Ipodiacon

Tot ce e legat de domeniile de mai sus...
Necktarios
Mesaje:7
Membru din:24 Apr 2012, 08:44
Confesiune:ortodox
Preocupări:Ortodoxia
Ipodiacon

Mesaj necititde Necktarios » 24 Apr 2012, 08:54

Hristos a Inviat !

Doresc sa afla mai multe despre treapta de ipodiacon.
Cine poate fi hirotesit intru acesta treapta, la ce varsta si ce atributiuni ii revin?
Tin sa mentionez ca am 16 ani si sunt elev seminarist.

porfirie
Mesaje:237
Membru din:13 Mai 2009, 20:24
Confesiune:ortodox

Re: Ipodiacon

Mesaj necititde porfirie » 24 Apr 2012, 17:56

Adevarat a Inviat!
Despre ipodiaconie gasesti in orice liturgica a Pr. Braniste, cred ca si la un search pe Google e foarte ușor.
Astăzi, în general, la noi în țară, ipodiacon este hirotesit doar cel care urmează să fie făcut preot (este una din treptele inferioare), probabil sunt și alte cazuri.
Trebuie să știi că potrivit canoanelor, incepând cu treapa de ipodiacon cine este hirotesit nu se mai poate casători. Cred că sunt de ajuns pentru un seminarist studios de 16 ani aceste informații. Continuă să studiezi forumul și să pui întrebări pe alocuri, te va ajuta foarte mult. Doamne ajuta!

Necktarios
Mesaje:7
Membru din:24 Apr 2012, 08:44
Confesiune:ortodox
Preocupări:Ortodoxia

Re: Ipodiacon

Mesaj necititde Necktarios » 24 Apr 2012, 20:22

Multumesc mult pentru raspuns.

Insa eu stiu ca pentru treptere inferioare poti sa fi necasatorit, mai mult decat atat am vazut si copii ipodiaconi.
De aceea ma interesau conditiile hirotesiei intru ipodiacon.
Atributiunile lor le stiu in mare, adica nu au harul sacramental - ei iasa cu lumanarea la vohod, pregatesc cadelnita, pregatesc caldura... in mare ajuta pe preot/episop la oficierea Sfintelor Slujbe. Asta indeplinesc si eu, de aceea m-ar interesa cateva conditii sau ce trebuie sa fac pentru a primii hirotesia.

Mai astept si alte pareri. Multumesc.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune