Dumnezeu, trebuie luat in contextul in care apare; acolo Pavel explica: "stricaciunea nu poate mosteni nestricaciunea"/"putrezirea nu poate mosteni neputrezirea"; asta inseamna ca "ce e muritor va fi inghitit de viata", adica ca trupul nostru (acelasi trup pe care-l avem acum), la inviere va primi capacitea de a nu se mai dezintegra si de a nu mai muri, pentru a putea mosteni nestricaciunea/nemurirea/nepurezirea, caci "carnea si sangele" curente, pe care le avem, nu pot mosteni nestricaciunea, din cauza mortalitatii si descompunerii lor.
"Căci trebuie ca trupul acesta, supus putrezirii, să se îmbrace în neputrezire, şi trupul acesta muritor să se îmbrace în nemurire. Cînd trupul acesta supus putrezirii, se va îmbrăca în neputrezire, şi trupul acesta muritor se va îmbrăca în nemurire, atunci se va împlini cuvîntul care este scris: ,,Moartea a fost înghiţită de biruinţă." -- 1 Cor. 15:53-54
Daca te referi la Dogmatica vol 3 pt o parcurgere mai usoara a textului se poate descarca cartea sau deschide aiciInteresant. Multumesc pentru precizari. Voi studia.
Domnul Iisus Hristos inca nu fusese rastignit si nu inviase cand a instituit Sfanta Impartasanie. Sa inteleg ca painea si vinul prefigurau ceea ce urma sa se intample ?Este vorba de Trupul şi Sângele lui Hristos Înviat.Despre care trup al lui Hristos este vorba? Despre cel de carne sau despre cel slavit, cu care S-a suit la cer? Intreb deoarece unii ortodocsi cu care am vorbit spuneau ca este chiar carne si sange ascunsa de ochii nostri, altii ca este trupul Domnului doar dpdv mistic, nu si fizic.Acestea continuă să aibă forma exterioară şi gustul pâinii şi vinului, dar în esenţă nu mai sunt pâine şi vin, ci chiar Trupul şi Sângele lui Hristos care se dau celor credincioşi spre mâncare şi băutură.
Înapoi la “Ortodoxia pentru ne-ortodocşi”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 26 vizitatori