Hristos a inviat!
Tocmai am parcurs “Studiul istorico-lirugic asupra slujbei cununiei” si am niste nelamuriri.
Daca randuiala nuntii consta intr-o binecuvantare si este post-apostolica putem deduce de aici (eventual) ca este o ierurgie si nu o Taina. Pe de alta parte, din definitia “Tainei Nuntii” propusa in “Studiul istorico-lirugic ...” - “unirea trupeasca(fizica) si duhovnicească (metafizică) a unui bărbat cu o femeie, în vederea mântuirii lor în Hristos, prin păstrarea curăţiei trupeşti şi a fidelităţii conjugale şi prin naşterea şi educarea pruncilor”-  putem intelege ca Taina se efectueaza doar prin decizia de colaborare a cuplului familial, sau ca Taina Nuntii a fost instituita chiar inainte de Hristos daca facem referire la Facere 2:24.
Putem intelege ca Taina Nuntii se putea savarsi la inceput doar in virtutea integrarii familiei in Biserica (“căsătoria lor după Domnul”) cu sau fara o binecuvantare explicita ?
			
 ); nu insist pe chestiunea asta, vreau doar sa nu ramaneti cu o impresie gresita: mie mi se pare nepotrivita distinctia Taina-ierurgie, ma gandesc ca ar trebui sa socotim ca avem doar Taine si atat cum spunea Parintele Iustin Popovici. Aceasta distinctie poate genera false probleme (gandesc eu): Taina Nuntii, daca o socotim  binecuvantare, o putem incadra la ierurgii iar randuiala de inmormantare poate fi Taina pt ca avem o dezlegare a sufletului delui decedat, iar sfintirea apei sau a untelemnului ca ierurgie mi se pare o distinctie artificiala, didactica doar.; totusi in cazul hirotesiei inteleg ca e vorba de o binecuvantare care nu este Taina.
 ); nu insist pe chestiunea asta, vreau doar sa nu ramaneti cu o impresie gresita: mie mi se pare nepotrivita distinctia Taina-ierurgie, ma gandesc ca ar trebui sa socotim ca avem doar Taine si atat cum spunea Parintele Iustin Popovici. Aceasta distinctie poate genera false probleme (gandesc eu): Taina Nuntii, daca o socotim  binecuvantare, o putem incadra la ierurgii iar randuiala de inmormantare poate fi Taina pt ca avem o dezlegare a sufletului delui decedat, iar sfintirea apei sau a untelemnului ca ierurgie mi se pare o distinctie artificiala, didactica doar.; totusi in cazul hirotesiei inteleg ca e vorba de o binecuvantare care nu este Taina. ) iar lectura unor pasaje protestante m-a facut sa citesc cu mai multa atentie Sfanta Scriptura. Si stiu ca intelegerea cea “din cap” nu-i tot una cu cea din inima, dar in cazul meu mai e mult pana departe.
 ) iar lectura unor pasaje protestante m-a facut sa citesc cu mai multa atentie Sfanta Scriptura. Si stiu ca intelegerea cea “din cap” nu-i tot una cu cea din inima, dar in cazul meu mai e mult pana departe.
 
             
            