Pagina 2 din 2

Re: Iconostasul ideal. Discuţii despre "catepeteasmă"...

Scris: 30 Oct 2013, 20:21
de protosinghel
Înafara combaterii acestui obicei pueril, care este folosul perdelelor diaconești deschise ?
Înainte de a pune aşa întrebare trebuie să vedeţi dacă ea funcţionează şi invers: care este folosul pierdelelor diaconeşti închise?

Re: Iconostasul ideal. Discuţii despre "catepeteasmă"...

Scris: 30 Oct 2013, 22:40
de Damaschin
unii preoti mai stau jos, au varice...

Re: Iconostasul ideal. Discuţii despre "catepeteasmă"...

Scris: 31 Oct 2013, 00:17
de protosinghel
Şi ce-i rău în faptul că preotul se mai aşează. Sunt suficiente momente din slujbă când atât preotul, cât şi toţi credincioşii se pot aşeza. Nu-i o chestie de ascuns...

Re: Iconostasul ideal. Discuţii despre "catepeteasmă"...

Scris: 04 Noi 2013, 12:38
de apologet
Nu stiu daca catapeteasma/iconostasul de la Madrid poate fi luat drept model, dar cred ca o aerisire a spatiului dintre naos si altar este utila si are totusi un efect didactic. Vrem noi sau nu vrem, credinciosii nostri percep totul in imagini (mai putin in cuvinte). Si iata ca icoana este o imagine statica, pe cand preotul slujitor este pentru ei o icoana in miscare. Deci cred ca trebuie sa fie o cale de mijloc. Pozita pr. Petru mi s-a parut echilibrata, asta daca citim toate mesajele dansului, nu doar primul.
O data, o femeia a observat prin usa diaconeasca intredeschisa ca preotul toarna caldura in potir, dar nestiind ce se intampla exact, i-a reprosat la sfarsit preotului: "parinte, matale iti beai cafeaua in voie acolo in altar, iar pe noi ne tii flamanzi inca jumatate de ora dupa aceea". Deci oamenii realmente nu stiu ce se intampla acolo.

Iar in ce priveste scaunele, eu cred că acestea trebuie sa fie suficiente si preferabil pliante, asa incat la predica cat mai multa lume sa se poate aseza. Eu nu pot intinde mult predica cand vad ca lumea sare dintr-un picior in altul, chiar daca urechea ar fi gata sa mai asculte.