Doar al ruşi se practică acest lucru, dar eu îl consider o abatere gravă.Doamne ajuta! As dori sa va intreb daca un preot care nu slujeste poate pomeni (scoate miride) cu epitrahilul la proscomidia facuta de preotul de rand? Multumesc, numai bine.
Orice cleric, chiar dacă nu slujeşte, se poate pregăti şi împărtăşi "în rândul cetei sale". Iar dacă s-a împărtăşit, deja poate ajuta şi la consumarea Sfintelor Taine. Iar dacă nu e pregătit de împărtăşire şi vede consumarea Sf. Taine doar ca pe un act tehnic, atunci SĂ NU FIE!Un preot care nu a slujit poate consuma Sf Taine, in epitrahil, in diferite situatii.
Păi e în aceeaşi situaţie cu preotul care nu slujeşte.Episcopul care nu slujeste Sf Liturghie poate pomeni la Proscomidie in epitrahil si omofor?
Când eram în Moldova propuneam să le continuăm, dar ei nu voiau. Acum ei propun, iar eu nu pot, mai ales că sunt în altă eparhie şi n-am primit binecuvântarea mitropolitului de la Chişinău pentru aşa ceva. De aceia, nu s-au mai făcut. Chiar nu demult m-au abordat baptiştii, iar eu le-am spus să caute pe altcineva, căci eu nu pot să mă implic în aşa ceva decât, dacă vor, la nivel online...S-au mai continuat discutiile cu baptistii?, pe net nu sunt decat doar 3 parti cele despre Sf Scriptura si Sf Traditie.
1. Locul acestor cuvinte este anume acesta: dipticele Liturghiei Sf. Vasile.A si mai am o intrebare de ce la Liturghia Sf Vasile cel Mare dupa epicleza intr o rugaciune din cadru dipticelor se spune si pomeneste si a mea nevrednicie si sa nu opresti Darul Sf Duh de la Darurile ce sunt puse inainte pt pacatele mele.(nu stiu daca am scris exact dar asta era ideea), ce vrea sa insemne daca ele sunt deja sfintite cum sa ia Darul de la ele? Multumesc si sa aveti toate cele bune!
Cred că e cel pe care l-am citit eu cu mulţi ani urmă în limba rusă. Mai multe idei din acest studiu au fost reflectate în cartea mea despre istoria a Liturghiei.ce parere aveti despre articolul Intelesul părticelelor de la proscomidie, pe parcursul istoriei, pr. Mihail Asmus in revista ORtodoxia, 4 , 2014, p 64 ?
Înapoi la “Dumnezeiasca LITURGHIE. Istorie, rânduială şi explicare”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori