Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Studiul şi Exegeza Vechiului şi Noului Testament. Probleme de traducere şi intelegere a textului biblic
Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:
Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde protosinghel » 27 Feb 2009, 10:02

Am uitat să spun că la note veţi găsi poziţia mea "oficială" vizavi de glossolalie, baticul femeii, pretinsul purgatoriu şi toate celelalte...

esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde esenin » 27 Feb 2009, 17:02

haideti sa va dau eu prima opinie, cu toate ca nu sunt cel mai potrivit. (nu am ghilimele pe tastatura pe care o folosesc acum) sper sa intelegeti.

Totul e foarte bine, inclusiv comentariile, mai ales cele despre casatorie.

La 4.10 ar fi trebuit necinstire si nu necinste. Ne-cinstirea este actiunea de nu ti se acorda cinstea (cuvenita), pe cand necinstea este faptul de a nu fi cinstit. El vorbeste despre aceea ca oamenii nu-i acordau cinstire, ca era ca un gunoi.

La 9.16 e o mica inconsecventa. Intai vesteste si apoi BINEvesteste. A doua oara face acelasi lucru cu prima(vesteste), de fapt.

Netrebnic de la 9.27 inseamna in romaneste NETREBUINCIOS, care nu are trebuinta, utilitate. Nu rimeaza cu stadionul de mai sus si nici cu alergarea. Nu cumva zice eliminat din cursa, descalificat ?

La 11.3 (Hristos este capul barbatului samd) nu cumva spune invers: capul barbatului este Hristos...si capul femeii este...etc? Ptr ca subiectul logic de la 11.3 la 11.7 este capul si nu Hristos. Hristos capul barbatului se citeste des de catre oamenii oarecare ca seful, conducatorul barbatului.

La 11.19 in loc de eres (erezie) nu este dezbinare?

A DESFIINTA de la pasajul cu cunostinta este in romaneste mai degraba un act administrativ cu toate ca inseamna iese din fiintare. Dar asa a ajuns vorba aceasta: se desfiinteaza o firma, dar cunoasterea in parte nu se poate desfiinta.

Iubire si dragoste au etimologii slave (eu nu stiu ruseste, dumneavoastra stiti), dar aceasta este diferenta dintre ele? Iubire estre dragoste spiritualizata in rusa? Ptr mine erau sinonime. Dar...intradevar, iubire e mai mult decat dragoste. (nu e totusi agape).

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde protosinghel » 27 Feb 2009, 20:44

Mulţumesc lui "Esenin" pt aceste observaţii. Voi vedea ce e cu ele. Am urmărit să corectez greşelile cele mai flagrante din textul de la 1988, dar sigur, şi ediţia noastră este perfectibilă.
La 11:19, aşa cum am dat şi la notă, este vorba de erezii şi doar la 11:18 despre dezbinări (schisme).

Cât priveşte diferenţa dintre dragoste şi iubire, eu propun să ne uităm la verbe, şi aşa totul va fi clar: a iubi / aţi fi drag. Se simte diferenţa?

Cât despre "desfiinţare", în textul nostru cuvântul se regăseşte de 3 ori şi niciodată cu referire la conştiinţă. Nu ştiu de unde aţi luat ideea....

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Ioan Cr » 28 Feb 2009, 09:26

Si cum ramane cu verbul λαλέω, parinte? In textul despre glosolalie l-ati lasat totusi ca "graire" si nu "gangurire" - de ce? Prin urmare (si cum reiese din nota de subsol), nu mai este vorba de "limbi misterioase", ci doar de cele "straine"? Multumesc.
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde esenin » 28 Feb 2009, 10:17

Ziceam de cunostinta, cunoastere, nu de constiinta. (au constructii similare dar sunt diferite)

Vad diferenta intre dragoste si iubire! Dar agape nu e nici una nici alta. Mie -chestie absolut personala- mi se pare ca agape cuprinde si un fel de camaraderie, si mila, compasiunea, ca e mai pamantean. (Asta ar fi in acord si cu "radeti cu cel care rade plangeti cu cel care plange" care este foarte caracteristic lui Pavel, care promova empatia "tehnica" cel putin. Vedeti si "m-am facut pagan cu paganii"...etc). Mie mi se pare ca iubire ar fi PREA cosmic. In fine...si dragoste e prea terestru-trupesc acuma. Nu stiu ce sa zic. Daca ati fi fost in Renastere v-as fi acordat "iubire" fara preget. Dar cei din Renastere erau un pic pagani!

In suma as zice ca iubirea este a lui Dumnezeu, pe cand dragostea e a noastra. Su eu cred (e personal) ca vom cunoaste iubirea cand vom fi fata-n fata cu el. Pana atunci doar dragostea.

Mi-a mai trecut prin cap dupa ce am scris daca ati facut diferentiere (daca exista in aceasta epistola) intre stiinta (oida) si cunoastere (ginosko). Una e "rece" alta "calda".

Frumoasa meserie cea de traducator. Dar grea. Succes mai departe.

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde protosinghel » 28 Feb 2009, 14:28

Si cum ramane cu verbul λαλέω, parinte? In textul despre glosolalie l-ati lasat totusi ca "graire" si nu "gangurire" - de ce?

Acest verb, conform dicţionarelor are şi sensul de gângurire, vorbire nearticulată, dar şi sensul de grăire, sinonim cu vorbire.
Critica biblică din ultimii 150 de ani (aprox.) a încercat să impună pt I Corintheni 14, primul sens, dorind să justifice practica pseudo-glossolală a penticostalilor. Observăm însă că în NT, acelaşi verb, îl întâlnim şi la Luca 5:4; Ioan 4:26; 7:18 ş.a. Acolo el are sensul foarte clar: "a grăi" / "a vorbi".
Mai sus în forum am dorit să fac cunoscute, relativ detaliat, tezele moderne privind glossolalia. Nu înseamnă că eu sunt de acord cu ele... ;)
Prin urmare (si cum reiese din nota de subsol), nu mai este vorba de "limbi misterioase", ci doar de cele "straine"?
Exact! Este vorba de limbi străine! Aşa ne învaţă Tradiţia Bisericii.

***
as zice ca iubirea este a lui Dumnezeu, pe cand dragostea e a noastra. Su eu cred (e personal) ca vom cunoaste iubirea cand vom fi fata-n fata cu el. Pana atunci doar dragostea.
Aşa eram şi eu tentat să cred, la sugestia unui prieten care ştie mult mai bine decât mine greaca, dar textul de la Matei 22:37-39 m-a determinat să cred altfel. ;)
mi se pare ca agape cuprinde si un fel de camaraderie, si mila, compasiunea...
Nu este adevărat. Chiar foarte greşit.
37 ὁ δὲ Ἰησοῦς ἔφη αὐτῷ· Ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐν ὅλῃ τῇ καρδίᾳ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου·
38 αὕτη ἐστὶ πρώτη καὶ μεγάλη ἐντολή.
39 δευτέρα δὲ ὁμοία αὐτῇ· ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν.

37. El i-a răspuns: Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu tot cugetul tău.
38. Aceasta este marea şi întâia poruncă.
39. Iar a doua, la fel ca aceasta: Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.
Iar în alt loc,
- ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστίν
- Dumnezeu este iubire
Deci, nu-mi închipui de ce Dumnezeu ne-ar fi dat poruncă să avem milă şi compasiune faţă de EL, şi nici nu-mi intră în cap cum Persoanele Sfintei Treimi ar avea milă Una faţă de Alta.
Prin urmare, ἀγάπη e cel mai sfânt sentiment din câte există, şi el se înalţă deasupra oricărei trăiri pe care o poate avea omul. În acest caz, pur şi simplu nu pot traduce asta altfel decât cu "iubire"!

esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde esenin » 28 Feb 2009, 20:56

Eu ma gandeam ca daca masa comuna a crestinilor se numea agape atunci trebuie ca are nuanta aceasta. Dragoste camaradereasca este mai degraba philia.
Deci cred ca aveti dreptate.

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Ioan Cr » 28 Feb 2009, 21:19

Totusi, asi fi curios sa aflu care este etimologia a ambilor termeni in limba noastra, sa nu fie cumva o diferenta originara imperceptibila acum.

Gandeam ca, poate "dragoste" implica fata de "iubire" o careva taraganare in manifestarea ei, un fel de cantarire, chibzuire, alegere chiar. Iar "agape" e un sentiment cuplat neconditionat cu fapta prin care se exprima. Spre ex., prietenim pentru ca, sau avem mila tot pentru ca, dar cand iubim - iubim pur si simplu. :roll:
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

esenin
Mesaje:1252
Membru din:02 Iul 2008, 20:52
Confesiune:eterodox
Preocupări:artele vizuale, electronica

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde esenin » 01 Mar 2009, 18:13

stati sa diger asta...

Dragostea e timida, pe cand iubirea e spontana? pai da, iubirea e „cea mai mare” pare sa fie cum ziceti.
Dar imi vine o idee noua. cand te indragostesti, te indragostesti partial si pentru tine (de-aia esti gelos). Cand iubesti, iubesti pentru ceea ce este fiinta iubita. Indiferent intrucatva la tine, la propria persoana. Cred ca iubirea e „obiectiva”, pe cand dragostea e mai „subiectiva”.

Dumnezeu nu e indragostit de noi ci ne iubeste- si noi pe El la fel. Nimanui nu-i trece prin cap sa fie gelos daca Dumnezeu iubeste si pe altcineva decat pe el.

Cu toate astea Dumnezeu este „gelos” nu mai tin minte locul dar zice „Sunt un Dumnezeu gelos” in vechiul testament. Mai e de sapat....

Octavian

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Octavian » 03 Mar 2009, 21:47

Deja am salvato pe pc. O sa o consult si eu cand voi avea de studiat pasaje din epistola. Va multumesc. Domnul sa va binecuvanteze.

Nu stiu daca ati vazut initiativa tanarului acestuia de pe acest blog. Stiu ca ar fi o munca imensa dar cred ca ar fi nevoie de ceva de genul asta in studiul Scripturii.. Poate o sa fiti motivat de Dumnezeu in a forma un grup care sa duca la bun sfarsit o lucrare din aceasta. Mi s-ar parea o comoara daca ceva de genul ar putea fi dus la bun sfarsit.

Petre C
Mesaje:606
Membru din:24 Noi 2008, 21:42
Confesiune:ortodox
Localitate:Bucuresti
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Petre C » 08 Mar 2009, 16:29

In cartea "Raspunsuri catre tineri", ed. Reintregirea, 2007, diac. Kuraev ofera un raspuns bine argumentat la problema batic-fusta. Mentionez cateva din argumentele sale:

1. El porneste de la ideea ca in spatele afirmatiilor din 1 Corinteni 3-10 exista un anumit limbaj al gesturilor si al simbolurilor. Astfel, in timpul apostolilor, in Orientul Mijlociu, naframa de pe capul femeilor desemna faptul ca sunt casatorite: nu fecioara purta naframa, ci femeia maritata. El arata astfel ca nu ar fi corect sa se ceara fetelor sa poarte batic.
2. Deoarece astazi baticul nu mai desemneaza in nici un chip statutul social/familial, el sustine ca dam dovada de fariseism cerand indeplinirea acestor norme.
3. Mai considera ca adaptat la limbajul si simbolurile de azi, daca Apostolul si-ar fi scris Epistola azi, ar fi cerut ca femeile sa poarte inelele de casatorie tot timpul.
4. Mai arata ca termenul folosit de apostol este de val (katakaliptete), nu de batic sau palarie, care are sensul de "a infasura". Acest val arata si in perioada bizantina faptul ca respectiva femeie este casatorita. Altfel spus, femeia cu val era "aparata social", valul indicand faptul ca are un ocrotitor.
5. Din punct de vedere personal, el nu ar cere respectarea unor asemenea norme atat timp cat poarta parul lung....
"Că de voi şi umbla în mijlocul morţii, nu mă voi teme de rele; că Tu cu mine eşti." Ps. 22,4

Petre

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde protosinghel » 08 Mar 2009, 17:23

Iubire si dragoste au etimologii slave (eu nu stiu ruseste, dumneavoastra stiti), dar aceasta este diferenta dintre ele? Iubire estre dragoste spiritualizata in rusa? Ptr mine erau sinonime. Dar...intradevar, iubire e mai mult decat dragoste. (nu e totusi agape).
Etimologia acestor cuvinte nu e foarte clară, mai ales când e vorba de al doilea termen.
- любовь - любить --> iubit --> iubire - şi atât în slavonă cât şi în română se referă la sentimentul suprem, curat, lipsit de patimă;
- cuvântul "dragoste", după părerea mea, este unul de origine geto-dacică (?), altfel nu se explică denumirea sărbătorii străromâne dedicată îndrăgostiţilor, numită "dragaica" *. Poate nu întâmplător derivate ale acestui cuvânt se întâlnesc doar în spaţiul românesc şi cel balcanic (numele "Dragoş", de exemplu), nu şi la slavii de est (ruşi, ucaraineni şi bieloruşi).

Cred că până la urmă, trebuie să recunoaştem o complementaritate a acestor două cuvinte româneşti, mai ales că limba noastră nu are un verb la diateza activă cu referire la dragoste, aşa cum este "a iubi - iubesc", dar nici un cuvânt care să arată starea cuiva care iubeşte, aşa cum este cuvântul "îndrăgostit" (şi care la ruşi este "влюбленный").
Deci, rămânem în ceaţă... ;)

* Argumentul cu "dragaica" nu este foarte convingător, pt că terminaţia cuvântului este slavonească sau poate doar slavinizată. Nici originea stric geto-dacică a sărbătorii nu ştiu dacă este clară...

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Ioan Cr » 08 Mar 2009, 20:50

mai ales că limba noastră nu are un verb la diateza activă cu referire la dragoste, aşa cum este "a iubi - iubesc"
Dar se foloseste si asa: a îndrăgi - îndrăgesc (am îndrăgit cutare lucru...).
nici un cuvânt care să arată starea cuiva care iubeşte, aşa cum este cuvântul "îndrăgostit" (şi care la ruşi este "влюбленный").

Interesanta observatie. Remarcabil este ca cel care iubeste se numeste, obisnuit, indragostit, in timp ce "obiectul" iubirii - iubit. Astfel ne putem intreba, in viata de toate zilele - si nu fara un joc de cuvinte - daca cutare iubit este si indragostit si daca cel indragostit este si iubit...

Exista un cuvant apropiat, cred: dor. Cineva, intr-un studiu, spunea ca se intalneste doar in romana. Il folosim tot pentru exprimarea unor sentimente inalte de atasament fata de cineva: dor fata de patrie, dor fata de mama, frati etc. Totusi contine si un element de nostalgie, de lipsa sau de neimplinire. Dar poate ca asta si este starea celui care iubeste cu adevarat?... (dar se pare ca nu are forma adjectivala, deci problema ramane)

P.S. Tocmai am gasit asta:

drágoste (-te), s.f. - Iubire, afecţiune, tandreţe. Sl. dragostŭ "minune" (Cihac, II, 100; Tiktin), cf. bg. dragostĭ "plăcere", sb. dragost "convenienţă". Cf. şi drag. - Der. drăgăstos, adj. (frumos, atrăgător; afectuos, tandru); drăgosteală, s.f. (mîngîieri, răsfăţ); drăgosti, vb. (a iubi, a răsfăţa); drăgostiv, adj. (înv., afectuos); drăgostenie, s.f. (iubire); îndrăgosti, vb. refl. (a prinde dragoste de cineva, a se amoreza).

Sursa: DER
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde protosinghel » 09 Mar 2009, 16:03

mai ales că limba noastră nu are un verb la diateza activă cu referire la dragoste, aşa cum este "a iubi - iubesc"
Dar se foloseste si asa: a îndrăgi - îndrăgesc (am îndrăgit cutare lucru...).

Aici are deja un alt sens, vădit diferit faţă de "agape"! ;)

Avatar utilizator
Ioan Cr
Mesaje:1104
Membru din:07 Apr 2008, 20:29
Confesiune:ortodox
Preocupări:medicină, teologie, filosofie
Localitate:Italia
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Ioan Cr » 09 Mar 2009, 22:17

Aici are deja un alt sens, vădit diferit faţă de "agape"! ;)
Pai... "agape" spuneati ca se traduce cu "iubire", nu? Iar aici se vorbeste de "dragoste", sau gresesc eu ceva...

Dar aveti dreptate, "a indragi" este un pic diferit de "a se indragosti de". Cercetand dictionarul m-a uimit faptul ca multe forme "regionale" sau "taranesti" sunt uneori foarte exacte in nuante de acest gen - pacat ca le preferam doar pe cele "literare".
"Domnul mă paşte şi nimic nu-mi va lipsi." (Psalmul 23:1)

Avatar utilizator
protosinghel
Mesaje:5422
Membru din:01 Apr 2008, 15:53
Confesiune:ortodox
Preocupări:liturgică, misiune
Localitate:Portugalia
Contact:

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde protosinghel » 09 Mar 2009, 22:33

Aici are deja un alt sens, vădit diferit faţă de "agape"! ;)
Pai... "agape" spuneati ca se traduce cu "iubire", nu? Iar aici se vorbeste de "dragoste", sau gresesc eu ceva...
În principiu da, dar eu am crezut că se vrea o echivalare a lor...

Florin33
Mesaje:8
Membru din:07 Oct 2010, 16:04
Confesiune:ortodox

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Florin33 » 09 Oct 2010, 18:19



domnule Florin33, va rog frumos pe viitor sa nu imi mai comentati postarile, ignorati-ma cu desavarsire, m-ati facut "obraznic", nu stiu cum va permiteti sau cum vi se permite o asemenea atitudine necivilizata si lipsita de o minima educatie si tin sa va reamintesc ca pe un forum se poarta discutii si nu se aduc "zazanii". Multumesc pentru intelegere si in speranta ca veti tine cont de doleantele mele.


Stimabile eu am vazut ca abordarile Dvs. asupra tuturor temelor nu prezinta decat un caracter prozelitis (misionar sectar) si nicidecum unul de informare. Mie mi-e urat omul viclean si care pe deasupra nu stie unde sa se opreasca pt a nu deveni ridicol prin intrebarile sale „incuietoare” . Am observat ca tot ceace vis s-a spus de toti membrii forumului spre folosul sufletesc s-a lovit de un caracter de negare.

Cu parere de rau am observat ca in acest caz se poate aplica acest citat din Sf Scriptura ” Nu daţi cele sfinte câinilor, nici nu aruncaţi mărgăritarele voastre înaintea porcilor, ca nu cumva să le calce în picioare şi, întorcându-se, să vă sfâşie pe voi” asta deoarece nu vreti si nu aveti o atitudine sincera pe care ar trebui sa o aveti ca crestin purtator de Duhul Sfant si deci cu “urechile greu au auzit şi ochii lor i-au închis. Ca nu cumva să vadă cu ochii şi să audă cu urechile şi cu inima să înţeleagă şi să se întoarcă şi Eu să-l vindec" Sf. Scriptura.

Atitudinea Dvs pe acest forum din intrebari reiese a fi una similara cu a fariseilor, a saducheilor si a carturarilor care veneau cu intrebari de „baraj” pt a-l condamna pe Hristos.
De aceia nu va veti mantui cu aceasta mandrie demonica pricina caderii ingerilor

“Cine are urechi de auzit să audă.”

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Doriana » 09 Oct 2010, 18:33

Stimabile eu am vazut ca abordarile Dvs. asupra tuturor temelor nu prezinta decat un caracter prozelitis (misionar sectar)
Ar fi culmea ca electric sa faca prozelitism, mai ales ca nu apartine nici unei Biserici. Unde sa cheme oamenii? La el acasa? :D
Dar e ceva destul de des intalnit la unii ortodocsi: cand cineva nu e de acord cu ei inseamna ca face prozelitis[m]. E chiar o obsesie. Adevarul e ca, pur si simplu, unii au alte pareri si le mentin. Poate ca or avea motive sa o faca.
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21

Florin33
Mesaje:8
Membru din:07 Oct 2010, 16:04
Confesiune:ortodox

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Florin33 » 09 Oct 2010, 21:59

Stimabile eu am vazut ca abordarile Dvs. asupra tuturor temelor nu prezinta decat un caracter prozelitis (misionar sectar)
Ar fi culmea ca electric sa faca prozelitism, mai ales ca nu apartine nici unei Biserici. Unde sa cheme oamenii? La el acasa? :D
Dar e ceva destul de des intalnit la unii ortodocsi: cand cineva nu e de acord cu ei inseamna ca face prozelitis[m]. E chiar o obsesie. Adevarul e ca, pur si simplu, unii au alte pareri si le mentin. Poate ca or avea motive sa o faca.

Tipic sectar nu vorbi fara sa-ti dai seama, mai intai de toate se vede cine sare sa-i ia apararea, deci adevarul si spusele mele se concretizeaza. “cand cineva nu e de acord” nu e vorba de a fi de acord cu parerea mea si nici eu nu trebuie sa fiu de acord cu minciunile si tampenii iscodite de minti naïve si slabe . Noi ortodoxii nu acceptam minciuna si prostia asa am fost invatati sa spunem “Ceea ce este da, da; şi ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decât acestea, de la cel rău este.” Sf Scriptura


Nu inversa valoare de adevar, surioara in mintea ta nu sunt decat confuzii “vii să înveţi pe popa carte”, aici e vorba de Adevaruri care nu au fost fundamentate de mine ci de 7 Sinoade Ecumenice (a toata lumea) la care au participat mii de episcopii (urmasii Sfintilor Apostoli Unsi cu Duhul Sfant prin punerea mainilor) conducatorii Biserici de atunci adica a celei “Una Sfanta soborniceasca si apostoleasca Biserica” dupa cum au spus toti de atunci si se marturiseste si pana azi al carei cap este Hristos.
Dar se vede nu stiti istoria bisericii si vorbiti in necunostinta, voi credeti ca cu voi incepe istoria. Voi neoprotestantii nu erati atunci fiindca Hristos nu a putut creea o asemnea biserica si nu poate fi capul unei biserici de felul vostru.

Capul bisericii voastre este Diavolul si voi sunteti antemergatorii Satanei cei care pregatiti cale lui Antihrist. Iata lucrarea voastra cum e descrisa” Dar Duhul grăieşte lămurit că, în vremurile cele de apoi, unii se vor depărta de la credinţă, luând aminte la duhurile cele înşelătoare şi la învăţăturile demonilor”- Sf Scriptura
“După cum şi între voi vor fi învăţători mincinoşi, care vor strecura eresuri pierzătoare şi, tăgăduind chiar pe Stăpânul Care i-a răscumpărat, îşi vor aduce lor grabnică pieire;
Şi mulţi se vor lua după învăţăturile lor rătăcite şi, din pricina lor, calea adevărului va fi hulită;- Sf. Scriptura

Doriana
Mesaje:773
Membru din:01 Oct 2010, 21:42
Confesiune:neo-protestant
Preocupări:cunoasterea lui Dumnezeu

Re: Epistola I către Corintheni - comentarii şi dezbateri

Mesaj necititde Doriana » 09 Oct 2010, 22:07

tampenii iscodite de minti naïve si slabe . Noi ortodoxii nu acceptam minciuna si prostia ...
Capul bisericii voastre este Diavolul si voi sunteti antemergatorii Satanei cei care pregatiti cale lui Antihrist.
Ohoho, usurel...Trage aer in piept si numara pana la zece; injuraturi am mai auzit si cu alte ocazii. Deocamdata sa zicem ca e din cauza lipsei de experienta si a adrenalinei. Pana una-alta nu te purta ca si cum m-ai cunoaste; n-ai nici o idee cine sunt si nu-i frumos sa te faci de rusine.
Tipic neortodox... :roll:
"Căci pe El, Care n-a cunoscut păcatul, L-a făcut pentru noi păcat, ca să dobândim, întru El, dreptatea lui Dumnezeu.". 2 cor 5:21


Înapoi la “SFÂNTA SCRIPTURĂ / BIBLIA”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

Crestinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet free counters
PELERIN ORTODOX