Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Despre cărţi, veşminte, obiecte bisericeşti şi multe alte lucruri care nu se încadrează la alte categorii
catalinconstantin
Mesaje:152
Membru din:06 Mar 2011, 16:14
Confesiune:ortodox
Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Mesaj necititde catalinconstantin » 28 Dec 2013, 13:19

Am si eu doua cuvinte de spus
1. Legat de vesminte pot sa spun cu certitudine ca sunt haine ingeresti fara a fi ingeresti. Ele reperzinta harul, lumina, curatenia, sfintenia, dar nu ca simbol literar, ci teologic, ceea ce nu-i acelasi lucru. Sa nu uitam ca sfintii straluceau cand erau astfel imbracati.
2. As dori sa intreb daca se poate sa aduc in biserica la care slujesc un vesmant cu care a fost imbracat sfantul protector la locasului. Cu cine pot lua legatura.

Intru multi ani!

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Epitrahilul şi alte veşminte

Mesaj necititde protosinghel » 28 Dec 2013, 17:58

1. Faceţi legătura cu cei care vi-l pot oferi;
2. Cereţi binecuvântarea ierarhului locului ca să-l aduceţi şi să-l expuneţi undeva în biserică sau muzeu (nu cred că spre închinare);
3. Anunţaţi poliţia şi pe cei responsabili de cultură că în biserica dvs se găseşte un astfel de vestigiu, care trebuie păzit şi păstrat corespunzător.

Constantinos

Re: Epitrahilul şi alte veşminte

Mesaj necititde Constantinos » 28 Dec 2013, 18:27

Ce sfant are ca hram biserica ? Intreb fiindca poate vroia un vesmant care a imbracat moastele , nu pe sfant in timpul vietuirii pamantesti .

catalinconstantin
Mesaje:152
Membru din:06 Mar 2011, 16:14
Confesiune:ortodox

Re: Epitrahilul şi alte veşminte

Mesaj necititde catalinconstantin » 29 Dec 2013, 21:02

Sfantul Spiridon este protectorul locasului . Am inteles ca episcopul de Pafos se ocupa cu aceste vesminte care se schimba anual si apoi se impart celor care solicita.
De asemenea as dori un obiect sau vesmant de la sf. Ioan Iacob Hozevitul.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Epitrahilul şi alte veşminte

Mesaj necititde protosinghel » 30 Dec 2013, 04:09

Treaba asta cu veşmintele care au îmbrăcat moaştele mi se pare un pic eretică (chiar dacă e promovată şi de ierarhi). Pare a fi evlavie, dar se pare că nu se încadrează în hotărârile Sinodului VII Ecumenic. Pieptenele şi luleaua Sf. Nectarie de Eghina nu vreţi să le sărutaţi?

Constantinos

Re: Epitrahilul şi alte veşminte

Mesaj necititde Constantinos » 30 Dec 2013, 08:45

Dupa parerea mea se pot folosi bucatele de vesminte , dar mai bine purtate din dragoste pentru sfant decat puse la inchinat , asa sunt folosite si bucatelele de vesmant atinse de Braul Maicii Domnului , pamantul de pe mormintele unor sfinti rusi etc. Daca totusi se vrea neaparat puse la inchinat si vesminte atunci ar putea fi puse in racla sub icoane si moastele altor sfinti . Despre pipa am citit ca ar fi avut Andrei Saguna ( il rog pe Parintele Petru sa indice o sursa despre Sfantul Nectarie daca nu i-a confundat ) iar pieptanele s-ar putea umple mai mult de har cu o singura folosire pe zi decat mobilul care este purtat nonstop si pricina de judecata : "Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in Ziua Judecatii. Caci din cuvintele tale vei fi gasit drept, si din cuvintele tale vei fi osandit" .

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Epitrahilul şi alte veşminte

Mesaj necititde protosinghel » 30 Dec 2013, 12:55

Toate chestiunile astea cu părticele şi de veşminte şi pământ de la morminte mi se pare deplasat. Prin ce pământul de pe mormânt e mai sfânt decât pământul din curtea Dvs? Nu-i acelaşi?
Sf. Nectarie de Egnina, Sf. Nicolae Velimirovici ş.a. au fost fumători. Mergeţi în "casele muzeu" ale lor şi veţi vedea pipa... Se pare că Andrei Şaguna şi alţii din sec. 19, începutul sec. 20 la fel. Era o modă şi nu se considera păcat, cum de fapt grecii nici astăzi nu consideră că e păcat.
Nu ştiu dacă pieptenele sau scobitoare sau, de ce nu, şi hârtia egienică, chiar se sfinţesc. Chiar mă îndoiesc de asta.

Deci haideţi să rămânem ortodocşi şi să cinstim icoanele sfinţilor, că-i mai mult decât suficient.

Avatar utilizator
presviter
Mesaje:592
Membru din:24 Noi 2010, 09:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:istorie, liturgică, pastorală
Localitate:București

Re: Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Mesaj necititde presviter » 30 Dec 2013, 13:18

Era o modă şi nu se considera păcat, cum de fapt grecii nici astăzi nu consideră că e păcat.
Ce putem face in aceasta privinta, ca sunt si fumatori care nu vor sa se lase, invocand permisivitatea si moda grecilor...?
Părtaş sunt cu toţi cei ce se tem de Tine şi păzesc poruncile Tale. ps.118,63

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Mesaj necititde protosinghel » 30 Dec 2013, 14:35

Eu le spun că ştiinţa modernă şi practica duhovnicească a demonstrat că grecii nu au dreptate şi continuă să spună asta doar pentru aşi justifica propriile slăbiciuni. În acelaşi timp, nu sunt foarte drastic cu fumătorii în ce priveşte împărtăşania, ceea ce nu înseamnă că pot fuma chiar şi în ziua împărtăşirii.
Apropo, ăsta deja e un alt subiect.

Constantinos

Re: Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Mesaj necititde Constantinos » 30 Dec 2013, 14:39

( Mai bine purtate din dragoste pentru sfant decat puse la inchinat ) am scris asa deoarece am citit recent la sfantul Porfirie Athonitul ca este mai bine sa cautam dragostea lui Dumnezeu decat sanatatea trupeasca ; dar totusi prin pamantul de la mormintele unora s-au facut vindecari , prin " braulete sau cordelute " atinse de Brau s-a daruit sanatate spre obtinerea unui copil . Deci nu din rea vointa nu incerc sa intru pe firul logicii . Eu as primi un pieptan folosit de catre un sfant , mai ales al unui mucenic ars in foc fara sa se mistuiasca : " La voi însă şi perii capului, toţi sunt număraţi ." Matei 10 , 30 . Deocamdata nu vad alta intrebuintare pentru vesmintele care se schimba anual de pe toti sfintii cu moaste intregi.
Adica sa fie folosite la ceva bun inainte de a fi ingropate sau arse .
Deoarece tutunul a fost creat de catre Dumnezeu s-a crezut ca spre tratament . Nu erau dependenti , l-au folosit rar si de aceea nu si-au dat seama ca este nociv .
Fara sursa deoarece se mai afiseaza si cateva " fecioare " la plaja : " Deşi este mai scumpă decât alte tipuri de colagen, în viitor această proteină ar putea deveni o opţiune, mai ales că întrebuinţările sale nu se limitează doar la industria cosmetică, colagenul obţinut din tutun putând fi folosit şi în intervenţii chirurgicale asupra oaselor sau inimii.

În mod normal, colagenul folosit în industria frumuseţii provine de la fermele de animale, de la vaci şi porci, şi chiar de la cadavre. Potrivit oamenilor de ştiinţă, colagenul provenit din astfel de surse poate fi contaminat cu tot felul de virusuri, care ne pun sănătatea în pericol. Noul tip de colagen este complet lipsit de astfel de riscuri, susţin experţii. "
Mai exista si cateva tipuri de ciocolata in care se baga tutun .

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Mesaj necititde protosinghel » 30 Dec 2013, 14:53

( Mai bine purtate din dragoste pentru sfant decat puse la inchinat ) am scris asa deoarece am citit recent la sfantul Porfirie Athonitul ca este mai bine sa cautam dragostea lui Dumnezeu decat sanatatea trupeasca ; dar totusi prin pamantul de la mormintele unora s-au facut vindecari , prin " braulete sau cordelute " atinse de Brau s-a daruit sanatate spre obtinerea unui copil .
Eu cred că nu astea au vindecat, ci Dumnezeu, care s-a uitat la inima sinceră a omului şi a ţinut cont şi de puţina lui cunoaştere...
Aşa înţeleg eu Ortodoxia. Dacă greşesc, vă rog să mă corectaţi.

catalinconstantin
Mesaje:152
Membru din:06 Mar 2011, 16:14
Confesiune:ortodox

Re: Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Mesaj necititde catalinconstantin » 30 Dec 2013, 21:05

Nu ma grabesc sa va corectez. Asa inteleg si eu Ortodoxia. Daca prin astfel de obiecte se face o apropiere mai mare de sfintenie, atunci sa fim mai flexibili. Desigur, fara exagerari. Un fir de par apartinand unui sfant este chiar o comoara pentru un drept credincios. Se cunosc destule exemple cand omul sfinteste locul, pamantul, obiectele purtate, pomii care cresc pe mormant s.a.
Este bine sa cinstim sfintii prin icoane in lipsa sfintelor moaste. Dar multe din icoanele de azi sunt pictate la norma pentru comert....si uneori nu infatiseaza chipul apropiat sfantului...
Ce sa mai zic de iconoclasmul incostient (involuntar) al punerii icoanelor pe toate ziarele, revistele, geamurile, cartile. Eu stiu ca icoana se pune la Rasarit pe perete.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Mesaj necititde protosinghel » 30 Dec 2013, 22:04

Ştiţi că Biserica consideră Sf. Moaşte doar părţile trupului prin care trece sânge şi, prin urmare, a trecut şi Sângele lui Hristos. Deci unghiile şi părul, luate separat, nu sunt Sfinte Moaşte!

Constantinos

Re: Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Mesaj necititde Constantinos » 31 Dec 2013, 12:55

Eu cred că nu astea au vindecat, ci Dumnezeu, care s-a uitat la inima sinceră a omului şi a ţinut cont şi de puţina lui cunoaştere...
Aici ar putea intra ca exemplu : " Un căpitan de tâlhari s-a deghizat în monah şi a cerut găzduire peste noapte la o mănăstire de călugăriţe, ca să o poată prăda.
Stareţa şi toate călugăriţele l-au primit cu deosebit respect, ca pe un avva mare. S-au adunat toate călugăriţele să ia binecuvântare de la el, i-au spălat picioarele şi au luat apoi apa aceea pentru binecuvântare.
O soră paralizată s-a vindecat spălându-se cu credinţă cu acea apă şi, spre uimirea tuturor, s-a dus şi aceea să ia binecuvântare de la acela.
Văzând minunea, căpitanul de tâlhari s-a schimbat lăuntric, s-a pocăit, a aruncat sabia ce-o avea ascunsă sub rasă, iar după puţin timp, atât el, cât şi cei împreună cu el, s-au făcut monahi şi au trăit cu multă asprime în viaţa monahală."
Ar fi fost posibil si ca o maica de acolo sa fi avut mainile sfinte , s-a smerit si a spalat picioarele unui ticalos ca acela .
Nici mie nu-mi vine sa sarut vesminte care au stat demult pe sfintele moaste ; mai sunt si alte aspecte , daca bucatica de vesmant are cruce desenata atunci se poate saruta fara probleme . Poate trimite si parintele un vesmant de marime medie cu o cruce frumoasa care sa stea mai mult de un an pe sfantul Spiridon si asa poate il primeste inapoi . Nici in rai nu cred ca se inchina cineva spre iarba sau flori chiar daca sunt pline de viata si har , aprecierea prin vedere este de ajuns .
V-ati mai schimbat parinte Petru daca ati facut o legatura intre Sangele lui Hristos si posibilitatea de a ajunge sfinte moaste dar aici mi se pare folosita un pic cam fortat caci neputrezitii din Vechiul Testament nu L-au avut cum avem noi posibilitatea . Post cu folos in continuare , sper sa nu se " roage " doar duodecimus pentru sfintia voastra .

catalinconstantin
Mesaje:152
Membru din:06 Mar 2011, 16:14
Confesiune:ortodox

Re: Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Mesaj necititde catalinconstantin » 04 Ian 2014, 20:28

In privinţa fumatului pot să spun că este un păcat mare. In iad este un loc al fumătorilor care se îneacă mereu cu fum.
În privinţa sfintelor moaşte şi a obiectelor aparţinând sfinţilor sau a veşmintelor puse anual pe trupurile sfinţilor trebuie făcute întradevăr nişte diferenţe. De exemplu, Sf. Vasile cel Mare s-a rugat spre icoana mucenicului Mercurie aflată deasupra sfintelor lui moaşte, fiind vorba de salvarea cetăţii dinaintea mâniei lui Iulian Apostatul. Iată un exemplu de Ortodoxie. Deci important este să ne rugăm persoanei sfinte ca mijlocitor către Dumnezeu.

Nu ştiam că părul nu este considerat ca moaşte, deşi aparţine corpului respectiv. Scrie în vre-o regulă canonică?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Mesaj necititde protosinghel » 05 Ian 2014, 20:19

In privinţa fumatului pot să spun că este un păcat mare. In iad este un loc al fumătorilor care se îneacă mereu cu fum.
De unde ştiţi atâtea detalii?

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Mesaj necititde dimitrie » 09 Ian 2014, 00:23

In privinţa fumatului pot să spun că este un păcat mare. In iad este un loc al fumătorilor care se îneacă mereu cu fum.
De unde ştiţi atâtea detalii?
D-le, tutunul ăsta dă dependență, arde buzunarele și îngroapă sănătatea. Otrăvirea nu este un păcat? Sigur că este! Dacă pentru cuvânt nefolositor dă omul socoteală, dar pentru fumat ce va fi? Îl vedeți pe Sfântul Nectarie, ori pe Sfântul Nicolae Velimirovici (care nici apă nu bea într-un post de 40 de zile la rând!) intrând în această categorie? Sigur, nu!
Pipa lui (dacă-i aparține cu adevărat, unuia sau altuia) nu intră în categoria relicvelor sfinte, precum nici unghiile tăiate, nici părul căzut ori tăiat în timpul vieții. Putem merge mai departe cu afirmația: nici măcar un membru al trupului amputat/pierdut în timpul vieții, nu pot intra în rândul relicvelor sfinte.
Chiar și un deget amputat în timpul martiriului poate să nu fie proslăvit ca moaște de Dumnezeu, ci numai restul trupului (vezi, Viața și Mucenicia Sfântului Nou Martir Filumen de la Fântâna lui Iacov).
Însă, hainele udate cu sângele muceniciei (hlamida Sf.Dimitrie Izvorâtorul de mir), bocancii purtați în cursul vieții de sfințite nevoințe (vezi, despre bocancii Sf.Ioan Iacob Hozevitul), lanțul purtat pentru mărturisirea lui Hristos (vezi, despre lanțul Sf.Petru), etc., sunt și pot fi socotite relicve sfinte, deoarece le-a proslăvit Dumnezeu cu darul facerii de minuni.

Nu-i deloc ușor pentru noi să discutăm despre acestea.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Mesaj necititde protosinghel » 09 Ian 2014, 19:37

La acelaşi subiect.
Recent s-au adus la Moscova presupusele daruri ale magilor de la Mănăstirea Sf. Pavel din Athos.
Eu nu înţeleg care-i argumentul teologic că acestea trebuie sărutate.

catalinconstantin
Mesaje:152
Membru din:06 Mar 2011, 16:14
Confesiune:ortodox

Re: Cinstirea unor relicve secundare ale sfinţilor

Mesaj necititde catalinconstantin » 10 Ian 2014, 12:25

In privinţa fumatului pot să spun că este un păcat mare. In iad este un loc al fumătorilor care se îneacă mereu cu fum.
De unde ştiţi atâtea detalii?
Dintr-o carte cu marturii ale unor oameni care au fost dusi pe cealalta lume. Momentan nu am cartea ca sa va spun titlul.


Înapoi la “Generalităţi legate de cultul liturgic ortodox”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX