1. Femeia nu poate fi comparata cu un animal, nici macar in gluma. Rog la mai multa trezvie cand facem comparatii, eu va pot asigura de cea mai sincera si serioasa munca pe care o depun in rezolvarea acestei probleme. De 11 ani de cand imi duc veleatul in mediul "teologic" vad zilnic(cu unele exceptii) aceeasi atitudine ipocrita fata de femeie. In teorie femeia este egala cu barbatul, in practica femeia e proasta, sa stea la cratita, femeia e slaba, are neputinte...in rezumat femeia e sub barbat. Va vad tributar acestei conceptii, incercand sa explicati o caracateristica a femeii(in opinia dvs, presupusa "necuratie) facand referire la animale. Pe acest considerent resping din start argumentul dvs.
2. Rog iertare pentru acuza de ironie!
3.Daca prin Sfanta Impartasanie primim Harul lui Dumnezeu si atat, atunci nu vad de ce n-am bea aghiazba pana ne-ar iesi pe urechi in loc sa ne impartasim. Pr. Staniloae vorbeste de o unire a lui Hristos cu noi prin Sf. Euharistie, intr-un chip perihoretic, tainic, asa cum in Hristos s-au unit cele doua firi. Deci, nu, prin Sf. Euharistie nu primim nici pe departe numai harul divin necreat, pe care il primim prin celelealte Sf. Taine. Harul nu e Hristos!! Harul nu este o persoana este o energie necreata, Hristos este Persoana.
3.
Sunt de acord să se împărtăşească lehuza ori femeia la ciclu atunci când este în primejdie să moară (că doar aşa învaţă Biserica!). Însă, în condiţii de sănătate..., smerenia e mântuitoare (ascultând de Biserică şi neîpărtăşindu-se).
Oare nu suntem in fiecare clipa in primejdie de moarte? Oare stie cineva ca inima lui va continua sa bata in secunda urmatoare?
Ce smerenie, aia care te indeparteaza de unirea cu Hristos? S-a mai discutat de catre parintele Petru despre aceasta asa-zisa "smerenie" pentru care multi crestini stau departe de Dumnezeiasca Euharistie...Smerenia este constiinta treaza si a te vedea pe tine asa cum esti, nu o modestie ieftina prin care te temi sa nu-l "profanezi" pe Dumnezeu.
(ascultând de Biserică şi neîpărtăşindu-se)
N-are treaba una cu alta.. Biserica opreste de la Sf. Impartasanie pe cei cu pacate de moarte. De aici o inima curate deduce limpede ca oprirea femeii nu ar trebui continuata.. Ce legatura este intre pacatul de moarte si scurgerea fireasca a femeii? (vezi canonul 1 al Sf. Atanasie cel Mare)
4. NU ca as fi vreun sfant, fereasca Dumnezeu de asemenea gand! Dar nu consider ca ceea ce s-a spus pana acum de catre sfintii Parinti e tot ce se putea spune vreodata in istorie si punct. Traditia Bisericii, dupa cum bine stim are si un aspect dinamic. Ideea e sa ramanem in duhul Sf. Parinti, atat! REevelatia nu s-a terminat odata cu ultimul Sf. Parinte( si, preventuiv, nu accept argumentul ca "numai avem noi astazi viata lor duhovniceasca"; iar daca n-o avem e fiindca stam atat de mult departe de unirea cu Hristos prin Sfanta Euharistie, inventand fel de fel de argumente care nu stau in picioare) Daca pe vremea aceea nu era mortiv sa se indoiasca vreun Parinte de invatatura aceasta, uite ca astazi exista: problema "necuratiei" s-a rezolvat.
Nu e nevoie sa ma compatimiti legat de "ce se invata astazi la Teologie". Mi se pare o idee preconceputa cu care n-am de gand sa intru in polemica. Aveti dreptate si n-aveti dreptate. Eu consider ca indepartarea omului de Hristos pe motive vechitestamentare trebuie inlaturata din discursul clerului, fiindca atenteaza la mantuirea noastra a tuturor. Nu vreau sa demonstrez ca sant eu mare teolog sau altceva. Daca subiectul nu mi s-ar parea problematic intr-un mod grav, mi-as vedea de viata linistit, si fara sa va mai deranjez pe sfintiile Voastre.
Doamne ajuta!