Şi iaraşi va să vină cu slavă, să judece viii şi morţii
Aceasta afirmatie imparte clar oamenii in doua categorii: vii si morti. "Cei vii, in adevar, macar stiu ca vor muri; dar cei morti nu stiu nimic, si nu mai au nicio rasplata, fiindca pana si pomenirea li se uita." Eclesiastul 9:5
"Tot ce gaseste mana ta sa faca, fa cu toata puterea ta ! Caci, in locuinta mortilor in care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuiala, nici stiinta, nici intelepciune!"
Vedem ca punctul acesta din crez, este sustinut de Biblie (sunt mai multe texte).
Prin urmare, cum impacati dvs crezul acesta extraordinar (cu suport Biblic) cu cultul mortilor, cu nemurirea sufletului, cu pomenile si toate ritualurile care decurg... din moment ce cei morti nu stiu nimic pentru ce li se face pomana, pentru ce se spune ca "pleaca la cer" etc etc etc ?
Ceva citate din Noul Testament?
Crezul dvs spune clar ca Isus va veni SA JUDECE VII SI MORTII. Din moment ce dvs considerati ca omul cand moare merge fie in Iad fie in Rai (deci inseamna ca a fost judecat, altfel Isus nu ar fi justificata "repartitia" omului in Iad sau in Rai), de ce mai vine Isus inca o data sa judece "vii si mortii" din moment ce ei au fost deja "repartizati" in Iad sau in Rai ? Cum impacati crezul cu ceea ce practicati dvs ?
La Venirea a doua va fi Judecata Universala, despre ea vorbeste Crezul. "Repartitia" la care faceti referinta dvs este parte a judecatii particulare, la moartea trupeasca a fiecaruia. Despre ea avem clare marturii in Noul Testament, cum ar fi cazul bogatului si saracului Lazar din pilda.
Cel ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul Este închinat şi slăvit
O alta afirmatie pe care o contraziceti in fiecare zi prin practicile dvs... Crezul spune ca Doar Dmnezeu este vrednic sa primeasca slava si inchinarea oamenilor, ori in credinta dvs, mai sunt si altii carora le acordati inchinare: sfinti, parinti bisericesti, Fecioara Maria
Crezul nu face aceasta distinctie, nu fortati textul. Este un pasaj care vizeaza dumnezeirea Sfantului Duh, insemnand "deofiintimea" cu Tatal si cu Fiul.
Întru-una Sfântă Sobornicească şi apostolească Biserică
Interesant...dvs marturisiti crezul "intr-una Sfanta Soborniceasca si apostoleasca Biserica" nu in biserica Ortodoxa. Deci dvs considerati ca biserica ortodoxa de astazi, este "intruchiparea" bisericii apostolice... Cred ca nici dvs nu mai credeti lucrul asta, pentru ca daca studiem biserica apostolica (ce a fost infiintata de Insusi Isus Hristos) si ne uitam la cei ce se predint a fi urmasii ei, vedem diferenta de la cer la pamanat si le putem deosebi la fel ca lumina de intuneric... Nici nu stiu cu ce sa incep... o parte din subiecte se discuta (si s-au discutat) in alta parte.
Ceea ce faceti dvs este critica literara, nu istorie bisericeasca.