Eu m-am facut ortodox. De cateva zile scriu legat (vreun).Aha, nu te prea cred, dar ma rog. Amindoi faceti aceeasi greseala de scriere: adica vreun se scrie legat nu vre-un. Asa ceva nu exista in limba romana.
Deci si tu tot AZ7.
Eu m-am facut ortodox. De cateva zile scriu legat (vreun).Aha, nu te prea cred, dar ma rog. Amindoi faceti aceeasi greseala de scriere: adica vreun se scrie legat nu vre-un. Asa ceva nu exista in limba romana.
Deci si tu tot AZ7.
Ati tras o concluzie de academician.Fratilor Petre Tutea avea o vorba mare ,,Din debili mintali nu faci academicieni ,, Se potriveste perfect sectarilor nu credeti?
E bine ca faci diferenta intre un crestin ortodox si un sectar semianalfabet sau chiar analfabet.Eu m-am facut ortodox. De cateva zile scriu legat (vreun).
Mai postezi si tu ceva de cind ai venit pe situl asta in afara de prostii de doi bani nu ai zis nimic. Vezi ca topicul este depsre icoane, iar celelate pe care postezi au si ele tematica.Ati tras o concluzie de academician.Fratilor Petre Tutea avea o vorba mare ,,Din debili mintali nu faci academicieni ,, Se potriveste perfect sectarilor nu credeti?
inchinarea inaintea icoanelor in BO este o forma de respect deosebit adresata prototipului; aceiasi forma de inchianre o vedem si la imparatul David, inchinare adresata lui Saul. Omul nu e luat drept Dumnezeu.Aceea nu era inchinare ci o forma de salut. Daca doriti, va pot arata versete in care este descris modul cum se aducea salut chiar in fatza unui om (se aplecau la pamant)
inchinarea inaintea icoanelor in BO este o forma de respect deosebit adresata prototipului; aceiasi forma de inchianre o vedem si la imparatul David, inchinare adresata lui Saul. Omul nu e luat drept Dumnezeu.Aceea nu era inchinare ci o forma de salut. Daca doriti, va pot arata versete in care este descris modul cum se aducea salut chiar in fatza unui om (se aplecau la pamant)
Nu cred sa-l consideratri pe David idolatru, nu-i asa?
Ati insirat niste carti, ce trebuie sa vedem in ele?. Nu mai vb de parintele Staniloae...
Dragul meu cum se face ca tu un neortodox ne aduci in vedere niste autori si carti de care nici google-ul n-a auzit?Sfatul de care aminteam se refera la cate carti ortodoxe pe care sunt sigur ca nu le-ati citit, pentru ca daca le citeati, inceta discutiile erau cu totul altele. Cartile sunt urmatoarele:
Ciresanu Badea (dr. in teologie) - Tezaurul liturgic, tomul I, Bucuresti, 1910.
Ciresanu Badea (preot prof. dr.) - Tezaurul liturgic al Sfintei Biserici Crestine Ortodoxe de Rasarit - tomul II, Studiul liturgic general. Carte aprobata de Sfantul Sinod din Bucuresti al Bisericii Ortodoxe Romane in sedinta sa din 23 oct. 1909. Ed. Bucuresti, 1911.
Ciresanu Badea (preot prof. dr.) - Tezaurul liturgic al Sfintei Biserici Crestine Ortodoxe de Rasarit - tomul III, Studiu liturgic special. Carte aprobata de Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane in sedinta sa din 23 oct. 1909. Ed. Bucuresti, 1912.
Zaharia Valerian (episcop) - Buruieni crescute la umbra Bisericii. Editura Episcopiei Ortodoxe Romane, Oradea, 1955.
motivele pentru care sf. apostoli si evanghelisti din sec I (de crestinism) nu venerau icoanele erau: 1. prototipurile (adica ei, sf. evanghelisti si apostoli) erau inca in viata, inclusiv Hristos (pina ala anul 33 AD); 2. din umilinta crestina: doar nu erau sa se venereze unul pe celalaltNu vreau sa va contrazic. Totusi, am o mare dilema: de ce nu au gandit si Sfintii Apostoli ai Domnului Iisus Hristos, la fel ca dvs.? Ce i-a determinat pe Sfintii Apostoli sa nu foloseasca nici un fel de icoane (pentru inchinare si pupaciune)? Poate imi raspundeti dvs. Eu am o credinta crestin - apostolica si ma intereseaza foarte mult crestinismul gandit si practicat de Sfintii Apostoli.
veniti cu un astfel de citat din care sa reiasa ca un teolog ortodox sau parinte al Bisericii ar scrie impotriva practicii Bisericii de a boteza pruncii... Domnul Protostinghel a inchis discutia referitoare la botezul pruncilor in care adusesem o serie de citate din cartile preotilor ortodocsi (impotriva acestei practici...argumente preluate de la parintii bisericesti ortodocsi)
daca nu esti catolic sau ortodox se numeste ca esti sectant; termenul are o conotatie destul de proasta, dar nu din cauza ortodocsilor. Deci aparti unei biserici (impropriu spus) np aparute in sec XX (precum adventistii, penticostalii sau baptistii, cu toate ca din aceste grupari au aparut multe altele deosebite intre ele prin invatatura si practica).Specific că sunt membru al unei biserici, deci nu sunt "sectant".
Inteleg un lucru: icoanele folosesc numai pentru inchinarea la morti.motivele pentru care sf. apostoli si evanghelisti din sec I (de crestinism) nu venerau icoanele erau: 1. prototipurile (adica ei, sf. evanghelisti si apostoli) erau inca in viata, inclusiv Hristos (pina ala anul 33 AD);
Va spun o curiozitate (daca va intereseaza): Sfintii Apostoli nu acceptau nici un fel de venerare, sub nici o forma, de la nici o persoana (vedeti, spre exemplu, Fapte 10:25,26 sau Fapte 14:15).2. din umilinta crestina: doar nu erau sa se venereze unul pe celalalt
Neplacuta situatie. Daca nu se nascusera si murisera sfintii, nu puteau fi icoane. Daca nu existau icoane, ce fel de biserica mai era si asta (fara icoane). Bietii Sfinti Apostoli! N-au avut si ei parte de obiserica plina de icoane si alte obiecte de cult. Ma intreb, cum s-or fi inchinat? Si, cui s-au inchinat? Suna ciudat sa te inchini doar lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos, fara icoane si alte accesorii.3. sfintii Bisericii ce urmau sa existe in viitor, nu se nascusera inca.
Pai, hotarati-va odata. Inteleg ca, totusi, sfintii venerau pe alti sfinti. Nu stiu despre ce sfintii vorbiti, dar Sfintii Apostoli nu s-au ocupat cu asa ceva (cu venerarea altor oameni).Biserica istorica a dat martiri inca din sec I (incepind cu Sf. Stefan); atunci a aparut aceasta practica a venerarii sfintilor Bisericii.
Alta gogoasa. Ce s-a intamplat cu acele icoane? Au fost tinute ascunse? Caci Sfantul Evanghelist Luca nu pomeneste nimic despre ele (nici in Evanghelie nici in cartea Faptele Apostolilor).Primele icoane dateaza din sec I si sunt atribuite sf. Luca; ele infatiseaza pe Fecioara Maria si Pruncul Iisus.
Posibil. Avand in vedere ca si capul lui Ioan Botezatorul exista in vreo 6 locuri, de ce nu pot exista in trei locuri niste icoane inventate, puse in carca Sfantului Evanghelist Luca.Exista si astazi aceste icoane in trei locatii diferite.
Nu va chinuiti sa demonstrati ca Sfanta Scriptura a fost data de altcineva decat de Insusi Dumnezeu (prin mijloacele si oamenii alesi de EL). Faceti munca diavolului.Amintesc ca si Canonul NT nu a fost format de sf. apostoli sau evanghelisti ci de Biserica sec IV care a lamurit care sunt cartile de inspiratie divina. Sf. apostoli nu ne spun ca scrierile lor sunt sau ar fi de inspiratie divina ci Biserica sec IV.
Credinta mea a aparut mult mai recent; cam acum 6 ani, cand am inceput sa ma aplec cu multa atentie asupra Sfintei Scripturi. La baza credintei mele stau invataturile de acum 2000 de ani, nealterate de "sfinte traditii".PS ceea ce numiti a fi credinta dvs apostolica este de fapt ceva aparut prin sec XX (daca sunteti luteran sau calvinist, dupa sec XVII).
Ceva nou in istorie.
La baza credinţei dumitale adventiste stă intrepretarea greşită a scripturii efectuată de părinţii fondatori sau ulteriori ai adventismului.Credinta mea a aparut mult mai recent; cam acum 6 ani, cand am inceput sa ma aplec cu multa atentie asupra Sfintei Scripturi. La baza credintei mele stau invataturile de acum 2000 de ani, nealterate de "sfinte traditii".
În vremea sfinţilor apostoli, creştinii nu-şi permiteau să se închine nici "prototipurilor" (cum îi numiţi dvs. pe apostoli), darămite pozelor lor: Fapte 10,25.26.motivele pentru care sf. apostoli si evanghelisti din sec I (de crestinism) nu venerau icoanele erau: 1. prototipurile (adica ei, sf. evanghelisti si apostoli) erau inca in viata
Atunci probabil din cauza budhiştilor.daca nu esti catolic sau ortodox se numeste ca esti sectant; termenul are o conotatie destul de proasta, dar nu din cauza ortodocsilor.
Greşită abordare! De ce să preia din învăţătura Bisericii? De ce să nu preia direct din învăţătura lui Hristos? Că doar ne numim creştini, nu bisericişti!Admit ca si sectele/sectantii au preluat cite ceva din invatatura Bisericii istorice dar nu destul. Inventii, cite vrei!
Revenind la topic, care este versetul interpretat "corect" cu privire la icoană în varianta ortodoxă?La baza credinţei dumitale adventiste stă intrepretarea greşită a scripturii efectuată de părinţii fondatori sau ulteriori ai adventismului.
Înapoi la “Protestantismul şi neo-protestantismul”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori