Exegeza la Isaia 41

Studiul şi Exegeza Vechiului şi Noului Testament. Probleme de traducere şi intelegere a textului biblic
mihai40
Exegeza la Isaia 41

Mesaj necititde mihai40 » 07 Mar 2013, 15:19

Haideti sa incercam o exegeza in special la Isaia 41 .28 dar putem extinde la intregul capitol si chiar si la urmatorul cu care are posibila legatura in intelesuri.

28. "Privesc şi nu este nimeni; printre ei nu se află nici un profet. Eu îi întreb: "De unde vine el?" Dar ei nu răspund nimic!"

Avatar utilizator
claudiuboia
Mesaje:32
Membru din:06 Ian 2013, 21:36
Confesiune:ortodox
Preocupări:preot
Localitate:Zalău
Contact:

Re: Exegeza la Isaia 41

Mesaj necititde claudiuboia » 07 Mar 2013, 20:00

Versetul citat este o concluzie la tema tratată în tot capitolul. Isaia lansează o provocare, în numele Domnului, păgânilor, care susțin că dumnezeii lor sunt cei adevărați. În consecință Dumnezeul lui Israel le răspunde:
Tãceți înaintea Mea, ostroave, și ascultați-Mã; popoarele sã-și împrospãteze puterea, sã vinã mai lângã Mine și sã grãiascã; apoi sã intrãm la judecatã! (Isa 41:1)

Cine a ridicat din Rãsãrit pe acela pe care biruința îl întâmpinã pas cu pas? Cine i-a dat în stãpânire neamuri și i-a supus regi? Cu sabia lui în pulbere îi preface, și cu arcul îi risipește ca pe pleava cea mãruntã. (Isa 41:2)

El îi urmãrește și trece în pace pe cãi pe unde n-au mai cãlcat picioarele lui. (Isa 41:3)

Cine a fãcut aceasta și cine a pus-o la cale? Cel ce dintru început cheamã neamurile; Eu, Domnul Care sunt cel dintâi și voi fi cu cei din urmã. (Isa 41:4)

Ostroavele Îl vãd și sunt cuprinse de spaimã, marginile pãmântului tremurã, se apropie, vin, intrã la judecatã! (Isa 41:5)

Fiecare se ajutã unul pe altul și-și zic: "Curaj!" (Isa 41:6)

Turnãtorul îmbãrbãteazã pe argintar și cel ce bate aurul, pe cel care bate pe nicovalã, zicând: "Îmbinarea este bunã". Îi țintuiește idolul în cuie ca sã nu se clatine. (Isa 41:7)

Dar tu, Israele, sluga Mea, Iacove, pe care te-am ales, sãmânþa lui Avraam, iubitul Meu!... (Isa 41:8)

Pe tine care te-am smuls din cele mai depãrtate margini ale pãmântului și te-am chemat din cele mai depãrtate colțuri, și ți-am zis: Tu ești robul Meu, pe tine te-am ales și nu te-am lepãdat; (Isa 41:9)

Nu te teme, cã Eu sunt cu tine, nu privi cu îngrijorare, cã Eu sunt Dumnezeul tãu. Eu îți dau tãrie și te ocrotesc și dreapta Mea cea tare te va sprijini. (Isa 41:10)

Iatã cã se vor ruțina și de ocarã se vor face toți cei ce sunt aprinși împotriva ta; toți vor fi nimiciți și vor pieri cei ce se fac vrãjmași ai tãi! (Isa 41:11)

Cãuta-vei și nu vei gãsi pe cei ce te urãsc pe tine și ca o nimica vor fi cei ce vor sã se lupte cu tine. (Isa 41:12)

Cã Eu sunt Dumnezeul tãu, Eu întãresc dreapta ta și îți zic ție: "Nu te teme, cãci Eu sunt ajutorul tãu!" (Isa 41:13)


Dumnezeu este singurul Creator și Domn al lumii, și nici un păgân nu poate combate această realitate. Isaia ține să le amintească acest lucru evreilor din cauza deselor căderi în idolatrie și a iminentului pericol al cotropitorilor păgâni ce se contura din nordul Israelului. Iudeii trebuie să-ți amintească de binefacerile pe care Iahve le-a făcut pentru ei de-a lungul istoriei și că între păgâni nu existp adevăr. Versetul 28 chiar asta spune... între păgâni nu este nici un profet care să-L combată pe Dumnezeu cu argumente sau fapte. Nu este nici un profet între „ei” (păgâni) care să știe de unde vine El pentru că aceștia nu-L cunosc. Dumnezeu le este necunoscut lor, pentru că păgâni se încred în idoli și de aceea toate lucrările lor sunt deșertăciune și vânare de vânt (temă preluată din filosofia regelui Solomon - Ecclesiastul). Atenție... o regulă importantă a exegezei biblice, și nu numai este încadrarea în context. Nu este indicat să izolezi un verset de tema generală pentru că astfel riscăm să cădem în erezii.
Cu respecte, Pr. Claudiu Boia

mihai40

Re: Exegeza la Isaia 41

Mesaj necititde mihai40 » 11 Mar 2013, 15:50

Si totusi care ar fi relevanta si identitatea celui care a calcat pe satrapi ca pe norii si a celor in legatura cu care s-a adus veste buna Ierusalimului - cine sint acei ei si ce legatura au inchinatorii la idoli cu ei si cu vremurile din urma care trebyuie cercetate facindu-se apel la vremurile stravechi? care vremuri vechi au legatura cu vremurile de apoi ?

mihai40

Re: Exegeza la Isaia 41

Mesaj necititde mihai40 » 14 Mar 2013, 14:33

O seama de duhovnici si sfinti ortodocsi (fara ai putea preciza cu exactitate) vorbesc despre faptul ca sint foarte putini sfintiii care deslusesc tainele mai adanci ale Scripturii si ale proorocilor ei- fara insa a ni le dezvalui.
Existenta acestor taine mai adanci nu este combatuta de nimeni probabil tocmai pentru ca ele fie nu sint dezvaluite fie pentru ca ele atunci cind sint dezvaluite nu mai au loc in causul credntei si al puterii de a purta (cunoastere).-fiind deci considerate erezii si nebunii.

Este posibil ca si acest capitol sa fie intre cele care ascund taine incredibile celor multi.
Desigur o ascundere intentionata suficient de discreta incit sa fie sesizata de unii dar nu si de altii- scopul fiind probabil unul smilar incercarii credntei mozaicilor legat de identitatea divina a lui IIsus - deci esenta fiind incercarea credintei si probabil o noua alegere a "Ierusalimului".

Mai exista si alte capitole si simboluri care sint mai greu de digerat cum ar fi bunaoara pornirea tuturor popoarelor impotriva Ierusalimului revelata biblic atit in Zaharia 14 cit si in ieremia 3.
O pornire temporara si trecatoare dar care nu este pe placul Domnului , aceste popoare vor fi pedepsite dar nu prin desfintarea lor completa ci doar una partiala -ceea ce inseamna ca unii vor muri si altii vor supravietui. Ulterior popoarele care vor fi ponit impotriva vor fi chemate "sa se inchine in fata Imparatului, Domnului "-iar daca nu vor veni vor fi pedepsite cel putin prin lipsa ploii de catre Domnul (Zaharia 14)
Tot in Zaharia 14 aflat si el in context justitiar -dupa cum vedem de la primul verset ca este si acesta cel de la care am pornit discutia - avem mentionate doua lucruri importante si anume :
-Domnul Dumnezeu nostu vine impreuna cu toti sfintii Lui -probabil pe muntele Sionului aflat geografic "La capatul vaii muntilor Mei" catre care "cei din Iudeea si din Ierusalim vor alerga catre locul unde Domnul va da mantuirea"
- "In acele zile Domnul va fi Imparat peste tot pamantul si Domnul va fi unul singur si tot asa Numele Sau unul singur" -care poate indica doua realitati si anume o perioada in care Dumnezeu insusi va fi intrupat pe pamant obtinind recunoasterea si autoritatea cel putin religioasa si prin care va reusi realizarea unei singure religii intro inchinare comuna si implicit obligatorie tuturor popoarelor.

La prima vedere am fi tentati sa spunem ca aceasta intrupare -amintita posibil si in Ioil 2 legat de convertirea mozaicilor in urma tuturor popoarelor -ar fi eventual IIsus revenit .

Studiind si Ezechiel 38 si 39 precum si mentionarea celor 42 de luni de calcare in picioare de catre neamuri a curtii exterioare a Noului Ierusalim venit sa locuiasca pe pamant in care se afla si tronul lui Dumnezeu si al Mielului si in care ulterior i-si vor aduce inchinare toate popoarele- putem trage concluzia ca taina lui Dumnezeu care se va sfirsi (Apoc 10) s-ar putea referi la iesirea din anonimatul temporar tainuit al altei intrupari divine realizata inainte de pustiire, razboi si potopul cel hotarat al celor 3 zile (de intuneric justitiar pina la care va dura razboiul).
O intrupare indicata discret prin cuvinte cum ar fi :
-Domnul Savaot care va fi rege in vremea cind soarele se va intuneca si luna se va face rosie (urgie) -Isaia) si de care Domnul prin Zaharia ne inseamna sa ascultam ..
- Cel vechi de zile care s-ar intelege este deja prezent cind cel ca Fiul Omului vine si inaintind este adus in fata Sa -ca sa i se dea imparatia (guvernarea) intregului pamant astfel ca toate imparatiile pamantului (guvernele) sa asculte de El -in conditiile existentei unei NWO care le va fi inlocuit anterior pe toate cele simultane dinainte sau care tocmai le inlocuieste.
-Cineva de pe tronul inconjurat de un curcubeu vazut pe muntele Sionului si in fata Caruia sint vazuti Mielul , cei 144000 laolalta cu multi alesi din toate semintiile si nemurile -si al carui chip este asemuit cu doua pietre semipretioase ale caror culori naturale sint: brun, negru si rosu.
-Duhul Sfint posibil promis totodata si in forma intrupata (vezi falsul Duh Sfint arhiereul Nicodum care spunea ca din Porunca este fals dar asta doar pt cei din zilele din urma) asa incit profetia "Duhul si mireaza zic "Vino!" ar insemna chemarea catre o singura si noua religie care se va forma pe scheletul cetei sfintilor (144000)- aceiasi "cei alesi" "popor nascut din fiica Sionului " aparent intro singura zi, care sint amintiti in Isaia 65 si 66 si Zaharia 14. -cei care urmaeza pe Domnul si intre care deasemena se va afla mantuirea in acele zile.

Pornirea temporara a tuturor popoarelor impotriva Ierusalimului -unele armat (zona islamica) si altele doar mediatic se poate referi la pornirea din necredinta si ca o razvratire neconstienizata impotriva identitatii divine neasteptat autodezvaluite cit si a planurilor aparent paralele de a converti toate religiile.-acest lucru ne este indicat de versetul din Isaia 66 care precizeaza ca acele cadavre de care ulterior se vor speria cei care vor iesi de la inchinare (biserica) sint de fapt ale celor care anterior se vor fi razvratit impotriva lui Dumnezeu.
Domnul IIsus spunea in marturia Sa ca Duhul Sfint Il va marturisi pe El la fel cum si apostolii marturisesc .iar in acest scop e posibil ca Duhul Sfnt in timp ce va chema catre adunarea tuturor popoarelor laolalta (venit si sa judece tot omul) va marturisi pe Iisus intrind in Bis Sf Mormant -singurul locas de inchinare in care ofranda a fost mereu neintrerupta -chiar si in vremea ocupatiilor otomane. Biserica este a statului evreu ca zidarie dar este subinchiriata.
Patrmoniul odoarelor insa este aflat in custodia Patriarhiei ortodoxe grecesti.


In cazul in care Duhul Sfint (care nu ar trebui hulit) ar intra in Bis Sf mormant El nefiind recnsocut de prima data va fi cel mai probabil confundat cu cel rau (unul dintre mai multi) iar acesta eroare va putea sa fie facuta incluisv de catre Patriarhul grec- care ulteirior fie doar pentru a zadarnici noua oferta de convertire fie pt ca va considera totodata ca locasul a fost iremediabil "pingarit" de catre "cel rau" va retrage sfintele odioare intrerupind ofranda si astfel lasaind locasul pustiu.
-l el va putea fi "imparatul din Gecia" indicat in Daniel 8. cel care se va semeti impotriva lui Dumnezeu si va reusi.
In Daniel 11.38 vedem inca o intrerupere si pustiire dar in plus se refera si la cetate (ierusalim) care este facuta de "osti ale imparatului care vor sta si vor pustii "- imparat din Asiria /Persia cel care i-si va afla sfirsitul linga zidurile orasului -"in cimp deschis" (Gog' Ez 39).
Mohamed pe patul de moarte a poruncit incetarea razboiului armelor si propovaduirea prin cuvant pt o convertire a intregului pamant care ar tebui facuta pina la Judecata , in caz contrat vor intra in iad. Venirea Judecatii in traditiile islamice este recunocuta dupa faptul ca va fi gasit Chivotul Legii . In aceste conditii pt ca sa fie reusita convertirea intregului pamant ar presupune ca totodata si ei insisi sa se lase convertiti

In cazul in care este vorba de o intrupare divina (care sa fie insotita de cel ca Fiul Omului si El in taina) si care se va arata "in ochii tuturor popoarelor ca sa se faca cunoscut" inevitabil ar trebui ca totodata sa ne previna printr-un avertisment parintesc in legatura cu inimenta pustirii dar mai ales a razboiului si indeosebi a urgiei justitiare care vor urma "in zilele ce vor veni" (Ieremia 23.) - Avertisment care din necredinta ar putea fi catalogat ulterior de catre unii preoti in cadrul unei campanii potrivnice doar o neavenita "Amenintare.." in conditiile in care ar putea intreba "Ce zis Domnul ?" sau "Ce a raspuns Domnul?" si nu "Care este amenihntarea .."- lucru care va fi motiv suficienta pt ca ei ulterior sa fie inlaturati si inlocuiti din functiile clericale facindu-se de ocara.

Iisus revenit va iesi din anonimitatea venirii ca steaua diminetii (pe care putini o afla) abia dupa urgie la venirea "ca o trimbita" insa prezenta Sa inca ascunsa va putea fi anterior amintita dar nedivulgata de catre Domnul Duhul Sfint..
daca Duhul in perioada Sa de anonimitate are misiunea de a aduna "unul dintr-un oras si doi dntr-un neam" (Ieremia 3) adunind astfel pe cei alesi calatorind pe toate continentele pt convertirea lor atunci in acest interval ajutorul dat de Iisus va fi in sensul ca "va pregati calea lui Dumnezeu" atit prin munca de organizare locala a ofertei religioase care astfel va intra inevitabil in concurenta cu altele cit si in ceea ce priveste apararea justitiara impotriva eventualilor "satrapi" care vor avea un cui impotriva si se vor preta la lucruri necurate incercind sa apere propria lor oferta sau credinta.
In acest fel intelegem ca idolii celor chemati de Domnul sa studieze impreuna vremurile vechi ( profetiile Vechi Testamentare) este de fapt o expresie peiorativa cu referire cel putin la preotii mozaici care ar trebui sa judece identitatea divina a Sa din prisma scripturii intr-un studiu mai atent luat de la inceput.
Intre ei probabil vor fi unii care in speranta ca vor apara "adevarata credinta" vor considera ca nu este nici o problema daca vor face pe proorocii prin aducerea de argumente inventate si presupuse proorciri anterioare impotriva Sa si impotriva martorilor Sai care aduc veste buna Ierusalimului prin exsitenta lor marturisitoare legata de promisiunea biblica..
"Tot omul sa taca in fata Domnului caci El s-a ridicat din locasul sau cel sfint"
Este posibil ca in momente anterioare urgeii -de ordinul minutelor si al secundelor Domnul Savaot sa se ridice in picioare plin de furie justitiara impotriva tuturor contestatarilor si cu voce ridicata sa condamne verbal pe toti cei care resping ultima oferta a lui DUmnezeu catre ndreptate , pocainta si calauzire.
Discurs -posibil retransmis pe unele ecrane ori difuzoare- la finalul caruia printr-un gest facut "cu mina de sus in jos" sa faca sa se auda instantaneu in toata lumea detonarea tunetului cu care vor incepe cele 3 zile de cataclisme si intuneric-.turnind astfel urgia jusitiara divina (a primului mare val de secerare a vietilor de pe pamant) .
"va pieri o treime din oameni , o treime din fiinte, o treime din pasarile cerului , din pestii marilor , o reime din copasi si toata iarba va arde" .

Marea majoritate dintre cei care inca vor mai fi ramas sceptici pina la cele 3 zile i-si vor da seama odata cu trecerea lor ca in realitate nu au avut de-a face cu cel rau si ca acela a fost deja judecat (si legat ) anterior. precum si faptul ca nu au crezut in Iissu referitor la interpretarea corecta a marturei Sale cu privire la promisiunea Duhului Sfint .
"Salvarea pentru cei alesi in acele zile este sa intre in case si sa traga usa dupa ei" ceea ce ar putea indica o poluare atmosferica periculoasa posibil de natura vulcanica care ulterior va polua iremediabil si vegetatia ierboasa si o treime din cea pomicol-forestirea.

Se pare ca planeta in intregime se va misca totodata de pe axa de rotatie "ca un titirez si ca un om beat" -temporar desigur dar suficient incit sa creeze cel putin furtuna daca nu chiar si ruperea faliei Pacificului care astfel va deramja toate celelalte falii -si care pina cind vor regasi un alt echilibru vor avea loc multimple cutremure si explozii vulcanice terestre ori submarine, modificari ale scoartei si a fundului marilor..
"O treime din case se vor crapa iar turnurile vor cadea"
Dupa urgie Domnul pe buna dreptate ne va putea spune ": Si acum intoaceti-va la Mine din toata inima si din tot cugetul vostru cu plins si cu mare tanguire."

Un verset spune "Cind treimea va fi realizata atunci va incepe imparatia sfintilor."
Treimea s-ar putea referi la populatia pamantului care va ramane in viata in urma celor doua mari valuri justitiare si care se vor incheia odata cu Sf Judecatii .
A doua scadere a pupulatiei va putea avea loc incepind cu "ziua cea infricosatoare" a prezentarii lui Iisus (probabil cu alt nume, alt chip si alta prestanta) -scadere care va injumatati populatia dar fara intermediul elementelor naturii ci strict prin puterile justitiare .
Aceasta perioada va putea dura pina cind se vor implini cele 1290 sau 1335 de zile indicate de Domnul in Daniel 12 si care vor incepe din ziua pustiirii si incetarii ofrandei locasului.
Ceea ce inseamna ca imparatia sfintilor are doua aspecte :
-unul care tine de o revolutie religioasa care va sta si la baza realizarii globale a unei noi orinduiri (pietricica etc) una dreapta lipsita de clase sociale antagonice si de razboiaie in care sfintii vor deveni conducatorii politici intro conducere unitara si armonioasa pe intregul pamant.
- al doilea aspect tine de incheierea epocii adamice caracteristica prin accentuarea incercaruilor pe masura aproierii de Judecata si inceperea unor noi vremuri fericite deja promise in care nimic rau nu va mai fi - lipsite deci de incercari- la venirea carora "cel incet la minte se va intelepti , cel pacatos se va umple de virtute iar sfintii se vor sfinti si mai mult prin faptele lor"

Avatar utilizator
dimitrie
Mesaje:984
Membru din:03 Dec 2010, 01:33
Confesiune:ortodox
Preocupări:preoţie, familie
Localitate:Craiova

Re: Exegeza la Isaia 41

Mesaj necititde dimitrie » 16 Mar 2013, 00:14

mihai40, ce este asta? Ceea ce spuneți este total greșit, cum numai mintea eterodoxului poate debita. Fără supărare și cu tot respectul: nu mai bateți câmpii presupunând nu știu ce, plecând de la prepuse afirmații ale unor nu știu cine!
Cât despre venirea lui Hristos, nu ați citit că: "precum fulgerul iese de la răsărit şi se arată până la apus, aşa va fi şi venirea Fiului Omului"Mt.24:27, și că: "Acest Iisus care S-a înălţat de la voi la cer, astfel va şi veni, precum L-aţi văzut mergând la cer. " FA.1:11?
Treceți la Ortodoxie și veți vedea limpede totul dacă veți fi smerit. Fără primirea Duhului Sfânt și fără rămânerea în ascultarea față de Biserică nimeni nu poate rămâne în Adevăr, nici poate scăpa de înșelare.
Dragostea unește și străbate lumile... Răsari odată, viață veșnică!

mihai40

Re: Exegeza la Isaia 41

Mesaj necititde mihai40 » 27 Mar 2013, 11:07

Psalmul 109
1. Zis-a Domnul Domnului Meu: "Şezi de-a dreapta Mea, până ce voi pune pe vrăjmaşii Tăi aşternut picioarelor Tale".
2. Toiagul puterii Tale ţi-l va trimite Domnul din Sion, zicând: "Stăpâneşte în mijlocul vrăjmaşilor Tăi.
3. Cu Tine este poporul Tău în ziua puterii Tale, întru strălucirile sfinţilor Tăi. Din pântece mai înainte de luceafăr Te-am născut".
4. Juratu-S-a Domnul şi nu-I va părea rău: "Tu eşti preot în veac, după rânduiala lui Melchisedec".
5. Domnul este de-a dreapta Ta; sfărâmat-a în ziua mâniei Sale împăraţi.
6. Judeca-va între neamuri; va umple totul de ruini; va zdrobi capetele multora pe pământ.
7. Din pârâu pe cale va bea; pentru aceasta va înălţa capul.

atunci cind se va sfirsi taina lui Dumnezeu (precum a binevestit proorocilor) atunci va fi o zi mare -cea despre care spunea Arsenie Boca - in acea zi se va vedea pe cer semnul cucii.

mihai40

Re: Exegeza la Isaia 41

Mesaj necititde mihai40 » 27 Mar 2013, 11:18

21. Veniţi şi vă apăraţi pricina voastră, zice Domnul; apropiaţi-vă cu dovezile voastre, zice regele lui Iacov.
daca ar fi zis Domnul prin gura lui Isia ar fi mentionat - ca sa nu se interpreteze cu necredinta.

iar versetul
25. De la miazănoapte l-am chemat ca să vină, de la răsărit l-am chemat pe nume. El a călcat în picioare pe satrapi ca pe noroi, cum calcă olarul lutul.
in foarte multe versiuni apare tradus putin diferit :-la timpul viitor uneori chiar in aceasta forma:

25 I have sent for one from the north, and from the dawn he has come; in my name he will get rulers together and go against them; they will be like dust, even as the wet earth is stamped on by the feet of the potter.
- Basic English Bible


Înapoi la “SFÂNTA SCRIPTURĂ / BIBLIA”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX
cron