Teologie ortodoxa sau erezie?

Expunerea învăţăturii de credinţă ortodoxă pentru cei care nu sunt ortodocşi
Petros
Mesaje:15
Membru din:05 Feb 2015, 11:17
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:Dumnezeu
Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde Petros » 06 Iun 2015, 06:54

Va rog sa urmariti acest material video:
https://www.facebook.com/10000794377832 ... =2&theater

Conform preotului ortodox profesor universitar dr. Alexandru Stan:
- Adam nu a existat (din lipsa de dovezi)
- cartea Genezei e o legenda de la babilonieni fiind vorba de…o metafora
- Domnul Cristos nu a purtat pacatele noastre
- mantuirea omului din pacat se face prin spovedirea noastra prin canoane si euharistie…!!! Cu alte cuvinte preotul Stan spune ca se poate si fara Cristos folosindu-ne de acele ritualuri aparute in timp in biserica ortodoxa !
- dl preot Stan se dezice de ap Pavel si ap Ioan cand vine vorba de afirmatia acestora cu privire la ridicarea pacatelor omului prin Mantuitorul Cristos, prin aceasta nerecunoscand mesajul Duhului Sfant venit si vorbit prin apostoli !

Intrebarile mele:
1. aceasta este teologie ortodoxa sau erezie?
2. aceste afirmatii corespund cu pozitia oficiala a Bisericii Ortodoxe? daca nu, se mai poate numi o persoana cu asemenea convingeri - "ortodox"?
3. daca aceasta crede un preot paroh, profesor universitar, doctor in teologie, ce sa mai spunem despre simplul ortodox?

Rog pe ortodocsi sa comenteze acest material.
Sustineti afirmatiile preotului ortodox profesor universitar dr. Alexandru Stan?

Constantinos

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde Constantinos » 06 Iun 2015, 12:53

Adam exista si se afla in rai . Pacat ca acesta nu a ajuns la masura de a-l vedea cu vederea sufletului acum , acolo .
Geneza se potriveste cu multe dintre descoperirile celor de la N.A.S.A.
Hristos poarta pacatele noastre acum ; iertarea de pacate se face numai prin Jertfa Sa prezenta in Taine ( Botezul si Euharistia sunt urmarile izvorarii de apa si sange din coasta Mantuitorului ) , prin pocainta pe care ne-o da ( caci fara El nu putem face nimic , deci nici sa ne pocaim ) simtim apropierea Imparatiei Cerului ( Lumina pe care o vad sfintii sa o vedem si noi ) si tot ce urmeaza , inclusiv transformarea trupurilor in ( mireasma ) sfinte moaste .
Exista simplii ortodocsi care nu l-ar fi lasat pe acest preot sa vorbeasca in fata camerei de luat vederi .
Oricum nu va doriti ca acest specimen sa treaca la " bisericuta " voastra chiar daca ii imprumuta si pe ai vostrii ( pe cei cu cornite ).

Petros
Mesaje:15
Membru din:05 Feb 2015, 11:17
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:Dumnezeu

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde Petros » 07 Iun 2015, 11:52

Oricum nu va doriti ca acest specimen sa treaca la " bisericuta " voastra chiar daca ii imprumuta si pe ai vostrii ( pe cei cu cornite ).
În primul rînd nu înţeleg de unde ai văzut această dorinţă.
... pe ai vostrii ( pe cei cu cornite )
În al doilea rînd: Dacă eşti ortodox, atunci aş vrea sa te intreb dacă ştii care e poziţia oficială a Bisericii Ortodoxe faţă de aşa credincioşi precum sunt eu? Ce spune Biserica Ortodoxă, cum trebuie să te comporţi cu asemenea credincioşi?

Dacă nu ştii, atunci te invit să citeşti documentul: "Основные принципы отношения Русской Православной Церкви к инославию"
Adresa la care poate fi găsit documentul: http://www.patriarchia.ru/db/text/418840.html

În acest document, la punctul 7.1. scrie: "Sunt inadmisibile jignirile la adresa eterodocşilor."
Întrebarea mea pentru tine, Constantinos: cînd ne asemeni pe noi cu "cei cu corniţe", cît de ortodox eşti tu? (avînd în vedere că nu respecţi poziţia Bisericii din care faci parte)

Aştept răspuns.


P.S.
- Mai multe detalii si intrebari pentru cei ca tine, vezi aici: http://www.teologie.net/forum/viewtopic.php?f=75&t=3175

nemessis
Mesaje:348
Membru din:09 Dec 2010, 21:20
Confesiune:ateu
Preocupări:arta, stiinta, omul

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde nemessis » 07 Iun 2015, 16:33

Raspunsul este relativ simplu: Este erezie. Insa daca ceva este erezie, inca mai poate fi adevarat. Avem si un precedent, afirmatia lui Galilei, ca Soarele ar fi in centrul sistemului solar este erezie, totusi este adevarata. Giordano Bruno a zis ca e posibil sa fie alte planete in jurul altor stele. Asta la fel, este erezie, totusi, nimeni nu se mai indoieste de adevarul acestei erezii.

Ereziile sunt chestiile care contrazic dogmele. Iar dogmele sunt afirmatii considerate adevar absolut. Fiind adevar absolut, o dogma este imposibil de schimbat, odata ce se afla informatii noi. Crestinii o sa accepte chestii in 3 pasi foarte clar definite:
1. Mai intai o sa nege categoric, o sa zica ca ar contrazice o dogma sau alta.
2. Apoi o perioada in care declara ca este o conspiratie si o sa incerce sa aduca contraargumente.
3. Dupa ce esueaza si in asta, o sa spuna ca de fapt stiau tot timpul si o sa reinterpreteze cateva versete din biblie care din momentul respectiv trebuie luate metaforic.

Cei care sustin ca Adam ar fi existat, sunt bineveniti sa aduca si dovezi la afirmatia lor. In lipsa dovezilor, intr-adevar este mai bine sa te indoiesti de absolut orice, de la oricine ai auzi. Nu numai asta, dar sunt nenumarate observatii care fac existenta lui Adam pur si simplu imposibila. De exemplu: Nu a a existat niciodata primul om. Cei mai putini oameni au fost vre-o 15000, cel putin asa arata ADN-ul nostru. Crestinii ar fi bine sa ne arate prin ce mecanism s-a ajuns la diversitatea genetica actuala in 10.000 de ani, dupa ce 8 oameni au coborat de pe arca lui Noe. Si ca veni vorba, Potopul este descris si in Enuma Elis. Utnapistim salveaza animalele de un potop trimis de zeii babilonieni. Ca rasplata, el primeste viata eterna. Cauta textul, vei vedea ca evreii au plagiat tot de la babilonieni.

Constantinos nu stie astea si refuza orice chestie care l-ar contrazice. Asta e problema cu oamenii care se considera in adevar: considera ca sunt incapabili sa greseasca. Nu prea are rost sa alimentezi aroganta lui, nu te cobora la nivelul lui, tu chiar poti fi mult mai bun. Lasa-l sa-ti zica ca esti cu cornite, cu ce te deranjeaza? Afirmatiile astea spun multe despre el, dar absolut nimic despre tine.

Constantinos

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde Constantinos » 07 Iun 2015, 19:49

Raucredinciosii sunt sub influenta psihica a celor cu coarne ( antene ), adevarul trebuie spus chiar daca jigneste sau " smereste " . Jignirea este intai a voastra " daca aceasta crede un preot paroh, profesor universitar, doctor in teologie, ce sa mai spunem despre simplul ortodox? " . Daca au existat certuri si neintelegeri intre sfinti nu vad de ce nu ar exista limbaj " apostolic " si " nebunesc " fata de satanisti .
Noua definitie pentru satanist ar fi : sectant care crede ca Euharistia ( Hristos ) nu da iertare de pacate ci este un ritual pagan aparut in timp sau o comemorare la o aiureala pe care a facut-o Mantuitorul la Cina .

nemessis
Mesaje:348
Membru din:09 Dec 2010, 21:20
Confesiune:ateu
Preocupări:arta, stiinta, omul

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde nemessis » 07 Iun 2015, 21:11

Bine Constantinos, Sa zicem ca ai dreptate. Si este foarte simplu sa ma convingi de asta. Ce este adevarat, intodeauna poate fi demonstrat. Cum poti sa demonstrezi, ca eu si/sau Petros suntem sub diferite influente psihice? Afirmatii dinastea idioate pot sa fac si eu. Esti sub influenta lui Xenu, lordul intunecat intergalactic, in care cred cei din secta Scientology. Si daca vrei, pot sa folosesc cartile lor, Dianetics ca sa demonstrez asta. Insa ar fi nevoie de ceva concret, nu din carti, ca sa pot sa-mi sustin parerea si sa nu par un idiot.

Daca eu de exemplu ma indoiesc ca cina cea de taina ar fi avut loc, sau ca ar fi fost un eveniment demn de remarcat, atunci eu sunt satanist? Dar cum as putea fi, daca nu cred nici in diavoli sau spirite? Nu am cum sa ma inchin diavolului, ori satanismul tocmai asta inseamna.
Deci nu puteti sa redefiniti termenii dupa bunul plac. Adica puteti, dar sunteti si mai ridicol, decat atunci cand ati raspuns prima oara.

Cand vorbesc cu alti crestini deseori arat citate din raspunsul dumneavoastra. Cu atata ura foarte rar mi s-a raspuns, cum ati raspuns dumneavoastra si cu alte ocazii. De obicei mi se spune ca nu sunteti crestin adevarat, sau poate ca aveti alte probleme si doar pareti asa.
Pentru mine sunteti exemplul cel mai bun de "iubire" crestina. Adica cum sa sustii ca iubesti aproapele, dar fiecare vorba a ta sa dea dovada de ura si aroganta.

Eu unul doar ma distrez de raspunsurile dumneavoastra.

Petros
Mesaje:15
Membru din:05 Feb 2015, 11:17
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:Dumnezeu

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde Petros » 08 Iun 2015, 17:44

# nemessis

Cred ca este ceva normal sa-ti pui intrebari, si sa cauti raspuns la ele.

Iti recomand sa citesti aceasta carte:
Norman L. Geisler & Frank Turek - Nu am destula credinta ca sa fiu ateu

# Constantinos

Daca te-am jignit, imi cer iertare.

nemessis
Mesaje:348
Membru din:09 Dec 2010, 21:20
Confesiune:ateu
Preocupări:arta, stiinta, omul

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde nemessis » 08 Iun 2015, 19:03

am vazut o dezbatere al lui Turek cu Hitchens. Omu vine cam cu aceleasi argumente obosite ca si altii. Ma indoiesc ca o sa aud ceva interesant de la Turek sau William lane Craig. Amandoi sunt niste sarlatani: fiindca toti stiu ca argumnetele lor au fost demontate de mii de ori de sute de oameni si tot continua sa spuna acelasi lucru. Ray Comfort e doar un bufon, nici macar sarlatan nu e.

Argumentele astora sunt atat de slabe, incat ma mir de fiecare data ca exista oameni care ii iau in serios... pe urma imi aduc aminte ca sunt pe un forum unde majoritatea sunt convinsi ca Iona a stat 3 zile in burta unui peste.

Petros
Mesaje:15
Membru din:05 Feb 2015, 11:17
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:Dumnezeu

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde Petros » 08 Iun 2015, 20:51

Ceea ce tine de Hitchens, recomand cartea: Ravi Zacharias - Sfarsitul ratiunii

Dostoievsky spunea ceva de genul: Cu privire la existenta lui Dumnezeu, nimeni nu te poate convinge, insa tu singur te poti convinge.

Dumnezeu nu poate fi pus sub microscop pentru a fi demonstrat.
Insa ne-a lasat suficiente dovezi ca sa credem in El.
Din acest motiv si mintuirea sufletului e legata de credinta in El.
In caz contrar, daca L-am putea vedea, toti ar crede ... insa asa Dumnezeu a lasat omul sa aleaga.

Oricum, ca sa fii ateu ai nevoie de mult mai multa credinta, decit ca sa crezi in Dumnezeu.
Daca Dumnezeu nu exista, atunci ce rost mai are viata omului, existenta ta si a mea pe acest pamint, si cu ce ne deosebim de animale sau bacterii care si ele isi traiesc viata si mor?
Daca nu exista Dumnezeu, care e sensul vietii tale pe acest pamint?

P.S.
Deja suntem off topic.
Sper ca moderatorii sa fie intelegatori.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde dimitrie » 10 Iun 2015, 13:57

Constantinos, aveți grijă la limbaj și la definiții! Satanismul este o religie, nu o confesiune creștină! Este o mare diferență aici.
Cât despre preotul Alexandru Stan, acesta se auto-desconspiră ca fiind unul dintre cei ce au făcut din Facultățile de Teologie Ortodoxă "pepiniere de ateism", după cum s-a exprimat Părintele Dumitru Stăniloae într-o convorbire privată pe care a avut-o cu câțiva monahi de la o bine-cunoscută Mănăstire din România, în primii ani de după lovitura de stat ... pardon, Revoluția din '89. Dintre preoții bătrâni de la orașe, anume aceia care au fost numiți în aceste posturi dinainte de '89, cunoscuți de mine, cu foarte mici excepții, au fost lupi îmbrăcați în piele de oaie. Cei cu adevărat oameni ai lui Dumnezeu au fost repede "linșați" din interior, de frații mincinoși, colaboratori ai securității, unii chiar membri ai ei în ascuns.
Dintre preoții buni "linșați", consider ca fiind cel mai elocvent exemplu cazul Părintelui Gheorghe Calciu, pe care s-a grăbit a-l "linșa" cu multă osârdie, chiar vicarul patriarhal din acel timp, pe care Părintele Gheorghe Calciu l-a numit simplu, Vicarul M. Cine nu a colaborat pe atunci cu Securitatea, a înfundat degrabă pușcăria, iar cei care au mai ieșit au fost perindați prin tot felul de parohii sărace (sub toate aspectele), și îndeaproape filați, din interior chiar.

In cele ce urmează, voi da cuvântul Sfântului Ioan Iacob Hozevitul Românul, ale cărui cuvinte sunt grăitoare în acest caz:
Graiuri profetice
(Culese din hrisoave greceşti)

La anii veacului din urmă,
Păstorii cei duhovniceşti
Se vor abate de la turmă
Urmând curentele lumeşti.

Păşi-vor ei pe calea strâmbă,
Lăsându-şi drumul părintesc
Şi vor cânta la oi din „drâmbă”,
Iar nu din „fluier păstoresc”.

Vor face focul cu „progresul”
În „staulul duhovnicesc”
Şi fumul va sârni eresul
Rătezului papistăşesc.

Atuncea lumea cu ştiinţă
Va face născociri mereu
Şi nu va fi la ea credinţă
Nici temere de Dumnezeu!

Norodul cel cu simplitate
– De frica veşnicelor munci –
Va mai păzi cu scumpătate
Dumnezeieştile porunci.

Dar vieţuind în neunire
Şi fără povăţuitori,
Vor fi urâţi de stăpânire
Şi mulţi vor sta prin închisori.

Acei cu râvnă mai fierbinte
La fapta bună şi smeriţi,
Vor fi ca cei ieşiţi din minte
De toată lumea socotiţi.

Înţelepciunea omenească
Va face idoli pe pământ
Şi lumea vrea să folosească
Desmăţul ca aşezământ.

Vor tunde bărbile şi părul
Şi hainele vor reteza,
Iar legile cu adevărul
La modă toate vor scurta.

La tineri nu va fi ruşine
Şi nici iubire între fraţi,
Iar moda va târâ cu sine
Pe oamenii destrăbălaţi.

Atuncea Dumnezeu, cu greaţă
Va căuta spre pământeni
Şi-i va lipsi pe mulţi de viaţă
Ca oarecând pe „sodomeni”.

Pământul îşi va pierde mana
Şi munca nu va fi cu spor,
Că mulţi vor crede pe „Satana”
Tovarăş slobozirii lor!

Atuncea lumea va să fiarbă
Ca un cazan la „pirostea”
– Aprinsă de mânie oarbă –
Şi pacea ei se va lua.

Războaie mari, înfricoşate,
Se vor ţine aproape lanţ
Dar mai grozav va fi ca toate
A „celor şapte din Bizanţ”!

Noroadele civilizate
Când mai vârtos vor prospera,
Ca fiarele înfometate
Cu dinţii se vor sfâşia.

Vor face „care” zburătoare
Iar coada lor de scorpion
Va face iarăşi tulburare
Ca turnul de la Babilon.

Atunci va fi ca armătură
Balauri groaznici de metal,
Împrăştiind pârjol din gură
Şi fumuri cu venin mortal.

La vii abia a treia parte
Din toată lumea va scăpa,
Iar restul se va da la moarte,
Apoi războiul va-nceta!

Căci Înger va veni din ceruri,
Strigând cu glas înfricoşat
Să pună capăt la măceluri
Puterile din Ţarigrad.

Acolo îngerii vor pune
Pe tronul bizantin un sfânt
Şi paşnic toţi se vor supune,
Lipsind războiul pe pământ.

Atunci va fi Ortodoxia
În toată lumea strălucind
Şi va să piară duşmănia
Belşug şi dragoste fiind!
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

nemessis
Mesaje:348
Membru din:09 Dec 2010, 21:20
Confesiune:ateu
Preocupări:arta, stiinta, omul

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde nemessis » 10 Iun 2015, 17:53

Domnu Dimitrie, totusi, exista niste lucruri de lamurit aici:
Alexandru Stan zice ca nu exista dovezi ca Adam ar fi existat si ca ceea ce scrie in cartea facerii este de fapt plagiat de la Babilonieni si sumerieni. Asta nu inseamna ca este ateu. Chiar daca a zis ca Hristos nu a purtat pacatele noastre.
Omul crede in mantuire - care din cate stiu eu este concept crestin, deci nu numai ca Alexandru Stan crede in DUmnezeu, dar a ramas crestin.
Pare sa fi avut niste influente de la catolici. Ceea ce din punctul dumneavoastra de vedere este erezie si nu pot decat sa fiu deacord cu dumneavoastra in acest caz. Insa repet, ca e important: omul nu este ateu.

Insa omul are dreptate: in lipsa dovezilor concrete, un om prudent nu crede tot ce aude. Deci daca nu exista dovezi la existenta lui Adam, a femeii din coasta, este cel mai bun lucru sa zici "nu cred ca e adevarat". Iar in momentul in care devine clar, ca multe povesti din Cartea Facerii isi au stramosul pe tablite cuneiforme, atunci e perfect normal sa-ti schimbi pozitia si sa recunosti, ca ceea ce ai crezut, a fost gresit.
Asa ca intrebarea mea: cu ce a gresit Alexandru Stan? de ce este un lucru rau, sa schimbi parerea, odata ce ai aflat cum sta treaba?

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde dimitrie » 10 Iun 2015, 23:03

Domnule nemessis, acest preot nu mai este ortodox ne-mai-având aceeași mărturisire de credință cu ortodocșii. Cât despre schimbarea părerii acestui preot, nu aveți de unde ști că și-a schimbat o părere sau că a avut-o din totdeauna. Tipul de argumentație pe care eu îl voi folosi în combaterea spuselor acestui preot, este unul ce nu are valoare de adevăr pentru un ateu.
Însă ce trebuie să știți dvs., este faptul că schimbarea doctrinei fie și într-un singur punct, oricât de neînsemnat ar părea acel punct doctrinar, duce la pierderea Duhului Adevărului. Acest lucru este valabil și în științele exacte, științe ce se bazează pe un alt tip de adevăr, și care sunt prea neimportante pentru noi în comparație cu acestea.
Și cred că această comparație este suferitoare și ușor de acceptat și de către dvs., în încercarea mea de a vă lămuri cumva cu privire la motivul inflamării noastre, măcar în planul teoretic.
Dovada celor spuse de mine, se vede ușor și din aceea că la eterodocși nu mai întâlnești nici Aghiasmă Mare, nici sfinte moaște, nici Sfânta Lumină, nici Iordan să se mai întoarcă înapoi la Bobotează, etc. V-am enumerat numai câteva din dovezile exterioare (pe care le puteți singur verifica) ale adevărului de credință, nicidecum amintindu-le pe cele de natură lăuntrică, care ne încredințează pe noi de cele nevăzute, trăiri care sunt străine celor ce nu se străduiesc pe calea smereniei.
Cât despre tipul de ateism propus de acest tip de "ortodocși", este unul ce rezidă în relativizarea adevărului de credință, lovind în înșuși conceptul biblic de Dumnezeu. A dogmatiza relativismul adevărului de credință, este totuna cu a nega Atotputernicia lui Dumnezeu (în cazul nostru, putința Acestuia de a ne revela adevărul), reducându-L pe Acesta la conceptul de idol (să nu fie!). De la acest tip de ateism, la cel de tipul celui ce l-ați îmbrățișat dvs., nu mai este decât un pas, pas ce constă în călcarea flagrantă a moralei creștine, tot în baza relativismului doctrinar, însă printr-o firească extensie de această dată.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

nemessis
Mesaje:348
Membru din:09 Dec 2010, 21:20
Confesiune:ateu
Preocupări:arta, stiinta, omul

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde nemessis » 11 Iun 2015, 14:30

schimbarea doctrinei fie și într-un singur punct, oricât de neînsemnat ar părea acel punct doctrinar, duce la pierderea Duhului Adevărului.
Pai bine, dar ce se intampla, daca doctrina necesita schimbare? O respingeti absolut orice informatie noua, care ar contrazice conceptiile pe care le aveti? A fost un precedent la acest lucru, biserica catolica inca mai trage ponoasele pentru aroganta cu care l-a tratat pe Galilei, iar demersul logic al cardinalului Bellarmine a fost fix ca al dumneavoastra: daca din punct de vedere teologic e gresit, atunci si in realitate e gresit.
Trebuie sa intreb de unde stiti ca doctrina initiala este corecta? Nu va asumati infailibilitate, daca aveti convingerea ca este imposibil sa gresiti?

Pana la urma nu exista dovezi la existenta lui Adam, deci pozitia preotului Stan este corecta, chiar daca este erezie. De ce ati dori sa credeti ceva fals, cand e posibil sa credeti ceva adevarat?
A dogmatiza relativismul adevărului de credință, este totuna cu a nega Atotputernicia lui Dumnezeu.
Ma tot intreb, cum este posibil sa nu stiti, ca nu este adevarat ce spuneti. Catolicii considera Cartea Facerii o serie de povesti, care transmit diferite mesaje morale si nu sunt luate ca si intamplari adevarate. Deci poti sa zici ca Adam si femeia din coasta sunt doar personaje imaginare si tot sa sustii ca Dumnezeu este etern si atotputernic
De la acest tip de ateism, la cel de tipul celui ce l-ați îmbrățișat dvs., nu mai este decât un pas
Si care e ateismul "imbratisat" de mine? Cum ar putea cineva sa creada in Dumnezeu si sa fie ateu? Daca crede intr-un zeu limitat tot nu poate fi ateu, din cauza definitiei.

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde dimitrie » 13 Iun 2015, 23:45

Si care e ateismul "imbratisat" de mine? Cum ar putea cineva sa creada in Dumnezeu si sa fie ateu? Daca crede intr-un zeu limitat tot nu poate fi ateu, din cauza definitiei.
Numesc a fi un anumit tip de ateism, respingerea conceptului de Dumnezeu revelat în Biblie, prin negarea Atotputerniciei Lui (prin care sunt negate obligatoriu toate atributele divine), și propunând astfel un concept de tip idolatru, inferior, despre Dumnezeu. Și omul modern de astăzi dorește pentru sine un astfel de statut divin, de tip idolatru, prin care să se ridice deasupra umilei condiții de muritor, ce se îndreaptă spre neființă (concepție eterodoxă și necreștină). Își dorește nemurirea trupului - de este cu putință - de tipul super-eroilor promovați de cinematografie, precum: Superman, Hancock, Lucy, etc. De unde această nevoie a omului? Altă dată s-ar putea discuta, în alt topic.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

vivian
Mesaje:8
Membru din:09 Noi 2016, 10:45
Confesiune:ortodox
Preocupări:vreau adevarul mantuitor

Re: Teologie ortodoxa sau erezie?

Mesaj necititde vivian » 29 Noi 2016, 11:06

Eu am ramas strapuns in inima de un aspect :Patriarhia are dupa cum stiti postul de televiziune trinitas si mai dau in direct slujba de la Catedrala din Bucuresti.Sfantul Dimitrie este patronul Catedralei. De 3 ori s-a savarsit aceleasi rugaciuni si cantari adresate sfantului Dimitrie prin care preotii se rugau ca acesta sa mijloceasca pentru credinciosi si Bucuresti , aducandu-i slava . Eu nu inteleg dragi mei de ce nu se da mai multa slava sfintei treimi? mai bine de o ora se cantau aceleasi slaviri de 3ori s-a spus tatal nostru si .....oamenii de rand ce au invatat?nimic! dupa acesta slujire emisiunea s-a intrerupt si au dat alte stiri.MA DOARE ACEST LUCRU eu vaspun ce am observat a luat o mare amploare rugaciunile adresate mai mult sfintilor decat lui Dumnezeu. Se pune mai mare accent pe procesiuni , racle , etc,decat pe a explica sfanta evanghelie si a le da oamenilor invataturi. Cine a citit sfintii parinti stie ca in primele secole se punea mai mare accent pe propovaduirea cuvantului si invatatura.Oare timpul alocat de a repeta de 3-4 ori aceleasi cantari sunt mai de folos spre credinciosi ? se umple timpul sau se aduce o slujire cum se impaca versetele: ''Eu sunt un Dumnezeu gelos si slava mea nu o dau altora?'' :shock: Si ne mai miram ca alearga ortodoxii la alte secte!


Înapoi la “Ortodoxia pentru ne-ortodocşi”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron