Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine?

Tot ce e legat de domeniile de mai sus...
Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"
Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine?

Mesaj necititde Dionysie » 02 Ian 2011, 17:03

După noile directive, "comitete şi comiţii", ni se spune că de fapt Duminica ar fi de fapt ziua întâia a săptămânii, ba chiar şi noile calendare ar vrea să dea aşa ceva de înţeles. Problema este că duminica poate fi socotită prima zi a săptămânii după socoteala şi calendarul evreilor, după calendarul creştinilor ea fiind ziua a şaptea, ziua de Sabat al creştinilor; ea este ziua întâi a săptămânii iudaice, nu a săptămânii creştine.
Şase zile să lucrezi; în ele fă-ţi toate treburile, dar ziua a şaptea este odihna Domnului, Dumnezeului tău; în ea să nu faci nici o muncă, nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tău, nici asinul tău, nici orice dobitoc al tău, nici străinul ce poposeşte la tine, fiindcă'n şase zile a făcut Domnul cerul şi pământul, marea şi toate cele ce sunt într'însele, iar în ziua a şaptea S'a odihnit. De aceea a binecuvântat Dumnezeu ziua a şaptea şi a sfinţit-o. (Ieşirea 20:9-11)
După cum se poate vedea şi la cartea Ieşirii, Dumnezeu porunceşte ca şase zile credinciosul să lucreze, să facă toate treburile (lumeşti) iar în ziua a şaptea să se odihnească de toate cele ale lumii şi să sfinţească această zi Domnului Dumnezeu (Deuteronom 5:15). Prin urmare ziua a şaptea este în corelaţie cu celelalte şase zile de lucrare, şi de aceea este ziua a şaptea pentru că urmează celorlalte şase zile de muncă şi le precedă pe cele şase zile de lucrare care vor urma. Prin urmare, dacă pentru creştin cele şase zile de muncă sunt de luni până sâmbătă, atunci Duminica, Ziua Învierii Domnului, chiar dacă este ziua întâia după socoteala evreiască, totuşi ea este pentru creştin ziua a şaptea. Cu alte cuvinte ziua duminicii este ziua de sabat al creştinilor şi este ziua a şaptea a săptămânii creştine, chiar dacă ziua în care Hristos a înviat era ziua întâia a sătămânii iudaice; noi creştinii nu suntem evrei după trup, ci iudei în sens spiritual,
Pentru că nu cel ce se arată pe din afară e iudeu, nici cea arătată pe dinafară în trup, este tăiere împrejur; ci este iudeu cel întru ascuns, iar tăierea împrejur este aceea a inimii, în duh, nu în literă; a cărui laudă nu vine de la oameni, ci de la Dumnezeu. (Romani 2:28-29)
Prin urmare, dacă ziua a şaptea este ziua de sabat, atunci sabatul creştinilor, ziua învierii Domnului Hristos, este ziua a şaptea a săptămânii creştine, chiar dacă după socoteala iudaică Hristos a înviat în prima zi a săptămânii iudaice.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine

Mesaj necititde protosinghel » 02 Ian 2011, 23:14

Aletheia, te-ai cam depărtat de ALETHEIA!
Duminica este prima zi a săptămânii şi acest lucru nici nu se discută.
Abia în sec. 6 şi doar în Apus, iar în Răsărit mult mai târziu, duminica a fost considerată ziua a 7-a, aplicând regulile referitoare la Sabat pt duminică.
Chestiunea însă constă în altceva: modificarea produsă nu clarifică, ci mai mult complică lucurile, pt că de mai multe secole (de prin XIII cel puţin), săptămânile după Rusalii oricum se numără de luni. Şi în general în această înşiruire de duminici e o mare varză la care comisiile de la Bucureşti nici nu se bagă, pt că se îneacă chiar de la mal.

Deci nu-i cazul să aducem acuzaţii de adventism sau iudaism, ci mai degrabă de acrobaţii... Asta nu va da absolut nimic.

nicolae claudiu
Mesaje:37
Membru din:27 Feb 2010, 12:43
Confesiune:ortodox

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine

Mesaj necititde nicolae claudiu » 03 Ian 2011, 15:13

Daca la Bucuresti e o mare varza,s-au innecat deja la mal,dvs. care sunteti un bun innotator,de ce nu ne talcuiti tainele Duminicilor de peste an?

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine

Mesaj necititde protosinghel » 03 Ian 2011, 16:52

Daca la Bucuresti e o mare varza,s-au innecat deja la mal,dvs. care sunteti un bun innotator,de ce nu ne talcuiti tainele Duminicilor de peste an?
Pentru că nimeni nu are nevoie la modul serios de asta. Şi sunt lucruri mai importante de făcut. Pravila de exemplu...

nicolae claudiu
Mesaje:37
Membru din:27 Feb 2010, 12:43
Confesiune:ortodox

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine

Mesaj necititde nicolae claudiu » 04 Ian 2011, 16:24

Aveti dreptate.Iertati-ma.

florinbrasov
Mesaje:18
Membru din:17 Iun 2010, 22:57
Confesiune:ortodox

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine

Mesaj necititde florinbrasov » 04 Ian 2011, 17:17

Motivatia mutarii zilei de odihna duminica este Invierea Mantuitorului sau sunt si alte motive?

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine

Mesaj necititde dimitrie » 08 Ian 2011, 18:03

Eu văd în această decizie a Patriarhiei, o măsură de prevenţie, luată pe fondul problemelor din toamna aceasta din BOR. Mai exact, "dezertarea" din BOR a P.Nichita Paşcan dimpreună cu cele 29 de maici (dintre care o soră a revenit de curând la mânăstirea Brâncoveni). Împotriva Părintelui N., şi prin aceasta şi în apărarea nevinovăţiei PS Sebastian în acest sens, am depus şi eu mărturie. Cu toate că aparţin de IPS Irineu, dar, aflându-mă în afara vreunei eventuale "influenţe" a PS Sebastian, decizia mea a fost binevenită nefiind suspectat de părtinire. Îl cunosc pe P. Nichita din 2003. Deşi am fost şi cred că mai suntem prieteni (limita fiind dată de declaraţiile aberante ale P. N.). Părintele Dan Bădulescu de la Bcureşti a fost cel care l-a influenţat mult spre stilismul zelotist (eretic). Am fost implicat chiar într-o polemică în acest sens cu P. Dan Bădulescu în prez. P. Nichita, cu vreo 4 ani în urmă.
Eu personal împărtăşesc, în ceea ce priveşte stilul nou, cele învăţate de P. Cleopa de la Sihăstria, Cuviosului Arsenie ( Cele două extreme...), Cuv Filothei Zervakos, etc. Adică sunt de acord cu îndreptarea, însă nu şi cu preţul ei, dar mă supun Bisericii.
Având în vedere circulara emisă de BOR din toamna 2010, prin toate mânăstirile din România, în care se comunică hotărârile Sinodului luate cu privire la actul P. N. şi al maicilor ce au subscris declaraţiilor acestuia, cred că se poate spune că BOR a vrut să arate ceva prin această "îndreptare" a calendarului. Mie îmi spune gândul că Sinodul a avut intenţia de a dovedi că nu este nepăsător cu privire la situaţia calendarului nostru, şi a vrut ca prin comunicatul făcut (este dat şi pe net de Biroul de presă, alături de explicaţiile de rigoare) să facă dovada chiar a unei acrivii în acest sens, punându-l (calendarul) în acord cu: practica altor Biserici surori (între care şi a Greciei), practica liturgică (cum că săptămâna liturgică are ca primă zi Duminica) şi cu relatările Evangheliilor.
Abia acum înţeleg şi eu complexul motivaţiilor ce au stat la baza actului ("pripit" al) BOR, de a face o "precizare" în ceea ce priveşte calendarul, primind răspunsul tocmai în timpul încercării mele de a vă oferi o liniştire în acest sens.
Poate alţii au altă părere.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

florinbrasov
Mesaje:18
Membru din:17 Iun 2010, 22:57
Confesiune:ortodox

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine

Mesaj necititde florinbrasov » 08 Ian 2011, 18:15

Eu văd în această decizie a Patriarhiei, o măsură de prevenţie, luată pe fondul problemelor din toamna aceasta din BOR. Mai exact, "dezertarea" din BOR a P.Nichita Paşcan dimpreună cu cele 29 de maici (dintre care o soră a revenit de curând la mânăstirea Brâncoveni). Împotriva Părintelui N., şi prin aceasta şi în apărarea nevinovăţiei PS Sebastian în acest sens, am depus şi eu mărturie. Cu toate că aparţin de IPS Irineu, dar, aflându-mă în afara vreunei eventuale "influenţe" a PS Sebastian, decizia mea a fost binevenită nefiind suspectat de părtinire. Îl cunosc pe P. Nichita din 2003. Deşi am fost şi cred că mai suntem prieteni (limita fiind dată de declaraţiile aberante ale P. N.). Părintele Dan Bădulescu de la Bcureşti a fost cel care l-a influenţat mult spre stilismul zelotist (eretic). Am fost implicat chiar într-o polemică în acest sens cu P. Dan Bădulescu în prez. P. Nichita, cu vreo 4 ani în urmă.
Eu personal împărtăşesc, în ceea ce priveşte stilul nou, cele învăţate de P. Cleopa de la Sihăstria, Cuviosului Arsenie ( Cele două extreme...), Cuv Filothei Zervakos, etc. Adică sunt de acord cu îndreptarea, însă nu şi cu preţul ei, dar mă supun Bisericii.
Având în vedere circulara emisă de BOR din toamna 2010, prin toate mânăstirile din România, în care se comunică hotărârile Sinodului luate cu privire la actul P. N. şi al maicilor ce au subscris declaraţiilor acestuia, cred că se poate spune că BOR a vrut să arate ceva prin această "îndreptare" a calendarului. Mie îmi spune gândul că Sinodul a avut intenţia de a dovedi că nu este nepăsător cu privire la situaţia calendarului nostru, şi a vrut ca prin comunicatul făcut (este dat şi pe net de Biroul de presă, alături de explicaţiile de rigoare) să facă dovada chiar a unei acrivii în acest sens, punându-l (calendarul) în acord cu: practica altor Biserici surori (între care şi a Greciei), practica liturgică (cum că săptămâna liturgică are ca primă zi Duminica) şi cu relatările Evangheliilor.
Abia acum înţeleg şi eu complexul motivaţiilor ce au stat la baza actului ("pripit" al) BOR, de a face o "precizare" în ceea ce priveşte calendarul, primind răspunsul tocmai în timpul încercării mele de a vă oferi o liniştire în acest sens.
Poate alţii au altă părere.
Decizia de a pune duminica prima zi din saptamana in calendarele ortodoxe a fost luata intr-o sedinta a Sfantului Sinod din vara trecuta, parca P Nichita a plecat prin toamna.
Doamne ajuta!

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine

Mesaj necititde dimitrie » 08 Ian 2011, 21:31

Decizia de a pune duminica prima zi din saptamana in calendarele ortodoxe a fost luata intr-o sedinta a Sfantului Sinod din vara trecuta, parca P Nichita a plecat prin toamna.
1.Aţi putea să-mi indicaţi sursa acestei info. sigure de care dispuneţi? Eu am citit doar comunicatul de presă de la sf. lui dec. în care nu se specifică anume când s-a luat decizia.
2.Care calendare ortodoxe? Nu vă referiţi numai la cel al BOR?
3.Aţi citit argumentele Sf. Sinod în acest sens? Nu e o decizie "de a pune" simplu, aşa cum înţeleg din exprimarea dvs., ci de a pune în acord cu (a se obs. comunicatul Biroului de presă în acest sens).
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

florinbrasov
Mesaje:18
Membru din:17 Iun 2010, 22:57
Confesiune:ortodox

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine

Mesaj necititde florinbrasov » 08 Ian 2011, 22:04

Decizia de a pune duminica prima zi din saptamana in calendarele ortodoxe a fost luata intr-o sedinta a Sfantului Sinod din vara trecuta, parca P Nichita a plecat prin toamna.
Doamne ajuta!
1.Aţi putea să-mi indicaţi sursa acestei info. sigure de care dispuneţi? Eu am citit doar comunicatul de presă de la sf. lui dec. în care nu se specifică anume când s-a luat decizia.
2.Care calendare ortodoxe? Nu vă referiţi numai la cel al BOR?
3.Aţi citit argumentele Sf. Sinod în acest sens? Nu e o decizie "de a pune" simplu, aşa cum înţeleg din exprimarea dvs., ci de a pune în acord cu (a se obs. comunicatul Biroului de presă în acest sens).[/quote]

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. "Decizia Sfântului Sinod a BOR a fost luată în şedinţa de la 6 iulie, dar enoriaşii şi unii preoţi din ţară au aflat abia în Ajunul Crăciunului. " http://www.adevarul.ro/actualitate/even ... 60575.html
2. Numai la cel al BOR m-am referit.
3 Nu am citit argumentarea si imi pare rau ca s-a inteles gresit si nu am emis vreo parere despre aceasta decizie pe topicul acesta.
Numai bine! Doamne ajuta!

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine

Mesaj necititde dimitrie » 09 Ian 2011, 00:13

Ai dreptate frăţia ta, era la mintea cocoşului ca decizia să fi fost luată mai înainte, dar eu nici pe a cocoşului nu o am. Fii blagoslovit, iar pe mine mă iartă că te-am supărat! Cer iertare şi celorlalţi!
Apoi noi mai ştim că nimic nu e întâmplător.
Eu m-am cam smintit la aflarea veştii cu ziua de D.,când am auzit prima dată. Dar acum sunt pentru, dacă asta nu aduce tulburare oamenilor simpli. Ca unul ce am activat la strană mai apoi ajungând şi preot ştiam bazele canonice, scripturistice, liturgice, etc. ce ar fi argumentat decizia Sf. Sinod, dar la început "n-am cuplat". Bree.., n-am nimic în cap!
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine

Mesaj necititde maria_andreea » 09 Ian 2011, 14:19

Duminica este prima zi a săptămânii şi acest lucru nici nu se discută.
Abia în sec. 6 şi doar în Apus, iar în Răsărit mult mai târziu, duminica a fost considerată ziua a 7-a, aplicând regulile referitoare la Sabat pt duminică.
Dacă duminica este prima zi a săptămânii, înseamnă că noi nu ne odihnim în "ziua a 7-a" ci în ziua întâi :?:
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine

Mesaj necititde protosinghel » 09 Ian 2011, 20:44

Dacă duminica este prima zi a săptămânii, înseamnă că noi nu ne odihnim în "ziua a 7-a" ci în ziua întâi :?:
Da, bineînţeles. Păi nu-i clar că porunca a 4-a din Decalog a fost abolită? Despre asta discutăm la "inter-confesional".

florinbrasov
Mesaje:18
Membru din:17 Iun 2010, 22:57
Confesiune:ortodox

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine

Mesaj necititde florinbrasov » 09 Ian 2011, 21:29

Duminica este prima zi a săptămânii şi acest lucru nici nu se discută.
Abia în sec. 6 şi doar în Apus, iar în Răsărit mult mai târziu, duminica a fost considerată ziua a 7-a, aplicând regulile referitoare la Sabat pt duminică.
Dacă duminica este prima zi a săptămânii, înseamnă că noi nu ne odihnim în "ziua a 7-a" ci în ziua întâi :?:
http://www.razbointrucuvant.ro/recomand ... anul-2011/

rain
Mesaje:8
Membru din:14 Ian 2010, 10:18
Confesiune:ortodox
Contact:

Re: Calendarul Patriarhiei Romane 2011

Mesaj necititde rain » 14 Ian 2011, 17:02

am gasit un articol interesant al parintelui Valica pe aceasta
tema: http://vlad-mihai.blogspot.com/2011/01/ ... ox-pe.html

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine?

Mesaj necititde protosinghel » 15 Ian 2011, 18:50

Articolul părintelui Valica este extrem de slab, părtinitor şi pur speculativ. L-am citit pe blogul "apologeticum", dar mai mult mi-au plăcut unele mesaje şi vreo două dintre ele vreau să le redau, să nu se piardă. Spun asta pt că cei care îşi închipuie că fără ei Ortodoxia moare, iubesc să şteargă ceea ce nu le place.
Aşa cum patriarhia face speculaţii pentru proşti, tot aşa pr. Valica face speculaţii pt bloggeri. Teologic însă, mai multe din “argumentele” dânsului nu fac nici două parale. De ce nu spune că chiar Canonul 66 Apostolic pe care-l citează, pune duminica înaintea sâmbetei, iar Canonul 69 de care de asemenea aminteşte se referă la cu totul altceva. Verificaţi sursele oameni buni.
Citiţi şi Epistola 93 a Sf. Vasile cel Mare care spune clar că el slujea şi se împărtăşea “duminica, miercurea, vinerea şi sâmbăta”.
Ceea însă nu s-a spus este că până în sec. IV-V, duminica era considerată prima zi a săpătămânii şi singura zi de odihnă şi abia (sau tocmai) din sec. VI, mai întâi în Occident apoi şi în Răsărit, duminica a fost considerată ca ziua a 7-a după porunca a 4-a din Decalog.
Cineva srie:
În ce priveşte Duminica, prima zi a saptmanii, cerceteaza calculele pascale din scrierile lui Athanasie cel mare (inclusiv tabelele lui Hippolit), pana la Dionisie exigul, Maxim Marturisitorul, Ioan Damaschin.

Vei vedea ca fiecare zi a saptamanii are o litera: alfa pt Duminica, beta pt Luni, gama pt marti, delta pt miercuri, epsilon pt joi, sigma pt vineri si zeta pt Sambata! Aceasta este numerotarea corecta, patristica a zilelor saptamanii.

Atat in calendarul grecesc cat si in cel sarbesc prima zi a saptamanii este Duminica! Despre cel rusesc nu stiu, ar trebui verificat.

Luni n-a fost niciodata prima zi a saptamanii, ci DUMINICA ESTE PRIMA ZI A SAPTAMANII SI IN ACELASI TIMP ZIUA A OPTA! NICIODATA NU A FOST DUMINICA ZIUA A SAPTEA, IAR NUMEROTAREA AIURITA CU DUMINICA ULTIMA ZI ZAPACEA PE CRESTINII CARORA ADVENTISTII LE ARGUMENTAU CA SAMBATA ESTE ZIUA A SAPTEA. NU STIAU SA-I COMBATA CU MARTURISIREA ADEVARULUI: DE CE PRAZNUIM ZIUA I A SAPTAMANII, SAU ZIUA A OPTA SI NU PE A SAPTEA.

Iata de la Sf. Vasile cateva cuvinte:
“Facem rugaciuni stand in picioare in zi de Duminica dar nu cunoastem toti motivul. Facem aceasta nu numai pt a ne reaminti prin aceasta pozitie in ziua invierii de harul care ni s-a dat, de faptul ca am inviat impreuna cu Hristos si ca trebuie sa privim catre cele de sus – ci si pt ca aceasta zi pare sa fie chip al veacului viitor. De aceea, desi este INCEPUTUL ZILELOR SAPTAMANII, nu a fost numita de Moise prima, ci una. pt ca zice Scriptura s-a facut seara si s-a facut dimineata, zi una, ca si cum aceeasi zi avea sa aiba loc de mai multe ori. Aceasta zi este UNA SI IN ACELASI TIMP A OPTA si simbolizeaza pe acea cu adevarat una si a opta zi la care s-a referit Psalmistul in unele suprascrieri ale psalmilor (este vb de Ps 6 si Ps 12/11-LXX, care au coment patr extraordinare cu privire la supratitlurile “pt al optulea, pt sfarsit”); este starea care se va arata dupa acest timp, ziua cea fara de sfarsit, care nu cunoaste seara nici a doua zi, acel veac netrecator si fara de sfarsit. Prin urmare, Biserica isi invata fii sa se roage in aceasta zi stand in picioare, pt ca prin continua amintire a vietii celei fara de sfarsit, sa nu neglijeze merindele necesare in vederea mutarii.”

Toti Sf Parinti nu au identificat niciodata ziua Duminicii cu sabatul vechitestamentar, cu ziua sambetei, pt ca Domnul Dumnezeu ne-a randuit “o alta zi de odihna” (Evr. 4, 4-10)!

Duminica este “una” a “sambetelor”, pt ca “sambata” se refera la cele 7 zile a saptamanii, Sf.Ioan Damaschin era sirian, si in ebr si siriaca, saptamana si sabatul poarta acelasi nume. Traduci cum vrei.

Respectiv “una” pt ca doar prima, doar Duminica este numita de Moise “zi una”, pt a indica unicitatea si continuitatea timpului veacului viitor, (sau ziua neinserata), pe care-l simbolizeaza: “In chip propriu si natural ziua intaia a fost numita “una” pt a arata unicitatea veacului. [...] Scriptura cunoaste si ziua cea neinserata cea continua, cea fara de sfarsit pe care psalmistul a numit-o “a opta” (Ps 6, Ps 12/11) pentru ca se afla in afara acestui timp saptamanal. Incat fie de zici zi, fie de zici “zi”, fie de zici “veac” vei exprima aceeasi idee. Daca ai numi “zi” starea aceea, una este si nu multe, iar daca ai numi-o “veac”, unul este, si nu multe. Asadar Scriptura, ca sa duca mintea noastra spre viata ce va sa fie, a numit “una” icoana veacului, parga zilelor, pe cea de o varsta cu lumina, Sf. Duminica, cea cinstita cu Invierea Domnului.” (Sf. Vasile cel Mare, Omil. Hexaim. p 96; textul citat in cealalta postare este din “Despre Duhul Sfant”)

Aici se poate verifica Sf. Athanasie cel Mare. El numeste zilele saptamanii “zei”: zei 1 = Duminica, zei 2 =luni, etc. Ca numele planetelor erau si nume de zei. Iar latinii numeau Feria I, Feria II, feria III…sau simplu I, II, III, IV… Textul exista in siriaca si latina, aici e traducerea in engleza. Iar pt restul Sf. Parinti pana la Ioan Damaschin P.G. 19.
Toti Sf Parinti nu au identificat niciodata ziua Duminicii cu sabatul vechitestamentar, cu ziua sambetei, pt ca Domnul Dumnezeu ne-a randuit “o alta zi de odihna” (Evr. 4, 4-10)! Asadar, in ziua sabatului, in ziua a saptea, Dumnezeu S-a odihnit in mormant de toate lucrurile Sale!!!!!!!!!!!!! Ziua a saptea este intotdeauna simbol al veacului acesta finit!

Dar noi nu praznuim asta, ci praznuim ziua a opta, care simbolizeaza Invierea, sau veacul viitor, sau taierea imprejur prin care moartea noastra a fost taiata, prin care am fost eliberati din legaturile mortii!!!

Avatar utilizator
apologet
Mesaje:99
Membru din:22 Aug 2008, 21:17
Confesiune:ortodox
Preocupări:scot balastul din teologie
Localitate:România

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine?

Mesaj necititde apologet » 15 Ian 2011, 19:23

Cel mai important lucru, care nu se spune, este că pr. Valica este un agent al Vaticanului, cu misiunea precisă de a certa "tradiţionaliştii" cu Patriarhia.
Fiţi atenţi la ce scrie acest individ şi videţi pe unde a învăţat şi cât de abil se ocupă cu copy-paste, inclusiv în teza de doctorat.

dodany80
Mesaje:1
Membru din:07 Dec 2012, 22:18
Confesiune:ortodox
Preocupări:Informatician

Re: Duminica, ziua a şaptea a săptămânii creştine?

Mesaj necititde dodany80 » 07 Dec 2012, 22:28

Nu stiu ce ne tot complicam ...
Este evident ca sambata ramane pentru totdeauna ziua a saptea, indiferent de situatie, iar duminica este prima zi in care Domnul Isus a inviat !!!


Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX