Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox
Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde dumio » 28 Oct 2010, 19:09


Ce s-a produs la inviere (referitor la ziua a saptea)?
a luat fiinta Noul Legamant, care nu era bazat pe cele 10 porunci.
Adica, in Noul Legaman poti sa ai alti Dumnezei, sa iei in desert Numele Domnului, sa furi, sa ucizi, sa preacurvesti, sa nu pazesti ziua sfintita si binecuvantata de Dumnezeu, etc.

Noul Legamant este dezlegare la destrabalare. Am inteles bine?
Daca asta ai inteles tu ca noi credem, atunci esti la furat! Noul Legamant se bazeaza pe dragostea care cuprinde toata Legea. Iubirea nu tine de o anumita zi, ca si cinstirea lui Dumnezeu. Asadar, pentru noi, fiecare zi este un sabat, in sensul ca trebuie sa ne odihnim cu mintea (sufletul) intru Dumnezeu si El sa se odihneasca intru noi. Duminica nu este echivalentul sabatului din VT, desi nu e gresit daca o cinstim ca acolo (fara exagerarile de rigoare a-la evrei), ci reprezinta sublinierea din partea noastra a celui mai important act savarsit de Dumnezeu pentru a noastra mantuire, care este Invierea, prin care s-a produs aindumnezeirea in cel mai inalt grad a firii umane asumate in Ipostasul Fiului, facandu-se inceputul invierii noastre. De asemenea, cinstirea duminicii vrea sa sublinieze starea omului in ziua cea neinserata a invierii, care este ziua a 8-a (a vesniciei, dupa cum spune un scriitor posapostolic in Epistola lui Barnaba scrisa pe la incep. sec. al II-lea d. HR), zi in care tot omul mantuit si inviat se va afla intr-o odihna continua. Asadar, nu mai bate campii cu sabatul tau! Sa stii ca ortodocsii cinstesc mai mult decat adventistii sambata, in sensul ca pomenesc pe cei raposati, sambata fiind ziua in care Dumnezeu-Omul S-a odihnit de toate lucrurile Sale (dupa ce a savarsit toate cele necesare pt. mantuirea noastra) cu trupul in mormant. Deci, sabatul (ca si toata Legea) a fost doar umbra celor viitoare si pedagog spre Hristos, avand caracter profetic si tipologic. Mai greu de inteles! Du-te asadar si tine sambata, numai ca te vei odihni vesnic in mormant, pentru ca pentru unul ca tine nu exista inviere (cel putin spre viata vesnica), pentru ca nu crezi in ea. Esti evreu si nu crestin si cu asta am terminat!

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde protosinghel » 28 Oct 2010, 19:38

Ceea ce ati postat dvs. nu prezinta interes si nici incredere, pentru ca:
- marturii despre tinerea duminicii nu puteau sa existe in primele 3 secole; denumirea de duminica (dies domini) a fost data zilei intaia abia in a doua parte a secolului IV (sinodul de la Aquilea); postarile dvs. sunt niste falsuri;
- folositi tot felul de expresii ciudate, de genul :"ziua a opta - duminica", "soare - Hristos", etc. Seamana cu expresiile unui om beat care incearca sa demonstreze ca e treaz.
Cred că beat cu adevărat este cel care se interesează de denumirea zilei şi nu de însăşi ziua. Iar mărturiile vorbesc despre ţinerea zilei de după sâmbătă care, bineîneţes, în perioada guvernării păgâne nu avea cum să se numească de către toţi "ziua Domnului" (deşi unii o numeau). Important e că urmaşii apostolilor o considerau aşa şi nu mă interesează cum o numea Deciu sau Diocliţian.
Vreau să vă spun că vă lipseşte o cultură generală elementară care să vă ajute să vă orientaţi în spaţiu. Dacă, de exemplu, într-o scriere de genul ăsta (foarte veche) veţi întâlni menţionată luna a opta, a noua sau a zecea, veţi spune că ele sunt august, septembrie şi octombrie sau octombrie, noiembrie şi decembrie? Sau poate veţi recurge la un tertip şi mai absurd: dacă cineva spune că a văzut zăpadă în luna a noua, iar pt dvsră asta e septembrie, atunci respingeţi informaţia, iar pe cei care au scris-o îi consideraţi beţi? Dar poate aceia erau adventişti şi nici nu serveau băuturi alcoolice? :D

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 28 Oct 2010, 19:39

Noul Legamant se bazeaza pe dragostea care cuprinde toata Legea. Iubirea nu tine de o anumita zi, ca si cinstirea lui Dumnezeu.
"Dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui." (1 Ioan 5:3). Daca-l iubesti pe Dumnezeu vei pazi poruncile Lui (inclusiv porunca referitoare la ziua de odihna inchinata Domnului).
Asadar, pentru noi, fiecare zi este un sabat, in sensul ca trebuie sa ne odihnim cu mintea (sufletul) intru Dumnezeu si El sa se odihneasca intru noi.
Serios? Nu se vede.
Asadar, nu mai bate campii cu sabatul tau! Sa stii ca ortodocsii cinstesc mai mult decat adventistii sambata, in sensul ca pomenesc pe cei raposati,
Bravos crestine. Dumnezeu sfinteste si binecuvanteaza ziua a saptea, tot EL o scrie in piatra ca porunca iar noi o transformam in sambata mortilor.
Du-te asadar si tine sambata, numai ca te vei odihni vesnic in mormant, pentru ca pentru unul ca tine nu exista inviere (cel putin spre viata vesnica), pentru ca nu crezi in ea. Esti evreu si nu crestin si cu asta am terminat!
Adventistii cred cu tarie in revenirea Domnului Iisus Hristos si invierea mortilor. Stii cine nu crede in invierea mortilor? Cel care crede ca mortul nu a murit de adevaratelea si ca mai exista ceva (ca o fantoma) care traieste si merge in rai sau in iad. Pentru cel care crede in felul acesta, revenirea Mantuitorului pentru a ne lua cu El (asa cum a promis, vezi Ioan 14) si invierea mortilor nu-si au rostul. De ce sa se mai deranjeze Mantuitorul sa vina ca sa ne ia cu El daca noi zicem ca mortul merge in rai? Ce rost mai are invierea daca noi zicem ca mortul traieste in continuare?

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde dumio » 28 Oct 2010, 19:49

Adventistii cred cu tarie in revenirea Domnului Iisus Hristos si invierea mortilor. Stii cine nu crede in invierea mortilor? Cel care crede ca mortul nu a murit de adevaratelea si ca mai exista ceva (ca o fantoma) care traieste si merge in rai sau in iad. Pentru cel care crede in felul acesta, revenirea Mantuitorului pentru a ne lua cu El (asa cum a promis, vezi Ioan 14) si invierea mortilor nu-si au rostul. De ce sa se mai deranjeze Mantuitorul sa vina ca sa ne ia cu El daca noi zicem ca mortul merge in rai? Ce rost mai are invierea daca noi zicem ca mortul traieste in continuare?
Moarte inseamna despartire si nu pieire. Asadar, prin moarte intelegem o despartire a sufletului de trup si a omului de Dumnezeu. Invierea se refera la trup, ca revenire a lui la viata biologica, prin reintoarcerea sufletului, si ca o revenire a omului la Dumnezeu. Invierea in sens concret, se refera la intoarcearea sufletului in trupul care va fi reconstruit si imposibilitatea mortii lui.

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 28 Oct 2010, 19:53

Cred că beat cu adevărat este cel care se interesează de denumirea zilei şi nu de însăşi ziua.
Pai, denumirea zilei spune multe despre ziua insasi. Cand spui "dies solis" (ziua soarelui) iti dai seama ca este vorba despre o sarbatoare pagana.

A fost nevoie de o schimbare fortata a acestei denumiri. A fost furata titulatura zilei a saptea (numita, de Dumnezeu, "ziua de odihna inchinata Domnului") si pusa zilei intaia.
Iar mărturiile vorbesc despre ţinerea zilei de după sâmbătă care, bineîneţes, în perioada guvernării păgâne nu avea cum să se numească "ziua Domnului".
Si in perioada guvernarii "sfantului" Constantin cel Mare si a mamei sale Elena, ziua intaia se numea tot "dies solis" (ziua soarelui).

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde dumio » 28 Oct 2010, 20:04

Cred că beat cu adevărat este cel care se interesează de denumirea zilei şi nu de însăşi ziua.
Pai, denumirea zilei spune multe despre ziua insasi. Cand spui "dies solis" (ziua soarelui) iti dai seama ca este vorba despre o sarbatoare pagana.

A fost nevoie de o schimbare fortata a acestei denumiri. A fost furata titulatura zilei a saptea (numita, de Dumnezeu, "ziua de odihna inchinata Domnului") si pusa zilei intaia.
Iar mărturiile vorbesc despre ţinerea zilei de după sâmbătă care, bineîneţes, în perioada guvernării păgâne nu avea cum să se numească "ziua Domnului".
Si in perioada guvernarii "sfantului" Constantin cel Mare si a mamei sale Elena, ziua intaia se numea tot "dies solis" (ziua soarelui).
Si aici nu este pronia divina? Se chema dies solis la pagani, ca sa fie acceptata de ei ca zi a lui Hristos, care este numit in Evanghelie ca Soarele dreptatii si Rasaritul cel de sus, caci nu degeaba a lumina a aparut in prima zi si El a inviat tot in aceasta zi.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde protosinghel » 28 Oct 2010, 20:16

Cred că beat cu adevărat este cel care se interesează de denumirea zilei şi nu de însăşi ziua.
Pai, denumirea zilei spune multe despre ziua insasi. Cand spui "dies solis" (ziua soarelui) iti dai seama ca este vorba despre o sarbatoare pagana.
A fost nevoie de o schimbare fortata a acestei denumiri. A fost furata titulatura zilei a saptea (numita, de Dumnezeu, "ziua de odihna inchinata Domnului") si pusa zilei intaia.
Iar mărturiile vorbesc despre ţinerea zilei de după sâmbătă care, bineîneţes, în perioada guvernării păgâne nu avea cum să se numească "ziua Domnului".
Si in perioada guvernarii "sfantului" Constantin cel Mare si a mamei sale Elena, ziua intaia se numea tot "dies solis" (ziua soarelui).
Îmi place că toate astea îţi pun mintea în mişcare, un exerciţiu care deseori lipseşte la np.
Iar acum la subiect: scriitorii biblici numesc duminica "ziua întâi a săptămânii", pt că nu avea o altă denumire, mai ales în mediul iudaic şi grecesc. Grecii şi astăzi numără zilele: duminica - prima, luni - a doua, marţi - a treia etc. Latinii însă aveau denumiri de zeităţi pt zile, iar acestea erau oficiale din cauza regimului politic. În acest caz e normal să nu găsim în Biblie şi în scrierile primilor creştini denumirea de "Ziua Domnului / Dies Domini / Dominica". Dar să te legi de denumirea apărută într-adevăr mai târziu şi să neglijezi ziua reală ţinută de toţi creştinii din totdeauna, e absurd.

Apropo, mi-a rămas să dau un răspuns despre acel arhiereu "Botoşăneanul", că i-am uitat şi numele. Pe google toate menţiunile despre el le găseşti doar în sursele adventiste şi cu trimitele la aceeaşi idee. În rest un super istoric de care nimeni nu a auzit.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde electric77 » 28 Oct 2010, 20:26


Noul Legamant este dezlegare la destrabalare. Am inteles bine?
Nu, insa crestinul este calauzit de Duhul si nu de Legea lui Moise, peste tot in Noul testament scrie acest adevar.

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 28 Oct 2010, 20:31

Si aici nu este pronia divina? Se chema dies solis la pagani, ca sa fie acceptata de ei ca zi a lui Hristos, care este numit in Evanghelie ca Soarele dreptatii si Rasaritul cel de sus, caci nu degeaba a lumina a aparut in prima zi si El a inviat tot in aceasta zi.
Interesant.Dati-mi si mie versetul din Evanghelie, unde Domnul Iisus Hristos este numit "soarele dreptatii" sau "rasaritul cel de sus".

Din cate inteleg,din spusele dvs., Dumnezeu are un mod foarte ciudat de a ne comunica o schimbare radicala. Mantuitorul invie, sta printre noi 40 de zile si nu ne spune nimic despre desfiintarea Poruncii a patra si inlocuirii zilei a saptea (ca zi de odihna inchinata Domnului) cu ziua intaia (ziua in care a inviat Mantuitorul).

Cel inviat nu ne spune nimic tocmai pentru a ne putea lovi "pronia divina".

P.S. Am impresia ca unii isi bat joc de Poruncile lui Dumnezeu, desfiintandu-le prin tot felul de "istorisiri inchipuite" si "pronii divine".

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 28 Oct 2010, 20:41

Îmi place că toate astea îţi pun mintea în mişcare, un exerciţiu care deseori lipseşte la np.
Sunteti un dulce. Vorbesc serios. Sunt calit pe forumul fratilor ortodocsi de peste Prut (de pe siteul www.crestinortodox.ro). Acolo m-au facut in tot felul si m-au banat de peste 35 de ori. Desi nu eram mai "obraznic" ca acum.
În acest caz e normal să nu găsim în Biblie şi în scrierile primilor creştini denumirea de "Ziua Domnului / Dies Domini / Dominica".
Deci, recunoasteti ca ati postat niste citate false (cele scrise pana in sec. IV, in care aparea cuvantul duminica).
Apropo, mi-a rămas să dau un răspuns despre acel arhiereu "Botoşăneanul", că i-am uitat şi numele. Pe google toate menţiunile despre el le găseşti doar în sursele adventiste şi cu trimitele la aceeaşi idee. În rest un super istoric de care nimeni nu a auzit.
Probabil ati cautat in mod superficial (ca in Sfanta Scriptura). Arhiereul a mai purtat si denumirea de Calist Ialomiteanul. Gasiti in mai multe locuri referinte despre el. Spre exemplu, vedeti aici: http://www.crestinortodox.ro/dictionaru ... 87358.html

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 28 Oct 2010, 20:45


Apropo, mi-a rămas să dau un răspuns despre acel arhiereu "Botoşăneanul", că i-am uitat şi numele. .
Apropo, cum stam cu cultura de vreme ce nici macar nu am auzit despre un arhiereu, autor a multor lucrari ?

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde electric77 » 28 Oct 2010, 20:48


Sunteti un dulce. Vorbesc serios. Sunt calit pe forumul fratilor ortodocsi de peste Prut (de pe siteul http://www.crestinortodox.ro). Acolo m-au facut in tot felul si m-au banat de peste 35 de ori. Desi nu eram mai "obraznic" ca acum.
Acel site este unul din Romania. Cum v-au banat de 35 de ori? cu full ban sau cu avertizari?

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 28 Oct 2010, 20:55

Acel site este unul din Romania. Cum v-au banat de 35 de ori? cu full ban sau cu avertizari?[/quote]

Full ban direct, fara nici o avertizare si fara nici o explicatie (chiar daca solicitam asa ceva, la urmatoarea logare, sub alt nume).

P.S. Eu sunt din Romania.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde electric77 » 28 Oct 2010, 20:58


Full ban direct, fara nici o avertizare si fara nici o explicatie (chiar daca solicitam asa ceva, la urmatoarea logare, sub alt nume).
Da, si pe mine la fel, dupa nici 2 saptamani, full ban direct.

P.S. Eu sunt din Romania.
da, stiu, si acel forum e tot din Romania, nu de peste Prut, adica din Republica Moldova.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde protosinghel » 28 Oct 2010, 21:09

În acest caz e normal să nu găsim în Biblie şi în scrierile primilor creştini denumirea de "Ziua Domnului / Dies Domini / Dominica".
Deci, recunoasteti ca ati postat niste citate false (cele scrise pana in sec. IV, in care aparea cuvantul duminica).
Nu, în nici un caz. Acele surse istorice vorbesc clar despre ţinerea duminicii şi nu contează cum o numeau unii dintre ei. De ce nu înţelegeţi? Toată lumea recunoaşte autenticitatea acelor scrieri.
Haideţi să vă mai spun ceva: Dacă dvstră spuneţi că împăratul Constantin a decretat în anul 321 duminica drept zi de odihnă, de ce spuneţi lucruri false? Nu e vorba de anul 321, ci de anul 5829 "de la facerea lumii". Abia în sec. V s-a fixat cronologia anilor de la Naşterea lui Hristos. Deci cu ce drept folosiţi această cronologie elaborată tocmai de Dionisie Exigul?
Exact aşa-i cu citatele date de mine şi tot din acest motiv, acolo unde apare "ziua întâi a săptămânii" în Biblie, noi punem cuvântul "duminica" în paranteză. Ştiu că nu sunteţi deacord, dar în cazul acesta, până la anul 500 nu aveţi dreptul să folosiţi cronologia hristocentrică.
Probabil ati cautat in mod superficial (ca in Sfanta Scriptura). Arhiereul a mai purtat si denumirea de Calist Ialomiteanul. Gasiti in mai multe locuri referinte despre el. Spre exemplu, vedeti aici: http://www.crestinortodox.ro/dictionaru ... 87358.html
Eu am introdus numele aşa cum l-aţi scris dvstră şi v-am spus ce spune prima pagină google. Dacă aş fi fost interesat, găseam şi eu mai multe mai ales că DTR îl am pe masă. Nu aşa se pune problema, ci m-am referit la faptul că acest episcop nu a fost niciodată recunoscut ca istoric relevant, ci ca un autor de manuale şcolăreşti, iar voi preluaţi fiecare rând care este de partea dvstră.

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Floryan » 29 Oct 2010, 07:18

2. Pavel, la fel ca Domnul Iisus Hristos (pe urmele Caruia calca) propovaduia in orice zi . La fel trebuie sa facem si noi. Dar, asta nu inseamna ca desfiintam o Porunca Dumnezeiasca.
Pai sabatul nu a fost desfiintat ci doar desavarsit.
Uitati ce spune AP PAvel:
...din pruncie Sfintele Scripturi, cari pot sa-ti dea intelepciune care duce la mantuire, prin credinta in Hristos Iisus. Toata Scriptura este insuflata de Dumnezeu si de folos ca sa invete, sa mustre, sa indrepte si sa dea intelepciune, in neprihanire, pentru ca omul lui Dumnezeu sa fie desavarsit si cu totul destoinic pentru orice lucrare buna. (2 Timotei 3:15-17).
La acea vreme nu era scris niciun Nou Testament.NU numai ca nu fusese scris, dar insusi AP Pavel prin ceea ce spune arata clar ca sunt suficiente doar cartile VT.E adevarat? NU!
Vechiul Testament a fost înlocuit cu cel nou, deoarece Hristos este sfârşitul Legii spre îndreptarea celui ce crede (Rom. 10, 4).
Haideţi să fim oneşti şi să recunoaştem că acest text din Fapte nu are nimic comun cu a patra poruncă din Decalog. Să vă amintesc ce spune acea poruncă? Cred că nu are rost, că o ştiţi. Uitaţi-vă şi la denumirea topicului, că noi am cam deplasat accentele.
Vasinec, crezi că eu cinstesc sâmbăta mai puţin decât Hristos şi Sf. Pavel?
De acord cu parintele. Acel text nu are nimic in comun cu porunca IV.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

vasinec

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 07:41

Nu, în nici un caz. Acele surse istorice vorbesc clar despre ţinerea duminicii şi nu contează cum o numeau ei.
Acele surse vorbesc clar despre tinerea "zilei soarelui" si conteaza cum o numeau ei. Lasati scrierile asa cum au fost redactate de autori. Nu le modificati precum ati modificat si Biblia (vedeti, spre exemplu, Apocalipsa 1:10).
Haideţi să vă mai spun ceva: Dacă dvstră spuneţi că împăratul Constantin a decretat în anul 321 duminica drept zi de odihnă,
Imparatul Constantin cel Mare a decretat o zi pagana,"ziua soarelui" (dies solis), drept zi de odihna:
"Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. " (Textul din "Corpus Juris Civilis", vol. III, legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr. sau in anul 5829 de la facerea lumii)

Explicatie: paganii, adoratori a lui Sol Invictus, sarbatoreau ziua soarelui. Au intrat in biserica crestina, la gramada, fara a se debarasa de obiceiurile lor pagane (precum si sarbatorirea acestei zile). S-a gasit o modalitate sa fie impacata si capra si varza: hai sa transformam aceasta sarbatoare pagana intr-o sarbatoare crestina. Si, i-au schimbat denumirea: din "dies solis" (ziua soarelui - Sol Invictus) in "dies domini" (ziua Domnului). Mizerabila desconsiderare a lui Dumnezeu si hotararii Sale. Iar dvs. promovati asa ceva.
de ce spuneţi lucruri false? Nu e vorba de anul 321, ci de anul 5829 "de la facerea lumii". Abia în sec. V s-a fixat cronologia anilor de la Naşterea lui Hristos. Deci cu ce drept folosiţi această cronologie elaborată tocmai de Dionisie Exigul?
Exact aşa-i cu citatele date de mine şi tot din acest motiv, acolo unde apare "ziua întâi a săptămânii" în Biblie, noi punem cuvântul "duminica" în paranteză. Ştiu că nu sunteţi deacord, dar în cazul acesta, până la anul 500 nu aveţi dreptul să folosiţi cronologia hristocentrică.
Bine. Sa zicem ca am gresit si va rog sa ma corectati ori de cate ori folosesc o cronologie gresita.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde protosinghel » 29 Oct 2010, 08:34

Imparatul Constantin cel Mare a decretat o zi pagana,"ziua soarelui" (dies solis), drept zi de odihna:
"Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. " (Textul din "Corpus Juris Civilis", vol. III, legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr. sau in anul 5829 de la facerea lumii)

Explicatie: paganii, adoratori a lui Sol Invictus, sarbatoreau ziua soarelui. Au intrat in biserica crestina, la gramada, fara a se debarasa de obiceiurile lor pagane (precum si sarbatorirea acestei zile). S-a gasit o modalitate sa fie impacata si capra si varza: hai sa transformam aceasta sarbatoare pagana intr-o sarbatoare crestina. Si, i-au schimbat denumirea: din "dies solis" (ziua soarelui - Sol Invictus) in "dies domini" (ziua Domnului). Mizerabila desconsiderare a lui Dumnezeu si hotararii Sale. Iar dvs. promovati asa ceva.
Dvstră, fără să aveţi habar de istorie, aţi înghiţit total necritic o mulţime de mituri prosteşti.
Explicaţi-mi şi mie cum în timp de 8 ani (313-321) în Biserică puteau să intre funcţionari la grămadă, care încă să-şi ceară şi drepturi, mai ales că chiar în 321 în Răsărit persecuţiile păgâne încă nu se terminase, iar între 361-363 păgânismul a revenit în forţă. Însuşi Constantin a fost botezat abia în 337. Despre ce fel de venire "la grămadă" vorbiţi, că chiar nu înţeleg?!
Dar înainte de a pune mâna pe izvoarele istorice (toate, nu doar cele recomandate de ai voştri) pune mâna pe un manual de logică...
Îţi spun sincer, eu analizez foarte atent fiecare argument de-al tău. "Fă şi tu asemenea!" ;)

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde Floryan » 29 Oct 2010, 08:54

Acele surse vorbesc clar despre tinerea "zilei soarelui" si conteaza cum o numeau ei. Lasati scrierile asa cum au fost redactate de autori. Nu le modificati precum ati modificat si Biblia (vedeti, spre exemplu, Apocalipsa 1:10)..
Pai Ioan, ca un ucenic fidel ce era, cum ati putea crede ca el atunci cand "era in ziua Domnului", s-ar fi putut referi la "ziua Domnului" ca fiind "ziua Soarelui"...?!
Ioan n-avea nimic cu soarele creat, ci universul lui gravita în jurul Domnului înviat din morţi, care stătuse cu ucenicii Săi la masă în prima zi a săptămânii şi tot atunci a suflat peste ei zicând "Luaţi Duh Sfânt!".

Acesta i se prezintă astfel: Ego eimi ho protos kai ho eschatos kai ho zon, kai egenomen nekros kai idou zon eimi eis tous aionas ton aionon, kai echo tas kleis tou thanatou kai tou hadou - "Eu sunt Cel dintâi şi Cel de pe urmă şi Cel viu, şi am fost mort şi iată sunt viu în vecii vecilor şi am cheile morţii şi ale iadului" (Ap. 1, 17-18). Ziua Domnului poartă pecetea Lui: e prima şi ultima (a opta), ziua cea neînserată a Împărăţiei veşnice.

Cum, dar, vi se pare că Învierea Domnului e un fapt divers şi lipsit de importanţă pentru autorul Apocalipsei?

Sâmbăta a fost ziua în care Domnul s-a odihnit în mormânt; ziua în care a triumfat asupra morţii este Duminica. Sâmbăta stă aşadar sub semnul nedesăvârşirii: abia Duminica îi întregeşte semnificaţia, aşa cum abia Hristos dă adevăratul sens Legii celei vechi.

Apropo cine a modificat Biblia?
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Porunca a IV a din Decalog - o porunca uitata?

Mesaj necititde protosinghel » 29 Oct 2010, 12:37

În urma acelor acuzaţii nefondate din partea lui Vasinec, precum că expresia "ziua Domnului / duminica" e abia din sec. IV, am zis să verific încă o dată textele pe care le-am prezentat. Vă voi opri la primele 3, cele mai vechi, ca să excludem orice dubiu.

1. Să o începem cu Apocalipsa 1:10, despre care adventiştii spun că noi am falsificat textul, dar eu am verificat după manuscrise şi codici, şi toate conţin acelaşi text:
RO: Am fost în duh în zi de duminică şi am auzit, în urma mea, glas mare de trâmbiţă
GR: ἐγενόμην ἐν πνεύματι ἐν τῇ κυριακῇ ἡμέρᾳ, καὶ ἤκουσα φωνὴν ὀπίσω μου μεγάλην ὡς σάλπιγγος
VU: ui in spiritu in dominica die et audivi post me vocem magnam tamquam tubae


2. Mergem la Didahia, cap. 14
RO: "Când vă adunaţi în duminica Domnului, frângeţi pâinea şi mulţumiţi, după ce mai întâi v-aţi mărturisit păcatele voastre, ca jertfa voastră să fie curată"
Iar varianta grecească o puteţi vedea pe acest text interliniar grec-englez de aici sau aici la 14:1.


3. Ignatie Theoforul, Epistola către Magnezieni 9:1
RO: "Aşadar, cei care au trăit în rânduielile cele vechi şi au venit la nădejdea cea nouă, să nu mai ţină sâmbăta, ci duminica, în care şi viaţa noastră a răsărit, prin El şi prin moartea lui.
GR: Ει ουν οι εν παλαιοις πραγμασιν αναστραφεντες εις καινοτητα ελπιδος ηλθον, μηκετι σαββατιζοντες αλλα κατα κυριακην ζωντες, εν η και η ζωη ημων ανετειλεν δι αυτου και του θανατου αυτου.


Dacă Vasinec cunoaşte atât de bine istoria acestor manuscrise, inclusiv celui al Apocalipsei, atunci îl rog din tot sufletul să-mi demonstreze că aceste texte au fost falsificate, dar cu argumente ştiinţifice incontestabile, nu cu "teorii conspirative".

Iar dacă el nu va face acest lucru timp de 24 de ore, atunci subiectul se încheie (şi se închide) în favoarea noastră, a tuturor celor care de la Învierea lui Hristos încoace ţinem duminica.


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX