De acord. Eu vreau să subliniez că cei care desființează botezul catolic nu sunt mai deloc preocupați de calitatea botezului ortodox, ci se concentrează exclusiv pe problema validității. Ei afirmă sus și tare că erezia este cel mai mare păcat posibil, dar eu cred că formalismul ortodox este mai grav, și mult mai periculos, o infecție care a afectat în mare măsură clerul și poporul nostru.Fără credinţa familei botezul pur şi simplu nu trebuie săvârşit, pentru că este anti-evanghelic, dar despre "valabilitatea" lui chiar şi după o astfel de săvârşire eu nu pot judeca. N-am astfel de aparate ca să măsor gradele de har.
Sfintii Parinti acceptau sa primeasca orice apelativ - curvar, lacom, mincinos, formal, etc - doar cu cel de eretic nu erau de acord.De acord. Eu vreau să subliniez că cei care desființează botezul catolic nu sunt mai deloc preocupați de calitatea botezului ortodox, ci se concentrează exclusiv pe problema validității. Ei afirmă sus și tare că erezia este cel mai mare păcat posibil, dar eu cred că formalismul ortodox este mai grav, și mult mai periculos, o infecție care a afectat în mare măsură clerul și poporul nostru.Fără credinţa familei botezul pur şi simplu nu trebuie săvârşit, pentru că este anti-evanghelic, dar despre "valabilitatea" lui chiar şi după o astfel de săvârşire eu nu pot judeca. N-am astfel de aparate ca să măsor gradele de har.
Sunt doua masuri pentru ca sunt doua masuri si la cei ce urmeaza a primi Taina Botezului; unii sunt prunci si altii sunt adulti.Fără catehizare mai merge, dar fără credința familiei ??? Că doar despre asta ați scris în studiul recent publicat. Ați afirmat și în alte rînduri că fără credință nu este permisă săvîrșirea vreunei Taine. Și atunci cum de este validă ? Despre acest aspect Metallinos nu suflă nimic.Botezul se manifestă în toată puterea sa odată cu credinţa omului. Deci el este valabil chiar şi fără catehizare, dar devine pe deplin lucrător atunci când omul crede,Sf. Chiril o spune adulților care urmau o catehizare extrem de exigentă, el însuși fiind la catedră și în comisia de examinare. Cu toată această catehizare era posibil ca intenția unor catehumeni să rămînă mai puțin curată, iar în aceste cazuri doar Duhul mai făcea diferența.Sf. Chiril al Ierusalimului: "apa i-a primit, dar Duhul nu i-a primit".
Mi se pare că și în această privință umblăm cu două măsuri.
Sf. Pavel aici se referă la cu totul altceva, nu la Botez. Nu există 2 măsuri în privinţa Sfintelor Taine. În cel mai bun caz putem vorbi despre regulă (maturii) şi excepţii de la regulă (copiii).Sunt doua masuri pentru ca sunt doua masuri si la cei ce urmeaza a primi Taina Botezului; unii sunt prunci si altii sunt adulti.
Vezi 1 Corinteni 13,11: "Când eram copil, vorbeam ca un copil, simţeam ca un copil; judecam ca un copil; dar când m-am făcut bărbat, am lepădat cele ale copilului." Deci doua masuri.
Pai si ce sa facem trimitem mireasa acasa ? . Traim uneori "IN SPIRITUL LEGII" iar nu in "LITERA LEGII"Da pe mine mă indignează cununia miresei în rochie albă (în cazul când nu e virgină, pare o glumă proastă), înțeleg că dacă nu e albă atunci e o ruşine pentru mireasă, dar, altfel, e rușine pentru biserică.
Şi la noi în orășel preotul refuză să meargă de la biserică la cimitir, dacă răposatul nu mergea la biserică. Drept că cu ceva $ se recurge la iconomie
În primul rând nu aţi înţeles ce a zis Vlah, iar în al doilea rând aţi dat-o în baltă cu caterisirea! Pe ce temei să fie caterisit preotul care refuză înmormântarea unui ateu (declarat sau nu)? Mai degrabă să fie caterisit cel care îndrăzneşte să-l înmormânteze!Sa nu il inmormantezi ???????????? CATERISIRE !!!Şi la noi în orășel preotul refuză să meargă de la biserică la cimitir, dacă răposatul nu mergea la biserică. Drept că cu ceva $ se recurge la iconomie
eu la asta ma refeream,trebuia sa citez doar asta,mi se para absurd sa refuzi !"preotul refuză să meargă de la biserică la cimitir, dacă răposatul nu mergea la biserică."
Preotul nu ar trebui sa oficieze slujba inmormantarii unui "ortodox" care in viata lui nu a mers la biserica din ignoranță.Parinte acolo scria asa :eu la asta ma refeream,trebuia sa citez doar asta,mi se para absurd sa refuzi !"preotul refuză să meargă de la biserică la cimitir, dacă răposatul nu mergea la biserică."
Uitati si parerea catolicilor:Bună ziua
Dacă puteți sa refuzați săvârșirea unor sfinte taine sau altor slujbe atunci când considerați de cuviință , atunci de ce lumea in tara noastra se teme ca dacă se modifica sau nu se modifica constituția biserica ar putea fi obligata prin lege sa săvârșească sfântă taina a cununiei și persoanelor de același sex?
Biserica catolica de exemplu Cum procedează în atare situații , dacă i se solicita așa ceva? ( ei sunt mai mulți. Și mai bine reprezentați în tarile "moderne " și probabil se confrunta de mai mult timp cu astfel.de solicitari)
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori