Iconostasul ideal. Discuţii despre "catepeteasmă"...

Despre cărţi, veşminte, obiecte bisericeşti şi multe alte lucruri care nu se încadrează la alte categorii
Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:
Re: Iconostasul ideal. Discuţii despre "catepeteasmă"...

Mesaj necititde protosinghel » 30 Oct 2013, 20:21

Înafara combaterii acestui obicei pueril, care este folosul perdelelor diaconești deschise ?
Înainte de a pune aşa întrebare trebuie să vedeţi dacă ea funcţionează şi invers: care este folosul pierdelelor diaconeşti închise?

Damaschin
Mesaje:12
Membru din:29 Oct 2013, 20:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:misiune

Re: Iconostasul ideal. Discuţii despre "catepeteasmă"...

Mesaj necititde Damaschin » 30 Oct 2013, 22:40

unii preoti mai stau jos, au varice...

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Iconostasul ideal. Discuţii despre "catepeteasmă"...

Mesaj necititde protosinghel » 31 Oct 2013, 00:17

Şi ce-i rău în faptul că preotul se mai aşează. Sunt suficiente momente din slujbă când atât preotul, cât şi toţi credincioşii se pot aşeza. Nu-i o chestie de ascuns...

Avatar utilizator
apologet
Mesaje:99
Membru din:22 Aug 2008, 21:17
Confesiune:ortodox
Preocupări:scot balastul din teologie
Localitate:România

Re: Iconostasul ideal. Discuţii despre "catepeteasmă"...

Mesaj necititde apologet » 04 Noi 2013, 12:38

Nu stiu daca catapeteasma/iconostasul de la Madrid poate fi luat drept model, dar cred ca o aerisire a spatiului dintre naos si altar este utila si are totusi un efect didactic. Vrem noi sau nu vrem, credinciosii nostri percep totul in imagini (mai putin in cuvinte). Si iata ca icoana este o imagine statica, pe cand preotul slujitor este pentru ei o icoana in miscare. Deci cred ca trebuie sa fie o cale de mijloc. Pozita pr. Petru mi s-a parut echilibrata, asta daca citim toate mesajele dansului, nu doar primul.
O data, o femeia a observat prin usa diaconeasca intredeschisa ca preotul toarna caldura in potir, dar nestiind ce se intampla exact, i-a reprosat la sfarsit preotului: "parinte, matale iti beai cafeaua in voie acolo in altar, iar pe noi ne tii flamanzi inca jumatate de ora dupa aceea". Deci oamenii realmente nu stiu ce se intampla acolo.

Iar in ce priveste scaunele, eu cred că acestea trebuie sa fie suficiente si preferabil pliante, asa incat la predica cat mai multa lume sa se poate aseza. Eu nu pot intinde mult predica cand vad ca lumea sare dintr-un picior in altul, chiar daca urechea ar fi gata sa mai asculte.


Înapoi la “Generalităţi legate de cultul liturgic ortodox”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX