Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Informaţii, comentarii şi propuneri...
Este şi o subcategorie specială despre BOR.
Cosmin Florin
Mesaje:133
Membru din:29 Sep 2009, 12:11
Confesiune:ortodox
Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Cosmin Florin » 12 Apr 2010, 17:51

Nu am văzut la niciun Sinod Ecumenic eretici în Sinod
Nici n-aveai cum să vezi, că doar nu te-ai născut acum 1700 de ani. Cum de ai ajuns preot fără să știi că Arie a luat parte la Sinodul I Ecumenic?
Apoi, mă îndoiesc că un Sinod al unor episcopi (3 sferturi foşti sau actuali securişti, ori masoni) să poată naşte ceva bun pentru Biserica Ortodoxă!
Și noi ne îndoim că prin structurile schismatice s-ar afla ceva bun.
Până şi Misissipi curge în sus în aceeaşi zi
:lol: Asta e originală: un fluviu care curge vertical, în sus... Apropo, se scrie Mississippi. Propun rectificarea Psalmului 113 astfel: Marea a văzut și a fugit, Mississippi s-a întors înapoi. :lol:
Iordanul de ce curge înapoi pe data veche???
Ți s-a mai răspuns, dar ești atât de „tare la cerbice” că nu vrei să accepți adevărul: pentru că slujba Bobotezei se face acolo după calendarul vechi, pe 19 ianuarie. Când slujba se va face pe 6 ianuarie atunci se va petrece și minunea, pentru că minunea nu e un act mecanic, ci rodul rugăciunilor.

Veniamin Ilie

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Veniamin Ilie » 13 Apr 2010, 15:43

E o părere, unii cononiști spun că trebuie să participe toți episcopii care au hirotonie validă și că odată șcindată Biserica Apostolică nu se mai poate convoca un Sinod Ecumenic.
Asa zic ei.
Aşa este. Apoi, mă tot întrebam: Ce înţelegere ar fi între Hristos şi mamona? Sau ce pace ar fi între un ortodox şi un eretic? Ce fel şi-ar mărturisi credinţa ereticul, sau ce fel al mărturisi-o Ortodoxul, dacă fac împreună un Sinod? Este clar că nici ereticii nu renunţă la ideologiile lor, dar nici Ortodocşii la Predanie. Ereticii au învăţături inovate, dar Ortodocşii au învăţături de la Sfinţii Apostoli, Sfinţii Părinţi şi Sfintele Sinoade.

georgedimoiu
Mesaje:144
Membru din:17 Mar 2010, 22:04
Confesiune:ortodox
Localitate:Timisoara, preot
Contact:

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde georgedimoiu » 13 Apr 2010, 18:49

Mamona=bani
Știa Mântuitorul ce spune nu poți sluji și lui Dumnezeu și banului în același timp :!:
Apărătoare Doamnă pentu biruinţă, mulţumim!
Vă iubesc pe toți!
Pace celor ce vin – Bucurie celor ce rămân – Binecuvântare celor ce pleacă

Veniamin Ilie

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Veniamin Ilie » 13 Apr 2010, 19:57

Apoi, bine zis; şi dacă ar fi făcut preoţii din BOR "bani" câţi am făcut eu de când am fost hirotonit, ar fi plecat de mult. Câţi vor mai rămâne în Biserică după ce nu li se va mai da salarii???
Când am zis despre slujirea lui Hristos cu mamona... mă refeream la slujirea catolicilor (eretici) cu clericii/ierarhii ortodocşi, sau la un Sinod între catolici, ortodocşi şi ale confesiuni... Ar fi o bucurie pentru toţi diavolii, pentru că CINE VA MĂRTURISI DREPT ŞI CINE VA LEPĂDA DIN ÎNVĂŢĂTURILE LOR??? VOR LEPĂDA ORTODOCŞII ICOANELE ŞI DOGMELE??? VOR LEPĂDA CATOLICII EREZIILE LOR??? SE VOR ÎNCHINA PROTESTANŢII ŞI VOR CINSTI PE MAICA DOMNULUI ŞI PE SFINŢI??? Mă îndoiesc!

georgedimoiu
Mesaje:144
Membru din:17 Mar 2010, 22:04
Confesiune:ortodox
Localitate:Timisoara, preot
Contact:

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde georgedimoiu » 13 Apr 2010, 20:01

Puștiule iar ți s-a făcut somn și vorbești prosti.
Mai fă puțin nănică și apoi mai vorbim. :P
Apărătoare Doamnă pentu biruinţă, mulţumim!
Vă iubesc pe toți!
Pace celor ce vin – Bucurie celor ce rămân – Binecuvântare celor ce pleacă

Veniamin Ilie

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Veniamin Ilie » 15 Apr 2010, 19:10

Dovedeşte-mi care este prostia, dacă tot spui că greşesc. Care este greşeala din mesajul de mai sus? :?:

Cosmin Florin
Mesaje:133
Membru din:29 Sep 2009, 12:11
Confesiune:ortodox

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Cosmin Florin » 17 Apr 2010, 09:29

Arhimandrit Mihail Stanciu, Câteva întrebări și lămuriri adresate ”stiliștilor”

Pornind de la “lamuririle” din

http://ro.wikipedia.org/wiki/Galaction_Cordun

http://mitropoliaslatioara.ro/stire.php?id=88

adresez la randul meu, sincer, cateva intrebari si lamuriri:

1. G. Cordun, dovedind fermitate prin pozitia luata inca din 1916, daca era atat de mare “aparator” al credintei lui “ortodoxe”, de ce nu s-a dus la stilisti in 1923-1924, 1926, 1929, ci abiaa in 1955? Ori pana atunci si-a permis sa guste puterea si slava, poate si ”fripturile” demnitarilor lumesti si comunisti si pre-comunisti (familia regala, elita politica) cu care era bun prieten? Asta daca tot e sa spunem adevarul…

2. Judecand dupa logica limitata a stilistilor, daca B.O.R. ar fi pierdut harul in 1923 si ar fi cazut sub “anatemele” inchipuite de stilisti, atunci ar rezulta ca si G.Cordun a fost hirotonit in 1935 de niste falsi episcopi, deci el nu e episcop valid, neavand succesiune apostolica. Corect? Deci tot ce a facut el dupa acea hirotonie falsa e invalid, necanonic, inclusiv hirotoniile… Totusi, logica aceasta este stramba.

3. De cand in Biserica este democratie? Conform declaratiei lui,

„Subsemnatul arhiereu Galaction Cordun, cu domiciliul în Bucureşti, raionul Nicolae Bălcescu, str. Cuza Vodă nr.2, şeful spiritual al Bisericii Pravoslavnice Tradiţionale de Răsărit (Biserica Ortodoxă de stil vechi), declar prin prezenta în faţa clerului şi poporului din toate parohiile şi mănăstirile de pe teritoriul R.P.R. că: Eu, arhiereul Galaction Cordun, de bunăvoia mea şi nesilit de nimeni, am acceptat propunerea şi alegerea pe care poporul a făcut-o în persoana mea, de a fi şeful spiritual al acestei Biserici, arhiereul ei, aşa cum am declarat Sfântului Sinod în scrisoarea pe care am trimis-o prin Tribunalul Capitalei R.P.R. la 5 aprilie 1955, scrisoare menţionată în revista Bisericii Ortodoxe Române, Buletinul Oficial al Sfântului Sinod, nr. 3-4.

Asupra acestei declaraţii publice n-am renunţat niciodată. Declar în faţa poporului dreptcredincios că sunt şi rămân Arhiereul şi Şeful spiritual al Bisericii Pravoslavnice Tradiţionale de Răsărit, mărturisire pe care o fac pentru totdeauna .”—Galaction Cordun“

poporul propune si tot el dispune. Unde este teocratia Bisericii? Nu toti capii sectelor isi gaseau sprijin in “poporul” care-i urmau si pe care-l manipulau?

4. B.O.R., fiind parte din Biserica lui Hristos, aflata continuu sub inspiratia Duhului Sfant, a anatematizat francmasoneria in 1937 si hotararea aceea este valabila si azi.

5. Eu unul, ca si aproape toti clericii B.O.R., urmandu-i pe Sfintii Parinti si in acord cu invatatura Bisericii Ortodoxe, condamn deschis toate ereziile, inclusiv catolicismul si ecumenismul, globalismul new-age-ist si anarhismul filozofico-stiintific. Deci toate acuzațiile stiliștilor mai mult sau mai puțin ”oficiali” sunt minciuni și calomnii.

6. Nadajduiesc in mila si harul lui Dumnezeu ca toate dezbinarile din Biserica sa piara, iar aceasta dorinta o pun inaintea Domnului Hristos si in firavele mele rugaciuni.

7. Prioritatea stilistilor de la noi ar trebui sa fie macar unirea dintre ei (ca tot sunt de 5 feluri), daca tot au o cauza comuna – vechiul calendar, daca nu unirea cu Hristos si cu Biserica mama (cu tot cu sfintii si smeritii ei slujitori) la sanul careia au crescut, s-au hranit, si pe care au parasit-o si o blameaza acum pe la toate colturile…

*

Foarte bune sunt si articolele:

http://www.razbointrucuvant.ro/2009/09/ ... titudinii/

http://www.razbointrucuvant.ro/2010/04/ ... -cereasca/

Veniamin Ilie

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Veniamin Ilie » 17 Apr 2010, 17:09

Nu-mi spune de Galaction Cordun. Spune-mi de Sfinţii Părinţi, de Sfintele Canoane, de Sinoade SERIOASE cum sunt Sinoadele Mateite, nu te toţi apăruţii peste noapte ca episcopi!!! Vreau dovadă din Sfinţii Părinţi! Nu din foşti masoni, "duhovnici" la casa regală, etc, etc. Nu vreau păreri ale oamenilor bolnavi de bani şi putere, ci DE LA SFINŢII PĂRINŢI CITIRE! Ei au fost trăitori ai ortodoxiei, nu au vorbit despre ea cum vorbesc sinodalii apăruţi peste noapte, majoritatea după ce au turnat o viaţă întreagă şi au trădat Ortodoxia! Să fim serioşi, "ortodocşi" sifonari nu am întâlnit niciodată în vieţile Sfinţilor Părinţi.

Cosmin Florin
Mesaje:133
Membru din:29 Sep 2009, 12:11
Confesiune:ortodox

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Cosmin Florin » 17 Apr 2010, 17:21

Să fim serioşi, "ortodocşi" sifonari nu am întâlnit niciodată în vieţile Sfinţilor Părinţi.
Nici puști umflați în pene cărora li se pare că ar fi îndreptățiți să îi judece pe arhierei.

Veniamin Ilie

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Veniamin Ilie » 18 Apr 2010, 00:14

Măi, nu-i judec eu!!! Eu citez ce zic Sfinţii Părinţi. Vrei să repet canoanele CARE-I JUDECĂ??? Şi acelea s-au dat de Sfinţii Părinţi, nu de mine! Şi dacă cineva calcă în neştire Sfintele Canoane, face erezii, îşi bate joc de Predanie, NU ÎNSEAMNĂ CĂ ESTE ORTODOX, ci este ERETIC. Un ecumenism dreptslăvitor nu am văzut niciodată :lol:

Cosmin Florin
Mesaje:133
Membru din:29 Sep 2009, 12:11
Confesiune:ortodox

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Cosmin Florin » 18 Apr 2010, 11:37

Măi, nu-i judec eu!!! Eu citez ce zic Sfinţii Părinţi. Vrei să repet canoanele CARE-I JUDECĂ??? Şi acelea s-au dat de Sfinţii Părinţi, nu de mine! Şi dacă cineva calcă în neştire Sfintele Canoane, face erezii, îşi bate joc de Predanie, NU ÎNSEAMNĂ CĂ ESTE ORTODOX, ci este ERETIC. Un ecumenism dreptslăvitor nu am văzut niciodată :lol:
Știm că arianismul neagă deoființimea Fiului cu Tatăl și, implicit, învățătura despre Sfânta Treime, prin urmare arianismul este erezie. Acum definește tu ecumenismul ca să vedem cu care adevăr revelat și fixat în dogme se contrazice.

Și eu citez ce zic Sfinții Părinți, și anume canonul 64 apostolic: pentru faptul că în Postul Mare ai postit sâmbăta și duminica ești automat caterisit.

Lukianos
Mesaje:28
Membru din:11 Ian 2013, 03:54
Confesiune:ortodox "stilist"
Preocupări:Adevarul

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Lukianos » 11 Ian 2013, 04:12

Pe ce te bazezi cind faci asemenea afirmatii?
Lumina de la Ierusalim nu vine după calculul calendaristic al pascaliei, ci în urma rugăciunii pe care o face patriarhul ortodox. La fel și Iordanul, nu s-ar întoarce înapoi dacă nu s-ar face slujba Bobotezei, indiferent de ziua în care s-ar sluji.

Lukianos
Mesaje:28
Membru din:11 Ian 2013, 03:54
Confesiune:ortodox "stilist"
Preocupări:Adevarul

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Lukianos » 11 Ian 2013, 04:27

Absolut toata Traditia Bisericii Ortodoxe de pina la 1923 este impotriva schimbarii calendarului. Ca atare, cita relevanta pot avea comentariile si concluziile celor de dupa asa - zisul congres pan - orthodox, care au calcat-o fara frica de Dumnezeu in picioare?

Lukianos
Mesaje:28
Membru din:11 Ian 2013, 03:54
Confesiune:ortodox "stilist"
Preocupări:Adevarul

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Lukianos » 12 Ian 2013, 04:17

Arhimandrit Mihail Stanciu, Câteva întrebări și lămuriri adresate ”stiliștilor”

Pornind de la “lamuririle” din

http://ro.wikipedia.org/wiki/Galaction_Cordun

http://mitropoliaslatioara.ro/stire.php?id=88

adresez la randul meu, sincer, cateva intrebari si lamuriri:

1. G. Cordun, dovedind fermitate prin pozitia luata inca din 1916, daca era atat de mare “aparator” al credintei lui “ortodoxe”, de ce nu s-a dus la stilisti in 1923-1924, 1926, 1929, ci abiaa in 1955? Ori pana atunci si-a permis sa guste puterea si slava, poate si ”fripturile” demnitarilor lumesti si comunisti si pre-comunisti (familia regala, elita politica) cu care era bun prieten? Asta daca tot e sa spunem adevarul…

2. Judecand dupa logica limitata a stilistilor, daca B.O.R. ar fi pierdut harul in 1923 si ar fi cazut sub “anatemele” inchipuite de stilisti, atunci ar rezulta ca si G.Cordun a fost hirotonit in 1935 de niste falsi episcopi, deci el nu e episcop valid, neavand succesiune apostolica. Corect? Deci tot ce a facut el dupa acea hirotonie falsa e invalid, necanonic, inclusiv hirotoniile… Totusi, logica aceasta este stramba.

3. De cand in Biserica este democratie? Conform declaratiei lui,

„Subsemnatul arhiereu Galaction Cordun, cu domiciliul în Bucureşti, raionul Nicolae Bălcescu, str. Cuza Vodă nr.2, şeful spiritual al Bisericii Pravoslavnice Tradiţionale de Răsărit (Biserica Ortodoxă de stil vechi), declar prin prezenta în faţa clerului şi poporului din toate parohiile şi mănăstirile de pe teritoriul R.P.R. că: Eu, arhiereul Galaction Cordun, de bunăvoia mea şi nesilit de nimeni, am acceptat propunerea şi alegerea pe care poporul a făcut-o în persoana mea, de a fi şeful spiritual al acestei Biserici, arhiereul ei, aşa cum am declarat Sfântului Sinod în scrisoarea pe care am trimis-o prin Tribunalul Capitalei R.P.R. la 5 aprilie 1955, scrisoare menţionată în revista Bisericii Ortodoxe Române, Buletinul Oficial al Sfântului Sinod, nr. 3-4.

Asupra acestei declaraţii publice n-am renunţat niciodată. Declar în faţa poporului dreptcredincios că sunt şi rămân Arhiereul şi Şeful spiritual al Bisericii Pravoslavnice Tradiţionale de Răsărit, mărturisire pe care o fac pentru totdeauna .”—Galaction Cordun“

poporul propune si tot el dispune. Unde este teocratia Bisericii? Nu toti capii sectelor isi gaseau sprijin in “poporul” care-i urmau si pe care-l manipulau?

4. B.O.R., fiind parte din Biserica lui Hristos, aflata continuu sub inspiratia Duhului Sfant, a anatematizat francmasoneria in 1937 si hotararea aceea este valabila si azi.

5. Eu unul, ca si aproape toti clericii B.O.R., urmandu-i pe Sfintii Parinti si in acord cu invatatura Bisericii Ortodoxe, condamn deschis toate ereziile, inclusiv catolicismul si ecumenismul, globalismul new-age-ist si anarhismul filozofico-stiintific. Deci toate acuzațiile stiliștilor mai mult sau mai puțin ”oficiali” sunt minciuni și calomnii.

6. Nadajduiesc in mila si harul lui Dumnezeu ca toate dezbinarile din Biserica sa piara, iar aceasta dorinta o pun inaintea Domnului Hristos si in firavele mele rugaciuni.

7. Prioritatea stilistilor de la noi ar trebui sa fie macar unirea dintre ei (ca tot sunt de 5 feluri), daca tot au o cauza comuna – vechiul calendar, daca nu unirea cu Hristos si cu Biserica mama (cu tot cu sfintii si smeritii ei slujitori) la sanul careia au crescut, s-au hranit, si pe care au parasit-o si o blameaza acum pe la toate colturile…
Fiecare e liber sa-si exprime parerile, insa nu devin neaparat si authoritative numai pentru simplul motiv ca, asemenea cazului de fata, sint emise de un cleric.

1. Cu aceeasi rea intentie l-am putea judeca si pe Sf. Apostol Pavel care in loc sa-l urmeze pe Hristos din tinerete a ales sa umble cu fariseii si cu autoritatile lumesti profitind de pozitia sa sociala, persecutind si omorind crestini pina in ziua in care Dumnezeu i-a destupat mintile.

2. Corect. Numai ca toate acelea au fost indreptate canonic de Biserica Ortodoxa (cea Adevarat Ortodoxa) a Greciei la sfirsitul anilor 70 si proces re – confirmat mai tirziu de ROCOR (Biserica Rusa din Afara Rusiei) cu care BOSV s-a aflat in comuniune.

3. Dintotdeauna. In Biserica Ortodoxa poporul dreptcredincios este aparatorul credintei. Ca exemplu, Metaxakis, patriarh ecumenic, a fost alungat de la palat si din functie de poporul rasculat in 1923 pentru ca a schimbat calendarul. Si-atunci asa cum poate da jos un patriarh, tot asa de bine poate si alege un episcop la vreme de mare incercare.

4. Degeaba a anatemizat-o atita timp cit masoni se perinda la conducere si lucrarea lor este implinita.

5. “Aproape toti clericii B.O.R.” este o afirmatie foarte hazardata data fiind situatia din interiorul BOR, dar chiar si asa, nici un cleric nu poate fi mai ortodox decit episcopul sau. Atita timp cit il pomeneste la slujba, indifferent de marturisirea lui de credinta, impartaseste osinda aceluia daca este eretic. Mai mult, nu te poti limita la a condamna la nesfirsit ereziile. Datoria pastorului este de a-si proteja oile de ereticul care nu mai este episcop, ci lup in piele de oaie, si de a le duce sub obladuirea episcopilor drept maritori.

Ecumenismul este sustinut de intregul sinod BOR cu “capul descoperit” in biserica si prin acte oficiale, si nu de ieri, ci incepind cu 1924, cind au schimbat Sfinta Traditie prin adoptarea reformei calendarului, prin sustinerea dupa 1965 a ridicarii anatemelor puse pe parasinagoga Papei la 1053, prin participare in Consiliul Mondial al Bisericilor, prin semnarea acordurilor de la Chambesy si Balamand, prin saptamina de rugaciune ecumenista, etc.

6. Si noi nadajduim la fel.

7. Nefiind ecumenisti prioritatea stilistilor nu este unirea celor carora li se zice stilisti, calendaristi sau ortodocsi adevarati, ci prea marirea lui Dumnezeu si mintuirea membrilor Bisericii Sale, iar acea Biserica este doar Una si Sfinta. Sigur, ca si in cazul tuturor religiilor de pe pamint, exista unii (si de stil vechi, si de stil nou) care isi spun ca sint Biserica, dar din punctul de vedere al Bisericii toti aceia sint doar uscaturi si putreziciuni, schisma si erezie, care se pot intoarce la Trupul lui Hristos din proprie vointa, dar numai prin pocainta.

Constantinos

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Constantinos » 12 Ian 2013, 12:24

Imediat dupa 1924 schisma se asemana cu : " Barnaba voia să ia împreună cu ei şi pe Ioan cel numit Marcu; Dar Pavel cerea să nu-l ia pe acesta cu ei, fiindcă se despărţise de ei din Pamfilia şi nu venise alături de ei la lucrul la care fuseseră trimişi. Deci s-a iscat neînţelegere între ei, încât s-au despărţit unul de altul, şi Barnaba, luând pe Marcu, a plecat cu corabia în Cipru; Iar Pavel, alegând pe Sila, a plecat, fiind încredinţat de către fraţi harului Domnului. Şi străbătea Siria şi Cilicia, întărind Bisericile. " Faptele Apostolilor capitolul 15 , 37 - 41 . Schisma nu a fost totala infiintandu-se doua biserici diferite , totala nu este nici acum deoarece copiii in varsta de pana la 6-7 ani din Bor si Bosv , chiar si cei mai in varsta , sunt mantuiti de catre Dumnezeu fiindca au primit botezul cu apa , botez recunoscut de ambele parti daca este corect savarsit . La despartirea apostolilor nu s-a intamplat ca Pavel sa-si puna din nou mainile peste credinciosii care primisera punerea mainilor (Mirungerea) de la Barnaba si Marcu , nici invers , in acest caz ar fi gresit total primii care ar fi inceput sa puna mainile peste credinciosi ca si cum ar fi fost propietatea lor si nu a lui Dumnezeu.
Ecumenisti se gasesc din pacate destui si-n Bosv , curatenia trebuie inceputa de acolo la acest capitol. Si unii dintre marii sfinti au gresit cateva fraze si talcuiri in scris . Daca ar fi adevarat tot ce a scris un sfant care are sfinte moaste atunci sunt total neadevarate spusele unui episcop care nu devine tot la fel , sfinte moaste (valabila pentru ambele sinoade de " sfinti arhierei "). Episcopii din vechime au gresit destul cand au stabilit ca Postul Sfintilor Petru si Pavel sa tina mai mult decat al Adormirii Maicii Domnului. Cauta aici : viewtopic.php?f=78&t=2322&p=33600&hilit=apostoli#p33600 La Manastirea Iviru in altar se afla din vechime un mic candelabru pentru lumanari care se roteste singur , incet, toata noaptea la privegherile dinaintea Pastelui , Adormirii Maicii Domnului si Craciunului. Dupa logica zelotista ar trebui sa intelegem ca intr-adevar aceste sarbatori sunt corect stabilite , pe stil vechi . Daca zelotistii nu sunt in stare sa stabileasca o data corecta pentru Sfintii Petru si Pavel inseamna ca sunt "eretici". Apusenii au stabilit data de 29 iunie pentru a inlocui sarbatoarea pagana a lui Romulus și Remus , dupa aceiasi logica ar fi trebuit sa inlocuiasca si posturile pagane cu unele crestine , dar nu au facut-o. Data de 29 iunie poate fi schimbata doar daca papa de la Roma nu mai are tendinta sa sarbatoreasca pe R. si R. :lol: Cat ar fi fost episcopii de sfinti si luminati tot ar fi gresit la sinod daca nu lua cuvantul Sfantul Pafnutie , convingandu-i cat de cat ca este bine ca preotii sa fie insurati , iar daca unii apuseni au semnat pentru aceasta dar nu au hirotonit nici-unul care era insurat , au dat ei raspuns la judecata. Pentru stabilirea adevarului nu trebuie sa avem teama si evlavie exagerata fata de episopii actuali chiar de ar fi sfinti , nu stiu daca este bine sa-i consideram ca pe organul cel mai de cinste (1 Corinteni cap.12, 23-25) : Şi pe cele ale trupului care ni se par că sunt mai de necinste, pe acelea cu mai multă evlavie le îmbrăcăm; şi cele necuviincioase ale noastre au mai multă cuviinţă. Iar cele cuviincioase ale noastre n-au nevoie de acoperământ. Dar Dumnezeu a întocmit astfel trupul, dând mai multă cinste celui căruia îi lipseşte, ca să nu fie dezbinare în trup, ci mădularele să se îngrijească deopotrivă unele de altele."

Lukianos
Mesaje:28
Membru din:11 Ian 2013, 03:54
Confesiune:ortodox "stilist"
Preocupări:Adevarul

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Lukianos » 12 Ian 2013, 18:20

Pentru Constantinos, raspuns la comentariul de mai sus:

Comparatia pe care o faci cu apostolii si neintelegerile dintre ei mi se pare nepotrivita in contextul discutiei de aici. Faptul ca Barnaba vroia sa-l ia cu el pe Ioan si ca Sf. Pavel nu era de accord cu alegerea lui, ceea ce l-a determinat sa porneasca pe o cale diferita, nu justifica in nici un fel tolerarea schismei si ereziei. Stim chiar de la Sfintii Apostoli si Sfintii Parinti ai Bisericii ca “nu este nici o invoire intre Hristos si Belial” si ca tainele ereticilor nu sint valide. Atunci ce pretentie poti avea ca cei ce sint fara de Duh Sfint si aflati sub multiple anateme sa fie primiti in Biserica fara macar a li se face mirungerea?!

Eu nu cunosc situatia din BOSV, dar, cel putin, dupa marturisirea lor de credinta mi se par a fi cit se poate de ortodocsi. Si asa ramin atita timp cit ierarhii lor nu predica cu “capul descoperit” erezii.

Am citit ce-ai scris si tu si altii la linkul dat, dar te rog sa ma crezi ca m-au trecut fiori reci. Ca orthodox ar trebui sa stii ca, asa cum a spus sfintul Hrisostom, daca “este traditie nu cauta mai departe”. Si eu as putea sa speculez si sa-ti spun ca lucrurile sint bune asa cum sint, ca postul Sfintei Fecioare, chiar daca este mai scurt decit al Sfintilor Apostoli, este mai sever, exact ca si postul Sfintelor Pasti, si inca altele, dar refuz sa o fac pentru ca sint convins ca ortodoxia este chiar lucrarea Duhului Sfint, de ceea perfecta si nesupusa criticii unui vierme ca mine. Poate ar trebui si tu sa-ti reprimi astfel de judecati sau macar sa-ti probezi reflectiile prin cuvintele Domnului:

“Si eu voi ruga pe Tatal si alt Mingiietor va va da voua ca sa fie cu voi in veac, Duhul Adevarului, pe care lumea nu poate sa-L primeasca, pentru ca nu-L vede, nici nu-L cunoaste; voi Il cunoasteti, ca ramine in voi si in voi va fi!” (Sf. Ioan 14:16-17).

Constantinos

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Constantinos » 12 Ian 2013, 21:17

Comparatia este mai buna sau tot la fel ca a ta , schisma este o despartire provenita din neantelegeri . Cum sa compari un anticrestin ca Saul cu un episcop care ar trebui sa fie sfant inainte de hirotonie ? Care este traditia daca Sfantul Siluan zice ca Maica Domnului nu a gresit cu nici un gand iar Ioan Hrisostom spune ca sa mandrit? Traditia a fost ca Nasterea Domnului sa se serbeze odata cu Boboteaza iar apoi rasaritenii s-au luat dupa apuseni si nu au gresit , mai tarziu cand au acceptat si data de 29 iunie pentru sfintii Petru si Pavel au gresit. Daca este sa avem in vedere si aspritatea postului atunci se poate stabili ca postul sfintilor apostoli sa fie scurt si sever . In Bosv traditia era pentru rara Impartasanie in urma cu 10 ani , acum au trecut pe alta traditie mai veche. Nu ne ating si nu ne dor anatemele date de cei din Bosv , ei ar trebui sa ne fie luminatori daca ar avea credinta adevarata, ar face rugaciuni si liturghii citite ( pentru ca sa nu ajunga curvari sau nebuni copiii lor mici ce nu sunt insurati ) dupa cuvantul 13 din Pateric de la Ava Siluan http://www.sfaturiortodoxe.ro/pateric/slovas.htm Apoi s-ar lasa de fredont cantece de la Oaste Domnului sau Visarionisti.
Dupa cuvantul Sfantului Simeon noul Teolog, orice episcop care nu vede Lumina in potir este eretic arian deoarece marturiseste ( cel putin pentru el insusi) ca Hristos este doar trup si sange , adica doar om nu si Dumnezeu. Bateti-va in continuare in piept , mandriti-va ca doar la voi este Sfanta Impartasanie valida , atunci ati fi singurii care va impartasiti cu nevrednicie , cei ce il rastigniti pe Hristos , mai rai decat toti sodomitii , primitori de ciori carora le ziceti porumbei. Anatemele voastre sunt binecuvantari iar binecuvantarile sunt blesteme.

Lukianos
Mesaje:28
Membru din:11 Ian 2013, 03:54
Confesiune:ortodox "stilist"
Preocupări:Adevarul

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Lukianos » 13 Ian 2013, 01:12

Ma intreb oare ce fel de comparatie oi fi facut eu fiindca nu vad decit sa fi spus ca neintelegerile dintre apostoli pe seama lui Ioan nu pot fi folosite pentru a justifica schisma si erezia. Am gresit cu ceva? Si da, schisma poate veni din neintelegere (ceea ce totusi nu cred ca a fost cazul cu apostolii), dar, de obicei, motivele sint mult mai grave si determinate de mindrie si iubire de putere.

Traditia este numai ceea ce ramine in constiinta Bisericii prin lucrarea Duhului Sfint. De aceea nu tot ceea ce spun sfintii devine si traditie.

Din cite stiu eu BOSV nu a anatemizat pe nimeni. Anatemele de care vorbeam sint puse de sfintii parinti ai Bisericii. De asemenea, taine valide exista numai in Biserica lui Hristos, care este doar Una si Sfinta. Stim de la insusi Domnul Hristos, Sfintii Apostoli si Sfintii Parinti ca tainele ereticilor si schismaticilor sint nule. Daca tu stii altceva, inseamna ca nu citesti carti ortodoxe.

Constantinos

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Constantinos » 13 Ian 2013, 08:47

Comparatia aceasta ai facut-o: "1. Cu aceeasi rea intentie l-am putea judeca si pe Sf. Apostol Pavel care in loc sa-l urmeze pe Hristos din tinerete a ales sa umble cu fariseii si cu autoritatile lumesti profitind de pozitia sa sociala, persecutind si omorind crestini pina in ziua in care Dumnezeu i-a destupat mintile."
Cred ca unii sfinti care au ajuns mucenici au spus si o gramada de prostii la viata lor , deci sunt sfinti doar pentru mucenicie si nu pentru scaparile lor epileptice ".... și mergem dupre Sfântul Apostol Pavel, cari zice:,,Oricari ar adăuga ori ar șterge un cuvânt, acela să fie anatema de șapte ori!” Și așa ne-am hotărât cu tot sfințitul cler, cari este cu noi și cu adunarea, creștinească, să dăm anatema de trei ori, fie că sun din rândul clericilor, fie al mirenilor, despărțiți sunt de la Domnul Dmnezeu Atotțiitorul, blestemați și neiertați și, dupre moarte să nu putrezească. Să putrezească pietrele și fierul, dar ei niciodată. Să moștenească lepra lui Ghiezi și să se spânzure ca Iuda, că fie suspinând și tremurând pe pământ ca și Cain, mânia Lui Dumnezeu pe capetele lor, să fie la un loc cu Iuda și cu iudeii cei luptători de Dumnezeu, să crape pământul și să-i înghită ca pre Datan și Aviron, îngerul Lui Dumnezeu să-i gonească pe ei în toate zilele vieții lor și toate blestemele Patriarhilor și ale Soboarelor să cadă pre dânși, să fie veșnic sub anatema și focul veșnic. Amin!" Cand a zis Sfantul Apostol Pavel ceva de o anatema inseptita , de 3 ori si vesnica ( vesnica nu are cum sa fie fiindca amenintarea cu anatema este pusa ca cei ce au gresit sa se pocaiasca , sa se intoarca si sa ajunga sfinti mai mari decat cei carora le place doar sa rosteasca "anatema" ca o rugaciune a mintii ). Cand au inceput sa putrezeasca pietrele si fierul si cand s-a crapat pamantul sa-l ingita pe papa de la Roma ? Puterea voastra este zero .

Lukianos
Mesaje:28
Membru din:11 Ian 2013, 03:54
Confesiune:ortodox "stilist"
Preocupări:Adevarul

Re: Calendarul Ortodox de Stil Vechi, canonic ori nu?

Mesaj necititde Lukianos » 13 Ian 2013, 18:42

Ai dreptate, asa am spus ceva mai inainte, dar nu cred ca am facut o blasfemie, nu am comparat persoanele in sfintenie, intelect sau caracter, ci pur si simplu am aratat o oarecare similitudine privind traiectoriile vietilor lor inainte de a-si descoperi chemarea.

Nu stiu ce exact vrei sa demonstrezi, cred ca am fost foarte clar cind am spus si eu ca nu tot ceea ce au zis sfintii a intrat in Sfinta Traditie a Bisericii. Anatemele nu se implinesc neaparat in lumea aceasta, dar pedepsele sint descrise logic in limbaj pamintesc pentru ca ereticii sa aiba masura si intensitea a ceea ce ii asteapta. Daca puterea Sfintilor Parinti a fost nula sau nu o sa afli cu siguranta in ziua in care vei inchide ochii.


Înapoi la “ASPECTE ŞI PROBLEME CONCRETE DIN VIAŢA BISERICILOR ORTODOXE”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX