DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehovişti

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:
Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde protosinghel » 29 Oct 2010, 15:44

1. Când m-am referit la "tacticile" mele, am avut în vedere tactul pedagogic de a vă aduce la Adevăr şi nu altceva. Ce să vă fac dacă nu vreţi?
2. Aşa cum toată lumea poate observa, inclusiv sau mai ales neortodocşii, dvstră nu aţi dat răspunsuri la un şir întreg de întrebări (mai ales la cea cu Lazăr), ceea ce vă descalifică iremediabil şi nu are rost să mai arătăm cu degetul cui i s-au terminat muniţiile. Şi ca să vă arăt că totuşi ale dvstră s-au terminat, o ultimă întrebare:

Cu două milenii înainte de Hristos, cei mai mari patriarhi ai VT au murit. Să înţeleg că, aşa cum spuneţi dvstră, din ei n-am mai rămas nimic. Din trupul lor cu siguranţă nimic nu mai era. Şi totuşi Hristos confirmă ceea ce i s-a spus şi lui Moise şi altora:
Matei 22:32"Eu sunt Dumnezeul lui Avraam şi Dumnezeul lui Isaac şi Dumnezeul lui Iacov"? Nu este Dumnezeul morţilor, ci al viilor.
De aici vedem că din Avraam, Isaac şi Iacov ceva rămăsese şi Dumnezeu se considera Stăpân pe acel ceva. Mai vedem că Hristos îi consideră pe Avraam, Isaac şi Iacov ca vii. Ce era viu în ei sau de la ei?
Vă rog să explicaţi astea şi nu uitaţi şi de întrebarea cu Lazăr.

Apropo, nu am înţeles un lucru în doctrina dvstră:
"Duhul de viaţă" dat fiecărei persoane are caracteristici personale sau nu? Acest "duh de viaţă" pe care-l identificaţi cu sufletul este creat sau necreat?

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde electric77 » 29 Oct 2010, 17:05

Iar dacă ai o altă părere, atunci te rogi să specifici clar diferenţa dintre suflet şi duh cu argumente biblice şi mai ales aş fi interesat să văd asta la adeventişti.
O diferenta fundamentala oricum in mod sigur exista, in conditiile in care autorii Scripturilor nu spun ca cele doua notiuni, suflet si duh, sunt intersanjabile.

Evrei 4:12  Căci cuvântul lui Dumnezeu e viu şi lucrător şi mai ascuţit decât orice sabie cu două tăişuri, şi pătrunde până la despărţitura sufletului şi duhului, dintre încheieturi şi măduvă, şi destoinic este să judece simţirile şi cugetările inimii,

Evrei 4:12  Căci Cuvântul lui Dumnezeu este viu şi lucrător, mai tăietor decât orice sabie cu două tăişuri: pătrunde până acolo că desparte sufletul şi duhul, încheieturile şi măduva, judecă simţirile şi gândurile inimii.

King James Bible
For the word of God [is] quick, and powerful, and sharper than any twoedged sword, piercing even to the dividing asunder of soul and spirit, and of the joints and marrow, and [is] a discerner of the thoughts and intents of the heart.

Ζῶν zōn 2198 V-PAP-NSM living
γὰρ gar 1063 CONJ For
ὁ o 3588 T-NSM
λόγος logos 3056 N-NSM word
τοῦ tou 3588 T-GSM of
θεοῦ theou 2316 N-GSM God
καὶ kai 2532 CONJ and
ἐνεργὴς energēs 1756 A-NSM active
καὶ kai 2532 CONJ and
τομώτερος tomōteros 5114 A-NSM-C sharper
ὑπὲρ uper 5228 PREP than
πᾶσαν pasan 3956 A-ASF any
μάχαιραν machairan 3162 N-ASF sword
δίστομον distomon 1366 A-ASF two-edged
καὶ kai 2532 CONJ and
διϊκνούμενος diiknoumenos 1338 V-PMP-NSM piercing
ἀχρὶ achri 891 PREP as far as
μερισμοῦ merismou 3311 N-GSM division
ψυχῆς psuchēs 5590 N-GSF of soul
καὶ kai 2532 CONJ and
πνεύματος pneumatos 4151 N-GSN spirit
ἁρμῶν armōn 719 N-GPM of joints
τε te 5037 PRT both
καὶ kai 2532 CONJ and
μυελῶν muelōn 3452 N-GPM marrow
καὶ kai 2532 CONJ and
κριτικὸς kritikos 2924 A-NSM discerner
ἐνθυμήσεων enthumēseōn 1761 N-GPF of thoughts
καὶ kai 2532 CONJ and
ἐννοιῶν ennoiōn 1771 N-GPF intentions
καρδίας kardias 2588 N-GSF of heart


Deci iata cum sunt puse unul langa altul, suflet si duh, deci in mod sigur sunt 2 notiuni care desemneaza obiecte diferite.

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde vasinec » 29 Oct 2010, 19:20

1. Când m-am referit la "tacticile" mele, am avut în vedere tactul pedagogic de a vă aduce la Adevăr şi nu altceva. Ce să vă fac dacă nu vreţi?
Am alergie la abureli. Nu mi-ati spus nimic clar si dovedit cu Scriptura.
2. Aşa cum toată lumea poate observa, inclusiv sau mai ales neortodocşii, dvstră nu aţi dat răspunsuri la un şir întreg de întrebări (mai ales la cea cu Lazăr), ceea ce vă descalifică iremediabil şi nu are rost să mai arătăm cu degetul cui i s-au terminat muniţiile. Şi ca să vă arăt că totuşi ale dvstră s-au terminat, o ultimă întrebare:
Na. Ce sa faci? Mai uit si eu la fel ca Lazar. Va raspund, mai intai cu o intrebare:Lazar cel mort si inviat, de ce nu a spus nimic despre ce s-a intamplat cu el pe timpul mortii (a stat in pozitie de mort 4 zile)? De ce nu povestesc cei invati nimic despre ce li s-a intamplat pe timpul mortii? Raspuns (din Biblie): "pentru ca in moarte nu exista nici stiinta, nici cunostinta, nici lucrare, etc.

Cat despre cele amintite: Lazar a fost readus la viata, inclusiv neuronal si isi amintea tot ceea ce tinea de viata. Nu-si amintea nimic despre moarte. Curios lucru.
Cu două milenii înainte de Hristos, cei mai mari patriarhi ai VT au murit. Să înţeleg că, aşa cum spuneţi dvstră, din ei n-am mai rămas nimic. Din trupul lor cu siguranţă nimic nu mai era. Şi totuşi Hristos confirmă ceea ce i s-a spus şi lui Moise şi altora:
Matei 22:32"Eu sunt Dumnezeul lui Avraam şi Dumnezeul lui Isaac şi Dumnezeul lui Iacov"? Nu este Dumnezeul morţilor, ci al viilor.
De aici vedem că din Avraam, Isaac şi Iacov ceva rămăsese şi Dumnezeu se considera Stăpân pe acel ceva. Mai vedem că Hristos îi consideră pe Avraam, Isaac şi Iacov ca vii. Ce era viu în ei sau de la ei?
Valeu!! Vedeti ca stiu moldoveneste? (Chiar m-am nascut in Moldova, in judetul Botosani).

Iarasi, valeu!! Cum puteti sa veniti cu astfel de texte incercand sa demonstrati teoria despre fantome. Dvs. desconsiderati, urat de tot, invataturile Domnului Iisus Hristos. In Matei cap. 22, incepand cu vers 23, Domnul Iisus Hristos le vorbeste saducheilor, despre inviere (nu despre fantome).
"În aceeasi zi, au venit la Isus Saducheii, care zic cã nu este înviere."(Matei 22:23)

Apoi, Domnul le explica cum este cu invierea si concluzioneaza:
"Cît priveste învierea mortilor, oare n-ati citit ce vi s-a spus de Dumnezeu, cînd zice: "Eu sunt Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac, si Dumnezeul lui Iacov?" Dumnezeu nu este un Dumnezeu al celor morti, ci al celor vii." (Matei 22:31,32)

In acel pasaj, Domnul Iisus Hristos facea referire la trei persoane inviate: Avraam, Isaac si Iacov. Ca or fi deja inviati de Domnul sau ca vor fi inviati, asta nu stiu. Dar, stiu bine Domnul ne invata despre INVIERE.

Asa ca, ramane mai departe intrebarea: unde este fantoma?

Apropo, nu am înţeles un lucru în doctrina dvstră:
"Duhul de viaţă" dat fiecărei persoane are caracteristici personale sau nu? Acest "duh de viaţă" pe care-l identificaţi cu sufletul este creat sau necreat?
Va dau un raspuns/parere personala: duhul de viata este puterea de viata pe care o da Dumnezeu peste toate fiintele vii. Nu putem spune ca este ceva creat. Este o putere de la Dumnezeu.

esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde esenin » 29 Oct 2010, 19:28

electric,
(renunt sa mai citesc anapodele amicului yahonivist)

Am sezisat si eu citatul acesta, si l-am luat in acelasi sens. Dar sa ne uitam atent: Duhul lucreaza intr-atat incat le desparte. Asta inseamna ca inainte de lucrarea Cuvantului sunt unite. Dogma asta a bisericii (dihotomia) este deci partial (initial) adevarata, ca si chestia cu predestinarea. La fel ca acolo, biserica ia in considerare mai ales omul asupra caruia Duhul a lucrat putin. „Cei ce sunt după trup cugetă cele ale trupului, iar cei ce sunt după duh, cele ale duhului.” (Rom 8.5). Dar este posibil ca omul sa treaca voluntar la starea "dupa duh". La acest tip de om, care "ucide faptele trupului" (13) se instaureaza trihotomia. Totusi asta este o "erezie". de ce oare

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde electric77 » 29 Oct 2010, 20:11

Totusi asta este o "erezie". de ce oare
sincer, ma depaseste...

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde Pr Haralambie » 30 Oct 2010, 00:33

In textul din Eclesiastul 12:7 este folosit termenul ebraic "ruach", care poate fi tradus prin "spirit", "putere de viata", "suflare de viata", etc. Adica, este vorba de ceva impersonal si inconstient.
Poate nu stiti ce mai inseamna termenul de ''spirit'' ,(va ajut eu)= ; constiinţă, gândire ; minte, raţiune, intelect. ♦ Inteligenţă, desteptăciune, isteţime.Deci impersonal si inconstient ,ai?:spirit= persoană care posedă cunostinţe (si se manifestă) asta cum de n-ati vazut? . D-le in DEX la termenul spirit,exista si Fiinţă imaterială, supranaturală, duh? vad ca pe asta l-ati trecut cu vederea,or daca tot ne raportam la termeni ,de ce astia nu-i vedem?Fiinta=A exista, a fi în fiinţă;existent;Ceea ce are viaţă; A se afla în realitate; a avea fiinţă; a fi; a exista.IMATERI'AL= Care nu are natură materială;
SUPRANATUR'AL = Care este de origine divină. 2) Care este mai presus de natură si de legile ei; care există în afara naturii; inexplicabil prin realitatea naturală percepută prin simţuri. 3) si substantival Care depăseste capacitatea de înţelegere a omului; incapabil de a fi cuprins de mintea omului.Lamurit?
Acelasi "ruach" (spirit, putere de viata) il au si animalele:
Eu nu zic ca nu-l au,ba inca si cele din regnul vegetal au putere de viata, dar oamenii nu se limiteaza numa la atit.
"Caci soarta omului si a animalului este aceeasi; aceeasi soarta au amandoi; cum moare unul, asa moare si celalalt, toti au acelasi spirit ["ruach"], si omul nu intrece cu nimic pe animal; caci totul este desertaciune."(Eclesiastul 3:19) Vedeti aici originalul in ebraica:
Da d-le, aici se refera la trup,cind sufletul era deja mort,o data cu calcarea poruncii in rai si asta inainte de inviere,dar chiar si atunci nu toti aveau aceeasi soarta;dar de ce trebuie sa trunchiem?de ce nu vedem si asta Solomon :Capitolul 3
1. Sufletele drepţilor sunt în mâna lui Dumnezeu şi chinul nu se va atinge de ele.
2. În ochii celor fără de minte, drepţii sunt morţi cu desăvârşire şi ieşirea lor din lume li se pare mare nenorocire.
3. Şi plecarea lor dintre noi, un prăpăd, dar ei sunt în pace.

cum sunt în mâna lui Dumnezeu ,daca sufletele nu exista ca entitate de sine statatoare?cum sa iasa din lume si se afla in pace, daca e doar putere de viata (cum sustineti d-stra)?
Concluzie: in Ecelesiastul 12:7 se vorbeste despre "ruach" (suflare de viata, putere de viata, spirit de viata, etc).
Clar, doar atit, doar atit vreti sa vedeti, am mai vb; dar asta: Apocalipsa, nu va spune nimic?9 Cînd a rupt Mielul pecetea a cincea, am văzut supt altar sufletele celor ce fuseseră junghiaţi din pricina Cuvîntului lui Dumnezeu, şi din pricina mărturisirii, pe care o ţinuseră. 10 Ei strigau cu glas tare, şi ziceau: ,,Pînă cînd, Stăpîne, Tu, care eşti sfînt şi adevărat, zăboveşti să judeci şi să răzbuni sîngele nostru asupra locuitorilor pămîntului?`` 11 Fiecăruia din ei i s'a dat o haină albă, şi li s'a spus să se mai odihnească puţină vreme, pînă se va împlini numărul tovarăşilor lor de slujbă şi al fraţilor lor, cari aveau să fie omorîţi ca şi ei.
Cu cine comunica Dumnezeu, daca spuneti ca sufletul nu-i entitate? cui i s-a dat haine albe , la ''puteri de viata''?, cer scuze de intrebari copilaresti , dar asta rezulta. Am lasat si celalat text , ca sa se vada ca nu-i vb numa de despre simboluri ci are strinsa legatura cu evenimente reale privind sfirsitul
12 Cînd a rupt Mielul pecetea a şasea, m'am uitat, şi iată că s'a făcut un mare cutremur de pămînt. Soarele s'a făcut negru ca un sac de păr, luna s'a făcut toată ca sîngele, 13 şi stelele au căzut din cer pe pămînt, cum cad smochinele verzi din pom, cînd este scuturat de un vînt puternic. 14 Cerul s'a strîns ca o carte de piele, pe care o faci sul. Şi toţi munţii şi toate ostroavele s'au mutat din locurile lor. 15 Împăraţii pămîntului, domnitorii, căpitanii oştilor, cei bogaţi şi cei puternici, toţi robii şi toţi oamenii slobozi s'au ascuns în peşteri şi în stîncile munţilor. 16 Şi ziceau munţilor şi stîncilor: ,,Cădeţi peste noi, şi ascundeţi-ne de Faţa Celui ce şade pe scaunul de domnie şi de mînia Mielului; 17 căci a venit ziua cea mare a mîniei Lui, şi cine poate sta în picioare?``
pe care o da Dumnezeu cand primeste viata o fiinta si pe care Dumnezeu o ia cand o vietate moare.
In conceptia bisericii, sufletul (ca existenta de sine )il I-a Dumnezeu
Nu este vorba nicidecum despre vre-o fantoma care se desparte de trup si traieste in mod constient, bantuind prin cer sau pe la streasina casei.
Da ce treaba avem noi cu fantomele, am vz ca de m multe ori ati pronuntat expresia asta,noi nu sustinem asa ceva; sufletul nu-i fantoma; fantoma este in mintea unor zaluzi.
Acum, sa va raspund la intrebari (desi mi se par copilaresti, mai ales pentru o fata bisericeasca):
1. Dacă sufletul nu este o identitate reală, atunci ce se întoarce la Dumnezeu şi ce face Dumnezeu cu sufletul?
R: La Dumnezeu se intoarce spiritul (ruach), adica puterea de viata;
Dar ce este aia puterea deviata care se intoarce la Dumnezeu ? o notiune?substanta? fiinta? ce-i ?
3. Unde le depozitează sau poate le absoarbe (prin ispiraţie)?
R: Caraghioasa intrebare. Parca am vorbi despre ceva material(care necesita depozitare); nu am stiut ca Platon v-a indus si o astfel de idee
caraghioasa,dar asta rezulta ceea ce afirmati,si nu o dati cotita,nu ati raspuns
R: Spre exemplu, am postat mai sus un citat din Psalmu 30:30,31 (in Biblia Ortodoxa). Vedem ca Dumnezeu da sau ia acelasi "ruach" (spirit de viata). Exista o singura putere de viata si aceea este la Dumnezeu. Nu inseamna ca daca sunt mai multe vietuitoare Dumnezeu trebuie sa faca rost de mai multe puteri de viata
Da ,psalmul este bun ,dar psalmistul vb doar despre inviere, si la modul general despre ruach. intrebarea era:Unde scrie că la învierea cuiva Dumnezeu insuflă acelaşi "duh de viaţă" sau poate altul în cadavrul mortului?Dar despre asta , cum de n-ati vazut? 43 Se seamănă întru necinste, înviază întru slavă, se seamănă întru slăbiciune, înviază întru putere;
44. Se seamănă trup firesc, înviază trup duhovnicesc. Dacă este trup firesc, este şi trup duhovnicesc.
45. Precum şi este scris: "Făcutu-s-a omul cel dintâi, Adam, cu suflet viu; iar Adam cel de pe urmă cu duh dătător de viaţă";
46. Dar nu este întâi cel duhovnicesc, ci cel firesc, apoi cel duhovnicesc.
47. Omul cel dintâi este din pământ, pământesc; omul cel de-al doilea este din cer.
;) ;)
Ultima oară modificat 21 Feb 2011, 23:28 de către Pr Haralambie, modificat 1 dată în total.
Cu mult respect.

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde Pr Haralambie » 30 Oct 2010, 00:49

Acum citeva intrebari pt d-ul vasinec:
Corinteni;1. Căci ştim că, dacă acest cort,(vorbeste de trup) locuinţa noastră pământească, se va strica, avem zidire de la Dumnezeu, casă nefăcută de mână, veşnică, în ceruri.
2. Căci de aceea şi suspinăm, în acest trup, dorind să ne îmbrăcăm cu locuinţa noastră cea din cer,
6. Îndrăznind deci totdeauna şi ştiind că, petrecând în trup, suntem departe de Domnul,
8. Avem încredere şi voim mai bine să plecăm din trup şi să petrecem la Domnul.

Cum sa petrecem la Domnul, dupa ce plecam din trup? Spuneti?


Apocalipsa: Şi am văzut tronuri şi celor ce şedeau pe ele li s-a dat să facă judecată. Şi am văzut sufletele celor tăiaţi pentru mărturia lui Iisus şi pentru cuvântul lui Cum lea vazut sufletele daca nu mai sunt? sa nu-mi spuneti ca in imaginatie, ca atunci chiar sunteti de risul copiilor


Matei :Cap. 10
28. Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeţi-vă mai curând de acela care poate şi sufletul şi trupul să le piardă în gheena.
Cum nu ucide sufletul daca trupul nu mai este ?



Luca:Cap. 23
43. Şi Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ţie, astăzi vei fi cu Mine în rai. Cum avea sa fie in rai, ca doar peste citeva ceasuri avea sa moara?

Şi a murit săracul şi a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam.
Interesant,cum a fost dus daca a murit? sa nu-mi spuneti ca este o parabola, pt ca chiar daca este, are menirea sa reflecte un adevar

A murit şi bogatul şi a fost înmormântat. Şi în iad, ridicându-şi ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam şi pe Lazăr în sânul lui.
Daca a murit si a fost inmormintat , cum si-a mai ridicat ochii , din iad? astept, dar va rog sa nu veniti cu rastalmaciri de 2 lei, pt ca altfel n-o sa mai aveti cu cine discuta.

Sunt strâns din două părţi: doresc să mă despart de trup şi să fiu împreună cu Hristos, şi aceasta e cu mult mai bine;cum sa fie cu Hristos, dupa ce se desparte de trup?

Evrei:22. Ci v-aţi apropiat de muntele Sion şi de cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc şi de zeci de mii de îngeri, în adunare sărbătorească,
23. Şi de Biserica celor întâi născuţi, care sunt scrişi în ceruri şi de Dumnezeu, Judecătorul tuturor, şi de duhurile drepţilor celor desăvârşiţi,Nu va spune nimic referitor la suflete, care in situatia de fata sunt numite duhuri?
Ultima oară modificat 22 Feb 2011, 20:07 de către Pr Haralambie, modificat 1 dată în total.
Cu mult respect.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde electric77 » 30 Oct 2010, 06:17

A murit şi bogatul şi a fost înmormântat. Şi în iad, ridicându-şi ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam şi pe Lazăr în sânul lui.
Daca a murit si a fost inmormintat ,cum si-a mai ridicat ochii ,din iad? astept,dar va rog sa nu veniti cu rastalmaciri de 2 lei,pt ca altfel n-o sa mai aveti cu cine discuta.
eu nu stiu ce "ochi" mai are mortul cu care sa vada, sau limba sa simta picaturile de apa...

Sunt strâns din două părţi: doresc să mă despart de trup şi să fiu împreună cu Hristos, şi aceasta e cu mult mai bine;cum sa fie cu Hristos,dupa ce se desparte de trup?
Nu zice ca imediat dupa moarte se duce in Cer. Urcarea la Cer se face cand va suna ultima trambita.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde protosinghel » 30 Oct 2010, 08:46

Mă bucur că atunci când am vrut să trec la argumentele Noului Testament despre suflet, care sunt foarte convingătoare, au venit şi alţii să mă ajute. Eu pur şi simplu nu am timp să răspund la toate întrebările şi la toate ereziile, că Adevărul e unul, dar erezii muuulte... :)

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde electric77 » 30 Oct 2010, 10:09

Nu va spune nimic referitor la suflete,care in situatia de fata sunt numite duhuri?[/color]
suflete numite duhuri? de unde pana unde? :roll:

Sufletul nu e acelasi lucru cu duhul.

1 Corinteni 6:17  Iar cel ce se alipeşte de Domnul este un duh cu El.

acum puneti aici in loc de duh, suflet. Ce iese? :lol:

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde vasinec » 31 Oct 2010, 09:37

Mă bucur că atunci când am vrut să trec la argumentele Noului Testament despre suflet,


Pai, ati trecut deja la "argumente" din Noul Testament. Exemplul din Matei cap. 22, unde Domnul Iisus Hristos le explica saducheilor despre INVIERE iar dvs. ati talmacit ca ar vorbi despre fantome.
care sunt foarte convingătoare,
Am vazut. M-ati convins din start.
au venit şi alţii să mă ajute.
Din pacate, va ajuta in acelasi stil: abureli, scoateri din context, trimiteri la interpretari pur filozofice, etc.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde protosinghel » 31 Oct 2010, 10:53

Frate, eu nu am apucat să detaliez, dar înainte de mine a făcut-o pr. Haralambie şi a făcut-o foarte bine. Experienţa de viaţă de care vorbea Dorina nu este nici ea de neglijat, căci nu-i clar ce te doare atunci când tot trupul e sănătos?!

Tu eşti eretic şi sectar şi noi nu avem ce să-ţi facem. Domnul să te miluiască. Iar cu privire la suflet te vei convinge mai târziu, dar va fi prea târziu...

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde protosinghel » 21 Feb 2011, 15:28

Îi rog pe adventişti şi "martorii lui Iehova" să-mi tâlcuiască din perspectiva lor acest pasaj biblic şi în special textul subliniat.
Filipeni 1:20-2420. După aşteptarea şi nădejdea mea că întru nimic nu voi fi ruşinat, ci, întru toată îndrăzneala, precum totdeauna, aşa şi acum, Hristos va fi preaslăvit în trupul meu, fie prin viaţă, fie prin moarte;
21. Căci pentru mine viaţă este Hristos şi moartea un câştig.
22. Dacă însă a vieţui în trup înseamnă a da roadă lucrului meu, nu ştiu ce voi alege.
23. Sunt strâns din două părţi: doresc să mă despart de trup şi să fiu împreună cu Hristos, şi aceasta e cu mult mai bine;
24. Dar este mai de folos pentru voi să zăbovesc în trup.

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde dumio » 21 Feb 2011, 21:34

Îi rog pe adventişti şi "martorii lui Iehova" să-mi tâlcuiască din perspectiva lor acest pasaj biblic şi în special textul subliniat.
Filipeni 1:20-2420. După aşteptarea şi nădejdea mea că întru nimic nu voi fi ruşinat, ci, întru toată îndrăzneala, precum totdeauna, aşa şi acum, Hristos va fi preaslăvit în trupul meu, fie prin viaţă, fie prin moarte;
21. Căci pentru mine viaţă este Hristos şi moartea un câştig.
22. Dacă însă a vieţui în trup înseamnă a da roadă lucrului meu, nu ştiu ce voi alege.
23. Sunt strâns din două părţi: doresc să mă despart de trup şi să fiu împreună cu Hristos, şi aceasta e cu mult mai bine;
24. Dar este mai de folos pentru voi să zăbovesc în trup.
Daca aduca argumentul ca dupa inviere nu mai avem trupuri fizice ca acestea pe care le avem acum (desi induhovnicite), ca vom fi ca ingerii sau chiar ingeri (vezi Electric), te astepti la orice din partea lor!

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 22 Feb 2011, 12:59

Îi rog pe adventişti şi "martorii lui Iehova" să-mi tâlcuiască din perspectiva lor acest pasaj biblic şi în special textul subliniat.
Filipeni 1:20-2420. După aşteptarea şi nădejdea mea că întru nimic nu voi fi ruşinat, ci, întru toată îndrăzneala, precum totdeauna, aşa şi acum, Hristos va fi preaslăvit în trupul meu, fie prin viaţă, fie prin moarte;
21. Căci pentru mine viaţă este Hristos şi moartea un câştig.
22. Dacă însă a vieţui în trup înseamnă a da roadă lucrului meu, nu ştiu ce voi alege.
23. Sunt strâns din două părţi: doresc să mă despart de trup şi să fiu împreună cu Hristos, şi aceasta e cu mult mai bine;
24. Dar este mai de folos pentru voi să zăbovesc în trup.
1. De ce nu ati talcuit dvs. pasajul subliniat? Va era teama sa nu va iasa o talcuirea asemanatoare cu cea facuta pentru pasajul din Matei cap. 22 (unde Domnul Iisus Hristos vorbea despre INVIERE, iar dvs. incercati sa argumentati teoria fantomelor)?
2. De sa talcuim noi pasajul? Propun sa-i lasam talcuirea, chiar celui care a scris pasajul: Sfantul Apostol Pavel.
Sa vedem ce ne mai spune Sfantul Apostol Pavel, referitor la despartirea de acest trup stricacios si intalnirea cu Hristos (ca sa avem informatia completa de la cea mai credibila sursa).Postez 2 texte biblice. scrise de Sfantul Apostol Pavel:

"Iatã, tainã vã spun vouã: Nu toti vom muri, dar toti ne vom schimba, Deodatã, într-o clipealã de ochi la trâmbita cea de apoi. Cãci trâmbita va suna si mortii vor învia nestricãciosi, iar noi ne vom schimba. Cãci trebuie ca acest trup stricãcios sã se îmbrace în nestricãciune si acest (trup) muritor sã se îmbrace în nemurire. Iar când acest (trup) stricãcios se va îmbrãca în nestricãciune si acest (trup) muritor se va îmbrãca în nemurire, atunci (nu acum) va fi cuvântul care este scris: "Moartea a fost înghititã de biruintã. Unde îti este, moarte, biruinta ta? Unde îti este, moarte, boldul tãu?".(1 Corinteni cap.15:51-55)

Fratilor, despre cei ce au adormit, nu voim sã fiti în nestiintã (atentie marita la explicatiile Sfantului Apostol !!), ca sã nu vã întristati, ca ceilalti, care nu au nãdejde, Pentru cã de credem cã Iisus a murit si a înviat, tot asa (credem) cã Dumnezeu, pe cei adormiti întru Iisus, îi va aduce împreunã cu El. Cãci aceasta vã spunem, dupã cuvântul Domnului, cã noi cei vii, care vom fi rãmas pânã la venirea Domnului, nu vom lua înainte celor adormiti,
Pentru cã Însusi Domnul, întru poruncã, la glasul arhanghelului si întru trâmbita lui Dumnezeu, Se va pogorî din cer, si cei morti întru Hristos vor învia întâi, Dupã aceea, noi cei vii, care vom fi rãmas, vom fi rãpiti, împreunã cu ei, în nori, ca sã întâmpinãm pe Domnul în vãzduh, si asa (nu altfel - ex: mergand noi sub forma de fantome, la Domnul) pururea vom fi cu Domnul. De aceea, mângâiati-vã unii pe altii cu aceste cuvinte
.(1 Tesaloniceni 4:13-18)

Sfantul Apostol Pavel nadajduieste in revenirea Mantuitorului, invierea mortilor in Hristos (cu trupuri nestricacioase), schimbarea trupurilor celor credinciosi si inaltarea impreuna cu Domnul. Este exclusa ideea teleportarii fantomelor de morti, la Domnul.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde protosinghel » 22 Feb 2011, 14:01

Vasinec, îţi înţeleg şi apreciez râvna, dar eu am cerut o tâlcuire cel puţin logică, dacă nu teologică.
Oare nu-i clar că Sf. Pavel nu vorbeşte filipenilor despre întâlnirea cu Hristos de după învierea generală a morţilor, ci de întâlnirea sufletului său cu Hristos în timp ce ceilalţi rămân încă în lume.
Oare nu-i clar că Sf. Pavel îşi identifică EU-ul cu sufletul său, care s-ar putea despărţi de trup, rămânând totuşi conştient după moarte pentru a se întâlni cu Hristos?! E bine să ţii cont de context, dar context înseamnă nu toate Epistolele Sf. Pavel, ci textul Epistolei din care am citat eu. Unde acolo se vorbeşte despre învierea morţilor?

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde dimitrie » 22 Feb 2011, 14:58

Sfantul Apostol Pavel nadajduieste in revenirea Mantuitorului, invierea mortilor in Hristos (cu trupuri nestricacioase), schimbarea trupurilor celor credinciosi si inaltarea impreuna cu Domnul. Este exclusa ideea teleportarii fantomelor de morti, la Domnul.
FANTOME? Unde vă aflaţi d-le vasinec? Puţin respect, e un forum teologic ortodox, nu adunare NEW-agistă!

- V-a cam lăsat fără replică (la Dogmatică şi Catehism, Despre suflet...) cuvântul marelui Apostol Pavel, despre existenţa conştientă a sufletului în afara trupului, după cum scrie la 2Corinteni 12:
"2. Cunosc un om în Hristos, care acum paisprezece ani - FIE ÎN TRUP, nu ştiu; FIE ÎN AFARĂ DE TRUP, nu ştiu, Dumnezeu ştie - a fost răpit unul ca acesta până la al trilea cer.
3. Şi îl ştiu pe un astfel de om - FIE ÎN TRUP, FIE ÎN AFARĂ DE TRUP, nu ştiu, Dumnezeu ştie -
4. Că a fost răpit în rai ŞI A AUZIT cuvinte de nespus, ..."

Păi, mai este viaţă conştientă în afara trupului? Aici spune că da! Dvs. mai luaţi în calcul Biblia?
Deci, sufletul aude, vede ... Să mai vorbim şi despre Valaam vrăjitorul, căruia Domnul i-a deschis ochii să vadă pe îngerul Domnului cu sabia scoasă ... (Num. 22,31). Dar despre care ochi se spune aici, că doar nu scrie în Scriptură că era orb? Bineînţeles, că despre cei ai sufletului e cuvântul Scrpturii. Noi înţelegem, că lumina din noi doar nu e întuneric, ...(Mt. 6,23).

- Alta: Hristos a fost om adevărat şi Dumnezeu adevărat, d-le adventist ?
Dacă da, atunci trebuie să admiteţi, cf. Bibliei, că fiind Dumnezeu adevărat era şi omniprezent (Ioan.3:13). Dacă era deja omniprezent ca Dumnezeu, cum de spune Scriptura că S-a coborât cu duhul (deci înainte de Învierea Sa din morţi) şi a propovăduit duhurior ce erau închise... Deci cu care duh S-a coborât, dacă nu cu cel omenesc? Asta înseamnă că duhul omului e viu şi conştient după moartea trupului.

Reiau textul Sf. Apostol Petru, pentru completa lămurire:
"18.Pentru că şi Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepţi, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul,
19. Cu care" (duh)"S-a coborât şi a propovăduit şi duhurilor ţinute în închisoare,
20. Care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aştepta, în zilele lui Noe, şi se pregătea corabia în care puţine suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă."
(1Petru.3)
Care duhuri? Să nu-mi spuneţi bazaconii: că erau draci (aceştia fiind îngeri căzuţi prin faptul că s-au întrupat şi s-au culcat cu fiicele oamenilor...), că dacă aceştia erau în închisoare, ăia de afară (toţi dracii de prin oamenii la care Scriptura face referire) ce erau de nu erau în închisoare? Ori dacă şi unii şi alţii erau draci, apoi înseamnă că alta a fost pricina transformării lor din îngeri în demoni. Şi ce neascultare făcuseră? Aceea că nu s-au pocăi de faptele lor rele pentru a nu fi pedepsiţi prin potop.
Dar că acele duhuri din închisoare nu erau draci (care să-şi fi luat trupuri ca să intre la fiicele oamenilor, şi să facă astfel neascultare prin aceasta), ci duhurile oamenilor înecaţi de potop (care fiind în trup au făcut neascultare), ne spune Hristos:
- "39. Vedeţi mâinile Mele şi picioarele Mele, că Eu Însumi sunt; pipăiţi-Mă şi vedeţi, că DUHUL NU ARE CARNE ŞI OASE, precum Mă vedeţi pe Mine că am". (Luca.24)
Şi:
-"29. Răspunzând, Iisus le-a zis: Vă rătăciţi neştiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.
30. Căci la înviere, nici nu se însoară, nici nu se mărită, ci sunt ca îngerii lui Dumnezeu în cer."
(Mt.22) .
Aşadar, nu "îngeri încarnaţi" au fost înecaţi de potop, ci oameni, căci ÎNGERII NU SE ÎNSOARĂ, NU AU CARNE ŞI OASE! Ori îndrăzniţi să adăugaţi ceva la Evanghelia lui Hristos, în scris sau verbal? Dacă da, atunci Anatema vouă! (Gal.1:8)
Ultima oară modificat 23 Feb 2011, 15:28 de către dimitrie, modificat 1 dată în total.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 22 Feb 2011, 16:25

Sfantul Apostol Pavel nadajduieste in revenirea Mantuitorului, invierea mortilor in Hristos (cu trupuri nestricacioase), schimbarea trupurilor celor credinciosi si inaltarea impreuna cu Domnul. Este exclusa ideea teleportarii fantomelor de morti, la Domnul.
FANTOME? Unde vă aflaţi d-le vasinec? Puţin respect,
Imi place sa ma exprim plastic, pe inteles. Cum vreti sa numesc acea nascocire, care paraseste trupul mortului si traieste mai departe in mod constient, avand simtiri si sentimente (adica, tot ce are omul)?

Asa ceva, in limbaj pe inteles, se numeste fantoma. Iar Sfanta Scriptura nu vorbeste despre asa ceva. In schimb, gasiti aceasta invatatura despre fantome, in filozofiile pagane (in special cele grecesti, cum ar fi a lui Platon).

Daca vreti sa intelegeti ce inseamna "suflet" (nephes - in ebraica VT; psyche - in greaca NT), in acceptiunea biblica, va recomand acest studiu, foarte bine elaborat si foarte pe inteles: http://www.proto-teologia.info/wiki/ind ... tle=Suflet

In plus, chiar si unii Sfinti Parinti resping ideea diabolica a nemuririi mortului. Ex: Sfantul Iustin Martirul.

P.S. Eu cred in revenirea Domnului Iisus Hristos si INVIEREA mortilor (nu in fantome).

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Doriana » 22 Feb 2011, 16:34

Deci, vasinec, pana la urma, cum se talcuieste pasajul din Filipeni 1:23? Ma intereseaza si pe mine. Nu aveti alta explicatie decat ca nu e in acord cu alt pasaj?
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde dimitrie » 22 Feb 2011, 16:55

Vasinec e autist când vine vorba de argumente biblice de necombătut. Ar fi culmea să combată Biblia cu Biblia; cred că asta pregăteşte. Se vede că nu Adevărul a fost căutarea vieţii d-lui.
După părerea mea, Părintele Petru nu a greşit dezactivându-i contul. Nu mai merită atenţia dacă o ţine tot aşa.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX