Din cate stiu eu, are voie pana la "Cei chemati iesiti".Are voie omul nebotezat sa intre in biserica ?, sa participe la Sfinta Liturghie ? Este corecta vorba ca biserica primeste pe toti ?, chiar si pe cei nebotezati in Hristos ?
Pai din cate am vazut pe un forum ortodox in engleza, ceilalti, adica "cei chemati", atei, eretici, pagani, si ce or mai fi sunt chiar incurajati sa participe la slujbe si din cate am vazut, cei care participa adeseori se si convertesc, zicand ca au simtit ca acolo le e locul si alte cele.Cei nebotezati fiind asemeni ereticilor, conform canoanelor nu este permisa intrarea lor in biserica.
Din fericire, da. Zic din fericire, pentru ca altfel am fi devenit o secta totalitara ca multe altele. Ca sa ilustrez, Sf. Vasile cel Mare si Sf. Ioan Gura de Aur au ramas mult timp nebotezati (si aveau deja experienta duhovniceasca). Biserica este ca si o mama - nu poate sa nu-i primeasca (ceea ce nu inseamna ca pot uita de Tata, Care cere sa-L primim, la randul nostru, pe Hristos in inimile noastre, prin credinta si Botez).Este corecta vorba ca biserica primeste pe toti ?, chiar si pe cei nebotezati in Hristos ?
desi aveau mame atat de credincioase ? Sincer imi vine greu sa cred :? . Unde ati citit asta ? Eu am citit biografiile, e drept ca mai demult, dar nu imi aduc aminte de asa ceva ? :?
.......... Ca sa ilustrez, Sf. Vasile cel Mare si Sf. Ioan Gura de Aur au ramas mult timp nebotezati (si aveau deja experienta duhovniceasca).........
Doamne ajuta, Parinte ! (gata, v-au "liberat" cu inventarul complet de discuri si vertebre ? Slava Domnului !)Nu te îndoi DanaDoina! Aşa este, cum zice fratele Ioan.
Toţi cei 3 ierarhi mari ai Bisericii, dar şi mulţi alţii, au fost botezaţi după vârsta de 20 de ani.
Pedobaptismul (botezul copiilor) era permis de Biserică, dar nici pe departe obligatoriu. Chiar şi la începutul celui de-al doilea mileniu, deşi părinţii îi botezau pe copii de mici, asta se întâmpla de cele mai multe ori după 3-4 ani. Obiceiul de a boteza copii în primul an este de prin sec. 15 încoace...
Din cate stiu, intarzierea Botezului se intemeia si pe dorinta de a nu pangari cumva starea de curatenie cu alte pacate, incat unii visau chiar sa se boteza pe patul de moarte ca sa nu mai poata pacatui.Aşa se credea atunci. Botezul trebuia să fie 100% conştienitizat şi dorit... Mai mult decât atât, catehumenii trebuiau să dea un "examen" înainte de Botez...
Daca sincer, am citit la cativa Parinti din primele veacuri (sa caut citatele...) ca botezul pruncilor era recomandabil, daca nu chiar universal... :?Obiceiul de a boteza copii în primul an este de prin sec. 15 încoace...
Nu contest. Problema e că acolo nu cred să găseşti indicată vârsta acelor prunci, deci se poate înţelege şi 6 şi 7 ani... Evhologhiul bizantin din sec. 11 vorbeşte despre vârsta de 3 ani.Daca sincer, am citit la cativa Parinti din primele veacuri (sa caut citatele...) ca botezul pruncilor era recomandabil, daca nu chiar universal... :?
Conform canoanelor bisericesti nu au voie oamenii nebotezati sa intre in biserica, ci doar catehumenii carora li se facea o pregatire teologica in prealabil iar ei isi exprimau adeziunea de a se face fiii Bisericii Crestine prin botez.Are voie omul nebotezat sa intre in biserica ?, sa participe la Sfinta Liturghie ? Este corecta vorba ca biserica primeste pe toti ?, chiar si pe cei nebotezati in Hristos ?
Înapoi la “CANOANE şi REGULI BISERICEŞTI”
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori