Iadul este absenţa binelui în sensul că nu a fost dorit (binele), dar el este peste tot. E diferenţa dintre a fi/a exista (Dumnezeu exită peste tot) şi a accepta existenţa (Dumnezeu nu este pentru cei care nu-L acceptă).in iad este raul, adica absenta binelui, atunci cum poate Dumnezeu sa fie absolut daca nu este in iad?
Iadul este o stare, nu este un loc. Iadul este mintea neortodocşilor. Aşa cred eu.La ora de dogmatica am invatat ca Dumnezeu este absolut si transcendent, lumea este contigenta, relativa. Totul este de la Dumnezeu, numai raul, opusul binelui, nu este de la Dumnezeu, ci e lipsa Lui.
Bun, acum intrebarea mea este:
Dumnezeu care este infinit si este peste tot, exista si in iad? in iad este raul, adica absenta binelui, atunci cum poate Dumnezeu sa fie absolut daca nu este in iad?
Olga, iadul este spaţial, un loc cu diferite stări.Iadul este o stare, nu este un loc. Iadul este mintea neortodocşilor. Aşa cred eu.
Nu ti se pare ilogic ceea ce spui? Daca D-zeu e omniprezent (prezent pretutindeni), si atotputernic (puternic peste toate - nu se intimpla nimic fara voia Lui) nu inseamna asta ca "tot ce exista si tot ceea ce se intampla sub soare" nu se se implineste fara voia Lui? indiferent daca e bun sau rau? Nu e El acelasi care binecuvanteaza si blesteama in acelasi timp? ce e asa de greu de inteles?La ora de dogmatica am invatat ca Dumnezeu este absolut si transcendent, lumea este contigenta, relativa. Totul este de la Dumnezeu, numai raul, opusul binelui, nu este de la Dumnezeu, ci e lipsa Lui.
Bun, acum intrebarea mea este:
Dumnezeu care este infinit si este peste tot, exista si in iad? in iad este raul, adica absenta binelui, atunci cum poate Dumnezeu sa fie absolut daca nu este in iad?
Mare pierdere că unii nu cunosc puterea lui Dumnezeu manifestată ca şi capacitate de a da omului libertatea de alegere, de a-l face partener, colaborator. Puterea lui Dumnezeu e în iubire, în respect, nu în muşchi; "ce e aşa de greu de înţeles?"Nu ti se pare ilogic ceea ce spui? Daca D-zeu e omniprezent (prezent pretutindeni), si atotputernic (puternic peste toate - nu se intimpla nimic fara voia Lui) nu inseamna asta ca "tot ce exista si tot ceea ce se intampla sub soare" nu se se implineste fara voia Lui? indiferent daca e bun sau rau? Nu e El acelasi care binecuvanteaza si blesteama in acelasi timp? ce e asa de greu de inteles?
afirmatia ta de mai sus e bizara si.. incoerenta [ incoerenta dpdv gramatical si bizara dpdv teologic ]unii nu cunosc puterea lui Dumnezeu manifestată ca şi capacitate de a da omului libertatea de alegere, de a-l face partener, colaborator. Puterea lui Dumnezeu e în iubire, în respect, nu în muşchi; "ce e aşa de greu de înţeles?"
Nu.El este insusi "FIUL" . A doua Persoana a Sfintei Treimi si da este la fel de ce vrei tu cu Tatal si cu Duhul Sfant.Toate Persoanele Sfintei Treimi sunt egale intre ele.Asa e dogma ortodoxa.Iisus Hristos e fiul lui Dumnezeu. Corect ?
El este cel din Tatal, Fiul si Sfantul Duh. Da?
Este Iisus la fel de infinit, atotputernic, omniprezent, etc, ca si Tatal ? Presupunand ca Tatal este Dumnezeu.
Exista un singur Dumnezeu in trei fete.Avem o singura fiinta si trei persoane.Persoana este traducerea cuvantului ὑπόστᾰσις din greceste.Sf Parinti au vorbit greaca si in greaca e 1 οὐσία in 3 ὑπόστᾰσις.Pentru o intelegere mai buna am sa te rog sa studiezi cuvantul grecesc ὑπόστᾰσις redat si tradus in romaneste ca "Persoana".Deci avem trei persoane infinite, atotputernice, etc.
Daca fiecare este egal cu ceilalti, fiecare este practic Dumnezeu. Deci sunt 3 Dumnezei. Sau ma rog, ca sa nu facem confuzie de nume, avem 3 fiinte supreme, infinite, atotputernice. Practic toti 3 respecta definitia unui Dumnezeu.
Daca toate cele trei fiinte au aceeasi putere, cum se pot deosebi una de alta, de unde stim care e Fiul si care e Sfantul Duh, caci nu se deosebesc cu nimic, ambele persoane fiind identice absolut.
Corect ?
La concluzia asta am ajuns si eu. Nu e foarte greu de inteles.Dumnezeu este unul în fiinţa şi întreit în persoană. Persoanele Sfintei Treimi: Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt, sunt Persoane reale şi, ca atare, deosebite una de alta, având fiecare însuşiri personale proprii prin care Se deosebesc ca Persoane, Se disting, neputându-Se confunda una cu alta, deşi fiecare Persoană Dumnezeiască are întreabă Fiinţă divină care nici nu Se împarte, nici nu Se desparte, fiind veşnic una şi aceeaşi. Altfel spus, Persoanele Sfintei Treimi Se disting sau Se deosebesc după chipul său modul în care au sau poseda Fiinţă divină întreagă, mod în care duce la distincţie între între Ele, nota deosebitoare între Persoane, sau proprietate personală internă, proprie fiecărei Persoane în parte.
Înapoi la “DOGMATICĂ şi CATEHISM”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori