Aghiazma mare si mica

Tot ce e legat de domeniile de mai sus...
Avatar utilizator
maria_andreea
Mesaje:1540
Membru din:23 Apr 2008, 13:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:mecanică, finanţe, teologie, natură
Localitate:Sibiu
Contact:
Re: Aghiazma mare si mica

Mesaj necititde maria_andreea » 15 Sep 2011, 16:45

"Nika", s-a stabilit la acest subiect că nu există nicio deosebire între Aghiasma "mică" şi "mare"...
Mântuirea se lucrează pe ruinele egoismului. (Părintele Arsenie Boca)

Constantinos

Re: Aghiazma mare si mica

Mesaj necititde Constantinos » 15 Sep 2011, 17:45

Eu consider ca este diferenta de har prezent intre aghiasma mica si mare , la fel cum pot exista diferite stari de sfintire a uleiului , painii, vinului etc. Aghiasma Mare se foloseste la sfintirea Marelui Mir. Un monah mi-a zis ca apa care a izvorat cu minune la Sfantul Sava este considerata aghiasma mica, o consuma dupa anafura dar si toata ziua chiar daca au mancat. Chiar de este corect a bea si pe mancate ag. mica, putini preoti ar fi de acord sa sfinteasca apa des ( multe butoaie la care se fac muschi prin caratul apei ) pentru nevoia celor ce doresc sa bea numai apa sfintita. A nu se uita ca in trecut fiecare se inchina sau inchina paharul de apa pe care il lua de la fantana.

cosmin8
Mesaje:1
Membru din:02 Noi 2011, 01:46
Confesiune:ortodox
Preocupări:absolvent in pauza de studiu

Re: Aghiazma mare si mica

Mesaj necititde cosmin8 » 10 Ian 2012, 12:14

am sa va spun si eu parerea mea!
am fost dascal 3 ani ...facultatea de teologie, masterul ..
cand mergeam cu ajunul bobotezei parintele punea apa de la o casa la alta unde era pregatita intr-un vas si punea aghiazma in schimb
eu de mic stiam ca nu se inmulteste dar unele lucruri se accepta in timp, afli noi pareri etc
imaginati-va ce butoi ar fi trebuit sa duc ca sa pun aghiazma mare la toti si sa fie si pentru stropit...poate nu stiati , la noi este traditia de a merge din casa in casa ptr a stropi in fiecare camera spre a binecuvanta...nu mai zic ca aghiazma cade pe jos cand stropesti si la un moment dat tot o calci in picioare...vrand nevrand
acum parerea mea:
1.Vazand si punctul de vedere stiintific si anume filmul APA din 2006, (care trebuie urmarit ca sa intelegeti mai multe caracteristici ale apei), de aici aflam ca apa isi modifica structura moleculara si capata la nivel de molecula o structura aproape perfecta, in functie de perfectiunea rugaciunii,
2. sfintii ajungand la o inalta stare de maturitate si dezchizanduli-se ochii mintii au vazut prin descoperire de la Dumnezeu cum functioneaza unele lucruri adanci in creatie, prin urmare au dat unele randuieli in biserica. Altii voind sa-i copie au dat si ei canoane peste canoane nefiind in aceeasi stare de intelepciune...asa s-a ajuns sa fie canoane peste canoane care se contrazic, si acum sa nu-mi spuneti ca nu ati intalnit astfel de canoane

3. in primele secole crestine impartasani se consuma chiar si dupa mancare dar ptk unii oameni faceau excese si vomitau s-a intervenit cu niste canoane hotarandu-se sa nu se mai manance nimic, nemailuand in calcul ca sunt unele boli care te forteaza sa mananci macar un colt de paine ptr a functiona normal
4 in ce priveste impartasania sunt reguli stricte si e bine asa, ptr a nu necinsti trupul si sangele Dumnezeului celui viu
5. cat priveste Aghiazma...ei bine depinde cat de habotnic este cel care porunceste unele lucruri
omul unit cu Hristos, imbracat in Hristos oare nu are voie sa ia apa sfintita in fiecare zi pentru a se pazi nevatamat de ispitele diavolului? si CAND LUPTI CU DIAVOLUL NU AI NEVOIE DE CELE MAI PUTERNICE ARME?
6.daca apa copie orice info genetica si noi suntem 70 la suta apa oare noi nu copiem sfintenia din apa?
7. asa se face ca unii oameni se imbraca in sfintenie si nu mai putrezesc ptrk au stiut sa ceara sfintenie peste sfintenie de la Izvorul Sfinteniei care este Dumnezeu
8. O fi diferenta intre Agh mare si agh mica...numai Dumnezeu stie dar scopul lor este acelasi...Dobandirea a cat mai mult Duh Sfant, schimbarea naturii noastre din stricata in una induhovnicita si sfintirea mediului in care traieste omul ptr a se feri de orice este necurat...
9. e bine ca fiecare sa faca dupa sfatul Duhovnicului dar mai inainte de toate sa-si aleaga Duhovnicul ca sa fie cu gandire lucida si bazata pe traditia Bisericii dar sa nu gandeasca dupa litera ci dupa har, caci noi traim in har si nu in umbra canoanelor cum traiau fariseii cu cele 600 si ceva de porunci pe care trebuiau sa le respecte
10.Concluzii daca omul o ia cu simt de raspundere ea ar putea fi luata zilinic, daca o ia ca izvor de binecuvantare si pentru a se apropia de Dumnezeu si ptr a deveni sfintit omul acesta se poate impartasi zilnic...totul depinde de la caz la caz caci sunt oprelisti pentru unii altii etc
sa nu uitam ca scopul nostru e mantuirea si izbavirea din moarte nu incalcirea mintii in tinerea unor randuieli ale oamenilor
a nu fi pusa in bors ptk e un semn de lipsa de respect dar a fi calacta in picioare? de luat aminte sa fie consumat tot borsul nu sa fie aruncat ce ramane...de aia aghiazma nu se pune in orice, ci se bea direct ptr a nu ajunge in locuri mizere, iar orice hrana sa fie sfintita prin rugaciune inainte si a se multumi dupa!
de aceea David mancand painile punerii inainte nu a fost pedepsit de Dumnezeu ca David nu a fost necinstitor de cele sfintite!
sunt multe de zis dar timp si spatiu nu prea este

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Aghiazma mare si mica

Mesaj necititde dimitrie » 11 Ian 2012, 05:22

1.Vazand si punctul de vedere stiintific si anume filmul APA din 2006, (care trebuie urmarit ca sa intelegeti mai multe caracteristici ale apei), de aici aflam ca apa isi modifica structura moleculara si capata la nivel de molecula o structura aproape perfecta, in functie de perfectiunea rugaciunii,
Filmul acela este un fals ştiinţific şi religios. El este de factură eumenistă (în special), este hulitor şi are menirea de a-i zăpăci pe creştini. Mai exact, îi duce pe aceştia să nu mai facă deosebirea de fond dintre o slujbă adevărată, creştină, de o practică religioasă păgână; punând lucrarea sfinţitoare în acelaşi plan cu practicile religioase de tot felul (necreştine în general); punând la un loc cele ce nu pot sta la un loc: adevărul cu minciuna, lumina cu întunericul, etc.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Aghiazma mare si mica

Mesaj necititde dimitrie » 11 Ian 2012, 05:33

Există în Molitfelnic slujba Aghiasmei Mari, nu şi în Aghiasmatar.
Aghiasma Mare se sfinţeşte în cadrul Sfintei Liturghii şi doar de Botezul Domnului, pe când Aghiasma Mică separat şi oricând.
Aghiasma nu se înmulţeşte. Tot ce intră în contact cu ea se sfinţeşte (mai puţin "murdăria"), iar nu devine Aghiasmă Mare, că nici noi nu ne transformăm în Aghiasmă Mare dacă o luăm; precum nici în Sf.Sânge dacă-L bem; Doar primim Harul sfinţitor prin ele.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

daniel tuduran
Mesaje:483
Membru din:12 Iul 2009, 19:28
Confesiune:ortodox
Localitate:or Brad,Hunedoara
Contact:

Re: Rânduiala cu Sfânta Copie. Origine şi seminficaţie

Mesaj necititde daniel tuduran » 28 Mar 2012, 13:22

Apoi și cu aghiasma, că cea mare e mai puternic sfințită iar cea de la Sfeștanie nu. Eu sincer nu știu dacă greșesc dar nu fac o diferență între aghiasma mare și aghiasma mică, că același Duh Sfânt se pogoară și sfințește apa mereu, repet după părerea mea. Chiar aș vrea să văd și punctul de vedere al Pr. Petru și a celorlalți.
E vorba de acelasi Duh dar felul sfintirii e deosebit.
La Aghiasma Mica, se face o singura invocare a duhului Sfânt pentru Sfintirea apei, la Boboteaza se face invocarea Duhului Sfânt de doua ori pentru a sfinţi apa. Aceasta este diferenţa dintre Aghiasma Mica şi Aghiasma Mare.

"In functie de treapta binecuvintarii aceiasi "piine" se va numi "artos","prescura","anafora" sau "cuminecatura",dupa cum o casa sfintita pt cult devine "biserica. In acelasi fel un "BATRIN" hirotonit se va numi "PREOT",spre deosebire de ceilalti batrini." Bartolomeu Anania
„Marea vieţii văzând-o înălţându-se de viforul ispitelor, la limanul tău cel lin alergând, strig către Tine Doamne: scoate din stricăciune viaţa mea, mult Milostive!” (din slujba înmormântării)


Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 54 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX