Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Informaţii, comentarii şi propuneri...
Este şi o subcategorie specială despre BOR.
Avatar utilizator
presviter
Mesaje:592
Membru din:24 Noi 2010, 09:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:istorie, liturgică, pastorală
Localitate:București
Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde presviter » 30 Mar 2013, 00:20

Complicata rau religia asta, a dumneavoastra :)
Realitatea religiei noastre este complexă, și doar oamenii înduhovniciți ajung cu adevărat să o înțeleagă și să o gestioneze bine. Ceilalți, facem ascultare, căutînd ramurile încă roditoare ale Ortodoxiei.

Voi însă, în așa zisa voastră simplitate, vă apucați să tăiați ramurile uscate, neștiind că vă tăiați chiar craca de sub picioare. Rezultatul acestei aplicări simpliste a canoanelor pe care le menționați (recunosc, e tare arsenalul dvs.) : schisma în serie, după model protestant. Nu sunt eu primul care am zis-o. Înafara celor trei secte stiliste pe care le-ați menționat, mai există pe plan mondial cel puțin alte 10 g.o.c. (pentru necunoscători: biserici ortodoxe autentice) care, fie se consideră fiecare adevărata Biserică, fie fie adoptă teoria ecumenistă restrânsă, adică consideră că toate aceste denominațiuni, deși la moment se excomunică reciproc, formează împreună Biserica nevăzută, caracterizată de păstrarea neștirbită a Tradiției și de anatemizarea patriarhiilor oficiale.

Așadar și în concluzie, sunteți tari la argumente, dar Evanghelia nu stă numai în cuvînt, ci în putere. Dacă ați fi doar neputincioși, asta n-ar fi prea grav. Adevăratul rod al diatribelor voastre este însă dezbinarea continuă a soboarelor voastre și intoxicarea brumei de oameni care vă urmează cu intrigi și calomnii nesfârșite. O simplă navigare pe paginile voastre de web, unde vă spălați peticele, scârbește pe orice om de bună credință.

Dragă Lukianos, nu v-au incălzit roadele sfințeniei care împodobește încă Bisericile noastre ortodoxe (pe care le-am evocat și eu, și părintele Dimitrie). Revelația este mai mare, și ea contează mai presus de toate, aveți dreptate. Însă felul în care voi ascultați această Revelație arată că sunteți în înșelare. Roadele voastre sunt, așa cum am zis la început, înfricoșătoare, iar dezbinarea voastră - diabolică.
Părtaş sunt cu toţi cei ce se tem de Tine şi păzesc poruncile Tale. ps.118,63

Constantinos

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde Constantinos » 30 Mar 2013, 13:31

Nu ma pricep in totalitate la calendar fiindca nu este in mintea mea gandirea la el in mod neancetat ca la ei . Este foarte normal ca daca se adauga o zi la 4 ani ( anul bisect , 366 zile ) sa se scoata o zi la 100 ani pentru ca nu sunt 6 ore fix in plus pe an , iar daca prin apropierea unor obiecte cosmice masive , pamantul s-ar invarte mai incet cam 366 zile sau mai repede 365 si 3 minute , atunci si tabelul calendar se va modifica si nu va mai exista an bisect . Calendarul vechi poate fi folosit in scop ecumenist , il adopta in totalitate catolicii cum au facut anul acesta la Ierusalim si atat , adica nu mai schimba si altceva dar s-au " apropiat de ortodocsi ". Sa se gandeasca altii fiindca mie chiar mi-e greu sa cuget cum ar fi daca evreii care si-au schimbat data pastelui de multe ori sa-si doreasca tabelele ortodoxe , sa declare ca-si vor serba pastele spurcat exact in zilele stabilite in vechime de catre astronomi, nu incepand de la Niceea deoarece se calculau destul de greu si se facea drumuri lungi din Alexandria pentru a se anunta in fiecare an data Pastelui.
Despre cat de tare au infricosat episcopii de la sinodul 1 ecumenic ca sa se serbeze Pastele in acelasi timp peste tot si nu s-a serbat se vede in cuvintele Sfantului Atanasie prezent acolo , PSB 16 pagina 111: http://www.scribd.com/doc/32162059/PSB- ... ru-Antonie
Cine nu se desparte de rugaciunea pentru anumiti episcopi bine face , iar cine se desparte inainte de judecata ca sinod ecumenic fara sa-si inventeze alta ierarhie mai bine face si este vrednic de lauda . Duhul zelotismului doreste ca si ceilalti numiti ortodocsi care sunt de 10 ori mai multi ca stilistii sa ajunga cam la 130 ierarhii diferite , sectante .

anastasys
Mesaje:82
Membru din:17 Aug 2012, 16:50
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicina (profesie), carti, pelerinaje

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde anastasys » 30 Mar 2013, 14:56

Dacă s-ar calcula data Sf.Pasti după calendarul nou ar cădea o dată cu cel al romano-catolicilor?

silvestru
Mesaje:367
Membru din:09 Apr 2010, 14:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Cunoaşterea, trăirea ortodoxă.

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde silvestru » 02 Apr 2013, 16:49

Dacă s-ar calcula data Sf.Pasti după calendarul nou ar cădea o dată cu cel al romano-catolicilor?
Doar ocazional, ca şi acum de altfel. Ideal ar fi un calendar care ar trebui să tină cont, atât de precizia cosmică, cât si de cele 4 reguli stabilite de Sf Părinti, amintite de mine in topicul anterior. De fapt nu ar fi altceva decât revenire la regulile stabilite la sinodul 1 ecumenic.
Ambele calendare actuale ( iulian, grigorian) sunt imprecise, mai putin cel grigorian. Romano-catolicii încalcă regulile din ignoranţă, iar ortodocşii datorita calendarului defect...
Anul acesta atât unii cât si ceilalti au încălcat câte o regula. E drept, a ortodocşilor e mai putin gravă.
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.

GheorgheLuca
Mesaje:1
Membru din:02 Apr 2013, 01:06
Confesiune:ortodox
Preocupări:IUBITOR AL CREAȚIEI DIVINE

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde GheorgheLuca » 02 Apr 2013, 20:11

din partea dreaptă, jos, după cum o privim noi, oamenii de pe Pământ, apoi începe să se vadă formarea secerei căreia I se mai zice şi CRAI NOU. La 7 (şapte) zile după Naştere, Luna ajunge la Faza Lunară – Primul Pătrar. După alte 7 zile ajunge la Faza de LUNĂ PLINĂ şi în ziua următoare ori a 15-a zi de la Naştere, Luna se Ştirbeşte, adică a fost sau a avut momentul maxim de Luminare. Din acel moment de la Faza de LUNĂ PLINĂ începe a scade treptat din partea stângă, sus, după cum o privim noi, oamenii de pe Pământ, şi după alte 7 zile ajunge în Faza de Ultimul Pătrar şi, tot aşa, scade mai departe până la următoarea Naştere de Lună. Acum, pentru a se calcula timpul după Calendarul Lunar, mai întâi se calculează pe mână ori matematic Crugul Lunii al anului respectiv NATURAL care dă TEMELIONUL sau se ia direct din tabelul Pascal de 532 de ani. După aflarea TEMELIONULUI anului dorit, trecem la aşezarea LUI în „SCARA SFINTELOR PAŞTI“, apoi se ia pentru calcul luna sau lunile anului NATURAL, după caz, din desenul din figura 9 şi se numără începând cu № 1 (unu) din acea lună până pe ultima lună a anului Februarie şi de aici se păşeşte sau se sare în DUMINICA ÎNVIERII DOMNULUI din Data de 1 Aprilie, (unde este SLOVA PASCALIEI „Ps“ sau Temelionul 15), şi se numără până pe nodul unde am aşezat Temelionul anului calculat; şi ce dată am aflat pe nodul cu acel Temelion, în acea Dată va fi şi LUNA NOUĂ a acelei luni. De ce se sare de pe nodul unde este însemnată luna Februarie sau Data de 30 Martie, în 1 Aprilie şi nu se numără cursiv din nodul cu Temelionul 17 şi pe nodul din podul palmei unde este aşezat Temelionul 16, aceasta, fiindcă LUNA din cele 29 de Temelioane stăpâneşte doar 19 Temelioane, iar pe acel Temelion 16 îl sare, cât şi pe următoarele Temelioane: 2 ; 5 ; 8 ; 10 ; 13 ; 19 ; 21 ; 24  şi 27. {Nimeni nu poate comenta de ce DUMNEZEU a Însemnat acest Temelion 17 – asta poate explica faptul că FIUL Lui DUMNEZEU trebuia să se Nască şi S-a Născut când stăpânea acel Temelion, iar Temelionul 15 cu ZIUA ÎNVIERII} Revedeţi fig. 7. Numai după calcularea datei când este LUNĂ NOUĂ se poate calcula mai departe şi ŞTIRBIREA aceleiaşi LUNI care este imediat după LUNĂ PLINĂ. Aşadar din Temelionul anului căutat unde am zis în ce dată ale acelei luni a căzut LUNA NOUĂ se păşeşte sau se sare din nou în DUMINICA ÎNVIERII DOMNULUI de la SLOVA PASCALĂ „Ps“ şi de aici iarăşi se numără, de această dată până în RĂDĂCINA Temelionului, adică unde este aşezat Primul Temelion (№ 1) şi în ce dată va cădea pe acel nod, în acea dată se ŞTIRBEŞTE şi LUNA respectivă. Trebuie ştiut, că, pentru calcularea sărbătorilor religioase, aproape toată populaţia Pământului se foloseşte fie de calculul „după Calendarul Lunar“, fie „după calendarul iulian, care este copia CALENDARULUI DIVIN“, fie „după urmărirea directă a Fazelor Lunii“. Mai arăt că pentru măsurarea ori calcularea lungimii timpului numai după „Calendarul Lunar“ în 7980 de ani, calculul este atât de precis încât nu avem eroare de nici o zi, iar părerile oamenilor de ştiinţă şi politici cu privire la „Calendarul Lunar“ care ar avea eroare de o zi între 200 şi 300 de ani, pică sau dispare cu desăvârşire.
Oameni care cunosc sau care învaţă să calculeze timpul numai „după Calendarul Lunar“ pot combate toate părerile ştiinţifice, politice etc. ale oamenilor şi nu numai, iar în cazul în care învaţă să calculeze timpul după „SCARA SFINTELOR PAŞTI“, atunci ar putea foarte uşor combate toate calculele greşite ale preoţilor de astăzi: fie de stilul nou, fie catolici sau ai oricăror secte şi culte cu privire la datele lunilor şi zilele săptămânilor, ba chiar pot combate orice calendar din trecut, prezent, dar la fel şi pe/pentru viitor.
LUNA, privită de pe anumite piscuri sau locuri mai înalte, de la Răsăritul EI, când vom lua (sau zice) momentul zero în mişcarea de rotaţie pe care o face în jurul Pământului, atât noaptea cât şi ziua, înaintea SOARELUI sau în spatele SOARELUI, din locul de unde o privim, deschide acel aparent arc de cerc de ± 180º sau de ± jumătate de cerc, unde îşi păstrează aproape acelaşi moment de „Fază Lunară“ sau acelaşi fel de LUMINARE din noaptea sau ziua respectivă în toate cele 180º pe care le parcurge sub privirea atentă a persoanei, ce urmăreşte acel fenomen. Acest lucru (fenomen) ar explica că toate Fazele pe care le parcurge LUNA de la o Naştere de Lună până la următoarea Naştere de Lună nu au nici o influenţă pozitivă sau negativă din partea SOARELUI ori a Pământului, fiindcă în cele 180º, fie LUNA în faţa SOARELUI sau în spatele SOARELUI, fie noaptea ori fie ziua privită, LUNA îşi păstrează acelaşi moment de Fază Lunară şi Luminozitate, fapt pentru care pică foarte multe teorii, idei şi păreri, fără o susţinere reală.
Dacă „timpul“ de pe Pământ este măsurat de oameni cu ceasul fie de mână, de masă, electronic, atomic etc., putem lua în comparaţie şi Întreg Universul tot ca pe un „Mare ceas“, în care Soarele, Luna, Pământul etc. sunt nişte rotiţe (rubine) puse în mişcare de Un Singur Meşter şi nimeni altul decât DUMNEZEU CREATORUL LOR. FACERE 1, 14 – 18. Atunci, orice fel de ceas făcut de oameni, ca să fie bun şi precis, nu trebuie să ignore, nici să adauge, nici să scadă zile sau ore „Timpului DIVIN“ deoarece „Timpul“ este dat şi lăsat în curgerea Sa de acel ceas uriaş care pune în mişcare Întreg Universul. Iar omul poate face ce vrea cu ceasul lui, dar nu are voie să impună tuturor oamenilor invenţia lui (lor) sau să afirme despre ce a făcut omul, că este un lucru mai bun şi perfect decât ce a Lăsat şi Făcut DUMNEZEU pentru „om“. De CUVÂNTUL Lui DUMNEZEU ascultă Întreaga Creaţie şi toate lucrurile din Univers, numai omul nu prea Îl ascultă inventând fel şi fel de aberaţii (pentru care vor primi plata focului veşnic), precum şi impunerea calendarului artificial Bisericilor şi creştinilor. „Căci adevărat zic vouă: Înainte de a trece cerul şi pământul, o iotă sau o cirtă din Lege nu va trece, până ce se vor face toate“. MATEI 5, 18.
Să nu le dau prea mult de gândit ori de lucru oamenilor (decât un lucru bun şi sănătos), prin a măsura Timpul şi a-şi face pentru calculul zilelor, săptămânilor, lunilor şi anilor un sistem, o invenţie sau nişte rotiţe cu câte 365 – 366 de dinţi (după caz), reprezentând zilele fiecărui an în parte pentru anii comuni de 365 dinţi (zile), iar pentru cei bisecţi de 366 dinţi, apoi să pună în mişcare la început 4 bucăţi care reprezintă cei 4 ani în care se produce (apare) acea zi în plus sau diferenţa de o zi la fiecare al 4- lea an, când cade acea zi de bisect plus ceva sau minus ceva. Apoi 128 de rotiţe la rând, dintre care 96 a câte 365 dinţi şi 32 a câte 366 de dinţi care să dea cele 32 zile de bisect în 128 de ani, la care se mai adaugă acel plus ceva sau minus ceva de la fiecare 4 ani, adică plus sau minus acea „zi cu pricina“ în cei 128 de ani, unde prima pusă în mişcare să se învârtă una pe cealaltă până la ultima care ar indica acea diferenţă de zile, cu similar, acelaşi număr de zile, dintre calendarul iulian sau al anilor iuliani cu anii tropici sau acea eroare de ± o zi în 128 de ani şi astfel se va vedea cu adevărat că îndreptarea calendarului gregorian nu s-a realizat nici ştiinţific, nici matematic, ci mai rău s-a stricat prin punerea greşită în practică, adică în loc să fie scăzute acele 13 zile, nicidecum adăugate etc.
Astfel s-a realizat dezbinarea dintre oameni şi DUMNEZEU, cât şi între „Timpul Real Făcut de DUMNEZEU“ şi timpul cu anii, lunile, zilele, datele şi orele artificiale. „Şi vă îndemn, fraţilor, să vă păziţi de cei ce fac dezbinări şi sminteli împotriva ÎNVĂŢĂTURII pe care aţi primit-o. Depărtaţi-vă de ei. Căci unii ca aceştia nu-I slujesc DOMNULUI Nostru IISUS HRISTOS, ci pântecelui lor, şi, prin vorbele lor frumoase şi măgulitoare, înşeală inimile celor fără de răutate“. ROMANI 16, 17-18.
Analizaţi cu atenţie ce urmează şi toată cartea şi treceţi la treabă şi poate astfel veţi primi vreun premiu pentru cea mai bună invenţie, ca să nu spun Premiul Nobel, fiindcă eu nu sper să primesc vreun premiu, dar lucrarea ar merita cel mai mare premiu deoarece prezintă în amănunţime cel mai perfect şi ideal calendar din lume ce include toate posibilităţile de calcul separat sau include foarte bine toate perioadele fundamentale de timp: ora, ziua, săptămâna, luna, anul, Ciclul Lunar, Ciclul Solar, Ciclul Astral sau Ciclul PASCAL după mişcarea aparentă a Soarelui, cât şi a Lunii, ţinându-se cont în primul şi în primul rând şi de VOIA, RÂNDUIALA şi LUCRAREA CREATORULUI SUPREM.


CÂTEVA REGULI GENERALE


 – Trebuie să ştim că Luna NATURALĂ parcurge pe cer 29 de zile, o jumătate de zi, o jumătate de ceas (oră), a 5-a parte dintr-un ceas, şi iarăşi a 5-a parte din ultima fracţiune de 12 minute, şi apoi se Naşte următoarea Lună NATURALĂ.
 – Luna Plină este la etatea de 14 zile de la Naştere.
 – Totdeauna în a 15-a zi de la Naştere, Luna se Ştirbeşte.
 – Totdeauna, când o Lună se Naşte la data de 1 ale lunii, se mai Naşte alta la data de 30 ale aceleiaşi luni şi se întâmplă acest lucru de 7 ori în 19 ani. Va să zică două Luni Cereşti în aceeaşi lună sau mai precis două Naşteri de Lună în aceeaşi lună calendaristică şi aceea din urmă Lună este a acelei luni, iar prima lună este atribuită împlinirilor ori plusurilor de lună restante.
 – Anul Ceresc Lunar se formează după cursul Lunii pe cer şi are 354 – 355 şi 384 – 385 de zile.
 – Acest număr îl aflăm astfel: ştim că sunt 12 luni pe an. Acum înmulţim 29,5 cu 12 luni şi obţinem acel aparent an Lunar de 354 zile format din 12 Luni sau 12 Lunaţii şi de 384 zile format din 13 luni sau 13 Lunaţii, iar realitatea ori media la 2 ani şi 7 luni este de 365,25 zile calendaristice, sau direct după observarea atentă a Lunilor Cereşti.
 – Mai ştim că într-un Ciclu Lunar de 19 ani, 19 ani x 12 luni (Lunaţii) + 7 Lunaţii sunt 235 de Lunaţii, aşa a Rânduit DUMNEZEU de la Început pentru Luminătorul cel Mic al nopţilor, iar Luminătorul cel Mare, fiind Soarele pentru Luminarea zilelor noastre.
 – Mai ştim că într-un Ciclu Lunar de 19 ani, 7 luni sunt cu câte două Naşteri de Lună, iar la fiecare 4 Cicluri Lunare, totalizând 76 de ani, sunt 940 de Lunaţii complete.
 – Mai ştim că la fiecare 2 ani şi 7 luni, o Lună are două Naşteri de Lună şi în acel an, de fiecare dată în aceste condiţii, anul Lunar are 384 – 385 de zile, iar media este de 365,25 zile calendaristice.
 – Anul Solar se formează după cursul Soarelui şi are 365,25 de zile calendaristice.
 – Cum se formează aparent anul Lunar Ceresc de 354 – 355 zile, cam la fel se formează şi anul Solar, după cum urmează: la anul Lunar Ceresc de 354 – 355 zile i se mai adaugă un număr de 11 şi ne dă anul cu 365 – 366 de zile care se numeşte anul „Luni–Solar“.
 – Acum adăugăm jumătăţile de ceasuri de la anul ceresc Lunar şi acele 12 jumătăţi de ceasuri fac 6 (şase) ceasuri sau ore care adunate la anul Solar fac 365 de zile şi 6 ore, iar la fiecare 4 (patru) ani ne dă anul bisect, adică cu 366 de zile, iar media fiecărui an „Luni – Solar“ este de 365 zile şi 6 ore sau 365,25 zile calendaristice.
1). – Anul NATURAL începe din data de 1 Martie, apoi Aprilie, Mai, […], Decembrie, Ianuarie şi se încheie pe data de 28 – 29 Februarie.
2). – Anul PASCAL începe din ÎNVIEREA DOMNULUI IISUS HRISTOS a oricărui an până la cea a anului următor, respectiv din SLOVA Pascală a anului dorit până în cea a anului următor, iar explicaţia SLOVELOR Pascale începe cu NAŞTEREA DOMNULUI IISUS HRISTOS, respectiv de la data de 25 Decembrie a anului trecut şi se încheie pe data de 24 Decembrie a anului actual, după cum veţi vedea la cele 35 de SLOVE PASCALE prezentate în carte de la paginile 32 – 35 şi 137 – 173.
3). – Anul POLITIC sau artificial ori îndreptat se începe din data de 1 Ianuarie, apoi Februarie, Martie, […], Octombrie, Noiembrie şi se încheie pe data de 31 Decembrie. Mai putem preciza că anii sunt grupaţi în 3 categorii, adică, formează 3 unităţi mai mari. Cea mai mare unitate de ani se numeşte mileniu, care are o mie de ani. Apoi, urmează secolul, care are o sută de ani. Şi Veacul mic, adică 50 de ani, care în justiţie poartă numele de veşnic, iar o viaţă în justiţie reprezintă 25 de ani. Asta, la cei osândiţi în închisori pentru fapte grave. După cum am arătat mai sus, nici Luna Lunară şi nici anul Luni–Solar nu au un număr de zile întregi permanent, iar pentru calculele cele mai precise se iau perioade mai mari de timp de la 4 Cicluri Lunare, până la UN CICLU PASCAL de 532 ani. Pentru a convinge cititorul de autenticitatea celor de mai sus, explicate în cuvinte, voi prezenta câteva calcule matematice, pentru a se vedea şi a se crede cu Adevărat că DUMNEZEU A FOST, ESTE ŞI VA FI ATOTŞTIUTOR şi că toate cele scrise mai sus despre LUCRĂRILE şi CUVÂNTUL Lui DUMNEZEU SUNT ADEVĂRATE şi corespund cu Realitatea astrală actuală, trecută ori viitoare.

 – 1 C. L. de 19 ani are 235 Lunaţii, totalizând  6940 de zile calendaristice. 19 ani : 4 ani = 4,75 zile pentru anii de bisect.
365 zile x 19 ani + 4,75 zile = 6939,75 zile.
6939,75 zile : 235 Lunaţii = 29,5308510639 zile calendaristice.

 – 4 C. L. de 19 ani are 76 de ani şi 940 Lunaţii şi exact 27.759 de zile calendaristice. 76 ani : 4 ani = 19 zile pentru anii de bisect.
365 zile x 76 ani + 19 zile = 27.759 zile.
27.759 zile : 940 Lunaţii = 29,5308510638297872340425531914894 zile calendaristice – (sau 29,5308510639 zile calendaristice).

 – 1 C. P. de 532 ani are 6580 Lunaţii şi exact 194.313 de zile calendaristice. 532 ani : 4 ani = 133 zile pentru anii de bisect.
365 zile x 532 ani +133 zile = 194.313 zile.
194.313 zile : 6580 Lunaţii = 29,5308510639 zile calendaristice.

 – 14 C. P. de 532 ani are 7448 ani şi 92.120 Lunaţii şi exact 2.720.382 de zile. 7448 ani : 4 ani = 1862 zile pentru anii de bisect.
365 zile x 7448 ani + 1862 zile = 2.720.382 zile.
2.720.382 zile : 92.120 Lunaţii = 29,5308510639 zile calendaristice.

 – 15 C. P. de 532 ani are 7980 ani sau 98.700 Lunaţii şi exact 2.914.695 de zile calendaristice. 7980 ani : 4 ani = 1995 zile pentru anii de bisect. 365 zile x 7980 ani + 1995 zile = 2.914.695 zile.
2.914.695 zile : 98.700 Lunaţii = 29,5308510639 zile calendaristice.

 – Astfel, numărul de zile ale 1 C. L.=(Ciclu Lunar), 4 C. L., 1 C. P.= (Ciclu Pascal), 14 C. P. sau 15 C. P. : (împărţit) la Numărul de ani = Numărul exact de zile pentru un an întreg şi avem: 27.759 zile : 76 ani = 365,25 zile pe an. 194.313 zile : 532 ani = 365,25 zile pe an. 2.720.382 zile : 7448 ani = 365,25 zile pe an. Şi 2.914.695 zile : 7980 ani = 365,25 zile pe an.

Iar toate intervenţiile omenirii, care au drept scop de a-L corecta pe CREATOR sau altele asemănătoare din ce au făcut, ce facem şi vom mai face fiecare, nu vor rămâne în final nejudecate. „Aşadar, fiecare din noi va da seama despre sine Lui DUMNEZEU“. ROMANI 14, 12.


AFLAREA SFINTELOR PAŞTI

Cea mai mare Sărbătoare a Creştinătăţii este ÎNVIEREA DOMNULUI IISUS HRISTOS. Această Sărbătoare a SFINTELOR PAŞTI cade în aceeaşi zi a săptămânii şi de fiecare dată Duminica, dar la date diferite pentru fiecare an în parte. Deci, are un număr de 35 de date schimbătoare (de la cea mai devreme dată de 22 Martie până la cea mai târzie dată de 25 Aprilie inclusiv). De aceea pentru aflarea şi calcularea „SFINTELOR PAŞTI ALE LEGII CELEI NOI“, orice persoană trebuie să respecte cele patru ÎNVĂŢĂTURI SAU HOTĂRÂRI DIVINE conform SFINTEI SCRIPTURI – NUMERII Capitolul 9, 3: „LA VREMEA LOR, DUPĂ LEGEA LOR, DUPĂ REGULILE LOR ŞI DUPĂ GENEZA LOR“, din care rezultă cele 14 REGULI:

 – DUPĂ ÎMPLINIREA VREMII (ÎNVIEREA DOMNULUI IISUS HRISTOS).
 – DUPĂ ZIUA SÂMBETEI (7 = Sabatul) adică DUMINICA.
 – DUPĂ ÎNCEPUTUL ZILEI, ORA ZERO LOCAL = NATURAL (O = 24).
 – DUPĂ ECHINOCŢIUL DE PRIMĂVARĂ:
 – DE LA DATA DE 22 Martie – cel mai devreme,
 – PÂNĂ LA DATA DE 25 Aprilie – cel mai târziu.
 – DUPĂ LUNA PLINĂ PASCALĂ A LUNII MARTIE:
 – DE LA 4 ZILE DUPĂ LUNA PLINĂ PASCALĂ – cel mai devreme,
 – PÂNĂ LA 11 ZILE DUPĂ LUNA PLINĂ PASCALĂ – cel mai târziu.
 – LA BINECUVÂNTAREA TATĂLUI CERESC, prin SFÂNTA LUMINĂ de la SFÂNTUL MORMÂNT 2002 – 32 = 1970 de ori până astăzi a venit LUMINA în ZIUA/Data şi numai la Adevărata ÎNVIERE.
 – ÎN ZI DE DUMINICĂ ORI ZIUA ÎNVIERII DOMNULUI IISUS HRISTOS {Prima zi a CREAŢIEI, 1 = CREAŢIE pentru VECHIUL TESTAMENT şi respectiv 8 = ÎNVIERE pentru NOUL TESTAMENT ORI ZIUA ÎNVIERII}.
 – DUPĂ PASCA iudeilor din LEGEA UMBREI care era şi este între (17 Adar = 17 Martie – minim şi 14 Nisan = 14 Aprilie – maxim):
 – DE LA 1 (UNA) ZI DUPĂ iudei – cel mai devreme,
 – PÂNĂ LA 7 (ŞAPTE) ZILE DUPĂ iudei – cel mai târziu.

SFINTELE PAŞTI stabilesc Ordinea şi Rânduiala tuturor Duminicilor cu Tipicul Lor, dintr-un întreg an de zile până la următoarea Zi a SFINTELOR PAŞTI.
Pe cât de complicată este calcularea exactă a celor 35 de date schimbătoare a SFINTELOR PAŞTI ori a celor 35 de SLOVE Pascale care alcătuiesc „SCARA SFINTELOR PAŞTI“, conform celor 14 REGULI sau 14 RÂNDUIELI ori 14 puncte de mai sus pe de o parte, tot atât de uşor este calcularea sau aflarea celor 35 de date schimbătoare ori a celor 35 de SLOVE sau cele 35 Date Pascale care alcătuiesc „SCARA SFINTELOR PAŞTI“ pe de altă parte. Aceasta, datorită Bunelor TAINE, REGULI şi RÂNDUIELI în Aşezarea tuturor Lucrurilor, Datelor şi Zilelor ZIDITE de DUMNEZEU TATĂL care, alegând pe cele mici, simple şi slabe pentru a-i ruşina pe cei înţelepţi prin cei mai simpli oameni şi simple calcule, dar şi pentru a scoate în Lumină pe cele tari şi complexe. 1 CORINTENI 1, 27
Deci, numai prin aşezarea celor două TAINE DUMNEZEIEŞTI care sunt TEMELIONUL şi Mâna Anului în „SCARA SFINTELOR PAŞTI“ rezultă toate aceste 14 REGULI de mai sus astfel: Crugurile Lunii Naşte Temelioanele, pe care le aşezăm în „SCARA SFINTELOR PAŞTI“. Apoi, luăm Mâna Anului calculată după Crugul Soarelui ori matematic, pe care trebuie să o aşezăm în „SCARA SFINTELOR PAŞTI“, pe degetul cu Temelionul Anului respectiv, unde din faţa degetului de la bază, începem a număra pe noduri Mâna Anului respectiv, care nu trebuie să cadă pe nodul cu Temelionul, dar, nici să treacă peste acesta. În cazul când Mâna Anului nu încape până în nodul unde am aşezat Temelionul, atunci de fiecare dată se trece pe următorul deget din dreapta celui cu Temelionul şi începem a număra Mâna Anului din faţa degetului de la bază, pe noduri până terminăm de numărat Mâna Anului şi pe nodul unde am terminat de numărat, acolo cade sau este Mâna Anului respectiv ori ZIUA ÎNVIERII DOMNULUI (cu SLOVA PASCALĂ din SCARA SFINTELOR PAŞTI) sau SFINTELE PAŞTI în acel an, fără nici un fel de greşeală în toţi cei 1970 de ani +32 de ani (vârsta DOMNULUI) = 2002 ani.

 - Exemplu: Cum aflăm data şi ziua când cade SFINTELE PAŞTI în anul 2019 ? Unde avem: C.S. = 23; M.A. = 7; C.L. = 3; T.A. = 6. Deci, Temelionul 6 cade pe dosul degetului mijlociu, la prima încheietură, sub vârf, iar Mâna Anului 2019 care este 7 şi, nu încape pe degetul mijlociu până în Temelion, ba, mai mult, trece peste acesta, ce ar însemna că SFINTELE PAŞTI în anul 2019 ar cădea înaintea iudeilor, iar dacă Mâna Anului se termină, sau cade pe nodul cu Temelionul, în acel an SFINTELE PAŞTI se prăznuieşte în aceeaşi
zi cu iudeii. Iar Creştinii ar încălca 3 Reguli dintre cele 4 de la Niceea şi 11 din cele 14 de mai sus. Atunci,
în cazuri asemănătoare, trecem de fiecare dată pentru a se număra Mâna Anului respectiv pe degetul din dreapta celui pe care este aşezat Temelionul, iar în cazul anului 2019 trecem pe degetul inelar şi Mâna Anului 7 cade la baza degetului inelar partea spate (vedeţi calcularea din figura 14) unde, în acest an 2019, SFINTELE PAŞTI cad pe data de 15 Aprilie NATURAL la SLOVA Pascală „Ţ“ ori Calendarul – nr. 25.
În anul 2019 Luna NOUĂ a lunii Martie este pe data de 22 Martie NATURAL, iar Luna PLINĂ Pascală a lunii Martie este pe data de 6 Aprilie şi SFINTELE PAŞTI cade pe 15 Aprilie, adică la 9 zile după Luna Plină Pascală. Mai precizez că Adevărata Sărbătoare a SFINTELOR PAŞTI are 35 de SLOVE PASCALE ori 35 de DATE PASCALE cuprinse între 22 Martie, cel mai devreme, şi 25 Aprilie, cel mai târziu. Mai precizez că ÎNVIEREA DOMNULUI IISUS HRISTOS nu este legată de Paştele iudeilor (care au 29 de date schimbătoare cuprinse între 17 Martie = 17 Adar I şi o singură dată la 19 ani va fi şi Adar II până la 14 Aprilie = 14 Nisan), ci trebuie doar să se respecte cu sfinţenie „REGULILE DIVINE“ pe care le-am primit prin LUCRAREA SFÂNTULUI DUH şi numai în acea Zi avem BINECUVÂNTAREA TATĂLUI prin SFÂNTA LUMINĂ de la SFÂNTUL MORMÂNT, fiind numai la Data şi Ziua corect calculată pentru fiecare an în parte. Aşadar, oricând poporul iudeu poate veni la Adevărata Credinţă a BISERICII ORTODOXE de RĂSĂRIT a toată lumea şi Creştinătatea, numai prin a-şi recunoaşte greşeala înaintaşilor sau strămoşilor care L-AU RĂSTIGNIT acum 1970 de ani pe FIUL Lui DUMNEZEU, MÂNTUITORUL Nostru, IISUS HRISTOS, care a Fost, Este şi Va Fi JUDECĂTORUL Întregii Omeniri, fie a creştinilor, necreştinilor, cât şi ai iudeilor deopotrivă. Iar în cazul feţelor bisericeşti, fie de pe stilul nou, ale catolicilor sau ai altor fraţi ai noştri întru Hristos, nu încape îndoială că nu vor reveni cu dragoste la DREAPTA CREDINŢĂ după toate Datele, Zilele şi REGULILE DIVINE ! (fiindcă toate cultele, sectele, creştinii, necreştinii, cărţile, scrierile Sfinte, CUVINTELE Lui DUMNEZEU şi ale demonilor, toate au spus, spun şi recunosc că până la urmă Va Fi Numai O Singură Turmă şi Un SINGUR PĂSTOR şi aşa va fi)! Amin.







AFLAREA ALTOR DATE CARE SE SCHIMBĂ NUMAI ÎN FUNCŢIE DE SFINTELE PAŞTI DIN ORICE AN

Ø – 1). Cum aflăm data şi ziua ÎNJUMĂTĂŢIRII PRAZNICULUI ÎMPĂRĂTESC din anul 2020 ?
a). Când Paştele cade cel mai devreme la data de 22 Martie sau SLOVA „A“, dăm drept bază în „SCARA SFINTELOR PAŞTI“ pentru ÎNJUMĂTĂŢIREA Praznicului Împărătesc, data de 15 Aprilie. Iar dacă Paştele cade la alte date, atunci numărăm înainte pe „SCARA SFINTELOR PAŞTI“ până în Mâna Anului respectiv care este 2 sau SLOVA „O“, în cazul nostru pentru anul 2020, unde aflăm că ÎNJUMĂTĂŢIREA cade Miercuri, pe data de 30 Aprilie.
b). Când Paştele cade cel mai târziu la data de 25 Aprilie SLOVA „Che“, dăm drept bază în „SCARA SFINTELOR PAŞTI“ pentru ÎNJUMĂTĂŢIRE, data de 19 Mai. Iar dacă Paştele cade la alte date, atunci numărăm înapoi pe „SCARA SFINTELOR PAŞTI“ până în Mâna Anului respectiv care este 2 ori SLOVA „O“ în cazul nostru, pentru anul 2020, unde aflăm că ÎNJUMĂTĂŢIREA cade Miercuri, pe data de 30 Aprilie.
c). Pentru a calcula mai uşor ÎNJUMĂTĂŢIREA, dar a se verifica şi cele de mai sus, se ia Mâna Anului 2020 care este 2 şi Epacta Mică a lunii Aprilie (pururea 1) care însumate dau un număr 3, în cazul nostru 2 + 1 = 3 şi se numără din Duminica ÎNVIERII DOMNULUI după desenul din figura 8. Iar 3 cade sub vârful degetului arătător de la mâna stângă, în dos, unde zicem 1 (întâi) Aprilie şi de aici numărăm mai departe până în data de 30 Aprilie care cade tot Miercuri.
Ø – 2). Cum aflăm data şi ziua ÎNĂLŢĂRII DOMNULUI – anul 2021 ?
a). Când Paştele cade cel mai devreme la data de 22 Martie sau SLOVA „A“, dăm drept bază în „SCARA SFINTELOR PAŞTI“ pentru ÎNĂLŢAREA DOMNULUI, data de 30 Aprilie. Iar dacă Paştele cade
la alte date, atunci numărăm înainte pe „SCARA SFINTELOR PAŞTI“ până în Mâna Anului respectiv care este 3 ori SLOVA „Ă“, în cazul nostru...

Lukianos1
Mesaje:27
Membru din:16 Feb 2013, 04:40
Confesiune:ortodox "stilist"
Preocupări:Adevarul

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde Lukianos1 » 03 Apr 2013, 03:15

Ceilalti, facem ascultare, căutînd ramurile încă roditoare ale Ortodoxiei.
Stiti foarte bine ca ascultarea inceteaza cind este vorba de erezie; nu cred ca este cazul sa va faceti din ea virtute. Si ce fel de rod gasiti cind radacinile trag seva din erezia ereziilor prin comuniune?

“Asa cum pescarii ascund cirligul in momeala si agata pestele in ascuns, tot asa si inselatorii aliati ai ereziilor isi acopera invataturile demonice si interpretarea strimba in cucernicie si ii agata pe cei mai simpli ducindu-i la moarte spirituala.” (Sf. Isidor Pelusiotul, Patriarh al Alexandriei, Sinaxar 4 februarie, Patrologia Graeca 78, 252C)
Înafara celor trei secte stiliste pe care le-ati mentionat, mai există pe plan mondial cel putin alte 10 g.o.c. (pentru necunoscători: biserici ortodoxe autentice) care, fie se consideră fiecare adevărata Biserică…
Situatia este chiar mai grava decit o prezentati dumneavoastra, exista mult mai mult de 10 sinoade care se pretind a fi Biserica si dintre toate acelea nu-l exclud pe-al dumneavoastra. Imi pare bine ca ati abordat acest subiect.

Biserica lui Hristos pe pamint este nu numai vizibila, ci si recognoscibila. Eu am afirmat ca Biserica in Grecia este cea condusa de Ips Kallinikos. Aceasta este ortodoxa in doctrina, cu succesiune apostolica valida, in traditie neintrerupta, adica are caracteristicile necesare si suficiente pentru a fi vizibila.

Din cauza insa ca multi isi spun Biserica, aceea trebuie sa fie si identificabila. Sinoadele vechi calendariste/stiliste se impart in 3 categorii: ciprianite, florinite si mateite, dupa numele episcopilor de la inceput sau prin asociere doctrinara. Ciprianismul este erezie in invatatura, iar mateismul, care nu difera de florinism (care este ortodoxie) in doctrina, este schisma si erezie prin faptul ca mateitii au refuzat hirotesia pe care initial au acceptat-o in 1971 cind au apelat la ROCOR pentru a le confirma ierarhia. Exista si alte sinoade florinite (cunosc doua) dintre care cel mai mare este cel makarit (lamian). Makaritii s-au separat de sinodul Kallinikos (Hrisostom II la acea vreme) in 1995 din motive care nu au legatura cu credinta. Din cei 6 episcopi schismatici 2 s-au reintors mai tirziu la sinodul de la care s-au despartit, 2 s-au dus la Patriarhia Ecumenica, iar cei 2 ramasi au facut alti episcopi si un nou sinod insistind astfel in schisma. Alt, altele, daca o mai fi si alt sinod florinit in afara celui de care stiu, se afla tot in schisma pentru ca neintelegerile si confuzia (privind retrospectiv, fiindca informatia existenta la aceea vreme era clara iar decizia justa) care au condus la inlaturarea din functie si din sinod a lui Ips Auxentius in 1986 din motive administrative au fost clarificate pina in 1994, iar Ips Auxentius a fost reintrodus (post – mortem) in diptice. Deci Biserica este si recognoscibila, nu imediat si nu direct, dar exact asa ca si in trecut cind tot trebuia sa cerni de erezie si schisma.

Mai mult, Biserica este si evidenta, dar numai pentru cei care raspund lucrarii lui Dumnezeu. Ceialalti nu o “vad”; exista atei, rataciti, romano – catolici, protestanti si pagini care au auzit sau citit, care au biserica ortodoxa poate la capatul strazii, trec zilnic pe linga ea si tot nu vad acolo Biserica cea una, sfinta, a lui Hristos. Biserica este un element necesar si esential pentru mintuire, de aceea, si din cauza ca omul nu se poate mintui pe sine, ci numai raspunzind chemarii lui Dumnezeu si colaborind cu El, numai pentru cel care umbla pe calea mintuirii Biserica devine si evidenta.

Ramine acum sa-mi demonstrati si dumneavoastra ca Biserica in care va aflati este vizibila si recognoscibila, Trup al lui Hristos, in mod obiectiv, adica obligatoriu fara trimiteri la roade, moaste si semne. In ce ma priveste ma declar multumit si numai daca imi puteti arata cum poate fi identificat/recunoscut ca ortodox faptul in sine si consecintele ridicarii anatemelor de pe eretici nepocaiti precum romano – catolicii si monofizitii (pentru ca toate celelalte devin prea marunte in comparatie cu aceasta grozavie).

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde protosinghel » 03 Apr 2013, 11:35

Gheorghe Luca, dacă până acum nimeni nu ţi-a spus că aberezi, spre binele tău eu îndrăznesc să fiu primul.
Revenim la subiect: în ce măsură schimbarea calendarului a afectat şi alte aspecte ale învăţăturii şi trăirii ortodoxe.
Eu, cu toate cunoştinţele pe care le am la acest subiect, nu văd nici o legătură între schimbarea calendarului şi adevărul de credinţă sau trăirea ortodoxă.
Fac parte dintr-o Biserică de stil vechi (Patriarhia Moscovei), dar acest lucru în sine nu mă ajută cu nimic în viaţa duhovnicească, după cum n-am simţit ca atunci când slujeam şi trăiam în ţări pe stil nou (România şi Grecia) să-mi fie afectată cu ceva relaţia mea cu Dumnezeu. Şi atunci despre ce vorbim? Poate totuşi închidem subiectul?

MasQueNada
Mesaje:91
Membru din:04 Mar 2013, 10:57
Confesiune:ortodox
Preocupări:Preocuparea e un pacat

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde MasQueNada » 03 Apr 2013, 13:57

Gheorghe Luca, dacă până acum nimeni nu ţi-a spus că aberezi, spre binele tău eu îndrăznesc să fiu primul.
Revenim la subiect: în ce măsură schimbarea calendarului a afectat şi alte aspecte ale învăţăturii şi trăirii ortodoxe.
Eu, cu toate cunoştinţele pe care le am la acest subiect, nu văd nici o legătură între schimbarea calendarului şi adevărul de credinţă sau trăirea ortodoxă.
Fac parte dintr-o Biserică de stil vechi (Patriarhia Moscovei), dar acest lucru în sine nu mă ajută cu nimic în viaţa duhovnicească, după cum n-am simţit ca atunci când slujeam şi trăiam în ţări pe stil nou (România şi Grecia) să-mi fie afectată cu ceva relaţia mea cu Dumnezeu. Şi atunci despre ce vorbim? Poate totuşi închidem subiectul?
Pai viata bisericii este data de sinaxar. Viata bisericii este practica si slujba bisericii. S-au dat posturile peste cap, nu se respecta postul Sf. Apostoli Petru si Pavel. Duminicile se intrepatrund, se dau peste cap (cele din Gregorian cu cele din Iulian) mai ales in contextul Pascaliei , pentru ca in rest B.O de stil nou foloseste calendarul Gregorian.

Avatar utilizator
presviter
Mesaje:592
Membru din:24 Noi 2010, 09:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:istorie, liturgică, pastorală
Localitate:București

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde presviter » 03 Apr 2013, 19:47

Stiti foarte bine ca ascultarea inceteaza cind este vorba de erezie; nu cred ca este cazul sa va faceti din ea virtute. Si ce fel de rod gasiti cind radacinile trag seva din erezia ereziilor prin comuniune?
Ascultarea nu este o virturte, dar păstrarea unității Bisericii este. Pe de altă parte, ascultarea este o datorie pentru noi, cei mulți, care nu suntem încă oameni duhovnicești. Iar cei care au devenit oameni duhovnicești, precum Ioanichie Moroi, Paisie Olaru, gheron Iosif, Paisie Aghioritul și mulți alții, au considerat să ne confirme în această ascultare, chiar dacă au pătruns la vîrf și unele erezii. Acestea sunt trecătoare și nu vor putea răsturna corabia Bisericii.
În sfârșit, ascultarea este o atitudine mult mai înțeleaptă decît felul în care voi ați înțeles să vă despărțiți de ierarhii noștri (judecându-i în mod incopetent și câzînd în ceea ce judecați la ei), după o schemă tipic protestantă.
Ramine acum sa-mi demonstrati si dumneavoastra ca Biserica in care va aflati este vizibila si recognoscibila, Trup al lui Hristos, in mod obiectiv, adica obligatoriu fara trimiteri la roade, moaste si semne. In ce ma priveste ma declar multumit si numai daca imi puteti arata cum poate fi identificat/recunoscut ca ortodox faptul in sine si consecintele ridicarii anatemelor de pe eretici nepocaiti precum romano – catolicii si monofizitii (pentru ca toate celelalte devin prea marunte in comparatie cu aceasta grozavie).
Deși ați fost deschis în abordarea situației dezbinării stiliștilor, argumentele dvs. sunt mai degrabă niște înșirări de nume și de politici obscure, sau după cum spunea părintele Dimitrie, o dezvăluire a măruintaielor.
După cum se știe, demonstrațiile sunt bune pentru cei ce au început deja să creadă. Altfel, oricine poate demonstra orice (Gheorhe Luca - caracterul divin al calendarului iulian, musulmanii- că Iisus nu a fost Fiul lui Dumnezeu, adventiștii - că sâmbăta este Ziua Domnului, catolicii - că papa este vicarul lui Hristos, șamd), însă nu demosntrațiile îi conving pe oameni să se convertească.
Atîta vreme cît nutriți o mare ostilitate față de Biserica Ortodoxă (în care ați crescut), nu mă aștept eu să fiți receptiv la fundamentarea ei teoretică. Continuați-vă nevoința în florinismul vostru imaculat, și nu mai tulburați apele oceanului cu îndemnuri la răzvrătire. Chiar dacă v-ar asculta cineva, dar este puțin probabil s-o ia pe urmele părintelui Nichita Pașcan sau să deschidă noi drumuri spre catacombele Siberiei.

Cu respect
Părtaş sunt cu toţi cei ce se tem de Tine şi păzesc poruncile Tale. ps.118,63

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde protosinghel » 06 Apr 2013, 00:06

Viata bisericii este practica si slujba bisericii. S-au dat posturile peste cap, nu se respecta postul Sf. Apostoli Petru si Pavel. Duminicile se intrepatrund, se dau peste cap (cele din Gregorian cu cele din Iulian) mai ales in contextul Pascaliei , pentru ca in rest B.O de stil nou foloseste calendarul Gregorian.
Ce s-a dat peste cap? Un post numit al Sf. Apostoli, care nici nu exista până la 1166? Şi de ce puneţi cuvântul "post" la plural, că toate celelate stau pe loc?
Păi în primul mileniu postul de după Rusalii era unul compensatoriu pt cei care nu au ţinut Postul Paştilor. Abia în sec. 12 acesta, plus cel al Naşterii Domnului s-au generalizat ca posturi obligatorii. Iar regula de acum este de-a dreptul exagerată. Cum să ai Postul Sf. Apostoli 6 săptămâni şi 2 zile, când cel al Naşterii Domnului este doar de 6 săptămâni? Şi nu că aş fi împotriva posturilor, căci le ţin pe toate, dar am vrut să zic că nu se răstoarnă decât reguli puse tot de oameni.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde protosinghel » 06 Mai 2013, 19:39

Dacă sincer, m-am temut să scriu despre faptul că data Paştilor din anul acesta a fost calculată greşit, deşi am observat asta mai demult şi nu numai anul acesta. Dar am zis că şi aşa sunt învinuit de liberalism şi reformism, deci mai bine tac. Dar bine că diaconul Andrei Kuraev a avut curajul să spună şi chiar să demonstreze acest lucru. Bineînţeles, nu de dragul demonstraţiei, ci pentru a arăta că venirea Sfintei Lumini la Ierusalim nu este condiţionată de o anumită dată, care la noi ar fi corectă, iar la alţii greşită, ci de timpul la care se roagă Biserica. Ar fi trebuit însă ca să avem Paştile cu o săptămână mai devreme, când şi luna era mai plină... Dar e bine şi aşa, căci nu data contează, ci dacă ne-a schimbat cu ceva acest Paşte sau nu.
http://diak-kuraev.livejournal.com/475934.html
http://diak-kuraev.livejournal.com/475844.html

Avatar utilizator
presviter
Mesaje:592
Membru din:24 Noi 2010, 09:30
Confesiune:ortodox
Preocupări:istorie, liturgică, pastorală
Localitate:București

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde presviter » 08 Mai 2013, 22:13

data Paştilor din anul acesta a fost calculată greşit, deşi am observat asta mai demult şi nu numai anul acesta.
Dar totuși, cum este posibil așa ceva ?
Părtaş sunt cu toţi cei ce se tem de Tine şi păzesc poruncile Tale. ps.118,63

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde protosinghel » 09 Mai 2013, 02:19

data Paştilor din anul acesta a fost calculată greşit, deşi am observat asta mai demult şi nu numai anul acesta.
Dar totuși, cum este posibil așa ceva ?
1. Până în sec. IX paştile creştin a fost de zeci de ori odată cu a iudeiulor şi nu era nici o problemă. Din cauza reformei calendaristice iudaice (sec. 2-4), care admitea paştele chiar şi înainte de echinocţiu, Sinodul I Ecumenic a hotărât să nu se facă paştile nostru odată cu a iudeilor, dacă acesta este înainte de echinocţiu (!), dar amânarea lui de fiecare dată după paştile lor nu era o condiţie a Sinodului I Ecumenic şi nici a altor canoane. Creştinii din start calificau calculul iudaic "greşit" şi nu ţineau cont de el, ci au fixat limitele 22 martie - 25 aprilie (după calendar iulian). După sec. IX, din cauza rămânerii în urmă a calendarului iulian, nici nu era posibil ca paştile nostru să fie vreodată înaintea celui iudaic şi atunci s-a ajuns la concluzia că paştile nostru trebuie să fie obligatoriu după cel iudaic.
2. Şi mai grav este că noi nu ne uităm nici la cer ca să vedem când este echinocţiul, dar nici măcar nu ne uităm când evreii sărbătoresc paştile, ci noi înşine calculăm când ar trebui să fie paştile lor şi pe al nostru îl punem şi mai târziu. Dar evreii au şi multe excepţii în calculul lor. După schemele noastre, Paştele lor trebuia să aibă loc pe 30 aprilie, dar el a avut loc pe 26 martie. De aceia şi Paştele nostru trebuia să fie pe 28 aprilie, dar nu să mai aşteptăm încă o săptămână de dragul unui paşti care s-a sărbătorit cu o lună şi ceva în urmă.

silvestru
Mesaje:367
Membru din:09 Apr 2010, 14:28
Confesiune:ortodox
Preocupări:Cunoaşterea, trăirea ortodoxă.

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde silvestru » 09 Mai 2013, 13:19

Părinte, ati spus ceva noutati care trebuiesc cercetate.

Eu stiam din Pidalion, din interpretarea data la canoanele 7; 70, Ap. 37 Load. de sf Nicodin Aghioritul , ca nu doar praznuirea inainte de echinox, ci si dupa echinox este oprita cu evreii .
Canoanele Apostolice nu sunt inainte de secolul 2 cu unele exceptii?
Apoi, chiar si sf. vs. ati spus pe undeva ca, dogmatic, trebuie sa serbam dupa evrei, intrucat si învierea a avut loc dupa paştele lor, si ca suntem nevoiti sa ramanem in urma deoarece si ei intarziere dupa calendarul lor.
Ce garantie avem ca serbarea de zeci de ori cu evreii pana in secolul IX poate fi un argument de normalitate si nu unul de încălcare a canoanelor si compromis care nu trebuie repetat?
Cel ce vrea sa se mantuiasca cu intrebarea sa calatoreasca.
Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum împărăţia cerurilor se ia prin străduinţă şi cei ce se silesc pun mâna pe ea.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde protosinghel » 09 Mai 2013, 17:16

1. În 325 s-a luat decizia ca toţi creştinii să sărbătorească la fel, dar chiar în 326 alexandrinii şi romanii au sărbătorit Paştile la date diferite. Canoanele care s-au dat în sec. IV (nici vorbă de sec. II) au fost împotriva quadrodecimanilor, adică a celor care sărbătoareau paştile primii ("protopashiţi"), odată cu evreii, adică pe 14 Nisan, chiar dacă după calculul lor aceasta putea fi şi înainte de echinocţiu. Dar dacă paştile iudaic era după echinocţiu, concidenţa nu deranja. Iată că în anii: 289, 296, 316, 319, 323, 343, 347, 367, 379, 374, 394; de alte 9 ori în sec. V şi încă de multe ori până în 783, când s-a întâmplat ultima dată.
2. Haideţi să citim Canoanele aşa cum au fost scrise, fără interpretările ulterioare, şi să vedem ce scriu ele, că doar n-au fost toţi părinţii din timpul celor 7 Sinoade Ecumeni sub anatemă, din cauza sărbătoririi greşite a Paştilor. Dar întrucât, din cauza rămânerii în urmă a calendarului iulian, paştile creştin niciodată nu s-a mai întâmplat să fie înainte sau împreună cu cel iudaic, s-a ajuns la ideea că el trebuie să fie neapărat după, iar dacă coincide, noi să amânăm paştile cu o săptămână. Aşa a interpretat Nicodim Aghioritul şi aşa am spus şi eu că se practică, invocând argumentele care se spun de obicei. Dar haideţi să gândim prin abstract că religia iudaică putea să dispară, împreună cu paştile lor (şi de fapt pentru noi ei nici nu există); şi atunci ce am fi făcut? Tot am fi calculat un pretins paşte iudaic ca după aceea să-l sărbătorim pe al nostru?

Lukianos1
Mesaje:27
Membru din:16 Feb 2013, 04:40
Confesiune:ortodox "stilist"
Preocupări:Adevarul

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde Lukianos1 » 10 Mai 2013, 03:24

1. În 325 s-a luat decizia ca toţi creştinii să sărbătorească la fel, dar chiar în 326 alexandrinii şi romanii au sărbătorit Paştile la date diferite. Canoanele care s-au dat în sec. IV (nici vorbă de sec. II) au fost împotriva quadrodecimanilor, adică a celor care sărbătoareau paştile primii ("protopashiţi"), odată cu evreii, adică pe 14 Nisan, chiar dacă după calculul lor aceasta putea fi şi înainte de echinocţiu. Dar dacă paştile iudaic era după echinocţiu, concidenţa nu deranja. Iată că în anii: 289, 296, 316, 319, 323, 343, 347, 367, 379, 374, 394; de alte 9 ori în sec. V şi încă de multe ori până în 783, când s-a întâmplat ultima dată.
2. Haideţi să citim Canoanele aşa cum au fost scrise, fără interpretările ulterioare, şi să vedem ce scriu ele, că doar n-au fost toţi părinţii din timpul celor 7 Sinoade Ecumeni sub anatemă, din cauza sărbătoririi greşite a Paştilor. Dar întrucât, din cauza rămânerii în urmă a calendarului iulian, paştile creştin niciodată nu s-a mai întâmplat să fie înainte sau împreună cu cel iudaic, s-a ajuns la ideea că el trebuie să fie neapărat după, iar dacă coincide, noi să amânăm paştile cu o săptămână. Aşa a interpretat Nicodim Aghioritul şi aşa am spus şi eu că se practică, invocând argumentele care se spun de obicei. Dar haideţi să gândim prin abstract că religia iudaică putea să dispară, împreună cu paştile lor (şi de fapt pentru noi ei nici nu există); şi atunci ce am fi făcut? Tot am fi calculat un pretins paşte iudaic ca după aceea să-l sărbătorim pe al nostru?
Dumneavoastra, sau poate doar diaconul rus care va inspira, sinteti mai protestant decit insasi protestantii. In Istoria Bisericii Crestine, Vol. II, Cap. 62: Controversele Pascale, Philip Schaff (https://en.wikipedia.org/wiki/Philip_Schaff) spune asa la Punctul 4:

“In cursul celui de-al treilea secol practica romana a cistigat teren peste tot in Est si ca sa anticipeze ceea ce urma sa se intimple Sinodul de la Nicaea din 325 a stabilit-o ca lege pentru intreaga Biserica. Acel sinod a considerat nedemn pentru crestini de a urma practica evreilor necredinciosi si ostili si a decis ca Pastele sa fie intotdeauna sarbatorit in prima duminica de dupa prima luna plina de dupa echinoctiu (martie 21) si intotdeauna dupa pastele evreiesc.” (http://www.ccel.org/ccel/schaff/hcc2.v.vii.iv.html)

Si va mai rog sa observati in bibliografia de la chiar inceputul capitolului, "I. Sursele pentru controversele pascale" (I. The sources for the paschal controversies), cum nu exista nici un fel de referire la lucrarile Sf. Nicodim Aghioritul, ci numai la scrieri antice, probabil exact aceleasi pe care si autorul Pidalionului le-a folosit.

Graba cu care va lepadati de traditie si nonsalanta cu care il desfiintati pe Sf. Nicodim nu dovedesc decit un spirit strain de ortodoxie.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde protosinghel » 10 Mai 2013, 12:58

Nu eu mă las de tradiţie, ci cei care:
1. Apără neargumentat ideea de a sărbători Paştile în a doua plină de după echinocţiu, şi nu în prima, aşa cum a stabilit Sinodul I Ecumenic. (Iar acest lucru se întâmplă de fiecare dată când Paştile este după 25 aprilie);
2. Nu recunosc că anul acesta nu era nici un temei de a transfera Paştile de pe 28 aprilie pe 5 mai, dacă tot nu ne mai uităm la cer când este echinocţiu, dar îl stabilim pe pe 21 martie pe stil vechi, ceea ce înseamnă 3 aprilie deja pe nou;
3. Contestă adevărul istoric (argumentat cu ani concreţi) că pentru Sfinţii Părinţi nu era o problemă sărbătorirea paştelui odată cu cel evreiesc. Canonul 7 Apostolic spune clar: "Dacă vreun episcop sau preot sau diacon va sărbători sfânta zi a Paştilor cu iudeii, înaintea echinocţiului de primăvară, să se caterisească". În acest sens trebuie înţeles şi Canonul 1 de la Antiohia, unde încă mult timp au existat quadrodecimani, care sărbătoreau după data evreilor, chiar şi atunci când asta era înainte de echinocţiu. Dar dacă paştile iudaic era după echinocţiu, aceasta nu mai era o problemă. Aşa reiese din Canonul 7 Apostolic, iar anii pe care vi i-am enumerat sunt veridici dpdv istoric.

Şi să nu credeţi că eu rămân influenţat de fiecare diacon care scrie ceva. Dar nici de interpretările stiliste care, mai ales după anul 2100 vor aduce mult rău.
Parcă văd că va apărea "Biserica 7 ianuarie", care nu va înţelege că după stilul vechi, după anul 2100, Naşterea Domnului va trebui să fie sărbătorită pe 8 ianuarie (conform calendarului civil), şi toate celelalte sărbători de asemenea se vor deplasa cu o zi, iar Paştile se va mişca între 5 aprilie şi 9 mai. În 2200 între 6 aprilie şi 10 mai, iar după 2300, între 7 aprilie şi 11 mai, iar Crăciunul pe 10 ianuarie. Atunci să vedeţi voi acuzaţii şi schisme. Şi toate astea din prostie...

Lukianos1
Mesaje:27
Membru din:16 Feb 2013, 04:40
Confesiune:ortodox "stilist"
Preocupări:Adevarul

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde Lukianos1 » 11 Mai 2013, 04:23

1. Eu cred ca acuza dumneavoastra este neargumentata logic (sau argumentata ilogic) pentru ca toata pascalia este bazata numai pe calendarul iulian si cu echinoctiu data fixa la 21 martie iulian. Ca rezultatul raportat la calendarul gregorian incalca dispozitiile Sfintilor Parinti de la Nicaea este evident dar si un nonsens la fel de mare cum ar fi sa spui ca 5 plus 5 nu face 10 fiindca 10 nu-i 10 ci 1010 in baza de numeratie 2!

2. Imi pare rau, gresiti si aici. Luna plina eclesiastica pentru anul 2013 (numar de aur 19) a avut loc la 30 aprilie gregorian (17 iulian). Daca Pastele s-ar fi tinut la 28 aprilie gregorian atunci chiar s-ar fi incalcat hotaririle de la Nicaea, dar, evident, nu a fost cazul.

Echinoctiul nu are nici un fel de semnificatie practica, iar din punct de vedere ecclesiastic are doar o valoare simbolica incepind cu Nicaea cind Sfintii Parinti au hotarit sa intrerupa traditia evreiasca bazata pe observatie in favoarea estimarilor bazate pe calcul. Asa cum Estul intr-o biserica este acolo unde se afla altarul, tot asa si Echinoctiul poate fi la data cind hotareste Biserica.

3. Nu stiu ce anume va indeamna sa credeti ca “nu era o problema sarbatorirea pastelui odata cu cel evreiesc”, pentru ca si numai daca citim scrisoarea Sfintului Imparat Constantin catre cei care n-au reusit sa ia parte la sinodul de la Nicaea cred ca putem sa ne formam o idee despre cum vedeau contemporanii relatia cu evreii:

“In primul rind s-a declarat incorect a urma obiceiurile evreilor in celebrarea acestei sfinte sarbatori din cauza ca mintile acestor oameni demni de dispret sint in mod implicit oarbe dat fiind ca miinile le-au fost patate prin crima. Respingind obiceiul lor stabilim si transmitem veacurilor care vor urma un obicei mult mai logic si care a fost tinut incepind cu ziua patimilor Domnului nostru. Sa nu avem atunci nimic de a face cu evreii care sint adversarii nostri. Noi am primit de la Mintuitorul nostru o alta cale. … Prea – onoratii mei frati, sa umblam ferindu-ne cu grija de a avea orice fel de legatura cu acea cale rea. Ei se lauda ca fara indicatiile lor noi n-am fi in stare sa tinem sarbatoarea in mod corespunzator. Asta este cea mai mare absurditate. Cum pot ei avea intelegere dreapta a vreunei chestiuni dupa ce au pus la cale moartea Domnului, fiind iesiti din minti, necalauziti de ratiune sanatoasa ci de patima neretinuta peste tot locul unde-i poarta nebunia lor mostenita. … Dar si daca toate acele fapte n-ar fi existat, intelepciunea voastra v-ar fi facut sa vegheati cu atentie si rugaciune de teama ca mintile voastre curate sa nu para ca impartasesc obiceiurile unui popor total depravat.” (http://www.tertullian.org/fathers2/NPNF ... 155_247748, Cap. IX)

Interdictia de a sarbatori Pastele odata cu evreii a fost pusa la Nicaea si nu secole mai tirziu, fapt, de altfel, recunoscut si de protestanti, asa cum am aratat, dar trecut cu vederea de romano – catolici si de amicii lor in mod cit se poate de interesat.

Nu neg validitatea canoanelor apostolice sau anii in care Pastele a corespuns cu sarbatorile evreiesti, ci concluziile pe care le trageti invocind premise de dinainte de facerea legii (Nicaea) sau situatii de dupa, dar care sint in mod (voit sau nu) vadit incalcari ale legii si nu dovada a lipsei de lege.

Nu stiu daca chiar trebuie sa va preocupe ce se va intimpla dupa anul 2100 pentru ca dupa cum merg lucrurile cel mai probabil la vremea aceea poporenii dumneavoastra vor sarbatori si Pastele deodata cu sfintul parinte de la Roma.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde protosinghel » 11 Mai 2013, 14:22

Bine, dacă logica Dvstră este atât de puternică, atunci explicaţi simplu 2 lucruri:
- ce înseamnă echinocţiu de primăvară?
- când are loc el?

Probabil mult timp va trebui să vă gândiţi la aceste întrebări simple şi de aceea mai închid puţin subiectul.
Eu sunt un om simplu şi nu mă ţine mintea să discut cu cei "deştepţi"...

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Chestiunea calendarului - o creatie ecumenista?

Mesaj necititde protosinghel » 30 Mar 2014, 18:57

Biserica Ortodoxă a Poloniei a revenit la calendarul vechi: http://www.teologie.net/2014/03/29/bise ... hi-iulian/


Înapoi la “ASPECTE ŞI PROBLEME CONCRETE DIN VIAŢA BISERICILOR ORTODOXE”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX