DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehovişti

Despre particularităţile acestor confesiuni mai speciale
vasinec
Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 24 Feb 2011, 09:26

Vasinec, poate ar trebui sa asteptam pana vineri seara sa-l intrebati pe pastorul dvs
De unde ati preluat ideea asta onorabila, cu trimisul la pastor? Eu prefer sa ma lamuriti dvs. Va cer (din nou) aceleasi lucruri pe care le-as cere si pastoruluui:
- cum explicati pasajele din 1 Corinteni cap 15:50-54, 1 Tesaloniceni 4:13-18, Ioan 14:3 si cum le armonizati cu pasjele din 2 Corinteni 5:4-9 si Filipeni 1:20-24. Intreb asta, deoarece aceste pasaje (si multe altele) vorbesc despre aceleasi lucruri care se leaga intre ele, cum ar fi : parasirea sau schimbarea acestui trup stricacios si partasia cu Domnul la revenirea Lui.
, de ce Pavel avea de ales intre a ramane in trup si a pleca din trup, fara sa fi fost pe aproape venirea Domnului?
Se pare ca nu stiti prea multe despre Sfantul Apostol Pavel. Va spun o noutate: el isi manifesta nadejdea ca Domnul Iisus Hristos va reveni cat mai curand, chiar in timpul vietii sale pamantesti ("iar noi cei vii, care vom fi ramas" - spune Sfantul Apostol, facand referire la evenimentul revenirii Mantuitorului).
Nu de alta, dar explicatia dvs scartaie din toate incheieturile.
De ce scartie? Pentru ca tratez Scriptura ca pe un intreg si iau in considerare toate pasajele care vorbesc despre acelasi lucru (in cazul nostru, parasirea sau schimbarea acestui trup stricacios si partasia cu Domnul)?

V-am cerut, a doua oara, sa explicati si sa armonizati niste pasaje, care au mare legatura intre ele. Dati-mi voie sa anticipez rezultatul: nu veti face ce v-am cerut deoarece stiti ca veti intra intro incalcitura din care nu o sa va scoata nici 10 pastori de ai dvs. Cei care imbratiseaza teoria "sufletului nemuritor" (fantomelor) sunt nevoiti sa ocoleasca multe pasaje, foarte importante (cum ar fi unele din fagaduintele Mantuitorului sau descrierea revenirii Lui) din Sfanta Scriptura.

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 24 Feb 2011, 09:49

D-le vasinec, am avut si eu niste intrebari aici, la care nu mi-ati raspuns.
Astept raspuns.
Unele din intrebarile, puse de dvs., sunt in discutie. La celelalte incerc sa va raspund acum.

P.S. Va rog sa-mi scuzati intarzierea.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Doriana » 24 Feb 2011, 10:01

De ce scartie? Pentru ca tratez Scriptura ca pe un intreg si iau in considerare toate pasajele care vorbesc despre acelasi lucru ?
Nu. Scartaie pentru ca ciuntiti Scriptura, luand numai ce va place. Acest pasaj spuneti ca se refera la venirea Domnului , desi nu are nici o legatura, pilda cu Lazar spuneti ca este doar o pilda, ca Domnul spunea povesti; apoi luati ce mai ramane si se poate interpreta in favoarea ideii dvs.

Nu e mai cinstit sa recunoasteti ca, de fapt, nu stiti totul, nici atat cum se interpreteaza acele versete? Nu-i nici o rusine sa nu stii; insa e foarte rusinos si daunator sa minti. Nu de alta, dar va taiati singur craca de sub picioare. Caci omul, cand vede aemenea interpretari fortate si neoneste, isi da seama ca nici dvs nu credeti ce ziceti, ci doar va fortati sa credeti. Ce motive oti avea, Dumnezeu cu mila...Ideea cu dormitul dupa moarte nu va va duce in cer; nici ideea cu sufletul nemuritor. Insa nesinceritetea poate duce rapid catre minciuna, si asta va poate taia la fel de rapid dreptul la cer.
Sa aveti pace!
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Doriana » 24 Feb 2011, 10:12

V-am cerut, a doua oara, sa explicati si sa armonizati niste pasaje, care au mare legatura intre ele. Dati-mi voie sa anticipez rezultatul: nu veti face ce v-am cerut deoarece stiti ca veti intra intro incalcitura din care nu o sa va scoata nici 10 pastori de ai dvs. Cei care imbratiseaza teoria "sufletului nemuritor" (fantomelor) sunt nevoiti sa ocoleasca multe pasaje, foarte importante (cum ar fi unele din fagaduintele Mantuitorului sau descrierea revenirii Lui) din Sfanta Scriptura.
Vasinec, eu nu va pot raspunde pentru ca nu sunt teolog. Am recunoscut ca nu stapanesc foarte bine invatatura despre suflet. Pun intrebari si invat din raspunsuri. Insa, cu cat mai mult va citesc pe dvs imi intaresc convingerea ca nu vom dormi dupa moarte.

Iar ideea cu 'fantomele" este o idee manipulatoare, prin care incercati sa ne faceti sa ne simtim vinovati pentru ceea ce credem. Nu, vasinec, eu nu cred in fantome. Fantomele umbla pe pamant speriind oamenii; ele sunt doar duhuri demonice. Pe cand sufletul merge la Dumnezeu care l-a dat. E o mare diferenta. Dar nu-i asa ca e placut sa jignesti credinta altora? Iti da [cel putin temporar] senzatia ca credinta ta e mai buna. Si faptul ca aveti nevoie de astfel de carje spune multe despre taria cu care credeti ce spuneti.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Dionysie » 24 Feb 2011, 10:38

De unde ati preluat ideea asta onorabila, cu trimisul la pastor? Eu prefer sa ma lamuriti dvs. Va cer (din nou) aceleasi lucruri pe care le-as cere si pastoruluui:
- cum explicati pasajele din 1 Corinteni cap 15:50-54, 1 Tesaloniceni 4:13-18, Ioan 14:3 si cum le armonizati cu pasjele din 2 Corinteni 5:4-9 si Filipeni 1:20-24. Intreb asta, deoarece aceste pasaje (si multe altele) vorbesc despre aceleasi lucruri care se leaga intre ele, cum ar fi : parasirea sau schimbarea acestui trup stricacios si partasia cu Domnul la revenirea Lui.
Pasajele respective nu se referă la acelaşi lucru şi este evident din contextele specifice repectivelor fragmente pauline. Filipeni 1:20-24 nu se referă la a doua venire a Mântuitorului ci se referă la trecerea la Domnul a sfântului Paul, la moartea sa fizică. Interpretarea pe care încerci să o sugerezi este absolut forţată şi complet nepotrivită, sau ca să spun altfel pasajele respective nu sunt de armonizat şi nu în sensul absurd şi ideologic în care vrei dumneata să o faci doar pentru a apăra un neadevăr. Această distincţie între respectivele pasaje ţi-a fost semnalată atât de pr. Pruteanu cât şi de pr. Haralambie, însă ai evitat sistematic menţiunile lor pertinente. Este absolut evident că pasajele se referă la lucruri diferite, pentru că la Filipeni sfântul Paul vorbeşte despre moartea sa ca trecere la Domnul şi despre avantajul pentru comunitatea respectivă ca sfântul Paul să rămână totuşi printre ei şi să nu moară; dacă nu era vorba despre trecerea la Domnul prin moartea fizică, atunci este evident că sfântul Paul ar fi specificat că pentru toţi, şi nu doar pentru sine, ar fi mult mai bine să fie împreună cu Hristos în eventualitatea celei de-a doua veniri a Domnului, pentru că nu ne putem gândi că sfântul Paul ar fi păstrat învierea exclusiv pentru sine iar pe ceilalţi i-ar fi lăsat "cu ochii în soare". Dacă era vorba despre înviere, atunci aceasta ar fi fost un bine pentru toţi, nu exclusiv pentru sine, ori el vorbeşte despre binele său în condiţiile morţii sale şi a rămânerii ucenicilor şi a comunităţii de creştini mai departe în lume. Prin urmare, Filipeni 1:21-24 nu se referă la a doua venire a Domnului şi la înviere. Orice continuare a discuţiei în registrul minciunii pe care o proferezi sistematic, deşi ţi s-a demonstrat că eşti în eroare şi interpretarea îţi este greşită şi nepotrivită, este o dovadă evidentă a relei voinţe şi a relei credinţe, ca să nu spun mai direct a sufletului vândut. Nu ţi-a/v-a mai rămas decât să încercaţi să îngropaţi adevărul cu propriile voastre erori şi cu noi postări care să ducă totul în derizoriu.

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Clement Romanul – Epistola Bisericii din Roma către Corint

Mesaj necititde Dionysie » 24 Feb 2011, 10:48

Clement Romanul – Epistola Bisericii din Roma către Corint
Dar să punem capăt exemplelor vechi şi să venim la atleţii [credinţei] foarte aproape de noi. Să luăm exemplele nobile din generaţia noastră. Din gelozie şi din invidie au fost prigoniţi cei mai mari şi cei mai drepţi stîlpi ai Bisericii şi au luptat în această întrecere până la moarte. Să-i punem înaintea ochilor noştri pe bunii apostoli: pe Petru, care, din pricina unei gelozii nedrepte, n-a suferit una, nici două, ci mai multe chinuri; şi după ce a dat astfel de mărturie [de martir], a plecat la locul de slavă datorat lui. Din pricina unei gelozii şi a unei sfădiri, a primit şi Pavel premiul răbdării, purtând de şapte ori lanţuri, fugar şi lovit cu pietre, ajungând un crainic atât în răsărit cât şi în apus, a primit faima nobilă a credinţei lui; învăţând dreptatea în toată lumea locuită şi ajungând până la marginile apusului, a dat mărturie în faţa guvernatorilor. Şi aşa s-a eliberat de lumea aceasta şi s-a dus în locul cel sfânt, făcându-se o foarte mare pildă de răbdare.
Sursa: diacon Ioan I. Ică jr. – Canonul Ortodoxiei, vol. 1: Canonul Apostolic al Primelor Secole – Editura Deisis, 2008, pag. 397

Din aceste cuvinte ale epistolei lui Clement Romanul se deduce evident care era credinţa Bisericii lui Hristos, în perioada primară, imediată perioadei relatată în cartea Faptelor, şi anume credinţa Bisericii cu privire la ceea ce s-a întâmplat după moarte cu sufletele apostolilor Petru şi Paul: acestea au plecat la locul de slavă, la locul cel sfânt, despre care mărturiseşte chiar şi sfântul Paul (Filipeni 1:21-24). Cu alte cuvinte, învăţăturile mincinoase ale adventiştilor sunt încă o dată dovedite de unul dintre Părinţii Apostolici, asta după mărturisirea chiar a Sfinţilor Apostoli, în speţă a sfântului Paul. Mărturia sfântului Paul precum şi mărturia sfântului Clement Romanul reprezintă dovezi evidente ale înşelăciunii învăţăturii adventiste care spune că sufletele tuturor morţilor stau moarte în mormânt. Însă sufletele sfinţilor apostoli Petru şi Paul stau în locaşuri de slavă şi sunt vii împreună cu Hristos.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Doriana » 24 Feb 2011, 11:16

Se pare ca nu stiti prea multe despre Sfantul Apostol Pavel. Va spun o noutate: el isi manifesta nadejdea ca Domnul Iisus Hristos va reveni cat mai curand, chiar in timpul vietii sale pamantesti ("iar noi cei vii, care vom fi ramas" - spune Sfantul Apostol, facand referire la evenimentul revenirii Mantuitorului).
Hai sa va explic totusi de ce nu am inghitit aceasta explicatie: Sa zicem ca Pavel a fost mai nestiutor si nu prea a nimerit data venirii Domnului. Insa, daca Pavel, in Filipeni 1, s-ar fi referit la venirea Domnului, nu ar fi luat in discutie posibilitatea ca el sa plece si restul Bisericii sa ramana pe pamant. Caci, daca era vorba de venirea Domnului, nu ar fi plecat numai Pavel la cer, ci toata Biserica, deci nu s-ar fi despartit de ea. Asa ca ar fi zis: si daca raman in acest trup, si daca plec la cer, tot cu voi voi ramane, deci nu am nici un regret. Dar ce fel de rapire este aceea in care Pavel pleaca si Biserica ramane pe pamant?

Deci, puteti incerca alta explicatie?
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde vasinec » 24 Feb 2011, 11:37

Apocalipsa: Şi am văzut tronuri şi celor ce şedeau pe ele li s-a dat să facă judecată. Şi am văzut sufletele celor tăiaţi pentru mărturia lui Iisus şi pentru cuvântul lui Cum lea vazut sufletele daca nu mai sunt? sa nu-mi spuneti ca in imaginatie, ca atunci chiar sunteti de risul copiilor
In pasajul dvs. se vorbste despre "niste suflete" ale celor morti, care strigau la Dumnezeu. La fel, si sangele lui sangele lui Abel striga, din pamant, la Dumnezeu (Facerea 4:10). Daca dvs. luati literal pasajul din Apocalipsa va trebui sa faceti la fel si cu pasajul din Facerea 4:10. Astept sa-mi explicati cum striga sangele mortilor, la Dumnezeu. Apoi va explic si eu cum striga sufletele mortilor, la Dumnezeu.

Sa nu-mi spuneti ca atat sangele cat si sufletul sunt niste entitati constiente care pot striga la Dumnezeu, in mod real.

Matei :Cap. 10
28. Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeţi-vă mai curând de acela care poate şi sufletul şi trupul să le piardă în gheena.
Cum nu ucide sufletul daca trupul nu mai este ?
1.Versetul din Matei 10 demonstreaza un lucru care nu va convine: sufletul este muritor (poate fi nimicit in gheena).
2. Cuvantul "suflet" (psuche - in greaca) are mai multe semnificatii.

Ex: Eu sunt Pastorul cel bun. Pastorul cel bun isi da sufletul pentru oi. [...] asa cum Ma cunoaste pe Mine Tatal, si cum cunosc Eu pe Tatal; si Eu imi dau sufletul pentru oile Mele. [...] Tatal Ma iubeste, pentru ca imi dau sufletul, ca iaras sa-l primesc. Nimeni nu Mi-l ia cu sila, ci il dau Eu de la Mine. Am putere sa-l dau, si am putere sa-l primesc din nou: aceasta porunca am primit-o de la Tatal Meu. - Ioan 10:11,15,17,18

Vedem ca una din semnificatiile cuvantului "suflet" este chiar viata.

In Matei 10 (pasajul dvs.) Domnul Iisus Hristos ne indeamna sa nu ne temem de cei care ne ucid, fara sa ne poata lua posibilitatea reprimirii vietii (a INVIERII), sa ne temem de CEL care ne poate ucide definitiv, fara sansa de a reprimi viata ("sufletul").

Este crestineste sa nu ma tem de un ucigas. Dintro astfel de moarte, Domnul ma va invia. Este crestineste sa ma tem de moartea definitiva, pe care mi-o poate da Domnul, in urma judecatii.

Luca:Cap. 23
43. Şi Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ţie, astăzi vei fi cu Mine în rai. Cum avea sa fie in rai, ca doar peste citeva ceasuri avea sa moara?
1. Stim ca Domnul Iisus Hristos nu s-a dus in rai, in aceeasi zi. "Nu ma tinea caci inca nu M-am suit la Tatal Meu" (Ioan 20:17) - spune Mantuitorul a treia zi dupa ce vorbise cu talharul de pe cruce.
2. Versetul dvs. este scris gresit (virgula nu este pusa bine). Cititi asa: "Adevarat graiesc tie astazi, (virgula) vei fi cu Mine in rai". Acum, totul se potriveste.

Şi a murit săracul şi a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam.
Interesant,cum a fost dus daca a murit? sa nu-mi spuneti ca este o parabola, pt ca chiar daca este, are menirea sa reflecte un adevar

A murit şi bogatul şi a fost înmormântat. Şi în iad, ridicându-şi ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam şi pe Lazăr în sânul lui.
Daca a murit si a fost inmormintat , cum si-a mai ridicat ochii , din iad? astept, dar va rog sa nu veniti cu rastalmaciri de 2 lei, pt ca altfel n-o sa mai aveti cu cine discuta.
In pilda bogatului nemilostiv, din Luca 16, nu se vorbeste despre suflet (nu se foloseste acest cuvant). In schimb, se vorbeste despre parti trupesti.

Nu puteti folosi aceasta pilda pentru a argumenta ceva despre care nu se pomeneste. Pilda a fost spusa de Mantuitorul, pentru a intelelge mai bine morala de la sfarsitul pildei (vers. 31), nu pentru a alimenta imaginatia unora.


Evrei:22. Ci v-aţi apropiat de muntele Sion şi de cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc şi de zeci de mii de îngeri, în adunare sărbătorească,
23. Şi de Biserica celor întâi născuţi, care sunt scrişi în ceruri şi de Dumnezeu, Judecătorul tuturor, şi de duhurile drepţilor celor desăvârşiţi,Nu va spune nimic referitor la suflete, care in situatia de fata sunt numite duhuri?
Versetul din Evrei 12:22 nu are nici o legatura cu subiectul nostru. Are legatura doar cu "stradania" celor ca dvs. de a argumenta o nascocire pagana.

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 24 Feb 2011, 11:47

V-am cerut, a doua oara, sa explicati si sa armonizati niste pasaje, care au mare legatura intre ele. Dati-mi voie sa anticipez rezultatul: nu veti face ce v-am cerut deoarece stiti ca veti intra intro incalcitura din care nu o sa va scoata nici 10 pastori de ai dvs. Cei care imbratiseaza teoria "sufletului nemuritor" (fantomelor) sunt nevoiti sa ocoleasca multe pasaje, foarte importante (cum ar fi unele din fagaduintele Mantuitorului sau descrierea revenirii Lui) din Sfanta Scriptura.
Vasinec, eu nu va pot raspunde pentru ca nu sunt teolog.
1.Atunci, mergeti duminica la pastor (sau la cineva mai pregatit) sa va invete cum se armonizeaza pasajele din Biblie care vorbesc despre: revenirea Mantuitorului, invierea mortilor in Hristos, despartirea sau schimbarea trupurilor stricacioase si partasia cu Mantuitorul. Ma refer, in special, la pasajele pe care le-am mentionat.

2. Nici eu nu sunt teolog dar stiu ca Biblia nu a fost scrisa pentru teologi.

3. Pana veti primi raspunsul de la pastor (sunt dispus sa astept pana la revelion), va rog sa-mi raspundeti la trei intrebari legate de credinta dvs.:
- credeti in fagaduinta Domnului Iisus Hristos ca va reveni sa ne ia cu EL?
- credeti in fagaduinta Domnului Iisus Hristos ca va reveni si ii va invia pe cei morti in credinta, pentru a-i lua cu EL?
- credeti in fagaduinta Domnului Iisus Hristos ca va reveni si abia atunci va rasplati fiecaruia dupa fapta lui?

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 24 Feb 2011, 12:02

Hai sa va explic totusi de ce nu am inghitit aceasta explicatie: Sa zicem ca Pavel a fost mai nestiutor si nu prea a nimerit data venirii Domnului.
Sa mergem mai pe concret. Faceti aluzie la unele minciuni spuse despre adventisti.

Sfantul Apostol Pavel a fost un adventist autentic, care habar nu avea despre data revenirii Mantuitorului, dar nadajduia ca acest fericit eveniment sa se produca foarte curand, chiar in timpul vietii sale. Sfantul Apostol avea o mentalitate pe care ar trebui sa o avem si noi, nu sa ne batem joc de ea.
Insa, daca Pavel, in Filipeni 1, s-ar fi referit la venirea Domnului, nu ar fi luat in discutie posibilitatea ca el sa plece si restul Bisericii sa ramana pe pamant. Caci, daca era vorba de venirea Domnului, nu ar fi plecat numai Pavel la cer, ci toata Biserica, deci nu s-ar fi despartit de ea. Asa ca ar fi zis: si daca raman in acest trup, si daca plec la cer, tot cu voi voi ramane, deci nu am nici un regret. Dar ce fel de rapire este aceea in care Pavel pleaca si Biserica ramane pe pamant?

Deci, puteti incerca alta explicatie?
Nu stiu ce pasaj ati explicat. Tot faceti referire la "restul Bisericii" sau la "toata Biserica". Ce inseamna pentru dvs. "Biserica"? O fi cumva totalitatea celor care si-au marturisit credinta in Hristos, si astfel au mantuirea garantata?

In Filipeni se vorbeste despre oameni care aveau nevoie de sprijinul lui Pavel pentru a-si intari credinta. Nu se vorbeste despre oameni care au mantuirea garantata si nu au cum sa nu se intalneasca cu Pavel in Imparatia lui Dumnezeu. Daca Domnul Iisus Hristos ar fi revenit sa-i ia pe ai Sai, chiar atunci, nu se stie cati dintre Filipeni ar fi fost mantuiti. De asta prefera Pavel sa se amane momentul partasiei cu Hristos. Mai erau inca suflete de castigat.

De altfel, nici Hristos nu revine din acelasi motiv: "Domnul nu întîrzie în împlinirea fãgãduintei Lui, cum cred unii, ci are o îndelungã rãbdare pentru voi, si doreste ca niciunul sã nu piarã, ci toti sã vinã la pocãintã."(2 Petru 3:9).

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde Floryan » 24 Feb 2011, 12:13


1. Stim ca Domnul Iisus Hristos nu s-a dus in rai, in aceeasi zi. "Nu ma tinea caci inca nu M-am suit la Tatal Meu" (Ioan 20:17) - spune Mantuitorul a treia zi dupa ce vorbise cu talharul de pe cruce.


a.RAi nu inseamna Imparatia Cerurilor faceti o confuzie.
b. Dv snu sunteti Dumnezeu ca sa stiti cu certitudine locul unde S-a dus Hrsitos dupa inviere.
c. DUmnezeu nu este marginit de timp si spatiu? Cat de limitata va este gandirea!
De simultaneitatea prezentei lui Dumnezeu ati auzit? În acelasi timp, Iisus era ,, în mormânt, cu trupul, în iad cu sufletul, în rai cu tâlharul si pe scaun împreuna cu Tatal si cu Duhul ”
2. Versetul dvs. este scris gresit (virgula nu este pusa bine). Cititi asa: "Adevarat graiesc tie astazi, (virgula) vei fi cu Mine in rai". Acum, totul se potriveste.

Se potriveste ligicii dv precum si a cultului AZ7, nicidecum realitatii.
BIblia ortodoxa :
Şi Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ţie, astăzi vei fi cu Mine în rai. Luca 23, 42 . "Astazi vei fi" si dupa cite stiu asta a fost cea mai grea lovitura data diavolului. Pt ca pina la Hristos nu se mantuia nimeni. Dar ASTAZI s-a mantuit tilharul, nu altadata.


<< Luke 23:43 >>

New American Standard Bible (©1995)
And He said to him, "Truly I say to you, today you shall be with Me in Paradise."
King James Bible
And Jesus said unto him, Verily I say unto thee, To day shalt thou be with me in paradise.

American King James Version
And Jesus said to him, Truly I say to you, To day shall you be with me in paradise.

American Standard Version
And he said unto him, Verily I say unto thee, To-day shalt thou be with me in Paradise.

Douay-Rheims Bible
And Jesus said to him: Amen I say to thee, this day thou shalt be with me in paradise.

Darby Bible Translation
And Jesus said to him, Verily I say to thee, To-day shalt thou be with me in paradise.

English Revised Version
And he said unto him, Verily I say unto thee, Today shalt thou be with me in Paradise.

Vedeti? Virgula dv, nu are ce cauta acolo.



Biblia greaca:
καὶ εἶπεν αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Ἀμήν λέγω σοι, σήμερον μετ’ ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ
σήμερον = astazi, observati virgula.
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 24 Feb 2011, 12:17

Filipeni 1:20-24 nu se referă la a doua venire a Mântuitorului ci se referă la trecerea la Domnul a sfântului Paul,
Corect. Filipeni 1:20-24 se refera la partasia cu Domnul (trecerea la Domnul - cum spuneti dvs.) Intr-adevar, nu se refera la timpul cand va avea loc aceasta trecere. Nici eu si nici dvs. nu avem voie sa "deducem" care este momentul. Ne explica Biblia. Alt pasaj, scris tot de Sfantul Apostol, ne spune cand va avea loc aceasta trecere: "si astfel vom fi totdeauna cu Domnul"(1 Tesaloniceni 4:17) - spune Sfantul Apostol Pavel referindu-se la implinirea fagaduintei Mantuitorului, de a reveni si de a ne lua cu EL.

Nu exista alt mod de a fi cu Domnul, decat cel fagaduit de EL (ca va reveni si ne va lua, inviind pe cei morti in credinta). Restul sunt scorneli paganesti.

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde vasinec » 24 Feb 2011, 12:23


a.RAi nu inseamna Imparatia Cerurilor faceti o confuzie.
Vorba multa, saracia omului. Dvs. vreti sa ma convingeti ca Mantuitorul nu se suise la Tatal (asa cum a marturisit) dar se dusese in rai. Adica, intrun rai fara Dumnezeu Tatal.

Am o intrebare: talharul va mai avea parte de INVIERE, la revenirea Domnului Iisus Hristos?

P.S. Imi cer scuze pentru aceasta intrebare deranjanta. Stiu ca dvs. nu credeti, cu adevarat, nici in REVENIREA lui Hristos, nici in INVIEREA mortilor. Nu-si au rostul.

Avatar utilizator
Floryan
Mesaje:652
Membru din:15 Ian 2010, 07:59
Confesiune:ortodox
Preocupări:Viata la tara
Localitate:Bacau

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde Floryan » 24 Feb 2011, 12:38


a.RAi nu inseamna Imparatia Cerurilor faceti o confuzie.
Vorba multa, saracia omului.
Asa este , subiectul e consumat de mult. Subiectul cu virgula deja il ignorati. Cam asa faceti cu toate discutiile.
Dvs. vreti sa ma convingeti ca Mantuitorul nu se suise la Tatal (asa cum a marturisit) dar se dusese in rai. Adica, intrun rai fara Dumnezeu Tatal.
Ceea ce afirmati, dovedeste ca aveti o minte limitata, fara suparare.
Am o intrebare: talharul va mai avea parte de INVIERE, la revenirea Domnului Iisus Hristos?
La care va referiti? La cea a trupului?
P.S. Imi cer scuze pentru aceasta intrebare deranjanta. Stiu ca dvs. nu credeti, cu adevarat, nici in REVENIREA lui Hristos, nici in INVIEREA mortilor. Nu-si au rostul.
De unde stiti asta?
Dumnezeu este totul întru toate si întru nimenea nimic

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Doriana » 24 Feb 2011, 14:01

1.Atunci, mergeti duminica la pastor (sau la cineva mai pregatit) sa va invete cum se armonizeaza pasajele din Biblie care vorbesc despre: revenirea Mantuitorului, invierea mortilor in Hristos, despartirea sau schimbarea trupurilor stricacioase si partasia cu Mantuitorul. Ma refer, in special, la pasajele pe care le-am mentionat.
Pastorul meu poate sa-si spuna cel mult parerea lui; ca si dvs, si ca si mine, de altfel. Sa recunoastem ca exprimarile biblice ne pun in incurcatura.

Nu stiu daca ati observat, dar intrebarea mea era despre pasajul citat de Pavel in Filipeni 1:23, 24. Iar dvs spuneti ca se adresa unora care nu erau pregatiti pentru venirea Domnului? Come on...Cititi primul verset:

"Pavel şi Timotei, robi ai lui Hristos Iisus, tuturor sfinţilor întru Hristos Iisus, celor ce sunt în Filipi, împreună cu episcopii şi diaconii"
Astia erau aia nepregatiti pentru rapire, care ar fi ramas pe pamant daca Pavel ar fi fost rapit?
- credeti in fagaduinta Domnului Iisus Hristos ca va reveni sa ne ia cu EL?
- credeti in fagaduinta Domnului Iisus Hristos ca va reveni si ii va invia pe cei morti in credinta, pentru a-i lua cu EL?
- credeti in fagaduinta Domnului Iisus Hristos ca va reveni si abia atunci va rasplati fiecaruia dupa fapta lui?
Credinta mea e cam mica. Cred numai in ceea ce am trait si experimentat; asupra viitorului ma abtin. Cel putin asupra viitorului global; despre al meu mai vorbesc uneori. Cred in Hristos pe care Il cunosc si in viata pe care o pot trai in El inca de pe acum. Si doresc sa traiesc cu El in fiecare zi; deci nu astept o rapire sau un pui de somn, deoarece sunt deja cu Hristos. Ce va fi dupa moartea mea, El va decide; si stiu ca va decide bine si am incredere. Am insa credinta ca nu va exista nici un somn inconstient care sa ma desparta de El. Pentru ca eu cred constient. :)
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

vasinec

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde vasinec » 24 Feb 2011, 14:30

Nu stiu daca ati observat, dar intrebarea mea era despre pasajul citat de Pavel in Filipeni 1:23, 24. Iar dvs spuneti ca se adresa unora care nu erau pregatiti pentru venirea Domnului? Come on...Cititi primul verset:

"Pavel şi Timotei, robi ai lui Hristos Iisus, tuturor sfinţilor întru Hristos Iisus, celor ce sunt în Filipi, împreună cu episcopii şi diaconii"
Astia erau aia nepregatiti pentru rapire, care ar fi ramas pe pamant daca Pavel ar fi fost rapit?
Toate acele titulaturi, nu indreptateste pe nimeni la mantuire. Altfel, Sfantul Apostol nu le mai dadea filipenilor atatea invataturi si indemnuri. Nimeni nu stie, cine este pregatit si cine nu pentru rapire. Dar, stim ca toti au nevoie de pregatire, in continuare. Asta stia si Sfantul Apostol Pavel de aceea credea ca este de folos sa ramana printre oameni.

Cat priveste rapirea si parasirea (schimbarea) trupurilor, iata ce le spune Sfantul Apostol, chiar filipenilor:
"Dar cetãtenia noastrã este în ceruri, de unde si asteptãm ca Mîntuitor pe Domnul Isus Hristos.
El va schimba trupul stãrii noastre smerite, si-l va face asemenea trupului slavei Sale
"
,(Filipeni 3:20,21) Sfantul Apostol Pavel era un asteptator a lui Hristos. Nu era adeptul ideii fantomelor calatoare (care se desprind de trup si se duc singure la Hristos - fara sa-L mai astepte).

- credeti in fagaduinta Domnului Iisus Hristos ca va reveni sa ne ia cu EL?
- credeti in fagaduinta Domnului Iisus Hristos ca va reveni si ii va invia pe cei morti in credinta, pentru a-i lua cu EL?
- credeti in fagaduinta Domnului Iisus Hristos ca va reveni si abia atunci va rasplati fiecaruia dupa fapta lui?
Credinta mea e cam mica. Cred in Hristos pe care Il cunosc si in viata pe care o pot trai in El inca de pe acum. Si doresc sa traiesc cu El in fiecare zi; deci nu astept o rapire sau un pui de somn, deoarece sunt deja cu Hristos. Ce va fi dupa moartea mea, El va decide; si stiu ca va decide bine si am incredere. Am insa credinta ca nu va exista nici un somn inconstient care sa ma desparta de El. Pentru ca eu cred constient. :)
Credinta dvs. mica, nu se bazeaza pe fagaduintele clare si raspicate, rostite de Mantuitorul? Eu despre asta v-am intrebat. Va rog sa-mi spuneti daca credeti in cele trei fagaduinti ale Mantuitorului, consemnate in Sfanta Scriptura. Fara abureli teologice.

P.S. "Somnul inconstient" (moartea intaia) nu va poate desparti de Hristos. Un astfel de somn face ca dvs. sa inchideti ochii si in clipa urmatoare sa-i deschideti in fata Mantuitorului (chiar daca, in realitate, intre timp au trecut mii de ani). Este acelasi somn pe care l-a avurt si Lazar (prietenul Mantuitorului). Credeti ca el a fost despartit vreo clipa de Domnul? Nicidecum (chiar daca au trecut 4 zile - pe care el nu le-a constientizat).

P.S. 2 Cum va explicati faptul ca cei inviati (si au fost destui) nu au spus nimic despre locurile pe unde au fost pe timpul mortii? Nu cumva au dormit fara sa stie nimic, pana la inviere?

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Dionysie » 24 Feb 2011, 15:59

Corect. Filipeni 1:20-24 se refera la partasia cu Domnul (trecerea la Domnul - cum spuneti dvs.) Intr-adevar, nu se refera la timpul cand va avea loc aceasta trecere. Nici eu si nici dvs. nu avem voie sa "deducem" care este momentul. Ne explica Biblia. Alt pasaj, scris tot de Sfantul Apostol, ne spune cand va avea loc aceasta trecere: "si astfel vom fi totdeauna cu Domnul"(1 Tesaloniceni 4:17) - spune Sfantul Apostol Pavel referindu-se la implinirea fagaduintei Mantuitorului, de a reveni si de a ne lua cu EL.
Văd că începi să te apropii dar dracul încă te ţine tare legat, sau poate îl ţii tu să nu plece dracul de la tine (mai ales că unii chiar au profituri bune temporare din comerţul cu dracul). Zici că nu se referă la timp; ba se referă şi într-un mod evident şi ţi-am explicat odată dar văd că dumneata nu vrei să înţelegi cu nici un chip şi treci peste toate argumentele care ţi se aduc fără să ţii cont de ele.

Când Paul vorbeşte despre trecerea la Domnul, la Filipeni 1 nu se referă la a doua venire a Mântuitorului şi la înviere. Prin urmare el are părtăşie cu Hristos înainte de a doua venire şi înainte de învierea cu trupul, dar după moartea fizică !!! Ce vrei mai evident decât atâta ?? Nu te supăra, dar eşti bătut în cap de nu înţelegi sau eşti plătit pentru a profesa minciuna ideologiei adventiste ?? Dacă era vorba despre a doua venire, ar fi specificat, dar el nu specifică aşa ceva pentru că nu vorbea despre aşa ceva. În schimb, îţi readuc aminte ceea ce şi alţi forumişti ţi-au adus în atenţie, şi anume că, de vreme ce vorbeşte despre părtăşia lui cu Hristos în urma morţii fizice ca alternativă prezentă la prezenţa alături de creştinii din Filipi, este evident că nu se referă la timpul celei de-a doua veniri şi a învierii cu trupul, prin urmare se referă la o stare dincolo de moarte dar care nu este împărăţia lui Dumnezeu de la sfârşitul veacului. Pe de altă parte, faptul că vorbeşte despre mutarea sa, şi este evident că este vorba despre mutarea din trup după moarte pentru că la vers. 24 specifică faptul că alternativa este de a rămâne în trup, în viaţă, şi asta se vede şi din vers. 21 unde spune că moartea îi este un câştig (şi nu exclusiv datorită speranţei învierii, ci datorită nădejdii şi dorinţei de a fi împreună cu Hristos după moarte dar înaintea învierii), în contextul în care despre ceilalţi prezumă că ar rămâne în continuare în viaţă mai departe pentru a îşi duce viaţa Bisericii este încă un argument că el nu se referă la Filipeni 1 la a doua venire a lui Hristos şi la învierea cu trupul.
Nu exista alt mod de a fi cu Domnul, decat cel fagaduit de EL (ca va reveni si ne va lua, inviind pe cei morti in credinta).
Sfântul Paul avea această încredinţare de la Dumnezeu că el va fi împreună cu Hristos chiar şi după moartea fizică şi înainte de a doua venire a Mântuitorului, de aceea şi scrie versetele de la Filipeni 1:21-24. Asta nu înseamnă că trebuie să scrie undeva în Noul Testament explicit că Hristos i-a făcut sfântului Paul o asemenea făgăduinţă; a primit-o prin Duhul Sfânt !! Ba mai mult, Hristos a făcut o asemenea făgăduinţă şi tâlharului de pe cruce care s-a pocăit (Luca 23:43) dar ştiu că voi răstălmăciţi scriptura ca să pară că Hristos ar fi spus altceva decât a spus.
Restul sunt scorneli paganesti.
Nu ştiu cât de păgân este adventismul, dar este evident că învăţăturile lui Ellen White sunt puse în adventism (şi asta se vede din corpul lor fundamental de credinţă) pe acelaşi nivel cu Sfânta Biblie (chiar şi în felul în care o interpretează adventiştii, dar treacă de la noi). Ceea ce este important este faptul că interpretările (poate nu chiar toate, dar oricum aspecte semnificative) lui Ellen White sunt pe acelaşi nivel cu Scriptura în ceea ce îi priveşte pe adventişti, ba poate chiar mai presus decât Biblia, având în vedere că interpretările lui Ellen White se abat, şi nu o dată, de la învăţătura biblică şi cu toate astea sunt preferate aceste interpretări adevărului textului revelat de Dumnezeu.

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Doriana » 24 Feb 2011, 16:21

Credinta dvs. mica, nu se bazeaza pe fagaduintele clare si raspicate, rostite de Mantuitorul? Eu despre asta v-am intrebat. Va rog sa-mi spuneti daca credeti in cele trei fagaduinti ale Mantuitorului, consemnate in Sfanta Scriptura. Fara abureli teologice.
Predicile clasice np de genul : "Crezi tu fagaduintele Domnului? Atunci zi ca noi!" nu au efect asupra mea. Eu sunt np prin alegere, nu prin manipulare.
Credinta mea cea mica se bazeaza pe fagaduintele Domnului pe care le-am experimentat personal sau despre care mi-a vorbit si mie personal, nu numai lui Pavel sau Solomon,sau dvs. Nu am experimentat inca moartea, de aceea nu ma hazardez sa povestesc ce e dincolo.
Si, prefer aburelile mele teologice venite din experienta proprie decat aburelile dvs venite din autosugestionare.

Dar poate se gaseste un alt adventist sa explice pasajul din Filipeni 1: 23,24. In varianta dvs, nici macar sfintii nu sunt siguri ca sunt rapiti; numai Pavel. :roll:
P.S. 2 Cum va explicati faptul ca cei inviati (si au fost destui) nu au spus nimic despre locurile pe unde au fost pe timpul mortii? Nu cumva au dormit fara sa stie nimic, pana la inviere?
Pai eu tocmai pe marturiile celor inviati ma bazez cand spun ca exista viata dincolo. Am auzit cativa. nu va obositi sa spuneti ca sunt inselari satanice. Atata lucru stiu si eu sa deosebesc: pe Dumnezeu de satan. Nu ca nu ar fi intre ei o diferenta de la cer la pamant...
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Dionysie
Mesaje:695
Membru din:20 Dec 2010, 20:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:înţelegerea
Localitate:fost: "aletheia"

Re: DESPRE SUFLET: concepţii eronate la adventişi şi iehoviş

Mesaj necititde Dionysie » 24 Feb 2011, 17:06

«De ce sunteţi trişti, spune el, gândindu-vă la moarte? Era cu mult mai bine să fi murit mai de mult.» „Să mă despart de trup si să fiu împreună cu Hristos, şi aceasta e cu mult mai bine, dar este mai de folos pentru voi să zăbovesc în trup” (Flp 1, 23-24). Toate acestea sunt premergătoare viitoarei lui morţi, pentru ca ei să o suporte cu curaj. Acestea toate conţin în ele multă înţelepciune. «Bine este, zice el, a mă elibera de aici si a fi împreună cu Hristos, căci moartea face parte din cele indiferente», în sine, moartea nu este un lucru rău, ci răul este faptul de a fi pedepsit după moarte. De asemenea, nici lucru bun nu este moartea, ci bunătatea este faptul de a fi cu Hristos după moarte. Astfel că cele bune şi cele rele vin după moarte.

Aşadar, iubiţilor, să nu-i plângem la întâmplare pe cei răposaţi şi nici să ne bucurăm pentru cei ce trăiesc. Cum atunci? Să-i plângem pe cei păcătoşi nu numai când sunt morţi, ci chiar când sunt vii. Să ne bucurăm pentru cei buni şi drepţi nu numai când trăiesc, ci chiar şi când nu mai sunt. Pentru că cei dintâi, chiar vii fiind, muriseră deja, iar aceştia din urmă, chiar murind, sunt vii.

Aceia chiar şi aici trebuie să fie plânşi de toţi pentru că sunt urâţi lui Dumnezeu, pe când aceştia, ducându-se de aici, şi acolo vor fi fericiţi de către oameni, căci s-au dus la Hristos. Păcătoşii, oriunde ar fi, sunt departe de Împăratul slavei şi de aceea sunt vrednici de lacrimi, pe când cei drepţi, fie aici, fie acolo, sunt împreună cu Împăratul şi vor fi mai aproape mai cu seamă acolo, nu ca prin oglindă ( 1 Cor. 13, 12 ), nici doar prin credinţă, ci faţă către faţă.

Să nu-i plângem deci la întâmplare pe cei morţi, ci pe cei morţi în păcate.
sursa: Sfântul Ioan Hrisostom – Omilii la epistola către filipeni a sfântului apostol Pavel – Omila a IV-a
Nimic nu poate fi mai fericit şi totodată mai curajos ca sufletul lui Pavel. Toţi ne înfricoşăm de moarte: unii din cauza mulţimii păcatelor şi aici mă număr şi eu - alţii din cauza micimii sufletului şi a ticăloşiei lor - dintre care eu nu voi face niciodată parte, căci aceştia sunt oameni trupeşti care sunt laşi din cauza fricii. Deci moartea, de care ne îngrozim cu toţii, el o dorea şi se grăbea a se duce mai curând la Hristos, zicând că a se despărţi de trup este cu mult mai bine.

Dar ce spui ? Urmând a te duce de aici către cer şi a fi împreună cu Hristos, nu ştii ce vei alege? Departe era această neştiinţă de sufletul lui Pavel ! Pentru că cine, dacă i-ar spune cineva aceasta şi l-ar asigura, nu ar răspunde imediat: da, fiindcă după cum a ne despărţi de trup şi a fi cu Hristos nu stă în puterea noastră, la fel nici a rămâne aici pe pământ nu stă în puterea noastră, însă ambele lucruri stăteau în puterea lui Pavel si a fericitului său suflet, căci el avea nădejde !
sursa: Sfântul Ioan Hrisostom – Omilii la epistola către filipeni a sfântului apostol Pavel – Omila a V-a

Pr Haralambie
Mesaje:895
Membru din:14 Ian 2010, 19:54
Confesiune:ortodox
Preocupări:Sensul vieţii
Localitate:BOR
Contact:

Re: DESPRE SUFLET: împotriva "Turnului de veghe"

Mesaj necititde Pr Haralambie » 24 Feb 2011, 19:01

Apocalipsa: Şi am văzut tronuri şi celor ce şedeau pe ele li s-a dat să facă judecată. Şi am văzut sufletele celor tăiaţi pentru mărturia lui Iisus şi pentru cuvântul lui Cum lea vazut sufletele daca nu mai sunt? sa nu-mi spuneti ca in imaginatie, ca atunci chiar sunteti de risul copiilor
In pasajul dvs. se vorbste despre "niste suflete" ale celor morti, care strigau la Dumnezeu. La fel, si sangele lui sangele lui Abel striga, din pamant, la Dumnezeu (Facerea 4:10). Daca dvs. luati literal pasajul din Apocalipsa va trebui sa faceti la fel si cu pasajul din Facerea 4:10. Astept sa-mi explicati cum striga sangele mortilor, la Dumnezeu. Apoi va explic si eu cum striga sufletele mortilor, la Dumnezeu.

Sa nu-mi spuneti ca atat sangele cat si sufletul sunt niste entitati constiente care pot striga la Dumnezeu, in mod real.
Sunt Eu, oare, om, spune Dumnezeu, ca sa aud numai glasul rostit cu limba? Nu ! sunt Dumnezeu si pot auzi pe cel care striga cu sangele si pe cel care zace la pamant! ( sf Ioan G de A ur, I omilii la facere, pg 224) Asa interpreteaza unul din cei mai mari invatatori ai crestinismului, cu alte cuvinte, vreti sa-L coborati pe Dumnezeu la modul Dumneavoastra de perceptie d-le vasinec? de unde stiti ca Dumnezeu nu poate auzii si acest glas al sangelui? daca Dumnezeu a spus asa, El Insusi, d-ta poti sa spui altfel? care este criteriu, prin care vreti sa-i dati acestui citat o interpretare alegorica?
D-le, in conceptia noastra, sufletul comunica, si nu numai ca pastreaza acele facultati mintale care le avem noi in trup, dar ele devin mult mai active dupa moartea trupului, potrivit acestei intelegeri, sufletele pot striga, asa cum sf ingeri de ex; arhanghelul Gavriil s-a Adresat sf Fecioarei Maria, desi este duh, asa si sufletele, care sunt tot duhuri, iar sangele striga si el intr-un fel anume, care Dumnezeu poate sa-L auda.
Dar d-ta, deviezi de la subiect d-le, eu v-am intrebat: Cum lea vazut sufletele daca nu mai sunt? , iar d-ta imi raspunzi cu totul altceva, despre strigare, deci nu sunteti la obiect d-le, raspunsul nu este pertinent.
Matei :Cap. 10
28. Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, iar sufletul nu pot să-l ucidă; temeţi-vă mai curând de acela care poate şi sufletul şi trupul să le piardă în gheena.
Cum nu ucide sufletul daca trupul nu mai este ?
1.Versetul din Matei 10 demonstreaza un lucru care nu va convine: sufletul este muritor (poate fi nimicit in gheena).
2. Cuvantul "suflet" (psuche - in greaca) are mai multe semnificatii.

Ex: Eu sunt Pastorul cel bun. Pastorul cel bun isi da sufletul pentru oi. [...] asa cum Ma cunoaste pe Mine Tatal, si cum cunosc Eu pe Tatal; si Eu imi dau sufletul pentru oile Mele. [...] Tatal Ma iubeste, pentru ca imi dau sufletul, ca iaras sa-l primesc. Nimeni nu Mi-l ia cu sila, ci il dau Eu de la Mine. Am putere sa-l dau, si am putere sa-l primesc din nou: aceasta porunca am primit-o de la Tatal Meu. - Ioan 10:11,15,17,18

Vedem ca una din semnificatiile cuvantului "suflet" este chiar viata.

In Matei 10 (pasajul dvs.) Domnul Iisus Hristos ne indeamna sa nu ne temem de cei care ne ucid, fara sa ne poata lua posibilitatea reprimirii vietii (a INVIERII), sa ne temem de CEL care ne poate ucide definitiv, fara sansa de a reprimi viata ("sufletul").

Este crestineste sa nu ma tem de un ucigas. Dintro astfel de moarte, Domnul ma va invia. Este crestineste sa ma tem de moartea definitiva, pe care mi-o poate da Domnul, in urma judecatii.
1. De ce nu ne convine faptul ca sufletul este muritor? noi nu contrazicem acest fapt, numai ca moartea sufletului nu o intelegem ca pe o distructibilitate/ disparitie, ci ruperea legaturii harice cu creatorul, fapt ce i s-a intamplat lui Adam in rai.

2. D-le, este adevarat ca : una din semnificatiile cuvantului "suflet" este chiar viata. dar nu in acest context; dupa interpretarea d-tale, semnificatia de fata a cuvantului "suflet" este chiar viata, da? dar Mantuitorul spune :Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, iar sufletul( dupa d-ta ,viata) nu pot să-l ucidă , de unde rezulta ca viata de acum nu ne-o poate lua nimeni, fapt neadevarat !; cred ca va dati seama de absurditate si contrazicere...

Mantuitorul, in versetul 28, face diferenta intre trup si suflet, spune ca pe unul il pot ucide doar oamenii ( trupul) iar Dumnezeu poate ucide trupul si sufletul impreuna, de aceea trebuie sa ne temem de El; deci este o dovada biblica despre suflet, anume ca, poate sa aiba existenta separata de trup, clar! ; mai departe, interpretarea d-tale este fortata, ilogica, si falsa.
Luca:Cap. 23
43. Şi Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ţie, astăzi vei fi cu Mine în rai. Cum avea sa fie in rai, ca doar peste citeva ceasuri avea sa moara?
1. Stim ca Domnul Iisus Hristos nu s-a dus in rai, in aceeasi zi. "Nu ma tinea caci inca nu M-am suit la Tatal Meu" (Ioan 20:17) - spune Mantuitorul a treia zi dupa ce vorbise cu talharul de pe cruce.
2. Versetul dvs. este scris gresit (virgula nu este pusa bine). Cititi asa: "Adevarat graiesc tie astazi, (virgula) vei fi cu Mine in rai". Acum, totul se potriveste.
1.Pt d-ta, Hristos e doar om, pt noi El este si Dumnezeu, iar unul din atributele fiintei dumnezeiesti este ,,infinitatea''' , asa dar raiul nu este inafara Lui Dumnezeu, prin urmare Mantuitorul a pronuntat un adevar, pe care voi il contraziceti, voi contraziceti biblia, categoric!: Adevărat grăiesc ţie, astăzi vei fi cu Mine în rai. .
Acest fapt, demonstreaza neindoielnic ca, sufletul talharului care s-a pocait pe ultima suta de metrii, urma sa mearga in rai!
Iar ceea ce spui d-ta, este valabil doar pt trup. Nu S-a dus cu trupul in aceeasi zi, pt ca urma sa stea in pamant pana la inviere, dar asta nu-i o demonstratie logica si viabila a ceea ce a spus Hristos; Deci d-ta nu ai raspuns.
2.Cred ca este clara demonstratia lui Florian, din cealalta pagina.

Biblia greaca:
καὶ εἶπεν αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Ἀμήν λέγω σοι, σήμερον μετ’ ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ
σήμερον = astazi, observati virgula.
Cred ca acest fapt s-a mai discutat si in alt loc; nu de alta dar am vrut sa va reamintesc, pt ca se pare treceti cam prea repede cu vederea cele adevarate.
Şi a murit săracul şi a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam.
Interesant, cum a fost dus daca a murit? sa nu-mi spuneti ca este o parabola, pt ca chiar daca este, are menirea sa reflecte un adevar

A murit şi bogatul şi a fost înmormântat. Şi în iad, ridicându-şi ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam şi pe Lazăr în sânul lui.
Daca a murit si a fost inmormintat , cum si-a mai ridicat ochii , din iad? astept, dar va rog sa nu veniti cu rastalmaciri de 2 lei, pt ca altfel n-o sa mai aveti cu cine discuta.
In pilda bogatului nemilostiv, din Luca 16, nu se vorbeste despre suflet (nu se foloseste acest cuvant). In schimb, se vorbeste despre parti trupesti.

Nu puteti folosi aceasta pilda pentru a argumenta ceva despre care nu se pomeneste. Pilda a fost spusa de Mantuitorul, pentru a intelelge mai bine morala de la sfarsitul pildei (vers. 31), nu pentru a alimenta imaginatia unora.
N-are importanta ca nu se foloseste termenul de suflet, noi vorbim despre un anumit inteles, nu despre termen; faptul ca săracul a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam, dupa moartea trupeasca, este inca o dovada ca noi continuam existenta dincolo de moartea trupeasca.
La fel si bogatul din chinuri, demonstreaza acest fapt cu o claritate ce nu mai necesita explicatii, dar d-stra, bag seama, va straduiti din rasputeri sa stricati adevaratul inteles al evangheliei spre propria pierzare ! sa nu va fie.
Evrei:22. Ci v-aţi apropiat de muntele Sion şi de cetatea Dumnezeului celui viu, de Ierusalimul cel ceresc şi de zeci de mii de îngeri, în adunare sărbătorească,
23. Şi de Biserica celor întâi născuţi, care sunt scrişi în ceruri şi de Dumnezeu, Judecătorul tuturor, şi de duhurile drepţilor celor desăvârşiţi,Nu va spune nimic referitor la suflete, care in situatia de fata sunt numite duhuri?
Versetul din Evrei 12:22 nu are nici o legatura cu subiectul nostru. Are legatura doar cu "stradania" celor ca dvs. de a argumenta o nascocire pagana.
Ba, are legatura, inca foarte mare si cu subiectul nostru si cu ''stradania'' ,; cu subiectul nostru, duhurile dreptilor, din Ierusalimul ceresc, nu va spune nimic?
Are legatura si cu "stradania" celor ca dvs. de a argumenta o nascocire eretica.
Concluzie:Raspunsurile d-stra sunt: ilogice, partinitoare, fara obiectivitate, false, noi suntem interesati de adevar nu de aparare a unor idei sectare, cu orice pret, chiar daca sunt false. ;)
Cu mult respect.


Înapoi la “Adventiştii şi "Martorii lui Iehova"”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX