Sfinţii Apostoli sunt creştini din moment ce L-au primit pe Iisus Hristos ca Fiul Lui Dumnezeu.Am fost intrebat de curand de cineva ce religie au avut Sfintii Apostoli
Religia creştină de mai târziu este religia creştină pe care a predat-o Însuşi Hristos, nu este alta.mi s-a parut o intrebare speciala pentru ca ei se formau in religia crestina de mai tarziu, dar nu erau inca crestini
Dvstră puneţi această problemă în formă matematică, dar nu mi se pare o abordare corectă în această chestiune pt că prin afirmaţia de mai sus spuneţi (după un raţionament "logic") că Sfinţii Apostoli nu erau încă creştini când tocmai ei sunt miezul, sunt nucleul de la care s-a format creştinismul căci ei au primit învăţătura Lui Hristos şi au transmis-o mai departe. La cincizecime a avut loc înfiinţarea bisericii (ca instituţie) şi consolidarea Bisericii (ca Trup al Lui Hristos) Creştine.nu erau inca crestini deoarece infiintarea Bisericii Crestine a avut loc la Cincizecime in urma pogorarii Sf. Duh.
Sunt de acord cu tine insa eu am gandit un pic mai profund si nu neaparat matematic.Sfinţii Apostoli sunt creştini din moment ce L-au primit pe Iisus Hristos ca Fiul Lui Dumnezeu.Am fost intrebat de curand de cineva ce religie au avut Sfintii ApostoliReligia creştină de mai târziu este religia creştină pe care a predat-o Însuşi Hristos, nu este alta.mi s-a parut o intrebare speciala pentru ca ei se formau in religia crestina de mai tarziu, dar nu erau inca crestiniDvstră puneţi această problemă în formă matematică, dar nu mi se pare o abordare corectă în această chestiune pt că prin afirmaţia de mai sus spuneţi (după un raţionament "logic") că Sfinţii Apostoli nu erau încă creştini când tocmai ei sunt miezul, sunt nucleul de la care s-a format creştinismul căci ei au primit învăţătura Lui Hristos şi au transmis-o mai departe. La cincizecime a avut loc înfiinţarea bisericii (ca instituţie) şi consolidarea Bisericii (ca Trup al Lui Hristos) Creştine.nu erau inca crestini deoarece infiintarea Bisericii Crestine a avut loc la Cincizecime in urma pogorarii Sf. Duh.
Îmi cer iertare că nu am luat în considerare cerinţa de a-i lăsa pe cei mai învăţaţi să vă răspundă, dar neputând accepta -conştiinţa mea de creştin- cele referitoare la primii Apostoli, am considerat de cuviinţă să intervin.
Sunt de acord si cu tine insa eu ma refer de perioada lor de dinainte de Cincizecime si nu dupa.Parerea mea e ca Apostolii nu au fost nicidecum catehumeni (vorbim de perioada de dupa Cincizecime), ci cele mai alese madulare ale Bisericii, crestini cu "C" mare. Dar cred ca sunt mai mult decat crestini, sunt "hristofori". In invataturile lor avem toata dogmatica, chiar daca nu intotdeauna explicit (dar nu pentru ca nu stiau ei, ci pentru ca au lasat in scrieri atat cat a fost de trebuinta pentru timpurile lor; daca ar fi trait astazi, cu siguranta ar fi clarificat toate dogmele si pe intelesul nostru). Deci putem spune ca au fost Ortodoxia, culmea si exemplul pentru toate veacurile.
Intr-adevar, intrebarea vine dintr-un mediu protestant si inainte de a raspunde am vrut sa stiu si parerea d-voastra si a altora de pe forum.1. Eu cred că întrebarea nu este întru totul corectă. Mai mult trebuie să ne întrebăm dacă "religia" noastră este ca a Apostolilor şi nu dacă a Apostolilor a fost ca a noastră. Şi dacă religia noastră, mă refer la principiile de bază ale credinţei, nu sunt ca şi la Sf. Apostoli, atunci e vai de noi.
2. Aşa cum spune cartea Faptele Apostolilor 11:26, încă de la început, iniţial în Antiohia apoi peste tot, Apostoliii şi ucenicii acestora, adică toţi cei care au crezut în Hristos, au fost numiţi creştini. Deci dacă e să o luăm ad literam, religia Apostolilor era creştinismul, ca şi religia noastră.
3. Presupun că o astfel de întrebare vine din mediul neoprotestant pt a arăta de fapt că credinţa ortodoxă nu ar fi ca cea a apostolilor. Întradevăr atunci nu era denumirea de ortodoxă, dar nu era nici cea de baptistă, penticostală, adventistă şi nici chiar catolică (care e menţionată prima dată pe la anul 106, dar se referea la Biserica Creştină Universală). Şi până la urmă contează nu atât denumirea "religiei" cât cele 2 tipuri de succesiune apostolică: de învăţătură şi har. Pe astea le are doar Biserica Ortodoxă. Chiar şi ordinea enumerării acestora contează f. mult.
4. Apostolii în nici un caz nu pot fi numiţi "catehumeni", ci noi suntem şi trebuie să fim în continuare catehumenii credinţei lor.
Se stie, din cartile Faptele Apostolilor si Epistolele Sfintilor Apostoli ca:Mai mult trebuie să ne întrebăm dacă "religia" noastră este ca a Apostolilor şi nu dacă a Apostolilor a fost ca a noastră. Şi dacă religia noastră, mă refer la principiile de bază ale credinţei, nu sunt ca şi la Sf. Apostoli, atunci e vai de noi.
Sfinţii Apostoli sunt creştini ai Bisericii primare, Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească. Noi, cei de astăzi le-am primit învăţătura şi ne străduim să o punem în practică astfel încât să ne mîntuim.se poate spune ca Sfintii Apostoli au fost de religie ortodoxa? Sau, are ortodoxia religia Sfintilor Apostoli?
Creştinismul ortodox [adevărat] este în baza revelaţiei dumnezeieşti teologie şi spiritualitate în Duh şi în Adevăr, nu o Religie a Cioclilor, a Dricarilor şi a Groparilor de suflete cum este religia adventistă. Minunile prin harul lui Dumnezeu şi prin credinţă au existat şi există încă în ziua de azi în Sfânta Biserică, spre deosebire de Religia adventistă a cioclilor şi dricarilor de suflete unde nu există minuni pentru că nu au nici credinţă adevărată, nici har de la Dumnezeu, nici un fel de putere reală de sfinţire. Religia adventistă a dricarilor de suflete este lipsită de har al Duhului Sfânt şi puturoasă ca un cadavru împuţit şi lipsit de viaţă. După cum se vede şi mai sus în film acesta este un caz, printre altele, de manifestare reală a puterilor dumnezeieşti supranaturale în viaţa în Hristos în Biserica Sfântă Ortodoxă, asta pe lângă minunile de transformări de suflete şi de întoarceri la Dumnezeu care au avut loc de aproape 2000 de ani încoace. Ceea de mai sus este o dovadă elocventă şi inatacabilă a adevărului prezenţei şi lucrării supranaturale a harului dumnezeiesc în Sfânta Biserică Ortodoxă [bineînţeles unde şi oamenii s-au deschis harului mântuirii şi sfinţirii], fapt care atestă, printre multe altele chiar dacă nu la fel de "spectaculoase", apostolicitatea Bisericii Ortodoxe a lui Hristos, continuitatea ei apostolică în adevărata credinţă şi adevăratul har dumnezeiesc. Asta spre deosebire de Religia cioclilor şi dricarilor de suflete, adventoistă, care nu are nici adevărata credinţă apostolică [deşi se orbecăie precum orbii în Biblie, căci citesc dar nu înţeleg, văd dar nu pricep] şi nici har, putere reală de sfinţire de la Dumnezeu [nu au Sfinte Taine, nu au minuni dumnezeieşti, nu au nimic de fapt, în afară de orbecăiala prin Biblie şi vegetarianism, care oricum îl ştiau şi-l practicau mulţi înţelepţi şi sfinţi încă din antichitate]. Asta ca să nu mai punem la socoteală că nu au nici sărăcia cu duhul şi smerenia după cât de mândri şi de orgolioşi, semănători de vrajbă, de scandal, duşmănoşi la adresa Bisericii şi mândri din cale-afară.e. Moaştele sfinţilor, anticiparea incoruptibilitãţii trupurilor înviate şi îndumnezeite, din veacul viitor.
Biserica cinsteşte şi moaştele sfinţilor, cinstindu-i prin aceasta pe ei înşişi, întrucât oamenii se pun şi prin ele în legãturã cu ei. Faptul menţinerii osemintelor lor în stare de incoruptibilitate este o arvunã a viitoarei incoruptibilitãţi a trupurilor întregi dupã înviere şi dupã deplina lor îndumnezeire. Ele se menţin incoruptibile, pentru cã în ele se menţine o putere dumnezeiascã din vremea când trupurile lor erau unite cu sufletul. Ba mai mult, asupra lor se prelungeşte starea de îndumnezeire accentuatã a sufletelor lor din starea actualã. Aceasta se datoreşte faptului cã puterile sufletului şi harul dumnezeiesc din el îşi prelungesc lucrarea şi în trup, înfãptuind şi în acesta o stare de sfinţenie, cât timp sfântul trãieşte pe pãmânt, şi un fel de stare de incoruptibilitate dupã trecerea sufletului sfântului, prin moarte, la starea accentuatã de îndumnezeire. Moaştele sunt astfel o anticipare a trupului pnevmatizat de dupã înviere.
Menţinându-se incoruptibile, osemintele sfinţilor aratã cã sufletul personal al lor şi harul Sfântului Duh din ei rãmân mai departe într-o legãturã cu trupurile lor.
De aceea cei ce se roagã lângã osemintele sfântului nu se adreseazã propriu-zis lor, ci persoanei lui. Cinstirea trece la persoanã, ca şi în cazul cinstirii icoanei.
Biserica şi credincioşii au convingerea cã prin atingerea de moaşte şi prin rugãciuni adresate sfântului lângã moaştele lui se înfãptuiesc adeseori vindecãri şi alte fapte minunate, ca şi prin atingerea icoanelor, datoritã energiilor dumnezeieşti care, din persoanele celor reprezentaţi în icoane şi, în ultimã analizã, din Hristos, se prelungesc în icoane sau în moaşte. Un temei pentru cinstirea moaştelor şi al credinţei în puterea ce iradiazã din ele ni-l dã Sfânta Scripturã prin cazul învierii unui mort aruncat peste osemintele proorocului Elisei (4 Regi 13, 21). Puterea dumnezeiascã ce lucreazã prin trupurile sfinţilor dupã moarte e o continuare, dar şi o intensificare a puterii ce lucra prin trupurile lor cât erau în viaþã. Chiar umbra trupului lui Petru avea putere sã vindece pe bolnavii peste care trecea (Fapte 5, 15). Iar alţi bolnavi se vindecau prin atingerea de ştergarele care fuseserã folosite de Sfântul Apostol Pavel (Fapte 19, 11).
Crestinismul ca orice religie nou infiintata isi avea princiile bazate pe invatatura lui Hristos insa ea a fost trasmisa la inceput prin Sfanta Traditie si mai apoi s-a fixat si in scris in timpul Sinoadelor Ecumenice.Se stie, din cartile Faptele Apostolilor si Epistolele Sfintilor Apostoli ca:
1.Sfintii Apostoli nu-si faceau semnul crucii sau vre-un alt semn. Propovaduiau Crucea lui Hristos, fara a-si face semne magice;
Pentru ca Sfintii Apostoli erau inca in viata si nu se puteau cinsti pe ei, din smerenie, insa urmasii lor sigur ca ii cinsteau pentru viata, scrierile si faptele lor, dar poate ca nu aveau toti talent la pictura insa stim ca Sf. Ev. Luca este primul care a pictat-o pe Maica Domnului.2. Nu foloseau icoane pentru inchinare;
Pentru ca Maica Domnului era inca in viata si tot din smerenie nu o laudau cand erau in preajma ei, insa mai apoi cand au mers sa propovaduiasca Evanghelia lui Hristos si la celelalte popoare sigur ca macar verbal o laudau.3. Nu se inchinau la Maica Domnului (nici macar nu au pomenit-o in epistolele lor);
Sfintele Moaste au inceput sa fie cinstite atunci cand au fost descoperiti primi sfinti neputreziti si care raspandeau un miros placut in jur si a caror viata se cunoastea ca fusese sfanta.4. Nu se inchinau la oase de morti (numite moaste);
Corect!5. Nu se inchinau la ingeri sau la sfinti; pentru ei Domnul Iisus Hristos era singurul mijlocitor intre Dumnezeu si oameni;
Si vietuirea crestina e recomandata dupa cuvintele Sf. Ap. Pavel:6. Crestinismul Sfintilor Apostoli nu se baza pe ritualuri si misticism; se baza pe multa invatatura si vietuire crestina, in viata de zi cu zi.
Aceasta credinta o avem si noi crestinii de azi.7. Credinta lor avea la baza fagaduintele Mantuitorului, ca se va intoarce sa ii ia cu EL si sa le daruiasca viata vesnica (la inviere);
Da! Se poate spune ca Sfintii Apostoli au fost de religie ortodoxa pentru ca ortodox inseamna ,,drept credincios” adica credinta curata si nemodificata in Hristos si cu Hristos.Intrebare: se poate spune ca Sfintii Apostoli au fost de religie ortodoxa? Sau, are ortodoxia religia Sfintilor Apostoli?
Eu sunt deacord cu toate punctele pe care le-aţi scris mai sus. Absolut cu toate, afară de 8 care nu se ştie ce ascunde. Şi ele fac parte din învăţătura ortodoxă.Se stie, din cartile Faptele Apostolilor si Epistolele Sfintilor Apostoli ca:
1.Sfintii Apostoli nu-si faceau semnul crucii sau vre-un alt semn. Propovaduiau Crucea lui Hristos, fara a-si face semne magice;
2. Nu foloseau icoane pentru inchinare;
3. Nu se inchinau la Maica Domnului (nici macar nu au pomenit-o in epistolele lor);
4. Nu se inchinau la oase de morti (numite moaste);
5. Nu se inchinau la ingeri sau la sfinti; pentru ei Domnul Iisus Hristos era singurul mijlocitor intre Dumnezeu si oameni;
6. Crestinismul Sfintilor Apostoli nu se baza pe ritualuri si misticism; se baza pe multa invatatura si vietuire crestina, in viata de zi cu zi.
7. Credinta lor avea la baza fagaduintele Mantuitorului, ca se va intoarce sa ii ia cu EL si sa le daruiasca viata vesnica (la inviere);
8. etc.
Intrebare: se poate spune ca Sfintii Apostoli au fost de religie ortodoxa? Sau, are ortodoxia religia Sfintilor Apostoli?
Aşa este, deoarece numai ei (în mod personal) au putut fi infailibili în materie de credinţă; după ei - doar Bisrica prin Sfintele Soboare a toată lumea.Parerea mea e ca Apostolii nu au fost nicidecum catehumeni (vorbim de perioada de dupa Cincizecime), ci cele mai alese madulare ale Bisericii, crestini cu "C" mare. Dar cred ca sunt mai mult decat crestini, sunt "hristofori". In invataturile lor avem toata dogmatica, chiar daca nu intotdeauna explicit (dar nu pentru ca nu stiau ei, ci pentru ca au lasat in scrieri atat cat a fost de trebuinta pentru timpurile lor; daca ar fi trait astazi, cu siguranta ar fi clarificat toate dogmele si pe intelesul nostru). Deci putem spune ca au fost Ortodoxia, culmea si exemplul pentru toate veacurile.
Concluzie (pe subiect): Sfintii Apostoli nu-si faceau semnul crucii. Acest obicei a aprut mai tarziu (cu cateva secole).Crestinismul ca orice religie nou infiintata isi avea princiile bazate pe invatatura lui Hristos insa ea a fost trasmisa la inceput prin Sfanta Traditie si mai apoi s-a fixat si in scris in timpul Sinoadelor Ecumenice.Se stie, din cartile Faptele Apostolilor si Epistolele Sfintilor Apostoli ca:
1.Sfintii Apostoli nu-si faceau semnul crucii sau vre-un alt semn. Propovaduiau Crucea lui Hristos, fara a-si face semne magice;
Printre invataturile ei se numara si cinstirea Sf. Cruci despre care se spune ca in primele veacuri, in timpul persecutiilor, crestinii isi faceau semnul ei pe frunte ca un semn de recunoastere printre pagani.
Cu timpul acest semn s-a generalizat si s-a hotarat savarsirea lui pe intreg trupul si nu poate fi considerat o inventie locala din moment ce astazi multe tari care pastreaza religia crestinismului pur il au si il cinstesc.
Concluzie: Sfintii Apostoli nu foloseau icoane pentru inchinare.Pentru ca Sfintii Apostoli erau inca in viata si nu se puteau cinsti pe ei, din smerenie, insa urmasii lor sigur ca ii cinsteau pentru viata, scrierile si faptele lor, dar poate ca nu aveau toti talent la pictura insa stim ca Sf. Ev. Luca este primul care a pictat-o pe Maica Domnului.2. Nu foloseau icoane pentru inchinare;
Concluzii:Pentru ca Maica Domnului era inca in viata si tot din smerenie nu o laudau cand erau in preajma ei, insa mai apoi cand au mers sa propovaduiasca Evanghelia lui Hristos si la celelalte popoare sigur ca macar verbal o laudau.3. Nu se inchinau la Maica Domnului (nici macar nu au pomenit-o in epistolele lor);
Insa cinstea cea mare pentru ea s-a aratat prin mutarea ei cu trupul la cer sezand de-a dreapta Fiului Sau si in urma acestei minuni au inceput crestinii sa o supracinsteasca sau sa o supravenereze stiind ca ea duce rugaciunile lor inaintea lui Hristos avand mare trecere inaintea Fiului Sau iar El ii este ascultator si prin Fecioara Maria creste mila Lui fata de noi.
Concluzie:Sfintele Moaste au inceput sa fie cinstite atunci cand au fost descoperiti primi sfinti neputreziti si care raspandeau un miros placut in jur si a caror viata se cunoastea ca fusese sfanta.4. Nu se inchinau la oase de morti (numite moaste);
Una din marturiile mai vechi despre cinstirea si pretuirea Sfintelor Moaste o avem prin epistola Bisericii din Smirna in legatura cu martiriul Sfantului Policarp (+ 166).
Concluzie:Corect!5. Nu se inchinau la ingeri sau la sfinti; pentru ei Domnul Iisus Hristos era singurul mijlocitor intre Dumnezeu si oameni;
Domnul Iisus Hristos este singurul mijlocitor intre Dumnezeu si oameni, insa mijlocitorii intre El si oameni sunt Fecioara Maria si sfintii care nu fac altceva decat sa-L roage ca El sa fie milostiv fata de noi atat la judecata particulara cat si cea universala.
In crestinismul Sfintilor Apostoli se vorbste doar despre 4 sacramente: botez, Sfanta Impartasanie, nunta si mirungere. In rest .... multa invatatura, rugaciune si vietuire crestina, manifestata prin dragostea fata de aproapele.Si vietuirea crestina e recomandata dupa cuvintele Sf. Ap. Pavel:6. Crestinismul Sfintilor Apostoli nu se baza pe ritualuri si misticism; se baza pe multa invatatura si vietuire crestina, in viata de zi cu zi.
,,Căci, eu, prin Lege, am murit faţă de Lege, ca să trăiesc lui Dumnezeu.
M-am răstignit împreună cu Hristos; şi nu eu mai trăiesc, ci Hristos trăieşte în mine. Şi viaţa de acum, în trup, o trăiesc în credinţa în Fiul lui Dumnezeu, Care m-a iubit şi S-a dat pe Sine însuşi pentru mine." (Galateni 2, 19-20)
Dar si ritualul si misticismul:
,,Paharul binecuvântării, pe care-l binecuvântăm, nu este, oare, împărtăşirea cu sângele lui Hristos? Pâinea pe care o frângem nu este, oare, împărtăşirea cu trupul lui Hristos?
Că o pâine, un trup, suntem cei mulţi; căci toţi ne împărtăşim dintr-o pâine." (I Corinteni 10,17)
,, ... aceasta să faceţi spre pomenirea Mea." (Luca 22,19)
Dat-mi voie sa nu va cred. Faceti parte din acea categorie de credinciosi care nu-l mai asteapta pe Hristos, sa se intoarca si sa-i ia cu El (inviindu-i pe cei morti in credinta); dvs. credeti ca va duceti singuri la Hristos.Aceasta credinta o avem si noi crestinii de azi.7. Credinta lor avea la baza fagaduintele Mantuitorului, ca se va intoarce sa ii ia cu EL si sa le daruiasca viata vesnica (la inviere);
Tot mai puteti spune ca Sfintii Apostoli au fost de religie ortodoxa? Mai vreti inca un set de 7 diferente intre crestinismul din vremea Sfintilor Apostoli si crestinismul actual ortodox?Da! Se poate spune ca Sfintii Apostoli au fost de religie ortodoxa pentru ca ortodox inseamna ,,drept credincios” adica credinta curata si nemodificata in Hristos si cu Hristos.Intrebare: se poate spune ca Sfintii Apostoli au fost de religie ortodoxa? Sau, are ortodoxia religia Sfintilor Apostoli?
Sinonimele dreptei credinte au aparut insa in timp.
concluzia (pe subiect) este ca aici s-a stricat cel putin orzul pe gaste daca nu chiar ... cum era vorba cu margaritarele care nu se arunca....?.......
Concluzie (pe subiect): ..........
Cand Dumnezeu a creat pe om el nu stia sa scrie.Concluzie (pe subiect): Sfintii Apostoli nu-si faceau semnul crucii. Acest obicei a aparut mai tarziu (cu cateva secole).
Concluzie: Daca nu s-ar fi descoperit oglinda si luciul apei astazi tu nu ai fi stiut cum arati.Concluzie: Sfintii Apostoli nu foloseau icoane pentru inchinare.
P.S. Sfantul Evanghelist Luca era medic nu pictor. Ideea cu pictatul Maicii Domnului este o nascocire. De ce nu ne marturiseste Sfantul Luca despre o astfel de pictura? Cititi Faptele Apostolilor (carte scrisa de Sfantul Evanghelist Luca).
Concluzii:Concluzii:
1. Sfintii Apostoli nu s-au inchinat Maicii Domnului cat era in viata;
2. Sfintii Apostoli nu s-au inchinat Maicii Domnului nici dupa moartea acesteia;
3. Sfintii Apostoli nu pomenesc nimic despre Maica Domnului, in cele 21 de epistole ale lor;
4. Nu stiu de unde ati luat ideea cu inaltarea Maicii Domnului, cu trupul, le cer. Nu gasim asa ceva in scriptura (ma refer, in special, la scrierile Sfintilor Apostoli, contemporani cu Maica Domnului).
P.S. A se face diferenta intre inchinarea la Maica Domnului (inchinare nebiblica) si cinstirea Maicii Domnului (pe care neo-protestantii o fac).
Concluzie:Concluzie:
Sfinti Apostoli nu se inchinau la oase de morti. Acest obicei a aparut mai tarziu.
Concluzie:Concluzie:
Sfintii Apostoli nu se rugau la altcineva decat la Dumnezeu, prin Iisus Hristos (exclus: icoane, oase, sfinti, etc).
In crestinismul Sfintilor Apostoli se vorbeste despre cele 4 sacramente: Botez, Sfanta Impartasanie, Nunta si Mirungere dar si de Spovedanie:In crestinismul Sfintilor Apostoli se vorbeste doar despre 4 sacramente: botez, Sfanta Impartasanie, nunta si mirungere. In rest .... multa invatatura, rugaciune si vietuire crestina, manifestata prin dragostea fata de aproapele.
Sfintii Apostoli nu practicau inventii rusesi gen : liturghie, utrenie, vecernie, denie, etc. Nu aveau timp de ritualuri si magii.
Te contrazic.Dat-mi voie sa nu va cred. Faceti parte din acea categorie de credinciosi care nu-l mai asteapta pe Hristos, sa se intoarca si sa-i ia cu El (inviindu-i pe cei morti in credinta); dvs. credeti ca va duceti singuri la Hristos.
Religia Sfintilor Apostoli nu s-a numit atunci Ortodoxa dar era ortodoxa prin insasi esenta ei caci asa cum a mai zis ortodox inseamna ,,drept credincios” asa cum erau Sfintii Apostoli si asa cum suntem si noi astazi.Tot mai puteti spune ca Sfintii Apostoli au fost de religie ortodoxa? Mai vreti inca un set de 7 diferente intre crestinismul din vremea Sfintilor Apostoli si crestinismul actual ortodox?
Dumneata nu ai fost acolo să vezi dacă îşi făceau sau nu cruce. Oricum însemnarea cu semnul crucii este un act simbolic.Concluzie (pe subiect): Sfintii Apostoli nu-si faceau semnul crucii. Acest obicei a aprut mai tarziu (cu cateva secole).
Icoanele mărturisesc înomenirea Fiului lui Dumnezeu, prin urmare respectă evanghelia.Concluzie: Sfintii Apostoli nu foloseau icoane pentru inchinare.
Biserica lui Hristos nu se închină maicii Domnului, ci o cinsteşte.Concluzii:
1. Sfintii Apostoli nu s-au inchinat Maicii Domnului cat era in viata;
2. Sfintii Apostoli nu s-au inchinat Maicii Domnului nici dupa moartea acesteia;
3. Sfintii Apostoli nu pomenesc nimic despre Maica Domnului, in cele 21 de epistole ale lor;
4. Nu stiu de unde ati luat ideea cu inlatarea Maicii Domnului, cu trupul, le cer. Nu gasim asa ceva in scriptura (ma refer, in special, la scrierile Sfintilor Apostoli, contemporani cu Maica Domnului).
P.S. A se face diferenta intre inchinarea la Maica Domnului (inchinare nebiblica) si cinstirea Maicii Domnului (pe care neo-protestantii o fac).
Biserica nu se închină la moaştele sfinţilor, ci le cinsteşte pe acestea, pe sfinţi şi laudă pe Dumnezeu pentru lucrarea Sa în acei sfinţi care au moaşte.Concluzie:
Sfinti Apostoli nu se inchinau la oase de morti. Acest obicei a aparut mai tarziu.
Alte mărturii proprii şi personale, ce-i drept indirecte, că eşti spălat pe creier de gruparea nebiblică, neapostolică a adventiştilor mai ai ?Concluzie:
Sfintii Apostoli nu se rugau la altcineva decat la Dumnezeu, prin Iisus Hristos (exclus: icoane, oase, sfinti, etc).
Deci ai răspuns cu DA întrebării de mai sus, ceea ce era evident şi anume că eşti spălat pe creier de Religia cioclilor, dricarilor şi groparilor de suflete.In crestinismul Sfintilor Apostoli se vorbste doar despre 4 sacramente: botez, Sfanta Impartasanie, nunta si mirungere. In rest .... multa invatatura, rugaciune si vietuire crestina, manifestata prin dragostea fata de aproapele.
Sfintii Apostoli nu practicau inventii rusesi gen : liturghie, utrenie, vecernie, denie, etc. Nu aveau timp de ritualuri si magii.
Nu vă temeţi de cei ce ucid trupul, dar sufletul nu pot să-l ucidă. [Matei 10:28]Dat-mi voie sa nu va cred. Faceti parte din acea categorie de credinciosi care nu-l mai asteapta pe Hristos, sa se intoarca si sa-i ia cu El (inviindu-i pe cei morti in credinta); dvs. credeti ca va duceti singuri la Hristos.
Ceea ce ai arătat până acum nu sunt nişte diferenţe semnificative, şi oricum nu nişte diferenţe care să fie în sensul tăgăduirii în parte sau în întreg a credinţei apostolilor lui Hristos. Dimpotrivă, Religia adventistă are multe astfel de puncte care contrazic credinţa apostolilor, credinţa Bisericii apostolice. Iar Religia adventistă nu doar că falsifică adevărata şi dreapta credinţă a Bisericii apostolice, dar mai este şi lipsită de harul dumnezeiesc al Bisericii apostolice, neavând nici o putere reală de sfinţire a prozeliţilor săi. Altfel spus, Religia adventistă constituie o branşă căzută atât din credinţa Bisericii cât şi din harul lui Dumnezeu care lucrează în Biserică. Creştinismul ortodox nu este actual; actual eşti dumneata şi cu Religia recentă din care faci parte şi care tentează a imita, fără a reuşi evident ci doar nişte maimuţăreli, ceea ce scrie în Biblie despre credinţa apostolilor. Apostolii nu erau de credinţă ortodoxă, ci Biserica Creştină Ortodoxă este Biserica Creştină apostolică în continuitatea ei istorică.Tot mai puteti spune ca Sfintii Apostoli au fost de religie ortodoxa? Mai vreti inca un set de 7 diferente intre crestinismul din vremea Sfintilor Apostoli si crestinismul actual ortodox?
,,Aşa şi voi, când veţi face toate cele poruncite vouă, să ziceţi: Suntem slugi netrebnice, pentru că am făcut ceea ce eram datori să facem." (Luca 10, 17)BRAVO "Parintele777"! Nu pentru ca il "bateti" pe cel ratacit, ci pentru ca il indemnati la intelegere!
Superficiali amândoi. Jenant de superficiali. Adv.-ul strecoară veninul (că acesta este obiceiul lui şerpesc), dar ortodoxul ce face?Eu sunt deacord cu toate punctele pe care le-aţi scris mai sus. Absolut cu toate, afară de 8 care nu se ştie ce ascunde. Şi ele fac parte din învăţătura ortodoxă.Se stie, din cartile Faptele Apostolilor si Epistolele Sfintilor Apostoli ca:
1.Sfintii Apostoli nu-si faceau semnul crucii sau vre-un alt semn. Propovaduiau Crucea lui Hristos, fara a-si face semne magice;
2. Nu foloseau icoane pentru inchinare;
3. Nu se inchinau la Maica Domnului (nici macar nu au pomenit-o in epistolele lor);
4. Nu se inchinau la oase de morti (numite moaste);
5. Nu se inchinau la ingeri sau la sfinti; pentru ei Domnul Iisus Hristos era singurul mijlocitor intre Dumnezeu si oameni;
6. Crestinismul Sfintilor Apostoli nu se baza pe ritualuri si misticism; se baza pe multa invatatura si vietuire crestina, in viata de zi cu zi.
7. Credinta lor avea la baza fagaduintele Mantuitorului, ca se va intoarce sa ii ia cu EL si sa le daruiasca viata vesnica (la inviere);
8. etc.
Intrebare: se poate spune ca Sfintii Apostoli au fost de religie ortodoxa? Sau, are ortodoxia religia Sfintilor Apostoli?
.
Înapoi la “DOGMATICĂ şi CATEHISM”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori