Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcatelor

Discuţii despre diferenţele de doctrină dintre ortodocşi şi (neo-)protestanţi
vasinec
Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde vasinec » 27 Noi 2010, 16:08

Eu, personal, as participa la un razboi dar numai in calitate de cadru sanitar. Sub nici o forma nu as ucide. Cred ca majoritatea adventistilor gandesc la fel.
adventistii reformati gandesc asa, cei de ziua a 7-a merg la razboi si ucid.
Pai, eu sunt adventist de ziua a saptea si nu as ucide sub nici o forma. La fel ca mine gandesc si alti adventisti de ziua a saptea (am discutat subiectul acesta cu unii frati de credinta). Este adevarat ca adventistii (tot de ziua a saptea) reformisti au ca doctrina neparticiparea la razboi.

electric77
Mesaje:1072
Membru din:26 Sep 2010, 13:03
Confesiune:alta religie

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde electric77 » 27 Noi 2010, 16:19


Pai, eu sunt adventist de ziua a saptea si nu as ucide sub nici o forma. La fel ca mine gandesc si alti adventisti de ziua a saptea (am discutat subiectul acesta cu unii frati de credinta). Este adevarat ca adventistii (tot de ziua a saptea) reformisti au ca doctrina neparticiparea la razboi.
pai eu ce zic, ca reformatii au doctrina neparticiparii, dar cei de ziua a 7-a, nu o au !

vasinec

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde vasinec » 27 Noi 2010, 16:28


Pai, eu sunt adventist de ziua a saptea si nu as ucide sub nici o forma. La fel ca mine gandesc si alti adventisti de ziua a saptea (am discutat subiectul acesta cu unii frati de credinta). Este adevarat ca adventistii (tot de ziua a saptea) reformisti au ca doctrina neparticiparea la razboi.
pai eu ce zic, ca reformatii au doctrina neparticiparii, dar cei de ziua a 7-a, nu o au !
Asa este.

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde Floryan » 27 Noi 2010, 19:10


Pai, eu sunt adventist de ziua a saptea si nu as ucide sub nici o forma. La fel ca mine gandesc si alti adventisti de ziua a saptea (am discutat subiectul acesta cu unii frati de credinta). Este adevarat ca adventistii (tot de ziua a saptea) reformisti au ca doctrina neparticiparea la razboi.
pai eu ce zic, ca reformatii au doctrina neparticiparii, dar cei de ziua a 7-a, nu o au !
Asa este.
Care de fapt e foarte "biblica". :D
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Noi 2010, 19:49

Cunosc ortodoxia mult mai bine decat marea majoritate a ortodocsilor.
Mergeam la bisericile din apropierea locuintei. Dar, ca multi alti ortodocsi, mergeam mai mult de pasti, de craciun sau la nunti si botezuri de prunci. In rest, mai rar.
Duhovnic: m-am spovedit pentru prima si ultima oara la parintele Teofil Paraian, de la manastirea Brancoveneasca de la Sambata de Sus (jud. Brasov). I-am marturisit ca am inceput sa cercetez Sfanta Scriptura. Mi-a spus: "lasa Biblia si vino la biserica". Atunci am hotarat sa las o astfel de biserica si sa merg la Cuvantul lui Dumnezeu. Si, bine am facut. Sfanta Scriptura a lucrat la inima mea si astazi sunt un alt om.
Mda,ai fost un ortodox formal,cum de alt fel exista multi dar asta nu inseamna ca cunosti ortodoxia.O baba de la tara,desculta si analfabeta,care se spovedeste si se impartaseste regulat,are o cunostere a ortodoxiei mult,mult mai profunda decat o ai tu.

Chestia asta cu un preot ortodox care spune "lasa Biblia" am auzit-o inca de zece ori pe un alt forum,este un cliseu np binecunoscut si mult mincinos.Daca vrei iti caut vreo zece persoane np care au "patit-o" la fel ca tine.Oare nu-i cam mare coincidenta?
Cum de eu care traiesc in mijlocul ortodocsilor n-am auzit pe cineva sa ne relateze astfel de intamplari?
Cum de mie parintele la spovedanie imi cere sa citesc cate un capitol din NT in fiecare zi si sa folosesc psalmi la rugaciunea personala?
Cum se poate ca un preot ortodox sa ceara unui enorias sa renunte la citirea Bibliei?
Ii de mirare lucru asta,mai ales ca in Bisericile ortodoxe se citeste de zece ori mai multa scriptura decat la cultele protestante!
Nu cumva tu ne pacalesti?
Eu asa tind sa cred,mai ales ca l-am vazut si ascultat de vreo cateva ori pe pr Teofil Paraianul(Dumnezeu sa-l ierte) la Deva unde a tinut cateva conferinte.
Ultima oară modificat 27 Noi 2010, 20:00 de către daniel tuduran, modificat 1 dată în total.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Noi 2010, 19:59

"Sfântul Ioan Gură de Aur spune că citirea Scripturii este "deschiderea cerurilor" "-Arhimandrit Teofil Părăian-Prescuri si cuminecaturi

poate ti-a spus alceva si n-ai inteles tu ;) ;) ;) sau n-ai vrut sa intelegi

"De altfel, ca să înţelegem bine SfântaScriptură trebuie să avem şi o pregătire specială pentru aceasta. În Filocalie se spune aşa: "Bate la porţile Scripturii cu mâinile virtuţii" (Evagrie Ponticul)"-Arhimandrit Teofil Părăian-Prescuri si cuminecaturi
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde Floryan » 27 Noi 2010, 20:03

Cunosc ortodoxia mult mai bine decat marea majoritate a ortodocsilor.
Mergeam la bisericile din apropierea locuintei. Dar, ca multi alti ortodocsi, mergeam mai mult de pasti, de craciun sau la nunti si botezuri de prunci. In rest, mai rar.
Duhovnic: m-am spovedit pentru prima si ultima oara la parintele Teofil Paraian, de la manastirea Brancoveneasca de la Sambata de Sus (jud. Brasov). I-am marturisit ca am inceput sa cercetez Sfanta Scriptura. Mi-a spus: "lasa Biblia si vino la biserica". Atunci am hotarat sa las o astfel de biserica si sa merg la Cuvantul lui Dumnezeu. Si, bine am facut. Sfanta Scriptura a lucrat la inima mea si astazi sunt un alt om.
Mda,ai fost un ortodox formal,cum de alt fel exista multi dar asta nu inseamna ca cunosti ortodoxia.O baba de la tara,desculta si analfabeta,care se spovedeste si se impartaseste regulat,are o cunostere a ortodoxiei mult,mult mai profunda decat o ai tu.

Chestia asta cu un preot ortodox care spune "lasa Biblia" am auzit-o inca de zece ori pe un alt forum,este un cliseu np binecunoscut si mult mincinos.Daca vrei iti caut vreo zece persoane np care au "patit-o" la fel ca tine.Oare nu-i cam mare coincidenta?
Cum de eu care traiesc in mijlocul ortodocsilor n-am auzit pe cineva sa ne relateze astfel de intamplari?
Cum de mie parintele la spovedanie imi cere sa citesc cate un capitol din NT in fiecare zi si sa folosesc psalmi la rugaciunea personala?
Cum se poate ca un preot ortodox sa ceara unui enorias sa renunte la citirea Bibliei?
Ii de mirare lucru asta,mai ales ca in Bisericile ortodoxe se citeste de zece ori mai multa scriptura decat la cultele protestante!
Nu cumva tu ne pacalesti?
Eu asa tind sa cred,mai ales ca l-am vazut si ascultat de vreo cateva ori pe pr Teofil Paraianul la Deva unde a tinut cateva conferinte.
Perfecta dreptate!!!! As mai adauga din acelasi cliseu, TOTI ORTODOCSII SUNT CURVARI, BETIVI SI ISI BAT NEVESTELE. Ei sunt sfinti, unii se considera deja mintuiti :lol:
SI cireasa de pe tort, np afirma permanent "NU CONTEAZA RELIGIA ci DOAR CREDINTA IN IISUS" (BINENTELES DACA AR FI ADEVARAT, LA NOI ORTODOCSII NU SE MAI APLICA) :D
Dragilor, si dracu` stie Biblia, face si ascultare si nu se mintuieste. :D

PS - ups, acusi vine vasinec ca s-a terminat sabatul. Ma gindesc ca miine are zi de lucru si tb sa se odihneasca, de aia a intirziat. :D
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde daniel tuduran » 27 Noi 2010, 20:18

Perfecta dreptate!!!! As mai adauga din acelasi cliseu, TOTI ORTODOCSII SUNT CURVARI, BETIVI SI ISI BAT NEVESTELE. Ei sunt sfinti, unii se considera deja mintuiti :lol:
SI cireasa de pe tort, np afirma permanent "NU CONTEAZA RELIGIA ci DOAR CREDINTA IN IISUS" (BINENTELES DACA AR FI ADEVARAT, LA NOI ORTODOCSII NU SE MAI APLICA) :D
Dragilor, si dracu` stie Biblia, face si ascultare si nu se mintuieste. :D
Eu as vrea sa te contrazic,np nu insista ca toti ortodocsii sunt asa si pe dincolo ci cliseu este" multi ortodocsi sunt asa si asa...dar exista si ortodocsi buni pe care biserica mai mult ii incurca decat ii ajuta".
O condamnare generala a ortodocsilor nu o fac decat habotnicii np,in rest np au pareri destul de exacte despre ortodocsi,unii dintre np chiar ne apreciaza si ne pun la acelasi nivel cu ei.
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

vasinec

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde vasinec » 27 Noi 2010, 20:19

Chestia asta cu un preot ortodox care spune "lasa Biblia" am auzit-o inca de zece ori pe un alt forum,este un cliseu np binecunoscut si mult mincinos.
Nu este nici un cliseu. Dumnezeu mi-e martor ca spun intocmai cum s-a intamplat. Acele cuvinte m-au socat si tin minte si astazi totul, cum s-a intamplat. Acel renumit preot mi-a spus exact asa: "lasa Biblia si vino la biserica".

P.S. Pe ce forum ati mai auzit acelasi lucru?

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde Floryan » 27 Noi 2010, 21:20

Chestia asta cu un preot ortodox care spune "lasa Biblia" am auzit-o inca de zece ori pe un alt forum,este un cliseu np binecunoscut si mult mincinos.
Nu este nici un cliseu. Dumnezeu mi-e martor ca spun intocmai cum s-a intamplat. Acele cuvinte m-au socat si tin minte si astazi totul, cum s-a intamplat. Acel renumit preot mi-a spus exact asa: "lasa Biblia si vino la biserica".

P.S. Pe ce forum ati mai auzit acelasi lucru?
Pai poate o fi zis bietul om asta, dar cine stie in ce context.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde dumio » 28 Noi 2010, 15:00

Nu este nici un cliseu. Dumnezeu mi-e martor ca spun intocmai cum s-a intamplat. Acele cuvinte m-au socat si tin minte si astazi totul, cum s-a intamplat. Acel renumit preot mi-a spus exact asa: "lasa Biblia si vino la biserica".
Depinde cu ce l-ai "ispitit" tu la spovedanie in legatura cu Bilbia! Ca sunt multi care vin si se lauda ca citesc Biblia (dintre cei care vin sporadic la biserica, dar la un moment dat ii apuca "evlavia" de Scriptura) si spun niste tampenii pe la spovedanie de-ti vine sa le dai cu Crucea in cap! Daca unul citeste si intelege ce-l taie capul sau ia ad-litteram cuvantul, si eu ii spun sa o ia mai incet cu Scriptura si sa vina la Biserica mai intai. Scriptura se citea mai intai in sinagoga sau la templu (nu o avea orice iudeu acasa si o citea), unde se si talcuia. Asa si cu Biserica crestina. Ea fost scrisa in context eclesial, catre comunitati (biserici), spre a fi citite in biserici, spre a se rezolva si lamuri diferite probleme in biserici si spre a fi pastrate si folosite ca autoritate in biserici. Sa nu crezi ca fiecare o tinea acasa (pentra cu nu era posibil d.p.d.v fizic si tehnic), mai ale pentru ca o considera sfanta si de mare cinste, asa cum si in BO este cinstita Evanghelia prin sarutare si ingenunchere atunci cand este citita.

dumio
Mesaje:471
Membru din:03 Aug 2010, 14:58
Confesiune:ortodox

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde dumio » 28 Noi 2010, 15:30

"Adventist" inseamna "asteptator a revenirii Domnului Iisus Hristos". Da, se poate spune ca vreau ca toti sa fie asteptatori ai revenirii Mantuitorului. Iar pentru aceasta nu este nevoie de rigoare ci de nadejede, credininta si dragoste.
Stiu ce inseamna adventist, pentru ca si noi ne consideram adevaratii adventisti (desi voi va considerati adevaratii ortodocsi), asteptand venirea Domnului fara s-o calculam si fara sa intram in panica, facand din aceasta preocuparea noastra esentiala. Eu ma refeream la adventism ca si secta/confesiune. Adica toti destrabalatii din BO sa devina sfinti educati in mod rigorist in AZS.
Au mai existat miscari de genul asta in Biserica primara (vezi montanismul) care au fost condamnate, pentru ca recurgeau la izolationism, idealism, formalism, fanatism, fundamentalism, iluminitionism, eshatologism si apocaliptism, dar, in acelasi timp, erau exclusivisti, judecatori ai celorlalti. Numai ei erau mantuiti si nimeni din afara nu avea acces in turma lor, decat daca deveneau ca ei. Si astazi exista chiar in sanul BOR o astfel de miscare, Oastea Domnului, o ramura a ei protestantizandu-se total.

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde daniel tuduran » 29 Noi 2010, 08:44

Nu este nici un cliseu. Dumnezeu mi-e martor ca spun intocmai cum s-a intamplat. Acele cuvinte m-au socat si tin minte si astazi totul, cum s-a intamplat. Acel renumit preot mi-a spus exact asa: "lasa Biblia si vino la biserica".

Ma pui in dificultate aducandu-l pe Dumnezeu ca martor,eu iti repet ca asta este un cliseu bine cunoscut dar acuma trebuie sa iau in calcul si cuvantul tau.Poate ne spui tu mai exact cum l-ai ispitit pe parinte cu Biblia,poate erai deja adventist si te-ai prezentat la spovedanie doar pt a te contra cu parintele pe subiecte biblice?Ca in rest nu are logica cuvitele "lasa Biblia si vino la biserica".Orice duhovnic indeamna ucenicii sa citisesca Scriptura si desigur sa vina la Biserica ca fara ajutorul Tainelor nu au cum s-o inteleaga.
P.S. Pe ce forum ati mai auzit acelasi lucru?
aici
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde daniel tuduran » 29 Noi 2010, 08:54

. Si astazi exista chiar in sanul BOR o astfel de miscare, Oastea Domnului, o ramura a ei protestantizandu-se total.
Avem si noi pietistii nostri ;)
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

vasinec

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde vasinec » 29 Noi 2010, 11:52

Stiu ce inseamna adventist,
Sigur? Eu sunt de parere ca ori nu stiti ori va place sa mintiti? Ati spus un nedevar, chiar mai jos.
pentru ca si noi ne consideram adevaratii adventisti
Nu aveti nici un motiv sa fiti adventisti (asteptatori ai Domnului Iisus Hristos). Domnul Iisus Hristos a promis ca se va intoarce pentru a ne lua cu El (Mã voi întoarce si vã voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu, sã fiti si voi. Ioan 14:3); de asemena a promis ca la intoarcerea Sa va avea loc invierea mortilor si mostenirea vietii vesnice (Voia Tatãlui Meu este ca oricine vede pe Fiul, si crede în El, sã aibã viata vesnicã, si Eu îl voi învia în ziua de apoi. Ioan 6:40).

Dvs. nu aveti nevoie de tot deranjul Mantuitorului. Nu aveti nevoie de inviere pentru ca sunteti nemuritori. Nu aveti nevoie ca Domnul sa vina sa va ia cu El, pentru ca o luati la deal singuri si va duceti in rai.
asteptand venirea Domnului fara s-o calculam si fara sa intram in panica, facand din aceasta preocuparea noastra esentiala.
Uite una din minciunile dvs. Adventistii de ziua a saptea nu au calculat nici o data calendaristica referitoare la revenirea Mantuitorului. Adventistii nadajduiesc ca Mantuitorul sa revina cat mai curand, chiar in timpul vietii lor (asa cum si Sfantul Apostol Pavel - primul adventist - nadajduia ca mantuitorul va reveni cat timp el mai era in viata - vedeti 1 Tesaloniceni 4:17).
Eu ma refeream la adventism ca si secta/confesiune.
Nu cunosc nici o secta adventista. Cunosc biserica adventista.
Adica toti destrabalatii din BO sa devina sfinti educati in mod rigorist in AZS.
Se poate spune si asa. Biserica este ca o scoala si ca un spital. Vin toti bolnavii (bolnavi sufleteste si trupeste) si invata cum sa gaseasca vindecare la Domnul. Iar aceasta vindecare nu se face in mod rigorist. Dumnezeu nu poate fi acuzat de asa ceva. Rigoriste pot fi unele reguli ale bisericii adventiste. Dar, nu acestea vindeca, ci Dumnezeu.

Bisericile unde Duhul lui Dumnezeu lucreaza, cu asta se pot "lauda"; cu schimbarea (de multe ori miraculoasa) a mentalitatii si carcaterului omului. Acestea sunt, de fapt, adevaratele minuni dumnezeiesti. Sa vezi betivi, curvari, puscariasi (infractori inraiti), etc. schimbati in oameni care se pregatesc pentru Imparatia lui Dumnezeu.

Acolo unde nu este Duhul lui Dumnezeu se inventeaza tot felul de magii: icoane plangatoare, aparitii misterioase (ceva asemanator fantomelor), etc. Dar, astfel de "minuni" nu duc la mantuire; nu sunt de la Dumnezeu.

Au mai existat miscari de genul asta in Biserica primara
Acelea erau miscarii "separatiste" fata de Biserica primara. Nu se pot compara cu acele "miscari" care incearca sa copieze Biserica primara (apostolica).

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde daniel tuduran » 29 Noi 2010, 12:21


Nu aveti nici un motiv sa fiti adventisti (asteptatori ai Domnului Iisus Hristos). Domnul Iisus Hristos a promis ca se va intoarce pentru a ne lua cu El (Mã voi întoarce si vã voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu, sã fiti si voi. Ioan 14:3); de asemena a promis ca la intoarcerea Sa va avea loc invierea mortilor si mostenirea vietii vesnice (Voia Tatãlui Meu este ca oricine vede pe Fiul, si crede în El, sã aibã viata vesnicã, si Eu îl voi învia în ziua de apoi. Ioan 6:40).

Dvs. nu aveti nevoie de tot deranjul Mantuitorului. Nu aveti nevoie de inviere pentru ca sunteti nemuritori. Nu aveti nevoie ca Domnul sa vina sa va ia cu El, pentru ca o luati la deal singuri si va duceti in rai.
De ce tot iti place sa te invarti in cerc,am vazut mai inainte ca ai primit raspuns,ce nu-ti ajunge?

"
În ceea ce îl priveşte pe sfântul Pavel se contrazic cu concepţia nescripturistică a inconştienţei pe timpul morţii. Sfântul Pavel avea nu doar dorinţa de a fi cu Hristos după moartea sa trupească, ci avea efectiv credinţa că poate fi şi că va fi în prezenţa lui Dumnezeu, în chip conştient, chiar şi după moartea sa fizică, la despărţiea sufletului său de trup. Este absolut evident că el vorbeşte de această prezenţă la Dumnezeu chiar şi fiind despărţit de trup prin moartea fizică, deşi această stare (să zicem intemediară) nu este identică cu aceea care va avea loc în planul eshatologic când prezenţa cu Dumnezeu va fi deplină când sufletele conştiente se vor uni cu trupurile înviate. Sfântul Pavel spune că el crede că poate fi şi că va fi în prezenţa lui Dumnezeu, iar asta nu poate fi decât o prezenţă conştientă, chiar şi după despărţirea sa de trupul său prin moartea sa fizică, stare care este evident diferită de aceea despre care se vorbeşte că va fi în planul eshatologic, când prezenţa cu Dumnezeu va fi deplină, unit cu trupul său înviat de Dumnezeu, în împărăţia lui Dumnezeu alături de ceilalţi care vor fi în împărăţie.

"Deci Mă voi urca, zice, nu ca să vă pregătesc locaşuri (căci ele sunt multe de mai înainte), înfăptuind ceva de prisos în creaţie, ci ca să împodobesc de mai înainte locurile, ca cei ce sunt acum pe pământ pentru păcatul ce s-a abătut peste ei să poată fi printre Sfinţii Îngeri. Căci nu s-a ţinut amestecată sfânta mulţime de sus cu cei astfel întinaţi, înfăptuind deci aceasta, unind cele de sus cu cele de jos, şi dându-vă vouă loc prin urcuşul spre cetatea de sus, voi veni iarăşi în vremea naşterii din nou şi vă voi lua cu Mine, „ca şi voi să fiţi unde sunt Eu.” Aceasta înţelegând-o şi Pavel, în Epistolele sale zice: „Căci aceasta vă spunem, după cuvântul Domnului, că noi cei vii, care vom fi rămas până la venirea Domnului, nu vom lua înainte celor adormiţi, pentru că Însuşi Domnul, întru poruncă, la glasul arhanghelului şi întru trâmbiţa lui Dumnezeu, Se va pogorî din cer, şi cei morţi întru Hristos vor învia întâi. După aceea, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiţi, împreună cu ei, în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh, şi aşa pururea vom fi cu Domnul” (I Tes. 4, 15-17)." Sfântul Chiril al Alexandriei - Comentariu la evanghelia sfântului Ioan - editura IBMBOR, 2000, pag. 836

"3. And if I go away. The conditional term, if, ought to be interpreted as an adverb of time; as if it had been said, “After that I have gone away, I will return to you again.” This return must not be understood as referring to the Holy Spirit, as if Christ had manifested to the disciples some new presence of himself by the Spirit. It is unquestionably true, that Christ dwells with us and in us by his Spirit; but here he speaks of the last day of judgment, when he will, at length, come to assemble his followers. And, indeed, if we consider the whole body of the Church, he every day prepares a place for us; whence it follows, that the proper time for our entrance into heaven is not yet come." Calvin, John (1509-1564) - Commentary on John - Volume 2 disponibilă la pagina web http://www.ccel.org/ccel/calvin/calcom35.iv.i.html

Din aceste două interpretări la Ioan 14:3, a sfântului Chiril al Alexandriei şi a lui Ioan Calvin, se observă că în respectivul verset Iisus se referă la ceea ce va avea loc la naşterea din nou a lumii după ziua ultimă a judecăţii, pasaj care se referă deci la planul eshatologic, pasaj care nu contrazice credinţa sfântului Pavel că el va fi în prezenţa lui Dumnezeu, chiar şi înainte de a avea loc naşterea din nou a lumii, chiar dacă acea prezenţă nu este deplină precum cea de la naşterea din nou a lumii, când şi trupul său va fi înviat de Dumnezeu şi unit cu sufletul său. "
http://www.crestinortodox.ro/forum/show ... 532&page=3
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

vasinec

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde vasinec » 29 Noi 2010, 12:24

Ma pui in dificultate aducandu-l pe Dumnezeu ca martor,
Este problema dvs.
eu iti repet ca asta este un cliseu bine cunoscut
Am vazut cat de binecunoscut este.Cred ca ati dat un exemplu tot o postare de a mea, de pe alt forum.
dar acuma trebuie sa iau in calcul si cuvantul tau.
Nu va obositi. Faceti simplificari.
Poate ne spui tu mai exact cum l-ai ispitit pe parinte cu Biblia,poate erai deja adventist si te-ai prezentat la spovedanie doar pt a te contra cu parintele pe subiecte biblice?Ca in rest nu are logica cuvitele "lasa Biblia si vino la biserica".
Si marmota ce zicea? Mai aveti multi de "poate"? Va este asa de greu sa acceptati sa aceptati ca pe preot il deranja dorinta mea de a cunoaste Biblia?

1. Nu l-am "ispitit" cu nimic (ma faceti si "ispititor"). Doar i-am raspuns la o intrebare ("cat de des mergi la biserica"? - m-a intrebat). Eu i-am spus adevarul ("destul de rar"). Apoi, am incercat sa-i arat si o parte buna a lucrurilor. I-am spus ca "am inceput sa cercetez Biblia". Speram sa primesc o lauda. Dar, m-a lovit drept in mijlocul capului (fara o alta introducere sau intrebare) cu acel indemn socant ("lasa Biblia si vino la biserica").
2. La vremea aceea nu eram adventist si nu cunosteam Sfanta Scriptura (ca marea majoritate a ortodocsilor). Incepusem sa caut invataturi.
Orice duhovnic indeamna ucenicii sa citisesca Scriptura si desigur sa vina la Biserica ca fara ajutorul Tainelor nu au cum s-o inteleaga.
Uitati aici un cliseu diabolic: Biblia poate fi inteleasa numai cu ajutorul "Tainelor Bisericii".

Domnul Iisus Hristos invata pe norod. Acele invataturi spuse norodului le avem consemnate in Sfanta Scriptura. Sfintii Apostoli scriau epistole catre crestini. Acele epistole le avem consemnate in Sfanta Scriptura. Cuvantul lui Dumnezeu este pentru oameni, spre mantuirea lor. Dvs. sunteti niste "impotrivitori". Dar, nu aveti curajul sa spuneti "lasa Biblia" (asa cum a facut cu mine acel preot). Veniti cu dulcegarii otravitoare, de genul "Biblia poate fi inteleasa numai prin tainele bisericii". Dumnezeu sa o sa va judece. Dar, veti plati si pentru suflete oprite de la Adevar.
P.S. Pe ce forum ati mai auzit acelasi lucru?
aici
Am activat si pe acest forum, tot sub denumirea de "vasinec". Alt exemplu de "cliseu" mai aveti?

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde daniel tuduran » 29 Noi 2010, 12:35

"Clement Romanul – Epistola Bisericii din Roma către Corint
Citat:
"Dar să punem capăt exemplelor vechi şi să venim la atleţii [credinţei] foarte aproape de noi. Să luăm exemplele nobile din generaţia noastră. Din gelozie şi din invidie au fost prigoniţi cei mai mari şi cei mai drepţi stîlpi ai Bisericii şi au luptat în această întrecere până la moarte. Să-i punem înaintea ochilor noştri pe bunii apostoli: pe Petru, care, din pricina unei gelozii nedrepte, n-a suferit una, nici două, ci mai multe chinuri; şi după ce a dat astfel de mărturie [de martir], a plecat la locul de slavă datorat lui. Din pricina unei gelozii şi a unei sfădiri, a primit şi Pavel premiul răbdării, purtând de şapte ori lanţuri, fugar şi lovit cu pietre, ajungând un crainic atât în răsărit cât şi în apus, a primit faima nobilă a credinţei lui; învăţând dreptatea în toată lumea locuită şi ajungând până la marginile apusului, a dat mărturie în faţa guvernatorilor. Şi aşa s-a eliberat de lumea aceasta şi s-a dus în locul cel sfânt, făcându-se o foarte mare pildă de răbdare."

Sursa: diacon Ioan I. Ică jr. – Canonul Ortodoxiei, vol. 1: Canonul Apostolic al Primelor Secole – Editura Deisis, 2008, pag.
397
Deasemenea, în engleză,
Citat:
But not to dwell upon ancient examples, let us come to the most recent spiritual heroes. Let us take the noble examples furnished in our own generation. Through envy and jealousy the greatest and most righteous pillars [of the church] have been persecuted and put to death. Let us set before our eyes the illustrious apostles. Peter, through unrighteous envy, endured not one or two, but numerous labours; and when he had at length suffered martyrdom, departed to the place of glory due to him. Owing to envy, Paul also obtained the reward of patient endurance, after being seven times thrown into captivity, compelled to flee, and stoned. After preaching both in the east and west, he gained the illustrious reputation due to his faith, having taught righteousness to the whole world, and come to the extreme limit of the west, and suffered martyrdom under the prefects. Thus was he removed from the world, and went into the holy place, having proved himself a striking example of patience.
de la sursa: http://www.newadvent.org/fathers/1010.htm

Din aceste cuvinte ale epistolei lui Clement Romanul se deduce evident care era credinţa Bisericii lui Hristos, în perioada primară, imediată perioadei relatată în cartea Faptelor, şi anume credinţa Bisericii cu privire la ceea ce s-a întâmplat după moarte cu sufletele apostolilor Petru şi Pavel: acestea au plecat la locul de slavă, la locul cel sfânt, despre care mărturiseşte chiar şi sfântul Paul într-o epistolă de a sa, cuprinsă în canonul Noului Testament. Cu alte cuvinte, învăţăturile mincinoase ale adventiştilor sunt încă o dată dovedite de unul dintre Părinţii Apostolici, asta după mărturisirea chiar a Sfinţilor Apostoli, în speţă a sfântului Paul. Mărturia sfântului Paul precum şi mărturia sfântului Clement Romanul reprezintă dovezi evidente ale înşelăciunii învăţăturii adventiste care spune că sufletele tuturor morţilor stau moarte în mormânt. Se pare însă că sufletele sfinţilor apostoli Petru şi Paul stau în locaşuri de slavă şi sunt vii înaintea lui Dumnezeu. Bineînţeles că scopul principal al învăţăturii eretice adventiste este acela de a denigra rugăciunile către sfinţii apostoli, şi către sfinţii Bisericii în general, ereticii adventişti încercând să sugereze că această practică ar fi de fapt o exemplificare a spiritismului, încercând astfel să denigreze pe sfinţii Bisericii lui Dumnezeu şi credinţa în puterea acestora de mijlocire pentru credincioşii Bisericii înaintea Mântuitorului Iisus Hristos. Însă adevărul ne este arătat de Sfinţii Apostoli şi de Părinţii Apostolici ai Bisericii şi demonstrează încă o dată mentalitatea perfidă şi duşmănoasă la adresa Bisericii lui Hristos a ereticilor adventişti."
http://www.crestinortodox.ro/forum/show ... 32&page=15
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)

vasinec

Re: Pomenirea mortilor. Obiceiuri şi superstiţii

Mesaj necititde vasinec » 29 Noi 2010, 12:45


Nu aveti nici un motiv sa fiti adventisti (asteptatori ai Domnului Iisus Hristos). Domnul Iisus Hristos a promis ca se va intoarce pentru a ne lua cu El (Mã voi întoarce si vã voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu, sã fiti si voi. Ioan 14:3); de asemena a promis ca la intoarcerea Sa va avea loc invierea mortilor si mostenirea vietii vesnice (Voia Tatãlui Meu este ca oricine vede pe Fiul, si crede în El, sã aibã viata vesnicã, si Eu îl voi învia în ziua de apoi. Ioan 6:40).

Dvs. nu aveti nevoie de tot deranjul Mantuitorului. Nu aveti nevoie de inviere pentru ca sunteti nemuritori. Nu aveti nevoie ca Domnul sa vina sa va ia cu El, pentru ca o luati la deal singuri si va duceti in rai.
De ce tot iti place sa te invarti in cerc,am vazut mai inainte ca ai primit raspuns,ce nu-ti ajunge?
Aburelile nu tin loc de raspuns. As vrea sa stiu de ce trebuie sa mai revina Mantuitorul. Dvs. ati rezolvat toate problemele, fara EL: ati rezolvato si cu nemurirea si cu mersul direct in rai (contrazicand chiar invataturile unor Sfinti Parinti - cum ar fi Sfantul Iustin Martirul).
Din aceste două interpretări la Ioan 14:3, a sfântului Chiril al Alexandriei şi a lui Ioan Calvin, se observă că în respectivul verset Iisus se referă la ceea ce va avea loc la naşterea din nou a lumii după ziua ultimă a judecăţii, pasaj care se referă deci la planul eshatologic, pasaj care nu contrazice credinţa sfântului Pavel că el va fi în prezenţa lui Dumnezeu, chiar şi înainte de a avea loc naşterea din nou a lumii, chiar dacă acea prezenţă nu este deplină precum cea de la naşterea din nou a lumii, când şi trupul său va fi înviat de Dumnezeu şi unit cu sufletul său. "
http://www.crestinortodox.ro/forum/show ... 532&page=3
Palavrageli. Nu este vorba, in pasajele discutate, despre nici o "nastere a lumii noi". Este vorba, pur si simplu, despre un eveniment in care nu credeti: intoarcerea Mantuitorului, invierea celor morti in Hristos si inaltarea la Cer, a celor inviati impreuna cu credinciosii in viata. Punct.

"Nu voim, fratilor, sã fiti în necunostintã despre cei ce au adormit (atentie, pentru cei interesati), ca sã nu vã întristati ca ceilalti, care n-au nãdejde. Cãci dacã credem cã Isus a murit si a înviat, credem si cã Dumnezeu va aduce înapoi împreunã cu Isus pe cei ce au adormit în El. Iatã, în adevãr, ce vã spunem prin Cuvîntul Domnului: noi cei vii, care vom rãmîne pînã la venirea Domnului, nu vom lua-o înaintea celor adormiti. Cãci însusi Domnul, cu un strigãt, cu glasul unui arhanghel si cu trîmbita lui Dumnezeu, Se va coborî din cer, si întîi vor învia cei morti în Hristos. Apoi, noi cei vii care vom fi rãmas, vom fi rãpiti toti împreunã cu ei, în nori, ca sã întîmpinãm pe Domnul în vãzduh, si astfel vom fi totdeauna cu Domnul. Mîngîiati-vã dar unii pe altii cu aceste cuvinte."(1 Tesaloniceni 4:13-18).

Foarte clare invataturile Sfantului Apostol Pavel, despre revenirea Domnului, invierea celor morti in Hristos si inlatarea la Cer a tuturor celor credinciosi. Abia dupa acest Eveniment, Dumnezeu va face ceruri noi si un pamant nou, pe care le vor stapani credinciosii (vedeti Apocalipsa cap 21. incepand cu versetul 1).

vasinec

Re: Biblia şi Tainele Bisericii. Preoţia şi dezlegarea păcat

Mesaj necititde vasinec » 29 Noi 2010, 12:49

"Clement Romanul – Epistola Bisericii din Roma către Corint
Citat:


Deasemenea, în engleză,
Citat:
Gata. Simptomele neputintei sunt clare. Se trece la copy si paste de articole de umplutura. Pot si eu sa dau copy si paste, la articole mai lungi, ca sa par mai destept decat dvs.

Domnule tuduran, suntem pe un forum . Haideti sa discutam cu vorbele noastre. Daca mai aveti ceva de spus.


Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX