Întrebaţi pe vreun teolog rus să vă spună dacă am glumit sau am vorbit serios.aici ati vorbit serios sau ati glumit,prin ce ati afirmat?... pentru că şi cântarea corală a devenit tot bisericească, chiar dacă nu la fel de profundă ca cea psaltică.
Întrebaţi pe vreun teolog rus să vă spună dacă am glumit sau am vorbit serios.aici ati vorbit serios sau ati glumit,prin ce ati afirmat?... pentru că şi cântarea corală a devenit tot bisericească, chiar dacă nu la fel de profundă ca cea psaltică.
Dacă luni este vreo slujbă cu Polieleu sau Priveghere, indiferent de tematică, se pune "Fericit bărbatul". Catismă nu se pune din cauza sistemului de repartizare a Catismelor (altfel n-ar ajunge una, căci sunt 20, iar 7x3 = 21), dar şi a Privegherii din ziua precedentă, dacă aceasta a avut loc. Oricum, duminică seara tot timpul avem "Fericit bărbatul".Cantarea ''Fericit barbatul'' se pune vreo dată duminică seara- cand pica vreun sfânt mare?
DE CE?Oricum, duminică seara tot timpul avem "Fericit bărbatul".
Ăsta este contextul şi nu trebuia să scoateţi fraza din context: Dacă luni este vreo slujbă cu Polieleu sau Priveghere, indiferent de tematică, se pune "Fericit bărbatul".DE CE?Oricum, duminică seara tot timpul avem "Fericit bărbatul".
Parinte , as dori sa va intreb daca Psalmul 102 s-ar putea citi, si canta numai Slava...Si acum...Binecuvinteaza; la fel citite Slava...Psalmul 145, si cantat doar Si acum...Unule Născut; precum s-ar putea citii fericirile cu stihiri, si cantata doar Slava, iar dupa Vohodul mic citite troparele si condacele, precum am vazut prin Moldova?Câte ceva despre noţiunea de antifon şi practica cântării antifonice am scris aici. Iar acum să trecem la întrebarea ta:
1. În prima parte a Liturghiei, numită şi Enarxa, se cântă 3 Antifoane. Forma şi conţinutul lor pot fi diferite, dar dacă e să ne referim la cazurile cele mai des întâlnită şi la practica din BOR, precizăm că:
- la primul Antifon se cântă un stih din Ps. 102 (deşi ar trebui tot psalmul),
- la Antifonul al doilea se cântă Unule Născut (deşi ar trebui să fie precedat de Ps. 145), iar
- la Antifonul al treilea se cântă Fericirile sau Apărătoarei Doamne. Mai corect ar fi Fericirile, că "Apărătoarei Doamne" a fost adus aici din altă parte. Vezi aici...
În zilele de rând, la Mănăstiri, chiar aşa se face. Inclusiv la Zăbriceni.Parinte , as dori sa va intreb daca Psalmul 102 s-ar putea citi, si canta numai Slava...Si acum...Binecuvinteaza; la fel citite Slava...Psalmul 145, si cantat doar Si acum...Unule Născut; precum s-ar putea citii fericirile cu stihiri, si cantata doar Slava, iar dupa Vohodul mic citite troparele si condacele, precum am vazut prin Moldova?
Corect este să fie cu "Israel", iar dacă cineva nu ştie cine reprezintă "noul Israel", nu are decât să citească Sf. Scriptură.Părinte vreau sa va întreb este greșit sa cântăm la vecernie ”slavă poporului Tău binecredincios?” în loc de ”slavă poporului Tău Israel”.
Aveţi dreptate.Eu cred ca ar fi corect să respectăm textul sacru nu sa schimbăm.
Nu e doar acolo. Aproape toată România. Nu am studiat originea acestei inovaţii, dar e una dintre cele mai stupide pe care le-am întâlnit.Aici la noi în Ardeal așa se cântă.
Am eu!Are cineva vreo partitura de la "colindul sf andrei" ?
Înapoi la “Generalităţi legate de cultul liturgic ortodox”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori